Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Nacka Stockholms Bilgrupp Norden AB

Stockholms Bilgrupp Norden AB

Hantverkarvägen 40, 136 44 Handen — Visa karta

Funderar du på att sälja eller byta din bil? Kontakta oss med information som registreringsnummer, hur långt bilen gått, vilken utrustning den har, vilket skick den är i och huruvida det finns sommar- och vinterdäck så hör vi av oss så snart vi kan.

Är det snarare köptankar du går i? Se de bilar vi har inne just nu på vår hemsida eller kom förbi och se dem med egna ögon. Vi erbjuder garanti genom AutoConcept och samarbetar med många stora finansbolag, t.ex. DNB, Nordea, Santander och WASA Kredit, för att du ska kunna hitta en så bra finansieringslösning som möjligt.

Vi levererar bilen hem till dörren vid behov. Hör med din säljare om pris och mer information.

Välkommen till Stockholms Bilgrupp - när du vill betala lite mindre!
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 235 kunder tycker om Stockholms Bilgrupp Norden AB

• Arti S
    Arti S skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Fredrik va en väldigt trevlig säljare. Lyhörd inte så påträngande och väldigt proffsig i sitt agerande. Jag är supernöjd! Läs mer
  • Jöran W
    Jöran W skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Bra respons och tydlighet.
    Snabbt och enkelt expedierande av affären. Läs mer
  • Nicklas F
    Nicklas F skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Trevlig, mycket bra bemötande. Inte påflugen och säljig som många bilförsäljare. Svarade på mina frågor om bilen på enkelt och bra sätt. Läs mer
  • Per E
    Per E skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Provade flera bilar innan vi blev köpsugna. Idag slutförde vi köpet med en del lån. Artur arbetade vant och effektivt. Så här långt är jag helt nöjd 😊. Läs mer
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Fredrik Svahn på Stockholms Bilgrupp lever alltid upp till förväntan. Att gör affär med Fredrik och Sthlms Bilgrupp är alltid smidigt och går snabbt, som kund behöver du inte fundera så mkt- det är mest att skriva på. Skulle det av ngn anledning vara ngt problem efter köpet- fixar de även detta smidigt och snabbt! Därav blir man en återkommande kund! Läs mer
  • Pedram T
    Pedram T skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Smidig affär och bra bemötande Läs mer
  • Amelie T
    Amelie T skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Tog kontakt o fick snabbt svar. Trevligt bemötande vid ankomst. Serviceinriktad utan att vara inställsam. Läs mer
  • Nimo A
    Nimo A skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Toppen service, överträffade våran förväntning på hjälp och allt. Vi fick service på världsklass. Läs mer
  • Linda M
    Linda M skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Gör upp om att komma och kolla på bilen sen efter att ha kört i två timmar för att komma dit så har de sålt den till en annan. Läs mer
    2017-12-23 Stockholms Bilgrupp AB H svarar Linda M
    Hej Linda.

Då vi haft högtryck här dagarna före jul på försäljningen är det svårt att hålla reda på alla som ringer.

Vilken bil gäller detta? Kan inte riktigt placera ditt namn?

MVH/ Sthlms Bilgrupp
  • Knut J
    Knut J skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Jättepositivt intryck. Seriös försäljare. Bra bemötande redan från första telefon samtalet till besöket och affären. Läs mer
  • Ove V
    Ove V skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Min bil affär med Artur Aramian kan jag rekommendera, han är en mycket seriös säljare och bra att göra med . Kan också rekommendera hemtransport av bil, då det är en smidigt och behändligt sätt att få hem bilen. Och det är en rimlig fraktkostnad. Åter igen bara positiva rekommendationer till Artur 😊😊😊 Läs mer
  • Matilda Å
    Matilda Å skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Hjälpsam och bra säljare. Snabb affär Läs mer
  • Stig Ingemar B
    Stig Ingemar B skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Bra bemötande och serviceinriktad hantering av mötet. Läs mer
  • Pirkko K
    Pirkko K skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    En mycket trevlig och hjälpsam ung man Artur Aramian som hjälpte mig som är alldeles oerfaren bilköpare. Jag är mycket tacksam för hans hjälp och information om allt. Läs mer
  • Vladan R
    Vladan R skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Hej !
    Amar är en hjälpsam och väldig vetig människa. Man känner sig trygg när pratar med honnom och får intryck att träffar en rätt person som kan allt om sitt jobb.
    Vi är väldigt nöjda för att vi fick träffa honnom och köppa vår första bill där.
    Mvh Lidija ohc Vladan Läs mer
  • Mira G
    Mira G skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Hej,
    Mycket trevligt bemötande.
    Fick svar på alla mina frågor.
    Kunnig och trevlig personal. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Artur var väldigt serviceinriktad.
    Han fixade allt, snabbt och smidigt. Han var informativ och gjorde det där lilla extra för att jag skulle gå därifrån nöjd och känna mig trygg genom hela affären. Rekommenderar! Läs mer
  • Tomas P
    Tomas P skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Vi fick ett mycket bra bemötande och ingenting var omöjligt. Kommer gärna tillbaka igen. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Bra bemötande, snabb och enkel affär. Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Jag har bara gott att säga om företaget och försäljaren som jag träffade (Artur). Jag blev trevligt bemött och fick svar på mina frågor och all hjälp jag behövde med köpet av en ny bil. Kan rekommendera denna bilfirma helhjärtat. Läs mer
  • Saman C
    Saman C skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    en trevlig bilförsäljare , jag rekommendera

bra på kundbemötande :)

men han skulle berätta mer om bilen med mig allt går snabb . trevligt och smidigt tycker jag Läs mer
    2017-11-14 STHLMS Bilgrupp svarar Saman C
    Hej Saman.
    Tack för de fina orden, tyvärr det va lite stressigt vid din leverans.
    Men hoppas du kommer trivas bra med din nya bil.

//Fredrik
  • Carola H
    Carola H skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Jag köpte en bil via Stockholms bilgrupp och som en del av dealen skulle jag få nya vintersulor på befintliga fälgar. Detta pga att tidigare dubbdäck var på tok för slitna för min smak. Sagt och gjort, det fixades och bilen köptes av mig. Frid och fröjd tills dess att jag skall sätta på vintersulorna nu i år och alla bilfirmor vägrar att göra det då de anser att däcken är för gamla. Tillverkade 2010 enligt märkningen...

Trist nog har det visat sig att sommarsulorna är av låg kvalité också.

Jäkla klantigt av mig att inte kontrollera detta ordentligt och krasst nog står det i kontraktet endast att det är "omläggning av vinterhjul", men det känns som ett riktigt svinigt agerande. Firman kanske sparade in ett par spänn, men förlorade en ny kund som garanterat inte kan rekommendera denna firma. Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket trevligt bemötande: Hjälpsam och trevlig personal. Läs mer
    2017-10-27 STHLMS Bilgrupp svarar Stefan L
    Tack Stefan. Önskar dig lycka till med nya bilen så ses vi kanske i framtiden vid nästa köp :)

// Fredrik Svahn
  • Leif Peter Gunnar H
    Leif Peter Gunnar H skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Toppenförsäljare med ordning och reda. Gick igenom hela bilaffären på ett bra sätt. Var hjälpsam in u det sista. Kommer rekomnders honom samt bilbutiken som sådan. Läs mer
  • Britt Victoria P
    Britt Victoria P skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Jag hade kontakt med Artur, en trevlig, hjälpsam och informativ försäljare. Snabb och smidig affär. Tittade på bilen på en söndag och kunde hämta den på måndag. Affären klar inom 24 timmar. Perfekt!!
    Kommer återkomma när jag ska byta bil nästa gång. Rekommenderas!! Läs mer
  • Ingmarie O
    Ingmarie O skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket gott bemötande och mycket god service! Jag är helt nöjd. Läs mer
  • Carl David S
    Carl David S skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket bra!! Tog sig tid o förklarade sakligt alla steg i affären.
    Kommer rekomendera denna bilfirma till andra.
    David Skoglund Läs mer
  • Marit Christina Tina H
    Marit Christina Tina H skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Vänligt och professionellt bemötande Läs mer
  • Richard W
    Richard W skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Sålde min bil till Svenska bilgruppen på Södermalm. Äffären gick supersmidigt. Tack för bra service Cane! Läs mer
  • Törnros Sieg, Ulla Kristina T
    Törnros Sieg, Ulla Kristina T skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Det är nu 8 dar sen jag köpte bilen och har fortfarande inte blivit registrerad på transportstyrelsen den står fortfarande på Nordea som ägare. Läs mer
  • Karolina H
    Karolina H skrev om Fredrik Svahn en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket bra bemötande! Vänlig,hjälpsam och kunnig. Läs mer
    2017-10-17 STHLMS Bilgrupp svarar Karolina H
    Tack Karolina.
    Hoppas att du kommer att trivas i din fina Skoda.

Mvh Fredrik
  • Bo H
    Bo H skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Supernöjd med bilköpet, trevlig personal. Läs mer
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket trevlig och till mötesgåend. Jag är en nöjd kund Läs mer
  • Danka Perovic D
    Danka Perovic D skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Hej
    Ni var jätte profsiga,trevliga. Det är vår 3 bil som vi köpte hos er. Stor tack. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Smidigt och enkelt. Jag är nöjd med bilen med blev överraskad av uppläggbingsacgiften Läs mer
  • Roger P
    Roger P skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Trevligt bemötande i telefon och väldigt hjälpsam.

Professionell hantering, genom hela försäljnings processen Läs mer
  • Kristofer A
    Kristofer A skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Enligt säljaren var det digital servicebok på bilen, dum som är litar man på säljaren. Citroen har ej digitila böcker så nu står man utan servicebok Läs mer
    Hej Kristofer.
    Ingen av oss här känner igen detta. Är du säker på att det är av oss du köpt bilen? I så fall har du ett regnr på bilen du köpte av oss så vi kan komma tillbaka till dig.

Mvh// Fredrik Svahn
    2017-09-12 Kristofer A svarar Stockholms Bilgrupp AB H
    Köptes i oktober 2016, en c3:a -2010. Av dig Fredrik.
    2017-09-12 Stockholms Bilgrupp AB H svarar Kristofer A
    Kan du ge mig ett regnr så ska jag undersöka saken? Det bästa du kan göra om det är något du undrar över är att kontakta mig på mitt direktnr. Vi är här för att hjälpa inte stjälpa.
    2017-09-12 Kristofer A svarar Stockholms Bilgrupp AB H
    TZL834. Jag undrar inget, konstaterar bara hur det gick till. Vi hade lite båttom med bilköp och ifrågasatte inte infon vi fick presenterad.
    Hej Kristoffer.
    Vi ser nu att vi sålt bilen till Convia AB därav vi inte kopplade ditt namn till försäljningen.
    Efter ditt svar här på reco letade vi runt i arkivet och hittade då en fint stämplad servicebok som du är välkommen att hämta hos oss när du vill.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Maria M
    Maria M skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Vi köpte bilen i januari månad och redan inom 2 veckor så upptäckte vi att det var en massa fel på bilen.
    Sätesvärmen fungerade inte som den skulle, bilen misstände när man gasade, knappen och vredet till
    sidospeglarna rasade in i dörren, farthållarknappen fungerade ibland och ibland inte samt att mittkonsollen
    slocknade ibland och då fick man slå av radion och sedan på igen för att det skulle fungera. Dessutom så
    märkte vi redan från början när vi hämtade bilen att växelspaken hoppade fram och tillbaka när man gasade
    och sedan släppte gasen samt att det fanns ett missljud när man skulle växla från 1:an till 2:an. Stockholms
    Bilgrupp tog in bilen och skulle åtgärda dessa fel enligt den säljaren som vi hade då. Efter att de hade haft
    bilen på sin verkstad i 2 veckor så hade de åtgärdat allt utom elfelet med farthållaren och mittkonsollen.
    Dessa fel kunde de inte laga utan skulle skicka bilen till StockholmsBil i Skarpnäck som jobbar med Opel.
    Efter ytterligare 10 dagar så fick vi beskedet att bilen var klar och hämtade då bilen, men efter en stunds
    provkörning så upptäckte vi att felet kvarstod och vi kontaktade då Stockholms Bilgrupp och de körde tillbaka
    bilen till StockholmsBil. När StockholmsBil tog in bilen i verkstan så fick vi reda på av deras reparatör att
    det var ett missljud i växellådan, precis som vi redan hade upptäckt. Efter ytterligare 2 veckor så var elfelet
    avhjälpt men när vi kontaktade vår säljare på Stockholms Bilgrupp så ville inte han att StockholmsBil skulle
    laga växellådan, utan det skulle deras egna verkstad göra. Efter detta så fick vi reda på att säljaren som vi
    hade haft först och som vi köpte bilen av hade slutat på företaget. Då började strulet på allvar. Vi hade bilen i
    ca 3 veckor igen och lämnade sedan in den på Stockholms Bilgrupp igen för att fixa växellådan och de skulle
    då invänta en kontrollant från ett försäkringsbolag (AutoConcept) för att undersöka vad det var för fel och och
    de kunde ta det på vår försäkring hos dem. Efter 2 veckor ytterligare så fick vi svaret att AutoConcept inte
    skulle ta reparationen på vår försäkring för att det inte var, som AutoConcept sa, ett funktionsfel för att det går
    ju fortfarande att köra bilen!! Men då hade de provat bilen och försökt att få växeln att hoppa ur, men det var
    inte det som var problemet. Vi hade upplyst Stockholms Bilgrupp om att växelspaken hoppar fram och tillbaka
    och ingenting annat. Då kontaktade jag Stefan som är en av ägarna och förklarade för honom att de hade tittat
    på helt fel sak och då skulle de ta allt en gång till och undersöka växellådan. Stockholms Bilgrupp har haft
    bilen sedan i april månad. Det har varit så otroligt många turer hit och dit med bilfirman och vi har haft tålamod som änglar. De har känt till alla fel men har försökt mörka det för oss. De har försökt slingra sig och göra allt för att slippa ta ansvar. De bråkar med fel familj!!! 😂Ärendet är givetvis anmält till allmänna reklamationsnämnden. Ingen kompensation alls har vi fått trots att det enda vi krävde var en ynka dragkrok. Nu har vi i vår anmälan krävt betydligt mer i kompensation eftersom bilfirman inte gick med på att ge oss dragkroken. Vi har haft 4 olika lånebilar som har varit en allvarlig säkerhetsrisk. Riktiga ras har vi kört omkring i i 8 månader. Igår fick vi äntligen tillbaka vår bil. Allt är fixat nu hävdar de. Det återstår att se.... Nu väntar vi beslut från ARN om vi får kompensation eller inte. Håll tummarna för att alla problem med bilen nu är lösta och att vi får den kompensation vi yrkat på.

Dessutom är servicen under all kritik. De är inte speciellt trevliga och inte alls tillmötesgående. De ringer ALDRIG upp när de säger att de ska ringa. En gång sökte jag Arthur (ena säljaren) och Stefan (ägaren) de skulle ringa straxt sa killen som svarade. Efter 4 veckor hade de fortfarande inte ringt tillbaka. Så här det varit varje gång. En enda gång kan jag minnas att jag blivit uppringd som utlovat. Läs mer
    2017-09-27 Stockholms Bilgrupp svarar Maria M
    Hej Maria.
    Vi beklagar strulet med er bil och förstår er frustration. Tyvärr har felen på er bil varit ngt komplicerade vilket gjort att det tagit lång tid. Angående växellådan ville vi säkerställa att arbetet gjordes av rätt verkstad som vi vet gör ett korrekt jobb och därav tog det extra lång tid. Stockholms Bilgrupp har hela tiden tillhandahållit en lånebil till er för att underlätta något i denna tråkiga och besvärliga process. Vi har dessutom bekostat och reparerat dom fel som fanns på er bil på våran räkning. Från vår sida tycker vi att vi informerat kontinuerligt då något nytt hänt runt er bil, men det är beklagligt om ni känner att så inte skett, det ber vi om ursäkt för.
    Ni har nu sedan en tid tillbaka fått tillbaka er bil och jag hoppas ni kan glädja er åt den, för det är en riktigt fin och trevlig bil ni köpt.
    Önskar er trots allt en fin höst.
    Med vänlig hälsning
    Stefan Hägglund
    Stockholms Bilgrupp AB
    2017-10-03 Maria M svarar Stockholms Bilgrupp
    Ja fast det vet både du och jag Stefan att det inte alls är hela sanningen. Så oerhört många gånger vi försökt nå er eller ni lovat återkomma som ni inte gjort det. Vi har fått ringa om och om igen. Säg inget annat för då ljuger du. Och ja vi fick lånebilar men det vet du också med handen på hjärtat att de omöjligt kan ha gått igenom besiktningen och var riktiga rishögar. Hade vi blivit stoppade i någon av dessa bilar hade det blivit dyrt för oss. Det var också en enorm risk att köra omkring i dem med våra barn. Att ni inte ens kunnat fixa en dragkrok som kompensation för allt är så oerhört dåligt. Det var allt vi begärde. Vi har haft tålamod som änglar med er.
    Ja bilen funkar just nu men vi oroar oss ständigt för att nya fel ska dyka upp. Speciellt nu när vi fått veta all historik om bilen som ni uppenbarligen känt till.
    2017-10-09 Stockholms Bilgrupp svarar Maria M
    Maria, fortfarande tråkigt att du/ni känner så. Vi HAR haft kontakt genom hela processen, dock inte dagligen vilket är en omöjlighet för oss. Lånebilen har min säljare pratat med dig om, och då har du svarat att det fungerat bra. Våra lånebilar är alla besiktade och servad så det är INGA rishögar och är EJ trafikfarliga, skulle aldrig drömma om att skicka på en kund en lånebil som är trafikfarlig!! Att det tagit lång tid har varit lika illa för oss som för er, eftersom vi då ständigt måste hantera en kontakt gentemot verkstaden, och det blir ju inte billigare för oss bara för att det tar lång tid hoppas jag ni förstår, så tidsmässigt har vi inte kunnat påverka mer än vi gjort. Den historik du talar om som du påstår vi känner till vet jag inta vad du menar med, vi hade inte kännedom om några fel på bilen innan vi sålde den, isåfall hade vi naturligtvis åtgärdat detta innan försäljning och inte efteråt. Återigen beklagar jag naturligtvis att det blev fel på er bil, men vi åtgärdade dessa och stod för all kostnad för detta. Jag komme rinte vidare kommentera detta här. Välkommen in till oss om ni har vidare funderingar.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Taru K
    Taru K skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Under all kritik! Vi köpte en bil under semestern.. efter andra dagen upptäcker vi att bilen läcker olja , vi lämnar in den och får tillbaka den flera dagar senare. Hinner inte ha bilen i många dagar innan vi igen upptäcker samma problem.. En pöl av olja på parkeringsplatsen.. När vi kontaktar Sthlms bilgrupp försöker han först påstå att han inte visste om detta för att sedan ändra sig och säga att "det kanske fanns innan" men ändå att vi själva ska betala för det när bilen endast funnits hos oss en kort period. Efter mycket diskussion får vi lämna in den igen och blir återigen utan bil flera dagar.. Nu har den varit på verkstaden 2 gånger och fortfarande återstår samma problem , den läcker olja.
    Då konsumentverket har tydliga lagar så har vi all rätt att få hjälp med detta PÅ RIKTIGT eller häva köpet men tyvärr
    försöker säljaren att slippa undan och vill inte alls hjälpa oss då han påstår att 1 månads garanti är slut. Vi har alltså köpt en bil med ett fel på och dom står inte för det. När vi ringer och talar om att problemet inte är löst så säger säljaren att han ska ringa tillbaka men hör aldrig av sig. Ska man behöva tjata för att få rätt service och hjälp?
    Vi har barn som blivit drabbade och under semestern inte kunnat resa pga detta.
    Vi har kontakt med både konsumentverket och försäkringsbolag vilka är helt på våran sida.
    Ush skulle aldrig rekommendera Sthlms bilgrupp. Vi är så besvikna. Läs mer
  • Harry M
    Harry M skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Jag har stor erfarenhet av detta företag. Min erfarenhet började med att jag vände mig till dem för drygt 1 år sedan för att byta min fina MB CLK 500 mot en större vinterstarkare bil då jag skulle jobba och spendera mesta delen av min tid i Jämtland och Härjedalen . Fick träffa en försäljare som jag kallat för Fredrik 1 och jag tittade och provkörde en MB ML 350 som såg ut att vara i gott skick utvärtes förutom lite småskador som jag inte såg som större bekymmer samt att det inte var städad i bilen och det var skitig. Eftersom jag var på väg att åka till USA så bad jag dem att ordna med att få bilen rengjort och i bättre skick samt få den servad etc som en bil måste vara för att jag skulle plocka upp den när jag skulle åka till Arlanda. Vi kom överens om att dem skulle även installera kupé- och motorvärmare och att allting skulle vara klar vid upphämtningen. Jag betalde en större handpenning efter att värderingen av min bil var gjord .fredrik 1 föreslog att jag skulle även köpa en autoconcept försäkring också som skulle täcka eventuella maskinella problem om det skulle dyka upp såna. Resterande beloppet skulle då betalas vid upphämtning, dvs inget lån skulle tas.
    När jag kom dit innan min planerade avresa till USA så fick jag träffa en annan försäljare kallad Fredrik Sahlin som är bland de otrevligaste individer jag någonsin stått på. Då kom det fram att bilen var inte städat, vinterdäcken stod i oordning i trasiga påsar i bagageutrymmet . Ingen kupé och motorvärmare var installerad heller. När jag frågade Fredrik Sahlin så fick jag varken hjälp eller trevlig bemötande utan han skyllde ifrån sig att han inte var ansvarig , han hjälpte inte ens att flytta däcken så att de stod bättre i bilen utan jag fick flytta allting själv, trots att jag förklarade att jag var på väg att åka utomlands .detta var bara början på mardrömmen som väntade mig, så fort jag körde ut från gården och svängde ut på vägen lyste motorlampan, detta gjorde att jag ringde till Fredrik1 och förklarade läget och att Fredrik Sahlin ej bettet sig väl samt att bilen var inte i ordning alls och att detta var ej acceptabelt och att jag inte skulle ha tid eller möjlighet att komma till Stockholm för allt detta pga min packade jobb schema. Då sa Fredrik1 att jag skulle kontakta en verkstad i Sveg efter att jag återkommer från min resa då han trodde att problemet skulle vara bara ny service och att han skulle då stå att skicka kupé och motorvärmare och stå för installationskostnader etc som skulle ske i Sveg. Det tog en evighet att få saker som han skulle skicka, efter felsökning som gjordes i Sveg kom man initialt på att något i bränslesystemet var fel, trots åtgärder fortsatte denna lampa att lysa on and off och till sist när Mercedes verkstad gjorde en felsökning som kostade mig nästan 5000 kr kom man fram att det var fel i kamkedjan och det skulle kosta 65000 kr att få den reparerad.mercedes föreslog att jag avstår från reparation och kör den tills den pajar, just idag har jag inte sett eller kört den bilen i snart 4 månader. Efter mycket tids sökning efter Mercedes verkstad i Mora tog sig an fallet och gav mig en estimering av kostnader för kamkedjebyte på 36000 kr vilket jag accepterade. Efter ca 3 dagars arbete och byte av kamkedjan testade de bilen i 7 minuter varefter bilen gick inte alls och då var man tvungen att plocka ut den igen och fann då att den splitter nya kamkedjan hade gått sönder och följaktligen ventilerna lagt av innebärande att bilen var helt död. Resultatet blivit att verkstaden har byt hela motorn mot en nyare motorn och väntar på att jag skall få fram pengar för att ta ut bilen som hittills orsakat mycket problem.
    Vederbörande VD Stefan har kontaktats för länge sedan och han bara hänvisar till autoconcept försäkring som ej täcker en jävla skit på en bil från 2005. Jag känner mig lurad på det hela och den försäkring dem säljer som inte ens täcker något för en sådan begagnad bil.
    Konklusionen är att Stockholms bilgrupp visste om detta problem med bilen men teg om det och därmed kan jag säga att jag är skit missnöjd med Stockholms bilgrupp och skulle avråda alla att affärer med de. Jag kommer att skriva detta utlåtande var jag kan för att andra lär sig att inte bli lurad. Allt detta fina certifikat som de presenterar tex carmax etc är bara skit. Läs mer
  • Elin T
    Elin T skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Bra och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • Emad  D
    Emad D skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Trevliga men inte så super organiserade, tog mer än en vecka att genomföra ägarbyte och fixa gratis försäkringen trots att jag jagade dem. Inte ok.
    Bra pris på bilarna men de kan ha skönhetsfel därav priset. Läs mer
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Andres Lindberg en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket bra bemötande. Smidig affär. Läs mer
  • Sara M
    Sara M skrev om Andres Lindberg en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Trevligt mottagande, bra service, snabb på att svara på mail vid frågor.

kunde haft lite bättre koll på annonsen samt att ha alla papper klara vid affären (servicepapper tex) Läs mer
  • Mike c
    Mike c skrev om Andres Lindberg en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Great people. Andres was very helpful and the whole team were great but I would have liked the car to be clean when I picked it up. So only a 8.5 out of 10 for that little detail. But overall I would recommend them. Läs mer
  • Ann E
    Ann E skrev om Andres Lindberg en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket bra bemötande och utmärkt service Läs mer
  • Karl Erik H
    Karl Erik H skrev om Andres Lindberg en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Mycket bra bemötande, trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • Alexander M
    Alexander M skrev om Stockholms Bilgrupp Norden AB
    VARNING! Säljarna har ett bedrägligt beteende. Säljer bilar med allvarliga fel. Läs mer
    Sara B gillar detta
  • Edouard O
    Edouard O skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Bra bil till ett bra pris. Nöjd kund.

Edouard Läs mer
  • Bengt Ingemar Q
    Bengt Ingemar Q skrev om Artur Aramian en del av Stockholms Bilgrupp Norden AB
    Jag fick en mycket positiv upplevelse. Servicen var hög och jag kände mig som en viktig kund. Mycket bra service också skulle gärna rekommendera er till andra. Läs mer
Artur Aramian
Fredrik Åkerblom