Stolpes Entreprenad AB

Stolpes Entreprenad AB, sid 2

Stolpes Entreprenad - Sedan 1996 har vi utfört en rad olika entreprenadarbeten. Med över 20 år i branschen har vi skaffat oss den erfarenhet och kunskap som behövs för att utföra jobb med hög kvalitet och hög servicegrad. Genom att ständigt se över våra materialleverantörer och nya metoder säkerställer vi att vi levererar det bästa materialet till bästa pris.

Kvalitetssäkrar gör vi genom de interna kontroller som Thomas Stolpe själv utför. Detta för att få ett så nära samarbete med beställaren som möjligt. Vi på Stolpes Entreprenad Erbjuder

- Tegelomläggningar
- Byggnadsplåtslageri
- Mindre tätskiktsarbeten som duk & papp
- Skotta säkert

Välkommen att höra av dig till oss för offert eller ta en titt in på vår Instagram https://www.instagram.com/stolpesentreprenadab/

Läs vad 115 kunder tycker om Stolpes Entreprenad AB 2

2020-04-25
    Lätt att få kontakt med. Ger ett mycket seriöst intryck.
    2020-04-25
    - plåtarbete pga läckage vid regn påslag.
    - på ett yrkesmässigt och trevligt sätt
    - laga läckaget, läckaget lagades men tyvärr upptäcktes ett nytt lite senare. Det nya läckaget är inplanerat för åtgärd.
    - erfarenhet hittills är ett gott intryck

Återkommer gärna senare när arbetet har avslutats
    Hej Hans och tack för din tid att skriva några rader om oss. Stämmer riktigt att ett nytt läckage hittades efter att vi där, men som vi sa så kommer vi tillbaka under nästa vecka för att få in plåten bakom ditt smygvirke på din balkongdörr. Vatten har en förmåga att leta in sig på dom konstigaste ställena. Ha en fin helg nu så hörs vi under nästa vecka. Mvh Thomas Ps, vatten läckage är det inte lätt att på ett besök hitta boven till dramat men skam den som ger sig:) Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-23
    Lagning av plåttak. Arbetet utfört proffsigt av kunnig och trevlig personal.
    Tack Björn för din återkoppling. Fotrännorna blev riktigt bra ihop med din bandtäckning. Välkommen åter och på återseende:) Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-23
    Vi har anlitat dem 2 gånger för lite olika arbeten på vårt hus och dem är super trevliga, effektiva och ger utmärkt service. Väldigt lätta att ha och göra med. Kan starkt rekommendera dem!
    Hej Jaqueline och tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Hoppas oljudet försvann efter att vi bytt plåtdetaljen på skorstenen. Hör av dig om det är nåt mer vi kan bistå med! Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-23
    Mycket god snabb service med professionell lösningsorienterad personal
    2020-04-23
    Beställt plåt för hämtning.
    Haft Stolpes som plåt entreprenör på massor av jobb, oftast takomläggning.
    Hela rena, trevluga killar som gör bra jobb, håller tider och avtal.
    Lätt att beställa detaljer för avhämtning.
    Super tack Patrik för din återkoppling! Ha en fin kommande sommar så hörs vi framåt:) Bra skisser på diverse plåtdetaljer som du beställt, vilket borgar för rätt slut produkt. ///Om ni vill ha en plåt tillverkad så kan Ni rita en skiss på lapp, mms en bild på den till 0707648271 och sen återkommer vi om det är några frågor gällande just Er plåtprofil/// På återseende Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-23
    Snabbt och punktligt. Kan varmt rekommendera
    2020-04-22
    Fantastiskt bemötande och kvalificerat utfört takarbete och dessutom snabbare än förväntat till mycket rimligt pris. Jag rekommenderar starkt Stolpes Entreprenad.
    Roger
    Tack Roger för din återkoppling om vårt plåtarbete hos dig. Det blev riktigt bra till slut:) Ha det bra och Välkommen åter ! Stolpes Entreprenad AB
    Plåttjänst

Utmärkt

Företaget levde mer än väl upp till mina förväntningar.

Utmärkt 5
    Hej Hans Och tack för din återkoppling. Ja nu kan sotarn komma till skorstenen på ett tryggt sätt samt att det nya skorstensbeslaget tätar bra mellan skorsten och Lertegel. Tror det var bra att vi även fäste upp din nockplåt så den inte blåste iväg i senaste stormarna. Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-22
    Pålitligt utfört uppdrag, inget att anmärka på.
    Tack Mattias för att du tog dig tid att skriva några ord. Årets storm var lite ilsken mot dina lertegelpannor. Tack även för att du ringde om sladdvindan till skyliften som vi glömde:) Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-21
    Beställer plåtarbeten med ett mycket gott bemötande och bra resultat.
    Hej Lasse och tack för att din återkoppling! Alltid roligt att hjälpa dig på dina byggen:) På återseende och bara komma och ta en fika när du har tid Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-21
    Nya hängrännor och stuprör. Trevligt bemötande och snabba på att svara på frågor. Snyggt jobb! Rekomenderas
    Hej Magnus , Hoppas att valet av en bredare hängränna 150mm fungerat bra i regn rusket som varit. Blev snyggt när du målade vit i takfoten också:) Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    Fix med vårt plåttak.
    Snyggt och snabbt med personlig service
    Hej Marcus och tack för din återkoppling. Ja våra justeringar (åldersförlängande åtgärder)på taket kommer göra att Ni ej behöver lägga om taket i närtid utan kan planera det i framtiden. Ha nu en fin kommande sommar och välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
  • Martin T
    2020-04-21
    Vi har lagt om nockbanden på våra tak i två omgångar det senaste året (två olika tak). Stolpes fick uppdraget båda gångerna. En mycket enkel och bra kommunikation. De åkte förbi och tittade till taken emellan andra jobb och klämde därefter in det lilla arbetet på kort varsel. Snabbt ordnat på en eftermiddag och resultatet blev mycket bra. Vi är väldigt nöjda och kommer återkomma!
    Tack Martin för din återkoppling och för att vi fick förtroendet även andra gången på tak 2. Välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-21
    Snabb service. Alla åtgärder vi beställt har utförts med ett utmärkt resultat.
    Tack för att du tog dig tid att berätta vad du haft för erfarenheter gällande våra tjänster Ingen storm i år var ju som Alfrida men det stormade ganska hårt i år också och hoppas våra plåtar sitter som dom ska, annars bara höra av dig så löser vi det:) Hoppas även att sotarn blev glad när han skulle gå på den nya gångbryggan när han skulle sota. Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-21
    Alltid hjälpsamma och effektiva. Tomas är kanon
    Tack Lennart, det är alltid roligt att hjälpa dig med dina plåtarbeten. På återseende Stolpes Entreprenad AB
  • Radeks Mark & Betong AB
    2020-04-21
    Plåt arbetet på mitt hus ....
    Tack för din återkoppling. Ja visst blev vattenavrinningen bra:) Välkommen åter ! Stolpes Entreprenad AB
    2020-04-20
    Har anlitat Stolpe tidigare och finner dem mycket professionella och serviceinriktade. Definitivt ett företag jag kommer vända mig till igen och varmt kan rekommendera.
    Tack Håkan för dina varma ord! Blev fint med skorstensbeslaget på ditt glaserade lertegel! På återseende Stolpes Entreprenad AB
  • Inga E
    2020-03-31
    Omläggning av tak och plåtarbete, snickeri , mycket bra trevligt proffsigt bemötande.
    Mycket nöjd kund.. Inga Ekström Molnby Gård Vallentuna
    Kul Inga & tack så mycket själv! Det var en spännande utmaning att lägga om taket på Molnbygård och känna historiens vindslag. Fotrännorna och dom heltäckta skorstenarna smyckade verkligen taket! Ha en fin sommar Stolpes Entreprenad AB
    2020-03-31
    Takomläggning från plåt till lertegel. Nya hängrännor och stuprör. Byte av 2 takfönster. Byte av 3 fönster. Byte av altantak av plast.

Arbetet gjordes enligt plan, inga förseningar att tala om.
    Hej Carl-Göran, Det var kul att ta bort tegelimitationen i plåt som låg och återskapa husets själ med att lägga två kupigt lertegel igen som det var en gång i tiden! Vad ljust & fint det blev med dom nya fönsterna, ihop med att du målade träpanelen vit också! På återseende Stolpes Entreprenad AB
    2020-02-17
    Vi fick hela vårat plåttak omlagt med tillhörande gesimsränna. Krävande och svårt jobb som Stolpes gjorde med bravur. Thomas är väldigt bra på att rapportera om hur arbetet fortlöper och eventuella frågor reds på enkelt och bra sätt.
    Hej Martin, Det blev verkligen bra till slut, var krävande som du skrev men tillsammans så löste vi det bra tycker jag! Den kommunikationen som vi hade genom ditt projekt var ömsesidigt, du med ditt jobb som arkitekt och kunnande i branschen grundlade ett gott slutligt resultat! Nya trallen på balkongen blev fint också Trevlig sommar & på återseende Stolpes Entreprenad AB
    2020-01-28
    Stolpes Entreprenad utförde uppdraget hemma hos mig med stor yrkesskicklighet samt trevlig bemötande, hängrännor och snörasskydd vart precis som jag ville. Toppen firma
    Hej Ronny, Roligt att Ni är nöjda, snöras skydden fick dock ingen prövning i år:) Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2019-12-16
    Snabb återkoppling, besök för mätning och prisuppgift av snörasskydd till garaget och del av huset. Trevliga och proffsiga killar som utförde arbetet i tid .

Rekommenderar varmt Thomas Stolpe med personal.
    Hej Anneli och tack för att vi fick förtroendet:)! På återseende Stolpes Entreprenad AB
    2019-12-10
    Tak rep.
    Mycket snabbt och bra
    2019-12-06
    Stolpe hjälpte mig med en lös takpanna och ryckte ut otroligt snabbt och effektivt.
    Hej Kristian, Bra service försöker vi alltid stäva efter! Tack för att du tog dig tiden att skriva några ord om oss! Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2019-11-25
    Vi har anlitat Stolpes entreprenad de senaste 20 åren utan anmärkning:-)
    De håller alltid vad de lovar och sköter sina tider exemplariskt.
    Deras kvalitet är riktigt bra.

Jag rekomenderar Stolpes entreprenad varmt.

Hälsningar
    Marcus Levin
    Hammarsleven AB
    Hej Marcus, Tack för att du tog din tid att skriva. Det är roligt för oss plåtslagare att komma till dina murar jobb då det är ordning och reda! Stolpes Entreprenad AB
    2019-11-15
    Jag behövde en ny skorstenshuv och på rekommendation ringde jag Thomas Stolpe. Det dröjde inte många dagar efter första kontakten förrän den nya huven var på plats och motsvarade mina förväntningar. Priset likaså.
    Jag kommer att ge honom fler uppdrag i framtiden.
    MVH/ Roland
    Hej Roland! Tack för att du tog dig tid att ge oss några ord om dina erfarenheter av våra tjänster! Vi la om grannhuset för några veckor sen och skorstenen såg fin ut! Välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
  • Michael S
    2019-11-05
    Renovering/tätning av tak. Snabbt besök, snabb återkoppling med bilder samt snabbt igångsättande av arbete.
    Hej Michael! Ditt tak är ju väderutsatt och viktigt att löpande ha ett underhåll av dessa åtgärder mellan vägg och plåt! Ha det fint och på återseende! Stolpes Entreprenad AB
    2019-11-03
    Alla grabbarna var trevliga och lätta att kommunicera med. Snabbt, smidigt och proffsigt sen var dom klara och hade städat undan. Toppen!
    Hej Pär, Tack för att du tog dig tiden att skriva några ord:) Viktigt att ha rent och snyggt runt oss när vi jobbar, blir roligare då! Ha en fin kommande sommar Stolpes Entreprenad AB
  • Kim B
    2019-09-24
    Mycket duktiga och kompetenta.
    Smidiga att ha och göra med hela vägen. Alltid lätta att nå om man har frågor. Rekommenderas till 100%👍😄
    Hej Kim! Tack för dina rekommendationer! Din omläggning av taket gick fint tycker vi och resultatet riktigt bra:) Under 2020 kommer vi och gör ett års besiktningen, vi hör av oss! Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2019-09-04
    Lagning av trasigt snörasskydd
    2019-09-02
    Bra hjälp med plåtarbeten på tak. Lätta att ha att göra med och bra planering. Rekommenderas!
    Hej Lasse, Tack för att du tog dig tid att skriva några ord! Jo bra planeringen är nyckeln till att få bra flyt i entreprenaderna Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
  • Lisen S
    2019-09-02
    Jag behövde hjälp med att lägga om ett tak som läckte på mitt hus.
    Kontaktade flera företag för offert och valde Stolpes Entreprenad AB som lämnade den bästa offerten på flera punkter.Jag hade dessutom blivit rekommenderad av flera fastighetsägare i området om att Stolpes Entreprenad AB var ett seriöst företag. Samtliga fastighetsägare var otroligt nöjda med resultatet av deras arbete.
    Jag instämmer och är otroligt nöjd och glad att mitt tak har fått ett proffsigt och noggrant omlagt tak med betong och fyra kupor med plåttäckning.Dessutom en viktig aspekt, ett trevligt arbetslag
    som arbetade effektivt och metodiskt.
    Jag kommer att i vår anlita Stolpes Entreprenad till att lägga om taket på min carport.
    Som avslutning vill jag tacka för det stora engagemang som företaget visade mig!
    Hej Lisen, Hoppas du mår fint i dessa Corona tider och ett stort tack för att du tog dig tid att skriva några ord om din takomläggning. Det blev fint även med plåttäckningen på carportstaket som du även kan se på vår Instagram:) Hör av dig om vi ska hjälpa till med målningen under året som vi pratade om! Vi kommer tillbaks under året och gör en ett års besiktning där vi kollar efter trasiga tegelpannor som kan vara svåra att se men efter en vinter ser man dom tydligt och byter dessa. rensar även hängrännorna till dig så 2020 behöver du inte tänka på nåt takunderhåll:) På återseende framåt! Stolpes Entreprenad AB
    2019-09-02
    Superduktiga, trevliga och pålitliga. Kan verkligen rekommendera dem.
    Tack Anna! Hoppas dom nya hängrännorna varit bra under dom ruskiga vinter månaderna som varit! Ta en sväng när det regnar nästa gång och hör av dig om det är några justeringar som vi kan göra! Välkommen åter Stolpes Entreprenad AB
    2019-06-07
    Snabb service, gediget jobb och allt på utsatt tid.
    Tack Stefan, Vi försöker alltid att leverera på utsatt tid och vikten att göra ett bra jobb bottnar i vidare rekommendationer framåt som göra att vi kan få nya uppdrag. Ha en bra dag och välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
    2019-05-26
    Nytt tak och ny plåt på balkonggolv.
    Trevlig bemötande, väl genomfört och snabbt arbetat.
    Levde upp till mina förväntningar.
    Hej Lena! Hoppas det är bra med Er och att omläggningen av betongteglet med plåtdetaljer fått en prövning under vinterstormarna:) Under 2020 som kommer vi till Er och gör en ett års besiktning där vi går över taket och tittar så allt är bra, detta är gratis såklart! Ring oss om det är nåt mer vi kan bistå med! På återseende! Stolpes Entreprenad AB
    2019-05-24
    Fixade takläckaget snabbt och effektivt, och enligt överenskommelsen tidsplan.
    Kan verkligen rekommendera Stolpes Entrepenad.
    Hej Mats! Hoppas lagning av takläckaget håller annars bara höra av dig så bistår vi igen :) Tack för dina ord, viktigt att vid läckage snabbt komma på plats såklart så följdskador inte blir så allvarliga! Välkommen åter ! Stolpes Entreprenad AB
    2019-05-24
    Har i flera omgångar köpt plåtarbete från Stolpe och det har alltid varit med utmärkt resultat
    Tack Owe, kul att vi levererat enligt dina önskemål Välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
    2019-05-23
    Omläggning av tak med tegelpannor + all plåt inkl hängrännor och stuprör.
    Perfekt utfört av mycket trevliga och professionella plåtslagare.
    Alla vi har träffat är mycket hjälpsamma, ärliga och serviceinriktade.
    Thomas Stolpe är trevlig, kunnig och enkel att ha att göra med.
    Vi kan starkt rekommendera detta företag!
    Tack Robert för att du tog dig tid att skriva några ord:) Men visst blev det fint och hoppas att allt klarat vinter stormarna bra. Bara höra av dig om det är några justeringar som behöver göras! Välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
  • Robban H
    2019-05-23
    Stolpes fick uppdraget att lägga om vårat tak. Detta skedde efter att företaget lämnat en mycket tydlig offert med prydligt uppställda poster. Byggstart kunde även ske på dagen, efter våra önskemål.

Vi gjorde om en del plåtdetaljer, och förväntade oss att Stolpes skulle göra ett bra jobb. Faktum är även att Stolpes gjorde mer en vi bad om.

Företaget är även mycket lätta att kommunicera med. Det finns inga otydligheter från de anställda och tillgängligheten är hög.

Stolpes har även efter slutförd entreprenad fortsatt att hjälpa oss med frågor. Vi har fullt förtroende för Stolpes och rekommenderar verkligen företaget.
    Hej Robban ! Tack för att du tog dig tid och skriva lite kring ditt takbyte:) Vi har sett att man kan utföra Era takbyten på olika sett men att montera en råspont som undertak istället för masonit är ju Rolls Royce som du valde men att ha kvar masoniten och bara justera/laga den om det behövs och lägga nytt betongtegel en annan! Du valde ny plåt på kupor och det är nog en bra idé då vid valet av råspont så höjs nivån på taket med drygt en cm och gör att plåtbeslag och så ligger och rider och får en dålig anslutning mellan plåt och tegel. Hör av dig om det är nåt mer vi kan bistå med! MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2019-05-22
    Bra service, snabb leverans, bra utfört arbete och noggranna. Har inget att klaga på!
    Hej Sarkan, Hoppas plåtarna sitter kvar efter vinterns stormar, ingen storm har ju varit som Alfrida. Vi hjälper en av dina grannar nu med en ny stormskada! Ha det fint och välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
  • Ola C
    Omläggning av tak.
    Bra bemötande, lätt att hålla kontakten via mail, snabba bra svar på frågor.
    Jag förväntade mig att få taket omlagt, detta har skett snabbt och proffsigt. Snabbare än jag trodde det skulle gå. Jag är mycket nöjd. Fint blev det.
    Hej Ola, Tack för att du tog dig tid och skriva några rader! Det gick bra med undantag av att grannen fick punktering av en spik eller skruv som vi lagade sen såklart:) Ha nu en fin vår o sommar Välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
  • Per B
    2019-05-22
    Snabbt, rätt utfört och bra pris. Lätta att ha o göra med. Har för mig att jag vid offerttillfället bad om att de skulle lämna kvar vissa delar från rivningsarbete. Det togs dock med o slängdes, men kan bero på att det var lång tid mellan offert och utfört arbete. Jag är överlag mycket nöjd.
    Hej Per och tack för att du tog dig tid att skriva! Hängrännan blev ju bra med att släppa ut vattnet på garagetaket istället, men ledsen att jag missade ditt önskemål om att spara rivet material:) Hör av dig om det är nåt mer vi kan bistå med ! Välkommen åter! Stolpes Entreprenad AB
    2019-01-02
    Mycket proffsigt och ansvarsfullt bemötande med ett bra och kostnadseffektivt förslag på vårt problem med brister i takstegen.
    Hej Johanna! Sen återkoppling men tack för att du tog dig tid att skriva några ord. Välkommen åter! Mvh Thomas stolpe Stolpes Entreprenad AB
  • Birgitta S
    2018-12-17
    Anlitade Stolpes för byte av takpannor på hus och förråd och är väldigt glad för det. Mycket professionella, snabbt och noggrant utfört arbete, utmärkt kommunikation och trevliga människor att ha att göra med helt enkelt. Kändes att man var i trygga händer från början till slut. Kan varmt rekommenderar dom!
  • Anna L
    2018-09-29
    Vi anlitade Stolpes Entreprenad för byte av vårat garagetak i plåt. Har bara positivt att säga om dem. Professionella, punktliga, hårt arbetande och bra resultat. Dessutom mycket trevligt bemötande! Kan varmt rekommendera företaget!
    2018-09-28
    Vi behövde hjälp med snö ras skydd, och ny stege till skorsten, Snabbt svar, snabb på plats. Trevliga killar. Bra jobbat. Företaget levde upp till mina förväntningar alla gånger.
  • Mikael E
    2018-09-12
    Hos Stolpes får man alltid ett bra bemötande och ett bra slutfört arbete.
    De arbetar även nattskift om det behövs.
    Kanon helt enkelt.
  • Anders L
    2018-09-02
    Plåtarbete på tak vid skorsten till bastu. Och plåt vid dörrar.
    Trevligt bemötande. Mycket hög kvalitet på utfört arbete.
    Anders Lindqvist.
    2018-08-28
    Alltid trevligt bemött och bra jobb utfört!