Studentstäd

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg — Visa karta

Välkommen till vår Reco sida! Vi på Studentstäd är ett städföretag som inriktat oss på privatpersoner och erbjuder det mesta inom hushållsnära tjänster. Man brukar säga att det går att skicka hemstädspersonal till kontor, men det går inte att skicka lokalvårdare till en hemstädning. Därför tar vi tillvara på våra duktiga medarbetares kompetens och gör endast det vi tycker är roligast, just hemstädning!
Utöver hjälp där hemma med städningen så kan vi hjälpa till strykning, fönsterputsning och flyttstädning. Vi ser oss som den personliga och moderna städfirman i Göteborg och Stockholm där vi går ett steg längre med hushållsnära tjänster. Vi vill erbjuda en bra tjänst till ett bra pris!

Studentstäd är en del av Städalliansen i Norden, vi har en väldigt ung arbetsledning som förstår fördelarna med dagens teknik! Vi vågar säg att vi levererar städservice i toppklass, speciellt om man sätter priset du som kund betalar i proportion till vilken service du får!

Studentstäd's städstyrka består utav ca 40 killar och tjejer som varje månad utför ca 4500 städtimmar, ca 1/3 av personalen har aktiva studier, några fler har studier vilande! (Ps!. Du märker ingen skillnad på våra medarbetare som jobbat med städ många år och våra studentstädare!) Testa gärna våra tjänster!!

Vi kan verifiera de flesta av våra omdömen på Reco, fråga gärna!
Mån-Tor: 06:30-17:30
Fre: 06:30-16:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 88 kunder tycker om Studentstäd

• Christian E
    Christian E skrev om Studentstäd
    Bra service och trevlig personal, tack!
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Studentstäd
    Anlitar Studentstäd för städhjälp hemma.
    Mycket tillmötesgående personal, kundportalen är grym samt att vi är alltid supernöjda med städningen! Lite ris; Jag tycker att jag har fått vänta lite för länge, lite för många gånger på mejlsvar från kontoret när jag ställt frågor, här finns det utrymme för förbättring! Men jag väljer ändå att ge 5 stjärnor, jag köper städhjälp för att jag vill ha bra städat, vilket Studentstäd alltid levererar. Rekommenderar!!
  • Marie F
    Marie F skrev om Studentstäd
    Jättebra städpersonal men usel kontorspersonal!
  • Ida M
    Ida M skrev om Studentstäd
    Jag är nöjd med hur allt fungerar, prisvärt! Tidigare anlitade jag ett "premium" bolag som de flesta känner till. Studentstäd håller en högre standard. Rekommenderas!
  • Ksenia S
    Ksenia S skrev om Studentstäd
    Jättebra service! Överträffade alla förväntningar och jag kan inte föreställa mig ett liv utan dem nu!
  • Vasil P
    Vasil P skrev om Studentstäd
    Very happy with my movingcleaning
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Studentstäd
    Supernöja med städet! Trevlig personal och alltid tillmötesgående
  • Katarina M
    Katarina M skrev om Studentstäd
    Vi har hittills haft städning hos oss av Studentstäd och själva städningen var vi väldigt nöjda med. Jag har även varit nöjd med hur personalen har varit i sitt bemötande vad gäller trevlighet. Däremot har jag inte varit nöjd med processen från det att vi anmälde intresse online. Från det till att det kom någon hem till oss för att presentera företaget och tjänsten tog det tre veckor. Efter det hörde ingen av sig på tre veckor utan plötsligt fick vi ett sms som sa att första städningen var inbokad. Ingen information om vem som skulle komma, vilken tid eller någon information eller länk till kundportalen. När jag ringde upp kundtjänsten och berättade detta så fick jag bra hjälp, så det är jag nöjd med.
    2017-08-03 Sebastian Å svarar Katarina M
    Hej Katarina,

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan.

Jätte kul att höra att du är nöjd med städningen och vår service, det är beklagligt att informationen om starten föll mellan stolarna. SMS du fick är en automatiskt påminnelse, som den här gången verkligen kom till nytta.

Huvudsaken är att du är nöjd med städningen och att allt flyter på fint framöver!

• Lisétt L
    Lisétt L skrev om Studentstäd
    Köper hemstädning sedan ett tag tillbaka och det fungerar mycket bra för oss, städningen håller en hög kvalite, städerskorna är tillmötesgående och trevliga. Mia på kontoret är super, men det är svårt att nå fram när man ringer, där har ni något att slipa på :) men i övrigt så är jag supernöjd!
    2017-07-24 Sebastian Å svarar Lisétt L
    Tack Lisett för ditt omdöme och att du tog dig tiden att svara på vår förfrågan.
    Jag ska hälsa Mia detta!:) Vi har för stunden en växellösning som vi i princip kapitulerat ifrån på grund av att den strular så mycket för oss. Tur nog får vi snart vår nya växellösning (första veckan i augusti) och då ska vårt växelproblemet vara ett minne blott!

Ha de gott

• Carina I
    Carina I skrev om Studentstäd
    Supernöjd med flyttstäd av min lägenhet
  • Madalena K
    Madalena K skrev om Studentstäd
    Mycket bra storstädning! Hälsa Marta att det var fantastiskt fint hemma, otrolig trevlig medarbetare ni har!
  • Hans A
    Hans A skrev om Studentstäd
    Professionella och trevliga, rekommenderar starkt! Trogen kund många år tillbaka.
    Men snälla, fixa er "ring upp mig" funktion på hemsidan!
  • helena b
    helena b skrev om Studentstäd
    Hej!

Måste säga att jag är supernöjd med era tjänster. Det är en trevlig känsla att komma hem till ett rent och väldoftande hem en gång i veckan och verkligen kunna slappna av en stund efter jobbet. Stort plus i kanten till Mia som är en riktig pärla.

Rekommenderar er starkt till alla jag känner!
    Trevlig Helg på er
    Helena
  • Ida v
    Ida v skrev om Studentstäd
    På grund av mitt jobb veckopendlar jag till Stockholm och är endast hemma i Göteborg under helgerna, medan min sambo har eget företag och jobbar vanligtvis 60 timmars veckor. Detta innebär att när vi väl är hemma under helgerna tillsammans vill vi helst umgås utan att behöva ägna större delen av tiden åt att städa, tvätta, byta lakan och diska...

Stort tack Studentstäd för att ni räddar vårt vardagsliv ;)
  • Frida J
    Frida J skrev om Studentstäd
    Jag har precis börjat utnyttja RUT-avdraget och måste säga att det är kanon att det finns. Fick tips av en kompis om studentstäd som hade anlitat dom när hon flyttade. Själv är jag inne på mitt första halvår nu och det funkar riktigt bra och personalen jättetrevlig. Jag var lite nervös först för att släppa in främmande människor i mitt hem, men efter att jag fick träffa han som kommer hem till mig kändes det faktiskt mycket bättre. Jag var däremot inte helt nöjd med städningen de första två gångerna men det var inga problem att byta till en annan person och nu känns det superlyxigt att komma hem när det är nystädat.

MVH
    Frida
    helena b gillar detta
  • Carolina M
    Carolina M skrev om Studentstäd
    Tycket ni gör ett toppenjobb!

Finns alltid småsaker man kan bli bättre på, men vi är mycket nöjda. Har en 18-månaders hemma så det blir lätt kladd och stänk från golv till tak i hela köket men det är aldrig några problem. Det är så skönt att få det rent och snyggt åtminstone en gång i veckan ;)
    Trots lite struligt med tiderna ibland har tjejerna på kontoret ändå alltid varit trevliga och hjälpsamma. Sånt uppskattas!
  • Marleen V
    Marleen V skrev om Studentstäd
    Dom som städar brukar vara bra eller rigtig bra! Toppen! Administrationen er så där. Jag har haft flera tillfällen att ni måste avboka pga av personal brist (sjukdom etc) men detta blir inte registrerat på fakturan. Så nu känner jag att jag måste 'bevaka' städ tillfällen och fakturan för att vara säker på allt är korrekt. Det kännes inte bra. Också tycker jag 'timpotten' är helt umöjlig att förstå. Ibland up, ibland ned...? Inte så bra heller. Åt andra sidan så är personalen i administrationen trevliga och hjälpsamma när man pratar med dom. Helhets bedömning är derför 50/50 dvs jag är på gränsen om jag skal pröva en annan städfirma. Jag är kund som städar varje vecka.
    Mvh.
    2017-05-04 Sebastian Å svarar Marleen V
    Hej Marleen,

Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan.
    Jag är jätte glad att du är så nöjd med städningen, i övrigt så är jag tacksam för bra konstruktiv feedback.
    Vi håller på att göra om i Kundportalen hur timpotthistoriken visas, förhoppningsvis kommer ändringen med på nästa uppdatering.

Men några små men mycket bra ändringar lanserade vi efter årsskiftet, jag hoppas du känner att det blivit tydligare därefter.

• Cecilia S
    Cecilia S skrev om Studentstäd
    Organisationen är under all kritik. Inte gått en månad utan strul.
    2017-05-04 Sebastian Å svarar Cecilia S
    Hej Cecilia,
    Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan vi skickade dig.
    Vi hade gärna hoppats på ett lite mer konstruktivt feedback.

Men vi ska försöka självrannsaka oss,
    Skicka gärna ett mejl till oss med så återkommer jag med en trevlig överraskning som tack.

• Per T
    Per T skrev om Studentstäd
    Vi valde studentstäd för att de har en bra personalpolitik. Det var viktigt för oss att de anställda jobbar under bra förhållanden. Det är också viktigt att firman använder miljömärkta varor. Första kontakten och hembesöket var positivt. Städningen har oftast varit bra, Badrummen och diskbänk har blänkt efter städning. Tyvärr har kontakten med "de administrativa" fungerat dåligt. Tidpunkt för städning har bytts, utan att vi fått meddelande, storstädning har bokats in med 2 månaders mellanrum i stället för 6 månaders intervall. Vid sista städningen som var en storstädning var inte ugn, kylskåp och lister städade. Enligt personalen skall vi fylla på de tomma flaskorna själva. Vi har skickat mail för att få klarhet, men vi får inga svar. När en vän skulle boka städning rekommenderade vi inte studenstäd.
  • Linda J
    Linda J skrev om Studentstäd
    Bra upplägg där det kommer en personal hem innan första stödningen och går igenom allt som skall göras. Bra att man alltid får samma städare/städerska
  • Emma M
    Emma M skrev om Studentstäd
    Helt ok städning men administrationen och allt runt omkring är verkligen bedrövlig!!
  • Monika S
    Monika S skrev om Studentstäd
    Alltid ett bra bemötande. Väldigt serviecinriktade.
  • Anna W
    Anna W skrev om Studentstäd
    Fantastisk service, bra bemötande vid kontakt med företaget.
    Och vi är väldigt nöjda med städningen.
    2016-10-19 Sebastian Å svarar Anna W
    Tack Anna för det otroligt fina omdömet!
    Jag blir alltid lika glad!

• Anne-christine Å
    Anne-christine Å skrev om Studentstäd
    Haft städtjänst i några år. Alltid varit med nöjd med städningsresultatet. Personalen trevlig men svårt med kommunikationen eftersom övervägande antalet varken kunnat tala eller förstå varken svenska eller engelska. Det kan bli problem när man vill tex förklara att en viss träyta inte skall torkas med våt yta utan endast bör torkas med torr trasa. Det gäller en del antika möbler.
    Önskemålet att samma personer skall komma regelbundet har tidvis varit svårt att få till.
    2016-10-19 Sebastian Å svarar Anne-christine Å
    Hej Anne-christine,

Vad roligt att höra att du är nöjd med städningen!
    Vi har möjlighet till helt Svensktalande / Engelsktalande personal om önskemålet framförs.

Jag skall be Mia kontakta dig angående instruktioner om dina antika möbler. Om du inte vill byta ut din städtjej du har idag så har vi möjlighet att lägga in anteckningar på hennes egna språk i arbetsbeskrivningen.

Ett av våra absolut största mål inför 2016 var att få bättre kontinuitet i schemaläggningen och det tycker jag vi verkligen lyckats med.
    Under senaste 10 månaderna har vi endast vid 1 städtillfälle skickat ut vikarie till dig, och då hade "M" semester,

Jag hoppas att du har lagt märke till detta;)
    Ha de gott och tack för det fina omdömet!

• Linda V
    Linda V skrev om Studentstäd
    Rörigt, slarvig städning men alltid trevligt bemötande.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Linda V
    Hej Linda!

• Johan F
    Johan F skrev om Studentstäd
    En sammanfattning är att vi är nöjda. Dock inte bra att det så ofta byts personal.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Johan F
    Hej Johan!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan.

Jag tycker det är härligt att höra att vi får ett sådant bra betyg trots variationen på personal vi har haft hos dig.
    Jag har kikat på schemahistoriken och jag kan tyvärr inte ge dig svar på varför vi gjort om schemat för dig.
    I ditt fall verkar det vara en kombination av otur och dålig planering som gjort att vi fått ändra planeringen ett flertal gånger.

Oavsett vad som gått fel så tog jag och Mia ett möte idag.
    Jag kan med största säkerhet säga att din städtjej som städar hos dig idag kommer förbi permanent hos dig.
    Jag skall hålla ett öga på ditt schema och säkerställa att det förblir så!

• Cecilia G
    Cecilia G skrev om Studentstäd
    Har varit kund sedan bolaget startade. Har även provat några andra bolag men har inte hittat någon som kunnat matcha deras pris.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Cecilia G
    Tack Cecilia för det fina omdömet.
    Jätte kul att ha dig tillbaka, alltid kul att höra att gräset inte är grönare på andra sidan! Sju år nu är lång tid, jag hoppas vi får se sju år till.

• Monika V
    Monika V skrev om Studentstäd
    Bra bemötande och oftast bra städat, men i perioder var det så mycket byte av personal att det hela tiden var nya personer som inte fick någon bra genomgång/överlämning av tidigare personal/chef. Hade även önskat att ha två personal vid varje tillfälle för att få ned tidsåtgången i hemmet.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Monika V
    Hej Monika!

• Jens W
    Jens W skrev om Studentstäd
    super bra, trevliga med bra resultat
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Jens W
    Hej Jens!

Tack för det fina omdömet:)

• Ingegerd W
    Ingegerd W skrev om Studentstäd
    Jomen, bra. Fint att få hjälp med städning.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Ingegerd W
    Hej Ingegerd!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan.
    Jag ber Mia kontakta dig för att ta reda på vad det finns för utrymme att göra bättre framöver.

• Sara S
    Sara S skrev om Studentstäd
    Smidigt, billigt och proffsigt. Trevliga och noggranna städare.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Sara S
    Hej Sara!

Tack för det superfina omdömet!
    Jag skall hälsa T detta.

• Martin H
    Martin H skrev om Studentstäd
    Det har varit lite rörigt bemötande men alltid vänligt från de som jobbar på kontoret! Missat att informera förändringar i god tid. Det har också varit svårt att respektera att VI inte önskar få hit en person som INTE tidigare varit och städat hos oss. Vi VILL INTE ha en massa olika personer som springer i vårt hem. Upplever att det önskemålet har varit svårt att respektera och tillgodose.
    Natasa har skött sig exemplariskt...hon är guld värd!!
    Var rädda om henne!
    Mvh,
    Gunilla Mattisson
    2016-10-12 Sebastian Å svarar Martin H
    Hej Gunilla!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan och att du gav ett sådant konstruktivt omdöme. Jag är jätteglad att du har en väldigt bra upplevelse av av tjänsten i sin helhel.

Jag misstänker att du grundar den största delen av ditt omdöme på 2015 och bakåt för i år. Rätta mig gärna om fel, för vad jag kan se så har allt flutit på felfritt under hela 2016?

Problemet tidigare var att vi inte hade ett effektivt system där vi kunde samla olika önskemål från våra kunder, som i ert fall att du hellre avbokar städningen när Natasa är sjuk eller ledig. Inför 2016 när vi lanserade vårt egenbyggda stödsystem för verksamheten (Keymaster) så löste vi nästan alla våra problem i ett slag. Efter införandet av Keymaster har vi stenkoll på allt, mi hoppas jag att du upplever att allt nu mer flyter på klanderfritt.

Jag skall hälsa Natasa att hon fick ett sådant fint omdöme.
    Guld går att ersätta. Jag skulle säga att hon är oersättlig:)

För övrigt, jag ser att du inte testat att logga in i kundportalen ännu. Jag skickar över inloggningsuppgifterna så får du gärna testa omdömesfunktionen efter nästa städtillfälle. Ger du ett bra omdöme så boostar du Natasas lönebonus, ett grymt bra sätt att vissa sin tacksamhet samtidigt som du talar om för oss och Natasa att hon gör rätt och att ni är nöjda.

• Marie R
    Marie R skrev om Studentstäd
    Definitivt inte nöjd. Kan inte rekommendera detta företag
  • Elvy G
    Elvy G skrev om Studentstäd
    Min dotter, som också är kund hos Studentstäd, rekommenderade mig att anlita Studentstäd. Jag köper städning 2 ggr i månaden, 2 timmar varje gång.
    Jag är MYCKET nöjd med Sandra som städar hos mig. Hon är synnerligen duktig, noggrann och lägenheten är skinande ren när hon lämnar den.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Elvy G
    Hej Elvy!

Tack för det superfina omdömet.
    Jag blir lika glad varje gång!

• Annika H
    Annika H skrev om Studentstäd
    Supertrevliga, superproffsiga, superbra! Kan varmt rekommenderas!
  • Gabriella O
    Gabriella O skrev om Studentstäd
    skönt att slippa städa själv, varit kund i många år.
  • Karin H
    Karin H skrev om Studentstäd
    Vänliga, serviceminded men tydligt unga/juniora i flera sammanhang.
  • Christer R
    Christer R skrev om Studentstäd
    Bra utförande av städning, något förvirrande planering vid ett par tillfällen. Administrationen kan alltså förbättras, men alltid trevligt bemötande så problemen löses ändå.
  • Yvette H
    Yvette H skrev om Studentstäd
    Har städning varannan vecka. Städningen är ok. Priset är ok. Tycker dock inte om att man inte kan avboka tillfällen. Alternativet skulle kunna vara att man kan använda timpotten till att betala något annat tillfälle med. Vi har inte fått information om ändrade villkor. Inte fick vi information om portalen heller, så informationen har varit dålig.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Studentstäd
    På den senaste tiden har jag fått byta städare flera gånger, det har gjort att jag fått en märkbar sänkning i kvalitén.

Jag hade också kunnat hoppas att städmedlena fylldes på varje gång efter ni hade varit här och städat, utan att jag måste säga till varenda gång.

MVH
  • Maria N
    Maria N skrev om Studentstäd
    Bra städning av samma person varje gång.
  • Christian
    Christian skrev om Studentstäd
    Vi har haft Studentstäd 1 år och vi är nöjda kunder. Vi har städning 2 Tim/varannan vecka i vår 2:a. Det är underbart att komma hem när man känner att det luktar rent.

Det har varit bra kommunikation och kvalitet. Vi har haft vikarie vid fåtal tillfällen men det har inte varit några problem. Kan rekommendera deras städtjänst som för oss har funkat jättebra.
  • Torsten W
    Torsten W skrev om Studentstäd
    Jag har positiv erfarenhet av företaget redan från det jag tog kontakt med företaget och fick god presentation av dess verksamhet och arbetssätt. Vi träffade ett avtal om städning av vår 3-rums lägenhet varannan vecka med fönstertvätt och storstädning vår och höst. Arbetet utföres grundligt och snabbt till min fulla belåtenhet av kunnig och trivsam personal. Kontakterna med den administrativa personalen är utmärkt
  • Ma Ö
    Ma Ö skrev om Studentstäd
    Ibland avbokningar utan förvarning, hänt mig ett flertal gånger.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Ma Ö
    Hej!

• Berit H
    Berit H skrev om Studentstäd
    Bra utfört arbete, men en onödig utgift för starten.
  • Göran K
    Göran K skrev om Studentstäd
    bratrevligt bemötande och håller angivna tider.Utför arbetet enligt gjord plan. Nöjd kund.
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Studentstäd
    Bemötandet har hela tiden varit mycket bra både från adminstrativ och städ-personal.. Jag har städning en gång /månad och det är Natasa som städar, bättre städerska finns inte, noggrann, snabb, punktlig
    Jag har bara positivt att säga.
  • Ann-christin S
    Ann-christin S skrev om Studentstäd
    Bemötande från början var utmärkt.
    Jag har städhjälp varannan vecka som jag är mycket nöjd med.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Studentstäd
    Oftast duktig personal som städar men administrationen och kommunikationen från arbetsledningen brister ofta. De förväntar sig att vi ska ska anpassa oss men verkar själva inte ha samma skyldigheter mitt oss utan all ersättning hamnar i en timbank som är svår att använda och som gör att det inte kostar något för dem att strula.
  • Negar G
    Negar G skrev om Studentstäd
    Trevliga och vänliga personal både på kontoret och de flesta jag har träffat hemma hos mig, dock stor personal omsättning som gör att kvaliten ändras då nya personer dyker upp. Jag skulle vilja se bättre rutiner som visar vad är standard leverans i varje städning även om folk byts ut. de rutiner som finns följer de inte när de är hemma hos mig. jag har köpt städning samt fönsterputs.

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg