Storstadens Ventilation AB

Storstadens Ventilation AB

storstadensventilation.se
  • Badge2022

Välkommen till Storstadens Ventilation AB! Med över 20 år i branschen kan vi stolt skryta med att vi är specialister på alla typer av ventilationslösningar till privata bostäder. Våra främsta uppdrag består av FTX ventilation, service samt byte av gamla FTX aggregat. När vi utför en FTX installation kan vi själva utföra samtliga...

67 omdömen om Storstadens Ventilation AB

Sedan starten hos Reco 2019

Bengt A
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Storstadens Ventilation med chefen Miguel Annefalk i spetsen har installerat FTX med värmeåtervinning i mitt hus, våren 2023., för drygt 100 000 kr. Värmeaggregatet är ett ACJB från Fläktwood, enliigt uppgift med 2 års garanti. Aggregatet sägs vara effektivare än det i mitt fall 32 år gamla Husqvarna aggregatet. Så är dock inte fallet, vilket kan bero på att det inte installerats korrekt. Om detta är fallet vet jag inte eftersom Miguel Annefalk gått under jorden och inte kunnat nås på telefon och inte svarar på epost. I...

Marie R
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Proffsigt bemötande, kom i tid och blev klara i tid.

Jenny S
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Mycket bra första kontakt. Det har varit lite snårigt att få rätt information från början för att veta hur anläggningen ska skötas för att bli så effektiv som vi förväntat oss. Några samtal senare så tror vi att det har landat rätt. Periodvis svårt att få tag i rätt person, men när Miguel tog sig tid så har det blivit mycket bättre.

Dana J
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Jag anlitade Storstadens ventilation för att installera ett FTX system för att lösa radonproblem i vårt hus. Jag har varit väldigt nöjd med systemet, installationen och framförallt all support under och efter utfört arbete. Kan varmt rekommendera detta bolag. //Dana

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Dana Det var ett rent nöje :)

Jacob S
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Proffsigt och bra gjort. Gav bra rekommendationer och alternativ.

Hans W
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Ville uppgradera mitt 20 år gamla FTXaggregat som mest drog in kall luft. Storstadens ventilation erbjöd kostnadsfri inspektion i hemmet av befintligt system. Mycket bra och trevligt bemötande. Mitt nya system drar betydligt mindre (mellan 100-130W) och återvinner ca 70-80% av värmen vilket inneburit stora energibesparingar för mitt hushåll. Inga överdrifter eller löften de inte kunde hålla, systemet överpresterade gentemot mina förväntningar. Mycket nöjd!

OLA B
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Anläggningen funkar kanon. Klimatet i huset har blivit väldigt mycket bättre. Grabbarna som gjorde installationen var väldigt trevliga. Och de kom och balanserade system efter vår renovering var klar. Det enda som finns att påpeka är att de var dåliga på att plocka upp skärpet på vinden efter sig och en rördragning som inte blev optimal. Men i det hela gjorde det ett bra jobb.

Kristoffer B
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Jag anlitade Storstadens ventilation för byta ut befintlig ventilation (självdrag) mot FTX ventilation med vattenburet kyl- och värmebatteri i villan som jag nyligen köpt med familjen. Jag kontaktade flera bolag för offert och flera platsbesök gjordes, men jag valde slutligen Storstadens då jag fick ett så bra bemötande och de hade en lyhördhet kring mina funderingar som jag inte upplevde att jag fick från de andra bolagen, vilket var väldigt förtroendeingivande. Jag läste på mycket om FTX på egen hand innan och...

GUSTAV H
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Miguel och Sebastian installerade ett nytt FTX-aggregat hos oss i maj 2022. Det tidigare var från 70-talet och susade och ”klånkade” i hela huset. Vi är otroligt nöjda! Hjälpsamma både under och efter installationen och alltid trevligt bemötande. Resultatet är dessutom över förväntan. Vi hör inte ett knyst av den nya ventilationen och det är väldigt skönt att enkelt kunna växla mellan olika lägen direkt i mobilappen. Braständningsläget har använts mycket nu i vinter. Enligt energiräknaren har vi också gjort en hel del besparingar sedan installationen.

SAMY HUSEIN A
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Vi har en souterrängvilla från 1965 med självdrag och förhöjda radonvärden (400-500 på nedervåningen). Vi valde att sätta in ett ftx system och samtidigt byta fönster. Storstadens ventilation hjälpte oss med den rätta lösningen på ventilationen för huset. De var mycket trevliga och hjälpsamma, de utförde installation på ett bra sätt. Resultatet är över förväntan. Inomhusklimat är avsevärt bättre än innan. Det är varm och skönt inne samtidigt som luften är frisk och fräsch. Vi har även sänkt uppvärmningskostnaderna....

Peter Nicklas H
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Hade ett lite mer ovanligt problem med att jag behövde flytta en 135 kg tung FTX för att komma åt en läckande golvbrunn som fanns under aggregaten. Kontaktade Storstaden, fick ett pris och ett datum. Jobbet utfördes snabbt och på ett mycket bra sätt. Kan inte annat än att ge Storstaden mina varmaste rekommendationer

Patrik W
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Jag hade letat länge efter en lösning med ett energieffektivt och enkelt system för att förnya mitt anläggning med luftburen värme från 90-talet. Till slut fick jag kontakt med Storstaden som löste frågan! Dessutom gick det fort och smidigt att få installationen på plats.

RICHARD A
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Efter ca 6 månader av oseriösa och i allmänhet dåliga företag kom vi i kontakt med Storstadens ventilation. Från första kontakt tills att jobbet var klart har upplevelsen varit fantastisk. De håller vad man lovar, berättar de olika stegen och ser till att man är införstådd med allt. Kan varmt rekommendera detta bolag, framförallt då konkurenterna inte ens ringde tillbaka efter att man gjort offertförfrågan.

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack för det finns omdömet 😃 Det var ett rent nöje. Lycka till med era fortsatta renoveringar!!

Tony L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

När jag bestämde mig att installera ett nytt FTX- ventilation i huset så tog jag in tre offerter och vinnaren blev Storstadens Ventilation AB. Ett professionellt gäng med fantastik service och riktigt bra kundbemötande. Jag som person är helt ovetandes om ännet, hjälpte de mig att guida mig genom djungeln av frågor och termer. Jag både rekommenderar och skulle anlita Miguel & Co utan tvekan igen!

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack för ett gott samarbete, det var ett sant nöje :) Lycka till med resterande renoveringar!

Jasmina V
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Extremt bra bemötande från första till sista kontakt. Vi ville byta ut befintligt ventilationsaggregat och värmeväxlare, och det var inga problem. Genom hela installationen tog man sig tid att beskriva hur allting fungerar och även visa hur man gör olika inställningar. När man sedan lämnade platsen var allt återställt till befintligt skick. Man städade undan efter sig och lämnade inga spår efter installationen. Vi är jättenöjda med allt Storstadens ventilation har gjort för oss och kan varmt rekommendera dem.

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Jasmina för era vänliga ord :)

Patrik L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Beställde filter och reservdelar till ftx-aggregat. Bra bemötande och korrekt leverans, i tid. Rekommenderas.

Roland S
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Jag blev bemött av ett riktigt proffs som efter genomförandet känns som en av mina bästa vänner Företaget levde upp till våra förväntningar till 150% utan att ta onödig tid från mig De hjälpte mig med förslag, planering och genomförande av ett ventilationssystem för ett stort hyreshus Bästa hälsningar Roland Sigvardson

Thomas C
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Väldigt trevligt bemötande. Bra offert med utförlig beskrivning av vad som ingår. Jag köpte ett FTX-aggregat med kylbatteri, komplettering av ventilationskanaler och don samt injustering.

Olle F
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Storstadens ventilation gjorde två kompletta installationer i två exklusiva nybyggda fastigheter vi byggde klart våren 2021 i Rönninge söder om Stockholm. Jag har även anlitat dem i tidigare projekt och alltid varit väldigt nöjd. Hög kompetens, tillgänglig och alla intyg/dokument lämnade i god tid. Kan även säga att de är väldigt service orienterade då de återkopplar och tar dialog med övriga underentreprenörer under projektets gång vilket underlättar mkt för mig som projektledare/byggherre. Kan starkt rekommendera detta företag. //Olle Fidan,

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Olle, det är alltid ett nöje :)

Janne B
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Jag kan varmt rekommendera Storstadens Ventilation AB. Proffsiga, snabba, och väldigt trevliga. De har gjort synnerliga bra jobb med vår gamla röriga ventilationsanläggning i BRF i centrala Stockholm.

Marko P
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Redan vid första kontakten fick jag ett bra bemötande. Dom kom hem till mig och gick igenom hur man kan göra för att få bästa resultatet. Jag fick en bra klarhet i vad man bör göra, vad man kan göra osv. Det blev dyrare än vad jag räknat med från början, men resultatet blev bra. Storstadens Ventilation AB är mycket kunniga och proffsiga. Sammanfattning Jag köpte 2 st ventilationsaggregat samt 2 st kylbatterier. Allt arbete med rörisolering mm utfördes korrekt. Inkoppling samt injustering sköttes perfekt. Storstadens Ventilation gjorde ett mycket bra jobb.

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Marko, det värmer i vinterkylan :-)

Carl-johan G
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Flexibelt, bra pris och leverans i tid. Stort tack för fint samarbete!

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack själv :) och fortsatt lycka till med verksamheten!

Jonas J
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Serviceminded, ordentlig, ärlig och väldigt trevlig!

FREDRIK L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Mycket trevligt bemötande genom hela processen + att man känner att kunskapen finns där! Gjorde att jag slapp tänka på något och fick ändå i slutändan allt jag ville ha :) Efter installation blev jag också proffsigt guidad med de frågor jag hade gällande automatiska ventilationsscheman 👍🏻

Sara Ö
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Har installerat ett FTX-system och är mycket nöjda både med bemötande, service och installationen. Luften har blivit så mycket bättre och radonvärdet har gått ner och är nu på en godkänd nivå. Kan varmt rekommendera storstadens ventilation.

Olle H
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Snabb kommunikation. Raka puckar, håller ord och gör ett bra jobb! Helt nöjd. Rekommenderas!

Danielle B
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Storstadens Ventilation AB installerade ett helt nytt Värmeåtervinnings-Ventilationssystem åt oss i vårt hus. Dvs FTX-ventilation. Lätta att kommunicera med innan offerten, och bra genomgång. De kommer när de ska, gör det dem ska och är klara när de ska. Dessutom så städade de undan efter sig varje dag och höll rent på arbetsplatserna. Utöver detta så kostade det vad vi kommit överäns om. <3 De kommunicerar med mig som kund om det är några förändringar. Att de dessutom utöver det som är avtalat är vänliga och...

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Danielle Det har varit riktigt kul att få träffa er och installera ert nya FTX system 😃

Martin L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Utbyte av gamla 90-tals luftvärmeaggregat till konfovent och acjb + värmepump. Kul att den här innovativa lösningen erbjuds av Storstadens ventilation. Ser fram emot att spara både ekonomi och miljö utan att behövt byta värmesystem. /Martin, Saltsjö-Boo

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Martin, det värmer 😊 Det ska bli spännande att höra hur mycket pengar du sparar nu med nya ACJB och värmepumpen.

Lennart K
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Vi sökte offert från tre företag när vi ville förbättra ventilationen i vår villa. Vi bedömde företagens förmåga att utvärdera vad som behövde göras, samt vad det skulle kosta. Valet föll på Storstadens Ventilation AB. De hade bättre förslag för att lösa våra problem, samt att det kostade inte mer än hos de andra företagen. De är lätta att prata med och diskutera problem och lösningar. Storstadens Ventilation AB installerade FTX i vår 200kvm villa, som tidigare saknade aktiv ventilation. De har dragit rör genom väggar...

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack för en fin recension, alltid lika kul att göra kunder nöjda 😃 Hoppas sommaren blir bra för er och lycka till med huset och nya tillskottet 😊

Peter N
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Punktliga, trevlig, enkla att ha och göra med. Gjorde vad vi kommit överens om. Kan inte begära mer!

Tack och bock för de positiva orden 😃 Det var ett sant nöje! Trevlig sommar 🌞

Hans Bertil F
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Vi anlitade Storstadens Ventilation AB för ett utbyte av vår gamla Temovex480-anläggning. Ett modernt FTX-aggregat(Komfovent) installerades som enkelt styrs via en lättanvänd separat panel. Aggregatet är placerat på vår vind och det är både lite trångt och svårarbetat däruppe. Den kritik vi har är att det här var ett rätt komplicerat utbyte och det borde behövts två personer för genomförandet. Vi hade också i förväg informerat och skickat ett flertal bilder för att visa hur läget såg ut. Dock, tekniker Sebastian...

Joakim S
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Köpte FTX installation till 200kvm villa med källare och är nöjd. Smidigt offertarbete och uppföljning, håller vad de lovade och var öppna för anpassningar och bra lösningar på plats. Kunniga med bra svar på ibland dumma frågor. Själva installationen var mycket väl utförd och de var tydliga med vad som inte ingick i installationen men kunde ändå komma med förslag på hur jag själv kunde fixa de enkelt. Rekommenderar och skulle anlita de igen!

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack för ditt fina omdöme, Joakim! Det betyder mycket för oss :) Hoppas ni får en fin sommar 🌞

Jens W
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Bara positivt att säga om Storstadens Ventilation AB. Vi installerade ett komplett FTX-system i en 2-plans villa på 158 kvm med bjälklag av lättbetong som en radonåtgärd (hade mätvärden något över gränsen) men även för att få ett behagligt inomhusklimat. Från första kontakt till avslutat arbete har de varit föredömen i precis allt. Miguel hanterar kundbemötande och besiktning på ett mycket proffsigt sätt och installationen av Sebastian var fantastiskt bra utförd. Jag kan verkligen rekommendera Storstadens Ventilation AB till alla som funderar på att installera FTX.

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack för din fina recension, det värmer 😃 Hopp om en fin vår och sommar 🌞

Robert J
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Effektiva och lätta att ha att göra med.

Raymond S
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Montage av Radonsug, Trevlig personal, snabb och snygg installation. Mycket nöjd!

Daniel Ö
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Beställde en radonsugs-anläggning. Mycket proffsigt montage/hantering, bra prisbild och trevlig installatör. Kommer definitivt att kontakta dom för fler ventilationsarbeten.

Lucke L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Lösnings orienterade. Vänliga och seriösa.

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack Lucke :) Hoppas det blev lite mer fart i kökskåpan nu... Trevlig helg!

Navid I
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Bor i ett hus med förhöjda Radonvärden. Tog in flera offerter från olika företag (stora som små). Redan från första kontakten med Storstadens Ventilation fick jag ett gott intryck o bemötande från Migge. Att företaget kunde garantera radonvärden under gränsvärdet efter installationen och att de kunde möta mina behov o krav gjorde valet ganska enkelt. Att de var konkurrensktaftiga i pris o fakturerade förns när jobbet va klart va bara ett plus som gjorde att jag kände trygghet. Sebbe va här och installerade ventilation-lösningen....

Svar från Storstadens Ventilation AB

Tack för de fina orden Navid. Det var ett sant nöje att utföra installationen åt er :)

Bo P
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Nytt ventilationssystem. Bra bemötande, bra redovisning innan av systemet. Företaget levde upp till mina förväntningar. Bra gjort, förklaring av hur det fungerar. Anlitar gärna Storstadens Vent igen.

Göran B
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Köpte nytt ventilationssystem som installerades av Miguel Annefalk och Sebastian. Vi blev väl bemötta och de var mycket proffsiga och kunniga i deras arbete upplevde vi. Vi kan gärna rekommendera firman till våra grannar och bekanta.

Kerstin H
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Storstadens Ventilation AB bytte ventilation med alla de olika arbeten runt detta, på ett alldeles utmärkt sätt. Besök på plats innan arbetet påbörjades med råd och förklaringar. Arbetet utfördes noggrant, professionellt och synnerligen effektivt. Egna önskemål om utförande och tider tillgodosågs. Allt ser snyggt och prydligt ut. Vänligt bemötande. Rekommenderas varmt!

Gunnar I
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Installation av ny ventilation utfördes på ett mycket bra sätt. De var proffsiga och effektiva. Trevliga personer att ha att göra med och de städade undan efter sig på ett föredömligt sätt.

Lennart G
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Reparation av ltx aggregat. Blev bemött på ett mycket trevligt sätt. Jag hade förhoppningen att det skulle gå reparera och det lyckades. Som sagt en mycket vänlig och ytterst trevlig upplevelse man blev glad att möta denne man. Och mer jobb är planerat.

Elena N
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Fick en värme ventilation installerad av en jätte trevlig kille ,väldig proffsigt och snabb service . Och bra informerad :))

Mats B
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Jag anlitade Storstadens ventilation för FTX aggregat inkl installation. De gjorde ett utmärkt jobb i tid och till rimligt pris. Jag ger högsta rekommendation till Storstadens Ventilation

Kristoffer E
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Installerade ett FTX aggregat och det har fungerat smärtfritt och professionellt.

Mats L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Installation av FTX-system i villa. Allt gick enligt plan. Rekommenderas.

Peter I
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Storstadens ventilation installerade ett ftx-system hos oss. Jag tyckte de var prisvärda och effektiva. Vi är nöjda med jobbet och kan gott rekommendera dom. Ska jag nämna något negativt så skulle jag gärna fått lite bättre kommunikation från dom löpande. /Peter

Henrik E
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Väldigt bra bemötande från första stund, arbetet har anpassats efter våra önskemål. Vi installerade nytt FTX system i vårat hus. Rekomenderas starkt. Tack för hjälpen, Henrik

Ann L
Skrev om Storstadens Ventilation AB

Anlitade Storstadens Ventilation då vårt system (Heru) helt lagt av. Proffsigt och kunnigt bemötande som löste vårt problem samt att vi fick ett bättre fungerande system än tidigare.