Alla kategorier Lokalvårdare Stockholms län Sundbyberg Stockholm Städgruppen AB

Stallgatan 23, 174 66 Sundbyberg — Visa karta

Lännavägen 113, 14134, HUDDINGE
Spodra Lux AB
Andrei G:
Hej! Jag blev uppringd av företaget efter den hjälpen vi fick den 30 december och den 1 januari (det var otroligt bra av dem att dem kunde ...

Lokalvårdare nära Stockholm Städgruppen AB:

Friluftsvägen 22, SUNDBYBERG
Vretens Städ har funnits i 30 år och erbjuder städtjänster till företag och priv... Läs mer ›
Bernt A:
Jag tycker dom är bra. Ser alltid till att hålla deadlines och bli färdiga i tid till inflyttningar och besiktningar, med bra kvalitet.

Suddagummans Gata 7, BROMMA
Vi erbjuder hushållsnära tjänster samt städning i kontor och butik. Vi är flexib... Läs mer ›
Anna F:
Trevligt bemötande på telefon och på plats. Proffsigt utförd flyttstädning av vår stora villa till ett bra pris. Ett extra plus för att de ...

Storgatan 104 B, SOLNA
En Renare Vardag erbjuder städtjänster för både företag och privatpersoner med h... Läs mer ›
Linda O:
Var i behov av flyttstäd påföljande dag och ringde under sen eftermiddag till En renare vardag. Snabb, effektiv och bra service och dagen dä...

Viltorpsbacken 55, VÄLLINGBY
Serviceinriktad personal, effektiva städmetoder och miljömärkta rengöringsmedel,... Läs mer ›
Per-Anders R:
Grym service! Snabba, proffsiga, noggranna. Vad mer kan man begära. Jag har använt tre flyttfirmor. SS-Service är bäst. Rekommenderas starkt...

Läs vad 61 kunder tycker om Stockholm Städgruppen AB

• Johannes B
    Johannes B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Anlitade för storstädning och vart jätte nöjd med resultatet. Städerskan var superduktig och lyckades få bort fläckar som vi har kämpat med länge. Kommer definitivt anlita dem igen nån gång.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Anlitade för städ och det blev jätte fint! Min lägenhet har nog aldrig varit så ren. Kommer definitivt anlita den igen och rekommendera till kompisar!
    Agnes B, Jenny K gillar detta
  • Agnes  B
    Agnes B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi använde oss av Städgruppen för vårstädning samt fönsterputsning. Allt gick utmärkt bra! Vi vart jätte nöjda. Snabbt svar via mail, tydlig offert, lyhörda och mycket proffsiga. Städerskorna kunde inte så bra svenska men vi förstod varandra lätt ändå och dem var ordentliga och trevliga. Fönsterputsningen får en riktig plus, våra fönster har nog aldrig glänst som nu. Vi funderar på att anlita dem för regelbunden städningen varje eller varannan vecka i vår nya lägenhet. Familjen Berg.
  • Elin H
    Elin H skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Skitdålig städning och ohjälpsamma.
  • Carolina
    Carolina skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Städningen blev bra, det kom en tjej som jobbade på hårt men hon kunde varken svenska eller engelska vilket gjorde att vi inte kunde kommunicera över huvudtaget.

Vi hade även bristande mejlkontakt med ekonomiavdelningen, både i mån av svarstid och kommunikation. Vi hade mejlat om att få ändra beställare på fakturan, och betalade t.o.m. en liten avgift för den tjänsten. Efter några dagar mejlade vi om att vi fortfarande väntade på den nya fakturan och fick ett otrevligt svar tillbaka "Hur tänkte ni att vi ska ordna det?" trots att han innan svarat att de skulle ordna detta och därav den extra avgiften som vi betalade. Sedan fortsatte mejlkontakt om hur detta skulle ändras, Dmitrij (som svarar för deras ekonomi) OK:ade men fortfarande gjordes inget åt detta från deras håll och nu två veckor senare har vi fått ett brev från Skatteverket med oändrad beställare.

Att vi från början la in fel beställare är absolut vårt fel men detta bör inte vara några problem att ordna. Både jag och min sambo har erfarenhet inom både kundreskontra och leverantörsreskontra. Det tråkiga är att han säger att han kan fixa det, ber oss betala en avgift för det och sedan skiter i att leverera till sina kunder. Extremt dålig service!
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi anlitade företaget för flyttstädning och tyckte dem utförde ett bra jobb. Lätta att få kontakt med, professionella och god service. Tog till sig alla önskemål och skötte allt enligt överenskommelse.
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Varning för oseriöst företag!

» Bröt avtal
    » Fälldes av Allmänna reklamationsnämnden
    » Vägrade betala

Läs mer på https://jesperahlin.com/2017/03/21/anlita-aldrig-stockholm-stadgruppen-ab/
    Magnus O gillar detta
  • Peter L
    Peter L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Akta er för detta EXTREMT oseriösa företag.

Beställde flytt städ för cirka en månad sen nu, vi klickade i dom extra "städ" flikarna som fans så som städning av inglasad balkong etc.

När personen i fråga som skall städa dyker upp har vi en person som inte pratat engelska, inte svenska, inte tyska, franska, spanska eller något internationellt språk så vi kan förstå varandra, utan hon står där som ett frågetecken när jag frågar var dammsugaren är, (hon hade ingen med sig) jag frågar om hon har nån stege med sig då det är 3m upp till tak och samtliga garderober är på 2meter + lite till cirka. Och inget svar då heller.

Men jag blir aningen fundersam när jag kommer till lägenheten efter dom ska ha "städat" då det första jag ser är in gnuggad skit på golvet som inte ens var där när vi lämnade över lägenheten till er på Stockholm städgruppen. Samtliga avlopp och vattenlås är inte rengjorda, fönsterkarmen/fönsterbräda/lister, är inte rengjorda, alla skåp är inte rengjorda, ugnen ser nästan värre ut än innan ni kom dit då det är massa fett och skit inne i ugnen (har förmodligen inte använt ugnrengörningsmedel) alla garderober har ett ca 1 cm tjockt damm lager på sig. Samtliga armaturer till belysningen är skitiga. Jag kan fortsätta i evigheter.

Men det här var efter FÖRSTA städningen. Dom skulle komma tillbaks dagen efter och ta det dom "missat".

Ännu en gång kommer en person som inte pratat någon svenska/engelska/franska/spanska utan han står också som ett frågetecken, samma sak här, ingen damsugare, ingen stege, inte ens en mopp? Jag försöker visa han var dom missat då han inte förstår ett ord av det jag säger och han nickar bara och jag tror allt är frid och fröjd. Dagen efter återvänder vi för att inspektera städningen, döm av min förvåning när det ser lika skitigt ut. Vet inte vad han gjorde i lägenheten? Tog en kopp kaffe och njöt över utsikten av Mälaren?

Vi kontaktar då företaget och säger att vi absolut inte kommer godkänna någon faktura då allt detta strul senarelagde köparens inflytt vilket INTE är okej. Då försöker ni skylla ifrån er att vi inte har klickat i dom tillvalen så som rengöring av avlopp osv. Men det finns inga såna tillval? Slutade med att vi tog in en ny SERIÖS firma som under bevakning av köparen av lägenheten kunde konstatera att dom varit där i 7 timmar, UTÖVER dom 2 dagarna ni hade varit där, hur är det ens möjligt att säga att man har varit och städat.

Kommer, likt som många andra anmäla er till konsumentverket då ni skickar ut en faktura på ett jobb ni inte ens genomfört.

Och ett litet tips, ni jobbar med SERVICE, då bör man vara trevlig mot sina kunder och inte skrika "va fan, jag fattar inte ens vad du menar, ring inte mig", vafan är det för svar?

Och det här är en lägenhet som byggdes 2 år innan själva städningen, så kom inte och säg att lägenheten var i dåligt skick innan då den var av absolut toppskick (förutom eran städning)

Hälsningar Peter
  • Eva L
    Eva L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Beställde flyttstädning från Stockholm städgruppen AB, med avfrostning av frys. Först och främst var damen som skulle städa sen, flyttstädningen var inte bra den heller. Och avfrostning av frys glömde hon. Ringde företaget och de hämtade mina nycklar och åkte till lägenheten och korrigerade felet, men resultatet blev inte alls godkänt. De hade lämnat gammalt skräp efter sig och använt sig av smutsiga trasor då hela kyl och frys stank. Rekommenderas ej. Man får väl vad man betalar för.
  • Teresia
    Teresia skrev om Stockholm Städgruppen AB
    De kom i tid och städade, men missade viktiga delar som toalett, fönsterbrädor och diskmaskin. Blev pinsamt för mig när hyresvärden fick göra rent min toalett för att vi inte hann reklamera städningen innan nästa hyresgäst kom. Klagade och bad om avdrag då städningen inte uppfyllde garantin, men de svarade kort och utan ursäkt "Tråkigt att höra att det blev inte godkänt. Dock vi är ganska tydliga med våra villkor."
  • Arno  W
    Arno W skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Jag behövde flyttstäd väldigt omgående och som tur hittade dem snabbt tid åt mig. Jätte trevligt bemötande och noggrant städat. Rekommenderar starkt detta företag!
  • Margareta C
    Margareta C skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Tack för städningen! Jag är så nöjd. Det var otroligt välstädat o glänste i badrummet o spisen såg ny ut!
    Jag kommer verkligen rekommendera er till alla jag känner som behöver städhjälp.
    Ni får tacka de som städade och hälsa från mig.

Med vänliga hälsningar, Margareta.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Bokade flyttstäd med detta bolag. De har ingen aning om vad Flyttstäd innebär, svårt att kommunicera då de inte pratar svenska eller engelska. De skickade ny städare för att städa om men lila dåligt.

Det är nästa komiskt hur dåligt detta var. Jag fick bokat annat bolag, dock anser dessa att jag ska betala faktura...jisses.
  • Eric J
    Eric J skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi bokade både städ och flytt via detta företag.

Städerska 1 timmes sen ankomst på lördag morgon. Städerskan lägger efter avklarad städning nyckeln i fel brevlåda trots att vi visat denne exakt brevlåda genom att peka och ange namn (vilket är samma som på dörren). Då vi hade överlämning av lägenhet i samband med detta så ledde det till stora bekymmer.

Vi fick betala för 3,5 timmars restid (a 960 kr) avseende "utkörningsavgift" dvs företagets transport fram och tillbaka från sin adress till vår. Vi bor på Södermalm...

Fakturan landade på 9.938 kr för en flyttstäd av en lägenhet på 58kvm och 2,5 timmars tidsåtgång för själva flytten
  • Idun H
    Idun H skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Tack det blev jätte fint! Bra service, trevligt bemötande.
  • Linn Å
    Linn Å skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Mycket nöjda med flyttstädningen. Hade inga anmärkningar.Företaget får högsta betyg av oss!
  • Nicklas W
    Nicklas W skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Fick ett oerhört bra intryck av företaget. Punktuella, god service, lätta att nå och väldigt snabba i respons. Jag är glatt överraskad. ( Anlitade för flytt och flyttstäd)
  • Klara F
    Klara F skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Har inget att klaga på, bra städat!
  • Charlotte  T
    Charlotte T skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Anlitade för flytt och flyttstäd. Mycket bra utfört arbete!
    Först flytten, grabbarna jobbade väldigt effektivt men försiktigt, så inga möbler eller kartonger gick sönder eller skadades. Flyttstädningen gick också utmärkt. Hade inga anmärkningar på det.
    Vi kände att företaget är väldigt pålitligt, dem jobbar verkligen med omsorg.
  • Johannes  B
    Johannes B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Hemstäd.
    Grymt bra städat, vi är nöjda :)
  • Fanny L
    Fanny L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Bra utförd städning! Bra pris och allt gjordes enligt det som har utlovats.
  • Lovisa N
    Lovisa N skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Stockholm Städgruppen är bästa vi har haft hittills. Jag och min sambo har anlitat många olika städföretag och hittade aldrig någon som städade perfekt eller iallafall så att vi blev nöjda. Städgruppen lyckades utmärkt! Vi hade inget att säga till om.

Nu har dem städat hos oss i några veckors tid (städning på helgen varannan vecka) och allt funkar som det ska. Vi kan själva bestämma tiden städerskan ska komma till oss vilket är väldigt bekvämt tycker jag. Kvinnan som kommer är väldigt duktig! Mycket ordentlig!
  • Matias S
    Matias S skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Anlitade för flyttstäd. Både jag och de nya ägarna godkände städningen. Jag personligen fick ett mycket proffesionellt intryck av företaget. Hade inga problem med tider eller något annat. Därav högsta betyget!
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi har använt oss av Städgruppen i ett par år nu. Dem har fått städa vårat hus. Jag har hittills alltid varit jätte nöjd med resultatet.Städerskorna (det brukar komma två stycken) är väldigt noggranna och tar sin tid för att för att göra det rent och fint i huset.

Företaget är väldigt bra på att ta till sig våra önskemål om sådana finns ibland. Om man t ex vill lägga extra tid på något speciellt ifall det ser riktigt skitigt ut. I överlag tycker jag att vi har fått bra kontakt med företaget, väldigt lätta att prata och komma överens med.
  • Martin L
    Martin L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Stockholm Städgruppen fick städa i vår lilla tvåa och det har gått kanon! Hade inga som helst anmärkningar.
    Vi la till avfrostning och inglasad balkong som kostade lite extra.
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Hejsan!

Jag tycker "Städgruppen" har bra kvalité på sitt arbete. Jag bokade hemstäd några gånger och har aldrig blivit missnöjd. Dem lyssnar väldigt noga och tar till sig alla önskningar man har.
  • Lars D
    Lars D skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi bokade flyttstäd och fick bra bemötande och jätte god service. Företaget jobbar extremt noggrant och effektivt.
  • Sussanna U
    Sussanna U skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi har använt oss av Stockholm Städgruppen i ca 4 och har alltid varit nöjda med städningen sen hela första början. Det är alltid trevligt att komma hem efter att dem varit hos oss då det är mycket rent och fint.

Stort tack från trogna kunder!
  • Linnea B
    Linnea B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Hemstäd.

De är väldigt flexibla och trevliga att ha o göra med. Jätte noggrant utfört arbete. Bra jobbat!
  • Erik N
    Erik N skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Fick hjälp med flytten och flyttstäd. Allt gick utmärkt!
  • Peter M
    Peter M skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Proffsiga, kommer i tid, grymt bra jobbat!
  • Beatrice T
    Beatrice T skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Tackar för ett mycket proffesionellt bemötande! Städningen utfördes enligt det som hade utlovats och till ett mycket bra pris.

Har rekommenderat er till några av mina vänner och ett par är intresserade av att anlita er för flyttstädning.
  • Maria E
    Maria E skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi har anlitat Stockholms Städgruppen tidigare och för inte så länge sedan fick vi kontakt med dem igen.
    Både då och nu vart vi väldigt nöjda med resultatet.

Vi bokade städning båda gångerna. Städtjejen gjorde ett jätte fint jobb. Kan verkligen tänka oss att anlita Städgruppen fler gånger.
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Hej!

Stockholm Städgruppen är väldigt pålitliga. Vi har anlitat dem flera gånger för att städning. Vår villa är relativt stor därför skickar företaget flera tjejer. Det tycker vi var bra genomtänkt! Det är lätt att komma överens med företaget angående tider eller vissa specifika önskemål angående städningen. T ex önskade vi frys avfrostning och en annan gång extra uppmärksamhet på fönstren (dem blir väldigt skitiga under våren). Allt utförs som ska ingå.

Tjejerna i sin tur städar väldigt fint och noggrant. Vi har hittills alltid varit nöjda. Dem lägger extra tid på vissa grejer om det så behövs och är väldigt alerta.

Måste tillägga att personalen i överlag är väldigt trevlig och engagerad!

Tack så jätte mycket för ert jobb!
  • Victoria F
    Victoria F skrev om Stockholm Städgruppen AB
    De gjorde ett jätte bra jobb, kom i dit och var supertrevliga.
  • Filip B
    Filip B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Bokade flyttstädning, packning och flytthjälp.
    Flytten och packningen gick smidigt.Vi fick hjälp av två flyttkillar som var väldigt seriösa och tog bra ansvar.

Flyttstädningen var både vi och dem nyinflyttade nöjda med.
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Perfekt städning och trevlig personal , vad mer önskas? Kan utan tvekan säga att hittills är Städgruppen bästa vi har haft.
  • Therese U
    Therese U skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Hej,
    vi bokade Städgruppen för flyttstäd och både vi och dem nyinflyttade godkände städningen. Jätte trevliga tjejer kom och städade helt fläckfritt, det fanns inget att påpeka om. Vi funderar på att anlita dem för regelbunden städning i vårat nya hus.

Stort tack!
  • Dennis S
    Dennis S skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Grymt bra jobbat! Jag och min sambo är jätte nöjda. Det var några vänner som tipsade om er till oss och vi bokade en städning direkt. Kommer lätt anlita er fler gånger!
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Städgruppen får utan tvekan högsta betyg! Mycket väl utförd städning, noggrant och snabbt.
  • Karin S
    Karin S skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Har bara positiva erfarenheter av Städgruppen. Kan varmt rekomendera!
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Supernöjd med städningen. Väl utfört in till minsta detalj!
  • Paula  B
    Paula B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Rekomenderas! Helt utmärkt städat, jag kunde inte varit nöjdare. Kommer definitivt anlita städgruppen igen.
  • Jonathan L
    Jonathan L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    blev jätte nöjd med städningen, trevlig personal och till bra pris!
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Anlitade Städgruppen för flytt och flyttstäd och både gick alldeles utmärkt! Flyttmännen arbetade flitigt, hade inga problem med att lite våra möbler till dem. Städerskorna var också väldigt duktiga, arbetade väldigt noggrant. vi är jätte nöjda!
  • Albert B
    Albert B skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Väldigt bra kvalité på städning till ett mycket rimligt pris!
    Karin S, Jonathan L gillar detta
  • Ella  S
    Ella S skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Tack för ett bra jobb, det blev snyggt och fräscht hemma. Har redan rekomenderat er till mina vänner!
    Karin S, Jonathan L gillar detta
  • Erika T
    Erika T skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Vi är jätte nöjda med deras service! Anlitade för städning och fick ett väldigt fint bemötande. Kommer definitivt använda oss av era tjänster igen!
    Karin S, Jonathan L, Ella S gillar detta
  • Annika  S
    Annika S skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Bra priser, trevligt bemötande och väldigt ordentliga i sitt arbete. Rekomenderar!
    Ella S, Erika T gillar detta
  • Lars W
    Lars W skrev om Stockholm Städgruppen AB
    Använder regelbundet för städning och har hittills alltid varit väldigt nöjd!
    Jonathan L, Ella S, Erika T gillar detta

Stallgatan 23, 174 66 Sundbyberg