Studentstäd, sid 2

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg — Visa karta

Välkommen till vår Reco sida! Vi på Studentstäd är ett städföretag som inriktat oss på privatpersoner och erbjuder det mesta inom hushållsnära tjänster. Man brukar säga att det går att skicka hemstädspersonal till kontor, men det går inte att skicka lokalvårdare till en hemstädning. Därför tar vi tillvara på våra duktiga medarbetares kompetens och gör endast det vi tycker är roligast, just hemstädning!
Utöver hjälp där hemma med städningen så kan vi hjälpa till strykning, fönsterputsning och flyttstädning. Vi ser oss som den personliga och moderna städfirman i Göteborg och Stockholm där vi går ett steg längre med hushållsnära tjänster. Vi vill erbjuda en bra tjänst till ett bra pris!

Studentstäd är en del av Städalliansen i Norden, vi har en väldigt ung arbetsledning som förstår fördelarna med dagens teknik! Vi vågar säg att vi levererar städservice i toppklass, speciellt om man sätter priset du som kund betalar i proportion till vilken service du får!

Studentstäd's städstyrka består utav ca 40 killar och tjejer som varje månad utför ca 4500 städtimmar, ca 1/3 av personalen har aktiva studier, några fler har studier vilande! (Ps!. Du märker ingen skillnad på våra medarbetare som jobbat med städ många år och våra studentstädare!) Testa gärna våra tjänster!!

Vi kan verifiera de flesta av våra omdömen på Reco, fråga gärna!
Öppet just nu
Mån-Tor: 06:30-17:30
Fre: 06:30-16:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 101 kunder tycker om Studentstäd

• Christer R skrev om Studentstäd
    Bra utförande av städning, något förvirrande planering vid ett par tillfällen. Administrationen kan alltså förbättras, men alltid trevligt bemötande så problemen löses ändå. Läs mer
  • Yvette H skrev om Studentstäd
    Har städning varannan vecka. Städningen är ok. Priset är ok. Tycker dock inte om att man inte kan avboka tillfällen. Alternativet skulle kunna vara att man kan använda timpotten till att betala något annat tillfälle med. Vi har inte fått information om ändrade villkor. Inte fick vi information om portalen heller, så informationen har varit dålig. Läs mer
  • Fredrik H skrev om Studentstäd
    På den senaste tiden har jag fått byta städare flera gånger, det har gjort att jag fått en märkbar sänkning i kvalitén.

Jag hade också kunnat hoppas att städmedlena fylldes på varje gång efter ni hade varit här och städat, utan att jag måste säga till varenda gång.

MVH Läs mer
  • Maria N skrev om Studentstäd
    Bra städning av samma person varje gång. Läs mer
  • Christian skrev om Studentstäd
    Vi har haft Studentstäd 1 år och vi är nöjda kunder. Vi har städning 2 Tim/varannan vecka i vår 2:a. Det är underbart att komma hem när man känner att det luktar rent.

Det har varit bra kommunikation och kvalitet. Vi har haft vikarie vid fåtal tillfällen men det har inte varit några problem. Kan rekommendera deras städtjänst som för oss har funkat jättebra. Läs mer
  • Torsten W skrev om Studentstäd
    Jag har positiv erfarenhet av företaget redan från det jag tog kontakt med företaget och fick god presentation av dess verksamhet och arbetssätt. Vi träffade ett avtal om städning av vår 3-rums lägenhet varannan vecka med fönstertvätt och storstädning vår och höst. Arbetet utföres grundligt och snabbt till min fulla belåtenhet av kunnig och trivsam personal. Kontakterna med den administrativa personalen är utmärkt Läs mer
  • Ma Ö skrev om Studentstäd
    Ibland avbokningar utan förvarning, hänt mig ett flertal gånger. Läs mer
    2016-10-17 Sebastian Å svarar Ma Ö
    Hej!

Jag vill gärna bemöta ditt omdöme.
    Jag skulle vilja be dig höra av dig till mig på sebastian@stadalliansen.se
    Jag kan tyvärr inte lista ut vem du är.

Tack på förhand.

• Berit H skrev om Studentstäd
    Bra utfört arbete, men en onödig utgift för starten. Läs mer
  • Göran K skrev om Studentstäd
    bratrevligt bemötande och håller angivna tider.Utför arbetet enligt gjord plan. Nöjd kund. Läs mer
  • Lennart M skrev om Studentstäd
    Bemötandet har hela tiden varit mycket bra både från adminstrativ och städ-personal.. Jag har städning en gång /månad och det är Natasa som städar, bättre städerska finns inte, noggrann, snabb, punktlig
    Jag har bara positivt att säga. Läs mer
  • Ann-christin S skrev om Studentstäd
    Bemötande från början var utmärkt.
    Jag har städhjälp varannan vecka som jag är mycket nöjd med. Läs mer
  • Sofia H skrev om Studentstäd
    Oftast duktig personal som städar men administrationen och kommunikationen från arbetsledningen brister ofta. De förväntar sig att vi ska ska anpassa oss men verkar själva inte ha samma skyldigheter mitt oss utan all ersättning hamnar i en timbank som är svår att använda och som gör att det inte kostar något för dem att strula. Läs mer
  • Negar G skrev om Studentstäd
    Trevliga och vänliga personal både på kontoret och de flesta jag har träffat hemma hos mig, dock stor personal omsättning som gör att kvaliten ändras då nya personer dyker upp. Jag skulle vilja se bättre rutiner som visar vad är standard leverans i varje städning även om folk byts ut. de rutiner som finns följer de inte när de är hemma hos mig. jag har köpt städning samt fönsterputs. Läs mer
  • Annica V skrev om Studentstäd
    Vi är mycket nöjda med städerskan som städar his oss.
    Däremot möts vi av avsevärda brister vid kontakt med kontoret. Mail besvaras ej. På frågor ang felaktiga fakturor utlovas svar vilket aldrig sker. Läs mer
  • Gullvie J skrev om Studentstäd
    Jag är väldigt nöjd med Katalin. Hon är duktig o noggrann. Finns ingenting att klaga på. Läs mer
  • Fredrik W skrev om Studentstäd
    Städning varannan vecka.
    Fönsterputsning 1 tillfälle.

Vid säljbesöket upplevde jag en positiv bild av företaget, om jag hade vetat vad jag vet idag så hade jag valt ett annat företag. Men att byta tar kraft och energi. Min upplevelse:
    - Vi har haft så många olika personer som har kommit och städat. Det som utlovades på säljbesöket har verkligen inte stämt. Där sa säljaren att de försöker se till att det är en och samma vikarie som kommer. Så blev det verkligen inte för oss.
    - Städresultatet har inte imponerat. Det känns slarvigt gjort. Alltid är det några delar som verkar ha glömts bort. I början ringde vi men nu har vi tröttat och städar det själva istället. Nu i vecka tex var det fullt med damm på dörrmattan (smutsigare än innan, förmedlingen har det fastnat från dammsugarmunstycket). Diskbänk och ho i tvättstugan var inte alls städat trots att det var förprickat i protokollet. Spegel i badrum var märkligt smutsig (kanske sprayat på den och glömt torka?). Fårskinn var fullt med löv och liknande, absolut inte skakat. Dricksglas och tallrik som troligen använts av städerska var inte bortplockat. Matta i hall var smutsig. mm mm
    - Trots flera kontakter med Studentstäd har det inte blivit bra. På säljbesöket pratade säljare sig varm om de oanmälda kvalitetskontrollerna, görs de någonsin? Kanske vore på sig plats att göra det hos oss pga alla problem som varit? Usel kundvård helt enkelt.
    - Vid fönsterputsning gäller en helt annan prislista trots att det är samma person som städar. Att det är lite dyrare pga att ytterligare en kompetens/utbildning krävs är helt naturligt. Men prisskillnaden var verkligen häpnadsväckande (vi betalade med timmar). Första och sista gången vi beställer det.

Jag skulle aldrig rekommendera detta företag för någon. Jag har haft städhjälp vid två tillfällen tidigare (ca 13 resp 5 år sedan) och varit jättenöjd. Det var inte en massa fins ord och kvalitetskontroller mm men städresultatet var riktigt bra. Läs mer
    2016-09-30 Sebastian Å svarar Fredrik W
    Hej Fredrik!

Det var ett tråkigt betyg att få, jag kan inte känna igen min verksamhet i din beskrivning. Om du upplever det på detta sätt så är det mycket tråkigt.

Jag vill kunna bemöta kritiken som ges.
    Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta ställning till ditt omdöme så vi inte har någon kund som heter Fredrik W (på våra avtal) som passar in på den här beskrivningen. Jag hittar heller ingen mejlkonversation med någon Fredrik W som framfört klagomål, varken till kundtjänst eller arbetsledare.

Om avtalet står i någon annans namn och den personen har fört talan så vore det bra för mig att få reda på vem du är så jag får möjlighet att bemöta din kritik och se efter vad som har hänt. Mejla direkt till mig på sebastian@stadalliansen.se.

Tack på förhand

2016-10-23 Fredrik W svarar Sebastian Å
    Haft problem med många skiften av personal. Dock har det sedan februari 2016, nu varit samma. Så detta har absolut förbättrats.
    Varierande kvalitet på städningen. En del områden som glömts av.

Företaget har nu informerat om en möjlighet till enkel feedback som vi inte tidigare kände till. Detta verkar som ett enkelt sätt att ge feedback om vad som upplevts som bra/dåligt.

Studentstäd får en andra chans.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Marika L skrev om Studentstäd
    Anlitade Studentstäd för några år sedan och när jag nu behövde tjänster igen så var de ett självklar val. Läs mer
  • Maria L skrev om Studentstäd
    Mycket bra och noggrann personal som anstränger sig för att bemöta kundens önskemål. Vi har använt Studentstäd i flera år och kommer att fortsätta med det. Läs mer
  • Anita M skrev om Studentstäd
    Hemstädning - 2 tim/mån
    Jag är mycket nöjd med tjejerna. Läs mer
    2016-09-28 Sebastian Å svarar Anita M
    Hej Anita!

Tack för ditt finfina omdöme och att du tog dig tiden att svara på vår förfrågan!
    Jag ser att du ännu inte loggat in i din kundportal.

Jag hade blivit jätte glad om du gjorde ett besök och testade på att betygsätta din städning. Detta är ett perfekt sätt att tacka tjejerna för deras jobb!

Tjejerna får lönebonus efter prestation beroende på betyg, det kan handla om upp till 20kr extra i bonus per timma i lön! Tjejer som hjälper dig ligger i absoluta toppen när det gäller prestation, månad efter månad.
    Deras lön inklusive bonus hamnar på 145kr i timman. Jag skriver gärna ut detta offentligt då vår personal som gör "det lilla extra" har bland dom bäst betalda hemstädslönerna på marknaden om vi lägger till bonusen på ordinarie lön, något jag gärna lyfter fram!

Ge dom omdömet dom förtjänar!
    Så ser du även till att dom parkerar sin bonus i toppen.

• Robert S
    Robert S skrev om Studentstäd
    Bra kundservice, bra städning från trevlig personal som verkar ha en bra arbetsplats. Läs mer
    2016-09-28 Sebastian Å svarar Robert S
    Hej Robert!

Tack för ditt fina omdöme.
    Utan vår personal är vi ingenting!
    Därför blir jag väldigt glad att du uppmärksammar att vår personal har en bra arbetsplats.
    Vi strävar hela tiden efter att ligga i framkant, både när det gäller löner och verktyg för att förenkla det dagliga arbetet.
    Vi jobbar bara med den modernaste utrustningen, hälsosamma kemikalier och har flera digitala stödsystem för städpersonalen i sitt dagliga arbete. Allt för att dagarna skall flyta på så smidigt som möjligt.

Ha de gott!

• Peter D skrev om Studentstäd
    Studentstäd meddelar inte när de byter städtid. Deras faktureringssystem
    är svårt att förstå.
    Våra städerskor är mycket bra. Läs mer
    2016-09-28 Sebastian Å svarar Peter D
    Hej Peter!

Vad roligt att höra att du är mycket nöjd med städerskornas jobb.

Angående tiden:
    Om du har en fast avtalad tid med oss så skall du bli meddelat ändringar.
    Om du inte efterfrågar detta så meddelar vi inte ändringar.
    Jag lyckas tyvärr inte reda ut vilken Peter jag skriver till så jag kan inte se om detta är avtalat eller inte.

Vi försöker nämligen att vara extremt noggranna med att meddela ändringar till kunder som önskar detta.
    Jag hoppas att problemet du upplever mest grundar sig i ett missförstånd.

Exempel
    Om du har gett oss ett tidsintervall, t.ex. att vi kan städa mellan 9-15:00 så meddelar vi inte ändringar på 1-2 timmar om du inte bett oss om att göra detta. Många kunder vill inte bli störda på jobbet för att vi kommer en timma senare om ändå ingen är hemma.
    Om du har detta avtalat, då vill jag att du uppmärksammar mig om om detta.
    Skicka då ett mail till sebastian@stadalliansen.se så kikar jag på detta!

Angående faktureringssystemet.
    Vi vill såklart att alla våra kunder skall förstå hur våra fakturor med RUT fungerar.
    Vi använder branschens populäraste RUT system, ett system som är byggt för att vara så användarvänligt som möjligt.
    I din kundportal under "Frågor & Svar" hittar du svar på dom vanligaste fakturafrågorna.

Om du gör ett besök där så tror jag att allt klarnar rätt snabbt.
    Har du fortsatta funderingar eller om svaret på din fråga saknas, hör gärna av dig till kundtjanst@stadalliansen.se så får du hjälp.

Med vänliga hälsningar
  • Martina F skrev om Studentstäd
    Tycker de är bra på att höra av sig vid ändringar. Bra pris och bra bemötande. Städningen skulle kunna vara lite mer noggrann och att man ställer tillbaka allt som det stod när man kom men annars helt okej. Läs mer
  • Roopal J
    Roopal J skrev om Studentstäd
    Studentstäd har verkligen fokus på kundens behov. De gör sitt yttersta för att oss. Lyhörda & lösningsorienterade. Läs mer
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Roopal J
    Hej Roopal!

Tusentack för det fina omdömet,
    Hade jag kunnat ge er ett kundbetyg efter alla dessa år så hade det sett likadant ut! *****

Sebastian
  • Caroline L skrev om Studentstäd
    Bra och pålitligt! Håller tider och städningen blir bra. Lätt att avboka. Läs mer
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Caroline L
    Hej Caroline!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan och för den finfina rekommendationen!

• Magdalena T skrev om Studentstäd
    Hej!

Vi har anlitat er i över tre år!
    Jag känner mig oerhört trygg med era tjänster.
    Tjejerna (reservation för att det ibland varit någon kille) har alltid gjort ett strålande jobb.

Vad som än dykt upp under åren har ni löst alltid löst blixtsnabbt, speciellt en eloge till Hanna! Rekommenderar er till allt och alla! För övrigt försöket jag att betygsätta mina städningar men det gick bara med dom senaste två, något att kika på kanske?

Familjen Tärnfalk Läs mer
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Magdalena T
    Hej Magdalena!

Stort tack för ditt fina omdöme, jag blir alltid lika glad!
    Jag spar elogen till Hanna, hon är på föräldrarledighet och tillbaka under nästa år!

Kul att du kommit igång med att betygsätta dina städningar!
    Vi har gjort att det bara går att lämna ett omdöme 10 dagar bakåt i tiden, när minnet fortfarande är färskt:)

Ha de gott

• Ulrika B skrev om Studentstäd
    Varierande kvalité på städningen, svårt att få ordning på betalningar. Läs mer
    2016-09-26 Sebastian Å svarar Ulrika B
    Hej Ulrika!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan!

Jag pratar med Mia att hon tar kontakt med dig för att göra en liten avstämning.
    Du har ju i princip haft samma städtjej i över ett år nu vid varje tillfälle.
    Så vi har ju bra förutsättningar för att få en jämn och hög kvalité i tjänsten.

Använd dig gärna av verktyget som finns för att maximera nyttan av tjänsten.

Testa att logga in på din kundportal och ge oss konstruktiv feedback på vad du tycker är bra och vad du tycker är mindre bra.
    Detta gör du bäst genom att betygsätta din städning under "utförda städtillfällen", gärna efter varje tillfälle! Det är av många skäl oerhört viktigt att löpande ge medarbetarna feedback om du vill få ut det mesta av städningen. Dessutom vet jag att din städtjej är väldigt omtyckt så ger du henne konstruktiv feedback så lovar jag dig att hon kommer bättra det du känner brister.

Tack på förhand.

• Inge G
    Inge G skrev om Studentstäd
    Jag har fått ett utmärkt bemötande från första stund och har rekommenderat Studentstäd till ett antal bekanta. Tjänsterna har varit städning 2 tim varannan vecka. Läs mer
    2016-09-26 Sebastian Å svarar Inge G
    Hej Inge!

Tack för ditt fina omdöme, jag blir alltid lika glad att få sådana fina omdömen.
    Stor tack för alla dina rekommendationer!

• Ingrid J skrev om Studentstäd
    Första kontakten lät det väldigt bra och beskrivningen med att ha en kontaktperson. Efter 3,5 månader med lite strul svårt att få kontakt med personer som kan svara har blivit mycket mailkonversationer hit och dit. svårgreppat beroende på kanske att företaget är stort. Städningen är exemplarisk. Men kontakten kunde vara mer tillförlitlig. Alla är mycket vänliga. Jag har köpt startkittet och blev förundrad när jag läste på hemsidan att vi skulle köpa ny utrustning igen, hoppas det inte gäller min utrustning som används 1 ggr i juni och 3ggr i augusti/sept. Lite otydligt vad som gäller envar. Jag hade rekomenderat men idagsläget är jag lite fundersam på kringresurserna svårt få raka svar och ändringar som kunde ge mer information tex tid när de skall komma istället för enbart byte av dag. I det stora hela bra eftersom städningen är bra gjort. Blir tre än så länge. Läs mer
    2016-09-26 Sebastian Å svarar Ingrid J
    Hej Ingrid!

Tack för att du tog dig tid att svar på vårt omdöme och att du gav en sådan konstruktiv feedback.
    Jätte roligt att höra att du tycker städningen är exemplarisk!

Angående din feedback om kommunikationen så tror jag att vi kan komma överens!
    Funktionen om ankomsttid som du efterfrågar finns nämligen redan!
    Testa att logga in på din kundportal så kommer du under "kommande bokningar" kunna se den exakta tiden när städpersonalen beräknas anlända. Vi tror att den bästa lösningen kommer att vara att du använder din telefon/dator till att själv logga in på kundportalen och tar reda på det du vill ha svar på, så behöver du inte vänta på att få svar av oss via e-post.

I kundportalen under FAQ hittar du även svar på alla vanliga frågor, det finns en bra sökfunktion där du enkelt kan söka upp din fråga.
    Besök gärna kundportalen, hittar du inte det du söker så är du alltid varmt välkommen att höra av dig direkt till kundtjänst.

Och sist men inte minst, din fråga rörande städmaterialet.
    Tyvärr har vi ingen möjlighet att göra individuella bedömningar av vilka kunder som har trasor som behöver bytas ut. Trasorna byter vi ut 1 gång per år och för att få en fungerande logistik i det hela så byter vi för alla samtidigt.

Besök kundportalen, under FAQ:
    "Frågor & svar -> Leverantör tillhandahåller städmaterial - Hur fungerar det?
    Där kan du läsa om hur allt fungerar och vad du kan göra om du t.ex. vill hoppa över ett utskicket av nya trasor.

Spana in kundportalen och om du känner att allt inte är solklart,
    Mejla mig gärna på sebastian@stadalliansen.se om du inte finner det du söker så hjälper jag dig, kanske är det något du söker som inte finns i portalen som borde finnas där!

Jag hoppas du känner att mina svar är till hjälp!

• Joachim L skrev om Studentstäd
    Städar bra men lite strul med olika städare och intern kommunikation som föranlett larm ett flertal gånger Läs mer
    2016-09-27 Sebastian Å svarar Joachim L
    Hej Joachim!

Jag har lyft detta med Mia och jag kan hälsa att din permanenta städtjej du har nu är insatt i hur ditt larm fungerar.
    Detta detta är absolut något vi skall ta med oss, tack för du tog dig tid att svara på förfrågan och roligt att höra att du är nöjd med städningen.

• Laura D skrev om Studentstäd
    I have been happy with the service provided by Studentstäd from the beginning. (I am a customer now for nearly 4 years.) The people who come to my home to clean have all been good at their jobs and also friendly and nice. The managers are also friendly and efficient in handling the very few minor problems (scheduling, paperwork) that have come up. I highly recommend Studentstäd. Läs mer
    2016-09-27 Sara S svarar Laura D
    Thank you very much for the nice review.
    I am glad to hear that you are pleased with our services.

I wish you a wonderful week.

Kind Regards,
  • Elisabeth C skrev om Studentstäd
    Känns fantastiskt att få komma hem till ett rent hus efter en lång arbetsvecka. Vi är helnöjda!👍 Läs mer
    2016-09-27 Sara S svarar Elisabeth C
    Hej Elisabeth!

Tusen tack för att du tog dig tiden att svara på vår förfrågan och för det fantastiska omdömet!

Ha det gott.

Varma Hälsningar
    HR / Kontorschef - Studentstäd
  • Bo A skrev om Studentstäd
    Goda intentioner. Svajigt. ( ex lossryckt toadörr, ej avstängt larm (Securitas ringde), andra (2) tifällen ej påsatt larm efter städning), angiven tid i"loggboken" ca 20 min mer än verklig tid mm. Vi kvarstår "ett tag till" som kunder. Läs mer
  • Therese L skrev om Studentstäd
    Jättenöjd med service!
    studentstäd har lyckats oerhört bra med med få ordning på min dusch, bild: http://forumbilder.se/FB31H/foreefter
    Jag har alltid samma person. Läs mer
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Studentstäd
    Efter mycket inkörningsstrul har vi hittat en anställd som gör ett bra jobb.

Dock så uppstår det mestadels förvirringar / problem när man tar kontakt med administrationen. Förvirrad personal. Läs mer
    2016-09-22 Sebastian Å svarar Daniel D
    Hej Daniel!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan!
    Roligt att höra att du är nöjd med din städerska jobb.

Jag skall prata med din kontaktperson och reda ut vad som hänt, jag hoppas detta endast rör sig om missförstånd.

Tack för feedback

• Erika B skrev om Studentstäd
    Bra för det mesta. Mycket beroende vem man har. Har även haft orutinerade "ungdomar" som inte ser vad som behöver göras. För det mesta har vi haft en ordinarie och då har det funkat bra. Läs mer
  • Mikael C skrev om Studentstäd
    Mycket bra bemötande från början. Mycket bra tjänster till bra pris - städningen fungerar utmärkt. Vi är dock mindre nöjda med hur det administrativa har fungerat. Den nya kundwebben fungerar dåligt - exempelvis har det stått att våra bokade städningar är avbokade, trots att vi inte bokat av dem. Autogirot som vi uppgav i samband med att vi tecknade tjänsten har inte fungerat. Det är lite småsnurrigt känns det som. Vi har också ännu inte haft förmånen att få ha samma städare mer än en gång. Läs mer
    2016-09-22 Sebastian Å svarar Mikael C
    Hej Mikael!

Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan.
    Roligt att höra att du är nöjd med tjänsten, jag uppskattar feedbacken!
    Det har varit lite snurrigt under sommaren men tyvärr är semesterschemat alltid lite plockepinn när vi inte stänger verksamheten och personal skall ha semester. Nu är semestern över och tjejen du har nu är din permanenta städerska, inga fler ändringar kommer att behöva göras!

Bra att veta är att du har alltid möjlighet att avboka / boka om din städning kostnadsfritt om din ordinarie städerska är ledig eller sjuk , många föredrar att få en annan städdag med ordinarie istället för vikarie. Önskar du den lösning meddelar du kundtjänst att du hellre bokar om städningen till annan dag än få en vikarie i första hand.

Angående kundwebben. Vi utvecklar portalen på egen hand och just nu är det beta versionen vi släppt.
    Det innebär i praktiken att allt inte riktigt är på plats och att buggar kan förekomma.
    Om du upptäcker en bugg, t.ex. om en städning står av avbokad fast den inte är det, får du gärna rapportera det under "Feedback" knappen i portalen så att vi kan uppmärksamma problemet när det är aktuellt.

Angående Autogirot ligger den tjänsten hos bankgirot, vi har ingen som helst möjlighet att påverka detta.
    Det enda jag kan rekommendera dig är att du gör en ny ansökan via din internetbank, brukar fungera bra!

Ha det bra!

• Gun B skrev om Studentstäd
    Utmärkt bra bemötande och bra service från studentstäd Läs mer
    2016-09-22 Sara S svarar Gun B
    Hej Gun,

Stor tack ett fint omdöme och för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan!!
    Jag ser att du aldrig varit inne på din kundportal, logga gärna in och testa omdömesfunktionen.

Superbra sätt att visa din tacksamhet till hon som städar hemma hos dig.

Saknar du inloggningsuppgifter?
    Mejla till kundtjänst så hjälper dem dig gärna: info@studenstad.se

Hr/Kontorschef Studentstäd
  • Christina A skrev om Studentstäd
    3 timmar hemstädning 2 ggr i månaden. Startade i nov 2015 och avslutade tråkigt nog i juni 2016. Från början njöt vi stort av denna tjänst nov - feb sen började strulet...olika personer, kom ej på avtalade tider, ej inom gränserna, slarvig städning. Trots blivit lovad att bli kontaktad vid förändringar gjordes inte detta. Till slut kände jag mig så osäker så det var inte värt det och sa upp vårat kontrakt. Mycket mycket tråkigt vi var så tacksamma för hjälpen i början. Läs mer
    2016-09-21 Sebastian Å svarar Christina A
    Hej Christina!

Jag har gått igenom ditt ärende och jag kan bara hålla med dig att saker inte fungerade efter personalbytet i våras, jag beklagar det.
    Jag ber vår arbetsledare återkomma till dig med ett erbjudande som jag hoppas blir svårt att tacka nej till så att vi får möjlighet att bättra på ditt betyg om oss

Stort tack för att du tog dig tid att svara på vår omdömesförfrågan och att vi fick svar på varför du avslutade abonnemanget.

• Michael B skrev om Studentstäd
    Toppbetyg! Har städning 3 timmar varannan vecka och det har varit över förväntan varje gång. Läs mer
    2016-09-19 Sebastian Å svarar Michael B
    Hej Michael!

Superbra sätt att visa din tacksamhet till hon som städar hemma hos dig.

• Annika B skrev om Studentstäd
    I början var städarna mer på hugget. Nu bockar de av efter listan vad de ska göra. Flyttar aldrig på en soffa eller en byrå o tvättar golvet under. Tvättar runt mattor etc. Viker inte upp kanterna. Läs mer
    2016-09-19 Sebastian Å svarar Annika B
    Hej Annika!
    Tack för att du tog dig tid och svarade på vår omdömesförfrågan.
    Vi vill såklart att du skall vara helt nöjd med din städning. Det låter som du gått med detta i tankarna ett tag.

Det är människor vi jobbar med och ibland behöver personalen få både ris och ros för att kunna veta "Är min kund nöjd med städningen eller kan jag göra något bättre". Vi i arbetsledningen vill också veta på direkten om något inte är bra, om vi inte vet något så kan vi heller inte utveckla, engagera och motivera våra medarbetare till att bli bättre.

Jag vet tyvärr inte riktigt vilken Annika B detta är (vi har flera) men jag hade blivit jätte tacksam om du gjorde följande:

1. Logga in på din kundportal.
    2. Gå in under utförda uppdrag
    3. Betygsätt din städning (se exempel: http://www.ladda-upp.se/image.php?id=204284&size=full )
    4. Ge feedback på vad du tycker kan bli bättre.

Saknar du inloggningsuppgifterna, mejla info@studentstad.org
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Om du betygsätter din städning och talar om för oss exakt vad du önskar bli bättre så lovar jag dig att du kommer se förändring redan vid nästkommande städtillfälle. Vi har som arbetsrutin att får vi in ett dåligt omdöme, då pratar vi med berörd medarbetare på ett konstruktivt sätt och personen får en åtgärdsplan skriven. Vår arbetsledare åker även ut på en avstämning vid nästa tillfälle om missen varit av anmärkningsvärd karaktär för att försäkra oss om att bristerna är åtgärdade. Ger du oss konstruktiv feedback i ett omdöme kommer vi se till att omdömet du lämnar nästkommande städtillfälle kommer vara "NÖJD".

Därför är det även viktigt att du betygsätter din städning även när du är nöjd.
    Jag vill poängtera detta då det är minst viktigt för att motivera medarbetaren i sitt dagliga arbete.
    Våra mest nöjda kunder är våra kunder som har en aktiv dialog med oss och som ställer krav på tjänsten, och är det något vi uppskattar så är det när våra kunder ställer krav och säger vad dom tänker och tycker!

Det är då vi får möjlighet att bevisa att vi ligger i absoluta toppen när det kommer till service. Testa ovanstående så känner jag mig säker på att du kan ge oss ett högre betyg till nästa gång.

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar
  • Marie D skrev om Studentstäd
    Studentstäd har städat hos oss regelbundet under många år. Kvaliteten på städningen har varierat något beroende på vem som har haft ansvaret, men vi har alltid haft en bra dialog och uppskattat kontinuiteten. Vi ser att det finns utrymme för förbättring, bla när det gäller noggrannhet, t.ex. att dammtorka i fönster, dammsuga källartrappa, tömma alla papperskorgar samt att göra rent i duschutrymme. Någon gang har personal glömt kvar cigaretter, vilket inte är så bra när vi har skolbarn som går hem själva på dagarna. Det har även gått sönder några saker hemma vid städtillfällen, men som sagt, vi har alltid haft en bra dialog avseende dessa frågor. Sammanfattningsvis, det fungerar helt ok, men finns definitivt rum för förbättring och vi har ganska sällan sett "det där lilla extra". Läs mer
    2016-09-19 Sebastian Å svarar Marie D
    Hej Marie!

Tack för att du tog dig tid och svarade på vår omdömesförfrågan.
    Jag kommer be din kontaktperson Mia ta kontakt med dig för en uppföljning.

Läs gärna mitt svar på Annika B omdöme.
    Testa gärna att börja använda betygsättningen som du har möjlighet till i din kundportalen. Det är jätte viktigt att du löpande talar om för oss när du är nöjd och när det finns utrymme för förbättring.

Som du säger, vi har städat hos dig i flera år och motivationen går alltid upp och ned då det är människor vi arbetare med. Det går att med enkla knep motivera personalen t.ex. genom att ge feedback till våra medarbetare med ett omdöme. Tänk gärna på att det är minst lika viktigt att betygsätta städningen även när du är nöjd så personalen får höra detta.

Jag blir jätte glad om du börjar använda omdömesfunktionen!
    Jag lovar dig att du kommer uppleva en stor skillnad på direkten!

Allt gott!
  • Evelina B skrev om Studentstäd
    Duktig och punktlig personal. Aldrig varit något problem. Läs mer
    2016-09-19 Sebastian Å svarar Evelina B
    Hej Evelina!

Stort tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tid att svara på förfrågan.

• Andreas D skrev om Studentstäd
    Själva städningen är bra. Det har varit lite problem med kommunikation och det blev inte bättre av att städarna inte kunde läsa svenska etc. Fungerar dock bättre nu så betyget blir bra. Läs mer
    2016-09-19 Sebastian Å svarar Andreas D
    Hej Andreas!

Stort tack för ditt omdöme och bra feedback!
    Vi har både engelsktalande och svensk personal. Du har möjlighet att välja om du vill ha svensk personal men nu när allt verkar funka bra så finns det ju ingen anledning att förändra något!

Om det skulle vara något i framtiden, testa gärna logga in i din kundportal där du har möjlighet att kommunicera direkt med personal och arbetsledning. Då kan arbetsledaren förmedla informationen till personalen direkt via din arbetsorder, så undviker vi kommunikationsmissar.

Ha det gott

VD - Studentstäd
  • susanne h skrev om Studentstäd
    Tack för snabb och noggrann fönsterputs som gav mig fina vårfönster! Läs mer
    2016-05-17 Sara S svarar susanne h
    Vi tackar så hjärtligt och är bara glada att kunna hjälpa till. Vi önskar dig en härlig sommar! :-)
    Varma Hälsningar Sara
  • Karin H skrev om Studentstäd
    Hej!
    Jag kan varmt rekomendera Studentstäd som städat hemma hos oss i 3 år. Noggrann städning enligt städprotokoll som bockas av varje gång. Just att det finns ett städprotokoll tycker jag är väldigt bra. Trevlig personal. Läs mer
    2016-02-25 Sara S svarar Karin H
    Vi tackar för det fina omdömet, ni är alltid välkomna åter :) Varma Hälsningar Sara
  • Bita skrev om Studentstäd
    Jag har anlitat studentstäd under nästan 4 års tid för städning hemma. Jag är väldigt petig med städningen och har tagit mig tid att gå igenom var jag vill att de ska städa, om något underlag är särskilt känsligt osv. och tycker att städningen varit exceptionell.

Viktigt att nämna är också sättet de hanterat ett litet missöde som skedde vid ett tillfälle med en vikarie. De tog mitt klagomål på allvar och ersatte mig utan diskussioner.

Studentstäd är det 3:e städföretaget jag anlitat (och det enda som jag behållt så länge). Så jag kan av erfarenhet skriva att jag starkt rekommenderar företaget.

Bita Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Studentstäd
    Köpt hjälp med hemstädning i snart ett år, är jätte nöjd med städningen på alla sätt. Det finns inget värt att lyfta som skulle ligga företaget till last. Tack för en bra service! Läs mer
    2016-02-19 Sara S svarar Jenny B
    Vi tackar för det fina omdömet, det glädjer oss att höra! :) / Varma Hälsningar Sara
  • Roopal Kubavat J skrev om Studentstäd
    Ni har alltid varit väldigt lyhörda och noggranna och vi som kund känt oss speciella. Tack för fin utförd städning, har varit kund hos er i över 5 år! Läs mer
    2016-02-19 Sara S svarar Roopal Kubavat J
    Tack för det fina omdömet, det glädjer oss att vi fått vara med och underlätta i vardagen för er i dessa år. VI hoppas på många år till! :) / Varma Hälsningar Sara
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Studentstäd
    Är väldigt nöjd med Studentstäds tjänster, haft städhjälp hemma i ca 1.5 år. Läs mer
  • Artem K
    Artem K skrev om Studentstäd
    Ordered moving out cleaning - very good job! Perfect cleaning and friendly people.
    Saved me a lot of time and energy. Läs mer

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg