Svea Fönster

Svea Fönster

Ring 020-90 50 00 www.sveafonster.se
4.1

ENKELHET - HELHET - TRYGGHET Hos oss på SVEA Fönster är modellen enkel. Vi ska leverera enkelhet för er på alla plan, och det gör vi genom att hjälpa er hitta rätt lösning, sköta alla kontakter med tillverkare och montera fönstren. De fönster vi levererar är dessutom i princip underhållsfria. Enkelt helt enkelt! Vårt mål är...

81 omdömen om Svea Fönster

Per-Olof Gunnar P
Skrev om Svea Fönster

Bytte fönster, utförarna pratade ej svenska eller engelska. Stal skruvdragaren Bosch GSR Professional 14,4 V-Li, väska och allt, med serie nr 9900006__ enligt kvittot. försvann även annat. Se polis anmälan. Lämnade målarfärg på golv och lister, repiga dörrar, trasiga speglar osv. Jag var ej beställaren bara den drabbade, går ej att tagga företaget via Instagram då aktivt blockerat detta.

Stockholm Glas & Solskydd AB
4.8/5 i betyg av 346 omdömen 4.8 av 346 omdömen

Snabbt och proffsigt utfört. Kan rekommendera för persienn reparation

Camilla H Camilla H
MINYI L
Skrev om Svea Fönster

Vi har bytt vår fönster i hela huset och fönsterdörr hos SVEA FÖNSTER 2021 hösten. I början var säljare super duktig och snäll. Han svarade alltid direkt på alla frågor och gav bra tips. De som kom hit och monterade fönster var annat företag. De var duktiga och fixade även extra åt oss.Vi är värdig uppskatta. Det ser mycket finare nu. Efter montering, upptäckte vi problem och kom projekt ledare direkt till oss och försökte att fixa, men han kunde inte lösa problem. Han uppgav att det ligger på fabriken och de behöver...

Daniel H
Skrev om Svea Fönster

Trevlig säljare som tittade på projektet och lovade återkomma med offert. Återförsäljaren ringde ringde mig efter 2 veckor och stämde av om allt gått bra, meddelade att ingen offert kommit. De kontakta Svea Fönster och jag har fått svar. Bra service från återförsäljaren. Svea Fönster har ännu inte hört av sig, så mina rekommendationer får dom inte

MINYI L gillar detta
Elitfönster På Plats Sollentuna
4.9/5 i betyg av 136 omdömen 4.9 av 136 omdömen

Hjälpsam i hela processen. Snabbt svar om frågor och allt.

Saad Naveed A Saad Naveed A
ANNIE P
Skrev om Svea Fönster

Kan inget annat än rekommendera denna firma! Så otroligt proffsiga från början till slut. Hantverkarna gjorde ett grymt jobb och slutförde bytet av alla våra fönster, altandörrar och ytterdörr på endast två(!) dagar, när utlovad tid var ca 5 arbetsdagar. De höll snyggt och rent efter sig och putsade fönstren åt oss, samt målade utvändigt som en snygg finish. Stort tack till David, Daniel och Ali och de andra hantverkarna. Vi är MYCKET nöjda!

Anna S
Skrev om Svea Fönster

Uppdraget gällde byte av fönster och altandörrar i hela vårt hus och vi är väldigt nöjd med resultatet. Väldigt sympatisk säljare, George. Snyggt monterade fönster, de var skickliga snickare som även höll rent och städade efter sig. En altandörr var felmätt och behövde göras om från fabriken, vilket gjorde att slutmonteringen drog ut på tiden, allt annat har skötts väldigt bra. Kan verkligen rekommendera Svea Fönster!

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Lars O
Skrev om Svea Fönster

Snabbt åtgärdande av reklamerat dörrhandtag, montören Danne fixade detta i ett nafs, samt utan anmodan samtidigt passade på att justera 2 dörrar som inte fungerade till 100 %. Sådant kallar jag god service. Lars Olgar Sollentuna

Carl-Johan E
Skrev om Svea Fönster

Haft ett fönsterbyte i lägenheten som genomfördes 14 dec 2017 med Svea Fönster som var anlitad. Hade en samtidig köksrenovering och ett sprillans nytt och dyrt kylskåp stående i hallen i väntan på att kunna ställas in i köket. Svea Fönsters montörer krockade fönstermaterial med kylskåpsdörren som fick bucklor. Det var då. 14 dec 2017. I skrivande stund – 29 juni 2018 – med 6 1/2 månads väntetid, har Svea Fönster ännu inte ordnat en lösning för dörrbyte till kylskåpet trots mängder med påminnelser och mycket dialog....

Svar från Svea Fönster

Hej Carl-Johan. Snarast efter att vi fått kännedom om din skadade kylskåpsdörr har vår direkta intention varit att åtgärda detta. På grund av uppkomna meningsskiljaktigheter kring skadans omfattning har tyvärr ärendet dragit ut på tiden. Då vi kom överens om att byta ut din skadade dörr, har kylskåpsleverantören försökt att nå dig vid ett flertal tillfällen. Detta med syfte att byta ut din skadade kylskåpsdörr till en ny. Hör av dig till hos så hjälper vi dig att få kontakt med leverantören så att vi kan få detta...

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Mari L
Skrev om Svea Fönster

Bytte fönster och altandörrar i hela vårt hus och är väldigt nöjd med resultatet. Väldigt sympatisk säljare (ovanligt) och skickliga snickare som höll rent och snyggt efter sig. Allt flöt på bra från början till slut. Kan verkligen rekommendera Svea Fönster!

Kjell J
Skrev om Svea Fönster

Eftersom vi anlitat Svea fönster tidigare och blivit väl bemöta och nöjda med fönstren anlitade vi Svea fönster igen för nya fönsterbyten. Allt från säljare till utförare gick alldeles utmärkt. Vi hoppas på få råd med fler fönster. Hälsningar Kjell och Monica

Höga Höjder Fönsterputs
4.5/5 i betyg av 1169 omdömen 4.5 av 1169 omdömen

Trevligt professionellt uppträdande. Inte 100% perfekt jobb men ok.

Harriet A Harriet A
Elise E
Skrev om Svea Fönster

god service och bra bemötande! vi är nöjda med våra fönster förutom att spröjsarna är av plast(!), vilket är märkligt då materialet i övrigt är trä samt metall i kasetterna. dessutom sitter spröjsarna inuti kasetterna och kan då inte målas om.

Ingalill K
Skrev om Svea Fönster

Vi genomförde byte av fönster men även förändring i storlek och funktion av fönster och dörrar. Sveafönster gav ett bra utbyte i saker att tänka på vid valet. De hade bra kontakt inför jobbet, höll sin planering och kom som planerat. De personer som genomförde själva arbetet var trevliga, höll rent och snyggt kring ytorna de var på. När de lämnade var det mycket snyggt både utvändingt och invändigt. Sveafönster genomförde det jobb vi beställde till vår belåtenenhet! Rekommenderas.

Angelika S
Skrev om Svea Fönster

Köpte fönster samt ytterdörr. Bra mottagande, kom på utsatt tid och sen gjorde ett toppen jobb.

Daniel W
Skrev om Svea Fönster

Duktiga och trevliga snickare. Snyggt arbete, bra fönster till ett marknadsmässigt bra pris! Skulle absolut anlita dem igen.

Stefan G
Skrev om Svea Fönster

Bra alternativ att välja bland och installationen gick pånavtalad tid oxh med bra resultat.10 fönsterytor med ett par riktigt stora fönster kom på plats med kunnig personal och säljare som följde upp och åtgärdade de mindre avvikelelser som uppstod.

Erik M
Skrev om Svea Fönster

Helentreprenad som fungerat klockrent hela vägen. Håller vad de lovar, bra utfört jobb och städade bra efter sig på tomt och i huset

Thomas L
Skrev om Svea Fönster

Vi bytte ut 2 balkongdörrar. När dom kom var dom felhängda (Svea fönster hade personal som mätte och beställde), så vi fick vänta ett par veckor till innan installation. Vi fick själva kontakta Svea fönster för att få veta när de nya dörrarna förväntades komma så att vi kunde planera att vara hemma. Ingen ursäkt om att det blivit ett misstag, utan bara en ny vecka då dörrarna skulle bara klar. Alla kan göra misstag, men Svea Fönster kan jobba lite mer på kundvård när det händer (därav ett lägre betyg)! Hantverkarna var snabba och proffsiga, vi är nöjda med resultatet!

Kristina S
Skrev om Svea Fönster

Kanon bra personal, det kunde inte ha varit bättre! En av anledningarna till stt jag återkom till Svea fönster, även flr dörrbytet! Hälsar ”Fru Svensson”

Matthias E
Skrev om Svea Fönster

Vi var väldigt nöjda med Svea fönster. Säljaren gav ett bra intryck och allt flöt på smidigt från början till slutmonteringen. Hantverkarna var duktiga och höll rent. Kan bara rekommendera.

Johan M
Skrev om Svea Fönster

Jättebra från början till slut.

Mikael H
Skrev om Svea Fönster

Fönsterbyte Snabbt noggrant och helt enligt planering.

Jan K
Skrev om Svea Fönster

Byte av samtliga fönster inkl. karm. Säljare och montörer gjorde ett utmärkt arbete. Bättre ljusinsläpp genom större fönster jämfört med originalen. Hel nöjd!

Per S
Skrev om Svea Fönster

Bra service och information , resultatet motsvarade förväntningarna.

Bo R
Skrev om Svea Fönster

Byte av samtliga fönster. Jättebra allting men jag dras förtfarande med en trasig fasad eftersom inte Svea kunde fixa den.

Pär C
Skrev om Svea Fönster

Ytterdörr med sidofönster och Yale doorman lås. Trevlig säljare och en utmärkt hantverkare som fixade allt på ett par timmar. Supernöjd med mitt köp.

Henrik A
Skrev om Svea Fönster

Byte av 2 takfönster och 2 ytterdörrar. Mycket väl utfört montage av trevliga snickare. Bra kommunikation och jag kan absolut rekomendera SVEA Fönster.

Doris B
Skrev om Svea Fönster

Köpt fönster med montering. Snyggt gjort. Jag är jättenöjd som kund. Mvh Doris Bredler

Lars-Olof H
Skrev om Svea Fönster

Bra och trevligt bemötande! Mycket väl utförd installation av dörrarna som håller hög kvalitet. Våra förväntningar har infriats. Vi kan tveklöst rekommendera vårt köp och all installation till våra grannar med flera.

Rickard A
Skrev om Svea Fönster

Hej, Jag har fått hjälp med byten av fönster 4 st och ett parti skjutdörr. Jag måste säga att det gått klockrent från början och Snickarna är proffs. Mycket fina jobb och avväxlingen senast för skjutpartiet skulle jag inte göra bättre själv.. efter 37 år i branchen känns det skönt att se när andra gör jobbet åt en och man blir riktigt nöjd. Jag har mer som ska göras och kommer återkomma.. stort tack!

Tord L
Skrev om Svea Fönster

Bra kvalitet på arbetena som utfördes på tid. Tydlig offert. Tyvärr dålig kommunikation när det gällde att boka in tid för hembesök. Annars fungerade allt bra.

Leif N
Skrev om Svea Fönster

den här firman har vi anlitat en gång förut då vi haft problem med våra fönster.då bytte de ut de till ett tillfredsställande resultat.så när vi ville byta ut resten kontaktade vi dom igen.de är utmärkta när tips och råd.har bra försäljare och montörer,bra leveranser.även ett bra upplägg.kan inte säga att vi är mer nöjd över resultatet.stort tack för all hjälp svea fönster.de vill vi varmt rekommendera.p.s väldigt nöjd kund..

William R
Skrev om Svea Fönster

Trevligt bemötande och snabb leverans. Hade köpt 2 nya vridfönster till vårt kök vilka mycket snabbt monterades av 2 duktiga och trevliga montörer. Vi kan varmt rekommendera Svea-fönster. Vänligen, William Robinson

Ingrid L
Skrev om Svea Fönster

Våra upplevelser av Svea fönster är ingenting annat än positivt från början till slut. Har bytt 9 fönster en altandörr och en ytterdörr. Proffsigt gjort av mycket proffsiga och supertrevliga killar. Kan ingenting annat göra än att rekomendera företaget.

Richard L
Skrev om Svea Fönster

Till full belåtenhet från upphandling till montering av sju fönster!

Curt S
Skrev om Svea Fönster

Försäljningen av två ytterdörrar utfördes synnerligen professionellt med utförlig presentation och efterföljande information fortlöpande. Monteringen av dörrarna blev imponerande bra ;nogrannt utförd med god finish Bemötandet från Svea Fönster var mycket gott. Jag kan varmt rekommendera företaget.

Magdalena W
Skrev om Svea Fönster

Det mesta gick fel från början till slut. Vi bytte 16 fönster och två dörrar. En trevlig säljare kom till oss innan vi bestämt oss för Svea Fönster. Han lovade att en arbetsledare skulle hålla i trådarna och att de önskemål vi hade skulle beaktas under fönsterbytets gång vilket aldrig skedde. Ingen kommunikation alls inom företaget verkar det som. Superstressade snickare som kom sent på kvällstid med pannlampa för att skynda på jobbet. Det var svårt att få tag på någon överhuvudtaget på firman. Det mesta som gjorts fick...

Svar från Svea Fönster

Hej Magdalena! Efter lite mejlsökningar hittade jag nyligen kundnumret och i nuläget går reklamationsansvarig igenom systemet för att hitta information kring tröskelplattan. Jag kommer ihåg detta ärende väl och tyvärr hade vi två montörer som inte gjorde sitt jobb och de jobbar inte kvar längre. Jag åkte ut till er och besiktigade jobbet med avtalsskrivaren och gjorde en utförlig åtgärdsplan och i samråd med vår tekniker var vi tyvärr tvungna att åtgärda en hel del, vilket vi gjorde. Min uppfattning var att vi hade...

Magnus E
Skrev om Svea Fönster

Byte av entrédörr och altandörrar. Mycket proffsigt bemötande och snyggt jobb. Jobbet blev dessutom helt klart! Kan starkt rekommendera!

Mem K
Skrev om Svea Fönster

Mycket nöjd har använt er som leverantörer i flera år. Smidigt PC snabb leverans

Arne W
Skrev om Svea Fönster

Mycket, god! Proffsigt, installation utan skador i vägg, tapet, puts etc. De städade snyggt efter sig, tog med allt skräp

Kinan S
Skrev om Svea Fönster

Väldig bra och de gör utmärkt bra jobb.

Sofie C
Skrev om Svea Fönster

Hej, Ni installerade nya fönster och ytterdörr i vårt hus under början av 2016. Säljaren (Tobias) var trevlig, kunde svara på frågor och var väldigt hjälpsam. De som installerade fönstrena gjorde ett OK jobb. Förutom att dem lämnade hur mycket skruv och skit på vår uppfart = inte okej, då vi har små barn som hittade många av skruvarna. (Andreas-team). Däremot så fick vi installerat fel persiennfärg i väntan på de rätta i barnens rum medan vårt master bedroom stått helt utan, vill tillägga att jag jobbar natt och...

Ullis P
Skrev om Svea Fönster

Engagerad säljare, klara besked, snabb offert (Tobias). Bra kommunikation med montörer, snabbt jobb, städade efter utförd montering (Andreas team). Strulig ekonomiavdelning, blev några kreditfakturor pga felfaktureringar. Dålig info x flera om tider för utförande (Jens)

Douglas G
Skrev om Svea Fönster

Bra bemötande snabb service små defekter som vi fick påpeka och det blev ordnat med en gång

Karin M
Skrev om Svea Fönster

Sveafönster bytte ut fönster och ytterdörr på vår villa. Vi är jättenöjda med arbetet som blev väl genomfört av proffsiga montörer och vill gärna rekommendera Sveafönster vidare.

Lars H
Skrev om Svea Fönster

Ni skickar omdömet till fel person. Jag har inte köpt några fönster av er.

Marianne A

Helnöjda! ......................................................

Jari K
Skrev om Svea Fönster

Fönsterbytet gick bra men fönsterfodren blev dåligt ditsatta på de som monterades. Ni har inte satt alla foder eftersom jag renoverade själv samtidigt och satt resten själv. Det kändes inte fackmanna mässigt

Fredrik G
Skrev om Svea Fönster

Allt blev bra. Snabbt och snyggt.

Peter F
Skrev om Svea Fönster

Inte helt nöjd. Reva i taket efter fönsterbyte, bred typ latexfog runt alla fönster, man har använt för smala fönsterlister mot vad som var innan. Kom gärna och bedöm själva. Har tänkt ta kontakt men det har alltid kommit något emellan.

Svar från Svea Fönster

Hej Peter, Det är svårt för oss att veta att du inte är nöjd om du inte informerar oss om detta. Jag ringer upp dig under dagen. Med vänlig hälsning, Jesper.

Jimmy V
Skrev om Svea Fönster

Trevliga som installerade och snabba. Städade till och med bra. Allt kanon bra.

Sofia & Andreas J
Skrev om Svea Fönster

Superbra service och tydliga offerter samt information. Mycket bra!