Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Städgiganten AB
Rekommenderat företag 2016 - Städgiganten AB
Rekommenderat företag 2015 - Städgiganten AB

Städgiganten AB

Franzéngatan 74, 112 15 Stockholm — Visa karta

Städgiganten AB har under 10 års tid hjälpt kunder med allt från städning till trädgårdsskötsel. Vi strävar efter att ständigt ha 100 % nöjda kunder, leverera kvalitet i våra utförda tjänster med konkurrenskraftiga priser. För oss kommer kundens behov och önskemål i första hand och vi arbetar självklart med flexibla lösningar för att kunna tillmötesgå det. Välkomna med din förfrågan!
Städgiganten gillar Dig!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 87 kunder tycker om Städgiganten AB

• Emma B
    Emma B skrev om Städgiganten AB
    Prisvärt, pålitligt och mycket väl utfört arbete.
  • Nicole L
    Nicole L skrev om Städgiganten AB
    Super service med snabb och noggrann flyttstädningen. Hade ett väldigt tajt tidsschema men det fixade dom utan problem. Kan inget annat än att rekommendera Städgiganten.
  • Erik  O
    Erik O skrev om Städgiganten AB
    Jag måste dessvärre instämma med de som har gett 1/5 tidigare. Slarvigt utfört jobb med missade avtorkade ytor, vägguttag, dörrkarmar och fönsterbänk. De har visserligen städgaranti men vill man undvika krånglet med det så anlita en annan firma.
  • Victor B
    Victor B skrev om Städgiganten AB
    Value for money. Incredibly professional with a 'can do' attitude that puts the clients needs first. Highly recommended!
  • Petra K
    Petra K skrev om Städgiganten AB
    Den tjänst vi anlitat dom för var flyttstädning av en trea i Hässelby. Både bemötande, genomförande, resultat och uppföljning sköttes mycket bra. Vilket vi också framfört till firman.
  • Joel N
    Joel N skrev om Städgiganten AB
    Vill ni betala för städning och flytt men i slutändan göra allt själva ändå, då ska ni välja Fuskgiganten! Efter visningsstädningen var det bl.a. fortfarande smutsigt på dörrar, dörrkarmar, armaturer och väggar, vilket vi själva då blev tvugna att åtgärda. En påminnelsefaktura skickades dock, inkl. extraavgift, trots att ingen orginalfaktura skickats. Vid packning så inställde sig två unga oförmågor utan packningsmaterial och kunde knappt kommunicera på engelska. De hann bara att packa en bråkdel av sakerna som skulle med. Dagen därpå kom flyttkillarna med för liten lastbil, så långt ifrån allt fick plats. Ny tid avtalades och då kom de med en ännu mindre lastbil, så de lyckades inte få med sig det som var kvar då heller! Så vi fick låna ett släp och köra över de sista lådorna själva. Som om det inte vore nog med jobb med försäljning och flytt, så får man själv fixa sånt man betalat för att få hjälp med. Så otroligt dåligt och oproffsigt. Funderar ni på att välja Fuskgiganten som leverantör, tänk om!
  • Emelie H
    Emelie H skrev om Städgiganten AB
    Vi flyttade in i en lägenhet som hade anlitat städgiganten för flyttstädning. När vi kommer in i lägenheten doftar det väldigt gott och det såg först bra ut. När vi börjar flytta in våra saker märker vi dock att det inte är rent. Ytorna är fortfarande smutsiga, fläckar kvar på skåpen, fettfläckar på bänkskivan, diskmaskinen är inte avtorkad, dammigt och fettigt på gångjärnen till köksluckorna, grusigt på golven och tvättmaskinen är inte rengjord... Vilket var väldigt tråkigt när vi hade längtat efter att få flytta in. När vi ringer och meddelar detta får vi till svar att "hon som hade varit så noggran" och att hon nu var på väg hem, men kunde återkomma dagen efter, vilket iofs var bra, men då står man där i flyttkaoset och nån ska komma in och städa? Då tycker jag att hellre att man gör ett noggrant jobb till att börja med.
    Jag rekommenderar tyvärr inte städgiganten.
  • Jargenius M
    Jargenius M skrev om Städgiganten AB
    Vi började med ett erbjudande och har stannat. Har varannveckorsstädning och haft fönsterputs. Mycket nöjda med allt!
  • Bo S
    Bo S skrev om Städgiganten AB
    Städning 4 Tim var 14e dag av hus på 96 m2 har utförts mycket väl, oftast av en och samma person. Utöver övenskomna prioriterade åtgärder har hon alltid på eget intiativ, i mån av tid t ex rensat golvbrunn eller stdat ur kylskåp.
  • Thor N
    Thor N skrev om Städgiganten AB
    Städgiganten är pålitlig, mycket bra och tillgänglig personal. Vi har anlitat dem i flera år och är nöjda. Personalen är väldigt tillgänglig. På grund av egna tidsbrist måste jag ofta kontakta dem via SMS och epost och jag brukar få ett snabbt svar.
  • Annika J
    Annika J skrev om Städgiganten AB
    Jag har anlitat Städgiganten under flera år för båda städning och fönsterputs. Jag är väldigt nöjd. När jag har klagat på nåt har detta genast åtgärdats och inte upprepats. Det är flexibelt med avbokningar och man får väldigt snabbt svar på mejl.
  • Stil S
    Stil S skrev om Städgiganten AB
    Oftast bra och noggrann städning men enstaka gånger har det varit mindre noggrant.
    Bäst blir det när samma person städar som känner till lokalen.
    Sista gången den 11 juli blev det mindre bra tyvärr.
    Annars mycket tillmötesgående personal och god kommunikation med ansvariga.
    Med vänlig hälsning, Lena
  • Lilian S
    Lilian S skrev om Städgiganten AB
    Bra bemötande från början, men ibland är responsen inte bra vid t.ex kontakt via mail. Prisvärd service annars.
    Fakturahanteringen är däremot "skakig", senaste gången kom fakturan samma dag som "sista betalningsdatum"
  • Malin A
    Malin A skrev om Städgiganten AB
    Trevlig, noggrann, punktlig och duktig personal! Supernöjd med både veckostäd och fönsterputsning. Även stort plus till administrationen som hör av sig vid minsta fråga eller ändring.
  • Lena B
    Lena B skrev om Städgiganten AB
    Bra och snabb service. Trevliga och jätteduktiga på att städa! Mycket prisvärda!
  • Leo S
    Leo S skrev om Städgiganten AB
    Redan direkt efter bokning var det lite förvirrat. Man verkade inte ha läst min bokningsförfrågan helt och ringde tillbaka två gånger, dels för att man såg att jag hellre önskade ett annat datum och dels för att jag önskade städ av balkong. Helt ok bemötande och det blev bokat, men det var inte en helt trygg känsla redan där.

Flyttstädning av vår fyra var bokad till kl 08 en vardagsmorgon. Sent kvällen innan ringer en George och säger att man inte skulle hinna klart med en annan städning pga att en städare skadat sig och man ville flytta min städning till ett par timmar senare. Det var ok, så länge man skulle hinna klart eftersom lägenheten skulle lämnas över dagen efter. Det skulle inte vara några problem, man skulle vara flera som städade en så stor lägenhet.

Strax efter 08 på städdagen ringde städaren som inte kom in i lägenheten. Eftersom jag hade blivit meddelad att dom skulle vara sena på kvällen innan tog jag det lugnare på morgonen. Jag stressade över och släppte in en ensam städare.

Städningen tog lång tid och var klar först sent på kvällen, 13h senare. Jag åkte över för att inspektera och träffade samma städare samt dennes teamchef(?). Städaren hade städat hela lägenheten, inkl fönsterputs helt själv hela tiden. Hennes "chef" förklarade att om det fanns några synpunkter skulle hon stanna kvar och fixa det och bad mig gå genom samtidigt som dom väntade på att få komma därifrån. Jag fick skriva under på ett papper som inte var tänkt som checklista.

Städningen var ok, men det var en del småsaker som var missat, men jag hade inte mage att säga till om det där när hon som jobbat i över 13h skulle få stanna kvar och göra färdigt. Det förstår vem som att man inte orkar vara noggrann själv så länge. På hemsidan står det att man har kollektivavtal men det ställer jag mig väldigt undrande till och det var verkligen inte en human känsla man fick av företagets hantering av personalen.

Det var inte dåligt städat, men jag skulle inte rekommendera detta företag till någon!
    2016-07-12 Nataliya V svarar Leo S
    Hej
    Som företag är det väldigt tråkigt för oss att läsa ett brev som ditt Leo. Vi ringde dig en extra gång för att försäkra oss om att allting var rätt bokat och att du fick alla tjänster som du ville ha.

Din städning blev aldrig flyttad till ett senare tillfälle, däremot blev det förseningar i din lägenhet därför att en städerska hade skadat armen och fick köras till sjukhus av vår arbetsledare. Men även i denna situation lyckade vi få ditt extra personal för att göra klart städningen.

Städningen skulle ha blivit klar samma dag, men du och din bror sade att vi absolut inte kunde fortsätta städa på kvällen. Det var inte ert problem att nån hade skadat sig, ni fick inte tjänsten som ni hade beställt! Även då vi erbjöd att köra nyckeln till valfri plats i Stockholm efter att städningen var färdig.

Jag förstår att det hände en olycka och din städning blev några timmar försenad, men olyckor händer ibland och det kommer man inte ifrån.

Vi har kollektivavtal, och personalen får betalt för den övertid de jobbar. Därför så är det inte ett problem att de jobbar över ibland då de tjänar mer på det.

Vi önskar dig lycka till och från din sida vara lite mer human när det kommer till människor som jobbar hårt och utför sitt arbete på ett bra sätt
    Mvh Personalen från Städgiganten AB
    2016-07-12 Leo S svarar Nataliya V
    Hej Nataliya,

Du blandar ihop min städning med en annan. Det var ingen som skadade sig hos oss, det hände dagen innan. Min bror är inte inblandad och jag har inte sagt att ni inte kunde städa på kvällen. Läs gärna vad jag skrev igen ordentligt.

Att personalen får betalt för den tid dom jobbar är väl en förutsättning och innebär inte att det inte är några problem att dom jobbar över Det innebär inte att det är ok att en arbetsledare säger att en städerska stannar kvar och fixar alla synpunkter efter en redan 13h lång arbetsdag.

Hade jag vetat att ni bara har en person på att städa en stor fyra inklusive inglasad balkong (som jag hade beställt) hade jag aldrig bokat er. Det är inte rimligt att en person orkar göra det med full kvalitet.

Du ber mig vara lite mer human. Att städa 13, 14h, är det humant? Att en arbetsledare säger åt en städare att stanna kvar själv och åtgärda synpunkter i ytterligare någon timme efter 13h kl halv tio på kvällen, är det humant?

JAG var human, jag sa att städningen var ok och gjorde själv klart det sista morgonen efter i en timme.

Jag vill vara tydlig med att detta inte är en synpunkt på städerskan, hon gjorde ett så bra jobb hon kunde / orkade.

Vänliga hälsningar,
    Leo
    2016-07-13 Nataliya V svarar Leo S
    Hej Leo,

Vi måste ha blandat ihop dig med en annan kund. Ber om ursäkt för misstaget.

Arbetstiderna kan som du skriver vara ganska långa vid vissa städpass. Men detta är något som endast händer ett fåtal gånger per månad. De sista datumen i slutet på månaden är det alltid väldigt mycket jobb för att alla vill ha städningar just då.

Vid de tidpunkterna väljer många att jobba övertid för att det inte alltid finns lika mycket jobb i mitten på månaden. Det är något som är specifikt för denna bransch.

Understryker ännu en gång att alla städarna får lön enligt kollektivavtal, och är intresserade av att jobba över därför att de får extra betalt.

Anledningen till at vi blandade ihop dig är just för at det hände en incident den dagen som du skrev. I vanliga fall försöker vi alltid ha minst en person per 50 m2 städning.

När du beställer städning av oss har du alltid städgaranti i minst tre dagar. Om du inte var nöjd med städningen kunde vi ha skickat någon annan ur personalen nästa morgon för att åtgärda det du inte var nöjd med. Detta blev inte gjort eftersom vi inte visste att du inte var nöjd med städningen.

Önskar dig en trevlig dag!

Personalen på Städgiganten
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Annika R
    Annika R skrev om Städgiganten AB
    Bra städning, smidigt arrangerat, tack
  • Göran J
    Göran J skrev om Städgiganten AB
    Utmärkt bemötande, snabb service och trevlig personal samt väldigt väl städat.
  • Kaj A
    Kaj A skrev om Städgiganten AB
    Fungerar bra dock så kunde det språkmässiga varit bättre
  • Lindsay S
    Lindsay S skrev om Städgiganten AB
    Great service. Our apartment was left spotless. Fully recommend.
  • Johanna Maria E
    Johanna Maria E skrev om Städgiganten AB
    Flyttstäd. Bra och klar kommunikation.
    kontrollerade inte resultatet själv men köparna var nöjda med undantag för fönstren.
  • Otto P
    Otto P skrev om Städgiganten AB
    Bra pris och utförande! De är även väldigt flexibla.
  • Carl Johan G
    Carl Johan G skrev om Städgiganten AB
    Enkelt och smidigt. Allt utfördes enligt utlovat och enligt offert! Rekommenderas!
  • Elin
    Elin skrev om Städgiganten AB
    Har anlitat städgiganten både för flyttstädning och vanlig hemstäd och blivit mer än böjd båda gångerna!
  • Sara Helena J
    Sara Helena J skrev om Städgiganten AB
    Vi anlitade städgiganten för flyttstädning och är mycket nöjda med resultatet. De var lätta att ha kontakt med och utförde ett bra jobb. Vi skulle gärna använda oss av dem igen!
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Städgiganten AB
    Bra bemötande, snabbt svar, snabb offert framtagen. Bra pris. Städningens kvalitet (flyttstädning) utomordentligt bra !
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Städgiganten AB
    Jag och min sambo bokade in julstädning av vår lägenhet (2a på 56 kvm).
    Tre personer från företaget kom kl 07:30 på morgonen. De var mycket trevliga, men det fanns en viss språkbarriär då endast en utav dem talade engelska. Hon var mycket trevlig och tog instruktioner bra. Den information vi lämnat vid bokningen verkade hon ha koll på vilket var bra. I framtiden vore det kanske bra om ni som företag kunde ge grundläggande engelska- eller svenskaundervisning till era anställda så att det blir lättare att kommunicera.
    Städningen var bra, det såg välgjort ut och det var rent. Dock så fick jag inget sms när städningen var klar, som jag fått vid tidigare bokningar.
    Vid närmare granskning så tycker jag att mattorna kunde ha dammsugits noggrannare och att toalettstolen samt fläktventilerna inte var helt avtorkade.
    Eftersom vi tackat nej till t.ex. rengöring inuti skåp (då vi inte hade möjlighet att tömma dem) så tycker jag att det som återstod borde varit lite noggrannare gjort eftersom vi ändå betalade fullt pris för städningen. Som tips inför framtiden tycker jag att det vore bra för mig som kund om städarna lämnade efter sig en checklista där de kryssat för eller markerat vad de gjort. Detta gör det lättare för mig i efterhand att göra en ordentlig besiktning av städningen.
    Tack!
  • Anita F
    Anita F skrev om Städgiganten AB
    Trevligt bemötande och flexibla vid bokning. Punktliga och proffsiga vid mötet. Trevliga och kunniga städare.
    Hela utförandet kändes tryggt, smidigt och vi vart nöjda.
  • Per B
    Per B skrev om Städgiganten AB
    Bra och tydlig kontakt, städningen utförd snabbt och noggrannt! Mycket nöjd!
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Städgiganten AB
    Vi anlitade Städgiganten för en flyttstädning.

Tydlig specifikation av tjänstens omfattning på webbplatsen. Offertsvar samma dag för ett uppdrag följande vecka. Halva priset mot konkurrerande offert. Bekräftelse inom några minuter på vår beställning via mejl.

Städningen blev klar lite senare på eftermiddagen än först beräknat, men resultatet blev också utmärkt utan någon anmärkning. Dessutom meddelades vi om förseningen via SMS.

Företaget anstränger sig säkert för att göra ett gott första intryck - inte oss emot när det gäller flyttstädning.
  • Marie-helen L
    Marie-helen L skrev om Städgiganten AB
    Allt har gått som på räls och vi har blivit trevligt bemötta
  • Nina P
    Nina P skrev om Städgiganten AB
    Vi anlitade Städgiganten för flyttstäd och är mycket nöjda, de var väldigt ordentliga. Kan rekommendera dem.
  • Erika S
    Erika S skrev om Städgiganten AB
    Snabb och enkel kommunikation. Utmärkt utfört arbete. Bra pris. Skulle inte tveka att anlita dem igen!
  • Katja R
    Katja R skrev om Städgiganten AB
    Städgiganten kompletterade en flyttstädning som var dåligt utförd av en annan firma, och allt blev perfekt! Städningen var gjord i avtalad tid och kvaliteten var utmärkt! Vi var supernöjda och rekommenderar dem till alla!
  • Anna G
    Anna G skrev om Städgiganten AB
    Trevlig och professionell personal. Rekommenderas!
  • Thomsas N
    Thomsas N skrev om Städgiganten AB
    Jag beställde en flyttstädning. Snabbt svar på min förfråga, väldigt låga priser, trevlig service. Sen var resultatet alldeles perfekt. Inget att utsätta.
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Städgiganten AB
    Enormt bra bemötande. Snabb och informativ återkoppling vid eventuella frågor.
    Jättebra utfört arbete.
    Kan inte annat än rekommendera städgiganten till andra som söker flyttstäd.
  • Diana K
    Diana K skrev om Städgiganten AB
    Jättebra flyttstädning utan något som helst att klaga på! Kan verkligen rekommendera dem!
  • Erik T
    Erik T skrev om Städgiganten AB
    Flyttstädning. Bra resultat! Rekommenderar denna firma.
  • Olga C
    Olga C skrev om Städgiganten AB
    We used the cleaning services of the Städgiganten. We are very satisfied with their work because they always did it very well. Moreover, all the staff is always friendly and flexible in terms of conditions and time of the work.
  • Johan C
    Johan C skrev om Städgiganten AB
    Mycket snabb kommunikation på mail och telefon.

Väldigt nöjd med utfört arbete. Har redan bokat nästa städning!
  • Jenny Z
    Jenny Z skrev om Städgiganten AB
    Supertrevliga städare som gjorde ett väldigt bra jobb med speciellt grovstädningen t.ex. Spis, kyl och fönster. Tack!
  • Coco R
    Coco R skrev om Städgiganten AB
    Jätte bra!!! Lätta att ha med att göra, kom med kort varsel. Superfint städat! Jag är meganöjd! TACK!!!
  • Olve H
    Olve H skrev om Städgiganten AB
    Bra städat och jag är nöjd med det. Men golvbrunnen var inte ordentligt isatt så det luktade avlopp i badrummet när jag kom tillbaka. Inga problem att vädra ur men det drar ner betyget
  • Kim C
    Kim C skrev om Städgiganten AB
    Superbra städning! Kan varmt rekommenderas.
  • Lars J
    Lars J skrev om Städgiganten AB
    Bra städresultat.
    Lite märkligt att de kom oanmält och lämnade städprylar dagen innan.
  • Per-Ola C
    Per-Ola C skrev om Städgiganten AB
    Suveräna! Inte bara rent i alla vrår, utan killen som var där hade dessutom på eget bevåg lagat en lös list och en trasig persienn.
  • Frida A
    Frida A skrev om Städgiganten AB
    Vi är supernöjda med deras jobb och skulle gärna anlita dem igen!
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Städgiganten AB
    Bra bemötande på telefon och tydlighet med vad som ingick i offererade priser och inte. Städarna dök upp enligt överenskommelse och var serviceinriktade samt gjorde ett mycket bra jobb. Enda plumpen i protokollet var att jag inte blev meddelad när städningen var slutförd vilket vi hade kommit överens om.
  • Francesco M
    Francesco M skrev om Städgiganten AB
    I left my apartment and they clean it all!

Franzéngatan 74, 112 15 Stockholm