Strandsalongen

Strandsalongen

Ring 08-716 60 69 strandsalongen.se
1 091

Strandsalongen ligger i vackra Sickla Strand i Nacka och grundades för 28 år sedan, sedan dess har vi vuxit i både personalstyrka och kundkrets. Salongen inbjuder till en stämningsfull känsla med mycket aktivitet och härlig energi. Våra frisörer vidareutbildar sig fortlöpande för att kunna erbjuda de senaste teknikerna och högsta...

1 091 omdömen om Strandsalongen

Birgitta Cecilia L
Skrev om Strandsalongen

Jättetrevlig tjej men inte alls nöjd! Visade flera frisyrbilder men hon ville inte klippa så. Ok, tänkte jag då, hon kanske ser mig passa i annat. Säger att jag inte gillar pagekänsla. Får pagekänsla. Säger att jag vill ha ganska ljust gärna åt kallt, grått eller åtminstone som henne. Det ser gul/rödaktig ut när jag kommer till spegeln igen och säger det. - Nej det är det inte säger hon. "det blir bättre efter ett par tvättar. (Sa dessutom att jag brukar få sitta länge med alla produkter.) Har gjort det nu och dessutom använt...

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 586 omdömen 4.6 av 586 omdömen

Natalie W Natalie W
Fanny Maria Viola S

Kommer in med en utvuxen bob och önskar att samma bob behålls lång fram och vilar på axlarna. Önskar prova en lång gardinlugg att kunna lägga bakom öronen. Lämnar salongen med en halskort page, en kort spretig lugg och tårar i ögonen.

Hanna Isabel O

Jag klippte mig hos Nova och blev otroligt nöjd! Hon är trevlig, lyhörd och mycket professionell. Dessutom inger hon en mycket trygg och lugn känsla. Jag rekommenderar henne starkt!

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 295 omdömen 4.7 av 295 omdömen
BadgeTwoYears

Jättenöjd, resultatet är exakt som förväntat, ska återkomma

Rebecca W
Skrev om Strandsalongen

Kunniga, proffsiga, trevliga och en salong där man alltid känner sig lika välkommen!

Pernilla K
Skrev om Strandsalongen

Blev mycket väl bemött och fick en klippning, precis som jag vill ha den. Härligt med massagestolen vid hårtvätt.

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Dan I
Skrev om Strandsalongen

Superproffsiga och trevliga, alltid nöjd med klippning och skäggtrim.

Eva N
Skrev om Strandsalongen

Duktiga frisörer och en väldigt god stämning på salongen. En bra arbetsplats där medarbetarns trivs och det påverkar oss kunder positivt

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Ulrik S
Skrev om Strandsalongen

Lisa är bästa frisören. Hela familjen klipper sig hos henne. :)

Gunilla S
Skrev om Strandsalongen

Klippning, färgning, frisering alltid bra resultat och man känner sig väl välkommen direkt när man stigit in i salongen

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 387 omdömen 4.8 av 387 omdömen

Förstod hur jag ville ha Lyssnade in No

Birgitta S Birgitta S
Magnus T
Skrev om Strandsalongen

Bra bemötande, proffsig hantering när min bokning "missats".

Lise S
Skrev om Strandsalongen

En fantastisk salong med en härlig atmosfär! Jag känner mig alltid ompysslad, avslappnad och supernöjd över resultatet.

Annika L
Skrev om Strandsalongen

Hej! Älskar Kim som frisör och tycker det är konstigt att ni inte kan få till att det går att boka honom på klipp och färgning på er hemsida vilket jag påpekat ca 4 ggr. Om jag väljer färgning kommer han inte ens upp oavsett om jag går månader fram i tiden. Om jagväljer honom som frisör kan jag endast boka klipp och bryn. Detta borde betyda att han aldrig får nya kunder som vill färga som bokar genom internet! Synd tycker jag,då han är en superkille! Med vänlig hälsning, Annika

Svar från Strandsalongen

Tack, för varma och fina ord om vår fina Kim. När det gäller färg så vill Kim själv att det bokas via telefonen. Då han har en speciell tid för färg. Vår superkille får många nya kunder. Och det är högst individuellt hur han tar emot färgbehandlingar. Han är unic.

Pontus E
Skrev om Strandsalongen

Trevligt bemötande och fint resultat

Anders S
Skrev om Strandsalongen

Alltid bra bemötande på Strandsalongen!

Kenneth H
Skrev om Strandsalongen

Snabbt, effektivt och trevligt. Lätt att boka tid via hemsidan. En mycket bra och trevlig salong.

Patricia M
Skrev om Strandsalongen

Klipp & färg. Mycket nöjd! Maryam är lyhörd, begåvad och trevlig! Mitt hår såg fantastiskt ut när jag lämnade salongen!

Eila H
Skrev om Strandsalongen

Alltid trevligt bemötande, bra inspirerande frisyr förslag.

Ann M
Skrev om Strandsalongen

Klipper och färgar håret regelbundet på Strandsalongen. Blir alltid trevligt och proffesionellt bemött och behandlad. Mina förväntningar är att bli lyssnad på ang mi a önskemål och att resultatet blir som jag tänkt mig. Jag får också förslag om förändringar och hårvårdsprodukter. Förväntningarna har alltid stämt med resultatet. Jag är 100% nöjd med Strandsalongen.

Lotta L
Skrev om Strandsalongen

Duktig personal och vänligt bemötande.

Katarina W
Skrev om Strandsalongen

Är alltid supernöjd efter ett besök hos Lisa på Strandsalongen. Hon är otroligt kunnig och känner av hur man som kund vill ha det. Superbra helt enkelt!

Barbro S
Skrev om Strandsalongen

. Klippning och föning . Mycket väl bemött . Blev klippt enligt önskemål. . Har gått där under många år, vilket är ett kvitto på att jag är väldigt nöjd med salongen. Trevlig personal!

Anne-maj L
Skrev om Strandsalongen

När jag vill klippa håret blir jag alltid trevligt bemött på ett personligt sätt. Frisören tar sig tid och är alltid angelägen om att göra sitt arbete på bästa sätt och att jag ska bli nöjd.

Jeanette S
Skrev om Strandsalongen

Jag har klippt mig på Strandsalongen i ca 3 år och har alltid varit mycket nöjd. Bemötandet har alltid var till stor belåtenhet och mycket proffsigt. När jag inte har fått tid hos min ordinarie frisör(Tessan) har dom sett till att jag har kunnat boka till någon annan frisör som är likvärdig Tessan´s kunskaper.

Maria P
Skrev om Strandsalongen

Jag återkommer till Strandsalongen trots att jag flyttat - de är helt enkelt bäst! Maria som klipper och färgar mitt hår regelbundet går från klarhet till klarhet och har en ypperlig förmåga att omsätta mina röriga tankar om vad jag vill till konkret resultat i mitt hår. En klippa! Hela salongen har en vänskaplig och inbjudande miljö som gör det till ett nöje att besöka dem.

Anna H
Skrev om Strandsalongen

Bäst i hela Stockholm helt enkelt.

Marie T

Klippning alltid superbra med Maria

Emil S
Skrev om Strandsalongen

Har klippt mig hos Strandsalongen i många år nu och de är familjära och supertrevliga och man lämnar alltid med ett leende på läpparna. De är lyhörda så om man tycker att de ska klippa på ett annat sätt så är det bara att säga till så man inte går missnöjd därifrån. Kommer fortsätta att klippa mig hos dem så länge som jag bor i Stockholm.

Inger D
Skrev om Strandsalongen

Utmärkt bemötande och frisör som lätt tog till sig mina önskemål och som gav bra förslag på åtgärder.

Karin N
Skrev om Strandsalongen

Genom åren har jag haft flera duktiga frisörer på Strandsalongen för klipp och färg av mitt långa hår och har alltid varit nöjd. Väldigt duktiga och trevliga frisörer. ”Min” nuvarande frisör är Juliette, som är väldigt lyhörd, kompetent och trevlig. Även barnen blir klippta här plus att jag tagit om hålen i öronen - nöjd med allt.

Olof S
Skrev om Strandsalongen

Perfekt klippning och bra service

Anna A
Skrev om Strandsalongen

Positiv och välkomnande salong med lyhörd och noggrann frisör.

Lena W
Skrev om Strandsalongen

Proffsigt och trevligt bemötande från alla som jobbar på salongen. Fixar mitt hår hos Annika som jag är mer än nöjd med!

Carina L
Skrev om Strandsalongen

Alltid lika trevligt att komma dit, och bra klippning!

Christina Q
Skrev om Strandsalongen

Jag har varit på Strandsalongen tidigare men går normalt hos en annan frisör närmare hemmet. Strandsalongen känns familjärt och samtidigt högt-tempo-professionellt. Alla är trevliga och man hör många samtal och skratt mellan frisör och kunder, och själva frisörtjänsterna finns det inget att anmärka på i min mening. Jag fick bra tips på hur jag skulle ta hand om mitt hår på bästa sätt utan att jag frågat om det - och utan att frisören försökte sälja på mig produkter. Det uppskattade jag mycket. Plus jag blev snygg i håret.

Helene F
Skrev om Strandsalongen

Hej Jag klippte mig, bra bemötande men jag hade nog förhöga förväntningar hade nog trott att hon kunde klippt bättre för klen i sina händer...

Svar från Strandsalongen

Hej Helene, tack för feedback. Du är hjärtligt välkommen tillbaka så vi får göra om och göra rätt. Riktiga tag och naturligtvis klippt säkert och bra, varmt välkommen. Här är alla "bakläxor" gratis. Lize Strandsalongens ägare.

Agneta S
Skrev om Strandsalongen

Positiv proffsig personal fast saknar Emy❤️

Svar från Strandsalongen

Hej Agneta, vi får klara oss, vi saknar också Emmis energi och tokigheter. Hon har det bra i Torup och vi har kontakt.

Annika N
Skrev om Strandsalongen

Jag klippte och gjorde en avancerad färgning på mitt hår. Jag fick en väldigt trevlig känsla av att vara på Strandsalongen. Det kändes som att personalen var glada och proffsiga. De verkade allihopa veta vad de höll på med och särskilt hon som hjälpte mig.

Kristina T
Skrev om Strandsalongen

Jag klipper mig på Strandsalongen sedan flera år bakåt Salongen är mkt vänlig ,flexibel o personlig i sitt bemötande Eftersom jag återkommit under flera år är jag mkt nöjd med resultatet av behandlingarna Helt enkelt etn bra o proffsigt salong med glada o positiva, duktiga medarbetare

Ida H
Skrev om Strandsalongen

Jag har gått till Stransalongen i över 15 år och är så nöjd jämt! Så proffsigt och så bra sevice.

Eva O
Skrev om Strandsalongen

Alltid vänligt och varmt bemötande! Men att en frisör väntar in en kund som fastnat i trafiken (åkte såklart i tid men två olyckor!!) och i lugn och ro sedan tvättar och klipper en fin frisyr. Tack för den förståelsen! Jag hade absolut förstått om jag fått boka om, men bara känslan av att man gör sitt yttersta. Fantastiskt! Kram från en lågstadielärare som gjorde sitt bästa föräldramöte någonsin.

Anna M
Skrev om Strandsalongen

Jag klippte mig och gjorde slingor hos Tessan. Hon är proffsig och trevlig, blev mycket nöjd. Går numera alltid till Strandsalongen, nöjd med alla frisörer jag haft hittills.

Anja S
Skrev om Strandsalongen

Bemötandet och resultatet är alltid toppen!

Bjarne S

Otroligt trevliga och omtänksamma

Karin R
Skrev om Strandsalongen

Alltid välkomnande och trevligt bemötande. Familjärt och proffsigt. Man är verkligen i trygga händer

Theresia M
Skrev om Strandsalongen

Maryam på Strandsalongen är jätteduktig på färg och klippning. Har gått hos henne i många år och är alltid nöjd😊

Helene D
Skrev om Strandsalongen

Vänliga och trevliga och gör alltid ett bra jobb

Hans E
Skrev om Strandsalongen

Trevlig, kunnig och proffsig personal.

Katarina W
Skrev om Strandsalongen

Proffsiga, lyhörda och personlig service.

Anna H
Skrev om Strandsalongen

Lisa är en fantastisk frisör! Superduktig och supertrevlig!

Marie L
Skrev om Strandsalongen

Skulle aldrig gå till någon annan nu när jag hittat Sandra på strandsalongen! Jag blir så proffsigt bemött, hon lyssnar in, kommer med idéer och tips! Rekommenderar strandsalongen starkt!