Strängnäs Begravningsbyrå

Strängnäs Begravningsbyrå

www.strangnasbegravningsbyra.se
  • Badge2023

Välkommen till Strängnäs Begravningsbyrå! Sedan 1955 har vi på Strängnäs Begravningsbyrå hjälp anhöriga att arrangera begravningar. Med lång erfarenhet begravningsceremonier finns vi som en hjälpande hand och rådgiver med familjejuridik, bouppteckning, transport, kistor, urnor, broschyrer och mycket mer. Som auktoriserad...

78 omdömen om Strängnäs Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2019

Per-Erik S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Jättebra att ha att göra med.

Bengt M
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Väldigt hjälpsam och trevlig personal. Begravning blev som vi tänkt oss, vacker sorglig och allting blev precis som vi önskat. Tack

Birgitta T
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Lugnt och trevligt bemötande begravningsbyrån levde upp till våra förväntningar men det är väldigt dyrt med en begravning.

Elina H
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Haft flera begravningar hos er (tyvärr) alltid väldigt fint bemötande!

Birgitta A
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Ett riktigt proffs som gör det lätt när det är svårt. Rekommenderas starkt.

Ingela H
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Fint bemötande, inget krångel, hjälpsamma med allt vi önskade. Värdigt genomförande. Mycket nöjda. Tacksamma

Owe J
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bättre kan en begravningsbyrå inte vara perfekt.toppen service kommer och har rekommenderat dom och salt till mina barn att anlita dom när jag dör

Fredrik P
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Fantastiskt fint mottagande och framförallt guidning i hur allt går till. Kände mig trygg och de uppfyllde alla våra speciella önskningar för en fin ceremoni.

Daniel V
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Enastående bemötande. Proffessionell service och rimliga priser.

Märta N
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Genomgående positivt från första kontakten i samband med min mans bortgång. Planering för begravning, annonsering och minnesstund. Det var många frågor som dök upp och då kunde jag gå till Kristoffer. Han svarade och mötte mig på ett respektfullt sätt. Jag kommer att rekommendera Strängnäs begravningsbyrå.

Thord T
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Fint mottagande (trots att vi inte bokat tid) och allt fungerade utmärkt genom hela processen från första mötet till sista (efter begravningen)

Mia Ö
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Vid vår pappas bortgång fick vi snabb, respektfullt och proffsigt bemötande. Informationen var tydlig och vi kände verkligen att vi kunde göra våra personliga val, som kanske inte var helt vanliga, utan dömande. De råd vi fick i vissa delar var väl avvägda efter inkännande av våra önskemål. Även kontakten efter begravningen har varit väldigt serviceinriktad. Tack!

Elin S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bra service. Gott bemötande. Hjälpsamma. Vi är nöjda med de tjänster vi köpte.

Staffan N
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Gällande bergraviningsarrangemang. Mycket bra bemötande och koll på vad som behöver göras. Tålmodiga med leveranser från oss mm. Bra närvaro i kyrkan och bra dokumentation oss tillhanda. Lågmälda med bra tonläge.

?
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Ett professionellt bemötande och bra tillgänglighet för att få svar på frågor. En oklanderligt fin genomförd begravningsakt.

Héléne M
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bra och respektfulla möten och bemötande. Allt fungerade som det var tänkt. Mycket enkla att få tag i och ingen fråga kändes dum utan togs emot och besvarades. Väldigt fint arrangerat i kyrkan. Så tack för all hjälp i vår svåra stund.

Johan E
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bra bemötande, hjälpsamma. Nöjd med jobbet som utfördes.

Gunnar N
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Hej, Det bemötte på ett seriöst och professionellt sätt. Jag hade anlitat dem tidigare så jag hade höga förväntningar som infriades. Allt fungerad utan problem.

Susanne L
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Jag och min far blev mycket bra bemötta. Vi hade diskuterat igenom ganska mycket innan besöket på byrån och visste ganska bra vad vi ville ha. Vi ordnade själva med blommor och minnesstund. De tjänster vi köpte var tidningsannons, programkort och själva begravningen. Trevligt att de ringde dagen innan och undrade om vi hade några frågor inför begravningen. Mycket bra bemötande i kyrkan. Det var mycket fint att vi fick en ljusstake med annonsen tryckt på samt en mycket fin minnesbok.

Anthony B
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bemötandet var fint, respektfullt och tillmötesgående. Begravningsbyrån överträffade våra förväntningar i någon mindre grad. Vi anlitade byrån för en begravning i Mariefred, helt och hållet.

Charlotte Elisabeth V
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Vi möttes av ett personligt och proffesionellt bemötande.

Anna H
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bra bemötande och information.

Tarja T
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Trevlig o utmärkt trevligt bemötande

Hans L
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Begravningen genomfördes som helhet på ett bra sätt så vi är nöjda. Ansvarig på begravningsbyrån kunde dock ha varit mer aktiv och engagerad samt kommit med förslag/rekommendationer. I princip gjorde vi allt själva, upplägg, texter etc. Hade förväntat mig lite mer stöd och engagemang

Bert S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Vi klarade ut det mesta med begravningsbyrån per tfn, eftersom vi anhöriga bor på långt avstånd ifrån Strängnäs, men vi hade även ett givande personligt möte på begravningsbyråns kontor för planering av begravning, dödsannonser, blommor m.m. Vi fick ett vänligt bemötande av begravningsbyrån som tog hand om allt, besvarade alla våra frågor och gav oss råd och förslag. Möjligheten att kunna göra personliga val via hemsidan var bra. Allt föll ut väl ut och begravningsgästerna uppskattade arrangemanget både vad gäller begravningsceremonin,...

Stefan T
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

De kändes nervösa/osäkra. Fick boka boka soloframträdande till ceremonien på egen hand, de trodde jag jag skulle fått hjälp med. Den avlidne hade lämnat in sitt livsarkiv, som inte gick att hitta, de kan ju stå ord mot ord, klienten kan ha hämtat ut det samma, men släktens och vänners uppfattning är att så ej var gjort. Tydligare presentation vad som ingår, steg för steg, inför ceremonien under och efter.

Svar från Strängnäs Begravningsbyrå

Tack för dina synpunkter. Vad det beträffar solister så har jag en hel pärm här med solister inom både sång och instrument, så hade du uttryckt det önskemålet så hade det utan problem kunnat tillgodoses. Vad beträffande ett ev. livsarkiv så förklarade jag för dig och du godtog detta. Vår hantering kring detta är solid nog för mig att säga det faktum att här finns inte och har aldrig funnits ett livsarkiv efter 2014. Om ni skulle ha ett sådant här så skall det finnas ett avtal på detta. Du är välkommen in att visa upp det....

Casper J
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Proffsiga,tillmötesgående och snabba. Omhändertagande och skötte begravningen till full nöjdhet. Kan rekommenderas.

Kristina C
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Mycket tillmötesgående och vänligt bemötande. Stort tålamod och hjälpsamhet i våra val.

Lars L
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Jag blev mycket korrekt och vänligt bemött. Strängnäs Begravningsbyrå levde verkligen upp till mina förväntningar i samband med min mors bortgång. Jag är väldigt glad över att ha anlitat företaget. De små gester man visade efter begravningen var värdefulla, såsom det minnesljus och minnesalbum man skickade.

Anna A
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Ett mycket bra bemötande. De var alltid till mötesgående med våra önskemål. De hjälpte att anordna begravningen för vår son. Kan varmt rekommendera denna begravnigs byrå. Professionella, trevliga och mycket ödmjuka. De gjorde begravningen till en fin stund.

Theresa W
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Begravningsentreprenören kändes stressad och oengagerad.

Svar från Strängnäs Begravningsbyrå

Att vara stressad på jobbet är nog något alla kan relatera till men det skall naturligtvis inte märkas hos kunden. Jag beklagar att detta var er upplevelse och tar det med mig framöver. Hoppas i alla fall att själva begravningsceremonin var till belåtenhet.

Inger F
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Begravning inkl beställning av Domherren, kyrkans hus, beställning av bårtäcke och präst

Lena T
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Trevligt bemötande Värdigt omhändertagande på alla sätt.Ordnade allt väldigt smidigt. Tack!

Elvy B
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Hög servicegrad med personlighet i en svår situation.

Lena U
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Mycket proffsigt bemötande med engagerad personal som hjälpte mig /oss med allt Bra kontakt o uppdatering samt återkoppling Kommer att rekommendera Strängnäs Begravningsbyrå varmt ! MVH lena Utterberg

Björn H
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Jag blev utmärkt bemött och mina förväntningar blev mer än jag tänkt infriade. Begravningsbryrån skötte min mammas begravning på ett utmärkt sätt och jag ger högsta betyg.

Eva I
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Jag har fått mycket bra och omtänksamt bemötande.

Strängnäs Begravningsbyrå och Christoffer gillar detta
Kari S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Kunniga, vänliga och väldigt omsorsfulla! Rekommenderas starkt!

Strängnäs Begravningsbyrå och Christoffer gillar detta
Dick P
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bra och i kyrkan mycket bra boken väldigt fin

Petra P
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Väldigt tillmötesgående och lyhörd för våra behov och önskemål

Birgit K
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Blev lugnt och trevligt bemött. Smidigt. Begravningen blev som vi önskat o fick även bra förslag på genomförandet. Bouppteckningen inte klar än, så inget omdöme ännu.

Cecilia Z
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Fantastiskt bemötande och en beundransvärd känsla för att göra det lilla extra som betyder så mycket i en svår stund.

Stefan S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Bra bemötande och fint ordnat i kyrkan

Christer J
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Har anlitat Strängnäs Begravningsbyrå vid 2st begravningar och blivit professionellt bemött vid bägge tillfällena. Lugn och trevlig personal.

Suzanne L
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Lugnt och trevligt bemötande med många svåra val.

Stefan S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Proffesionellt bemötande i en ovanlig och ledsam situation. Det blev en mkt fin avslutning.

Tommy O
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Jag/vi har dels varit där och skrivit ett testamente samt att jag nyligen begravt båda mina föräldrar och hunnit med bouppteckningen! Jag har bara positivt att säga om företaget, lätt att få kontakt med samt att dom hjälpte till att få en svår situation att bli mycket bättre!

Urban S
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Uppfyllt min förväntningar. Bra bemötande.

Britt-marie D
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Allt var bra. Vi fick den hjälp vi behövde. Lugnt och fint bemötande.

Marita L
Skrev om Strängnäs Begravningsbyrå

Kremering och boupptäckning. Mycket trevligt bemötande. Ville ha det enkelt ja inget krångel ingen övertalning till något jag inte hade tänkt mig. Rekomenderar den gärna till vänner och bekanta.