Alla kategorier Renovera kök Stockholms län Huddinge Stenskivor Sweden AB

Stenskivor Sweden AB

Chronas vägen 7, 141 71 Segeltorp — Visa karta

Tack för att du visat intresse och tar tig tid till denna information!
Stenskivor Sweden AB är ett varumärke som handlar med stenskivor.
Vårt huvudsortiment är granit,kvarts och marmorskivor.
Vårt team har mer än tio års yrkeserfarenhet.
Vi är professionella och vår målsättning är att alltid göra vårt yttersta för att tillfredställa kunden på bästa möjliga sätt.

Våra födelar:

*Snabbhet
*Noggrannhet
*Lång erfarenhet
*Bra priser
*Bra referenser
*Lång garanti för våra produkter och tjänster

Produkter som vi erbjuder:

*Köksskivor
*Fönsterbänkar
*Trappor
*Kaminfronter

Läs vad 27 kunder tycker om Stenskivor Sweden AB

• Anna  Å
    Anna Å skrev om Stenskivor Sweden AB
    VARNING för stenskivor.se som ger dig böter på flera tusen om du råkar ha en stomme 6 millimeter (det är sant) felplacerad inför mätning men som själva kompenserar med 600 kr när de mäter flera centimeter fel. Det finns ingen känsla för kundvård överhuvudtaget, kundtjänst och sälj stoppar huvudet i sanden och helt sonika bryr sig inte om att svara när man ringer för att be om återkoppling på tidpunkt för ankomst. Det här är riktigt oproffsiga och nonchalanta människor som inte borde ägna sig åt leveranser av något slag.
  • Marika T
    Marika T skrev om Stenskivor Sweden AB
    Håller med Fannys, Karins med fleras beskrivning nedan.
    Vi skulle beställa stenskivor och valde mellan C och deras Special, som vi fick veta skulle vara ljusare och med ännu mindre marmorering. Skivan vi fick var grå i tonen med kraftiga marmoreringar och med mörka fläckar.
    De lyckades inte mäta rätt (vi har inte raka väggar) så resultatet blev en stor glipa mellan skiva och vägg i ena änden. Detta åtgärdades via flera besök då de hackade ut en stor del av väggen....
    De hade glömt att borra hål för blandare så de fick vända tillbaka och göra det på plats.
    Enligt dem är skivorna impregnerade i fabrik - vilket skämt! Minsta vattendroppe lämnade märken när vi fick skivan. Då blev vi informerade om att vi skulle behöva impregnera den själva. Vi har gjort det flera gånger nu, det är fortfarande inte bra. Vi har haft marmorskivor tidigare, impregnerade i fabrik. Då har vi fått info att INTE impregnera själva eftersom det har gjorts i fabrik - de impregneringarna har hållit utmärkt.
    De skriver att deras skivor är av hög kvalitet. Den skivan vi köpte - Carrera Special - är extremt känslig och får märken och repor vid vanlig användning. Inget som framgick vid beställning, dvs att den skulle vara känsligare/mer porös än Carrera C. Återigen stor skillnad jämfört med tidigare skivor vi har haft.
    De hade en leveransgaranti om max 5 veckor. Några dagar innan tiden var slut kontaktade vi dem för att få besked om när de skulle komma. Först då fick vi veta att det hade blivit förseningar med leveransen med ett par veckor.
    Den kompensation vi fick (gratis impregneringsmedel och rabatt på priset) uppväger tyvärr inte den oerhört dåliga kvaliteten på skivan och det faktum att den inte heller ser ut som förväntat.
    Välj en annan firma!
  • Karin
    Karin skrev om Stenskivor Sweden AB
    Håller helt med i Fannys beskrivning nedan, Stenskivor.se är det absolut sämsta företag jag någonsin har varit i kontakt med! Eftersom de inte mäter med laser blir skivorna inte raka om du inte råkar bo i en lägenhet/hus med 100% raka vinklar. Och detta är det ju väldigt få som gör, och inte heller vi. Innan det blev problem var de absolut trevliga och verkade vara enkla att ha att göra med, men så fort det blev problem så gick de inte att få tag på.
    Precis som för flera andra så använde de utpressningsmetoden och höll inne på handpenningen som vi hade betalat, vilket var riktigt mycket pengar. Såklart inte ok i några rättsliga aspekter men de tror att de lever över både lagen och att ha nöjda kunder. Har verkligen aldrig varit med om sämre kundservice någonsin!

Avråder verkligen alla att beställa från detta hemska företag! Det pratas om att de har bra leverantider, bättre än andra stenföretag, och detta stämmer absolut inte! Vi anlitade en proffsig firma som kunde lösa alla våra anpassningar utan problem med leveranstid på 5 dagar.
    Så slutsatsen - det finns så mkt bättre bolag att beställa ifrån - gör det!
  • Rickard E
    Rickard E skrev om Stenskivor Sweden AB
    Det märks att Stenskivor är vana att arbeta mot privatpersoner och har en tydlighet i sin process som är välbehövlig för att få det hela att fungera. Vi tog in offerter från fyra olika stenleverantörer men fastnade ändå för stenskivor.se. Den främsta orsaken var leveranstid, som ligger ett antal veckor under vad ett stenhuggeri kan producera.

Kan idag sluta mig till att leveransen från början till slut ligger över alla våra förväntningar!
    Vi är supernöjda med alla involverade parter och framförallt en vansinnigt snygg stenskiva!

Ett par saker som vi gjorde som jag tror påverkade kvaliteten i leveransen:
    1. Överlåt hela leveranskedjan till leverantör, oavsett vem man väljer.
    - Mätning (spelar f.ö. ingen roll om man har laser eller ej om man kan sin sak).
    - Uppbärning (det är en billig försäkring att slippa bära själv).
    - Montering.
    2. Ändra inga geometrier efter mätning.
    3. Var hemma vid leverans.
    4. Var noggrann med slutbesiktning.
  • Fanny E
    Fanny E skrev om Stenskivor Sweden AB
    Ett riktigt uselt skitföretaget!
    Vi beställde nya bänkskivor till vårt kök i stenkomposit. Vi bor i ett hus från -89, dvs helt raka vinklar existerar inte. Istället för lasermätning tillämpar Stenskivor mätning med tumstock.

När skivan väl skulle monteras hade Stenskivor utgått från att vi hade ett rätvinkligt kök vilket gjorde att skivan monterades helt snett. Något som verkade gå montörerna helt förbi. När vi kommer hem sitter där en stenskiva monterad med ojämnt överhäng så att våra skåpsluckor på vissa ställen går utanför skivan och på andra ställen med flera centimeters överhäng (vi hade beställt 20 mm överhäng och inget annat).

Stenskivor löste detta genom att lossa skivan och såga till den. Det även på bekostnad av att hela skedjan blev försenad så att våra hantverkare inte kunde starta i tid med bla kakling. Nu står vi här med en stenskiva som går kant i kant med skåpsluckorna i bästa fall - vilket vi inte hade beställt.

Den lovade kompensationen fick vi aldrig se röken av.

Istället använde Stenskivor utpressningsmetoder och hot då vi höll inne 10% av slutbetalningen då vi ej var nöjda med slutresultatet.

Det är det sämsta kundbemötandet vi någonsin erfarit. Ett rent maffiaföretag.

Vi hade aldrig orken att dra detta vidare rättsligt. Det enda vi kan göra är att avråda andra från att beställa från Stenskivor så att inte fler råkar ut för deras obefintliga kundservice, dåliga arbete och rent av maffiafasoner.

/Fanny & Linus
  • Elina
    Elina skrev om Stenskivor Sweden AB
    Älskar vårt nya kök!!! Bytte bänkskivan i köket (marmor) och allting gick jätte bra och smidigt. Väldigt trevlig bemötande och bra kommunikation hela vägen från första kontakt till slutmontering. - Sparade även flera tusen kronor jämfört med andra företag som erbjöd samma jobbet (kontrollmätning/stenskivorna/demontering av gamla bänkskiva och montering av stenskivan). Var väldigt bra att hantverkarna som gjorde kontrollmätningen+utförde själva monteringen på en lördag (utan extra kostnad) så att jag inte behövde ta ledigt från jobbet.

Jag kan varmt rekommendera att använda stenskivor.se!!!!
  • Maria H
    Maria H skrev om Stenskivor Sweden AB
    Dålig service och bemötande. Lång tid innan bänkskivan kom och de hade mätt fel. Inga instruktioner om hur man ska sköta skivan. När man tackat ja till offert är de mycket svåra att få tag på. Hela vår renovering blev försenad pga av dem vilket medförde extra kostnader som de inte står för. Deras kompensation är skrattretande. Har aldrig varit med om ett sämre bemötande. Köp stenskiva någon annanstans.
  • Petter G
    Petter G skrev om Stenskivor Sweden AB
    Alltså det var en hel del som inte var genomtänkt med måttagningen.
  • Lisette O
    Lisette O skrev om Stenskivor Sweden AB
    Jag har köpt två bänkskivor till köket och allt var över förväntan, servicen var perfekt, skivorna superfina och snabb leverans. Rekommenderar dem varmt!
  • Mathilda B
    Mathilda B skrev om Stenskivor Sweden AB
    Jag är väldigt nöjd med stenskivor. Har både beställt bordsskiva och kök från dom. Kan rekommendera varmt.
  • Anna L
    Anna L skrev om Stenskivor Sweden AB
    Jag beställde en mindre marmorskiva till vårt badrum. Snabba svar via mail på de frågor jag hade och en snabb leverans. Stenskivan som var i Carrarra C var mycket fin och jag är väldigt nöjd.
    Jämfört med andra offerter var Stenskivor Sweden AB mycket pisvärt.
  • Henrik
    Henrik skrev om Stenskivor Sweden AB
    Måttade själv och skickade ritning på relativt enkel skiva med håltagning för 2 rör.
    Ritningen var standardiserad teknisk ritning där radie anges med "R30" för tex ett hål med radien 30mm.

Skivan hämtade jag själv. När den skulle monteras visade det sig att hålen hade sågats ur med diameter 30mm istället för radie.

Stenskivor skötte hanteringen av problemet bra genom att hämta upp skivan, korrigera och leverera igen. Naturligtvis blev en hel del arbete försenat och stående pga den ytterliggare tid det tog, ca 1 vecka, men vissa komplikationer får man räkna med denna typen av projekt.
  • Shirin S
    Shirin S skrev om Stenskivor Sweden AB
    Urbra slutresultat och väldigt snabb procedur från lagd beställning. Marmorskivan jag beställde var finare än förväntad och arbetet mycket korrekt utfört, måtten stämde exakt. Leverans ända upp till dörr, mer kan man inte begära. Jag är mycket mycket nöjd och rekommenderar stenskivor.se varmt, tvekar inte att beställa igen.

mvh
    Shirin
  • Henrik C
    Henrik C skrev om Stenskivor Sweden AB
    Stenskivor är trevliga och hjälpsamma så länge de inte stöter på några problem eller någonting som inte följer deras standardrutiner. Då hettar det till och man fastnar i en Kafkaliknande mardröm. Montörerna som skulle mäta utrymmet var 1,5 timmar sena och mätte fel, vilket behövde korrigeras av mig själv. Det skriftligen utlovade datumet senarelades med totalt nästan två veckor i omgångar, vilket innebar att våra hantverkare stod standby och tickade pengar och att vårt kök inte hann bli klart. Deras säljare, som vi inledningevis hade god och omfattande mailkontakt med, blev då mycket defensiv, oerhört svår att få tag på och började skylla på oss när vi påpekade vårt missnöje, vilket förhalade leveransen ytterligare. Själva monteringen är ok, men de gulnande fogarna är av dålig kvalitet och det är smärre diskrepanser i bänkskivans mått. Överlag är Stenskivor ett företag vars fabrik levererar ett fullgott material, sköter mätning och montering med godkänd professionalism men motvilligt, och kundbemötandet från administrationen och säljarna är genant dåligt när den sätts på prov. De försökte maskera sin dåliga service genom att låta en hårdsäljare helt överrumplande ringa upp mig med en tydlig agenda att avleda fokus från de stora problemen med den havererade tidplanen och montörernas förseningar och istället sminka över de mer obetydliga missarna såsom gulnande fog med pinsamt traditionella tjenare-polaren-säljknep från 80-talet. Vi fick en ynka tusenlapp i rabatt på de nästan 20.000 vi skulle ha betalat. Nu sitter skivan där den sitter, men hade jag behövt göra om det så hade jag absolut inte valt Stenskivor som leverantör av en så central del av köksinredningen.

Jag kan rekommendera Stenskivor (och kan själv tänka mig att anlita dem för prisets skull) ifall ni behöver en extremt enkel skiva, t.ex. en fullkomligt rätvinklig rektangel utan montering med mått som ni själva anger och noggrant kontrollerar vid leverans innan montörerna tyst smiter ut genom ytterdörren utan att säga till, vilket skedde i vårt fall. För andra arbeten bör ni vända er till en annan leverantör.
  • Oscar M
    Oscar M skrev om Stenskivor Sweden AB
    Beställde en mindre marmorskiva till en nisch i badrum. Tog mått själv och fick offert via mail. Snabb och enkel service, bra pris och snabb leverans. Är jättenöjd!
  • Joel R
    Joel R skrev om Stenskivor Sweden AB
    Har fått mina granitskivor installerade i dag. Mycket snygga och måtten perfekta.
    Trevlig och snabb service. Väldigt proffsigt och bra pris.
    Rekommenderas!
  • emma R
    emma R skrev om Stenskivor Sweden AB
    Jättebra service, trevliga och snabba svar på frågor genom mail. Jag beställde en rund marmorskiva som var helt fantastisk!!! Kan verkligen rekommendera! Bra pris också!
  • Martin
    Martin skrev om Stenskivor Sweden AB
    Jag fick ett trevligt och tjänstvilligt bemötande och allt hanterades på ett övertygande sätt. Dessutom var den beställda skivan helt enligt förhoppningarna.
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om Stenskivor Sweden AB
    Idag fick vi våra två köksbänkskivor i marmor levererade och installerade av Stenskivor. Hela processen från offert till leverans har varit mycket behaglig! Jag har fått intrycket av att de verkligen lägger stor vikt vid att göra ett så bra jobb som möjligt; det går snabbt och med ett trevligt bemötande. Rekommenderas!
  • Martin H
    Martin H skrev om Stenskivor Sweden AB
    Vi har nu fått våra granitskivor levererade (5 st) och dom är mycket fina !! Servicen har varit helt fantastisk och vi fick ett pris som är mycket svårslaget. Vi fick vår leverans mycket snabbt (ca 1,5 vecka) och även denna gick väldigt smidigt med trevliga och professionella killar. Kan starkt rekommendera Stenskivor.se !!
  • P-O Q
    P-O Q skrev om Stenskivor Sweden AB
    Bra service och personal. Leverans enligt överenskommelse och bra kvalitet på stenskivorna vi beställde. Prisvärt.
  • Anders S
    Anders S skrev om Stenskivor Sweden AB
    Jag är mycket nöjd med Stenskivors arbete avseende granitskiva till mitt kök, inte minst med det förhållandevis låga priset. Mvh
  • Johan H
    Johan H skrev om Stenskivor Sweden AB
    Det här är proffs som gör ett bra jobb och levererar på utsatt tid. De är inte billigast men vad gör det när även min erfarne snickare blev imponerad.
  • Gabriel K
    Gabriel K skrev om Stenskivor Sweden AB
    Bra kvalitet, bra leverans och bra pris. Riktigt nöjd med vår Granitskiva från Stenskivor Sweden AB.
  • Lena K
    Lena K skrev om Stenskivor Sweden AB
    Mycket bra service och perfekt passform på skivan.
  • Anna C
    Anna C skrev om Stenskivor Sweden AB
    Perfekt service och material av högsta klass. Arbetet utfördes med stor yrkesskicklighet och allt levererat och monterat på överenskommen tid. Det var vi inte vana vid. Tack för väl utfört arbete.
  • Anneli J
    Anneli J skrev om Stenskivor Sweden AB