Sturebadet AB

Sturegallerian 36, 114 46 Stockholm — Visa karta

3.7 i betyg av av 14 omdömen

Läkaren Carl Curman var en sann renässansmänniska vars dröm var att ge Stockholmarna bad, motion och en bättre hälsa för att må bra i kropp, själ och tanke. Med den visionen skapade han år 1885 Sturebadet och det arvet förvaltar vi vidare.

Läs vad 14 kunder tycker om Sturebadet AB

• JOAKIM P

2020-03-03

JOAKIM P skrev om Sturebadet AB
    Uppenbarligen lever man gott på sitt gamla rykte som unik och anrik etablering, allt annat än det som visas på hemsidan säger jag. Lång väntetid på hiss, trångt omklädningsrum och få lediga skåp.Trappor upp, trappor ner. Hydromassagebadet var full belagd hela vistelsen, stora poolen samma sak... vatten gympa med Susanne Lannerfeld och resten av 70+. "Gniiip, kämpa" och hög musik överljudade allt lugn och det som ska vara avkopplande, tycker visserligen om alla vi som älskar 90-talet men... Aroma rummet, ja det var kvavt med dämpad doft av något men vad vet jag inte och inte så rogivande att stirra in i vägg i mörkret. Automatisk gung fåtöljer fanns, en var trasig och motivet på väggen med björkar eller litet skogsparti är inte upplyst som på websida, den bilden är retucherad och i verkligheten så syns bilden nästan inte alls, väggen är mer matt svårt. Duo massage rygg var si så där, knappt godkänd, kurbadet... nja, ljummet bad med led belysning och väldigt lite bubbel. Ingen schampo eller duschcreme i duschen. Shotglas med saft, var sin physalis och tre blåa druvor... generöst och lyxigt?
    Serverar till och med vatten och te i pappersmuggar. Personalen och ägare lyssnar inte på kundernas synpunkter för hade man gjort nödvändiga förändringar, nej tack jag vill inte komma tillbaka och än mindre åka till Göteborg för att få en avkopplande upplevelse som damen föreslog, jag vill ha den här. 2500 kronor tror jag vi betalade och enligt mig så får du ut mer värme och avkoppling om du eldar upp pengarna. Åk int dit! Läs mer
  • Ida A

2013-04-17

Ida A skrev om Sturebadet AB
    VI va på sturebadets med hela kontoret.
    Vi höll till på Turkiskabadet på övervåningen, kvinnan som visade oss runt va jätte trevlig och hjälpsam.
    Deras brunch på söndagar är grym!

Rekommenderas! Läs mer
    Cajsa J gillar detta
  • carl p

2011-10-24

carl p skrev om Sturebadet AB
    Alltid supertrevligt bemötande samt rent och fräscht Läs mer
  • 2011-05-03

Heike D skrev om Sturebadet AB
    En fantastisk upplevelse i det anrika Sturebadet!
    Att starta dagen med Kvitter på torsdagsmorgon kl07.00, varva ner i Aromarummet innan den underbara frukosten, fortsätta i gymmet, umgås med medhavd kompis, äta en perfekt tillagad fisk till lunch, ta eucalyptus behandlingen på eftermiddagen...ah så underbart man kan ha en helt vanlig torsdag! Mitt i smeten, men i en otroligt lugn och avslappnande atmosfär! Läs mer
  • Henrika S

2010-06-14

Henrika S skrev om Sturebadet AB
    Det bästa gymet jag haft gymkort på. Alltid lugnt behöver inte förboka passen. Bara miljön är lugn för själen. Bra utbud av pass och vattengympa! Personalen är trevlig. Maten är även den väldigt god. Nu är även damernas omkläddningsrum och restraungen nyrenoverad! Läs mer
  • Malin N

2010-04-17

Malin N skrev om Sturebadet AB
  • David K

2009-07-27

David K skrev om Sturebadet AB
    För en bra start på dagen, börja den på sturebadet. Träna i deras fräscha gym för att sedan slappna av med en simtur i deras härligt uppvärmda pool, därefter kan du avnjuta en turkisk ångbastu eller vanlig sådan. Avsluta med en frukost som serveras tillsammans med ngn av alla morgontidningarna som finns att tillgå. Läs mer
  • Emma-Lisa R

2009-06-15

Emma-Lisa R skrev om Sturebadet AB
    Hur kan Sturebadet få kunden att betala hutlösa 600 kr i inträde och därefter inte leverera en gnutta av mys och avslappning?? Jag förstår verkligen inte… Av de sex hundralappar jag betalade fick jag förvisso låna en badrock i storlek XXX-Large och ett par badtofflor. Därefter fick jag ju även tillgång till deras fina schampo och balsam, dock inga egna förpackningar utan allt sitter i fula tvålpumpar vid duscharna. Om man inte har bokat in en behandling kan man sysselsätta sig med följande: 1) Ta två simtag i poolen. Simmar du för fort eller leker lite för mycket får du skäll. 2) Sitta i aromrummet och titta in i väggen och få nysattack av den starka doften. 3) Få ett glas saft och någon vissen frukt att tugga på. Punkt. Inte så mycket mer än så.

Kanske värt priset om man får en lyxig behandling, men utan behandling – då kan man lika gärna skippa detta överprisade ställe. Läs mer
    Fredrik E gillar detta
  • 2009-03-24

Henric E skrev om Sturebadet AB
    Förstaklassigt bemötande i entrén av personalen. Jag har inte varit här sen ombyggnaden och blev mycket positivt överraskad. Miljön är väldigt fräsch och avslappnad.Den nya bastuavdelningen är i toppklass! Hade även bokat en behandling som var av toppklass! Sturebadet är värt ett besök och varenda krona. Läs mer
  • 2009-03-23

sibar a skrev om Sturebadet AB
    Bra, badhus med alla tillebhör, väldigt fräsht och rent. perfekt. Läs mer
  • 2008-08-28

David K skrev om Sturebadet AB
    Gym & Spa i en klass för sig. För en bra start på dagen, börja den på sturebadet. Träna i deras fräscha gym för att sedan slappna av med en simtur i deras härligt uppvärmda pool, därefter kan du avnjuta en turkisk ångbastu eller vanlig sådan. Avsluta med en underbar frukost som serveras tillsammans med ngn av alla morgontidningarna som finns att tillgå. Till Sturebadet kan du komma helt tomhänt då allt finns att tillgå, kläder, handukar, shampo, hudkrämer m.m. Läs mer
  • Cecilia K

2008-03-30

Cecilia K skrev om Sturebadet AB
    Att kliva in på sturebadet för första gången är en aning snurrigt. Man fick visserligen en förklaring vid ingången om vart man skulle ta vägen men man blev en aning förvirrad endå. Lite nervöst att lämna skåpet olåst först och främst. Sen när man kommer ner till själva "huvudattraktionen" så var det faktiskt ganska fint, men dåligt skyltat så man irrade omkring i en kvart om vart man skulle, även om det inte var så stort. Kvavt är det därinne med. Själva behandlingen fick jag av en urgullig tjej som fick en att känna sig som en prinsessa. Det var riktigt skönt att bli ompysslad på det sättet. Så ansiktsbehandlingen rekomenderar jag starkt. Men jag tycker att det är faktiskt hutlöst dyrt och det skulle kunna vara lite billigare. Lite jobbigt är också att de ska sälja saker till en inne i behandlingsrummet när man i själva verket först och främst vill åka hem och hinna känna efter hur produkterna känns efter en stund på huden. Och i mitt fall kliade de en del men visst blir huden i ansiktet riktgt len och ren. Skötn att man även får en förklaring till viljen hudsort man har. Läs mer
    Tobias B gillar detta
  • Tobias H

2008-01-08

Tobias H skrev om Sturebadet AB
    Efter mitt enda besök på Sturebadet förstår jag inte rikitgt poängen med detta ställe och varför det har ett så gott rykte. Exakt vad är det man går hit för? Visst, jag hade inte väntat mig en "Skara Sommarland"-vattenpark inhyst i Sturegallerian (fast det hade varit oväntat kul), men kanske något mer än en liten trött pool, halvdan mat, till synes få träningsredskap och tja, vad mer? Hmm, behandlingen var i och för sig klart bra, men var det värt den 1000-lapp som det kostade att gå. Nej jag tycker nog inte det. Läs mer
    Emma K gillar detta
  • Lena C

2008-01-06

Lena C skrev om Sturebadet AB
    Även om jag tycker att Sturebadet har blivit en liten skönhetsindustri, måste jag säga att de ändå lyckats behålla en bra känsla att få kunden att känna sig omhändertagen och speciell under behandlingarna och införsäljningen av produkterna som används under behandlingen känns inte riktigt lika påträngande längre. Gymmet känns dock lite trångt och maskinerna inte helt "up to date" (jag jämför med SATS där jag har årskort). Läs mer

Bästa Spana nära Sturebadet AB:

Carina F Carina F tycker: