Speedy Bilservice Tyresö

En del av Speedyspeedybilservice.se

Myggdalsvägen 2, 135 43 Tyresö — Visa karta

Här hos oss på Speedys Bilservice på Tyresö erbjuder vi effektiv och säker bilservice till våra kunder. Vår omtyckta kedja har 30 års erfarenhet i branschen och ser kundnöjdhet som det allra viktigaste.

Vad det än är som krånglar på bilen - växellåda, bromsar eller något du inte kan identifiera själv, kan våra duktiga bilmekaniker hjälpa dig. Vi arbetar alltid med tryggheten i åtanke och erbjuder tre års garanti på allt vi utför. Samtidigt dokumenterar vi varje steg under reparationen, så att inget missas.

Tempo är något vi brinner för. Att fixa bilen är något vi vill att våra kunder alltid ska ha tid för så att de kan köra så säkert som möjligt ute på vägarna. Därför har vi också drop-in-tider för dig som behöver.

Välkommen till oss för råd och bokning!
Mån-Tor: 08:00-17:00

Fikk hjelp på en gång. Levde upp till Speedy namnet
    Mycket bra Läs mer
  • 2020-09-19

Ricardo Oxiel M skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    de som namnet speedy, de var snabbast, och bra service,och kvalitet, tack. Läs mer
  • 2020-09-18

Ulf Ingemar H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Laga punktering. Snabbt och smidigt Läs mer
  • Anil Mattias C

2020-09-18

Anil Mattias C skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Service. Bra och trevligt bemötande. Speedy fixade det som behövdes och berättade om några saker som jag behövde hålla ett öga på. Läs mer
  • 2020-09-18

Ellen Marianne Betty H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Årskontroll o byte av bromsskivor.
    Svårt för mig att avgöra hur arbetet utförts. Men bemötandet var utmärkt. Läs mer

Agneta Ingebo B skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Servicen tog längre tid än utlovat Läs mer

Emmanuel C F R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevlig gäng och snabb service. Läs mer

Christina Inge E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Nya däck runt om på bilen. Trevlig personal och bra service som gjorde att jag en timme senare rullade hemåt med en säker bil. Läs mer

Linda Maria Antoine S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    AC genomgång
    Kort boknings tid
    Bra bemötande
    Allt bra! Läs mer

Karl Roland P skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Hade problem med grus som fastnat i skivbromsen med skrapljud som följd. Kontaktade Speedy och fick en tid morgonen därpå.
    Felet avhjälptes på 45 minuter medan jag väntade.
    Snabbt o korrekt bemötande, bra! Läs mer

Johan Henrik S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb service och ett trevligt bemötande. Läs mer

Malin Amie L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Vänligt. Serviceinriktat. Lämnat kostnadsförslag innan åtgärd. Läs mer

Christer Olavi L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Fick väldigt bra och professionellt bemötande. Kommer gå till Speedy framöver istället för märkesverkstad.
    Rekommenderar därför Speedy Tyresö. Läs mer
  • 2020-09-04

Lars Åke F skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • 2020-09-01

Nils Carl Fredrik H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    AC.n slutade att fungera så lämnade in på AC service och AC påfyllning. Visade sig att ett AC rör hade gått sönder(gick till en annan verkstad) och provtryckningen skulle omöjligt ha kunnat bli godkänd enligt dem. Känns surt att ha betalat 1800kr i onödan i.om påfyllningen.
    Annars väldigt trevliga Läs mer
    2020-09-01 Speedy Bilservice Tyresö svarar Nils Carl Fredrik H
    Hej Nils, tråkigt att du känner dig missnöjd, vi tar till oss det och ska utöka informationen ytterligare.
    När det gäller AC-service så ingår det att vi tömmer systemet och sätter systemet i vakantsättning i ca:30 min.
    maskinen skapar vakuum och kommer ner till 1 millibar, sedan väntar den i 5 minuter för att se om trycket förändras. Förändras inte trycket så fyller den på, skulle trycket förändras så larmar maskinen och vi får då enligt lag inte fylla på. Vi gör också en noggrann felsökning med uv-lampa för att se om det finns spårmedel som läckt ut. vi gör också en täthetskontroll med en sniffer som larmar om den känner av gas läcka. När vi gjort allt detta och allt fungerar som det ska så är AC-service klar. Eftersom vi fyllt på systemet med spårmedel så blir det enklare att hitta ett läckage om det skulle bli ett i framtiden. Att ett rör gått sönder låter mycket märkligt, du är välkommen in så kan vi kolla på din bil gratis och ge dig en bedömning om vad som kan ha hänt.
  • 2020-08-26

Oscar Emanuel R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Speedy gjorde en Grundservice samt felsökning på min bil Läs mer
  • 2020-08-26

Torbjörn M L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Mycket bra bemötande och service. Läs mer
  • 2020-08-24

Per Wolfgang M skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Reparation av olika saker som genererade varningslampor Läs mer
  • 2020-08-22

Johan L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Skimsade kompressorn + kylmedel för 2750 kr, men det fungerade ej.
    Väl bemött
    Helt ok.
    Något besviken då simningen ej blev som förväntat men tänker återvända för inst av ny kompressor. Läs mer
  • Maria Elisabeth T

2020-08-22

Maria Elisabeth T skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    problem med en varningslampa till avgassystemet på panelen.
    Fick snabb datorundersökning.
    Åtgärdades några dagar senare

Trevlig och tjänstvillig personal Läs mer

Hans Kenneth E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Köpte däck till min bil samt balansering. Blev bemött på ett bra sätt, däremot var det ingen noggrann koll på pappret med uppgifter. Hade köpt nya fälgar som låg i bilen, (detta var noterat) men nya däcken sattes ändå på de äldre fälgarna och jag var tvungen att säga till om detta. Arbetet var snabbt och effektivt, men som sagt lite brist på noggrannhet. Läs mer

Kjell Gustav E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Jag köpte fyra nya sommardäck.
    Lite virrigt med arbetsordrarna sen var allt bra. Läs mer

Martin Nils Bertil S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Lämnade in bilen på en AC-service. De konstaterade att kompressorn lagt av helt. De tog då 1000kr istället för 800kr. Deras bedömning var att bla kompressorn behövde bytas. Ca 13500 ville dom ha för det jobbet. Jag kan konstaterade att korsdrag fick duga tills jag hittade någon billigare. Läs mer
  • Robert R

2020-08-21

Robert R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Super bra perfekt bra pris och personal Läs mer

Alexandra Sascha N skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Gjorde full service på min bil, jätte nöjd, personalen var hjälpsam och trevlig också Läs mer

Lars Erik H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Beställde 3 åtgärder: bromsskivor bak, hjulinställning, och rep av AC. Fick priser på alla åtgärder, ca 8000:-
    Tyvärr hade AC ett större fel så det blev dubbelt så dyrt, vilket jag informerades om, och fick ta ställning till om jag ville åtgärda.
    Så info var korrekt, och i det läget är det svårt att börja undersöka om man kan hitta någon som kan göra jobbet billigare. Läs mer

Marta Viktoria K skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    De skulle laga ACn och en panel. Klarade inte av ACn. Ryckte sönder panelen Ännu mer och ville inte acceptera sitt ansvar att I alla fall återställa till tidigare skick. Dålig attityd och låg servicenivån. Hitta annat ställe för bilservice! Läs mer
    2020-08-20 Speedy Bilservice Tyresö svarar Marta Viktoria K
    Hej Marta,

Mycket tråkigt att ni inte berättar hela historian. Ni kom in med en Bently där någon annan limmat fast plast detaljer på vänster fram lucka vid ratten. Mannen som kom in med bilen ville att vi skulle sätta ihop den bättre då tidigare verkstad inte gjort ett bra jobb enligt mannen. Vi informera kunden om att det går att fixa men att det kommer att ta tid och kommer att kosta. Jag Robert gick ut personligen och visade kund hur det såg ut, och att det inte gick att komma åt skruvarna som kund trodde. Kund trodde att det på enkelt sätt kunde demonteras och limmas ihop bättre. Det går tyvärr inte att lägga ner massa tid och inte kunna ta betalt för det, dessutom är man mer försiktig när det är en special bil där delar kan vara svåra att få tag i. Jag hoppas ni hittat en ny verkstad som kan utföra gratisarbete.

Sven Bertil Håkan J skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevligt bemötande, snabb service, Bra pris jämfört med toyotas egna verkstad, inga anmärkningar på utfört arbete(man märker ju inte något om inte något pajar så jag antar allt är gjort rätt) kommer använda denna tjänsten igen Läs mer

Robert Mikael A skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Gjorde AC-service och fick tid väldigt snabbt. Bra service, det de möjligtvis kunde ha gjort annorlunda är att tydligare informera innan om att AC-gasen är väldigt dyr. Läs mer

Ald Automotive Ab A skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Enkelt, snabbt och trevligt bemötande! Läs mer
  • Linda N

2020-08-19

Linda N skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Hade akut problem med bilen och blev vänligt mottagen med en gång. Problemet visade sig vara enkelt, så det blev snabbt och billigt åtgärdat. Läs mer

Signe B skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bra bemötande. Mycket bra förklaring vid AC jobb. Läs mer

Jonathan Emanuel S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Mycket trevliga och bra service.. Läs mer

Björn Erik Thomas R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevligt bemötande bra service Läs mer
  • 2020-07-21

Daniel L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Fick ett trevligt och proffsigt bemötande när jag lämnade in min bil för tvätt, service och reparation.
    Bra kommunikation! Läs mer

Mikael Rolf Anders L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Köpte däcksplats och lämnade mina däck. Mottagandet var helt okej utan att vara helt på topp. Hade kanske otur att när jag lämnat in mina däck komma in i butiken och vara sist i kön Igen kändes lite jobbigt. Läs mer

Tomas Bengt Ingema G skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Bilservice. Tillmötes å hjälpte till att ordna mina frågor. Ringde mig när dom såg att något var fel. Fanns inte delen hemma fixades den snabbt . Har anlitat speedy tidigare å var nöjd. Jag är fortsatt nöjd efter detta möte. Kan rek. till andra Läs mer

Kenth Lennart E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Pyspunka!
    Utmärkt bemötande. ++++++++ Läs mer

Ulla Kristina S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Jag blev jättetrevligt bemött och felet lagades och jag blev nöjd Läs mer

Kristina Maria N skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb bra och billigt. 🍹🎺👍😏😾🙉🙉😊 Läs mer

Karim M skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Per telefon en helt annat pris och efter när bilen är klar, så bli det jätte dyrt// Läs mer
    2020-07-13 Speedy Bilservice Tyresö svarar Karim M
    Hej Karim,

Tråkigt att du upplevt ett du inte blivit tillräckligt informerad. Vi har alltid fast priser där vi lämnar kostnadsförlag på arbetet. Visar det sig att något mer behöver bytas, kontaktar vi alltid kund och informerar. Vi vill alltid att kund är med oss under hela reparationstiden, minsta lilla fel vi upptäcker som är utanför kostnadsförslaget, kontaktar vi alltid kund för att få ett godkännande. Vi tar bilder och dokumenterar så att kund kan se vad som bytts ut samt att vi alltid sparar reservdelarna om kund vill se dem, detta är mycket viktigt för oss då vi alltid vill bygga ett långsiktigt relation med våra kära kunder. Ni får gärna komma in så vi kan titta på vad som blivit dyrare, har vi gjort något fel ersätter vi alltid kunden. Vi erbjuder alltid 3 års garanti på både delar och arbetskostnaden. Hälsningar Personalen

Inger Annita H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Snabb servis och trevlig personal Läs mer

Björn Robert Erik T skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Proffsigt bemötande och nu har vi en AC som fungerar! Läs mer

Aziz E skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Service blev väl bemött.
    Personalen glömde släcka service lampan.påminde om det, då görde de det. Läs mer

Britt-marie L skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Byte av lampor. Jättebra med Drop in, snabbt och effektivt. Läs mer

Linda Kristin H skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Service o på fyllning av air condition
    Fick hjälp samma dag👍 Läs mer

Anna-carin C skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Helt ok 😊
    Väl mött - inte beredd på priset då jag trodde det skulle vara lite lägre .

Bytte däck och lagade ett däck. Läs mer

Sven Ulf Örjan S skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Ac.n fungerade inte fick ett kostnadsförslag på ca 10000 för att byta kondensor. En annan verkstad kollade ac.n inget fel på kondensorn, det var ärg i en kontakt. Ac.n har nu fungerar perfekt i 3 veckor. Läs mer
    2020-07-10 Speedy Bilservice Tyresö svarar Sven Ulf Örjan S
    Hej Sven,

Kondensorn är i dåligt skick och har korrosion, att bara byta en packning är en provisorisk lösning. Vi rekommendera er att byta kondensorn för att har det börjat bli korrosion så kommer det tyvärr bara att bli värre. Du är alltid välkommen för ytterligare information. Hälsningar personalen.

Therese Elisab R skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevlig personal och hjälpsamma Läs mer

Kaj Claes-håkan A skrev om Speedy Bilservice Tyresö
    Trevligt bemötande. Proffsigt utfört arbete. Offert och kostnad stämde. Det är så man vill en verkstad skall fungera. Läs mer

Myggdalsvägen 2, 135 43 Tyresö