Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Västberga Speedy Speedy Bilservice Västberga
Rekommenderat företag 2015 - Speedy Bilservice Västberga

Speedy Bilservice Västberga

En del av Speedyspeedybilservice.se

Västberga allé 40, 126 30 Hägersten — Visa karta

I 30 år har Speedys bilverkstäder mött sina kunder öppet och ärligt. Det finns inga hemligheter hos våra bilverkstäder. Vi kontrollerar din bil noggrant utan kostnad och visar vad som behöver åtgärdas. Du får ett fast pris för din bilservice/bilreparation innan vi gör jobbet, och du får gärna se på när vi jobbar. Vårt mål är att erbjuda dig som kund en bekymmersfri bilreparation/bilservice. Enkelt och utan oro för negativa överraskningar.

Snabb bilservice!

Det går fort hos Speedys bilverkstäder. Våra mekaniker byter 1000-tals avgassystem varje år och de utför minst lika många bromsbyten. Med övning kommer snabbhet. Vi har enkla rutiner och därför går inskrivning och betalning på minuten. Alla reservdelar finns lätt tillgängliga. Allt för att du skall få ett komplett kvalitetsjobb gjort, i de flesta fall inom en timme!
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 36 kunder tycker om Speedy Bilservice Västberga

• Alexander Y
    Alexander Y skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Riktigt trevligt bemötande, snabb service och bra pris. Samt gott kaffe.
  • Nicklas A
    Nicklas A skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Bästa tänkbara bemötande, full service .
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Snabba och bra, trevliga och hjälpsamma
  • Joel
    Joel skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Trevligt bemötande. En vanlig service. Fick ett pris som diffade på några hundralappar och självklart hamnade det i den övre delen av intervallen. Ändå billigare än på VW
    2016-09-29 Speedy Bilservice Västberga svarar Joel
    Hej Joel
    Tack för att du lämnade in din bil till oss.
    Eftersom vi inte kunde se de tekniska specifikationerna på bilen när du ringde, fick du ett ungefärligt prisintervall. Priset beror på exakt hur mycket olja som din bil ska ha. På 99,9% av alla bilar kan vi se det när man ringer in, men för övriga 0,1% måste vi få in bilen till verkstaden för en exakt prisuppgift.
    Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka till Speedy Västberga
  • Markus K
    Markus K skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Snabb hjälp och trevlig personal. 10/10
  • Suat K
    Suat K skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Allt gick jätte bra. Det blev super :) Tack så mycket.
  • Tobias O
    Tobias O skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Bra service och trevlig personal. Rekommenderas!
  • Mohammed A
    Mohammed A skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Kommer aldrig gå dit igen. Jag fick förklara på en annan verkstad vad dessa herrar hade försökt göra med min bil och då undrade märkesverkstaden om jag önskade att de skulle ta protokoll på felen, så att jag kunde anmäla/reklammera/kräva pengar tillbaka etc.. Märkesverkstaden undrade vad detta vad för amatörer. Kommer som sagt aldrig anlita dessa herrar. Jag vågade helt enkelt inte lämna in bilen en 3:e gång då bilen bara blev i ett sämre skick, oavsett ersättningar etc. I övrigt verkar ju dessa herrar vara mer upptagna med att kränga bilar än att reparera dessa. Man får ett kaos och cirkus liknande intryck. Rena torghandeln.
  • BMWanders A
    BMWanders A skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Riktigt uselt betyder betyget. Det ska symbolisera hur min bil blev behandlad och det ska också representera hur jag som kund blev behandlad. De ringde upp och sa att min bil var fixad. De ljög. Bilen var inte fixad utan allt annat än fixad. De sa inte det dock i luren utan där sa de att bilen var fixad. På plats kommer de med billiga ursäkter till varför det inte var fixat men de gav ingen förklaring till lögnen. Jag tycker det var obegripligt. Att man inte skäms!

I övrigt kostade det skjortan och bilen var dessutom skitig.

Jag kommer aldrig låta dessa vidröra min bil ever again.
    Speedy Bilservice gillar detta
  • yusuf E
    yusuf E skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Grym bra service,grymt bra jobb och trevligt bemötande mycket bra priser

Rekommendera Speedy Västberga 10/10
  • Erik J
    Erik J skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Jag är missnöjd på flera punkter:

* Bilen var skitig med svarta fingavtryck som är omöjligt att få bort. Det ser ut som oljesmuts.
    * Bilen lämnades dessutom tillbaks trasig på saker som inte var trasiga innan jag lämnade in den, det var dessutom allvarliga saker! (Ingen självkritik fanns)
    * Delarna var slarvigt tillbaka monterade.
    * Delarna var inte rätt monterade.
    * Förmodligen tror jag delar byttes som inte behövdes byta med åtanke på vad den andra verkstaden uppgav vad de hade reparerat.
    * Saker som är helt uppenbara att en verkstad ska kunna fixa, var inte fixat.
    * Ovanstående förutom smutsen inne i bilen fick en annan verkstad montera såsom de faktiskt skulle monterats.
    * Jag fick betala först denna verkstad som inte kunde åtgärde problemen. Sedan fick jag betala den andra verkstaden för att de skulle åtgärda saker som den förstnämnda hade ställt till med.

De erbjöd sig inte heller att betala eller ta bort fakturan för sin undermåliga service på bilen.

Det här är obestridliga fakta. Jag kommer lämna bilen hos en annan verkstad i fortsättningen, för det spelar ingen roll hur billigt man är eller hur tillgänglig man är om bilen inte kan repareras när man lämnar in den på verkstaden.
  • Arin  A
    Arin A skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering av min bil. Jag är jätte nöjd som kund och rekommenderar de för andra bilägare.

//Arin
  • Flyttfabriken
    Flyttfabriken skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Kom förbi för att skifta däck.Efter arbetet visade det sig att ena däcket var förstört,nämligen hade ett stort hål.När vi reklamerade detta fick vi höra från bossen att det var omöjligt att åstadkomma nåt sånt under reparations gången och nåt åtgärd gällande detta kan vi inte räkna med.Mycket oseriöst utförande och ansvarslös kundhantering.
    2016-04-19 Speedy Bilservice Västberga svarar Flyttfabriken
    Du som kund ber oss om en enkel skifte. Och under arbetets gång upptäcker vi att ett av dina vinterdäck som vi ska montera av bilen är skadat. Detta talar vi om för dig. Och denna skada kan omöjligen uppkomma under dessa förhållanden då vi endast ska montera av hjulet genom att skruva av muttrarna. En muttermaskin kan aldrig någonsin göra en skada på 10 cm på insidan av däcket. Det kan vilken verkstad som helst intyga för dig. Det värsta som kan hända i samband med däckskifte är att någon mutter som rostat går sönder, något annat har vi aldrig varit med om. Så vi tycker att du själv bör ta ansvaret för ditt trasiga däck och stå för kostnaderna för det. Att lägga över ansvaret för det på oss är varken passande eller ärligt. Det är inte heller ansvarsfullt att anklaga oss för det.

Speedy Bilservice Västberga
    2016-04-19 Flyttfabriken svarar Speedy Bilservice Västberga
    Det var vi som har upptäckt skadan då vi har lastat av däcken in på lagret.Det var jag personligen som har valt att åka och visa upp denna skadan för er på en gång.En kille som heter Markus gick ut och undersökt skadan och först lovade att han skulle behålla däcket för eventuell renovering eller utbyte mot nåt likvärdigt.Min chaufför kunde inte komma till er med ett däck med 7-8 cm hål i.
    Det är fult att ljuga!!!
    2016-04-20 Speedy Bilservice Västberga svarar Flyttfabriken
    Det är sant att jag gick ut och bedömde skadan på däcket, då jag också nämnde att det är osannolikt att någon av våra mekaniker skulle lyckats skada däcket på detta sätt.
    Inga löften om något gavs, utan jag sa endast att vi kunde ta en titt och kolla vad vi kan göra och bedöma skadan ytterligare.
    Och att jag eventuellt skulle behöva hänvisa er till min chef, vilket jag senare också gjorde.
    Att försöka säga att jag gett några löften om något som jag omöjligt kunnat gjort är INTE okej.

Med vänliga hälsningar/
    Markus på Speedy Västberga
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anton S
    Anton S skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Oärliga och uselservice. Det där med "kom tillbaka" innebär bara fler fel och större kostnader har jag nu lärt mig. Billigt ptja, samma priser som övriga håller. Inget speciellt tycker jag iaf. Jag går nu vidare till annan verkstad som jag vågar lita på! En mycket tråkig historia.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Bilcervice. Bra bemötande och uppskattar en redogörelse för prisbild före arbetet utförs.

Upplevelsen upplever jag som väldigt positiv och kommer rekommendera Speedy från och med nu.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Mycket bra service och trevligt bemötande
  • Nikola S
    Nikola S skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Jag tycker ni är fantastisk bra jag kan inte tänka mig någon annan Bil verkstad
    Tack för att ni finns
    MVH
    Nikola Stepanovic
    Styrelse ledamot Taxi Stockholm
  • Aktan S
    Aktan S skrev om Speedy Bilservice Västberga
    trevlıgt personel och bra bemötande
  • Lars T
    Lars T skrev om Speedy Bilservice Västberga
    En av de få verkstäder i Stockholm som jag under 40 års bilägande mött en attityd som det "går att snacka med" både prismässigt och servicemässigt.
    Suveräna på snabba reparationer över dagen där man även kan vänta på plats och få bilen på någon eller några timmar
  • Armin W
    Armin W skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Grym Service, fixade mitt problem billigt och bra. Jag rekommenderar starkt denna verkstad. Väldigt fint mottagande också.
  • Bayram P
    Bayram P skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Personalen var snälla och hjälpsamma.
    Jag gjorde service och var jätte nöjd
  • Bwar A
    Bwar A skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Hej! Jag brukar lämna in min bil hos dom som jag är jätte rädd om, och är jätte nöjd med hur dom tar hand om min bil alltså servicen. Man blir jätte bra bemöt och bra kvalitet.
  • Rebin A
    Rebin A skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Riktigt nöjd med personalens kundbemötande och deras service på Speedy bilservice.
    Personalen där respekterade och tog till hänsyn att jag hade väldigt brottom, vilket jag är riktigt nöjd med !
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Jag ringde på eftermiddagen och de bokade in mig direkt samma dag. På 1,5 timmar satt det nya avgassystemet på plats. Trevligt bemötande och snabb service, kan varmt rekommenderas!
  • Isak B
    Isak B skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Vi på Svedens Fisk AB får alltid det bästa serviceen på Speedy Västberga. Rekomenderar starkt!!
  • Ahmet Ö
    Ahmet Ö skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Bästa servicen har upplevt på länge,fotsätt så grabbar
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Trevligt bemötande och snabba besked
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Snabb service, bra pris och trevligt bemötande.Mycket nöjd!
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Utmärkt Service!
    Jag har använt denna verkstad under flera år, det har aldrig varit några problem.
    Jag har fått tid samma dag varje gång det har varit brottom, de ringer alltid och frågar innan något utförs som inte varit överenskommet innan.
    Trevlig personal och proffsigt bemötande.
  • Senay K
    Senay K skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Snabb och bra service, jättenöjd!!!
  • Martin S
    Martin S skrev om Speedy Bilservice Västberga
    världens bästa meck trevligt bemött, humana priser och hjälper en i nöden. jag kommer återkomma flera flera gånger med alla bilar jag har och äger. återigen de är proffsiga och kunnig åker hela vägen från farsta till dom . jag rekomenderar.
  • Johannes N
    Johannes N skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Skulle skifta hjul inför vintern, vilket slutade med att mekanikern förstörde gängan på flera av pinbultarna. Ägaren sa då att jag hade fel fälgar (har haft fälgarna i fyra år och Tanto Bilservice har bytt dem flera gånger förut...). När jag ber att få pengarna tillbaks, kallar han mig rasist och blir hotfull. Ganska obehagligt! Försöker diskutera med honom men han skyller allt på mig. Resultatet är alltså: Sommarhjulen fortfarande på, trasiga pinnbultar och 700 kr fattigare. Ett riktigt lågvattenmärke!
    2011-12-17 Representant för Tanto Bilservic svarar Johannes N
    Du sprider felaktiga uppgifter,ingen kallar en rasist för att man vill ha pengar tillbaka. du har varit hotfullt o talat kränkande samt kallat oss för det ena det andra.B.l.a att gå ut med på nätet. Vi har över tusen kunder per år alla vet hur mycket vi kan. bultarna går sönder för att du har fel fälgar, du kallar oss rasister (att vi skulle behandla dig dum för att du är blond blå ögd tar alla priser) du kallar oss okunniga och du vill inte lyssna, vi erbjud nya pinbultar o muttrar som du inte vill ha, jag erbjöd dig även att åka till en annan verkstad för kolla om vi har fel. men det passade inte heller.
    Vi är inte mer människor vi kan också göra fel, men vi erbjuder oss alltid rätta felen utan något kostnad eller strul. Men ingen har rätt att skrika eller svära eller kalla oss för något av någon som helst anledning. det är inte acceptabelt att du skriker på personalen och försöker ställa till med stor scen för att få som du vill.
    Trots allt erbjuder vi dig en ny chans att ta kontakt med oss för ett lösning med villkor att du visar respekt och inte talar kränkande eller svär.
    VD Tanto Bilservice Ab
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Toppen! Vi fick otroligt bra hjälp och service, med exceptionellt bra pris! Vi kommer tillbaka till Tanto Bilservice så snart det är något. Kan verkligen rekommenderas!
    breez k gillar detta
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Speedy Bilservice Västberga
    Tanto var en bra verkstad innan den bytte ägare för några år sedan. Jag slutade lämna in bilen där sedan jag inte fick lånebil när de skulle ha kvar blien över natten och jag med egna medel fick åka kommunalt hem.
  • Erik J
    Erik J skrev om Speedy Bilservice Västberga
    De har hjälpt mig flera gånger med min BMW och de är proffsiga,trevliga och en bilservice som jag varmt rekommenderar. Tummen upp!
    breez k gillar detta
  • senay K
    senay K skrev om Speedy Bilservice Västberga
    det var snabt och trevligt, välkunnig personal som jobbar hårt.

Västberga allé 40, 126 30 Hägersten