Stadsbudet Sverige AB

Stadsbudet Sverige AB

www.stadsbudet.se
  • Badge2022

Välkommen till flyttföretaget Stadsbudet! Vi är din moderna och flexibla flyttfirma i Stockholm. Vi tillhandahåller tjänster inom magasinering, kontorsflytt, transporttjänster, flyttstädning, vindsröjningar, dödsbotömning inklusive sophantering och mycket mer. Via oss är du och ditt flyttgods alltid försäkrat, så du kan...

155 omdömen om Stadsbudet Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2018

Michaela P
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Supernöjda - snabb respons, flexibla, trevliga, bra pris! Bara positivt!!

First-Name L
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Oerhört bra bemötande från start. Kunnig personal. Flexibla, lösnings orienterade. Stor flytt med lagring inte en skråma på någonting. Prisvärt, lån av flyttkartonger. Kan varmt rekommendera. Adolf Fredriks församling / Svenska Kyrkan.

Jenni B
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

En flytt som i förväg kändes väldigt jobbig att genomföra, vändes till att flyta väldigt smidigt med Stadsbudets flytthjälp..

Antoine S
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Great Service, very responsive and very clear communication the team was very efficient I highly recommend their services

Tindra H
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Vi på RUM - Riksförbundet Unga Musikanter, har anlitat Stadsbudet ett flertal gånger. Senast, när vi genomförde en omfattande flytt av vårt kontor, från Skeppsholmen till Alvik. Vi är oerhört nöjda med servicen och flytten. Flyttpersonalen var på plats i tid. Och att flytten tog två timmar längre än beräknat, var inget problem för dom. Vi rekommenderar varmt Stadsbudet. Prisvärda, service och kvalitet. Personalen har erfarenhet och plastade noga in möbler och dyl. som behövde skyddas lite extra under frakten. Tack Stadsbudet!!

Nils Johan Dayal A
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Väldigt tydlig offert och inga konstigheter. Lätt att nå via telefon och mail när jag hade frågor. På själva flyttdagen var de punkliga och gjorde ett fantastisk jobb. Snabbt och effektivt. Trevliga flyttkillar.

Bengt S
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Snabb och effektiv flyttfirma till rimligt pris. Trevliga var de också!

Victor V
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Jag har använt Stadsbudet både när jag flyttade 2017 och 2023 och var extremt nöjd båda gångerna. Både flytt och flyttstäd gick snabbt och supersmidigt och det har inte varit några klagomål.

B Anders S S
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Idag fick jag hjälp med att både flytta en del, köra bl.a. ett piano till tipp och flyttstäd av glad och trevlig personal. Detta med kort varsel. Kanonservice!

Anna Elin Linda D
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Så otroligt nöjd! Proffsig hantering och även problemlösning på plats, vilket uppskattas mycket!

Rose-Marie Elisabet Ö
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Vill skicka ett stort tack till Tomas och hans flyttkillar som tog hand om vår flytt från Sollentuna till Ystad. Allt fungerade perfekt. Höll utlovade tider och tog varsamt hand om alla våra saker. Mycket trevliga flyttkillar. Rose-Marie Ö

KARIN U
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Hej! Jag fick hjälp att flytta i början av augusti 2022. Det var den hittills bästa flytt jag gjort av cirka 35 st. De var punktliga, snabba, trevliga och jag kände mig väldigt trygg och säker under hela processen. Ett stor tack! Om det fanns betyg: A+++ Karin Udd

INGER F
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Jättebra och jättetrevliga!! Tog hand om hela flytten utan problem.

OLOV P
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Fantastisk service - snabb, smidig och effektiv flytt för andra gången på två år!

Mian B
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Grymma grabbar som gör det där lilla extra och har bra koll på sina grejer. Vi har själva anlitat de 3 gånger senaste 5 åren och för företag inkl magasinering och det har alltid funka super bra. Viktigt att ge de så teknisk detaljerat som man kan i förväg så kan de t.o.m. lyfta ut en soffa som väger över 50 kg per del genom fönstret på andra våningen.

EVA L
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Stadsbudet har flyttat åt oss tre gånger på kort tid och det har funkat jättebra. Allt från offert, lån av kartonger, svar på frågor och packning till magasinering och själva flytten (även om vi snabbt bestämde att det nog var bäst att flytta speldatorn själva...). När flytten till nya lägenheten plötsligt blev uppskjuten med kort varsel visste Tomas på råd och ordnade med magasinering och bokade in en till flytt på stående fot. Stort tack för det!

Stefan G
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Bra folk! Jobbade på utan helvete! Kunde skyddat möblerna lite bättre.

Kent Karl Einar P
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Från början till slut mycket professionellt genomförd flytt. Bra genomgång innan, tydlig offert samt glada och trevliga killar som genomförde flytten. Vi var mycket nöjda och kan varmt rekommendera Stadsbudet. Kent & Zuzana som flyttade i början på oktober

Thomas Uno E
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Ett mycket professionelt företag med yppersta service -ingenting verkade omöjligt. Tack för topp prestationer

ARNE G
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Flyttade till två olika adresser i andra halvan av april, och måste säga att det var den bäst genomförda flytten någonsin. Valet av flyttföretaget Stadsbudet Sverige AB är högsta betyg från början till slut. Stort tack Tomas för hela upplägget av flytten och rådgivning från början, och stort tack till främst Alex och "Bröderna" som var otroligt bra helt igenom hela flytten. Otroligt professionella, strukturerade, effektiva, duktiga, trevliga , glada och positiva. Tack för gott samarbete. Inget snack om vilket flytt företag...

ARNE G gillar detta
Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej igen Arne, och tack för det fina betyget. Vi strävar alltid efter att få våra kunder så nöjda som möjligt med en så stor förändring i livet som ändå en flytt är. Jag kommer som vanligt se till att berörd personal får ta del av detta och passar även på att önska en riktigt skön sommar. //Tomas med personal.

KJELL S
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

När livet går in i en ny fas och du vill köpa problemfri flytt så kan vi med värme rekommendera Stadsbudet! Proffsiga, positiva, energirika, alerta, starka, och med en aldrig sinande optimism tar dom sig, med lätthet, an ett hundratal flyttkartonger och möbler. Kanske inte billigast men definitivt problemfritt genomförande och med flyttstädning som tillägg kändes det nästan som en bonus att betala fakturan ;-)!! Kjell & Polly

KJELL S gillar detta
Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej Kjell och Polly. Vi på Stadsbudet tackar ödmjukast för det fina berömmet och vi kommer som vanligt se till att inblandad personal får ta del av detta. Vi önskar Er all lycka i Ert nya boende. Stadsbudet //Tomas

ÅKE L
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Denna dagen var en väldigt stor dag för oss. Stadsbudet hjälpte verkligen till och gjorde vår flytt på ett professionellt och struktuerat sätt med både glädje och stort tålamod. Vi är mycket nöjda. Ett stort tack till alla som bidrog till denna upplevelse. Vi kan verkligen rekommendera Stadsbudet.

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Vi på Stadsbudet tackar för berömmet och som vanligt kommer vi förmedla det till berörd personal. //Tomas

Kjerstin H
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Från första till sista kontakten mycket trevligt och proffsigt bemötande. Flytten gick fantastiskt smidigt med proffsiga flyttkillar. Städningen kan rekommenderas. Rekomenderar Stadsbudet både flytt och städ.

Arne P
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Stadsbudet packade och körde flyttlådorna samt annan material till tillfälligt förråd. Effektiv packning och bra driv - kan inte bli bättre!

Lizzy J
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Mycket bra att nå och förstå. Bra service, fint genomförd flytt där vi packade själva och inte flyttade så långt så mycket av jobbtiden var lasta och bära. Tillmötesgående och bra på alla sätt.

Bo A
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Allt fungerade bra jag har inget att klaga på .

Susanne F
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Alltid vänligt bemött och allt gick smidigt med flytten trots mycket regn och en stor möbel som krävde xa bil och mycket arbete i trappen, men de fixade det!

Leif G
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Vi hade inte klarat oss utan dom. Kom i tid, var trevliga och levde upp till alla våra förväntningar, både när det gäller tid och effektivitet. Och det vi behövde var hela kedjan d.v.s.packning, flytt och städning. Allt som stod i vårt avtal levde dom upp till och drog dessutom på eget initiativ av det vi beställt men inte behövde som t.ex. skyddspapp.

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack Leif för Dina värmande ord. Jag kommer som vanligt föra detta vidare till berörd personal så dom får ta del av det. Självklart ska Du inte betala för material Du lämnar tillbaka i obrutet skick. //Tomas

Susanna M
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Rak kommunikation. Dök upp som avtalat gjorde sitt jobb utan konstigheter och inte utan viss trivsel. Rekommenderas!

Andreas C
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Bra service, inga latmaskar! :)

Håkan L
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Duktiga och väldigt varsamma med bohag vid en lång flytt på 50mil.

Caroline R
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Fick hjälp med flytthjälp till min nya bostad samt att köra en hel del större möbler till återvinning. Kom i tid och var snabba, proffsiga och trevliga!

Michael H
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Stadsbudet gjorde ett utmärkt arbete med min flytt. Rekommenderar gärna andra att anlita dem.

Göran K
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Superprofessionell hantering. Trevliga, hjälpsamma och synnerligen noggranna flyttmannar.

DANIEL H
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Toppenservice! Stefan och Alex rekommenderas!

Caroline W
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Flytt från en stor lägenhet till två mindre. Jag blev mycket trevligt bemött och killen som ansvarade för min flytt hade superkoll och styrde upp allting perfekt. Ingenting blev skadat, vilket nog är första gången för mig i en flytt. Vi hade även flyttstädning som var till belåtenhet förutom några mindre detaljer, vilket jag ändå tycker är ok för en lägenhet på 170 kvadrat.

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack för era ord om oss på Stadsbudet ( Ett stadsbud att lita på). Vi är väldigt nöjda och glada över detta. Vi hoppas även att ni gillar oss på facebook eller instagram eller varför inte båda : -) det betyder mycket för oss. Tipsa era vänner och bekanta om oss på Stadsbudet och be dom uppge ert ordernummer som står på er ordersedel så lämnar vi mellan 300 -kronor 1000:-/ i rabatt beroende på uppdragets storlek.Än en gång tack för era ord och lycka till i er nya bostad hoppas ni skall trivas. Med vänliga hälsningar. Stadsbudet Sverige AB www.stadsbudet.se

Susanne A
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Flyttat till ny bostad. Proffsig personal och trevligt bemötande. .......................................................................................................

Carina E
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Stadsbudet hjälpte mig med att dels flytta saker till ett förråd, dels att flytta ALLT från en lägenhet till en annan (inkl. skydd av möbler etc.). Trots en del strul av mig vid bokningen så genomfördes allt galant och smidigt! :-) Det var ett gäng positiva/glada/trevliga killar som kånkade och bar. Jag har anlitat Stadsbudet vid tidigare flyttar och jag har aldrig haft något att klaga på. Tvärtom! Rekommenderar verkligen de som ska flytta att anlita Stadsbudet. Stort TACK till alla som jag haft kontakt med! Ingen nämnd, ingen glömd. //Carina

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej Carina. Tack så mycket för ert betyg om oss på Stadsbudet. Vi är kända för att ge bra service och vara duktiga på vårt yrke och enligt våra interna kontroller så är hela 98% av våra kunder mycket nöjda med våra tjänster. Än en gång så tackar vi för ert fina betyg och hälsar er välkommen åter. MVH /Joakim Stadsbudet Sverige AB

Mats W
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Mycket bra och proffsiga att ha att göra med. Rekomenderas varmt.

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej Mats. Tack så mycket för ert betyg om oss på Stadsbudet. Vi är kända för att ge bra service och vara duktiga på vårt yrke och enligt våra interna kontroller så är hela 98% av våra kunder mycket nöjda med våra tjänster. Än en gång så tackar vi för ert fina betyg och hälsar er välkommen åter. MVH /Stadsbudet Sverige AB

INDIRA B
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Jag kan tyvärr inte rekommendera Stadsbudet för hjälp med flytten. Uppskattning av min flytt var 6-8 timmar. Det tog 10. Min misstag var att lämna de ensamma i min gamla lgh. Innan jag skulle gå sa de att resten skulle ta 1 timme, det tog 3 timmar. Jag fick ingen förklaring om varför. Inna flytten ringde jag och frågade om jag behöver skruva isär möbler. Jag fick besked att jag inte behöver göra det, de flyttar möbler så som de är. Det visade sig att de inte gör det och en del av mina möbler var isärskruvad. För att vinna...

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej. Till att börja med så var det ingen som hade beräknat er flyttning utan detta var en uppskattning som ni själv gjort och det visade sig att ni hade gjort en felaktig bedömning absolut inte vårt fel. Dessutom så blev ni aldrig lovade att strunta i att betala halva räkningen 50% och ingen av personalen ringde kontoret utan detta gjorde ni på eget initiativ och så kan man inte göra exakt som vi förklarade vid samtal med er och förklarade då att detta räknas som obetalt och räkningen kan gå vidare till kronofogden. Vi...

Lovisa P
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Effektiva och självgående! Allt gick smidigt och de var väldigt noga och försiktiga om mina saker. Jämfört med vissa konkurrenter kan de ha ngt högre timpenning, men det går otroligt mkt snabbare jämfört med vad det har gjort när jag använt mig av andra företag tidigare. Rekommenderar starkt och kommer att anlita nästa gång!

Leo D
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Plus: Supertrevliga flyttgubbar och försiktigt hanterande av alla våra saker. Väldigt bra kundtjänst med snabbt bemötande. Minus: Vissa kartonger (av dem man får låna) är ganska illa åtgångna, med trasiga handtag, fettfläckar osv.

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack för ert beröm för oss på Stadsbudet Sverige AB. Vi är glada över att folk hänvisar oss till vänner och bekanta. Vi önskar er välkommen åter och en riktig god jul och gott nytt år. MVH Stadsbudet Sverige AB

Kristina E
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Vi hade bokat flytthjälp av kontorsmöbler och kassaskåp och fick utmärkt service och trevligt bemötande.

Lisa K
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Fantastisk service, punktliga, effektiva och trevliga killar som hjälpte till med vår flytt. De hjälpte oss även med städning med kort varsel då vår städfirma inte dök upp. Självklart val även i framtiden. Tack!

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej Lisa och tack för era ord om oss. Först så vill vi buga och boka för att ni berättar vad ni verkligen tyckte om vår personal och det arbete dom gör för våra kunder och det är massor. Sedan beklagar vi att er städfirma inte dök upp tyvärr väldigt vanligt när man anlitar oseriösa bolag finns även en hel del i flytt branschen med :- ( Men vi på Stadsbudet löser både flytten och städningen så önskar era vänner en smidig flytt med eventuell städning be dom ringa oss på Stadsbudet och säg till att dom skall uppge ert för...

Ericson K
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Proffsigt och snabbt bemötande under hela flytten. Själva flyttdagen gick snabbt och killarna var flexibla och löste de utmaningar som uppstod fantastiskt!

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack för ert betyg och välkommen åter till oss på Stadsbudet den moderna flyttfirman med den gamla erfarenheten och med detta vill vi säga att det finns inget flyttarbete som ett Stadsbud misslyckas med. Önskar dig och alla dina vänner och bekanta en riktigt god jul och gott nytt år. MVH /Stadsbudet Sverige AB - Ert lokala stadsbud..

Tove Kristina F
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Vi genomförde två flyttar med Stadsbudet inom loppet av en vecka. Den första flytten var vi oerhört nöjda med: mycket proffsig, effektiv och trevlig personal. Den andra flytten, där vi även hade bokat packning av delar av lägenheten, höll inte riktigt samma höga nivå, men som helhet tycker vi att även den flytten blev väl genomförd. När flyttstädning senare genomfördes upptäcktes dock att vissa saker hade missats i flyttpackningen. Detta påpekade jag för Stadsbudet i ett mail ett par dagar därefter och då fick jag ett...

Svar från Stadsbudet Sverige AB

God morgon Tove och tack för ert omdöme. Vi beklagar det inträffade och att ni känner det så här är givetvis tråkigt när sådant här inträffar men vår policy och bestämmelser är att kunden bör kontakta oss omgående så löser vi det direkt. Tyvärr skedde inte detta utan cirka en vecka efteråt och då ville du ha tillbaka lite av det du betalt då du tyckte att tiden var felaktigt och vi har svårt att kontrollera saker i efterhand då kunden både betalt och godkänt. Givetvis är detta tråkigt och vi tar detta till oss och kommer...

Elisabeth Z
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Hej! Jag hade bokat flytthjälp av Stadsbudet. Det kom 3 trevliga killar (kommer dock inte ihåg vad dom heter nu) det presenterade sig och skaka hand. Dom visste precis vad deras arbetsuppgift var, de hade en struktur på hur de skulle ta hand om alla möbler o kartonger. Det jag läste på nätet om Stadsbudet stämmer, känner att jag gjorde ett bra val att välja dom. Jag är supernöjd, Tack Stadsbudet Med vänlig hälsning, Elisabeth Zetterström

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack Elisabeth för dina ord om oss på Stadsbudet. Vi får ofta höra att vår personal är artiga ,trevliga och framförallt duktiga och våra kunder uppskattar mycket att samtliga i vår personal pratar flytande svenska. Vi hoppas även att ni gillar oss på facebook eller instagram eller varför inte båda : -) det betyder mycket för oss. Tipsa era vänner och bekanta om oss på Stadsbudet och be dom uppge ert ordernummer som står på er ordersedel så lämnar vi mellan 300 -kronor 1000:-/ i rabatt till dom beroende på uppdragets storlek.Än...

Ankie H
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Så proffsiga, fixar allt enkelt, snabbt och alltid med ett leende. Stort tack till Stefan, Andreas och Oscar som hjälpte mig den här gången!

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack Anki för era ord om oss på Stadsbudet ( Ett stadsbud att lita på). Vi är väldigt nöjda och glada över detta. Vi hoppas även att ni gillar oss på facebook eller instagram eller varför inte båda : -) det betyder mycket för oss. Tipsa era vänner och bekanta om oss på Stadsbudet och be dom uppge ert ordernummer som står på er ordersedel så lämnar vi mellan 300 -kronor 1000:-/ i rabatt beroende på uppdragets storlek.Än en gång tack för era ord och lycka till i er nya bostad hoppas ni skall trivas. Med vänliga hälsningar. Stadsbudet Sverige AB www.stadsbudet.se

Sofia T
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Enkelt, snabbt och smidigt med bra service!

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Tack Sofia för era ord om oss på Stadsbudet ( Ett stadsbud att lita på). Vi är väldigt nöjda och glada över detta. Vi hoppas även att ni gillar oss på Facebook eller Instagram eller varför inte båda : -) det betyder mycket för oss. Tipsa era vänner och bekanta om oss på Stadsbudet och be dom uppge ert ordernummer som står på er ordersedel så lämnar vi från 300 - till 1000:- kronor / i rabatt beroende på uppdragets storlek.Än en gång tack för era ord och lycka till i er nya bostad hoppas ni skall trivas. Med vänliga hälsningar. Stadsbudet Sverige AB www.stadsbudet.se

Camilla A
Skrev om Stadsbudet Sverige AB

Mycket bra service och trevlig personal! Vi hade en företagsflytt och den gick kanonbra, jag kan verkligen rekommendera Stadsbudet Sverige AB Med vänlig hälsning Camilla Andersson

Svar från Stadsbudet Sverige AB

Hej och tack för ditt betyg Camilla. Vi på Stadsbudet flyttar företag dagligen och är glada över den respons vi får av våra kunder. Att anlita oss på Stadsbudet till sin bohagsflytt eller företagsflytt är som att gå på gröna lund ungefär - för nöjet är detsamma :- ) Vi hälsar er välkommen åter om ni behöver hjälp och tackar er ännu en gång. MVH Stadsbudet Sverige - Vägen till en lyckad flyttning 08- 35 55 00 www.stadsbudet.se