Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Huddinge Spodra Lux AB

Lännavägen 113, 141 34 Huddinge — Visa karta

Företaget Spodra LUX AB grundades i Huddinge i juli år 2010 och har varit verksam sedan januari 2011 .Vi arbetar för både privatpersoner och företag och tillhör nätverket Företagarna och är försäkrade hos IF Skadeförsäkring AB.

Vi förmedlar tjänster inom städsektorn, byggsektorn, flyttbranschen och trädgårdsbranschen.

Spodra LUX grundades 1999 i Lettland. Genom åren har vi därmed fått en rik erfarenhet av att serva olika typer av objekt och anläggningar och vi är stolta över våra kunders förtroende och rekommendationer.Vi levererar våra tjänster i Storstockholm och i hela Stockholms län med kontor i Huddinge.

För mer omfattande objekt kan vi åka inom hela landet och även utomlands för att utföra våra tjänster.

Läs vad 180 kunder tycker om Spodra Lux AB

• Tomas H skrev om Spodra Lux AB
    En helt ok flyttfirma, inte världens bästa men ok. Läs mer
  • Torbjörn Å skrev om Spodra Lux AB
    Nej!
    De ljuger och kan inte göra sitt jobb.

Jag har enligt flyttpersonalen godkänt att allt var packat och medtaget på plats. Jag var inte ens i kommunen då. Jag fick själv fylla min bil 5 ggr för att ta med allt de glömde.

De felkalkylerade i offerten med 33%. blir många tusenlappar extra...

De packade i mina handdukar och täcken. Porslinsfigurer packades utan skydd ned i en låda med böcker. En glaslampa låg invirad i ett täcke i en sopsäck.

Ingen flytt/packpersonal kan svenska, en kunde nästan engelska.

En av packpersonalen pratade konstant i telefon.

2 möbler blev förstörda i flytten.

De lyckades inte få sängar uppför en trappa utan det fick jag och min 16åriga son fixa själva.

Detta är responsen jag fick när jag anmärkte på en undermålig flytt och ville ha avdrag på räkningen.
    "Jag tackar Er för all information och meddelar att ert ärende skickas till Inkassobolaget nästa vecka." Läs mer
    2018-10-10 Spodra Lux AB svarar Torbjörn Å
    Vi skräddarsyr varje lösning anpassad efter kundens önskemål, krav och information som lämnas till oss. Offerten baserades på ofullständig information som lämnades från eran sida. Om Ni inte lämnar real information om antal föremål i bohaget som behöver transporteras, eller låter annan väsentlig information vara osagt kan det leda till att tidsåtgången för uppdraget blir längre än vad som framgår i offerten.

Flyttpersonalen samt kundtjänstansvarig gjorde flera omgångar i bostaden och efter kontrollen bekräftade att inget bohag lämnades kvar.

Vi har ansvarsförsäkring som ersätter eventuella skadestånd. Att lämna bilder på skadan innebär att bevis för ett påstående om att försäkringsfall har inträffat ligger på Er. Det måste dock påpekas att Ni hittills har varken sagt eller lämnat en enda bild på skadan.

Vi strävar alltid att utföra vårt arbete effektivt, snabbt och med vederbörlig aktsamhet. Hundratals omdömen och tusentals nöjda kunder talar för det.
    Mvh, Teamet på Spodra Lux.
  • M
    M skrev om Spodra Lux AB
    Har haft hemstädning en period. Dom fakturerar fel minst varannan gång, oftast varje gång.

Dom dyker upp ungefär varannan gång. idag hade dom inte ens försökt ringa utan städaren hade bara sagt upp uppdraget

100% opålitliga. Nu är jag rädd att jag inte får tillbaka min nyckel och att dom inte korrigerar det dom fakturerat fel, som tur är har jag mkt skriftligt men jag är lite rädd vad dom kan hitta på.

akta er! jag säger upp avtalet i nästa vecka, dom har fått för många chanser nu Läs mer
    2018-06-29 Spodra Lux AB svarar M
    Hej Maria,

Tack för din omdömme och som sagt i vår konversation tidigare - är det inga problem att säga upp avtalet och återfå sin nyckel.
    Ni har aldrig betalat mer än avtalat och alltid fått korrigerad faktura, även om vi har jobbat mer än ni har fakturerats för.

Tack för denna tiden och ha en underbar sommar!

Mvh,
    Teamet på Spodra LUX AB
    2018-08-02 M svarar Spodra Lux AB
    BLUFF-FÖRETAG!! fakturerar fel varje gång. Nu senaste gången kom en faktura de inte rättat med diverse tilläggsavgifter som kundansvarig Laura lovat inte ska komma. de har fakturerat mer timmar än vi kommit överens om!

Senaste gången inte fått svar från någon av de 2 kundansvariga eller bokföringen på 1 veckas tid.

KOMMER NU ANMÄLAS TILL ALLMÄNNA REKLAMATIONSNÄMNDEN!!

ibland dök de inte upp alls och ibland faktuerades för dagar de inte ens varit här. alltid fel fakturerade timmar och man visste aldrig om de skulle dyka upp på utsatt tid eller inte. riktigt obehagligt!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Joacim Ö skrev om Spodra Lux AB
    Väldigt bra, särskilt för det otroligt låga priset. Gubbarna var i tid, jobbade stenhårt - flytten gick fort och flyttarna var tillmötesgående. Städningen kan jag inte säga så mycket om eftersom nya innehavaren kontrollerade, men jag har inte hört något så det måste ju varit godkänt! All in all mycket bra valuta för pengarna. Stort tack! Läs mer
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Spodra Lux AB
    Var mycket duktiga. Passa tiden
    Var nogranna och framförallt snabba. Sopade till och med och starka.Så jag kan verkligen rekommendera dem .och ett stort plus var att dem tog med sig till Återvinningen det man inte ville ha kvar. Så ett stort Tack till.er Hälsningar Susanne Läs mer
  • Christer B skrev om Spodra Lux AB
    Det varit ett nöje att ha med Spodra Lux att göra. Deras bärare slet och kämpade sig svettiga med våra stora tunga ekmöbler, och deras städare gjorde min 23 år gamla lägenhet skinande ren under flyttstädningen som tog en hel dag. Priserna är mycket bra och deras kundkontakt Laura var en väldigt trevlig människa att ha med att göra. De gjorde helt enkelt ett fantastiskt bra jobb på alla plan och kommer vi behöva sådana tjänster igen så kommer vi garanterat anlita Spodra Lux.

/Christer Bengtsson Läs mer
    2017-09-26 Spodra Lux AB svarar Christer B
    Het Christer,

Man bli alldeles varm om hjärtat när man hör sådana ord!
    Tusen tack ännu en gång för så härligt samarbete och ni är alltid välkomna att kontakta oss om vi kan vara till hjälp

Ha en super fin höst!

Ert, Spodra Teamet
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Spodra Lux AB
    Jag flyttade in i en lägenhet som skulle varit flyttstädad av Spodra.

Det var en synnerligen bristfällig städning där de eventuellt sammsugit golven.

Spodra hade inte ens öppnat disk maskin, torktumlare eller ugn. De var jätteskitiga!
    Köksfläktens filter var inte rengjorda. -Hur svårt kan det vara att köra sådana i diskmaskin?
    I badrummet var duschdörrarna rengjorda men inte kaklet i duschen.

När jag klagar till säljaren av brf så uppger Spodra att de skall ringa och maila mig.
    Ingen har hört av sig till mig och säljaren skiter uppenbarligen i hela frågan.
    Riktigt uselt och jag som köpt en lägenhet får börja med att göra rent vitvaror och städa.
    Riktigt uselt!

Varning för denna skojarfirma! Läs mer
    2017-09-21 Spodra Lux AB svarar Bengt F
    Hej Bengt,

Tack för kritiken - det växer man av!
    Det är riktigt tråkigt att du har en sådant upplevelse och självklart skulle det vara skönt att göra något åt detta!
    Viktigaste av allt är att det går alldeles utmärkt att åtgärda alla fel / misstag om sådana uppstår. Det ingår i Nöjd Kund garanti, som alla våra kunder får.
    Det första man gör är kontakta oss och personalen kommer tillbaka för reklamations städning.
    Som jag förstår, var din säljare den som beställde städningen och då undrar jag, varför har ingen hört av sig ang kvalitée?

Återkom gärna till oss så kommer vi definitivt överens om lösningen!

Med vänliga hälsningar,

Laura
    laura@spodra.se
    0707 413 772
    2017-09-22 Bengt F svarar Spodra Lux AB
    Säljaren uppger att de ringt Spodra och Spodra uppger att de ringt mig.
    Fel från början till slut
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Ammir Y skrev om Spodra Lux AB
    Jag kan rekomendera väll gott företaget ,absolut bästa och duktiga personal som försöker göra sitt bästa och de tar dina synpunkter på allvar ,jag är jättenöjd kund som de har fixat en fin altan med trappa och balkong räcke ,ännu en gång till tack för fina jobbet Läs mer
    Ammir Y gillar detta
  • Linn I
    Linn I skrev om Spodra Lux AB
    Värsta jag varit med om, trodde det var ett skämt! Vid överlämningen av vår köpta lägenhet hade tidigare ägaren använt sig av detta företag både av flytt samt flyttstäd. De var nöjda med flytt tydligen men dagen efter hade de bokat städ, fick då veta att de skulle vara klara senast 12:00 då de börjat 08:00. Vi kom då dit ca 11:50 för att lämna lite grejer o tänkte att de borde vara klara. Vi öppnar dörren och de har inte ens börjat städa, det står en systembolagspåse i hallen samt en öppnad starköl på hatthyllan. Min sambo går in i badrummet för att kolla om de åtminstone var klara där inne (de var de inte) och känner då att det luktar cigarettröt i hela badrummet. Vi ska alltså flytta in i denna lägenhet med vår lilla dotter på under ett år... Tidigare ägaren till lägenheten ringer då upp firman som sen ringer och pratar med de två städare som var där (de kunde varken svenska eller engelska) och får fram att de kommer att vara klara senast 14:00 och att de from nu ska röka utomhus (?!) att man inte förstår det från början är helt sjukt. När vi sedan åker dit igen vid 14 är de fortfarande inte klara. Vi får sitta och vänta i en och en halv timme till inann de var "klara" det såg inte ens städat ut någonstans. Det var inte avtorkat på några ytor, toalett och handfat hade de helt glömt bort. Köksbänken var smutsig, och i garderoben var det grus och damm. Samt fläckar åå golvet av något kladd. Hade inte rekommenderat denna firma till någon. Så respektlösa och oansvariga som städarna var är jag förvånad över att firman ens går runt. PINSAMT!! Läs mer
  • Björn C
    Björn C skrev om Spodra Lux AB
    Spodra lux skötte vår flytt helt perfekt från Solna till Bromma med magasinering på Shurgard emellan, flyttgänget var punktliga, snabba och effektiva och lyhörda med vart vi ville ha de olika möblerna. Jag skulle rekommendera dem för vem som helst som ska flytta. Läs mer
  • Teresa N
    Teresa N skrev om Spodra Lux AB
    Snabb och proffsig flytthjälp. Jag är jättenöjd! Läs mer
    2017-04-12 Spodra Lux AB svarar Teresa N
    Tusen tack för härligt omdöme och det var våran glädje att hjälpa till! Givetvis är du varmt välkommen att kontakta oss om det är något annat vi kan hjälpa till med!

Glad Påsk från oss på Spodra LUX AB!
  • Maria M skrev om Spodra Lux AB
    Jag är SÅ NÖJD med städningen av min lägenhet som Lena från Spodralux hjälper mig med varannan vecka! Det är helt fantastiskt och helt underbart att komma hem till ett prickfritt nystädat hem som jag gjort just idag. Det är alltid skinande blankt överallt och doftar så gott. Jag har anlitat Spodralux i över 3 år och kan verkligen varmt rekommendera dem till alla som vill anlita ett seriöst städbolag med noggranna och väldigt duktiga medarbetare! Mina kontakter med adminstrationen har också alltid fungerat väldigt bra. De är flexibla och går alltid att få tag i. Suveränt! Läs mer
    2017-03-31 Spodra Lux AB L svarar Maria M
    Hej Maria!

Tusen tack för dina varma ord och det är största glädje för oss att hjälpa till med allt vi kan!

Med vänliga hälsningar / Ystävällisin terveisin / Kind regards,

Laura Sendere
    Customer Service Supervisor
  • Carl S skrev om Spodra Lux AB
    Anlitade Spodra för flytt från lägenhet till hus. Flytten genomfördes på ett föredömligt sätt! Flyttpersonalen arbetade målmedvetet och effektivt och kommunikationen både före, efter och under flytten fungerade bra.

Det enda jag kan se som mindre bra är att mail inte alltid besvaras utan jag var tvungen att ringa vid upprepade tillfällen. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Spodra Lux AB
    Anlitade Spodra för flytt samt flyttstäd. Oerhört seriösa, de utförde jobbet snabbt, smidigt och utan något att anmärka på överhuvudtaget. Dessutom var samtliga personer vi hade att göra med väldigt trevliga och tillmötesgående. Ett konkurrenskraftigt pris gjorde inte heller ont. Läs mer
  • Agneta Å skrev om Spodra Lux AB
    Flytt av möbler och flyttstädning. Allting proffsigt och bra. Vill absolut anlita Spodra igen Läs mer
  • Agneta Å skrev om Spodra Lux AB
    Vänliga. Proffsiga och kommer säkert anlita dem igen vid behov. Läs mer
  • Anders G skrev om Spodra Lux AB
    Pratade inte svenska. Tog inte betalt för framkörningstiden. Tog 500kr inkl moms och rot per timme för en lastbil och två bärare. Läs mer
  • Anna H skrev om Spodra Lux AB
    Snabb respons och effektivt utfört arbete med flytten.

Det som drar ner betyget är att det var lite otydliga, kommunikationssvårigheter och dålig på att planera tiden och beräkna hur mycket som fick plats i skåpbilen vilket ledde till att de lämnade flera kartonger och saker utanför källaren (vid postfacken) och sen efter sådär 1,5 timme (efter att ha lämnat av alla andra saker och kommit tillbaka) kunna hämta grejerna som var kvar och som stod i praktiken helt öppet för andra i huset att stjäla. Lyckligtvis skedde inte det. I övrigt var det mesta bra och snabbt utfört arbete.

Flyttstädningen var utmärkt utförd! Inget att klaga på alls där. Även fönstren var bra putsade (vilket jag sett på det hus vi flyttade till inte var fallet.) Läs mer
  • Maryam A
    Maryam A skrev om Spodra Lux AB
    Har använt de för två flyttstäd, en flytthjälp, transport av lånekratonger. Är mycket nöjd! Läs mer
    Spodra L gillar detta
  • Kristin H skrev om Spodra Lux AB
    Väldigt nöjd med flyttstädningen Läs mer
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Spodra Lux AB
    Jag använda Spodra Lux AB för hjälp med flytt. Dom skötte jobbet på allra bästa sätt. Dom var väldigt effektiva och hade proffesionellt bemötande. Jag fick säga åt dom att ta det lite lugnt ibland till och med!
    Så jag kan varmt rekommendera Spodra Lux AB både med hjälp med flytt samt städning!
    Kommer absolut använda dom igen!
    Vänligen,
    Mathias Läs mer
  • Maria F skrev om Spodra Lux AB
    Excellent städning. Lite dyrare men värt pengarna. Läs mer
  • Bendik C
    Bendik C skrev om Spodra Lux AB
    Jag har använt Sporda Lux 2 ggr och har varit mycket nöjd med hela processen. Bra bemötande, snabb service och duktiga flyttkillar. Rekommenderas ! Läs mer
    2016-08-15 Spodra L svarar Bendik C
    Hej. Tack Bendik för dina fina ord. Vi strävar alltid efter den bästa servicen för våra kunder. Vi vill att de ska bli så pass nöjda att de återvänder till oss fler gånger samt rekommenderar oss vidare. Vi på Spodra LUX AB vill tacka dig för att du har valt oss. Du är varmt välkommen åter!
  • Qun G
    Qun G skrev om Spodra Lux AB
    I have used Spodra moving service as well as the cleaning service in connection with the moving at the end of June this year (before summer holidays), and I am happy and satisfied with both their service. The leader of the moving team is very experienced, he instructed his guys and moved the big & heavy furniture through narrow gangway after having calcuated carefully, so the furnitures were moved smoothly without any scratch on walls or doors etc. I am also very happy with the cleaning service, these grils are very efficient and did an excellent job. Läs mer
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Spodra Lux AB
    Beställde flytt/städ och var mycket nöjd med resultatet. Flyttgubbarna var noggranna och mycket effektiva. Städningen var professionell.
    Rekommendras! Läs mer
  • Olga V
    Olga V skrev om Spodra Lux AB
    Otroligt vårdslöst och oprofessionellt! Man blir chockad att upptäcka att städare från Spodra Lux förbehåller sig rätten att prova sprit och mat från kundens vinkyl, flytta på alla saker i huset och inte följa tydliga instruktioner.
    Som företagare själv förstår man att det är inte direkt firmans fel, utan en konkret medarbetare som misskött uppdraget, kränkt förtroende och därmed städfirmans renomme, dock ändå önskar man som kund att Spodra Lux har bättre kontroll över sina anställda i fortsättningen. Läs mer
  • Staffan W skrev om Spodra Lux AB
    Spodra Lux genomförde en välplanerad och proffsig flytt. Och med kort varsel fixade de tilläggsuppdrag som uppackning, möblering och liknande. En bra firma med serviceinriktad personal. Läs mer
  • Nils-eric S
    Nils-eric S skrev om Spodra Lux AB
    Mkt kompetenta personer som var hos mig. Häcken fixades o sen kämpade de på med mkt besvärliga rötter till tre cypresser. Jag är helnöjd.

Jag återkommer om ung ett år.

N-E Schultz
    Tjäderv 8, Ösmo Läs mer
  • AnnaGreta V skrev om Spodra Lux AB
    Två vänliga unga män som gjorde vad de skulle på ett mycket smidigt och skickligt sätt. Inga problem eller skador uppstod. Jag är helnöjd och ger dem de allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Ann-Catrin L skrev om Spodra Lux AB
    Jättenöjda med flytt och städningen efteråt. Kan inte förstå hur man hinner med och inget var trasigt.
    Ett stort tack. Läs mer
  • Robin B skrev om Spodra Lux AB
    Jag fick snabbt en offert via offerta och ävenett förklarande telefonsamtal från Katja. Trevligt bemötande och flexibla enligt mina önskemål. Allt gick väldigt smidigt och jag är supernöjd med resultatet. Läs mer
  • Markku R
    Markku R skrev om Spodra Lux AB
    Fantastiskt bra resultat som alltid! Rekommenderas! Läs mer
  • Sinikka H
    Sinikka H skrev om Spodra Lux AB
    Trevliga killar, jobbade hårt utan att sluta le. Att det tog tid var absolut inte deras fel. Var SÅ glad över att jag slapp göra det själv den här gången! Tusen tack! Läs mer
  • Martin P
    Martin P skrev om Spodra Lux AB
    Bra arbete utfört. Tråkigt kundbemötande dock. Jag har anlitat städ och fönsterputsfirmor tidigare. Då har alltid priset varit det timpris vi kommit överens om gånger antal timmar som de arbetar. Det var den uppfattningen jag fick även denna firma. Då jag inte anlitat trädgårdsmästare tidigare och kunden inte bedöma hur många timmar det skulle ta så sa jag att de fick vara hos oss i max 5 timmar vilket företaget bekräftade i telefon. att de fick göra så mycket som de han på den tiden.

När jag sedan får fakturan så står det 6 timmar. Jag påtalar bristen och då ringer de upp och säger att de även ska ha betalt för tiden där de tar bort skräpet. fullt rimligt dock bör de har berättat det innan. att få 20% högre pris än vad vi kom överens om känns olustigt. De påtalade att då skulle det stått skriftligt exakt vad vi kom överens om i offerten. att ha den hållningen gör att jag inte inte vill jobba med dem igen. Läs mer
  • Annele W skrev om Spodra Lux AB
    Superbra hjälp med min flytt. Trevlig personal som skötte sitt jobb proffsigt! Läs mer
  • Cecilia E skrev om Spodra Lux AB
    Företaget skickade 2 st killar som verkligen jobbade hårt och ambitiöst. Vi kunde inte fått bättre hjälp med vår flytt!
    Att även vår kontaktperson hörde av sej är ett extra plus för att kolla att vi var nöjda.
    5-stjärnigt! Läs mer
  • Annica skrev om Spodra Lux AB
    Den här recensionen gäller endast deras hemstädning, jag har ingen erfarenhet av deras flytthjälp som nedan verkar uppskattas mycket.
    Hemstädningen har tyvärr inte sköts lika bra. Första städerskan städade inte rent, det var damm och smuts kvar och i vissa rum var det inte ens dammat. Detta påtalades och hon fick komma tillbaks men lyckades inte städa rent då heller. Vi bytte då städerska och det fungerade bättre. Dock har det inte känts lika rent de senaste gångerna och då kom det av en slump fram att de bytt ut vår städerska för ett tag sedan utan att tala om det för oss! Det är rätt allvarligt att man ger ut vår nyckel till någon för oss okänd person, jag har varit noga med att påpeka från början att jag vill veta vem som städar i mitt hus. Att folk slutar och behöver bytas ut har jag förståelse för men att man inte informerar om det är jag emot.
    Nu har det gått mer än 2 veckor sedan vi sa upp städningen (det gjorde vi pga av hur detta sköts och att vi helt tappat förtroendet för företaget) och vi har fortfarande inte fått tillbaks vår nyckel vilket heller inte känns bra. Läs mer
  • Gunilla M skrev om Spodra Lux AB
    För någon månad sedan genomförde jag min flytt. När jag nu läser igenom hur jag beskriver det sätt Spodra Lux genomförde uppdraget låter det nästan för bra för att vara sant. De genomförde flytten på mindre tid än beräknat, lyckades få in alla lådor (många) vid en enda tur. Respektfullt och professionellt. Det som också var utmärkande var hur trevliga och artiga de var. Inget var omöjligt och de lät till och med alla damer i huset konsekvent stiga före genom dörrar under hela dagen :). Inte vilken insats som helst minsann. Nu vid uppackningen har jag inte lyckats hitta en, enda trasig pryl. Imponerande och jag har flyttt ett antal gånger i mitt liv. Snyggt jobbat Spodra - om några veckor kommer mina vänner att ringa er för sin flytt. Läs mer
    Spodra Lux AB L gillar detta
  • Lisa E skrev om Spodra Lux AB
    Trevligt bemötande genomgående. Flexibelt upplägg. Läs mer
  • Goran Y skrev om Spodra Lux AB
    Riktigt bra utfört flytthjälp med händiga och flitiga killar som jobbade extremt effektivt till ett mycket bra pris. Därefter gjordes en mycket grundlig och professionell städhjälp, värt varenda krona.
    /Goran Läs mer
  • Jerry F
    Jerry F skrev om Spodra Lux AB
    Killarna dök upp i tid, De är väldigt proffsiga, snabba och prisvärda. Tog väl hand om ömtåliga saker och effektivt bar upp sakerna. Fem plus! Rekommenderas!!! Läs mer
    2016-04-11 Spodra Lux AB L svarar Jerry F
    Hej Jerry!

Tack för ditt utlovade omdöme Jerry, som betyder allt för oss och för våra kommande kunder :)
    Vi är glada över att allt har fungerat så bra och att du är NÖJD, för det är det viktigaste för oss.

Tack än en gång och välkommen åter!

Med bästa hälsningar,
    Spodra GÄNGET!
  • Alexander R skrev om Spodra Lux AB
    Gick in på offerta.se, beskrev vad jag ville, Tilek på Spodra hörde av sig efter typ någon timme. Han var jätte trevlig, lyssnade in mina önskemål och levererade precis vad som efterfrågades till mycket bra pris. Flyttgubbarna Joakim och Yassin kom fram i tid och snabbt och organiserat började de flytta så fort som de hade kommit fram. Mycket professionella. Joakim är svensk och Yassin Bulgar. Yassin pratar bara engelska och är en packmästare och organisatör utan like. Joakim är jätte duktig chafför, trevlig som bara den, följer alla regler och är mycket kunnig. Rekommenderar varmt detta flyttbolag Läs mer
  • Matthew W skrev om Spodra Lux AB
    Had a great experience with Spodra Lux. Very clear communication on price and logistics throughout the process (thanks Tilek!). On the day, the move between properties was smooth and the two employees handled our items professionally and with care. Would highly recommend this service! Thanks again for the help!
    Matthew & Kristina Läs mer
  • Linda J skrev om Spodra Lux AB
    Vi anlitade Spodra Lux för både flytt och flyttstäd. Att kunna ha kontakt med försäljningschefen under hela processen gjorde att det aldrig fanns några frågetecken. Allt har skötts proffsigt, minutiöst, varsamt och ändå snabbt. Jag visste inte att folk inom denna bransch kunde jobba så intensivt. Städningen var helt klanderfri och vi kommer att teckna avtal med Spodra Lux för hemstädning framöver.
    Stort tack för all hjälp, vi är er evigt tacksamma!
    Med vänlig hälsning, Linda Josdal med familj Läs mer
  • Emma B
    Emma B skrev om Spodra Lux AB
    Fantastiska flyttkillar! Snabba, hjälpsamma, noggranna, trevliga och enormt kompetenta. De stuvade grejerna i bilen på ett mycket imponerande sätt. Den ena killen pratade dessutom väldigt bra, kanske tillochmed akademisk, engelska.

Dessutom var de mycket tillmötesgående när vi själva strulade och bytte datum och ändrade starttiden i sista sekund.

Vi har flyttat två bohag och de var lika bra båda gångerna. Andra flytten gick dessutom betydligt snabbare än uppskattat och då behövde vi bara betala för den faktiska tiden.

Vi kan verkligen rekommendera Spodra Lux och har redan spridit ordet i bekantskapskretsen! Läs mer
  • Abdolkhalegh J skrev om Spodra Lux AB
    Mycket bra. Trevliga , gjorde ett toppen jobb. Läs mer
    2016-04-07 Spodra Lux AB L svarar Abdolkhalegh J
    Hej Abdolkhalegh,

Tackar så mycket för ditt omdöme och dina betyg som betyder mycket för Spodra Lux AB!
    Du är alltid välkommen att höra av dig vid fler bokningar.

Önskar dig en underbar dag och mycket sol! :)

Spodra GÄNGET!
  • Joanna B skrev om Spodra Lux AB
    Jag vet inte vart jag ska börja, men först: jag blev misstänksam över alla positiva referenser, bli inte det för dom stämmer faktiskt.

Offertförfrågan 5/5:
    Jag kastade iväg drygt 20 förfrågningar på nätet då jag skulle flytta ifrån landet - även till de som inte annonserat flytt mellan länder. 1 svarade, ringde upp direkt. Gissa vilka?
    Offerten kom dagen efter, med duktigt med research om resvägar.
    Pris 5/5:
    Riktigt bra pris, antagligen marknadens bästa (av att döma på de andra offerterna jag fick).
    Service 5/5:
    Trevliga, serviceminded och genuint snälla personer. Dom gick above and beyond när det gäller hjälp, dom t om hjälpte till att montera upp möbler på plats.
    Kommunikation 5/5:
    Så bra den kan bli, uppföljning inför varje steg i ledet - för mig som flyttade land var det enormt viktigt så jag slapp undra och stressa.
    Tidshållning 5/5:
    Igen, dom beräknade tiden perfekt - inga förseningar i när dom kom, lastade eller till båten. Här, igen, måste jag säga att allt fungerade över alla förväntningar.
    Bemötande 5/5:
    Kunde inte bli bättre. Trevliga, rättfram och kunniga - inga höftanden utan om det var något som dom inte hade svar på så bad dom att få återkomma - och gjorde det med korrekt svar. Snabbt.

Slutsats, ja - dom låter för bra för att vara sanna. Men dom lever upp till vart enda positivt omdöme dom har. Med råge. Läs mer
    2016-03-14 Spodra Lux AB L svarar Joanna B
    Hej Joanna!

Tack för den utlovade rekommendationen/omdömet! Det uppskattas!

Jag tror inte jag har träffat en sådan verkligen STRÅLANDE person på VÄLDIGT länge. Du är ett exempel för många. Jag är glad att du valde oss ( inte för att vi tjänade på det) utan för att du delade med din ljusa personlighet med oss alla.

Vi är glada att allt gick bra (det var ju första gången vi flyttade till Åland)! Det viktigaste är att du nöjd :)

Du har nu mina uppgifter och tveka inte på att höra av dig vid fler liknande uppdrag.

Tack ännu en gång för en härlig upplevelse!

Tilek
  • Kelley L skrev om Spodra Lux AB
    Jag har använt Spodra Lux vid 2 tillfällen, både för flytt och flyttstädning. Båda gångerna har jag varit MYCKET nöjd! Allt gick bra hela vägen, från beställning till flyttdagen. Personalen är mycket trevliga och proffsiga. Flyttgubbarna är duktiga och städarna är helt suveräna! Jag kan verkligen rekommendera Spodra Lux. Läs mer
    2016-03-08 Spodra Lux AB L svarar Kelley L
    Hej Kelley,

Vi är minst lika glada att allt har gått så bra som det gjorde. Allt bara flöt på, det kanske var en sådan dag :)
    Vi försöker att alltid göra vårt bästa men det är inte bara vi utan kunden spelar en stor roll i det hela och vi tyckte verkligen om att jobba med dig och hjälpa dig med flyttningen och städningen!
    Så tack till dig för att du var en sådan underbar kund.

Hoppas på att höra ifrån dig i framtiden och hjälpa vid liknande uppdrag.

Du är så hjärtligt välkommen!

Tack ännu en gång för ditt omdöme.

Spodra Gänget!
  • Sandra K skrev om Spodra Lux AB
    Vi är mycket nöjda med hjälpen vid vår flytt! Killarna jobbade på hela tiden och slet som djur. Noggranna och snabba Läs mer
    2016-03-01 Spodra Lux AB L svarar Sandra K
    Hej Sandra!

Är ni nöjda så är vi MYCKET nöjda! Tack för ditt omdöme Sandra, det uppskattas mer än vad du tror :)
    Jag älskar uttrycket "Slet som djur". Hoppas att det var något positivt, för som du märkte så försöker vi alltid göra mer än vad vi behöver. Kunden behöver alltid det lilla extra ;)

Tack ännu en gång Sandra och ha en toppendag!

Med vänlig hälsning,
    Tilek
  • Pranvera M skrev om Spodra Lux AB
    Företaget har varit väldigt tillmötesgående. De tog kontakt via telefon, vilket jag uppskattar, istället för att enbart skicka ett formellt mail. De har svarat på alla mina frågor och varit till stor hjälp så fort jag har ringt och pratat med dem om min oro över flytten. Läs mer
    2016-02-24 Spodra Lux AB L svarar Pranvera M
    Hej Pranvera,

Tack för ditt omdöme och tiden som det tog för dig att skriva detta :)

Vi försöker att alltid vara tillmötesgående och flexibla (det är vad kunden brukar önska). Vi är glada att du tyckte om vår telefonkontakt (detta brukar uppskattas av dem flesta, då det handlar om mer personligare kontakt och mer individuellt). Vi är allmänt glada över att det gick så bra som du beskriver och hoppas på att hjälpa dig även i framtida uppdrag.

Tack ännu en gång Pranvera!

Spodras GLADA GÄNG!

Bästa flyttfirmorna i Huddinge:

Max B Max B tycker:
“Lätt att få kontakt,bra servic...” Läs mer

Sorterargatan 12, 16250, Vällingby