Svea Fönster, sid 2

Hästhagsvägen 4, 194 52 Upplands väsby — Visa karta

ENKELHET - HELHET - TRYGGHET

Hos oss på SVEA Fönster är modellen enkel. Vi ska leverera enkelhet för er på alla plan, och det gör vi genom att hjälpa er hitta rätt lösning, sköta alla kontakter med tillverkare och montera fönstren. De fönster vi levererar är dessutom i princip underhållsfria. Enkelt helt enkelt!

Vårt mål är att leverera en helhet, oavsett om det gäller byte av ett fönster, en hel villa eller en bostadsrättsförening. Vi gör gärna ett kostnadsfritt besök hos er där vi mäter och ger prisförslag. Sedan sköter vi kommunikation med fabriken, leverans och montering.

Välkommen till SVEA Fönster!

Läs vad 57 kunder tycker om Svea Fönster

• Tauno V
    Tauno V skrev om Svea Fönster
    Snabbt och bra arbete enligt tidplan. Inga problem. Läs mer
  • Joachim J
    Joachim J skrev om Svea Fönster
    Jätte bra från början till slut. Proffsigt utfört av montörerna, snyggt och fint. Kan rekommenderas! :D Läs mer
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Svea Fönster
    Vi är mycket nöjda med bemötande, servicen, allt från beställning av vår ytterdörrar till montering. Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Svea Fönster
    I det stora hela är jag nöjd med Svea Fönster. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Svea Fönster
    Dålig service, bra utförande men fel montering som krävde fler åtgärder Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Svea Fönster
    En fantstisk leverans
    Från beställning till leverans och installation har allt fungerat perfekt. Vi fick bra produkt för priset. Priset var lägre än andra leverantörer på denna marknad. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Sveafönster. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Svea Fönster
    Sveafönster har lyckats göra det mesta fel. Kom inte som avtalat. Mätte fel. Monterade fel. Levererade fel prylar. Glömde bort överenskommelser. Etc, etc, etc.

Av 16 fönster passade inte 10. Resterande 6 gick visserligen att montera, men 4 fungerade inte som de skulle och måste åtgärdas i efterhand. Slutresultat efter första försöket: 2 felfria av 16.

Att ta ner gardiner, flytta på krukväxter, ta bort lampor, skruva loss fönsterbrädor och fösa ihop möbler är lagom kul. Att behöva göra det tre gånger istället för en blir rent ut sagt deprimerande.

Vi blev lovade att fönsterbytet skulle genomföras vecka 35 och ta en vecka. Det tog tio veckor! Vecka 45 kom de sista persiennerna på plats (jodå, persienner går också att mäta fel).

I sin reklam kallar sig Sveafönster för "En modern fönsterbytare". Vi hade varit fullt nöjda med en vanlig gammaldags. Läs mer

Hästhagsvägen 4, 194 52 Upplands väsby