Speedy Bilservice Tyresö

En del av Speedyspeedybilservice.se

Myggdalsvägen 2, 135 43 Tyresö — Visa karta

Här hos oss på Speedys Bilservice på Tyresö erbjuder vi effektiv och säker bilservice till våra kunder. Vår omtyckta kedja har 30 års erfarenhet i branschen och ser kundnöjdhet som det allra viktigaste.

Vad det än är som krånglar på bilen - växellåda, bromsar eller något du inte kan identifiera själv, kan våra duktiga bilmekaniker hjälpa dig. Vi arbetar alltid med tryggheten i åtanke och erbjuder tre års garanti på allt vi utför. Samtidigt dokumenterar vi varje steg under reparationen, så att inget missas.

Tempo är något vi brinner för. Att fixa bilen är något vi vill att våra kunder alltid ska ha tid för så att de kan köra så säkert som möjligt ute på vägarna. Därför har vi också drop-in-tider för dig som behöver.

Välkommen till oss för råd och bokning!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 458 kunder tycker om Speedy Bilservice Tyresö

• 2020-05-14

Eyob Kflemariam T skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb service och bra bemötande av personalen. Läs mer

Per-olov E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Alltid snabb o bra service. Trevlig personal. Läs mer

Lars-ove W skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabba och trevliga. Perfekt läge. Läs mer

Olivia Hermelinda E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb återkoppling med offert och bra service Läs mer

Anders Kristian S H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Jag fick själv ringa upp och fråga om däckskiftet var klart (vilket det var). Jag väntade i Tyresö C Läs mer

Bo Gunnar R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Biltvätt. Fint mottagande. Jag tillhör till riskgrupp ang ev. Corona smitta. Fint organiserad och jag hade möjligheten att betala med Swish och behövde inte gå in i lokalen. Tack Läs mer

Annika Yvonne Martin L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bra bemötande, snabb service. Trevlig personal Läs mer

Ida Sofia M skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Väldigt bra bemötande, trevlig personal, och snabbt utfört arbete. Läs mer

Stall Hl Ab S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Allt ok, men bra om dom talar om att dom stänger 17.00 vardagar
    Dessutom så har dom inte ändrat adress o ägare samt mobilnummer, vilket gjorde att gamla ägaren fick ett meddelande attestera va klart. Läs mer

Irena J skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Däck byte och tvätt av däck, trevligt bemötande och kort väntetid Läs mer

Björn Thomas T skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Byte av dörrhandtag vä fram. XC70.
    Bemötande perfekt
    Arbetet utfördes snabbt och bra.
    Tack 😊 Läs mer

Britt-mari K skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Nettan är fantastikt serviceminded och jättetrevlig. Läs mer

Lars Folke C skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Service av v70 diesel nöjd med bemötande och arbete. Läs mer

Weronica Christina S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Beställde en recond på bilen. Trevligt bemötande o nöjd med arbetet Läs mer

Jessica K skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bemötande bra.
    Byte till sommardäck.
    Navkapslarna till vinterdäcken låg vid sidan om så de fick jag sätta på själv. Läs mer

Peter H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb service samt att jag fick tillbaka en skinande ren bil. Otroligt trevlig personal som verkligen tog sig tid med en pratglad person som jag. Jag kände mig mycket välkommen som kund och jag kan varmt rekommendera Speedy Bilservice i Tyresö.

//Peter Läs mer

Wellman Puekker W skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Silvertvätt, noggrann och proffsigt städad och tvättad. Läs mer

Karin Christ M skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Däckbyte, därefter lyste varningslampa för däcktryck. Toyota sa att verkstaden borde veta att man behöver ”tala om” att man byter däck. Ni varken frågade efter eller informerade om denna automatik, men när jag återkom visade ni stort engagemang för att lösa frågan. Detta gjordes under handledning av er support. Trevligt bemötande. Totalt alltså en positiv upplevelse trots den initiala missen. Läs mer

Björn Stefan F skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Frågor kunde först ej besvaras på mail(vad som ingick i rekondpaket), jag ombads ringa istället. Förstår då inte syftet med att erbjuda att bli kontaktde via mail om man ej kan besvara basal frågor om era tjänster. Till historien hör att jag ringde först, men att ni ej svarade i telefon så jag mailade istället senare.

Frågor besvarades ej tydligt vid beställning på telefon, trots att jag sa att jag förstagångskund och undrade hur saker och ting gick till. Vid leverans bad jag därför om en genomgång vid bilen, återigen meddelade jag att jag var förstagångskund, när jag hämtade bilen, men fick en lista att titta på om olika steg istället(där det saknas steg som faktiskt görs).

När jag kom till bilen och upptäckte direkt felaktigheter och gick tillbaks för att visa dom, hade ni hunnit stänga för lunch vilket jag ej visste att ni stänger för. I efterhand förstår jag även att om jag bara haft lite längre att åka till er, så hade jag Kommit fram för att hämta ut bilen medans ni var på lunch. På telefon när ni ringde och meddelade att den var klar, sa jag ”vad bra då kommer jag inom kort”, jag var där inom 10min. Där borde jag fått informationen om att ni stänger om 20min, men öppnar åter senare. Det var bara tur att jag hann fram för att ens hämta ut den.

Fick sedan åtminstone felaktigheterna fixade med spolarvätska som plåster på såren. Men upplevelsen var dålig, arbetet var dåligt initialt, frustration när ni stängt när jag var på plats och ville reklamera direkt, att behöva ringa er senare och åka tillbaka gjorde problemet större.

Bortfall för mitt eget arbete och inkomst, resulterade i 1000kr mindre i lön för min egen del, för att jag fick strula med detta och tappade timmar.

Jag kommer prova någon av era konkurrenter i tyresö nästa gång och fortsätta leta en firma där jag kan bli stammis.

Ger er feedback eftersom er chef ändå visade intresse av att vilja förbättra. Men jag kommer inte tillbaka i närtid. Läs mer

Sven Ivan L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabbt och trevligt bemötande. Handbiltvätt direkt utan väntetid, 350 kr. En del smuts och bruna rinningar kvar under framförallt speglar, handtag mm. Kommer antagligen åka dit igen för nästa tvätt, men påpeka det, och vara mer noga vid upphämtningen. Läs mer

Kraftlunds Installation Ab K skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevligt bemötande, snabb service, väl utfört jobb och bra dokumentation på det utförda arbetet. Har tyvärr bara två tummar, men dom pekar uppåt. Läs mer

Anna Erika Margareta N skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Vänligt bemötande och snabb service. Möjligen att man önskat att de granskat och kommenterat däckens skick så jag hade vetat om jag borde byta snart eller ej. Läs mer

Bengt Arne T skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Grundservice mkt smidigt
    Plus prisvärt Läs mer

Ann-charlotte Maria S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Super bra och smidigt, rekommenderar starkt Läs mer
  • 2020-05-09

MICHAEL L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    2019 lämnade jag in min bil för länkarmslagring höger fram (glapp) som anmärktes vid besiktning (ville även få kamrem och vattenpump utbytt).
    När vi hämtar bilen lyser ABS-lampan.
    Då abs-givaren sitter höger fram så var det uppenbart att någonting hänt vid arbetet.
    Fick stå på mig för att de överhuvudtaget skulle kolla upp detta.
    De påstod sedan att hjullagret behövde bytas ut. Startbatteriet likaså.
    Blev i slutändan att vi fick betala för ABS-givare, hjullager, startbatteri utöver det vi lämnat in bilen för.

Årets besiktning blev nedslaget med samma; länkarmslagring höger fram, glapp.
    Samma firma och besiktningsman.

Han kom ihåg mig från året innan och visade hur glappet (från ifjol) nu nästan var helt frigjord.
    Glappet hade aldrig åtgärdats, alternativt att dom fixat med en trasig reservdel.
    Jag kontaktade Speedy som skulle ta en koll på detta.
    Dom hittade inget fel och stirrade sig enbart blind på höger länkarm som byttes ut förra gången.

Ägaren fick felkod från besiktningarna vid varje tillfälle och hade nu både 2019 och 2020 års protokoll.
    Han försökte vrida och vända på allting och erkände aldrig att dom gjort något fel, samtidigt som det är uppenbart att dom aldrig fixat problemet, vilket var anledning att jag lämnade in den från första början.

Denne skulle kontakta besiktningsfirman då han inte förstod vad en länkarmslagring menades med.
    Han ifrågasatte mig och besiktningsmannen och undrade om jag "plötsligt är en expert".
    Varpå jag svarade;
    - Nej, men det är tydligt att det inte är åtgärdat då samma missljud finns kvar, samt att jag sett med egna ögon hos besiktningsman hur glappet är större än tidigare. Allt som behövdes att se detta var att hissa upp bilen och att låta den 'studsa'.
    Ägaren skulle "kolla upp detta" med besiktningsfirman och sedan höra av sig.

När han inte hörde av sig, kontaktade jag honom själv efter ett par dagar och frågade hur det gått med någon kontakt.
    Han förklarade att han inte fått tag i firman och började sedan fortsatt försöka vrida och vända sig ur alltihop.
    Beskyllningar och härskartekniker.
    Dom har inte gjort något fel, jag är tydligen "expert" nu, osv.
    Jag satte press på honom och ifrågasatte deras kunskaper, att det är deras uppgift att kunna lokalisera problemet och åtgärda det, vilket dom inte lycka(t)s med.
    Han vänder helt i samtalet och säger att "du får fixa det här själv" och lägger på luren.

Jag kontaktade annan firma som kollade på bilen och konstaterade felet omedelbart.
    "Ni har fått betala för byte av länkarm helt i onödan".

Har anmält Speedy till konsumentverket, samt kontaktat juridiskt ombud. Läs mer
    2020-05-12 Speedy Bilservice Tyresö svarar MICHAEL L
    Hej Michael Lindblom,

Du kommer till en verkstad som vill hjälpa dig. Men du har redan från början bestämt dig för att denna verkstad kommer att lura dig, innan någon ens hunnit titta på din bil. Jag informera er att vi måste utreda det hela och att det inte fanns någon anledning att gå mot attack hela tiden. Att Corona gjort det svårare att reda ut saker och ting är inget som bara du är drabbad av. Vi har försökt att få tag i ansvarig person för bilprovningen (DEKRA) i Nacka där du varit de 3 sista gångerna. Efter ca: en vecka har vi nu rätt ut det hela. Du besiktade din bil 2019-04-27 hos Dekra i Nacka där du fick anmärkning på Länkarmslagring 5.3.3, Fram höger, Glapp. Du kommer till oss 2019-05-08 för att få hjälp med anmärkningen ni fått en 2á på. Vi byter ut länkarmen som var skadad där bussningen var helt slut och trasig. Ni åker tillbaka till Besiktningen Dekra i Nacka 2019-05-18 för en efterkontroll, där besiktningsmannen bekräftar att delen är bytt och ni får ett Godkänt Besiktningsresultat. 2020-04-25 besiktar du bilen på samma besiktnings plats Dekra i Nacka, där får du 3 anmärkningar på din bil. En av dessa anmärkningar du fått är Länkarmslagring 5.3.3 fram höger UNDRE glapp. Du kommer sedan och klagar och beskyller oss både för det ena och andra utan att ens gett oss chansen att reda ut det hela, och hotar med att gå ut med det hela på nätet. Nu har vi som sagt allt svart på vitt, det är två helt olika fel enligt Fredric Persélius ansvarig på Dekra i Nacka som skickat alla dokument till oss. Om du tittar noggrant på dina besiktningsprotokoll så ser du att det inte alls är samma fel det handlar om. Första gången var länkarmslagringen HF som blev bytt, andra gången ett år senare har du fått nedslag på länkarmslagring UNDRE HF vilket är en helt annan bussning.

Tycker du fortfarande att vi inte är överens får du gärna gå vidare med ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) som får avgöra frågan.
  • 2020-05-09

Lars Haakon O skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Vi jag två bilar som vi har lämnat in för olika reparationer senaste tiden. Vi har alltid fått bästa bemötandet och kunniga svar. Det känns tryggt och mekaniker är duktiga och pålitliga. Alla som jobbar där är mycket trevliga och tar sig tid att svara på frågor och förklarar vad dom åtgärdat. Läs mer

Eleftherios V skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Det var en fin upplevelse. Jag kan rekommendera den utan tanke. Läs mer

Leif Johan N skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bra bemötande, snabb service.
    Dimljus justerades efter nedslag på besiktningen. Läs mer

Sylvide Gunnel Camilla D skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Däckbyte
    Trevligt bemötande i reception och av mekaniker
    Tidsuppskattning för uppdraget var 30 min men det blev närmare 90 min. Lång väntetid. Just denna dagen hade jag ingen tid att passa men det var inte enligt förväntan på en enkel uppgift. Läs mer

Lars Niclas B skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Jag beställde en framvagnsinställning. Fick en tid snabbt. Trevligt bemötande av personalen och priset var bättre än andra verkstäder. Läs mer

Soheila T skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Vinterdäck.
    Jag blev väldigt bra bemötande. Läs mer

Markus Mika R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Alltid snabba tider och trevligt bemötande. Rekommenderar starkt. Läs mer

Leif E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Speedy hittade ett stort fel som man hade missat på Carspect i Tyresö. Speedy mekaniker kallade på mig och visade felet och vad som hade kunnat hända. Jag är tacksam för sådan yrkesskicklighet. Läs mer

Carl Håkan B skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Däckbyte bra och snabb service inget att klaga på. Läs mer

Hans Anders William E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Tvätt både ute och inne med utmärkt resultat Läs mer

Roland Anders Karl-e K skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Alltid bra bemötande Får tid snabbt Reklamationer tas emot med ödmjukhet Mycket trevlig personal allt från verkstadsgolv till högsta chefen Tack för att ni finns hälsningar från HZE 956 Läs mer

Menigo Foodservice Ab M skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Däckbyte. Trevligt bemötande, gott om tider. Snabbt och effektivt! Läs mer

Gun H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Beställt utvändig tvätt av min bil. Bra utfört jobb samt trevligt bemötande. Läs mer

Nils Martin A skrev om Speedy Bilservice Tyresö

Mycket bra bemötande
    Snabbt och smidigt
    Mycket bra Läs mer

Claés Ivar Helmut J skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevligt bemötande och kunnig personal Läs mer

Sofie V skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    De skulle göra en liken rekord inne i bilen men jag hade ställen där det inte var torkat. Fanns fortfarande grus kvar.
    Tjejerna i receptionen var supertrevliga. Läs mer

Lars Gunnar H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb hjälp och bra bemötande vid byte av bromsar runt om. Läs mer

Anna Maria Catarina L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    De gör ett snabbt och bra arbete som vanligt Läs mer

Tina Christina Gunilla R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bra jobbat och trevlig personsl! Läs mer

Cbr Holding Aktiebolag C skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Lämnade in bilen för tvätt.
    Fick ut en otroligt fräsch o ren bil
    Återkommer Läs mer

Raija Iiris Katriina S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Superbra service snabbt och rent blev det. Inte var det så dyrt heller. Läs mer
  • Jonas N

2020-03-25

Jonas N skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Fösta balanseringen dålig slarvigt utförd.. på talade detta fick en ny balanseringen konstaterar att ena fälgen dålig ok andra är balanseringen ok..men att sen dra åt muttrarna så pass att en lasbils mutter maskin knappt får loss däcken inte ok Läs mer
    2020-03-27 Speedy Bilservice Tyresö svarar Jonas N
    Hej Jonas,

Det stämmer, ni var inne och skulle balansera däcken vilket gjordes. Tyvärr såg inte däckmontören den skeva fälgen första gången.
    Andra gången ni kom in upptäckte man att fälgen var skev och mekanikern kom ut och informerade er samt visade er hur fälgen såg ut på verkstan. Vi rekommenderar alltid att byta ut en skev fälg då det aldrig blir riktigt bra med endast balansering. När det gäller muttrar som satt för hårt, har vi alltid kompressorn på endast 8 bar för att det inte ska kunna dras så hårt. Vill tackar dig för informationen och vi tar till oss, samt har omedelbart tagit upp detta med personal och finjusterat på rutinerna så att detta inte ska kunna hända igen.
  • 2020-03-23

Greta J skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Utmärkt mottagande o så bra service som dom kunde Läs mer

Myggdalsvägen 2, 135 43 Tyresö