Alla kategorier Sportaffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Stockholms Dykcenter AB

Stockholms Dykcenter AB

Barnhusgatan 4, 111 23 Stockholm — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Stockholms Dykcenter AB

• Freja
    Freja skrev om Stockholms Dykcenter AB
    Vill inte slösa mer tid på detta center och beskriva i detalj vad som var fel (det skulle bli en lagom lång lista). Kan bara säga att jag känner igen och håller med det som redan har skrivits av andra användare på Reco.
  • L
    L skrev om Stockholms Dykcenter AB
    På websidan går det att köpa komplett dykcert för ca 3000 kr. Ringde och verifierade att jag inte skulle behöva betala något mer. Visade sig att första mötet är med någon sorts Percy-Nilegård-typ som ska sälja in mer grejer. Kravet för att få gå kursen var att jag köpte till ett utrustningspaket för minst 2000kr, men de uppmuntrade att köpa dyrare paket för 5000 kr + 500 kr / månad i 12 månader, dvs 11 000 kronor utöver vad kursen kostade. Dessutom skulle jag betala 600 kr i försäkring för deras prylar och 300 spänn för transport till ställena där vi skulle dyka. De försökte även övertyga mig om att köpa till utbildning på dykdator och att dyka från båt, för 1000 kr extra ( + 600 kr extra för "lån" av dykdatorn), för att få något klistermärke i en bok. "Vi ska ändå gå igenom de momenten, så ni behöver bara betala 1000 kr extra för att få klistermärkena."

Det bjöds inte på någon mat eller matpauser under kursen under första dagen 14:00-23:00. Däremot lovade de att det skulle finnas en grill, så vi kunde ta med grillmat till dagen efter. Det visade sig att vi var 14 pers som skulle dela på en engångsgrill.

Jag vaskade resten av kursen, och tänker inte ha mer att göra med detta oseriösa företag.

På den positiva sidan så var en av instruktörerna rätt bra, men det kan på intet sätt uppväga hur dåligt behandlade och lurade på pengar vi blev på denna kurs. Observera att minimikravet för att gå kursen är en ca 100% ökning av priset du initialt betalat, där det inte ska tillkomma några extra kostnader.
  • Lina L
    Lina L skrev om Stockholms Dykcenter AB
    Katastrofställe, håll er borta! Dåligt bemötande, vi var riktigt missnöjda!
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Stockholms Dykcenter AB