Studentstäd

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg — Visa karta

Välkommen till vår Reco sida! Vi på Studentstäd är ett städföretag som inriktat oss på privatpersoner och erbjuder det mesta inom hushållsnära tjänster. Man brukar säga att det går att skicka hemstädspersonal till kontor, men det går inte att skicka lokalvårdare till en hemstädning. Därför tar vi tillvara på våra duktiga medarbetares kompetens och gör endast det vi tycker är roligast, just hemstädning!
Utöver hjälp där hemma med städningen så kan vi hjälpa till strykning, fönsterputsning och flyttstädning. Vi ser oss som den personliga och moderna städfirman i Göteborg och Stockholm där vi går ett steg längre med hushållsnära tjänster. Vi vill erbjuda en bra tjänst till ett bra pris!

Studentstäd är en del av Städalliansen i Norden, vi har en väldigt ung arbetsledning som förstår fördelarna med dagens teknik! Vi vågar säg att vi levererar städservice i toppklass, speciellt om man sätter priset du som kund betalar i proportion till vilken service du får!

Studentstäd's städstyrka består utav ca 40 killar och tjejer som varje månad utför ca 4500 städtimmar, ca 1/3 av personalen har aktiva studier, några fler har studier vilande! (Ps!. Du märker ingen skillnad på våra medarbetare som jobbat med städ många år och våra studentstädare!) Testa gärna våra tjänster!!

Vi kan verifiera de flesta av våra omdömen på Reco, fråga gärna!
Mån-Tor: 06:30-17:30
Fre: 06:30-16:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 71 kunder tycker om Studentstäd

• Cecilia S
    Cecilia S skrev om Studentstäd
    Organisationen är under all kritik. Inte gått en månad utan strul.
  • Per T
    Per T skrev om Studentstäd
    Vi valde studentstäd för att de har en bra personalpolitik. Det var viktigt för oss att de anställda jobbar under bra förhållanden. Det är också viktigt att firman använder miljömärkta varor. Första kontakten och hembesöket var positivt. Städningen har oftast varit bra, Badrummen och diskbänk har blänkt efter städning. Tyvärr har kontakten med "de administrativa" fungerat dåligt. Tidpunkt för städning har bytts, utan att vi fått meddelande, storstädning har bokats in med 2 månaders mellanrum i stället för 6 månaders intervall. Vid sista städningen som var en storstädning var inte ugn, kylskåp och lister städade. Enligt personalen skall vi fylla på de tomma flaskorna själva. Vi har skickat mail för att få klarhet, men vi får inga svar. När en vän skulle boka städning rekommenderade vi inte studenstäd.
  • Linda J
    Linda J skrev om Studentstäd
    Bra upplägg där det kommer en personal hem innan första stödningen och går igenom allt som skall göras. Bra att man alltid får samma städare/städerska
  • Emma M
    Emma M skrev om Studentstäd
    Helt ok städning men administrationen och allt runt omkring är verkligen bedrövlig!!
  • Monika S
    Monika S skrev om Studentstäd
    Alltid ett bra bemötande. Väldigt serviecinriktade.
  • Anna W
    Anna W skrev om Studentstäd
    Fantastisk service, bra bemötande vid kontakt med företaget.
    Och vi är väldigt nöjda med städningen.
    2016-10-19 Sebastian Å svarar Anna W
    Tack Anna för det otroligt fina omdömet!
    Jag blir alltid lika glad!

• Anne-christine Å
    Anne-christine Å skrev om Studentstäd
    Haft städtjänst i några år. Alltid varit med nöjd med städningsresultatet. Personalen trevlig men svårt med kommunikationen eftersom övervägande antalet varken kunnat tala eller förstå varken svenska eller engelska. Det kan bli problem när man vill tex förklara att en viss träyta inte skall torkas med våt yta utan endast bör torkas med torr trasa. Det gäller en del antika möbler.
    Önskemålet att samma personer skall komma regelbundet har tidvis varit svårt att få till.
    2016-10-19 Sebastian Å svarar Anne-christine Å
    Hej Anne-christine,

Vad roligt att höra att du är nöjd med städningen!
    Vi har möjlighet till helt Svensktalande / Engelsktalande personal om önskemålet framförs.

Jag skall be Mia kontakta dig angående instruktioner om dina antika möbler. Om du inte vill byta ut din städtjej du har idag så har vi möjlighet att lägga in anteckningar på hennes egna språk i arbetsbeskrivningen.

Ett av våra absolut största mål inför 2016 var att få bättre kontinuitet i schemaläggningen och det tycker jag vi verkligen lyckats med.
    Under senaste 10 månaderna har vi endast vid 1 städtillfälle skickat ut vikarie till dig, och då hade "M" semester,

Jag hoppas att du har lagt märke till detta;)
    Ha de gott och tack för det fina omdömet!

• Linda V
    Linda V skrev om Studentstäd
    Rörigt, slarvig städning men alltid trevligt bemötande.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Linda V
    Hej Linda!

• Johan F
    Johan F skrev om Studentstäd
    En sammanfattning är att vi är nöjda. Dock inte bra att det så ofta byts personal.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Johan F
    Hej Johan!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan.

Jag tycker det är härligt att höra att vi får ett sådant bra betyg trots variationen på personal vi har haft hos dig.
    Jag har kikat på schemahistoriken och jag kan tyvärr inte ge dig svar på varför vi gjort om schemat för dig.
    I ditt fall verkar det vara en kombination av otur och dålig planering som gjort att vi fått ändra planeringen ett flertal gånger.

Oavsett vad som gått fel så tog jag och Mia ett möte idag.
    Jag kan med största säkerhet säga att din städtjej som städar hos dig idag kommer förbi permanent hos dig.
    Jag skall hålla ett öga på ditt schema och säkerställa att det förblir så!

• Cecilia G
    Cecilia G skrev om Studentstäd
    Har varit kund sedan bolaget startade. Har även provat några andra bolag men har inte hittat någon som kunnat matcha deras pris.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Cecilia G
    Tack Cecilia för det fina omdömet.
    Jätte kul att ha dig tillbaka, alltid kul att höra att gräset inte är grönare på andra sidan! Sju år nu är lång tid, jag hoppas vi får se sju år till.

• Monika V
    Monika V skrev om Studentstäd
    Bra bemötande och oftast bra städat, men i perioder var det så mycket byte av personal att det hela tiden var nya personer som inte fick någon bra genomgång/överlämning av tidigare personal/chef. Hade även önskat att ha två personal vid varje tillfälle för att få ned tidsåtgången i hemmet.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Monika V
    Hej Monika!

• Jens W
    Jens W skrev om Studentstäd
    super bra, trevliga med bra resultat
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Jens W
    Hej Jens!

Tack för det fina omdömet:)

• Ingegerd W
    Ingegerd W skrev om Studentstäd
    Jomen, bra. Fint att få hjälp med städning.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Ingegerd W
    Hej Ingegerd!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan.
    Jag ber Mia kontakta dig för att ta reda på vad det finns för utrymme att göra bättre framöver.

• Sara S
    Sara S skrev om Studentstäd
    Smidigt, billigt och proffsigt. Trevliga och noggranna städare.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Sara S
    Hej Sara!

Tack för det superfina omdömet!
    Jag skall hälsa T detta.

• Martin H
    Martin H skrev om Studentstäd
    Det har varit lite rörigt bemötande men alltid vänligt från de som jobbar på kontoret! Missat att informera förändringar i god tid. Det har också varit svårt att respektera att VI inte önskar få hit en person som INTE tidigare varit och städat hos oss. Vi VILL INTE ha en massa olika personer som springer i vårt hem. Upplever att det önskemålet har varit svårt att respektera och tillgodose.
    Natasa har skött sig exemplariskt...hon är guld värd!!
    Var rädda om henne!
    Mvh,
    Gunilla Mattisson
    2016-10-12 Sebastian Å svarar Martin H
    Hej Gunilla!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan och att du gav ett sådant konstruktivt omdöme. Jag är jätteglad att du har en väldigt bra upplevelse av av tjänsten i sin helhel.

Jag misstänker att du grundar den största delen av ditt omdöme på 2015 och bakåt för i år. Rätta mig gärna om fel, för vad jag kan se så har allt flutit på felfritt under hela 2016?

Problemet tidigare var att vi inte hade ett effektivt system där vi kunde samla olika önskemål från våra kunder, som i ert fall att du hellre avbokar städningen när Natasa är sjuk eller ledig. Inför 2016 när vi lanserade vårt egenbyggda stödsystem för verksamheten (Keymaster) så löste vi nästan alla våra problem i ett slag. Efter införandet av Keymaster har vi stenkoll på allt, mi hoppas jag att du upplever att allt nu mer flyter på klanderfritt.

Jag skall hälsa Natasa att hon fick ett sådant fint omdöme.
    Guld går att ersätta. Jag skulle säga att hon är oersättlig:)

För övrigt, jag ser att du inte testat att logga in i kundportalen ännu. Jag skickar över inloggningsuppgifterna så får du gärna testa omdömesfunktionen efter nästa städtillfälle. Ger du ett bra omdöme så boostar du Natasas lönebonus, ett grymt bra sätt att vissa sin tacksamhet samtidigt som du talar om för oss och Natasa att hon gör rätt och att ni är nöjda.

• Marie R
    Marie R skrev om Studentstäd
    Definitivt inte nöjd. Kan inte rekommendera detta företag
  • Elvy G
    Elvy G skrev om Studentstäd
    Min dotter, som också är kund hos Studentstäd, rekommenderade mig att anlita Studentstäd. Jag köper städning 2 ggr i månaden, 2 timmar varje gång.
    Jag är MYCKET nöjd med Sandra som städar hos mig. Hon är synnerligen duktig, noggrann och lägenheten är skinande ren när hon lämnar den.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Elvy G
    Hej Elvy!

Tack för det superfina omdömet.
    Jag blir lika glad varje gång!

• Annika H
    Annika H skrev om Studentstäd
    Supertrevliga, superproffsiga, superbra! Kan varmt rekommenderas!
  • Gabriella O
    Gabriella O skrev om Studentstäd
    skönt att slippa städa själv, varit kund i många år.
  • Karin H
    Karin H skrev om Studentstäd
    Vänliga, serviceminded men tydligt unga/juniora i flera sammanhang.
  • Christer R
    Christer R skrev om Studentstäd
    Bra utförande av städning, något förvirrande planering vid ett par tillfällen. Administrationen kan alltså förbättras, men alltid trevligt bemötande så problemen löses ändå.
  • Yvette H
    Yvette H skrev om Studentstäd
    Har städning varannan vecka. Städningen är ok. Priset är ok. Tycker dock inte om att man inte kan avboka tillfällen. Alternativet skulle kunna vara att man kan använda timpotten till att betala något annat tillfälle med. Vi har inte fått information om ändrade villkor. Inte fick vi information om portalen heller, så informationen har varit dålig.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Studentstäd
    På den senaste tiden har jag fått byta städare flera gånger, det har gjort att jag fått en märkbar sänkning i kvalitén.

Jag hade också kunnat hoppas att städmedlena fylldes på varje gång efter ni hade varit här och städat, utan att jag måste säga till varenda gång.

• Maria N
    Maria N skrev om Studentstäd
    Bra städning av samma person varje gång.
  • Christian
    Christian skrev om Studentstäd
    Vi har haft Studentstäd 1 år och vi är nöjda kunder. Vi har städning 2 Tim/varannan vecka i vår 2:a. Det är underbart att komma hem när man känner att det luktar rent.

Det har varit bra kommunikation och kvalitet. Vi har haft vikarie vid fåtal tillfällen men det har inte varit några problem. Kan rekommendera deras städtjänst som för oss har funkat jättebra.
  • Torsten W
    Torsten W skrev om Studentstäd
    Jag har positiv erfarenhet av företaget redan från det jag tog kontakt med företaget och fick god presentation av dess verksamhet och arbetssätt. Vi träffade ett avtal om städning av vår 3-rums lägenhet varannan vecka med fönstertvätt och storstädning vår och höst. Arbetet utföres grundligt och snabbt till min fulla belåtenhet av kunnig och trivsam personal. Kontakterna med den administrativa personalen är utmärkt
  • Ma Ö
    Ma Ö skrev om Studentstäd
    Ibland avbokningar utan förvarning, hänt mig ett flertal gånger.
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Ma Ö
    Hej!

• Berit H
    Berit H skrev om Studentstäd
    Bra utfört arbete, men en onödig utgift för starten.
  • Göran K
    Göran K skrev om Studentstäd
    bratrevligt bemötande och håller angivna tider.Utför arbetet enligt gjord plan. Nöjd kund.
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Studentstäd
    Bemötandet har hela tiden varit mycket bra både från adminstrativ och städ-personal.. Jag har städning en gång /månad och det är Natasa som städar, bättre städerska finns inte, noggrann, snabb, punktlig
    Jag har bara positivt att säga.
  • Ann-christin S
    Ann-christin S skrev om Studentstäd
    Bemötande från början var utmärkt.
    Jag har städhjälp varannan vecka som jag är mycket nöjd med.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Studentstäd
    Oftast duktig personal som städar men administrationen och kommunikationen från arbetsledningen brister ofta. De förväntar sig att vi ska ska anpassa oss men verkar själva inte ha samma skyldigheter mitt oss utan all ersättning hamnar i en timbank som är svår att använda och som gör att det inte kostar något för dem att strula.
  • Negar G
    Negar G skrev om Studentstäd
    Trevliga och vänliga personal både på kontoret och de flesta jag har träffat hemma hos mig, dock stor personal omsättning som gör att kvaliten ändras då nya personer dyker upp. Jag skulle vilja se bättre rutiner som visar vad är standard leverans i varje städning även om folk byts ut. de rutiner som finns följer de inte när de är hemma hos mig. jag har köpt städning samt fönsterputs.
  • Annica V
    Annica V skrev om Studentstäd
    Vi är mycket nöjda med städerskan som städar his oss.
    Däremot möts vi av avsevärda brister vid kontakt med kontoret. Mail besvaras ej. På frågor ang felaktiga fakturor utlovas svar vilket aldrig sker.
  • Gullvie J
    Gullvie J skrev om Studentstäd
    Jag är väldigt nöjd med Katalin. Hon är duktig o noggrann. Finns ingenting att klaga på.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Studentstäd
    Städning varannan vecka.
    Fönsterputsning 1 tillfälle.

Vid säljbesöket upplevde jag en positiv bild av företaget, om jag hade vetat vad jag vet idag så hade jag valt ett annat företag. Men att byta tar kraft och energi. Min upplevelse:
    - Vi har haft så många olika personer som har kommit och städat. Det som utlovades på säljbesöket har verkligen inte stämt. Där sa säljaren att de försöker se till att det är en och samma vikarie som kommer. Så blev det verkligen inte för oss.
    - Städresultatet har inte imponerat. Det känns slarvigt gjort. Alltid är det några delar som verkar ha glömts bort. I början ringde vi men nu har vi tröttat och städar det själva istället. Nu i vecka tex var det fullt med damm på dörrmattan (smutsigare än innan, förmedlingen har det fastnat från dammsugarmunstycket). Diskbänk och ho i tvättstugan var inte alls städat trots att det var förprickat i protokollet. Spegel i badrum var märkligt smutsig (kanske sprayat på den och glömt torka?). Fårskinn var fullt med löv och liknande, absolut inte skakat. Dricksglas och tallrik som troligen använts av städerska var inte bortplockat. Matta i hall var smutsig. mm mm
    - Trots flera kontakter med Studentstäd har det inte blivit bra. På säljbesöket pratade säljare sig varm om de oanmälda kvalitetskontrollerna, görs de någonsin? Kanske vore på sig plats att göra det hos oss pga alla problem som varit? Usel kundvård helt enkelt.
    - Vid fönsterputsning gäller en helt annan prislista trots att det är samma person som städar. Att det är lite dyrare pga att ytterligare en kompetens/utbildning krävs är helt naturligt. Men prisskillnaden var verkligen häpnadsväckande (vi betalade med timmar). Första och sista gången vi beställer det.

Jag skulle aldrig rekommendera detta företag för någon. Jag har haft städhjälp vid två tillfällen tidigare (ca 13 resp 5 år sedan) och varit jättenöjd. Det var inte en massa fins ord och kvalitetskontroller mm men städresultatet var riktigt bra.
    2016-09-30 Sebastian Å svarar Fredrik W
    Hej Fredrik!

Det var ett tråkigt betyg att få, jag kan inte känna igen min verksamhet i din beskrivning. Om du upplever det på detta sätt så är det mycket tråkigt.

Jag vill kunna bemöta kritiken som ges.
    Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta ställning till ditt omdöme så vi inte har någon kund som heter Fredrik W (på våra avtal) som passar in på den här beskrivningen. Jag hittar heller ingen mejlkonversation med någon Fredrik W som framfört klagomål, varken till kundtjänst eller arbetsledare.

Om avtalet står i någon annans namn och den personen har fört talan så vore det bra för mig att få reda på vem du är så jag får möjlighet att bemöta din kritik och se efter vad som har hänt. Mejla direkt till mig på sebastian@stadalliansen.se.

Tack på förhand

2016-10-23 Fredrik W svarar Sebastian Å
    Haft problem med många skiften av personal. Dock har det sedan februari 2016, nu varit samma. Så detta har absolut förbättrats.
    Varierande kvalitet på städningen. En del områden som glömts av.

Företaget har nu informerat om en möjlighet till enkel feedback som vi inte tidigare kände till. Detta verkar som ett enkelt sätt att ge feedback om vad som upplevts som bra/dåligt.

Studentstäd får en andra chans.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Marika L
    Marika L skrev om Studentstäd
    Anlitade Studentstäd för några år sedan och när jag nu behövde tjänster igen så var de ett självklar val.
  • Maria L
    Maria L skrev om Studentstäd
    Mycket bra och noggrann personal som anstränger sig för att bemöta kundens önskemål. Vi har använt Studentstäd i flera år och kommer att fortsätta med det.
  • Anita M
    Anita M skrev om Studentstäd
    Hemstädning - 2 tim/mån
    Jag är mycket nöjd med tjejerna.
    2016-09-28 Sebastian Å svarar Anita M
    Hej Anita!

Tack för ditt finfina omdöme och att du tog dig tiden att svara på vår förfrågan!
    Jag ser att du ännu inte loggat in i din kundportal.

Jag hade blivit jätte glad om du gjorde ett besök och testade på att betygsätta din städning. Detta är ett perfekt sätt att tacka tjejerna för deras jobb!

Tjejerna får lönebonus efter prestation beroende på betyg, det kan handla om upp till 20kr extra i bonus per timma i lön! Tjejer som hjälper dig ligger i absoluta toppen när det gäller prestation, månad efter månad.
    Deras lön inklusive bonus hamnar på 145kr i timman. Jag skriver gärna ut detta offentligt då vår personal som gör "det lilla extra" har bland dom bäst betalda hemstädslönerna på marknaden om vi lägger till bonusen på ordinarie lön, något jag gärna lyfter fram!

Ge dom omdömet dom förtjänar!
    Så ser du även till att dom parkerar sin bonus i toppen.

• Robert S
    Robert S skrev om Studentstäd
    Bra kundservice, bra städning från trevlig personal som verkar ha en bra arbetsplats.
    2016-09-28 Sebastian Å svarar Robert S
    Hej Robert!

Tack för ditt fina omdöme.
    Utan vår personal är vi ingenting!
    Därför blir jag väldigt glad att du uppmärksammar att vår personal har en bra arbetsplats.
    Vi strävar hela tiden efter att ligga i framkant, både när det gäller löner och verktyg för att förenkla det dagliga arbetet.
    Vi jobbar bara med den modernaste utrustningen, hälsosamma kemikalier och har flera digitala stödsystem för städpersonalen i sitt dagliga arbete. Allt för att dagarna skall flyta på så smidigt som möjligt.

Ha de gott!

• Peter D
    Peter D skrev om Studentstäd
    Studentstäd meddelar inte när de byter städtid. Deras faktureringssystem
    är svårt att förstå.
    Våra städerskor är mycket bra.
    2016-09-28 Sebastian Å svarar Peter D
    Hej Peter!

Vad roligt att höra att du är mycket nöjd med städerskornas jobb.

Angående tiden:
    Om du har en fast avtalad tid med oss så skall du bli meddelat ändringar.
    Om du inte efterfrågar detta så meddelar vi inte ändringar.
    Jag lyckas tyvärr inte reda ut vilken Peter jag skriver till så jag kan inte se om detta är avtalat eller inte.

Vi försöker nämligen att vara extremt noggranna med att meddela ändringar till kunder som önskar detta.
    Jag hoppas att problemet du upplever mest grundar sig i ett missförstånd.

Exempel
    Om du har gett oss ett tidsintervall, t.ex. att vi kan städa mellan 9-15:00 så meddelar vi inte ändringar på 1-2 timmar om du inte bett oss om att göra detta. Många kunder vill inte bli störda på jobbet för att vi kommer en timma senare om ändå ingen är hemma.
    Om du har detta avtalat, då vill jag att du uppmärksammar mig om om detta.
    Skicka då ett mail till sebastian@stadalliansen.se så kikar jag på detta!

Angående faktureringssystemet.
    Vi vill såklart att alla våra kunder skall förstå hur våra fakturor med RUT fungerar.
    Vi använder branschens populäraste RUT system, ett system som är byggt för att vara så användarvänligt som möjligt.
    I din kundportal under "Frågor & Svar" hittar du svar på dom vanligaste fakturafrågorna.

Om du gör ett besök där så tror jag att allt klarnar rätt snabbt.
    Har du fortsatta funderingar eller om svaret på din fråga saknas, hör gärna av dig till kundtjanst@stadalliansen.se så får du hjälp.

Med vänliga hälsningar
  • Martina F
    Martina F skrev om Studentstäd
    Tycker de är bra på att höra av sig vid ändringar. Bra pris och bra bemötande. Städningen skulle kunna vara lite mer noggrann och att man ställer tillbaka allt som det stod när man kom men annars helt okej.
  • Roopal J
    Roopal J skrev om Studentstäd
    Studentstäd har verkligen fokus på kundens behov. De gör sitt yttersta för att oss. Lyhörda & lösningsorienterade.
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Roopal J
    Hej Roopal!

Tusentack för det fina omdömet,
    Hade jag kunnat ge er ett kundbetyg efter alla dessa år så hade det sett likadant ut! *****

• Caroline L
    Caroline L skrev om Studentstäd
    Bra och pålitligt! Håller tider och städningen blir bra. Lätt att avboka.
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Caroline L
    Hej Caroline!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan och för den finfina rekommendationen!

• Magdalena T
    Magdalena T skrev om Studentstäd
    Hej!

Vi har anlitat er i över tre år!
    Jag känner mig oerhört trygg med era tjänster.
    Tjejerna (reservation för att det ibland varit någon kille) har alltid gjort ett strålande jobb.

Vad som än dykt upp under åren har ni löst alltid löst blixtsnabbt, speciellt en eloge till Hanna! Rekommenderar er till allt och alla! För övrigt försöket jag att betygsätta mina städningar men det gick bara med dom senaste två, något att kika på kanske?

Familjen Tärnfalk
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Magdalena T
    Hej Magdalena!

Stort tack för ditt fina omdöme, jag blir alltid lika glad!
    Jag spar elogen till Hanna, hon är på föräldrarledighet och tillbaka under nästa år!

Kul att du kommit igång med att betygsätta dina städningar!
    Vi har gjort att det bara går att lämna ett omdöme 10 dagar bakåt i tiden, när minnet fortfarande är färskt:)

Ha de gott

• Ulrika B
    Ulrika B skrev om Studentstäd
    Varierande kvalité på städningen, svårt att få ordning på betalningar.
    2016-09-26 Sebastian Å svarar Ulrika B
    Hej Ulrika!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan!

Jag pratar med Mia att hon tar kontakt med dig för att göra en liten avstämning.
    Du har ju i princip haft samma städtjej i över ett år nu vid varje tillfälle.
    Så vi har ju bra förutsättningar för att få en jämn och hög kvalité i tjänsten.

Använd dig gärna av verktyget som finns för att maximera nyttan av tjänsten.

Testa att logga in på din kundportal och ge oss konstruktiv feedback på vad du tycker är bra och vad du tycker är mindre bra.
    Detta gör du bäst genom att betygsätta din städning under "utförda städtillfällen", gärna efter varje tillfälle! Det är av många skäl oerhört viktigt att löpande ge medarbetarna feedback om du vill få ut det mesta av städningen. Dessutom vet jag att din städtjej är väldigt omtyckt så ger du henne konstruktiv feedback så lovar jag dig att hon kommer bättra det du känner brister.

• Inge G
    Inge G skrev om Studentstäd
    Jag har fått ett utmärkt bemötande från första stund och har rekommenderat Studentstäd till ett antal bekanta. Tjänsterna har varit städning 2 tim varannan vecka.
    2016-09-26 Sebastian Å svarar Inge G
    Hej Inge!

Tack för ditt fina omdöme, jag blir alltid lika glad att få sådana fina omdömen.
    Stor tack för alla dina rekommendationer!

• Ingrid J
    Ingrid J skrev om Studentstäd
    Första kontakten lät det väldigt bra och beskrivningen med att ha en kontaktperson. Efter 3,5 månader med lite strul svårt att få kontakt med personer som kan svara har blivit mycket mailkonversationer hit och dit. svårgreppat beroende på kanske att företaget är stort. Städningen är exemplarisk. Men kontakten kunde vara mer tillförlitlig. Alla är mycket vänliga. Jag har köpt startkittet och blev förundrad när jag läste på hemsidan att vi skulle köpa ny utrustning igen, hoppas det inte gäller min utrustning som används 1 ggr i juni och 3ggr i augusti/sept. Lite otydligt vad som gäller envar. Jag hade rekomenderat men idagsläget är jag lite fundersam på kringresurserna svårt få raka svar och ändringar som kunde ge mer information tex tid när de skall komma istället för enbart byte av dag. I det stora hela bra eftersom städningen är bra gjort. Blir tre än så länge.
    2016-09-26 Sebastian Å svarar Ingrid J
    Hej Ingrid!

Tack för att du tog dig tid att svar på vårt omdöme och att du gav en sådan konstruktiv feedback.
    Jätte roligt att höra att du tycker städningen är exemplarisk!

Angående din feedback om kommunikationen så tror jag att vi kan komma överens!
    Funktionen om ankomsttid som du efterfrågar finns nämligen redan!
    Testa att logga in på din kundportal så kommer du under "kommande bokningar" kunna se den exakta tiden när städpersonalen beräknas anlända. Vi tror att den bästa lösningen kommer att vara att du använder din telefon/dator till att själv logga in på kundportalen och tar reda på det du vill ha svar på, så behöver du inte vänta på att få svar av oss via e-post.

I kundportalen under FAQ hittar du även svar på alla vanliga frågor, det finns en bra sökfunktion där du enkelt kan söka upp din fråga.
    Besök gärna kundportalen, hittar du inte det du söker så är du alltid varmt välkommen att höra av dig direkt till kundtjänst.

Och sist men inte minst, din fråga rörande städmaterialet.
    Tyvärr har vi ingen möjlighet att göra individuella bedömningar av vilka kunder som har trasor som behöver bytas ut. Trasorna byter vi ut 1 gång per år och för att få en fungerande logistik i det hela så byter vi för alla samtidigt.

Besök kundportalen, under FAQ:
    "Frågor & svar -> Leverantör tillhandahåller städmaterial - Hur fungerar det?
    Där kan du läsa om hur allt fungerar och vad du kan göra om du t.ex. vill hoppa över ett utskicket av nya trasor.

Spana in kundportalen och om du känner att allt inte är solklart,
    Mejla mig gärna på sebastian@stadalliansen.se om du inte finner det du söker så hjälper jag dig, kanske är det något du söker som inte finns i portalen som borde finnas där!

Jag hoppas du känner att mina svar är till hjälp!

• Joachim L
    Joachim L skrev om Studentstäd
    Städar bra men lite strul med olika städare och intern kommunikation som föranlett larm ett flertal gånger
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Joachim L
    Hej Joachim!

Jag har lyft detta med Mia och jag kan hälsa att din permanenta städtjej du har nu är insatt i hur ditt larm fungerar.
    Detta detta är absolut något vi skall ta med oss, tack för du tog dig tid att svara på förfrågan och roligt att höra att du är nöjd med städningen.

• Laura D
    Laura D skrev om Studentstäd
    I have been happy with the service provided by Studentstäd from the beginning. (I am a customer now for nearly 4 years.) The people who come to my home to clean have all been good at their jobs and also friendly and nice. The managers are also friendly and efficient in handling the very few minor problems (scheduling, paperwork) that have come up. I highly recommend Studentstäd.
    2016-09-27 Sara S svarar Laura D
    Thank you very much for the nice review.
    I am glad to hear that you are pleased with our services.

I wish you a wonderful week.

Kind Regards,
    Sara Svensson