Städhjälpen

Städhjälpen

Ring 042-450 68 40 www.stadhjalpen.nu
4.1

Välkommen till Städhjälpen! Som namnet antyder jobbar vi med städning av alla dess slag och befinner oss i Helsingborg med omnejd. Vi hjälper dig att få ditt hem eller arbetsplats ren. Vi städar varje dag från 8:e januari till 22:a december och vårt mål är att ge dig hög kvalitet till lågt pris. Vi erbjuder Flyttstädning,...

89 omdömen om Städhjälpen

Erik J
Skrev om Städhjälpen

Väldigt hjälpsamma med att ordna tid för flyttstäd på kort varsel. Städningen var dessutom väldigt väl genomförd. Rekommenderas!

Rut & Rot Hemservice
4.6/5 i betyg av 177 omdömen 4.6 av 177 omdömen

Pålitligt, grym service, alltid bra bemött och alltid samma städerska. Tack!

Charlotte A
Skrev om Städhjälpen

Enkelt att boka och tjejerna gjorde ett bra jobb.

Bengt Hoa A

De är mycket bra städare o mycket noga. Jag är 1000 nyjd med de

TR Miljöservice AB
4.5/5 i betyg av 145 omdömen 4.5 av 145 omdömen

De var trevliga folk och vi var nöjda med deras service (fönsterputsning)

Rosalina D Rosalina D
Birgitta Ö
Skrev om Städhjälpen

Trevliga och duktiga och noggranna tjejer

Elisabeth C
Skrev om Städhjälpen

Bokade storstädning. Trevligt bemötande och snabb bokning vid första kontakten. Tjejerna som kom och utförde arbetet var trevliga, duktiga och effektiva.

AB Maid 2 Clean
4.5/5 i betyg av 265 omdömen 4.5 av 265 omdömen

Fönsterputsning, utfört effektivt, ordentligt. Gott bemötande. Fullt tillfredsställande. Supernöjd!

Harjet P
Skrev om Städhjälpen

Mycket bra och trevlig personal

Sofie Elisabeth A
Skrev om Städhjälpen

Vi är väldigt nöjda och glada över ert arbete! Alltid så fint städat, alltid i tid och alltid så vänliga och gör det lilla extra. Vi hade inte klarat vår vardag utan er.

Klart Rent Malmö AB
4.6/5 i betyg av 735 omdömen 4.6 av 735 omdömen

Snabbt och lätt fick fi rena fönster!

Maria Q
Skrev om Städhjälpen

Tydlig information kring tjänster, upplägg, personal och priser. Beställde "provstädning" med två städare, de hade själva med allt material inkl. dammsugare. Nöjd med städningen så kommer teckna löpande abonnemang.

Martin S
Skrev om Städhjälpen

Det blir rent! Enkla att vara i kontakt med. Kommer på utsatt tid.

JASMINA D
Skrev om Städhjälpen

Tack för ni hjälpte mig med städningen. Personalen var jättetrevliga och jag är supernöjd.

Eva V
Skrev om Städhjälpen

Hemstädning, jag är mycket nöjd! Vänligt bemötande av både Städhjälpen och städerskor. Rekommenderar varmt!

Anki O Rolf P

Bra utförande,hjälpsamma trevlig personal

Tack för er rekommendation. Verkligen kul att höra :) mvh Rasmus

Therese N
Skrev om Städhjälpen

Jag får städat på tisdagar varannan vecka. Det är så skönt att komma hem, öppna dörren & känna lukten av nystädat & synen av att allt står i ordning . Allt precis som jag förväntade mig. Hemsida är tydlig & bra, fick även snabbt svar när jag kontaktade kontoret. Tack för ett bra jobb tjejer!

Svar från Städhjälpen

Hej Therese. Super Roligt att ni är nöjd. Tveka inte att höra av er om det är något. mvh Rasmus

Ditte Ö
Skrev om Städhjälpen

Kunde vara bra om någon på kontoret pratade samma språk som städarna då dom försökte fråga mig något som verken jag eller dom på kontoret förstod.

Svar från Städhjälpen

Hej Ditte. Städaren är väldigt trevlig och ville väl men det gick inte att förstå hennes Engelska. Vi fick koppla in vår andre admin här på kontoret som pratar Litauiska flytande för att förstå vad hon menade. Vi fixade det men inte just då :) mvh Rasmus

Million M
Skrev om Städhjälpen

Bra duktiga städare, rekommenderas varmt!

Åh vad kul att höra Million. :) Roligt att ni är nöjd. mvh Rasmus

Ulf S

Väldigt tillmötesgående och hjälpsamma

Hej Ulf. Tack för er rekommendation. mvh Rasmus

Johan A
Skrev om Städhjälpen

Jag har köpt tjänsten hemstädning. + Bra städning - Företaget: -- Svårt att få kontakt -- Fullständigt förrvirrade och rör ihop saker -- Kommer med felaktiga uppgifter -- Felaktiga fakturor, även efter begärd rättning -- Skyller på kunden -- Ljuger Jag har haft olika städfirmor under ganska många år och detta var den i särklass sämsta upplevelsen jag haft. Själva tjänsten utföres väl av städpersonal och det var jag mycket nöjd med, men själva företaget ingav allt annat än gott förtroende. Att göra sig omöjlig...

Svar från Städhjälpen

Hej Johan. Tack för er input. Jag har läst igenom mejlhistoriken och jag förstår faktiskt inte riktigt vad du hängt upp dig på. Det verkar som du missförstår oss i det vi skriver? Det är allvarliga påståenden du kommer med. Jag vill gärna komma i kontakt med dig så vi får pratat ut om vad felet är. Jag kommer försöka få tag på dig här under veckan. Ni får jätte gärna ringa till mig. Väldigt tråkigt att du har upplevt det så och det är verkligen inte den bilden vi vill du ska ha om oss. Vi vill att ni ska vara...

Jonathan G
Skrev om Städhjälpen

Hemstädning 2h, löpande, varannan vecka. Väldigt trevlig personal.

Hej Jonathan. Toppen roligt att höra! Tack för er rekommendation. mvh Rasmus M

Joakim J
Skrev om Städhjälpen

Ej nöjd över städningen, missades en del. Dock snabb handläggningstid och städarna var på plats snabbt men överlag inte nöjd.

Svar från Städhjälpen

Hej Joakim. Oj det var sämsta möjliga betyg du gav oss där? jag gick in och kollade mejlhistoriken. Jag kan endast se att vi har skickat mejl till dig o hoppades att städningen blev bra och att du blev nöjd men vi har inte fått något svar? Om du var så missnöjd med städningen som du har angett här så borde du verkligen ha hört av dig till oss så vi kunde förstå varför. Svara oss gärna och beskriv vad som var dåligt. mvh Rasmus

Camilla H
Skrev om Städhjälpen

Vanlig städ, blev vänligt bemött men de kom 15 min sent. städningen tod längre tid än beräknat.

Svar från Städhjälpen

Hej Camilla. Ok. Det var ju lite synd att vi kom sent. Säkert bara en stressig vardag mellan andra projekt eller stopp i trafiken. Normalt sett brukar vi komma i tid men ibland kan vi inte alltid styra över situationen. Skicka gärna ett mejl till oss och beskriv hur vi skulle ha agerat i det för att du skulle blivit 100% nöjd. mvh Rasmus M

Annika K
Skrev om Städhjälpen

Vanlig städning Bemötandet var bra o motsvarade mina förväntningar.

Tack för rekomendationen Annika. Mycket kul att läsa! mvh Rasmus M

Bertil W
Skrev om Städhjälpen

Städning av villa. Det var utomordentligt gjort och jag är mycket nöjd.

Härligt att höra Bertil. Mycket glädjande mvh Rasmus M

Cathrin L
Skrev om Städhjälpen

Hemstäd. Städningen var väldigt bra utfört. Gick snabbt mellan första kontakt och utförd städning.

Roger F
Skrev om Städhjälpen

Beställde en provstädning. Vi fyllde i en inresseanmälan på nätet. Dom återkom med en tid som passade oss. Två städare kom i tid och bad oss visa huset. Det blev ordentligt, noggrant städat. Inte så mycket vackert pysslande som andra städfirmor gör, det är bra. Pratar dock inte svenska. Förvånad att det inte var en träff innan hur/var vi vill ha städat. Antar att man får ta det som erbjuds.

Peter B
Skrev om Städhjälpen

Hemstädning med fönsterputs. Bra bemötande även om det var svårt att få kontakt och det dröjde innan man fick svar via mail. Lite besviken över att de inte putsade fönsterna mellan glasen, trodde det ingick i fönsterputs. Men nöjd och kommer att anlita dem fortsättningsvis.

Svar från Städhjälpen

Hej Peter B. Ja det ska egentligen ingå. Jag har förstått efteråt att Städarna inte kunde öppna fönsterna då dom satt fast? Så det blev ju lite synd där. O så någon miss i kommunikationen. Men jag tror vi löste det tillslut? Annars så får du hör av dig till oss igen. Tack för input. Mvh Rasmus M

Maria B
Skrev om Städhjälpen

Väldigt nöjda! Trevlig personal, uppskattar att det är samma personal. Personalen frågar emellanåt om något ska göras annorlunda, vilket också är mycket positivt! Tack för ni håller vårt hem snyggt!

Hej Maria. Kul att Höra! Tack för rekommendationen. mvh Rasmus M

Emmeli G
Skrev om Städhjälpen

Provstädning Jag blev bemött bra Ja, företaget levde upp till mina förväntningar, väntar nu på offert Possitiv

Elin L
Skrev om Städhjälpen

Flyttstädning. Stökigt med bokningen och killen som tog emot nycklar visste inte vad som bestämts. Men bra städat, det gick igenom besiktningen utan någon kommentar.

Svar från Städhjälpen

Hej Elin. Killen som tog emot nycklarna var jag. Det var ju synd att du upplevde det totala 3/5. Från mitt håll kunde du gärna ha överlämnat nycklarna tidigare än på kvällen dagen innan så hade jag sluppit att stressa runt och försöka få ihop det på min tänkta fritid. All stress lite meningslös när det uppfattades som dåligt i slutändan. Men tack för din åsikt. mvh Rasmus M

Carina A
Skrev om Städhjälpen

Flyttstädning. Bra städat. Kunde varit lite flitigare på att svara på mailen.

Svar från Städhjälpen

Hej Carina. tack för input och omdömet. Det ska vi såklart bli vassare på. mvh Rasmus M

Jenny J
Skrev om Städhjälpen

Privat städ. Kunde inte svenska och lite engelska. Vissa missar men överlag bra

Svar från Städhjälpen

Hej Jenny. Tack för input. Svenskan är sådär hos städpersonalen då dom är från Litauen. Vi har den informationen på hemsidan. Men får kanske försöka hitta ett sett att göra den tydligare. Arbetsledningen är kontaktbar via telefon och mejl och vi pratar iallafall flytande svenska vid behov. Synd att vi missade något. Hör av dig till oss om sånt via telefon eller mejl så fixar vi till det så det blir bättre. mvh Rasmus Meck

Arthur G
Skrev om Städhjälpen

Städning av två kontorsrum. Städningen gick snabbt och med mycket bra resultat. Enda anmärkningen är att det på grund av språk inte går att ge instruktioner till städarna så det får man vara tydlig med till företaget istället.

Svar från Städhjälpen

Hej Arthur. Tack för rekommendationen. Precis som du skriver. Det är viktigt att om ni har speciella krav att vi på företaget får ta del av det så vi får in det i städarnas arbetsorder. Viss mindre viktig information går att ta med städarna. Men säkrast är att vi får den informationen så städarna vet vad som är överenskommet. mvh Rasmus Meck

Denise B
Skrev om Städhjälpen

Super duktig tjej som rengjorde min ugn

Ann-Charlotte P
Skrev om Städhjälpen

Prisvärd tjänst. Duktig städerska. Bra kontakt med företaget.

Dennis H
Skrev om Städhjälpen

De har nu gjort rent i mit hjem de sidste 4 mdr. Hvilket jeg er meget tilfreds med.

Margareta S
Skrev om Städhjälpen

Väldigt trevliga o hjälpsamma, la om scheman o allt för att kunna uppfylla mina önskemål 😄👍

Svar från Städhjälpen

Hej Margaretha. Vad roligt att ni upplevde det bra och att ni blev nöjd. tack för er rekommendation. mvh Rasmus Meck

Eva J
Skrev om Städhjälpen

Köpte städtjänst fick erbjudande om städ om fredagar med tid 9:30 , vi pratade om denna tid och jag sa att denna var mkt bra då vi har hund och vi kan ha honom med på jobb enbart om fredagar . Jag ville ha städ en gång innan jag bestämde mig , då nämnde man inte att då skulle tiden om fre inte vara kvar . Så en dag efter kom städ och jag var mkt nöjd , jätteduktig o trevlig tjej, mejlar tillbaka att vi vill gå vidare då var inte tiden längre kvar , mkt tråkigt att bli bemött så, om jag varit chef så hade jag varit säker...

Svar från Städhjälpen

Hej Eva. Tycker att det var ett orättvist betyg ni gav oss om ni var nöjd med städningen? Ni blev erbjuden fredagstiden på återkommande schema på grund av att vi vet att det är väldigt sällan att vi får lediga tider på fredagar då dom är extremt populära. Ni tackade nej till att boka in er på den tiden och ville som du skriver vänta med att se om ni blev nöjd med städningen. Du måste förstå att vi har ett stort kundflöde med många som är intresserade av fredagstiderna och även andra tider så vi kan inte chansa på...

Olle H
Skrev om Städhjälpen

Vi är verkligen nöjda med städhjälpen.

Rasmus M
Skrev om Städhjälpen

Hemstädning varannan vecka funkar perfekt. Kommer när dom ska. Vid ändringar så meddelar dom i förväg. Kunde varit svensktalande men det är inga större problem då dom vet vad dom skall göra. Priset talar för sig. 5 av 5. mvh Rasmus

Daniel N
Skrev om Städhjälpen

Försenade till plats. Kunde inte prata svenska. Ugnen blev inte ordentligt rengjord. 50 % prispåslag pga ”över normalt nedsmutsat” och då hade jag t.o.m dammsugit innan dom kom till plats.

Svar från Städhjälpen

Hej Daniel. Det står mycket information på vår hemsida, bland annat att städarna inte pratar Svenska utan engelska och Litauiska. Vi här på kontoret pratar flytande svenska och kan nås antingen via mejl eller på telefon vid behov. Vi hade gjort fel när vi registrerade er som kund. Det glömdes att lägga till er städadress så städarna åkte till er faktureringsadress. Det är vi så klart ledsna för. Om du hade kontaktat oss att ugnen inte var bra så hade vi skickat ut städarna igen för att fixa till det. Det ingår...

Malin J
Skrev om Städhjälpen

De har provstädat hos oss. Hon som städade var punktlig och städade bra, men kunde inte prata varken svenska eller engelska. Kommer nog ändå fortsätta med dem.

Agneta W
Skrev om Städhjälpen

Vi köpte en provstädning som vi var nöjda med. Sedan skickade vi en önskan om ny städtid och pratade även med Linda. Vi har fortfarande inte hört något från Städhjälpen. Där står vi idag, så jag vet inte vad jag skall svara på era frågor.

Svar från Städhjälpen

Hej Agneta. Oj det var ju inte bra om det är så. Där får vi bättra oss. Tack för input mvh Rasmus Meck

Aleksandra S
Skrev om Städhjälpen

Städhjälp varannan vecka. Bemötandet är trevligt och bra. Jag har väldigt höga förväntningar på städ och detta uppnås inte alltid! Jag tänkte göra en checklista på vadjag vill ska göras och då missas det inget! En checklista är inte fel att användas i det dagliga arbetet. Rekommenderar dock varmt städhjälpen!!!

Stefan N
Skrev om Städhjälpen

Flyttstäd. Absolut inte städat efter fyra gånger. Fick göra det själv tillslut.

Svar från Städhjälpen

Hej Stefan. Jag håller med att den gången blev väldigt konstigt. Det är under all kritik att vi inte fick till det iallafall efter 2:a gången. Det ska inte få hända igen. Vi har lagt in tydligare instruktioner till städarna men även till er som kund att det är viktigt när ni kommer in och gör en kontroll att ni får med samtliga moment som underkänns direkt och inte kommer med nya andra moment efter vi har gjort dom noterade missarna. Vi godkänner nu mera endast moment som underkänts efter första tillfället. Annars...

Sofie O
Skrev om Städhjälpen

Väldigt nöjd med Lauras städinsatts och noggrannhet.

Bengt A
Skrev om Städhjälpen

Städning alltid utmärkt utförd, alltid på plats vid rätt tid.

Cibylla D
Skrev om Städhjälpen

Städning dåligt bemötande ofullständing fakturering städningen är bra men viss personal kan inte engelska höga förväntningar men företaget går inte att nå på telefon Städhjälpen upplevs som väldigt anonym

Svar från Städhjälpen

Hej Cibylla. Jag förstår inte var det dåliga bemötandet ligger? Varken administrationen eller jag har fått telefon eller mejl angående något som ni inte var nöjd med? Ni kanske blandar ihop oss med någon annan? Jag har läst igenom hela inkorgen och det finns ingen information där om att ni varit missnöjd med något. När jag fick reda på att ni ville säga upp abonnemanget så ville jag gärna veta anledningen om det kunde vara pga oss. Då förklarade du en rad händelser och var jätte sur. Vi har ingen aning om att något inte...

Johan W
Skrev om Städhjälpen

Trevlig personal, bra städning till ok pris

Boris P
Skrev om Städhjälpen

Tillmötesgående och mycket trevliga flickor som städar vårt hus gör ett bra arbete

Jeanette F
Skrev om Städhjälpen

Jag är jättenöjd med Städhjälpen. Trevlig personal som städar bra. Alltid rent och fräscht och mycket prisvärt.

Per-ulrik M
Skrev om Städhjälpen

Vi har sedan en dryg månad städning varannan vecka. Vår städerska är mycket duktig, alltid glad och tillmötesgående och kommer alltid när hon lovat. Hon lever verkligen upp till högt ställda förväntningar. I början var det lite svårt, att få tag på administratörerna, men det behövs inte nu när vi har direktkontakt med städerskan. Vi ser fram emot ett långt samarbete! Vänliga hälsningar Per-Ulrik