Strands Bilar

Duvgränd 8A, 172 36 Sundbyberg — Visa karta

Välkommen till Strands Bilar!

Vi tycker att ett bilköp ska kännas bra, nästan en pirrande känsla, riktig glädje med andra ord. Det ska även vara okomplicerat, därför har vi valt att ta fram en del tjänster som underlättar, till exempel.

Finansiering upp till 72 månader. Garantier från 6-36 månader för ett tryggt bilägande! Gratis Carfax rapporter på alla våra bilar ( Bilupplysning/historik ).
Sist och nästan viktigast, ett trevligt bemötande!

Ett familjeföretag.
Kvalité framför kvantitet, vi säljer bara bilar vi själva tror på. Vi tänker långsiktigt och strävar efter super-nöjda kunder!

Vid försäljningsuppdrag av din bil tar vi hand om hela processen, in & utvändig tvätt, fotografering, uppställningsplats, annonsering på flertal webbsidor samt garanti och finansiering.

Boka tid hos oss redan idag eller ta en titt här nedan för att se vad våra tidigare kunder tycker om oss. Du hittar oss på Fräsarvägen 32 i Länna Industriområde.

Varmt Välkommen in till oss!

Läs vad 157 kunder tycker om Strands Bilar

• 2020-05-22

Annika K skrev om Strands Bilar
    Köpte min drömbil, har haft en sådan i 10 år, men ville ha en nyare. Blev mycket bra bemött på all vis, finns inget meta att önska.
    Hade nog inga förväntningar, men kunde inte önska ett bättre bemötande. Tummen upp för Strands Bilar 👍🏼 Läs mer
  • Hubert M

2020-05-09

Hubert M skrev om Strands Bilar
    Gjort 2 affärer med killarna på Strands Bilar och det är verkligen Grymma grabbar! Trevligaste bilfirman jag varit på och aldrig känt mig lurad när jag åker därifrån!
    Kan starkt rekommendera detta företag och de håller vad de lovar, Tillskillnad från andra bilfirmor.
    Mvh Hubbe Läs mer
  • 2020-05-08

EMIL R skrev om Strands Bilar
    Extremt kunniga och serviceinriktad personal! Rekomenderas starkt!!! Läs mer
  • 2020-05-07

felix h skrev om Strands Bilar
    Toppbemötande från både Jerry och Conny på Strands. Snabb och professionell service hela processen.

Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2020-04-10

William skrev om Strands Bilar
    Köpte en riktigt fin Audi hos Strands bilar, bemötandet från första samtalet till avslutad affär var klockrent! Dom besvarade alla mina frågor & gav mig nödvändig information om bilen, kändes väldigt uppriktiga.
    Kommer absolut att återvända i framtiden när det är dags för bilbyte. Läs mer
  • Peter N

2020-04-06

Peter N skrev om Strands Bilar
    Blev väl bemött och visad runt bland bilarna.
    Köpte mig en Audi och köpet gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-04-04

Rebecca skrev om Strands Bilar
    Köpte en Volvo som var i näst intill perfekt skick! Jätte trevliga och svarar på alla frågor. Gör allt möjligt för att bemöta ens behov och förutsättningar! Läs mer
  • 2020-04-03

Andreas R skrev om Strands Bilar
    Utmärkt service, mycket trevlig personal. Läs mer
  • 2020-04-01

OLA P skrev om Strands Bilar
    Köpte en fin Mondeo 2008. Trevlig bemötande av Conny och Jerry, några fel som fanns fixades i bästa samförstånd med deras verkstad i Solna, det var värt några resor från Uppsala. Rekommenderas!/Ola Läs mer
  • 2020-03-28

John skrev om Strands Bilar
    Pålitlig & hjälpsam personal, kändes inte som ett gäng säljare! Varit hos andra handlare där det enbart handlar om ”säljet”.
    Rekommenderar Strands bilar! Läs mer
  • 2020-03-27

Ralf skrev om Strands Bilar
    Bra service, mycket trevlig och hjälpsam personal.
    Rekommenderar Strands bilar varje dag i veckan. Läs mer
  • 2020-03-20

Moa B skrev om Strands Bilar
    Jag köpte en Audi a4, blev bemött av 2 supertrevliga grabbar. De är verkligen mån om bra service. Aldrig fått så bra service som på detta ställe. Kommer garanterat återkomma vid nästa bilköp. Läs mer

Jenny skrev om Strands Bilar
    Jätte trevlig & lättsam personal!
    Väldigt informativa & besvarade alla mina frågor i lugn & ro :)

Jag rekommenderar Strands bilar. Läs mer

Eva F skrev om Strands Bilar
    Min bil hade dömts ut av många bilverkstäder men Strands bil ville ändå undersöka bilen alternativt köpa den. Jag meddelade dem att om de ville ha bilen för 2000kr fick de komma till mig och hämta den. De kom, var trevliga och seriösa, inget prutande. De har även erbjudit sig att hjälpa mig hitta en vettig bil. Jag är mycket nöjd med dem. Läs mer

Ann L skrev om Strands Bilar
    Trevligt bemötande! Hög tillgänglighet och snabba kontakter! Läs mer
  • 2020-03-16

Lennart T skrev om Strands Bilar
    Tack för trevligt bemötande.
    Kan rekomenderas.
    Lennart Tällö Läs mer
  • 2020-03-15

Fabian R skrev om Strands Bilar
    Köpte en Ford Focus från grabbarna på Strands bilar och är väldigt nöjd med bilen. Väldigt bra bemötande och super trevliga killar. Kan verkligen rekommendera dom till den som vill köpa en bil från en trovärdig bilfirma. Läs mer
  • 2020-03-14

Jesper P skrev om Strands Bilar
    Grym personal hjälpsamma som ser till att bilköpet blir det bästa Läs mer
  • Sofia H

2020-03-04

Sofia H skrev om Strands Bilar
    Köpte idag en Audi A4 på Strands Bilar och kunde inte känna mig mer nöjd! Mycket kunniga grabbar som besvarade alla frågor jag hade och gav ärliga och raka råd kring val av bil, så man kände sig trygg i att deras prioritering är inte att kränga en bil utan att få en nöjd kund. Fint bemötande, gick igenom processen, vad som ingår i garantin etc tydligt, gav det lilla extra för att försäkra att man som kund känner sig nöjd med sitt köp. Märks väl att de med omsorg väljer val av bilar de tar in.
    Jag kan inte vara nöjd med med min upplevelse hos dem och det är mitt första val vid köp eller sälj av bil eller vid behov av verkstad framöver! Läs mer
  • Kyrre L

2020-02-28

Kyrre L skrev om Strands Bilar
    Mycket bra bemötande .
    Smidigt och snabbt . Läs mer
  • 2020-02-22

Per J skrev om Strands Bilar
    Toppenkillar som köpte min bil! Läs mer
  • Git C

2020-02-07

Git C skrev om Strands Bilar
    Två jättetrevliga bröder som hälsar välkommen med mycket hjärta! Ärliga, äkta och ett väl genomfört köp och byte av bil! Bra info och en bra affär helt enkelt! Fina lokaler och fina bilar! Jag kan verkligen rekommendera att göra affärer med Strands bil! Proffsigt helt enkelt! Läs mer
  • 2020-01-01

Julian S skrev om Strands Bilar
    Jag köpte en Volvo 740 av Strands Bilar. Bilderna och annonsen var ärliga och rättvisande för det man såg när man kom till platsen. Lätt att få kontakt, boka tid och komma överens om betalningssätt. Rekomenderar starkt detta företag. Två härliga bröder som brinner för bilar och brinner för att bemöta sina kunder på ett vänligt sätt med kundservice som prio. Tack så mycket för en superbra bilaffär, det blir fler i framtiden, det lovar jag! Läs mer
  • 2019-12-30

JEAN C skrev om Strands Bilar
    Köpte en Volkswagen Polo, 2013

Som kund upplevde att jag fick ett riktigt bra bemötande samt att personalen var tydliga med allt vid köpet. Åkte även in till verkstaden dagen efter för byte av däck och det gick väldigt smidigt.

Skulle kunna tänka mig köpa min nästa bil hos bilfirman och även rekommendera andra till detta. Läs mer
  • Joakim Patrik B

Byte av bromsbelägg.
    Oljebyte. Läs mer
  • 2019-12-13

Hermanni L skrev om Strands Bilar
    I bought a audi a4 from strands bilar and the car is great! The service they gave me was great too, i have visited many car dealers, and in strands bilar they served me well even though im young. They are definetly an option when im buying my next car! Läs mer
  • 2019-12-12

Lotta skrev om Strands Bilar
    Strands hjälpte oss att sälja vår bil vilket resulterade i den enklaste och bästa bilaffär vi gjort. Trevligt och proffsigt bemötande i världsklass. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-12-10

Christoffer R skrev om Strands Bilar
    Grym service Trevliga och kunniga !
    Bryr sig om kunden👍 Läs mer
  • 2019-12-08

Max J skrev om Strands Bilar
    Köpte en Toyota FJ Cruiser 2007.

Grymt smidig affär, riktigt bra att ha och göra med.
    Köpt många premium bilar Audi,Mercedes,BMW hos större firmor, men dessa var ruskigt trevliga, sakliga och visade gärna allting. Med andra ord inga skojare! Riktigt seriös firma som vet hur man tar hand om sina kunder på Rätt sätt.

Kommer definitivt handla ut av dessa igen samt rekommendera andra till detta.

Tack till bröderna för en smidig bilaffär! Läs mer
  • 2019-11-29

Teresa M skrev om Strands Bilar
    Köpte en Audi A6,bemötande var super super trevlig,allt var som förväntat med köp och allt som förkommer efter köpet. Läs mer
  • 2019-11-26

Sebastian L skrev om Strands Bilar
    Sålde min passat till er på strands bilar, och allt gick jätte smidigt och ni var superbra och flexibla! Kommer helt klart välja er i framtiden med! Läs mer
  • Josef B

2019-11-25

Josef B skrev om Strands Bilar
    Jag servade och bytte däcken på min bil på Strands Bilberkstad i Solna och fick ett väldigt trevligt bemötande av verkstadschefen Daniel. Servicen & däckbytet gick fort & jag blev väldigt familjärt välkomnad. Fick en kopp kaffe & en bulle under tiden jag satt och väntade.

Efter servicen lade jag ut min bil till försäljning via Strands bilar (bilfirman) och efter endast fem dagar såldes den för fullt pris på annons till en kund i Göteborg som killarna ordnade leverans till. Jag hade en kredit på bilen men den löste bilfirman vi affär. Försäljningen kunde inte ha fått smidigare! Proffsigt, tryggt, säkert, smidigt!

Hit går jag igen så fort det handlar om en bil! Tack Conny, Jerry & Daniel! Läs mer
  • 2019-11-22

Maria A skrev om Strands Bilar
    Går inte att ge något annat än 5 stjärnor! Bra och trevliga killar som ger toppen service och framförallt är det en verkstad man kan lita på. Har tyvärr dåliga erfarenheter av det sen innan. Kommer välja Strands bilar om och om igen.. Läs mer
  • 2019-11-18

Kevin S skrev om Strands Bilar
    Köpte en Golf utav dom och grymt bra bemötande och trevlig personal både på säljavdelningen och verkstaden!
    Rekommenderas starkt till alla som vill hitta en schyst bil till bra pris!

Grymt jobb strands bilar! 👍🏼 Läs mer
  • 2019-11-18

Kim H skrev om Strands Bilar
    Hade ett misslyckat bilköp i ryggen där försäljaren gång på gång uppenbart ljög om affären och var något luttrad.
    Ramlade istället över dom trevliga bröderna Strand. Dom hade den C63 AMG jag önskade mig. Uppskattade den trevliga personliga kontakten och deras transparens. En smidig affär och jag är väldigt nöjd samt har fått min tilltro för bilförsäljare åter. Läs mer
  • Alex

2019-11-12

Alex skrev om Strands Bilar
    Grym service, bra och seriösa grabbar, ärliga och flexibla. Läs mer
  • 2019-11-03

Jesper skrev om Strands Bilar
    Sålde min, bil gick väldigt smidigt. Bra service och kompetent personal Läs mer
  • 2019-11-03

Göran S skrev om Strands Bilar
    Vi köpte en Audi Q5:a. Vi blev mycket ba bemött och köpet var enkelt och smidigt. Kommer gärna igen om vi köper en bil i framtiden. Läs mer
  • 2019-10-29

Dante L skrev om Strands Bilar
    Har köpt 2 bilar av dom, jag är super nöjd! Rekommenderar stark! Alltid fått hjälp i efterhand om det har varit något! Läs mer
  • 2019-10-24

Alfred R skrev om Strands Bilar
    Bra service och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-09-28

Leif L skrev om Strands Bilar
    Mycket trevliga och hjälpsamma.
    Mycket smidig bilaffär. Läs mer
    2020-01-02 Jerry S svarar Leif L
    Hej Leif!
    Kul att du är nöjd med bilaffären, vi hoppas att du är fortsatt lika nöjd med bilen.
    Välkommen åter!

• 2019-09-25

Jonny & Susanne skrev om Strands Bilar
    Strands bilar i Länna 👍🏻👍🏻👍🏻
    Vi är mycket nöjda med att träffa bröderna Strand och deras enormt fina bemötande. Vi kände oss verkligen omhändertagna under hela affären.
    Mycket bra jobbat grabbar.
    Proffsiga och mycket trevliga.
    REKOMENDERAS
    Tack Jonny å Susanne Läs mer
    2020-01-02 Jerry S svarar Jonny & Susanne
    Tack för den fina recension Jonny & Susanne! Vi är verkligen glada över att ni känner er så nöjda med bilaffären hos oss & att vi kunde leva upp till förväntningarna man bör kunna ha gällande ett bilköp. Vi hoppas på återseende i framtiden, varmt välkomna åter Jonny & Susanne.

Med vänliga hälsningar Jerry & Conny, Strands Bilar.
  • Yngve Roger J

2019-09-22

Yngve Roger J skrev om Strands Bilar
    Trevlig och kunnig personal, med en hög servicenivå, vilket borgar för långsiktiga kundrelationer.

Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
    2020-01-02 Jerry S svarar Yngve Roger J
    Kul att höra Roger! Vi siktar alltid på långsiktiga kundrelationer & belåtenhet. Ursäkta sent svar, vi ses snart igen dock :)

• 2019-09-18

Pontus F skrev om Strands Bilar
    Bra service, trevliga grabbar! Rekommenderar starkt Läs mer
    2020-01-02 Jerry S svarar Pontus F
    Tack för ditt besök & din recension, varmt välkommen åter Pontus!

• Ilari H

2019-09-13

Ilari H skrev om Strands Bilar
    Reserverade en bil som var "helt rostfri" och reste från Finland att köpa den. När jag såg bilen jag hittade rost från 3 platser och 2 platser mer efter jag hade köpt den. Serviceintervallet hade reset precis innan jag kom, fastän bilen inte hade blivit servad.

Säljaren visste att jag var tvungen att köpa bilen för jag hade redan köpt resa tillbaka för mig och bilen och jag hade bråttom till hamnen. De gav bara en jätte lite rabatt på bilen fastän annonsen var felaktigt.

När jag kom till Finland och fick bilen kontrolerrad, hittade jag flera fel på bilen och de kostade ca. 6.000kr att fixa. När jag fragade säljaren att har ni kontrolerrat bilen och kan ni betala hälften av kostnader han började skylla mig och sen slutade svara på mina e-mail.

0/5, oansvarigt beteende. Läs mer
    2019-09-18 Jerry S svarar Ilari H
    Hej Ilari! Tack för din feedback.
    Riktigt tråkigt att du känner dig missnöjd då vi har gjort allt vi kunnat för att du skall vara nöjd. Bilen i fråga är en Audi A4 från 2006, Audi generellt har en tendens att börja rosta i det svenska klimatet, denna hade varit väl omhändertagen & hade ingen rost utvändigt. Däremot hittade du en liten rostfläck i dörröppningen som gjorde dig missnöjd & då kom vi överens om ett prisavdrag på 2500 Kr som du vart nöjd med, utöver det redan prutade priset om 6000 kr.
    Du inspekterade bilen i över 2 timmars tid, därefter överenskommelse & affär begav du dig till Finland. Efter några dagar fick jag ett mail om att du hade hittat ytterligare en rostfläck och ville ha ytterligare prisavdrag, det kändes inte okej då vi redan hade kommit överens och totalt gått ner 8500 Kr. Vi mailade angående detta och sedan gav du oss ett ultimatum om att få pengar utav oss eller att gå in på Reco för att skriva ett omdöme, det kändes snarlikt som en utpressning & det tycker vi som sagt inte är okej.

Har du några frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att kontakta mig på vår email: info@strandsbilar.se

• 2019-09-10

Gorjanka V skrev om Strands Bilar
    Jag är jätte nöjd! De är professionella, trevliga! Stort tack till de! Läs mer
    2019-09-12 Jerry S svarar Gorjanka V
    Vi är super-glada över att du känner så Gorjanka! Vi hoppas att bilen kommer till bra användning nu, med sonen som skall övningsköra & självklart önskar vi honom ett stort lycka till! :D

Med vänlig hälsning Strands Bilar.
  • 2019-09-04

Anna F skrev om Strands Bilar
    Jättebra bemötande och god kvalitet! Läs mer
    2019-09-12 Jerry S svarar Anna F
    Alltid lika härligt att bli bra bemött tillbaka, så det tackar vi för Anna! Hoppas du får ett fint slut på året, så ses vi förhoppningsvis i framtiden!

Med vänlig hälsning Strands BIlar
  • 2019-09-01

Jaqueline H skrev om Strands Bilar
    Köpte mig en Audi hos Strands bilar och är mycket nöjd med upplevelsen. Väldigt professionella, svar på alla frågor och inget strul någonstans, underbart! Läs mer
    2019-09-12 Jerry S svarar Jaqueline H
    Tack för ditt omdöme Jaqueline! Vi hoppas att du fortfarande är super-nöjd & att du är nöjd med vår leverans ner till Borås. Trots avståndet hoppas vi på återseende i framtiden :)
    Vi önskar dig en fin höst!

• Jonas R

2019-08-09

Jonas R skrev om Strands Bilar
    Köpte en Audi A4 Avant 2,0 T S Quattro med ett jättegott bemötande från början till slut. Mina förväntningar om ett tryggt köp med god kvalitet av bilen uppfylldes mer än väl vilket var det avgörande att genomföra köpet. Kommer säkerligen tillbaka till bröderna i framtiden, de får en utmärkt rekommendation som bilförsäljare av mig. Läs mer
    2019-09-12 Jerry S svarar Jonas R
    Det var en riktigt fin Audi A4 du köpte dig! Super trevligt att träffas och vi är glada över att du är så nöjd! Tack för din rekommendation. Vi hoppas på återseende i framtiden Jonas :)

Mer från Strands Bilar AB

Duvgränd 8A, 172 36 Sundbyberg