Sjödins Stenhuggeri

Sjödins Stenhuggeri

www.sjodinsstenhuggeri.se
  • Badge2024

Här på Sjödins Stenhuggeri är vårt främsta mål att leverera bra bänkskivor till låga priser och med kort leveranstid. Vi erbjuder bänkskivor, fönsterbrädor mm i natursten och komposit. Är du intresserad av något annat stenarbete än bänkskivor? Kontakta oss så diskuterar vi fram en lösning på hur vi kan förverkliga dina idéer....

139 omdömen om Sjödins Stenhuggeri

Sedan starten hos Reco 2017

Mattias B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Fantastiskt trevligt och enkelt från kontakt till leverans. Och före tidplan.. bästa jag upplevt. Rekommenderas varmt.!/nöjd kund från innerstan

Anders Å
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Fin och snabb service. Förväntar mig även att produkten som erhålls senare håller samma kvalitet.

Anna L

Toppenbemötande - konstruktiva, kunniga, superservice

Håkan B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Trevligt och professionellt bemötande. hög servicenivå, snyggt högkvalitativt montage.

ELLEN B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Otroligt proffsiga och noggranna. Rekommenderar varmt!

Jeanette L
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Vi är väldigt nöjda med allt från första mötet till färdigt resultat. Stort tack till Carl-Philip som hjälpte oss med allt. Kan verkligen rekommendera Sjödins Stenhuggeri

Victoria B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Mina förväntningar var att få hjälp med en bänkskiva i köket från märket Bricmate. Jag fick snabbt svar på min offertfråga. jag fick tips och råd ang den specifika bänkskivan jag hade valt, vilket andra leverantörer ej hade gett innan. Det gav förtroende. Jag blev oerhört bra bemött utav alla, genom hela processen, Idag har jag en bänkskiva som är så fin och alla detaljer är ordentligt gjorda. inga skavanker el sneda fogar osv. Otroligt skickligt! Tack!

George M
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Redan från start kände jag mig trygg i mitt beslut att välja Sjödin. Hjälpsamma och fantastiskt bemötande. Det även väldigt smidigt till vid leverans och montering! Rekommenderas starkt!

Nicke E
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Har köpt två stenskivor av Sjödins Stenhuggeri i Kungsängen. Båda gångerna har dom varit supertrevliga, snabba och hjälpsamma! Kan varmt rekommenderas.

Johnny Y
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Vi har vänt oss till Sjödins Stenhuggeri i Kungsängen inför renovering av nytt kök och är jättenöjda med deras tjänster och leverans av bänkskivan m.m. Kan rekommendera Sjödins, ni kommer bli mer än nöjda.

David E
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Vi beställde bänksskivor från Sjödins Stenhuggeri i mitten på Maj 2023 med uppskattad leverans ca 4 veckor bort. i Slutändan blev leveranstiden ca 12 veckor pga. att deras leverantör inte kunde få fram materialet tidigare. När skivorna väl kom så hade de många mindre skador, skrap och märken. Det som räddade hela situationen är vår kontakt med Carl-Philip hos Sjödin som varit superbra på att hjälpa oss lösa problemen. I slutändan blev allt löst och vi är nöjda. Bättre kvalitetskontroll i produktion och uppskattning av leveranstider så hade vi utan tvekan gett högsta betyg.

Lukas T
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Proffsigt bemötande och kunnig personal, leverans i toppklass till ett väldigt bra pris

Viktoria L
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Bänkskiva från Bricmate. Supernöjd med arbetet samt bemötandet!

Leonard S
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Köpte en stor bänkskiva av komposit + stänkskydd och är riktigt nöjd! Extremt smidiga och snabba! Trevliga och duktiga grabbar som verkligen kändes personliga! 5/5 rekommenderar starkt!

Samuel G
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Personligt och proffsigt bemötande. Snabb och smidig leverans. Rekommenderas starkt!

Kenneth G
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Köpte köksbänk av granit. Bra bemötande. Snabb leverans. Väl utfört arbete.

Sofi E
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Blev bemött på ett proffsigt och trevligt sätt av kunnig personal. Hade kontakt med John som var väldigt proffsig och förutseende som beställde hem materialet i tid så monteringen gick super smidigt och enkelt. Bänk- och stänk skivor a var monterade på några timmar tack bare att John redan hade sett till att materialet fanns på plats, så jag är mycket nöjd!

Keemchi A
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Bästa och snabbaste Sten firman i Stockholm! Det finns inte bättre Sten firman i Stockholm vi har testat nästan alla!

Saltsjö A
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Nya ägarna har höjt service nivån till skyarna 👍

Nicolin L
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Väldigt proffsiga och snabba med svar och installation.

Joakim K
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Väldigt duktiga och professionella! Dessutom flexibla. Har använt dem vid 2 olika renoveringar och resultatet har varit mycket bra!

Bm Bygg I Bålsta Ab B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Seriösa, trevligt bemötande. Höll vad de lovade med leveranstid mm

Emelie E
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Mycket nöjd med bänkskivorna och fönsterbänkarna som levererades. Processen var otroligt snabb och smidig, när små problem uppstod (som försenad leverans av diskhon, eller monteringsmetoden av den) löste John det smidigt med minimalt krångel för mig som kund. Detta gillas starkt! Från mätning till installation tog det mindre än en vecka.

Ingemar H
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Vi är supernöjda med våra nya bänkskivor i köket. Sjödins har varit lätta att kommunicera med och gjort ett toppenjobb från början till slut. 😀

Ikano B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Hade en bra upplevelse av Sjödins Stenhuggeri. De kom och sågade till fönsterbänkar för att få in dessa där de skulle monteras. Trevliga och gjorde ett bra jobb.

Peter B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Trevligt, kompetent och smidigt bemötande från första kontakt till leverans. Korta kontaktvägar och snabb leverans eftersom stenen skärs till lokalt i Kungsängen. Sjödins levererar kvalitet i alla avseenden. Rekommenderas!

Rachel M
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Otroligt bra. Snabba,tydliga och serviceinriktade. Hög kompetens i kombo med optimal service och skicklighet. Rekommenderas varmt!

Erik M
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Bra personlig service och bra leverans

Eric T
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Super super nöjd, grym service från första samtal och snabb leverans.

Kent T
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Vi köpte 3 stenbänkar till vårt nya kök och Sjödins Stenhuggeri i Kungsängen har överträffat våra förväntningar på alla sätt. Vi fick trevligt bemötande från order, mätning till montering. Det var lätt att få kontakt och vi fick hjälp med alla våra frågor väldigt snabbt. Tack John Larsson för den proffsiga guidningen och jobbet genom hela processen! Jobbet utfördes med största noggrannhet och profession. Tack även Zoran som gjorde mätningen!

Victor M
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Vi var i kontakt med ett flertal leverantörer innan vi besökte Sjödins Stenhuggeri. Vi slogs direkt av de professionella bemötande vi fick samt deras bereda sortiment. Kan varmt rekommendera Carl-Philip så hjälpte oss genom hela processen hela vägen fram till installation!

Marcus O
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Superbra service och snabba leveranser! Är mycket nöjd rekommenderar verkligen

Nancy B
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Toppen! Precis det vi ville ha och superbra service.

Jessica D
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Otroligt nöjda med vår nya Sten i köket. Fantastisk service!

Room2room A
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Bra och flexibla och ett trevligt bemötande

Sitto K
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Mycket bra bemötande vid val av material, mätning och vid montering. Vi är mycket nöjda med resultatet av vår bänkskiva och vårt vardagsrumsbord, kan starkt rekommendera detta företag!

John L och carl-philip S gillar detta
Johan S
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Trevlig personal som hjälpte oss att välja bänkskiva till köket. Bänkskivan blev bra och kontakten med företaget var toppen.

John L och carl-philip S gillar detta
Sara H
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Till en bra början fick jag bra bemötande och de lyssnade på utmaningen jag hade och menade på att det inte skulle vara några problem att lösa det. Under resans gång var de också bra att lösa de utmaningar som uppstod både vad gäller leverans och placering av marmorskivan jag önskade. Däremot så monterades bänkskivan (i marmor) tillhörande köksö fel. Det är större överhäng på ena sidan än den andra. När jag påpekade detta svarade Lapital att det var konstigt eftersom de är väldigt professionella har många års erfarenhet,...

Svar från Sjödins Stenhuggeri

Hej Sara! Jag har grävt lite i våra ordrar och kan inte hitta denna hos oss. Kan det vara så att detta är tidigare i år och att det är tidigare ägarna (Lapital) som har utfört detta jobbet åt er? Du är mer än välkommen att slå mig en signal så kan jag ta med detta vidare till tidigare ägarna och se vad dom säger. Med vänlig hälsning, Carl-Philip Rönnberg Sjödins Stenhuggeri 0768211400

Tommie M
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Montering och granitskiva högsta kvalitet. Betyget sjunker lite kring själva hantering med planering av installation och att vår slutbetalning ”försvann” men hittades sedan. Det är betyget gentemot gamla ägarna. Men på det stora hela väldigt nöjda med vår fina granitskiva på köksön.

SAID A och carl-philip S gillar detta
Madeleine E
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Positivt överraskad av företaget. Bra service, snabb leverans och OTROLIGT fin carrara marmor bänkskiva blev monterad i vårt badrum. Dessutom fri frakt och montering. Vi är väldigt nöjda och kommer rekommendera er till alla våra nära och kära.

Anette Z
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Det här är tredje gången jag köper en bänkskiva av Lapital, fantastiskt arbete med precisionsarbete som är utöver det förväntade. prismässigt mycket konkurrenskraftiga. kan verkligen rekommendera Lapital. Anette Zellen, Sollentuna

Xavier C
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Bra och trevligt säljare! Han kämpade med en bra offert för att få oss som kunder

Sara R
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Mycket trevlig personal! Vi fick ett professionellt bemötande och bra vägledning i vårt materialval för vårt nya kök. Det stora showroomet gav oss även mycket inspiration.

Marija S
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Köpte en mindre bänkskiva i granit. Åkte ut till Lidingö för att göra beställningen. Sen kunde man själv hämta den i Kungsängen vilket var bra. Personal på Lidingö förklarade bra hur jag skulle mäta hemma. Bra mailkontakt ang. måtten men ganska lång svarsrespons i kontakten med företaget. Kvinnan i Kungsängen var mer duktig att svara på mejlen så att allt var okej med måtten. Jag är på det hela nöjd med min granitskiva. Valde en mattslipad variant och den är verkligen snygg. Även om det kräver något mer underhåll än den blanka.

Anna O
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Fick väldigt bra service vid försäljningstillfället men tyckte inte servicen höll hela vägen. När jag skulle ha leverans var bänkskivan jag valt slut i lager, svårt att boka tid för montering, trots flera samtal. Sedan fick jag fel blandare vid montering och många undanflykter om vem som gjort fel men ingen riktig ursäkt. Det löste sig dock med rätt kort varsel.

Kristina V
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Kan inte kännas bättre! Kompetent personal och mycket trevligt bemötande.

Annika O
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Efter att ha varit i kontakt och fått offerter från ett antal firmor så valde jag Lapital och jag är mycket nöjd med mina fina marmorbänkar i köket. Supertrevligt och proffsigt bemötande i alla delar av processen. Kan verkligen rekommendera dom!

Susanne S
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Väl bemött, god hjälp vid val av material

Shokhan S

De är super duktiga , tack för allt hjälp . Vh

Sara K
Skrev om Sjödins Stenhuggeri

Trevliga och vänliga. Smidigt att låna prover och snabb leverans