Schenker AB

Schenker AB

Ring 08-585 100 00 www.schenker.se
1.6

Schenker is one of the leading international providers of integrated logistics services. We provide support to industry and trade in land operations, in worldwide air and sea freight, and in all the associated logistics services.

7 omdömen om Schenker AB

Rafal S
Skrev om Schenker AB

Aldrig mer Schenker. Ingen sms email eller nåt info om mitt paket. Så jävla dåligt. Tjejen i kundtjänst säger inte förlåt för strul eller nåt liknande heller.

Helene S
Skrev om Schenker AB

Som tidigare skrivit. Delar ut felaktiga spårningsnummer och skyller på tullen. Har i gen a ing om när eller om mina paket kommer. De sa bara lugna dig, men tullen visar att de var klara för en vecka sen. Telefonkö som är 1h och sedan förstår jag att det är en bugg. Tips. Knappa in att du ör företag som vill beställa leverans. Samma personer so. Svarar, 1m kö.

LEIF W
Skrev om Schenker AB

Som Mats H skriver, vi valde ett utlämningsställe som ligger ca 5 kilometer hemifrån men på grund av extremt dåliga logaritmer så levereras paketen till ett ställe, som fågelvägen, ligger närmare. Problemet är att Mälaren finns mellan oss och utlämningsstället vilket gör att vi får en omväg på ca 7 mil(??). Schenker vägrar att ändra utlämningsställe om vi inte betalar extra för det, värdelös service. Välj bort Schenker om ni har möjlighet, Postnord, DHL m.m. fungerar utan problem och där har du möjlighet att byta utlämningsställe fram till leveransdagen

Torbjörn A
Skrev om Schenker AB

NU FUNGERAR ALLT. Det var problem men nu fungerar det. Mer anställda skulle nog behövas

Ida L
Skrev om Schenker AB

Hemskt, om en leverantör endast har detta leveransalternativ rekommenderar jag starkt att välja en annan försäljare. Otrevliga, telefonkö 40-60 min varefter de oftast lägger på innan du kommer fram. Leveransalternativ antingen stannar du hemma en hel dag eller åker till den enda terminalen i Sthlm men då måste du vara där minst en timme innan stängning kl 17, särskilt fredagar då personalen vill gå hem tidigare...

Mats H
Skrev om Schenker AB

Totalt urusla, trots att han som skickat paketet till mig uppgett mitt utlämningsställe (deras egen spårningsfunktion stödjer även detta) som destination gick paket till deras terminal i Spånga. De vägrar göra rätt för sig och köra paketet till rätt utlämningsställe, så jag måste ta ledigt från jobbet för att åka över halva landet för att hämta ut paketet! De har lyckats med något som jag trodde var omöjligt, de är sämre än Postnord!

LEIF W gillar detta
Sebastian H
Skrev om Schenker AB

Dålig spårningsfunktion som visar fel. När jag hör av mig får jag ett besked som inte alls stämmer. Paketet försenat p.g.a. deras egen klantighet och dessutom har de uppgett total felaktig information till mig som kund. Kommer ALDRIG igen att använda mig av Schenker.