Rekommenderat företag 2015 - Städgiganten AB
Städgiganten AB

Städgiganten AB

Franzéngatan 74, 112 15 Stockholm

Städgiganten AB har under 10 års tid hjälpt kunder med allt från städning till trädgårdsskötsel. Vi strävar efter att ständigt ha 100 % nöjda kunder, leverera kvalitet i våra utförda tjänster med konkurrenskraftiga priser. För oss kommer kundens behov och önskemål i första hand och vi arbetar självklart med flexibla lösningar för att kunna tillmötesgå det. Välkomna med din förfrågan!
Städgiganten gillar Dig!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Städgiganten AB

• Kaj A
    Kaj A skrev om Städgiganten AB
    Fungerar bra dock så kunde det språkmässiga varit bättre
  • Lindsay S
    Lindsay S skrev om Städgiganten AB
    Great service. Our apartment was left spotless. Fully recommend.
  • Johanna Maria E
    Johanna Maria E skrev om Städgiganten AB
    Flyttstäd. Bra och klar kommunikation.
    kontrollerade inte resultatet själv men köparna var nöjda med undantag för fönstren.
  • Otto P
    Otto P skrev om Städgiganten AB
    Bra pris och utförande! De är även väldigt flexibla.
  • Carl Johan G
    Carl Johan G skrev om Städgiganten AB
    Enkelt och smidigt. Allt utfördes enligt utlovat och enligt offert! Rekommenderas!
  • Elin
    Elin skrev om Städgiganten AB
    Har anlitat städgiganten både för flyttstädning och vanlig hemstäd och blivit mer än böjd båda gångerna!
  • Sara Helena J
    Sara Helena J skrev om Städgiganten AB
    Vi anlitade städgiganten för flyttstädning och är mycket nöjda med resultatet. De var lätta att ha kontakt med och utförde ett bra jobb. Vi skulle gärna använda oss av dem igen!
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Städgiganten AB
    Bra bemötande, snabbt svar, snabb offert framtagen. Bra pris. Städningens kvalitet (flyttstädning) utomordentligt bra !
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Städgiganten AB
    Jag och min sambo bokade in julstädning av vår lägenhet (2a på 56 kvm).
    Tre personer från företaget kom kl 07:30 på morgonen. De var mycket trevliga, men det fanns en viss språkbarriär då endast en utav dem talade engelska. Hon var mycket trevlig och tog instruktioner bra. Den information vi lämnat vid bokningen verkade hon ha koll på vilket var bra. I framtiden vore det kanske bra om ni som företag kunde ge grundläggande engelska- eller svenskaundervisning till era anställda så att det blir lättare att kommunicera.
    Städningen var bra, det såg välgjort ut och det var rent. Dock så fick jag inget sms när städningen var klar, som jag fått vid tidigare bokningar.
    Vid närmare granskning så tycker jag att mattorna kunde ha dammsugits noggrannare och att toalettstolen samt fläktventilerna inte var helt avtorkade.
    Eftersom vi tackat nej till t.ex. rengöring inuti skåp (då vi inte hade möjlighet att tömma dem) så tycker jag att det som återstod borde varit lite noggrannare gjort eftersom vi ändå betalade fullt pris för städningen. Som tips inför framtiden tycker jag att det vore bra för mig som kund om städarna lämnade efter sig en checklista där de kryssat för eller markerat vad de gjort. Detta gör det lättare för mig i efterhand att göra en ordentlig besiktning av städningen.
    Tack!
  • Anita F
    Anita F skrev om Städgiganten AB
    Trevligt bemötande och flexibla vid bokning. Punktliga och proffsiga vid mötet. Trevliga och kunniga städare.
    Hela utförandet kändes tryggt, smidigt och vi vart nöjda.
  • Per B
    Per B skrev om Städgiganten AB
    Bra och tydlig kontakt, städningen utförd snabbt och noggrannt! Mycket nöjd!
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Städgiganten AB
    Vi anlitade Städgiganten för en flyttstädning.

Tydlig specifikation av tjänstens omfattning på webbplatsen. Offertsvar samma dag för ett uppdrag följande vecka. Halva priset mot konkurrerande offert. Bekräftelse inom några minuter på vår beställning via mejl.

Städningen blev klar lite senare på eftermiddagen än först beräknat, men resultatet blev också utmärkt utan någon anmärkning. Dessutom meddelades vi om förseningen via SMS.

Företaget anstränger sig säkert för att göra ett gott första intryck - inte oss emot när det gäller flyttstädning.
  • Marie-helen L
    Marie-helen L skrev om Städgiganten AB
    Allt har gått som på räls och vi har blivit trevligt bemötta
  • Nina P
    Nina P skrev om Städgiganten AB
    Vi anlitade Städgiganten för flyttstäd och är mycket nöjda, de var väldigt ordentliga. Kan rekommendera dem.
  • Erika S
    Erika S skrev om Städgiganten AB
    Snabb och enkel kommunikation. Utmärkt utfört arbete. Bra pris. Skulle inte tveka att anlita dem igen!
  • Katja R
    Katja R skrev om Städgiganten AB
    Städgiganten kompletterade en flyttstädning som var dåligt utförd av en annan firma, och allt blev perfekt! Städningen var gjord i avtalad tid och kvaliteten var utmärkt! Vi var supernöjda och rekommenderar dem till alla!
    Nataliya V gillar detta
  • Anna G
    Anna G skrev om Städgiganten AB
    Trevlig och professionell personal. Rekommenderas!
  • Thomsas N
    Thomsas N skrev om Städgiganten AB
    Jag beställde en flyttstädning. Snabbt svar på min förfråga, väldigt låga priser, trevlig service. Sen var resultatet alldeles perfekt. Inget att utsätta.
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Städgiganten AB
    Enormt bra bemötande. Snabb och informativ återkoppling vid eventuella frågor.
    Jättebra utfört arbete.
    Kan inte annat än rekommendera städgiganten till andra som söker flyttstäd.
  • Diana K
    Diana K skrev om Städgiganten AB
    Jättebra flyttstädning utan något som helst att klaga på! Kan verkligen rekommendera dem!
  • Erik T
    Erik T skrev om Städgiganten AB
    Flyttstädning. Bra resultat! Rekommenderar denna firma.
  • Olga C
    Olga C skrev om Städgiganten AB
    We used the cleaning services of the Städgiganten. We are very satisfied with their work because they always did it very well. Moreover, all the staff is always friendly and flexible in terms of conditions and time of the work.
  • Johan C
    Johan C skrev om Städgiganten AB
    Mycket snabb kommunikation på mail och telefon.

Väldigt nöjd med utfört arbete. Har redan bokat nästa städning!
  • Jenny Z
    Jenny Z skrev om Städgiganten AB
    Supertrevliga städare som gjorde ett väldigt bra jobb med speciellt grovstädningen t.ex. Spis, kyl och fönster. Tack!
  • Coco R
    Coco R skrev om Städgiganten AB
    Jätte bra!!! Lätta att ha med att göra, kom med kort varsel. Superfint städat! Jag är meganöjd! TACK!!!
  • Olve H
    Olve H skrev om Städgiganten AB
    Bra städat och jag är nöjd med det. Men golvbrunnen var inte ordentligt isatt så det luktade avlopp i badrummet när jag kom tillbaka. Inga problem att vädra ur men det drar ner betyget
  • Kim C
    Kim C skrev om Städgiganten AB
    Superbra städning! Kan varmt rekommenderas.
  • Lars J
    Lars J skrev om Städgiganten AB
    Bra städresultat.
    Lite märkligt att de kom oanmält och lämnade städprylar dagen innan.
  • Per-Ola C
    Per-Ola C skrev om Städgiganten AB
    Suveräna! Inte bara rent i alla vrår, utan killen som var där hade dessutom på eget bevåg lagat en lös list och en trasig persienn.
  • Frida A
    Frida A skrev om Städgiganten AB
    Vi är supernöjda med deras jobb och skulle gärna anlita dem igen!
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Städgiganten AB
    Bra bemötande på telefon och tydlighet med vad som ingick i offererade priser och inte. Städarna dök upp enligt överenskommelse och var serviceinriktade samt gjorde ett mycket bra jobb. Enda plumpen i protokollet var att jag inte blev meddelad när städningen var slutförd vilket vi hade kommit överens om.
  • Francesco M
    Francesco M skrev om Städgiganten AB
    I left my apartment and they clean it all!
  • Samir M
    Samir M skrev om Städgiganten AB
    Perfekt städning, trevlig personal!
  • Paul W
    Paul W skrev om Städgiganten AB
    They are good. Easy to book, readily available.
  • Clas-göran Carlo C
    Clas-göran Carlo C skrev om Städgiganten AB
    Mycket bra, fint städat kan tänka mig anlita dem igen och rekommendera andra..
  • Patrik N
    Patrik N skrev om Städgiganten AB
    Superbra och väldigt rent! Alla ventiler rena och kylskåpet som nytt. Helt klart en av de bättre städningarna jag sett.

Städfirman som städade lägenheten jag flyttade in i var däremot rätt kass, skillnaden mellan olika städfirmor kan verkligen vara natt och dag.
  • Marija M
    Marija M skrev om Städgiganten AB
    Anlitade Städgiganten för flyttstäd av vår gamla lägenhet. Mycket bra utförd städning och trevlig personal. Fin återkoppling och säkerställande av att uppdraget varit rätt uppfattat (t.ex. att inglasad balkong skulle läggas till). Jättenöjd och hade önskat att denna firma hade städat den lägenhet vi själva flyttade till.
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Städgiganten AB
    Flyttstädade åt oss, toppen sevice och bemötande! Strålande utfört arbete! Vi är supernöjda!
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Städgiganten AB
    Jättebra! Vi trivs och de känns säkert och tryggt när Natalya städar hos oss! Inget att klaga på. Sen att Städgiganten är sjukt flexibla är så tacksamt! Vi har städning på fredagar, denna gången frågade ja på torsdagen om de kunde städa på måndagen istället pga visning. De va inga problem och jag fick svar på 2 minuter! Skulle aldrig byta.
  • Marie D
    Marie D skrev om Städgiganten AB
    Jag fick mycket trevligt bemötande och var väldigt nöjd med städningen. T o m min brödrost och kaffekokare glänste :):)
  • Arvid L
    Arvid L skrev om Städgiganten AB
    Besökte städgigantens kontor,nära min bostad för att boka städning, som ville sälja "många timmar"var vecka!Jag önskar noga städat
    tog 4 timmar städ + 1 tim.fönsterputs för 1200kr=efter rut 782kr.
    Ingen av dessa två pers,man & kvinna pratar svenskar.Jag var hemma hela dagen.Städaren kom 09.04,försvann in på toa/bad i 42 min.kollade sedan,smutsiga väggar,takdusch,inte rensat i avlopp ventil.Jag visade detta för städaren och ringde samtidigt VD som kom upp,höll med att det inte var torkat,"sa städaren torkar vägg upp till sin längd"jag hade pall/stege som städaren inte vill använda. Resten av städ tiden var segt,jag torkade själv olika bord,flytta soffa eller ventil,avlopp ingår INTE i priset.Jag var hemma såg eländet.. hur många är det?Aldrig mer detta företag..
  • maria o
    maria o skrev om Städgiganten AB
    Jag har flyttat i in en lägenhet som städats av städgiganten- eller inte städats snarare. Garderober, kök, köksluckor, i och bakom spis samt i badrummet- allt smutsigt, kladdigt samt otroligt dammigt. Bakom elementet hängde även stora dammråttor. Ju mer jag flyttade in saker i lägenheten desto mer hittade jag som inte var gjort och som jag fick åtgärda.

Definitivt inte städat och "checklistan" på vad som ska ingå i Städgigantens så kallade flyttstäd är ett skämt. http://www.stadgiganten.se/tjanster/flyttstadning/

Urusel städning och jag hoppas att det är ett undantagsfall- om inte tycker jag synd om Städgigantens eventuella blivande kunder.

Kan överhuvudtaget inte rekommenderas.
    2015-04-15 Nataliya V svarar maria o
    Hej Maria,
    Tack för feedback!
    Vi har gjort allt vi har kunnat i den absolut ofärdigt lägenhet för en flyttstädning. (Har massa foto som bevis).
    Skåp och garderober var fulla av saker, massa grejer låg på golvet i alla rum och korridor.
    Vissa saker är dock utanför vårt område som exempelvis fläckarna bakom elementen, de sitter fast i väggfärgen eller som fastbrända märken på spisen, det går helt inte att få bort.
    Vi lämnar alltid tre dagars garanti på städningen. Ingen har ringt till oss!

Vi beklagar att ni upplevde att vi har levererat dålig service och önskar er all lycka till med framtida leverantörer!
    Bästa Hälsningar Nataliya
    2015-04-15 maria o svarar Nataliya V
    Ni har tagit fel på kund då jag inte har problem med något av det beskrivna. Jag har hört av mig men utan att ha fått någon vidare hjälp.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Annet O
    Annet O skrev om Städgiganten AB
    Jag är supernöjd En trevlig o duktig man Gjorde ett bra jobb med fönsterputsning men pratade inte så bra svenska
  • Christina L
    Christina L skrev om Städgiganten AB
    Köpt hemstädning. Är mycket nöjd. Stor fördel att det är samma personal som kommer varje gång. Mycket duktiga och professionella.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Städgiganten AB
    Utmärkt städhjälp 5 timmar varannan vecka. Nu har även min mamma och utflyttade dotter samma städfirma.
  • Jirina L
    Jirina L skrev om Städgiganten AB
    Trevligt bemötande, utmärkt städning och bra uppföljning efteråt.
  • Erik N
    Erik N skrev om Städgiganten AB
    Trevligt bemötande, proffessionellt utförande. Plockade undan, vek kläder och gjorde mer än vad som förväntats. det var så skönt att komma hem till ett sånt hem.
  • .sanna L
    .sanna L skrev om Städgiganten AB
    Mycket fint och noggrant städat, bättre än väntat!! så skönt med hemstädning
  • Anna J
    Anna J skrev om Städgiganten AB
    Natalyia är alltid bra - jag fick kontakt med henne för flera år sedan via min mamma Harriet Jeppsson.

Jana överlevererar - hon och Olga är i särklass de bästa städerskor jag någonsin träffat. Förutom att de gör jobbet bra, är de fantastiskt trevliga, proffsiga, vänliga, smarta, tar egna initiativ. Jana lärde upp Olga och jag saknar henne fortfarande - även om Olga är grym. Däremot har vi ibland haft andra hos oss från Städgiganten som inte alls är lika bra som dem. Saker jag verkligen uppskattar är att det inte bara är rent utan att man viker handdukar etc. fint, bäddar noggrant, plockar undan ordentligt och ställer saker på sin plats - inte ändrar om. Det gillar jag inte alls. Prydligt och snyggt. Som sagt Jana & Olga skulle jag själv anställa alla dagar i veckan om jag bedrev en annan typ av verksamhet.Jag ger 5 i betyg till dem men max 3 till övriga - vilket hamnar på ett snitt nedan som är 4.
  • Carl S
    Carl S skrev om Städgiganten AB
    Inte särskilt nöjd. Hemstädningen fick göras om.