Speedy Bilservice Tyresö

Här hos oss på Speedys Bilservice på Tyresö erbjuder vi effektiv och säker bilservice till våra kunder. Vår omtyckta kedja har 30 års erfarenhet i branschen och ser kundnöjdhet som det allra viktigaste.

Vad det än är som krånglar på bilen - växellåda, bromsar eller något du inte kan identifiera själv, kan våra duktiga bilmekaniker hjälpa dig. Vi arbetar alltid med tryggheten i åtanke och erbjuder tre års garanti på allt vi utför. Samtidigt dokumenterar vi varje steg under reparationen, så att inget missas.

Tempo är något vi brinner för. Att fixa bilen är något vi vill att våra kunder alltid ska ha tid för så att de kan köra så säkert som möjligt ute på vägarna. Därför har vi också drop-in-tider för dig som behöver.

Välkommen till oss för råd och bokning!

Läs vad 771 kunder tycker om Speedy Bilservice Tyresö 2

2022-06-17 Insamlad av företaget
    Kanon kunde inte vara bättre, kommer att återkomma i oändlighet
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Jag gjorde större delen av jobbet själv. Fick ac fylld efteråt och det blev bra. Men före jobbet fick jag höra att en massa rör och lufttork behövde bytas, vilket inte alls stämde. Rören och filtret är 3 år gamla och såg ut som nya.
    Där blev jag lite störd.
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Hade en bromsskiva som låst sig. Var beredd på att behöva byta bromsarna men de blästrade bort rost, smörjde upp och meddelade att bromsarna har många mil kvar. De clearade 2:an från besiktningen så jag är nöjd.
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande
    Proffessionalitet

Köpte och bytte däck.

Rekommenderar
  • Markel Di A
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Snabb och punktlig service. Trevligt bemötande.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Beställde ett bilbatteri och fick snabb och bra service, kunde hämta batteriet samma dag..
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    I needed my exhaust muffler welded back in place. I got there without appointment and got the inspection as well as the welding work done within an hour or so. I also had no issues communicating as I don't speak Swedish but they easily switched to English. Overall great experience!
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabb service.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Jag hade repor överallt på lacken samt att det ser ut som att sandpapper har använts istället för en mjuk ren svamp på vissa ställen.
    Microfiber tyg fanns i hela bilen samt så var det dåligt putsat inne i bilen med fläckar överallt.
    Hej kära kund, mycket tråkigt att ni inte blev nöjd med bilvården. Vi hade gärna velat att ni kom in direkt och påvisade alla dessa brister, Vi vill gärna alltid veta vad som inte gått rätt till, så att vi kan förbättra våra rutiner och kunnat säkert åtgärdat bristerna på en gång. Speedy Bilservice Tyresö
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Snabbt och utmärkt jobb . Jag kommer gärna tillbaka till er när jag behöver hjälp med min pärla.
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidigt. Priset också bra med tanke på servicen man får på plats
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Bra kundbemötande och proffsigt jobb
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Bra bemötande när jag vid flytt till er lämnade in vinterdäcken på förvaring
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och snabbt service!
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Är väldigt nöjd med service och bemötande
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Lever upp till namnet, både vad det gäller återkoppling på förfrågan och utförandet av servicejobbet!
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Snabba & serviceminded, bilen blev skinande ren!
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Ganska dyra och dåliga med ordentlig information samt halvkassa på att ta emot kunden……..
    Hej Magnus Fredrik Jonas,

Jätte tråkigt att du inte är nöjd, Vi tar självklart till oss och ser över hur vi kan bli ännu bättre. Viktigast är att du har lagat din bil så att den blir trafiksäker mot allmänheten. Hoppas ni hittat en ny verkstad som passar er ekonomi bättre och som ger er den service ni önskar, så att vi får mer tid för våra nöjda kunder.
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Jobba bra att de gjorde så snabbare och personal var värmare
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Min bil har aldrig varit renare rekommenderar detta! Värt varje öre!
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Bemötande bra, men felet med varningslampan kvarstår. Den lyser och slocknar igen. Detta trots att vi lämnade in bilen 2 ggr och betalade ca 10.000kr
    Gäller xra 170
    Hej Anders,
    Tråkigt att ni känner att ni inte fått tillräckligt med information gällande er bil.
    Första gången ni var inne hos oss rekommenderade vi att börja med att byta startbatteriet då vid kontroll av batteriet så visa det sig att den hade dåligt med spänning. Vi vet av erfarenhet att om ett batteri har dåligt med spänning så kan det komma felkoder och göra att motorlampan kan lysa. Ett batteri godkändes av ar att bytas ut. Efter det har ni kommit tillbaka med bilen där motorlampan har lyst igen, och vi utförde då en ny datadiagnos som pekade på de främre lambda sensorer. Vi lämnade en kostnadsförslag till er på vad det skulle kosta att byta ut dessa, och vi skrev tydligt på kostnadsförslaget och kvittot att vi får börja med dessa. Tyvärr så är det svårt för alla verkstäder när det gäller elfel. Det finns ingen verkstad som vill att det ska kosta onödigt mycket för en kund, då ingen vill tappa kunder. Det som behöver göras på er bil är en djupare felsökning, Vi rekommenderar att du vänder dig till återförsäljaren då de kan ha mer avancerade datorer för att kunna gå djupare in på de olika el komponenter. Tyvärr är elfelsökning dyra och man vet inte hur lång tid det kan ta att hitta ett elfel. Vi hoppas att det löser sig för er och att bilen blir lagad inom snar framtid. Önskar er en Trevlig Sommar!
  • SAMUEL S
    2022-04-27 Spontant omdöme
    Kom in med punkterat däck och de fixade problemet direkt. Pluggat och klart på under en timma. Strålande service!
    2022-04-19 Insamlad av företaget
    Vi fick vänta några dagar på att få bilen handtvättar både ute och inne. Vi har gjort det förut hos er och vi var nöjda den här gången också. Kanske lite onödigt dyrt för oss som pensionärer men när man inte orkar göra det själv så får man betala. Snygg blev vår gamla BMW i alla fall. Trevlig personal. Ses igen!
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Service.Tycker det var väldigt bra.Dom talade även om för mig vad jag borde göra mera.Det uppskattas
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med rem bil, vänligt bemötande, kommer gärna tillbaka.
  • Karin S
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Ett mycket vänlig bemötande dom är professionella ,jättebra priser och dom tvättar min bil gratis!!!
    Jag är mållös. Så glad jag blev. Ni är bäst på allt.
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Bra tjänst och bemötande gällande vad fel bil och sms kontakt pga hörselnedsättning hos kunden
    Trevligt bemötande, trevlig personal
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Fick snabb servicetid, helt enligt mina önskemål, med bra info om vad som mer behöver göras.
    Trevligt bemötande.
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Bra öppettider, sjysst pris på service. 4/5 för dom inte frågade innan dom bytte en slang men det var ingen dyr historia så fortfarande en stark 4a.
  • 2022-04-16 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemöt
    Kommer tillbaka snart igen
    2022-04-16 Insamlad av företaget
    Köpte utvändig handtvätt och tvätt av mattor fram . Fick betala extra för matt tvätten som jag aldrig behövt betala på andra företag . Bilen var dåligt torkad och framrutan utsida var inte ren jag betalade 445 kronor .Har aldrig betalat över 350 hos någon som har biltvätt och recond förut för utvändig handtvätt och mattorna .så jag tackar för mig och kommer inte återvända till er
    Det var den sämsta och dyraste tvätt jag varit med om.
    Hej Lisbeth, Tack för återkopplingen, vi tar självklart till oss av dina synpunkter och lovar att förbättra oss. När det gäller priset så varierar det självklart på olika ställen, allt beror på vilka produkter man väljer. Då vi bara köper in svanen märkta produkter och värnar om miljön, samt är ett seriöst fackligt anslutet företag, så kostar det självklart mer att bedriva bolaget och därmed blir priserna justerade efter det. En utvändig handtvätt kostar från 395kr och vill man ha sina mattor tvättade så tar det självklart mer tid. Det tar vi 50kr extra för matt tvätt. Jag hoppas du hittar en bra miljövänlig tvätt firma som är billig efter dina önskemål, önskar er lycka till. Speedy Bilservice Tyresö
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, snabba & professionella
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Adekvat och väl utförd hjälp. Fick tid snabbt.
    2022-03-05 Insamlad av företaget
    Går alltid att få tid med kort varsel, utför jobbet snabbt och ligger väldigt centralt!
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Snabb, smidig och tydligt erbjudande. Bra service och trevlig personal.
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Snabbt och effektivt byte av yttre drivknutsdamask.
    Bra, snabb service.
    Trevlig personal.
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    hej jag har blivit väldigt trevligt bemött, personalen ör proffesinella , smidiga och snabba.
    2022-03-02 Insamlad av företaget
    Snabb och trevlig service vid lampbyte.
    2022-03-02 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med en ren bil. Kommer fortsätta tvätta bilen där
    2022-03-02 Insamlad av företaget
    Fick oljebyte samma dag, snabb service👍 Egen olja och filter, 15-20min jobb och 800kr, bra timpenning😓
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Snabb och fin service. Mkt nöjd med jobbet på bilen. Tack!
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Liten service och tvätt.
    Trevliga och tid efter önskemål.
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Torkar man ej bilen efter tvätt?
    2022-02-20 Insamlad av företaget
    Awesome! Profetionally handled from start to finish🙏 See u around! J
    2022-02-19 Insamlad av företaget
    Det var snabb och effektiv hantering. Verkstaden har en bra lokalisering.
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Tycker att det är lite överpriser.
    Hej Elisabeth,
    Vi har alltid våra kära kunder i focus och hjälper alla kunder på bästa möjliga sett. Jag hoppas att du har fått hjälp med att laga din bil snabbt, och att bilen är körsäker i trafiken. När det gäller priser så kan det skilja sig mellan de olika verkstäderna. fördelen med Speedy är att vi är flexibla och snabba på att lösa akuta problem, med priser som ändå ligger under de stora märkesverkstäder priser. Dessutom ger vi alltid 3 års garanti på både delar och arbete som blivit köpt/utfört hos oss.
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Snabb tid och snabb hjälp och trevligt bemötande
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Bra och snabba men dyrt och lämnade till mig som kund att hitta billigare reservdelar. Det skilde 7000 kr i prislappen jämfört med min vanliga verkstad som jag istället valde och de fixar allt som behövs. Jag kommer inte vända mig till Speedy igen.
    Hej Mimmi, Tråkigt att höra att du inte blev helt nöjd med informationen/pris ni fick av oss. Ända gången vi ber kund att köpa på egen hand är när kund vill ha delar från skroten för att sänka kostnaderna. Då vi alltid erbjuder 3 års garanti på både arbete och delar så blir det svårt att ge samma garanti på begagnade delar, och ber då kund själv införskaffa delarna från skrot. På vår verkstad hjälper vi alltid kunden oavsett om delarna köpts av oss eller om kund köpt dessa från annat håll. Vi har alltid våra kära kunder i focus och hjälper alla kunder på bästa möjliga sett. Jag hoppas att du har fått hjälp med att laga din bil snabbt och att bilen är körsäker i trafiken. När det gäller priser så kan det skilja sig mellan de olika verkstäderna. fördelen med Speedy är att vi är flexibla och snabba på att lösa akuta problem med priser som ändå ligger under de stora märkesverkstäder priser. Speedy Bilservice Tyresö