Läs vad 73 kunder tycker om Stenfirma Lapital AB 2

• 2021-01-20
    Fick hjälp med en ny stenskiva till kök. Mycket proffsigt bemötande och snabb leverans.
  • 2021-01-15
    Försäljning process var smidigt och snabbt
  • 2021-01-15
    Vi beställde bänkskivor i Jura kalksten och dom levde verkligen upp till våra förväntningar. Snabb leverans och bra pris gör att jag verkligen rekommenderar Lapital. Vi har dock en pågående reklamation på blandare som är från Tapwell men beställd via Lapital, denna hantering tar verkligen extremt lång tid.
    skrev om Stenfirma Lapital AB
    Hej Christoffer Tack för de fina ord. Reklamationen är framfört till Tapwell AB, men det tagit tyvärr längre tid än väntat, men du har fungerade blandare, vi har inte glömt bort dig. Vi ska påminna Tapwell. Said Azizi

Visa svar
  • 2020-10-28
    Bra service pch snabbt. Rekommenderad starkt
  • 2020-10-20
    Jag beställde granit bänkskiva, väldigt Proffesionell, supersnabb leverans.
  • 2020-10-19
    Köpte carerra till kök. Fick fin service och tillfälle att välja stenbit för tillverkning. Snabb leverans ca 4v enligt ök. Stenskivorna passade perfekt. Proffsig mätning och montering. Mycket nöjd.
  • 2020-10-18
    Jag beställde fönsterbänkar till hela vår lägenhet.
    Så trevligt bemötande från början till slut.
    Snabbt kom dom hem och mätte och snabbt fick vi dom.
    Mycket nöjd!
  • 2020-10-18
    Vi köpte bänkskiva i granit med underlimmad diskho. Vi är jättenöjda med leveransen och resultatet.
  • 2020-10-16
    Trevligt bemötande, Snabb handläggning och leverans.
    Allt enligt beställning.
  • 2020-10-16
    Mycket pålitliga och bra service, flexibla med olika typer av beställningar av olika slag stenskivor allt från kompletta lösningar för kök, till olika typer och former av bordskivor, fina produkter.
    mycket flexibla.
  • 2020-10-16
    De är duktiga och seriösa och snabba, varmt rekomenteras.
    MVH / Bahram
  • 2020-10-14
    Lapital, ett företag med stenkoll.

Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit och dessutom 9,6 meter fönsterbänkar i Carreramarmor blev slutligen vår beställning. Det kan i sammanhanget nämnas att vi bor i en äldre byggnad där inget fönster är det andra likt och att detsamma gäller köket, vilket innebar att redan all uppmätning tog sina modiga tre timmar. Allt passade perfekt när det var dags för montering. Ett grundligt och noggrant jobb utfört av vänliga och kompetenta montörer. Sammanfattningsvis kan sägas att Lapitals medarbetare hela tiden varit tillmötesgående och professionella vid alla kontakter och dessutom har de alltid kommit när de har lovat.
  • 2020-09-18
    Granitskiva med diskho
    Mycket bra
    Mycket bra service, trevlig och kunnig personal
    Mycket positivt intryck av hela företaget, bra service, väl utfört arbete, snabbt och proffsigt
  • 2020-06-25
    Väldigt bra kvalitet, fint jobb och snabb leverans. Vi är supernöjda. Tack

Är man ute efter granit välj LAPITAL.
  • 2020-04-14
    Jag beställde köksbänk och stänkskydd för hela köket, inkl borttagning av gamla kakelplattor och VVS-arbete.

Allting var perfekt utfört från mätning till montering. Proffsiga och kunninga medarbetare samt trevligt bemötande.
    Det kändes extra bra att kunna lägga ut komplett paket till rimligt pris utan att bekymra sig om någon del längs vägen. Det var bara att sätta i gång disksmaskinen och sätta på kaffet i det nya fina köket. :-)
    Amela R
  • 2020-03-16
    Jag kan varmt rekommendera Stenfirman Lapital till alla som drömmer om vacker marmor i sitt kök! Proffsiga och trevliga och jag kunde välja marmorskivor i deras fina fabrik. De har även hjälpt mig med klinkergolv och granitskiva i mitt badrum och jag är väldigt nöjd med service, pris och utfört arbete. Älskar mina fina stenskivor!
  • 2020-03-04
    köpte granitskiva viscon white. de var Mycket professionella och hjälpsamma! jag hade många frågor och åsikter om skivan som de kunde svara på och slutresultatet var så mycket bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om!
    kan starkt rekomendera Lapital till andra
  • 2020-02-12
    Trevligt bemötande, professionellt och leverans i tid samt en kostnad som stämde väl med offerten.
  • 2020-01-30
    Hej
    Jag är jättenöjd med Lapital som leverantör av min stenskiva till köket och badrummet. Proffesionellt o trevligt bemötande! Väldigt tålmodiga m mina ändringar. Flexibla och snabba!
    Kan varmt rekommendera dem.
    /Sophie
  • 2020-01-17
    Snabb leverans och snyggt utfört arbete till ett väldigt bra pris.
    Väldigt nöjd
  • 2019-12-03
    Kan varmt rekommendera Lapital, allt fungera från första besök till fakturan. Vi är supernöjda med vårt nya kök.
    Ingrid W
  • 2019-11-29
    Mycket bra service och kvalite.
    Rekomenderar varmt.
  • 2019-11-23
    Så nöjd med både vår bänkskiva och servicen!
    Said var otroligt hjälpsam och vi är så nöjda med allt från mätservicen till montering. Rekommenderar dem varmt!
    Rebeckah & Calle
  • 2019-11-05
    Mycket nöjd! Jättebra service, levererat exakt på utsatt dag, trevligt bemötande, MYCKET noga mätkille, duktiga och noga killar som monterade som hade med ett stänkskydd som var 5 mm för kort på ett ställe. Kom tillbaka med en ny exakt bit dagen efter.
    Och jättefina stenar som jag klappade på innan produktion 😊 I hela renoveringen som vi gjorde så var de här de enda leverantörer som dök upp när de sa och levererade när de skulle.
  • 2019-10-18
    Superbra och snabb service. Topprodukter och prisvärda. Anvöänder mig alltid av Lapital.
  • 2019-08-08
    Snabb och bra service.
    Väldigt professionell bemötande. Rekommenderar värmt.👍
  • 2019-08-07
    De är väldig hjälpsamma, noggrann, trevliga och kommer i god tid. väldig bra pris. rekommenderade varmt till min omgivning.
    Nasrin A
  • 2019-06-03
    Väldigt lätta att ha att göra med, snabb leverans.
  • 2019-05-24
    Kanonbra! Supernöjda med nya bänkskivor i köket i carrera marmor! Rekommenderas / Olof Svensson
  • 2019-05-16
    Snabb och bra leverans. Duktiga hantverkare
  • 2019-05-02
    Stenskiva i kök med laseruppsättning innan tillverkning

Positivt bemötande

Passform samt montage bättre än förväntat

Professionellt mätning med laser, leverans samt montering
    på utsatt tid
  • 2019-04-28
    Supernöjd med Lapials bemötande och utförande! Professionalism på hög nivå. Köket gick fina nya bänkskivor och stänkskydd i marmor. Resultatet är en fullpott!
    Elin K
  • 2019-04-23
    Gunn och Sture Näslund

Tack för ett fint arbete med kakel
    och granitbänkskiva i vårt kök,
    och tack till Er peronal som
    var trevliga och noggranna.
  • 2019-04-23
    Vi har installerat en svart, matt granitskiva i vårt kök som täcker hela vår diskbänk (ca. 7 m). Installationen var mycket väl genomförd och professionell. Bemötandet i butiken var mycket bra och vi fick en hel del ny information om granitens tålighet både vad gäller värme, kyla och andra påfrestningar. Vi ger våra bästa rekommendationer till er som letar efter denna typ av produkt. Bra produkt, bra bemötande och bra produkter! Vi är nöjda!
  • 2019-03-26
    Bra personal, snabb leverans och bra pris.
  • 2019-03-26
    Fantastiskt bra kund bemötande.
    Från order till leverans på 2 veckor.
    Rekommenderas alla dar i veckan.
  • 2019-03-11
    Otroligt snabb och smidig leverans. Professionella från butik, hjälp med val av sten till mätning och installation. Mycket nöjd och rekommenderar starkt!
  • 2019-03-08
    Bra service superfin marmorskiva!!

Tack Lapital
  • 2018-12-06
    Oseriöst företag.
    Jag har handlat av dom vid flertal gånger. Alltid struliga och kommer med ursäkter. Sista gången leverarade de en trasig sten. De försökte på ett riktigt bedrägligt sätt övertyga mig om att det var marmorering och inte en ful stor spricka.
    skrev om Stenfirma Lapital AB
    Hej, Saman Vi beklagar din upplevelse, då vi är ett seriöst företag som alltid tar ansvar och du har varit en återkommande kund. Du frågade efter Marmor Nero Marquina med omfattande arbete. Vid tillverkningen upptäckte vi en spricka som var lagad av vår leverantör i Italien och förklarade situationen till dig. Innan vi kapade stenen så bad vi dig att komma förbi fabriken och titta på den för att godkänna ifall den var okej. Du hade inte möjlighet till detta men begärde bilder istället, vilket du fick och sedan gav du ditt godkände till stenen. Vi tillverkade och levererade ordern snabbt, då du hade mycket bråttom men du vägrade att ta emot leveransen eftersom att du i efterhand inte gillade den lagade sprickan i stenen. Trots att du hade kännedom om lagningen sen tidigare så erbjöd vi dig en ny stenskiva, men du nekade vårat erbjudande och bröt din kontakt med oss utan vidare diskussion eller ersättning för den tillverkade stenskivan. Ditt inlägg betraktar vi som förtal. Återkoppla gärna med oss ifall du vill diskutera en lösning. Said Azizi VD Stenfirma Lapital AB

Visa svar
  • 2018-12-03
    Vi beställde en fin marmorskiva till badrummet och är mycket nöjda. Både skivan och monteringen är jättefina. Leveransen blev försenad två gånger men detta vägdes upp med god service och extra hjälp med silikonfoga även handfat så att detta skulle matcha.
  • 2018-11-06
    Rekommenderas varmt! Underbar personal, svarar på mejl direkt.
    Beställde en måttanpassad kalkstensskiva till köket som blev klar t.o.m. innan utsatt leveransdatum.
    Hög kvalité på utförandet. Tack!
  • 2018-10-18
    Mycket bra bemötande, snabbt offertarbete och uppmätning. Och leverans till och med snabbare än vad som först sagts.
    Arbetet utfördes också på ett mycket bra sätt, vi är väldigt nöjda.
  • 2018-09-03
    Trevliga och enkla att ha att göra med. Smidig och snabb mätning, leverans och installation. Jag är supernöjd med min nya bänkskiva!
  • 2018-08-28
    Jag köpte en bänkskiva från Lapital och är mer än nöjd med både servicen och kvalitén. De var snabba och hjälpsamma, rekommenderar varmt!
  • 2018-08-20
    Kvalitetsledarna.
    Allt perfekt, dessutom snabb leverans.
    Kan bara rekommenderas.

Gunnar Hansson
    Ljusterö
  • 2018-06-16
    Mycket bra service, trevlig personal och levererade i tid
  • 2018-04-19
    Jag fick jättebra hjälp av Lapital. Bra service och fina stenprodukter. Framförallt tycker jag om att de tar helhetsansvar, mätning, tillkapning, leverans, montering. Fungerar jättebra.
  • 2018-03-04
    Beställde bänkskiva och stänkskydd i marmor, mycket smidigt från kontrollmätning till montering. Höll den utlovade leveranstiden. Mycket nöjd! Rekommenderas.
  • 2018-03-02
    Har använt mig av Lapital tre gånger nu för bänkskiva till kök. Bara positiva erfarenheter! Snabba leveranser och bra resultat!
    Emmy T
  • 2018-01-31
    Vi bestämde oss att anlita Stenfirma Lapital AB för att byta ut köksbänkskiva, diskbänk och blandare i köket.

Lapital utmärkte sig oerhört professionellt genom hela processen från rådgivning i butik till installation.

Jag upplevde personalen i butiken som mycket trevlig och kunnig inom områdena sten och kök/badrum generellt. Vid frågor och funderingar per mejl fick jag alltid svar inom några timmar.

Installationen gick superbra och måste säga att lapital utmärkte sig mycket väl under denna process. Allt installerades en Fredag och under installationen märkte personalen att matkvarnen som vi hade sedan innan inte riktigt passade med våran nyinköpta diskbänk. istället för att låta oss vänta över helgen ringde de in en specialiströrmockare till oss på lördag morgon som fixade resten av arbetet utan extra kostnad. Det är vad jag kallar för service! =)

Superbra jobbat!
    skrev om Stenfirma Lapital AB

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte