Städarna i Göteborg AB

Välkommen till Städarna i Göteborg AB!

På Marieholmsgatan 54A i Göteborg hittar du Städarna i Göteborg AB. Vi hjälper dig med allt vad städning innebär. Behöver du städa hela huset efter en fest? ska du flytta och behöver hjälp med en flyttstädning. Kanske har du börjat känna att det finns roligare saker att lägga din tid på än att städa? Då finns vi på Städarna i Göteborg AB här för dig och städar rubb och stubb.

Städtjänster: Flyttstäd, hemstädning, fönsterputsning, kontorsstäd, golvvård och mycket mer.

Våra anställda har kollektivavtal och arbetar alltid diskret och professionellt. Med lång erfarenhet inom städbranschen är vi ett serviceföretag att räkna med. Varmt välkommen till oss på Städarna i Göteborg AB!

Läs vad 367 kunder tycker om Städarna i Göteborg AB 2

2021-11-26
    Företagets kontakt har varit bra.

Städningen är tyvärr slarvig. Ingen känsla för estetik.

Tyvärr är jag mycket missnöjd av den service jag betalat för.
    2021-11-26
    Vi har Städarna för Veckostäd på vårat kontor.
    2021-11-26
    Försöker att skicka samma personal när det går. Är lyhörda för önskemål.
    2021-11-26
    Vi har tidigare haft samma personal som kommer att städar hos oss. Den senaste tiden har det upphört och det är nya människor varje gång. Jag förstår att man kan behöva planera om och ann personal byter jobb, men jag skulle önska att ni eftersträvar att det är samma personal som kommer vid varje tillfälle.
    2021-11-25
    Hemstäd av trevlig personal men jämna intervall, bra resultat! Tryggt med återkommande personal.
    Hej Emma och stort tack för din feedback! Vad glada vi blir att du känner dig nöjd med städningen - det är otroligt viktigt för oss. Du är alltid välkommen att höra av dig om det är något du önskar! Varma hälsningar Hilda 🌷 Städarna i Göteborg AB
    2021-11-25
    ¤städar dåligt, på vissa ställen, Ringer och på talar, får tråkiga svar, så som att personalen kanske har en dålig dag eller är stressade.
    Följer ej instruktioner, har fått ringt flera gånger.
    Gjort sönder saker. Har sagt till med ej fått ersättning, 2 tavelramar och en flaska i köket.
    Glömmer att damma i fönster brädor.
    ofta finns det saker kvar, typ trasor, personalen jackor/tröjor.

kommer snart att avluta er som städbolag!
    2021-11-24
    Det har varit lite strul med bokningar mm. Men bemötandet har alltid varit trevligt. Och allt har löst sig i slutet.
    Hej Ola! Tack för din feedback, för oss är det otroligt viktigt att du känner dig nöjd med kommunikationen och vi gör det bästa vi kan föra att hitta lösningar. Ha en fortsatt fin fredag!🌷 Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Bristfällig kommunikation, håller inte kvalitet på städningen.
    2021-11-24
    Oftast rent och fint, men personberoende förstås. Ganska ofta på plats kortare tid är avgjort. Just idag kom de på em istf fm vilket ställde till det ganska mycket för oss.
    Hej Susanna! Tack för dina synpunkter - vi tar med oss dom till kommande städningar och för oss är det otroligt viktigt att du som kund känner dig sedd och hörd. Du får gärna höra av dig till oss om det är något du önskar diskutera kring. Vi försöker alltid meddela dig i så god tid vi kan om eventuella ändringar! ⭐️ Jag önskar dig en fin helg! Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Har tidigare haft hemfrid men fick goda rekommendationer att byta till städarna. Kvaliteten på städningen ligger väl i nivå med hemfrid men tyvärr har många tillfällen blivit avbokade, ganska sent dessutom, pga sjuka städare. Detta upplevde jag väldigt sällan med hemfrid.
    2021-11-24
    Somewhat Lousy customer service, until you do get in touch with a personnel.
    Billing even if you do not get service for same hours or even if you pause Cleaning, not sure how this works as company policy.
    3* for Cleaners, sometime they do well, sometimes they are horrible.
    Hello and thank you for the feedback. We always try to meet you as well as possible and give you a quick feedback on thoughts. If there is something special you want to lift with us, you are welcome to write to the office as I unfortunately can not see your information on Reco! :) Best regards Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Jag har flera gånger påpekat slarvet efter städarna.
    Allt från att de glömmer tömma korbellen till att de inte gör rent speglarna. De lär sig inte och det är väldigt märkligt ändå!

De tar inte alla ytor. Är dammslergiker, de missar ofta att damsuga soffan.
    2021-11-24
    Hej! Jag har städhjälp varannan vecka till vårt hus. Det mesta fungerar bra förutom när en ersättare som ej brukar komma hit ska städa. Vi har tre våningar i vårt hus där man enbart ska städa på två vilket falerar. Ibland städas enbart en våning och ibland städas en våning rätt och en våning fel.
    Jag har förstått att man har en arbetsbeskrivning i mobilen men att denna tolkas på olika sätt.
    Hej Catharina! Tack för din feedback och härligt att du känner att det mesta lever upp till din förväntan - gällande din städning får du så gärna höra av dig till kontoret så vi kan se över en så bra lösning för dig som möjligt, vi vill ju att du ska känna dig 100% nöjd! 🌷 Ha det fint! /Hilda N Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Snabb återkoppling och hälpsamt bemötande.
    Bokade fönsterputs med användning av timpott, har hemstäd varannan vecka
    Hej Anna! Vad roligt att du känner att bemötandet och återkopplingarna lever upp till din förväntan - det är så det ska vara! Du får gärna höra av dig till oss om det är något särskilt du önskar få hjälp med så du kan känna dig 100% nöjd! :) Ha en fin onsdag! Mvh Hilda N Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Jag har alltid blivit bemött med ett vänligt leende. Jag förväntade mig att städarna skulle vara proffesionella och noggranna. Att städandet skulle vara lite extra utöver hur vi själva städar hemmet. Ex i hörn skarvar och så vidare. Ville ha ett realistiskt på rena golv och ytor som jag inte kan uppnå själv.

Upplevde inte att dom var speciellt noggranna känner att jag gör jobbet bättre själv. Dessutom kände jag mig inte hör i dom saker jag påpekat att jag vill dom gör annorlunda. Har meddelat muntligt OCH skrivit i appen om detta ..
    Hej Ida-Davida! Tack för din feedback, jag hörde att min kollega ringt dig och vi tar med oss all din feedback. Vi hoppas dina kommande städningar lever upp till din förväntan efter en extra utbildning med medarbetaren och att vi satt upp en plan för hur vi ska kunna nå din förväntan! Jag önskar dig en fortsatt fin fredag🌷. Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Det va lite rörigt i början med hur lång tid man behövde för att städa vår bostad, men vi är riktigt nöjda med han som städar vår bostad idag.
    Hej Joakim! Vad glada vi blir att du känner dig nöjd idag med städningen vi utför hos er! :) För oss är det otroligt viktigt. Är det några önskemål du har är du alltid välkommen att höra av dig till kontoret! Mvh Hilda på Städarna Städarna i Göteborg AB
    2021-11-24
    Bra tjänst med en enkel app. Snabba på att svara och hjälper till med önskemål.

Har kommit överens om saker som inte alltid har utförts.
    Hej Klas! Tack för din återkoppling och feedback. För oss är det viktigt att du kan känna dig 100% nöjd. Då jag inte kan se dina uppgifter via Reco så du får gärna höra av dig till kontoret så vi kan hjälpa dig att se till att de moment du önskar blir utförda! Varma hälsningar Hilda på Städarna Städarna i Göteborg AB
    2021-11-23
    Fungerar utmärkt, trevlig personal. Bra kommunikation med företaget, Emma heter hon.
    Hej Anders! Vad glada vi blir att du känner dig nöjd oss på Städarna, det är väldigt viktigt för oss. Är det något du känner kan förbättras får du gärna höra av dig till kontoret då din feedback är viktig för oss. Vi vill att du ska känna dig 100% nöjd. ⭐️Mvh Hilda N. Städarna i Göteborg AB
  • John C
    2021-11-22
    Bra bemötande. Bättre än förväntningarna.
    Kan definitivt blir bättre.
    Hej John! Vad glada vi blir av din feedback! Att du är nöjd är precis som vi vill ha det! ⭐️ Ha en fortsatt fin vecka. Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-19
    Mycket proffsiga !! Städning av 2 vånigar, 3 toaletter och 2 duschar.☀️
    Hej Ann! Vad roligt att du känner dig nöjd och att städningen blev som du hoppats! Jag önskar dig en fortsatt fin onsdag⭐️ Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-19
    Trappstädning
    Ibland bra ibland dålig
    Hej Kaj! Tack för din återkoppling och feedback. För oss är det viktigt att du kan känna dig 100% nöjd. Jag kan tyvärr inte se dina uppgifter via Reco så du får gärna höra av dig till kontoret så vi kan hjälpa dig med dina önskemål! Mvh Hilda på Städarna. Städarna i Göteborg AB
    2021-11-17
    Trevligt bemötande och mycket nöjd med utfört arbete.
    Hej Barbro! Vi blir så glada över att få läsa din feedback, det är viktigt för oss att du känner dig nöjd! Du är alltid välkommen om du behöver hjälp av oss! ⭐️ Hoppas du får en fortsatt fin onsdag, Mvh Hilda. Städarna i Göteborg AB
    2021-11-13
    Har haft problem med byte av personal och senaste tiden personal som inte förstår svenska och instruktioner. Tidigare har det fungerat bra och jag har nu fått byta städdag för att ha samma personal som känner till mitt hus och städrutiner. Bra feedback och bemötande av städledning som hittade en lösning.
    Hej Katarina. Tack för din feedback, det är verkligen viktigt för oss att höra dina synpunkter. Så bra att det löst sig med dag och tid. Är det något annat du önskar få hjälp med eller ändra får du gärna höra av dig till kontoret så vi kan hjälpa dig att bli 100% nöjd. Tyvärr ser jag endast ditt namn här på Reco så du får gärna kontakta kontoret. Jag hoppas du får en fortsatt fin dag! ⭐️ Städarna i Göteborg AB
    2021-11-13
    Servicen är bra. Om det finns några problem kontaktar jag dem via e-post och får alltid svar så snart som möjligt. Hittills har de försökt anpassa sig till det jag behövt. Det är lite dyrt men jag skulle ändå rekommendera till en vän.
    Hej Rafaela, stort tack för din feedback. Vi tar med oss det till kontoret. Så bra att du känner dig nöjd med oss som bolag, det gör oss verkligen glada. Hoppas du får en fin måndag!⭐️ Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-12
    Fantastiskt bemötande av städerskan Therese i Borås. Kommer exakt i tid och är mycket noggrann. Jobbar hela tiden utan avbrott, känns tryggt att ha henne hemma. . Är mycket nöjd med henne.
    Hälsningar Maria
    Hej Maria! Vi blir så glada av att få denna feedback från dig, det är precis så det ska vara! :) Hoppas du får en fortsatt fin måndag och start på veckan. Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    Bra
    Inga
    Städning en gång i månaden med möjlighet att göra uppehåll under sommaren. Har fungerat utmärkt med den duktiga städerska vi har.
    Hej Claes! Vi blir så glada över att få läsa din feedback, det är viktigt för oss att du känner dig nöjd! Du är alltid välkommen om du behöver hjälp av oss eller undrar något! ⭐️ Hoppas du får en fortsatt fin fredag, Mvh Hilda. Städarna i Göteborg AB
    2021-11-11
    Väldigt noggrann städning! Över förväntan!
    Hej Carita. Så bra att du är nöjd - det är precis så det ska vara! ⭐️Stort tack för din feedback. Hoppas du får en fortsatt fin dag. Mvh Hilda. Städarna i Göteborg AB
    2021-11-11
    Jag är mycket nöjd med Städarna.

Extra tumme upp till Annah och Lydia som är de två som varit hos mig oftast. Trevligt bemötande :)
    Hej Pontus! Vad glada vi blir över detta. För oss är det otroligt viktigt att du känner dig nöjd med oss, jag ska hälsa Annah och Lydia detta.
    Åter igen - stort tack för din fina feedback!⭐️Hoppas du får en fin fredag. Mvh Hilda
    2021-11-09
    Företaget har svårt att leverera sina utlovade tjänster.
    Hej Tomas! Vad tråkigt att du känner att vi inte mötte dina förväntningar. Du får gärna höra av dig till vårt kontor så vi kan hjälpa dig att känna dig nöjd. Jag kan tyvärr inte se dina uppgifter här via Reco, men vi tar gärna emot dina önskemål kring vad som kunde förbättras! ⭐️ Ha det fint, Mvh Hilda Städarna i Göteborg AB
    2021-11-09
    Service inriktat företag. Bra bemötande .

Mer professionellt utförande än vad jag kunde tänka mig att det skulle bli, glänser när dom är färdiga och riktigt trevliga städare på plats. Ett företag som gör det extra trevligt att gå in i bostaden.
    Hej Rickard!
    Precis som det ska vara - vad glada vi blir att du tar dig tiden att skriva och är nöjd med tjänsten! :)
    Du är så välkommen att höra av dig gällande tjänster i framtiden.
    Hoppas du får en fortsatt fin tisdag.
    2021-11-09
    För det mesta bra. Kan ibland vara lite varierande resultat på städningen. Alltid ett bra bemötande.
    Hej Ellinor!
    Vad roligt att du känner dig nöjd. Tack för ditt svar.🦋 Du får gärna återkomma till oss om det är något speciellt som du känner saknas i din tjänst. Vi finns här för att bolla dina önskemål.
    Hoppas du får en fortsatt fin tisdag!
    Mvh Hilda
  • 2019-03-21
    Väldigt dålig kundservice.
    Mitt gamla städbolag som funkat kanon i 1.5 år blev uppköpt. Personalen som bytte arbetsgivare är inte nöjda, de blir inte bra behandlade.
    Jag som kund var lovad städ men de meddelade samma morgon att de inte kommer, sen kom de en annan dag utan att ha avtalat och fakturerar det som utebliven städning! De hävdar att det finns avtal som inte finns. Man får inte kontakta personalen om det är något, t.ex något akut man vill samma dag de kommer. Man får heller inte någon garanti att samma människor kommer och städar. Ytterst opersonligt och rent kundovänligt.
    2019-02-28
    Varierande resultat, dock väldigt svårt att få kontakt när problem uppstår. har man synpunkter på fakturor etc så "får" man inte kontakt med HK via växel, de tar endast meddelanden. Kommer påminnelser på makulerade fakturor (för perioder de inte varit på plats) , detta är sedan jättesvårt att reglera då man inte får kontakt med filialansvarig samt HK. Aldrig mer affärer med dessa. Lite varning !!
    Hej Peter.
    Tråkigt att du inte fått den respons som du ska få. Men tyvärr har du recat fel bolag.
    MVH Emma
  • Lisa B
    2019-01-25
    Undvik detta företag!!! De kom 40 min försent på morgonen för flyttstädet,

Jag fick avboka ett patientmöte jag hade och jag förlorade en del pengar. De anser dock att de inte behöver kompensera något, detta då de inte kan rå för att det var en olycka i trafiken.

Jag har försökt lyfta fram att även om det är så att de såklart inte har kontroll över trafiken, så är det rimligt med någon form av kompensation. De hänvisar då till sina avtal men det är inte avtal de kan bestämma över då är konsumtköplagen som säger att om det sker förseningar som gör att det innebär en kostnad för köparen så skall det kompenseras. Och när jag pratade med företrädare för detta så bekräftade de att problem i trafiken inte är en giltig orsak.

När jag ringde dem på morgonen när jag stod och väntade så bad de inte heller om ursäkt utan sade bara sa att det inte kan rå för förseningen då städarna var försenade till dem på morgonen (pga av trafiken/olyckan då) Hade för mig gjort stor skillnad om de då sagt de var ledsna och bett om ursäkt även om jag så klart hade förlorat de pengar jag gjorde. (Städaren som kom var dock väldigt gullig och omtänksam. )

De säger också att de fått fel nummer till mig och inte kunna nå mig. Vet inte om de menar att det är ett argument att inte kompensera men jag har i alla fall att det inte är ett argument då förseningen i sig var problemet. För jag behövde ju oavsett avboka det patientmöte jag hade inbokat.

De säger att de avsatt 8 h men kan bli mindre om det inte behövs mer. Men städarna åkte efter ca 3 h. (vid lunchtid) Jag har 5 gånger frågat hur många de var. Kanske var de tre men om två stycken så blir det väl ca 6 h. Så förseningen förklarar kanske att de inte hann? För städningen så pass bristfällig att de fick göra om den. De bekräftar dock att jobbet inte var korrekt men utan att be om ursäkt att det orsakar problem eller att de säger var ledsna för att det var ett dåligt jobb. Det säger direkt att de har 7 dagar på sig att göra om det. Men när jag läser villkoren är så verkar det vara jag som har 7 dagar att reklamera och de har 3 dagar på sig att ”starta upp”. Dock erbjuder de en städtid dagen efter jag hört mig vilket så klart var bra. De var också trevliga när det kom vilket uppskattas!

Man hade kunnat tro att det också kunnat göra att de sammantaget tyckte vettigt att minska på fakturan pga av både förseningar och att det blev problem med att de fick göra om jobbet. Som sagt jag har förståelse att trafik kan innebära att det blir förseningar. Men som företag så bör man vara seriös nog att göra en kompensation. Inte minst då jag berättade att jag fick avboka ett mycket allvarligt besök som fick stora konsekvenser samt att jag förlorade pengar på denna avbokning.

Jag hoppas att de har samma policy åt andra hållet? Att om den som de skall städa hos är 1 h försenad pga av trafiken så jobbar de oavsett de timmar man bestämt?
    2018-07-11
    Det är strul med tiden. Städarna rev ner duschdrapperier delvis men sa inget till mig, bara gick. Det har vatit 2 män dom sista månaderna. Slarviga. Säger att pianot ska torkas av men inte. Lata går innan tiden är slut. Var bättre på Örgryte städ.
    Hej Helena.
    Vad tråkigt att du tycker såhär. Vi har tyvärr inte hört något om ett duschdraperi och om något piano. Men skulle gärna vilja prata med dig angående detta så att vi kan förbättra våran städning hos dig.
    Ring oss gärna på 031-212177
    Mvh Emma Jakobsson
    2018-06-12
    Mycket bra service och städkvalitet. Personalen känns välutbildad i sitt uppdrag och sköter det galant.
  • Jens Ö
    2018-05-16
    Flyttstädning. Proffsigt och rent.
    Tack för feedback, kul att du blev nöjd! Vi försöker göra vårt bästa! :) / Städarna, Linda Städarna i Göteborg AB
    2017-09-29
    Vi anlitade Örgryte städ för fönsterputs och detta fungerade mycket bra, alltifrån bokning, tid, pris och utförande. Bra bemötande och bra fönsterputs genomfördes i april 2017.

Vi har också anlitat företaget för storstädning i kök och badrum i juni 2017. Det fungerade bra med bokning, tiden och priset. Städningen var bra, lite småmissar på några ställen, men vi är totalt sett nöjda med städningen.

Vi kommer att anlita Örgryte städ igen!
    2017-09-28
    Trevligt bemötande från början till slut. De kom i tid och skötte städningen alldeles utmärkt. Vet inte vad mer man kan begära.
    2017-09-27
    Jag köpte en flyttstädning av möblerad lägenhet. Tycker framför allt att kommunikationen med städledaren fungerade utmärkt, och att företaget kunde tillmötesgå mina önskemål. Städningen i sig var också bra.
    2017-09-26
    Vi är jättenöjda med personal samt städning
    2017-09-25
    Vi är mycket nöjda med Örgryte Städ som flyttstädade för oss,
    trevligt bemötande och skinande rent
    2017-09-25
    Bra kundservice, snabb återkoppling via mail. Städade väldigt bra, badrummet speciellt blev skinande rent!
    2017-09-25
    Jag har ingen annan erfarenhet av Örgryte Städ än att vi tagit in en offert på kontorsstädning. Bemötandet har varit lite blandat, men i det stora hela bra! Nu valde vi ett annat städbolag, och det var inte priset som avgjorde.
    Det personliga mötet blev bättre än förväntat.
    2017-09-25
    Uppdraget gällde flyttstädning i ett radhus. Städning helt OK förutom att fläkten över spisen ej var rengjord, dröp av fett! Då vi sökt er per tel ett antal ggr utan att nå er rengjorde vi den själva.
    Hej! VI på Städarna har tagit över Örgryte Städs verksamhet och har nu större möjlighet att svara i telefon och även ta emot meddelande via växel så att ni blir uppringda snabbt. Självklart tråkigt att så inte var fallet tidigare. Vänligen / Städarna Städarna i Göteborg AB
    2017-09-20
    Ingen bra städning första gången. Åtgärdades dock snabbt efter anmärkning!
    2017-09-20
    Jag beställde en flyttstäd. Fönsterna, frysen och kylen var rena och fina efteråt, men samtliga ytskikt fick jag städa en gång till. Det var väldigt smutsigt på golven, framför allt i badrummen och på diskbänken samt på spis

Ugnen reklamerade jag, men det var svårt att reklamera allt annat eftersom det hade inneburit att jag hade behövt gå runt med en städare och peka på varje smula och varje fläck, vilket hade tagit tid och kraft som jag inte hafe.

De anser att de två städarna hade alldeles för kort tid på sig och att det därför blev ett undermåligt resultat, där de framför allt inte hann med att göra ett bättre jobb.

Mvh/ Elaine Börjesson
    Hej! Vi på Städarna i Göteborg har nu tagit över Örgryte Städs verksamhet och är väldigt ledsna över att du ej fått en ordentlig service tidigare. Det ska självklart inte vara på detta sätt. Återkom gärna om du behöver städtjänster igen så ska vi se till att kompensera dig. Ha en trevlig kväll! / Caroline Städarna i Göteborg AB
    2017-09-20
    Missade en del saker, som badrum å lite annat.
    Hej! Vi på Städarna har tagit över Örgrytes Städs verksamhet och vill självklart att nya som gamla kunder ska vara nöjda. Så om du behöver städtjänster igen så tveka inte att höra av dig så ska vi kompensera dig på bästa sätt. Vänligen / Caroline Städarna i Göteborg AB
    2017-09-20
    Bra, men inte så noggrann städning.
    Mkt damm kvar i trappan och lite smuts kvar på listerna.
    2017-09-20
    Var ca 40 min sena till flyttstädet, gick inte få kontakt med firman via telefon på städdagen men gjorde ett bra jobb. Blev rent och fint, godkänd flyttstädning.