Stockholms Bilgrupp Norden AB

Stockholms Bilgrupp Norden AB

4.2

Funderar du på att sälja eller byta din bil? Kontakta oss med information som registreringsnummer, hur långt bilen gått, vilken utrustning den har, vilket skick den är i och huruvida det finns sommar- och vinterdäck så hör vi av oss så snart vi kan. Är det snarare köptankar du går i? Se de bilar vi har inne just nu på vår hemsida...

264 omdömen om Stockholms Bilgrupp Norden AB

KRISTOFFER S
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Köpte bil från deras anläggning i Spånga Verkligen supernöjd med hur de hanterade min inbytesbil och även med den nya bilen! Professionellt och bra bemötande från början till slut. Kan starkt rekommendera dem. Kristoffer

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1025 omdömen 4.8 av 1025 omdömen

Peter W
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Jag köpte en bil för 200000 av dom i Maj. Efter 2 månader började klarlacken att flagna på fronten. Troligtvis ett riktigt fuskjobb. Försökte kontakta säljaren och chefen. Säljaren hörde av sig och meddelade att han slutat där men chefen hörde aldrig av sig trots mail, sms och meddelande på mobilsvar. Jag fick till slut tag på honom och de tar inget som helst ansvar för det. Han hänvisar till att ”det är inte vi som gjort det så vi har inget ansvar” Jag hävdar att det är dom som sålt bilen till mig och då är det dom som...

Muaz A
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Oseriöst företag jag har köpt en Toyota Auris 2008 från dom och dom bjuder mig på bil garanti för 3 år för 5000kr dom visa ingen villkor och vad gillar för min bil ålder en vecka sen fick jag papper hema då står att om bilen nå 12 år då upphör garanti automatisk det betyder att jag ska förlora 15 månader och jag har redan betalat 5000kr till dom för 3 år jag kontakta dom verkligen mycket hela tiden dom säger att dom ska betalar till mig mellan skillnaden men tills nu har dom inte gjort dom första ljuger och lurar när jag...

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Husam A
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Artur is a professional Salesman and polite, I bought a nice car online and they delivered it to my address directly. I am really so satisfied with the deal

Alexander E
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Oseriöst företag. Hade reserverat en bil och haft kontakt med säljaren hela veckan. Alla papper från vår bank var klara och skickade till säljaren. På lördagen åkte vi från Örebro till Stockholm för att byta in vår gamla bil och köpa den här nya bilen. När vi är i Stockholm får vi reda på att de sålt bilen. Ingen hade hört av sig och de hade lovat att ringa om någon skulle komma in och ville köpa bilen vi reserverat. Vi fick åka hem igen och det blev en resa på 40 mil totalt helt i onödan . Har inte fått någon kompensation för detta. Välj ett annat företag om ni vill slippa bli lurade.

Svar från STHLMS Bilgrupp

Hej Alexander. Vi reserverar aldrig någon bil utan att kunden betalat in en handpenning på 5,000:- till oss. Du avböjde att göra det och ville komma upp och titta på bilen först. Under tiden kom en kund som låste bilen med en swish på handpenning och därmed blev ju bilen, för ditt fall tyvärr såld innan du hann hit. Naturligtvis inte roligt att meddela dig det som vi gjorde direkt, men vi måste sälja bilen till den kund som är beredd att betala först. Vi erbjöd oss sedan att leta efter en likvärdig bil som du skulle få till...

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

ILIR M
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Artur Aramian, tack för ett mycket trevligt, ärligt och proffesionellt bemötande! Rekommenderar starkt Artur som säljare! Är mycket nöjd med bilköpet, bättre än vad jag förväntade mig!

Mikael J

Svårt att få en kontakt eller något som hälsat sälj intresse. Men bilen jag köpte va bra.

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1302 omdömen 4.6 av 1302 omdömen

Super trevlig & informativ. Inte alls pushig som många andra säljare, utan frågade oss vad vi ville ha i en bil & vad vi redan kollat på/pro

Pernilla H

Professionellt och artigt bemötande vid mitt bilköp.

Eva L

Jag köpte en underbar liten Toyota där. Fick jättebra service både på tfn o i butiken.

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Jeanette C
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Snabb affär vad gäller att ta emot bilen, skicka in papper om ägarbyte & sälja bilen men när det kom till att få pengar var affären inte lika snabb och efter flera dagar att leva i tro om att jag aldrig skulle få pengar för bilen kom dom efter mycket strul. Missnöjd kund och kommer aldrig ha affärer med Stockholms bilgrupp igen. /Jeanette

Britta T

Köpte en begagnad bil. Uppfyllde förväntningarna. Bra service, hämtade mig vid tåget!

Marie N

Han var perfekt😎👍bra säljare! Jag köpte en fin bil👍Mvh Marie-Louise

Göran B
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Känner mig tvungen att rikta en allvarlig varning för detta företag, Stockholms Bilgrupp Köpte en bil den 2018-11-12 och betalade 5000kr i handpenning där det skrevs på att "hela beloppet är 81000Kr) Det skulle ingå 4 däck varför jag skulle få vänta en vecka på dessa. Sagt och gjort, ringde på fredagen den 2018-11-16 och fick besked att däcken kommit. SMSade och frågade om det gick bra att hämta och betala bilen på fredagen, det var OK. Betalade resterande kontant (men det hade tillkommit 595Kr som inte tidigare nämnts)....

Ishak M

Jag köpte en bil, men jag kollade på alla omdömen innan jag åkte dit. Bra service och allt gick smidig. Kunde också pruta ner priset.

Göran B
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Köpte kontant en bil den 18-11-16. Tittade igenom den dokumentation som följde med bilen där det bland besiktningsprotokoll och servicefakturor bl.a. fanns manual för en KCR box och manual till tjuvlarm. Efter att ha hämtat bilen och kört hem kikade jag igenom manualerna för att lära mig mer om KCR boxen och tjuvlarmet. Till min förvåning fanns det ingen KCR box, men tjuvlarmet fanns med. Påtalade detta för säljaren Fredrik (Haninge) som då svarade att bilen inte annonserats med KCR box! Tolkar svaret som att Stockholms...

Svar från STHLMS Bilgrupp

Hej Göran! Det är precis som Fredrik förklarade för dig. Hade det funnits en KCR box i bilen hade den annonserats med det. Vad gäller larmet så är det vanligtvis så att det i större utsträckning finns larm på dagens bilar, och är inte något man nödvändigtvis skriver med i annonstexten. Hoppas att du trots detta är nöjd med bilen! Hälsningar Martin Stockholms Bilgrupp AB

Sara J

Bra säljare , kunde svar på allt Hjälpsam då det saknades en sak när vi kom hem , fixade till de omgående . Kundservice när den är som bäst

Marko K

Var en snabb och trevlig affär.

Lennart R
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Mycket trevligt bemötande av säljare Fredrik Haninge. Kommer att återkomma i framtiden vid bilköp Rekomenderar ert företag varmt. Med vänliga hälsningar Lennart Reiter

Svar från STHLMS Bilgrupp

Tack Lennart. Får säga detsamma om dig, en väldigt trevlig, smidig och familjär känsla precis som vi vill ha det. Kör lugnt :) //Fredrik

Rodè T
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Bra service och trevligt bemötande. Löste de små fel på bilen väldigt snabbt. Väldigt nöjd med köpet.

simon a
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Extremt oprofessionell ringde och frågade om bilen hade några repor eller bucklor på utsidan. Berättade dess perfekt. Ta tåg och buss där med avsikt att köpa. Anländer, bil har buckla. Vi förhandlar och återförsäljare berättar för mig sitt bästa pris. Jag säger att jag kommer att ringa min fru kommer tillbaka med svar. Kom tillbaka och han har under tiden tittat på blocket på andra priser och bestämmer att han inte längre kan sälja bil till det pris som han har sagt. Jag tar tåg och buss hem utan bil.

Roine G
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Köpt en Golf GTI -07 känns som jag fick en ärlig och korrekt information om bilen. Trevligt bemötande av personal som stod för sitt utlovade. Roine

Svar från STHLMS Bilgrupp

Tack själv Roine för ditt trevliga bemötande och tålamod på leveransen. Hoppas ni får en trevlig sommar i nya bilen :) //Fredrik

Annelie K

Trevligt och professionellt bemötande. Snabbt svar vid e-post kontakt.

Östergren, Zandra Mari Anneli Ö

Vi upplevde försäljaren som trevlig och han kändes ärlig och seriös vilket sällan är fallet

Louise A

Mycket trevligt bemötande. Samarbetsvillig och lyssnade på kunden.

Adis Selimbegovic A

Bemötande på hög nivå skulle rekommendera att köpa bil där

Jasem Aljas J

Den bilen som jag köpte är srasig förare sätten och låter på motorn verker är det spändrole

Johan Erik Sebastian Karlman J

Mycket bra och professionellt mottagande.

Nicklas T

Bra bemötande av Artur och company, bra service köpte bilen och dem fyllde tanken, inget ockerpris som det brukar vara, nya fräscha vinterdäck ingick i priset. Kunde inte vart nöjdare

Arti S

Fredrik va en väldigt trevlig säljare. Lyhörd inte så påträngande och väldigt proffsig i sitt agerande. Jag är supernöjd!

Jöran W

Bra respons och tydlighet. Snabbt och enkelt expedierande av affären.

Nicklas F

Trevlig, mycket bra bemötande. Inte påflugen och säljig som många bilförsäljare. Svarade på mina frågor om bilen på enkelt och bra sätt.

Per E
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Provade flera bilar innan vi blev köpsugna. Idag slutförde vi köpet med en del lån. Artur arbetade vant och effektivt. Så här långt är jag helt nöjd 😊.

Tomas N

Fredrik Svahn på Stockholms Bilgrupp lever alltid upp till förväntan. Att gör affär med Fredrik och Sthlms Bilgrupp är alltid smidigt och går snabbt, som kund behöver du inte fundera så mkt- det är mest att skriva på. Skulle det av ngn anledning vara ngt problem efter köpet- fixar de även detta smidigt och snabbt! Därav blir man en återkommande kund!

Pedram T
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Smidig affär och bra bemötande

Amelie T

Tog kontakt o fick snabbt svar. Trevligt bemötande vid ankomst. Serviceinriktad utan att vara inställsam.

Nimo A
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Toppen service, överträffade våran förväntning på hjälp och allt. Vi fick service på världsklass.

Linda M
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Gör upp om att komma och kolla på bilen sen efter att ha kört i två timmar för att komma dit så har de sålt den till en annan.

Svar från STHLMS Bilgrupp

Hej Linda. Då vi haft högtryck här dagarna före jul på försäljningen är det svårt att hålla reda på alla som ringer. Vilken bil gäller detta? Kan inte riktigt placera ditt namn? MVH/ Sthlms Bilgrupp

Knut J

Jättepositivt intryck. Seriös försäljare. Bra bemötande redan från första telefon samtalet till besöket och affären.

Ove V

Min bil affär med Artur Aramian kan jag rekommendera, han är en mycket seriös säljare och bra att göra med . Kan också rekommendera hemtransport av bil, då det är en smidigt och behändligt sätt att få hem bilen. Och det är en rimlig fraktkostnad. Åter igen bara positiva rekommendationer till Artur 😊😊😊

Matilda Å

Hjälpsam och bra säljare. Snabb affär

Stig Ingemar B

Bra bemötande och serviceinriktad hantering av mötet.

Pirkko K

En mycket trevlig och hjälpsam ung man Artur Aramian som hjälpte mig som är alldeles oerfaren bilköpare. Jag är mycket tacksam för hans hjälp och information om allt.

Vladan R

Hej ! Amar är en hjälpsam och väldig vetig människa. Man känner sig trygg när pratar med honnom och får intryck att träffar en rätt person som kan allt om sitt jobb. Vi är väldigt nöjda för att vi fick träffa honnom och köppa vår första bill där. Mvh Lidija ohc Vladan

Mira G

Hej, Mycket trevligt bemötande. Fick svar på alla mina frågor. Kunnig och trevlig personal. Rekommenderas varmt.

Maria W

Artur var väldigt serviceinriktad. Han fixade allt, snabbt och smidigt. Han var informativ och gjorde det där lilla extra för att jag skulle gå därifrån nöjd och känna mig trygg genom hela affären. Rekommenderar!

Tomas P

Vi fick ett mycket bra bemötande och ingenting var omöjligt. Kommer gärna tillbaka igen.

Mikael S

Bra bemötande, snabb och enkel affär.

Per W

Jag har bara gott att säga om företaget och försäljaren som jag träffade (Artur). Jag blev trevligt bemött och fick svar på mina frågor och all hjälp jag behövde med köpet av en ny bil. Kan rekommendera denna bilfirma helhjärtat.

Saman C

en trevlig bilförsäljare , jag rekommendera bra på kundbemötande :) men han skulle berätta mer om bilen med mig allt går snabb . trevligt och smidigt tycker jag

Svar från Fredrik Svahn

Hej Saman. Tack för de fina orden, tyvärr det va lite stressigt vid din leverans. Men hoppas du kommer trivas bra med din nya bil. //Fredrik

CAROLA H
Skrev om STHLMS Bilgrupp

Jag köpte en bil via Stockholms bilgrupp och som en del av dealen skulle jag få nya vintersulor på befintliga fälgar. Detta pga att tidigare dubbdäck var på tok för slitna för min smak. Sagt och gjort, det fixades och bilen köptes av mig. Frid och fröjd tills dess att jag skall sätta på vintersulorna nu i år och alla bilfirmor vägrar att göra det då de anser att däcken är för gamla. Tillverkade 2010 enligt märkningen... Trist nog har det visat sig att sommarsulorna är av låg kvalité också. Jäkla klantigt av mig att...