Stockholm Marin

Stockholm Marin

stockholmmarin.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Stockholm Marin! Känner du att den gamla båten börjar bli gammal och grå? Dags att byta till något nytt och fräscht. Vi låter dig välja mellan ett antal båtar vi har på lager. Allt från segelbåtar till motorbåtar. Med över 40 års erfarenhet i branschen sköter vi processen från början till slut. Helt enligt dina...

103 omdömen om Stockholm Marin

Sedan starten hos Reco 2018

Arne G
Skrev om Stockholm Marin

Mycket positiv. Stockholm Marin skötte försäljningen av min båt på ett mycket bra sätt, kunnig och engagerad personal.

Alexander F
Skrev om Stockholm Marin

Alltid lika proffsiga och ett bemötande i toppklass! Jag är väldigt nöjd med mina affärer hos Stockholm Marin. Har köpt två båtar samt sålt en senaste åren och det har alltid gått smidigt och enkelt.

Birger Ö
Skrev om Stockholm Marin

Synnerligen proffsigt mottagande när vi överlämnade båten. Claes (chefen själv) tog emot oss. Allt gick mycket snabbt o smidigt och jag fick genast en beskrivning av försäljningsproceduren. Inom bara 15-20 minuter låg båten ute på flera plattformar -suveränt! Skall tilläggas att det praktiska och ekonomiska genomförandet av affären också var på 'topp. Vår säljare Gordon var synnerligen serviceminded och trevlig

Ingrid P
Skrev om Stockholm Marin

Trevligt och schysst bemötande vid försäljning av vår båt. Skulle ge mina bästa rekommendationer om jag fick en fråga 😊

Jonas A
Skrev om Stockholm Marin

En bra, seriös och kunnig båtförmedling. Jag har både köpt och sålt båtar via Stockholm Marin, alltid med gott resultat! Rekommenderas!

Mikael K
Skrev om Stockholm Marin

Superpersonal rakt igenom!!! Kan inte bli enklare och ärligare hos en handlare. Helt enkelt ett toppenföretag!!!

Peter S
Skrev om Stockholm Marin

Vi är generalagent för Galeon Yachts i Sverige. Men om vi får in ett byte i en affär av annat märke så lämnar vi gärna de båtarna till försäljning hos Stockholm Marin. De är duktiga, tillgängliga och säljer bra på begagnad marknaden. De är en bra samarbetspartner till oss och vi rekommenderar de det varmaste. Karin & Peter

Ronnie L
Skrev om Stockholm Marin

Proffsigt. Bra info. God kontakt med säljare och smidig affär.

Susanna L
Skrev om Stockholm Marin

Snabb försäljning och smidigt med att anlita Stockholm marin. Väldigt tillmötesgående. Kan varmt rekommendera dom.

Torbjörn V
Skrev om Stockholm Marin

Min första båtaffär. Det fungerade bra och väldigt tillmötesgående tills jag ville pruta.. ”Andra prutar inte alls!” Jag bjöd 5% under i alla fall. Sedan upplevde jag att de inte var lika hjälpsamma längre trots att de accepterade mitt bud.

Filip S
Skrev om Stockholm Marin

Väldigt trevliga och proffsiga säljare. Otroligt smidigt. Rekommenderas starkt både till de som ska köpa och som ska sälja båt.

Urban F
Skrev om Stockholm Marin

toppen service väldigt trevliga ordning o reda

Mikael G
Skrev om Stockholm Marin

Mycket professionella, kunniga om båtmarknaden och prissättning. Hög service.

Mats H
Skrev om Stockholm Marin

På det hela bra bemötande och överlag mycket nöjd med ”affären”. Dock lite många olika kontakter inblandade vilket gjorde dialogen lite otydlig emellanåt.

Mari B
Skrev om Stockholm Marin

Ska ni köpa båt? Ny el begagnad? Då kan vi varmt rekommendera er att åka hit. Du blir så trevligt bemött och får all hjälp du behöver. Uppstyrt och fint ordnat på bryggan med priser och info om båten. Alla är supertrevliga och känns väldigt genuina och mån om kundens bästa. Oavsett pris på båt. Man känner sig omhändertagen och i trygga händer. Snabba svar på våra frågor via mail och telefon vilket är värdefullt när man vill välja mellan båtar från olika marinor. Stort urval av begagnade båtar. Bästa vi varit på hittills....

Ilkka S
Skrev om Stockholm Marin

Väl bemött av säljare. Professionell säljare, visste vad han sålde ! Hade kunskap om båtar. Köpte en båt .

Linda Marie S
Skrev om Stockholm Marin

Svåra långsamma och ovilliga att att fullt ut rätta till fel. Bra och trevliga när allt flyter på

Stefan J

Snabb och proffsigt bemötande

Kennet N

Bra, Erik är Bra. Med vänlig hälsning, Kennet

Karl Magnus R
Skrev om Stockholm Marin

Toppenservice!! Snabbt, enkelt och smidigt från beslut om att sälja båten till pengarna på banken.

Johan S
Skrev om Stockholm Marin

Bra bemötande och företaget uppfyllde alla mina förväntningar. Har egentligen bara en sak jag inte är nöjd med. Skulle fått reda på vad som skulle ingå i båten som skulle säljas innan båten gick iväg till företaget och inte några dagar efter när kontrakt skulle skrivas. Hade varit lätt att informera via e-post eller mobil.

Jakob J
Skrev om Stockholm Marin

Trevligt bemötande och mycket bra service. Jag är jättenöjd med försäljningen av min båt och kommer välja Stockhom Marin igen till eventuella kommande uppdrag.

Anders K
Skrev om Stockholm Marin

Trevligt bemötande och snabb försäljning. Kändes tryggt att anlita företaget.

Robin A
Skrev om Stockholm Marin

Trevligt och proffsigt bemötande genom hela mitt försäljningsärende. Jag lämnar en stark rekommendation och kommer vända mig till dem för framtida försäljningar!

Lars L
Skrev om Stockholm Marin

Kompetent och trevlig personal. Min båt blev snabbt såld och allt gick mycket smidigt

Ulf R
Skrev om Stockholm Marin

Trevligt och professionellt bemötande! Det som saknades var en löpande uppföljning vad gällde försäljnibgsuppdragets utveckling, kundintresse för det satta försäljningspriset Etc. - Nu var det jag som kund som fick återkomma och följa upp försäljningens utveckling och efter mitt samtal sänka utpriset. Denna kommunikation med kunden måste företaget förstärka/utveckla! I övrigt allt okay!!

Magnus B
Skrev om Stockholm Marin

Professionella och kunniga, duktiga på att få till avslut och hade en bra känsla för prissättning.

Per S
Skrev om Stockholm Marin

Proffsigt bemötande, tydlig beskrivning av vad som ingick i uppdraget. Bra återkoppling under pågående försäljning.

Urban B
Skrev om Stockholm Marin

Allt var till full belåtenhet, inget mer att önska. Kommer att tipsa bekanta om hur bra och snabbt allt var. Jag har sålt 2 båtar via Stockholm Marin

Fredrik L
Skrev om Stockholm Marin

Snabb och proffsig försäljning av båten. Inget strul och raka besked. Snabb utbetalning av pengarna efter slutförd affär.

Fredrik L
Skrev om Stockholm Marin

Känns seriöst och med bra total hantering under säljprocessen

Bo W
Skrev om Stockholm Marin

Bra bemötande och snabb handläggning.. utpriset väl avvägt i förhållande till slutpris. Provisionen för hög mat er arbetsinsats.

Kjell Mats L
Skrev om Stockholm Marin

En båt skall köpas av båthandlare eller båtmäklare. Allra helst Stockholm Marin! Om jag köpt min båt privat hade jag stått helt handfallen inför de utmaningar som följde. Kanske inte helt handfallen men problemen som båten var behäftat med hade jag fått lösa helt själv. Utan stöd eller garantier från en privat säljare. Med Stockholm Marin har det varit precis tvärtom. Väldigt tillmötesgående, hjälpsamma och jag har känslan av att jag är en kund och står i centrum! Keep up the good work Claes! //Mats

Eva L
Skrev om Stockholm Marin

Bra, kunnigt och vänligt bemötande. Vi kände oss väldigt trygga vid köp av Euro Yacht 370. Ni lyckades även med att hjälpa oss med försäljning av HSÖ 30. Tack!

Carl-henric A
Skrev om Stockholm Marin

Otroligt kompetenta och service inriktade båtmäklare. Mycket nöjd, de löste allt kring båtförsäljningen. Seam-less service!

Peter J
Skrev om Stockholm Marin

Riktigt trevligt bemötande och bra personal! Uppdraget var att sälja min båt vilket genomfördes på ett bra sätt. Kan verkligen rekommendera Stockholm Marin!

Leif C
Skrev om Stockholm Marin

Utmärkt bemötande och snabb handläggning . Stockholm Marin sålde vår båt Aquadore HT 26 .

Teresia K
Skrev om Stockholm Marin

Bra service och kunskap. Det känns tryggt och dom är väldigt professionella med att både sälja båt samt ifall man vill köpa! Kommer definitivt anlita dem igen!

Eric H
Skrev om Stockholm Marin

Bra sakligt och alla dokument och rutiner i ordning. Ni toppade med en bok och bubbel - kul! (Ska se om vi kan göra liknande på jobbet)

OTTO B
Skrev om Stockholm Marin

Svåra att få kontakt med. Ringer inte tillbaka och svarar inte på på mejl utan påtryckningar. Deltog i en budgivning där båten inte såldes till högstbjudande. Tveksamt ur både säljar- och köparperspektiv.

Bengt S
Skrev om Stockholm Marin

Helt outstanding i alla avseenden! Från början med inköp av begagnad segelbåt sensommaren 2019 till årets hjälp med försäljning av samma segelbåt nu 2021. Så proffsiga och serviceminded. Vi rekommenderar varmt denna firma och dess personal till alla som står i begrepp att skaffa båt vare sig den drivs med motor eller segel. Med varma seglarhälsningar/Ewa & Bengt

Yngve N
Skrev om Stockholm Marin

Mycket kunnig och tillmötesgående personal. Har både köpt och sålt båten genom Stockholm Marin. Tryggt köp och trygg försäljning. Rekommenderas starkt.

Christer Ö
Skrev om Stockholm Marin

Jag tycker att hela processen under försäljningen gick väldigt bra. Om jag ska ranka försäljningen på en skala 1 till 5 så blir det en 5

Rolf J
Skrev om Stockholm Marin

Sålde min båt och alla förväntningar jag hade infriades. Glad och trevlig personal som samtidigt är problemlösare. Service av yppersta kvalitet.

Tomas Ö
Skrev om Stockholm Marin

Jag sålde min båt via Stockholm Marin. De var enkla och trevliga att ha att göra med och gjorde försäljningen väldigt smidig för mig med tjänster som att hämta och vårrusta båten.

Kristina B
Skrev om Stockholm Marin

Super bra service och trevligt bemötande.

Henrik B
Skrev om Stockholm Marin

Proffsiga och serviceinriktade, en smidig affär som jag är nöjd med.

Annika B
Skrev om Stockholm Marin

Väldigt bra service och ett vänligt bemötande

Bo Ö
Skrev om Stockholm Marin

Sålde min båt, allt är till min belåtenhet.

Svar från Stockholm Marin

Hej Bo. Kul att du var nöjd med oss. Alltid kul att få hjälpa till med försäljning av en sån fin båt som du hade. Ha nu en fin sommar. Mvh Claes

Nicklas B
Skrev om Stockholm Marin

Jag köpte en Finnmaster 6100, fick väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Enkla och smidiga arbetare på plats som tog sig tid för att hjälpa till med allt från svara på frågor till att dra upp båten på trailer. Toppen på alla sätt och vis!

Svar från Stockholm Marin

Hej Nicklas. Kul att du kände att vi kunde hjälpa dig på ett bra sätt och att du var nöjd. Ha nu en fin sommar i din fina Finnmaster så hoppas jag vi syns igen. Mvh Claes