Stenfirma Lapital AB

Symmetrivägen 19, 196 37 Kungsängen — Visa karta

Här på Stenfirma Lapital är vårt främsta mål att leverera bra bänkskivor till låga priser och med kort leveranstid.

Vi erbjuder bänkskivor i högkvalitativ sten från Italien, men även rostfritt stål. Här kan du hitta något för varje inredningsstil och något för varje rum, vare sig du behöver en bänkskiva till köket, badrummet eller fönsterblecket. Är du intresserad av något annat stenarbete än bänkskivor? Kontakta oss så diskuterar vi fram en lösning på hur vi kan förverkliga dina idéer.

Vi har egen fabrik & produktion i Kungsängen/Brunna i vår stora anläggning å 7000 m2, har vi, butik, verkstad, lager , allt under ett och samma tak. Vår fabrik har en av Sverige mest avancerade industrimaskiner inom branschen. Vi har 100-tals stora rå-skivor i lager, här kan man titta på olika skivor, välja sin just sin favorit skiva. Våra butiker finns i Kungsängen och på Lidingö. Hit kan du komma för en kostnadsfri konsultation eller för att spana in vår fina utställning. Varmt välkommen!
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 53 kunder tycker om Stenfirma Lapital AB

• Ingrid W

2019-12-03

Ingrid W skrev om Stenfirma Lapital AB
    Kan varmt rekommendera Lapital, allt fungera från första besök till fakturan. Vi är supernöjda med vårt nya kök. Läs mer
    Soheyla A, Said A gillar detta
  • 2019-11-29

Ali Reza B skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket bra service och kvalite.
    Rekomenderar varmt. Läs mer
    Soheyla A gillar detta
  • 2019-11-23

Rebeckah E C S skrev om Stenfirma Lapital AB
    Så nöjd med både vår bänkskiva och servicen!
    Said var otroligt hjälpsam och vi är så nöjda med allt från mätservicen till montering. Rekommenderar dem varmt!
    Rebeckah & Calle Läs mer
    Soheyla A, Said A gillar detta
  • 2019-11-05

Emma M skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket nöjd! Jättebra service, levererat exakt på utsatt dag, trevligt bemötande, MYCKET noga mätkille, duktiga och noga killar som monterade som hade med ett stänkskydd som var 5 mm för kort på ett ställe. Kom tillbaka med en ny exakt bit dagen efter.
    Och jättefina stenar som jag klappade på innan produktion 😊 I hela renoveringen som vi gjorde så var de här de enda leverantörer som dök upp när de sa och levererade när de skulle. Läs mer
    Said A, Soheyla A gillar detta
  • 2019-10-18

Christian Dennis F skrev om Stenfirma Lapital AB
    Superbra och snabb service. Topprodukter och prisvärda. Anvöänder mig alltid av Lapital. Läs mer
  • 2019-08-08

Mohsen A skrev om Stenfirma Lapital AB
    Snabb och bra service.
    Väldigt professionell bemötande. Rekommenderar värmt.👍 Läs mer
  • Nasrin A

2019-08-07

Nasrin A skrev om Stenfirma Lapital AB
    De är väldig hjälpsamma, noggrann, trevliga och kommer i god tid. väldig bra pris. rekommenderade varmt till min omgivning. Läs mer
  • 2019-06-03

Claes L skrev om Stenfirma Lapital AB
    Väldigt lätta att ha att göra med, snabb leverans. Läs mer
  • 2019-05-24

Olof S skrev om Stenfirma Lapital AB
    Kanonbra! Supernöjda med nya bänkskivor i köket i carrera marmor! Rekommenderas / Olof Svensson Läs mer
  • 2019-05-16

Mathias L skrev om Stenfirma Lapital AB
    Snabb och bra leverans. Duktiga hantverkare Läs mer
  • 2019-05-02

Thomas B skrev om Stenfirma Lapital AB
    Stenskiva i kök med laseruppsättning innan tillverkning

Positivt bemötande

Passform samt montage bättre än förväntat

Professionellt mätning med laser, leverans samt montering
    på utsatt tid Läs mer
  • Elin K

2019-04-28

Elin K skrev om Stenfirma Lapital AB
    Supernöjd med Lapials bemötande och utförande! Professionalism på hög nivå. Köket gick fina nya bänkskivor och stänkskydd i marmor. Resultatet är en fullpott! Läs mer
  • 2019-04-23

Sture N skrev om Stenfirma Lapital AB
    Gunn och Sture Näslund

Tack för ett fint arbete med kakel
    och granitbänkskiva i vårt kök,
    och tack till Er peronal som
    var trevliga och noggranna. Läs mer
  • 2019-04-23

Stefan L skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi har installerat en svart, matt granitskiva i vårt kök som täcker hela vår diskbänk (ca. 7 m). Installationen var mycket väl genomförd och professionell. Bemötandet i butiken var mycket bra och vi fick en hel del ny information om granitens tålighet både vad gäller värme, kyla och andra påfrestningar. Vi ger våra bästa rekommendationer till er som letar efter denna typ av produkt. Bra produkt, bra bemötande och bra produkter! Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-03-26

André D skrev om Stenfirma Lapital AB
    Bra personal, snabb leverans och bra pris. Läs mer
  • 2019-03-26

Kenneth W skrev om Stenfirma Lapital AB
    Fantastiskt bra kund bemötande.
    Från order till leverans på 2 veckor.
    Rekommenderas alla dar i veckan. Läs mer
  • 2019-03-11

Ivan I skrev om Stenfirma Lapital AB
    Otroligt snabb och smidig leverans. Professionella från butik, hjälp med val av sten till mätning och installation. Mycket nöjd och rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-03-08

Ted Bäckström skrev om Stenfirma Lapital AB
    Bra service superfin marmorskiva!!

Tack Lapital Läs mer
  • 2018-12-06

Saman A skrev om Stenfirma Lapital AB
    Oseriöst företag.
    Jag har handlat av dom vid flertal gånger. Alltid struliga och kommer med ursäkter. Sista gången leverarade de en trasig sten. De försökte på ett riktigt bedrägligt sätt övertyga mig om att det var marmorering och inte en ful stor spricka. Läs mer
    2019-01-23 Said A svarar Saman A
    Hej, Saman
    Vi beklagar din upplevelse, då vi är ett seriöst företag som alltid tar ansvar och du har varit en återkommande kund.

Du frågade efter Marmor Nero Marquina med omfattande arbete. Vid tillverkningen upptäckte vi en spricka som var lagad av vår leverantör i Italien och förklarade situationen till dig. Innan vi kapade stenen så bad vi dig att komma förbi fabriken och titta på den för att godkänna ifall den var okej. Du hade inte möjlighet till detta men begärde bilder istället, vilket du fick och sedan gav du ditt godkände till stenen.
    Vi tillverkade och levererade ordern snabbt, då du hade mycket bråttom men du vägrade att ta emot leveransen eftersom att du i efterhand inte gillade den lagade sprickan i stenen. Trots att du hade kännedom om lagningen sen tidigare så erbjöd vi dig en ny stenskiva, men du nekade vårat erbjudande och bröt din kontakt med oss utan vidare diskussion eller ersättning för den tillverkade stenskivan. Ditt inlägg betraktar vi som förtal.

Återkoppla gärna med oss ifall du vill diskutera en lösning.

Said Azizi
    VD Stenfirma Lapital AB
  • 2018-12-03

Hedvig B skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi beställde en fin marmorskiva till badrummet och är mycket nöjda. Både skivan och monteringen är jättefina. Leveransen blev försenad två gånger men detta vägdes upp med god service och extra hjälp med silikonfoga även handfat så att detta skulle matcha. Läs mer
  • 2018-11-06

Frida H skrev om Stenfirma Lapital AB
    Rekommenderas varmt! Underbar personal, svarar på mejl direkt.
    Beställde en måttanpassad kalkstensskiva till köket som blev klar t.o.m. innan utsatt leveransdatum.
    Hög kvalité på utförandet. Tack! Läs mer
  • 2018-10-18

Stefan L skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket bra bemötande, snabbt offertarbete och uppmätning. Och leverans till och med snabbare än vad som först sagts.
    Arbetet utfördes också på ett mycket bra sätt, vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2018-09-03

Jesper Å skrev om Stenfirma Lapital AB
    Trevliga och enkla att ha att göra med. Smidig och snabb mätning, leverans och installation. Jag är supernöjd med min nya bänkskiva! Läs mer
  • 2018-08-28

Elina A skrev om Stenfirma Lapital AB
    Jag köpte en bänkskiva från Lapital och är mer än nöjd med både servicen och kvalitén. De var snabba och hjälpsamma, rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2018-08-20

Gunnar H skrev om Stenfirma Lapital AB
    Kvalitetsledarna.
    Allt perfekt, dessutom snabb leverans.
    Kan bara rekommenderas.

Gunnar Hansson
    Ljusterö Läs mer
  • 2018-06-16

Josefine T skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket bra service, trevlig personal och levererade i tid Läs mer
  • 2018-04-19

Fredrik L skrev om Stenfirma Lapital AB
    Jag fick jättebra hjälp av Lapital. Bra service och fina stenprodukter. Framförallt tycker jag om att de tar helhetsansvar, mätning, tillkapning, leverans, montering. Fungerar jättebra. Läs mer
  • 2018-03-04

Lisen G skrev om Stenfirma Lapital AB
    Beställde bänkskiva och stänkskydd i marmor, mycket smidigt från kontrollmätning till montering. Höll den utlovade leveranstiden. Mycket nöjd! Rekommenderas. Läs mer
  • Emmy T

2018-03-02

Emmy T skrev om Stenfirma Lapital AB
    Har använt mig av Lapital tre gånger nu för bänkskiva till kök. Bara positiva erfarenheter! Snabba leveranser och bra resultat! Läs mer
  • 2018-01-31

Mikael H skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi bestämde oss att anlita Stenfirma Lapital AB för att byta ut köksbänkskiva, diskbänk och blandare i köket.

Lapital utmärkte sig oerhört professionellt genom hela processen från rådgivning i butik till installation.

Jag upplevde personalen i butiken som mycket trevlig och kunnig inom områdena sten och kök/badrum generellt. Vid frågor och funderingar per mejl fick jag alltid svar inom några timmar.

Installationen gick superbra och måste säga att lapital utmärkte sig mycket väl under denna process. Allt installerades en Fredag och under installationen märkte personalen att matkvarnen som vi hade sedan innan inte riktigt passade med våran nyinköpta diskbänk. istället för att låta oss vänta över helgen ringde de in en specialiströrmockare till oss på lördag morgon som fixade resten av arbetet utan extra kostnad. Det är vad jag kallar för service! =)

Superbra jobbat! Läs mer
  • 2018-01-31

Torbjörn J skrev om Stenfirma Lapital AB
    Hantverkarna kom nästan en timme FÖRE avtalad tid. Demontering och installation gick smidigt. Läs mer
  • 2017-12-19

Kristin K skrev om Stenfirma Lapital AB
    Bara positivt. Kan verkligen rekommendera Lapital. Läs mer
  • 2017-12-12

Jennifer H skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket bra bemötande rakt igenom. Snabb måttning, leverans, montering och VVS arbete. Mycket proffesionellt och supersnyggt resultat. Försöker verkligen tillgodose kundens behov. Dock var det väldigt hattigt att boka tider för respekrive sak och de dök upp 2 timmar till ett dygn efter utsatt och bokad tid. Men skulle verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • 2017-12-09

Martin W skrev om Stenfirma Lapital AB
    Grymma bänkskivor och otrolig service! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2017-12-08

Maud E skrev om Stenfirma Lapital AB
    Granit skiva bänk med mätning och montering.
    Mycket nöjd med bemötande och bänken. Läs mer
  • 2017-12-04

Lena C skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi har precis fått en bänkskiva i sten levererad och installerad i vårt kök. Vi är jättenöjda med hur smidigt det gått, från början till slut och kan varmt rekommendera Stenfirma Lapital AB. Läs mer
  • Christian W

2017-11-21

Christian W skrev om Stenfirma Lapital AB
    Haft flera möten med personal på Lapital för att diskutera inköp av bänkskiva till vårt nyrenoverade kök. Vi har alltid blivit professionellt och trevligt bemötta och fått råd om olika alternativ. Vi valde en granitbänkskiva med nersänkt diskho och en Tapwell köksblandare.
    Bänkskivan har nu installerats och vi är mycket nöjda över resultatet. Läs mer
  • 2017-11-15

Mohammad B skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket bra bemötande, service och prisnivå.Jätte nöjd. Läs mer
  • 2017-11-02

Marita Troye B skrev om Stenfirma Lapital AB
    Själva mötet i affären var ganska rutinmässigt. Efter vår beställning kom en person hem till oss och kontrolmätte mina uppgivna mått på bänkskivorna vi beställt. En jättetrevlig och duktig person. Efter cirka tre veckor kom tre personer hem; rev ut de gamla laminatskivorna och installerade de ny granitskivorna med rundade hörn och svår inpassning, plus en ny diskho. Fantastiskt duktiga och professionella personer. Allt gick på litet mer än tre timmar och resultatet blev verkligen utmärkt. Läs mer
  • 2017-10-24

Maria H skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi köpte stenskivor till köket. Vi fick goda råd före köpet och priset var mycket bättre än hos köksleverantören. Flexibla och snabba med att mäta och leverera. Vi är helnöjda. Läs mer
  • 2017-10-20

Christoffer H skrev om Stenfirma Lapital AB
    Rakt igenom ett mycket professionellt bemötande. Bra produktbeskrivning, ett stort utbud och en trygg och säker leverans från köp till färdig installation. Jag har inte behövt lägga ner någon tid på att bygga/installera utan allting har skötts mycket bra av firman. Supernöjd och vilket resultat det blev! Läs mer
  • 2017-10-08

Malin A skrev om Stenfirma Lapital AB
    Mycket bra och trevligt bemötande från Lapital i Barkaby/Kungsängen där vi köpte vår bänkskiva. Även mätning, transport och montering fungerade bra. Vi är mycket nöjda med vår fina stenskiva som vi valde att använda både till köksbänk, köksö och stänkskydd. Läs mer
  • 2017-10-08

Ann L skrev om Stenfirma Lapital AB
    Alldeles förträfflig bra firma från början till slut. Ska snart beställa mer till badrummet. Läs mer
  • 2017-10-07

Linda O skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi är jättenöjda med våra marmorskivor från Lapital! Vi fick också bra och snabb hjälp att rätta till en skiva som hamnat lite fel. Väntar dock fortfarande på att bli kontaktade angående en fog, samt ett rengöringsmedel som vi beställt för ca en månad sedan. Läs mer
  • 2017-10-05

Sharareh S skrev om Stenfirma Lapital AB
    Vi har köpt stenar för badrumstenar, golvstenar och fönsterbänk från Lapital. Vi fick bästa servicen och väldigt snabbt leverans. Vi var jätte nöjda med dem. Läs mer
  • 2017-10-05

Maria B skrev om Stenfirma Lapital AB
    Trevligt bemötande och god service. Vi blev jättenöjda med vår fina köksbänkskiva! Läs mer
  • Pejman K

2017-10-05

Pejman K skrev om Stenfirma Lapital AB
    Profotionellt utfört arbete i tid och prisvärt. Läs mer
  • 2017-10-03

Yngve Z skrev om Stenfirma Lapital AB
    Strålande bemötande allt från första mötet till installation.
    Perfekt bearbetade granitskivor med väldigt bra passform.
    Armaturer och diskhovar är perfekt monterade. Utlovade leveranstider har hållits.
    Skönt med en sådan seriös leverantör.
    Kan verkligen rekommenderas till ävriga kunder. Läs mer
  • Nina S

2017-10-03

Nina S skrev om Stenfirma Lapital AB
    Proffsig leverans, allt enligt beställning. Något rörigt vid just själva beställningen. Men slutresultatet blev bra! Läs mer
  • Pejman R

2017-10-03

Pejman R skrev om Stenfirma Lapital AB
    Väldigt professionella, alltid proaktivt och kommer med bra förslag och lösningsorienterade rent generellt. De håller också sina tidsplaner och utför ett bra jobb.

Kan varmt rekommendera Lapital Läs mer

Symmetrivägen 19, 196 37 Kungsängen