SVEA SOLAR AB

SVEA SOLAR AB

Ring 0101-71 26 40 sveasolar.se
1.9

Svea Solar är Sveriges ledande solcellsföretag, med flest installationer och lösningar för allt under solen. Vi ställer lika höga krav på tillverkare av solpaneler, batterier och laddboxar som vi gör på oss själva. Det innebär att du kan vara trygg i att du får en investering i förnybar energi som både du och planeten har nytta...

18 omdömen om SVEA SOLAR AB

Inga Louise B
Skrev om SVEA SOLAR AB

Riktigt, riktigt uselt företag att ha med att göra! Håller långt ifrån tiden för installation, tar lång tid på sig, saker blir fel och dessutom har dom inte klarat av att skicka rätt underlag till Skatteverket för grön el på TVÅ ÅR. Sjukt inkomptenta pajaser! Ingen på företaget tar ansvar.

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 77 omdömen 4.2 av 77 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Mats R
Skrev om SVEA SOLAR AB

Nöjd med offertprocessen, leveransen kom inom utlovad tid, dock lite lång leveranstid men ungefär samma som övriga aktörer. Vid montering sköttes allt väldigt bra, smidig montering enligt ök vid offert, städning efter. Det har börjat producera lite energi men det är vinter (montage början dec) så det blir inte så mycket än. Dock verkar panelerna jobba så gott dom kan.

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Mats! Tack för ditt omdöme! Håller tummarna för lite fler soltimmar inom kort! /Sara ☀

Ingmar A
Skrev om SVEA SOLAR AB

Nu är min anläggning igång och producerar el varje solig dag. Jag har startat med 10 kWh batteri och sju solpaneler samt laddbox, ska komplettera med fler paneler nästa år. Säljaren var trevlig och kompetent, vi kunde diskutera olika konfigurationer (vädersträck, antal paneler, optimerare och storlek på batteri för att optimera det gröna avdraget) och jag fick bra feedback. När jag accepterade offerten så fick jag preliminära installationsdatum, dessa datum hölls från början till slut. Mest imponerad var jag av installatörerna...

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Ingmar, Tack för att du delar med dig av din upplevelse av att bli kund hos oss. Det låter verkligen som att mina kollegor gjorde en riktigt bra insats från början till slut, vilket gör oss riktigt glada! Det finns filmklipp och guider för majoriteten av allt man kan göra i apparna och systemen. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice om du söker någon guide eller vidare instruktioner för ditt system. Tack igen för att du tog dig tiden, jag ska framföra detta till berörda hos oss. Vi hoppas att du får en fin dag! Mvh, Andreas

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1081 omdömen 4.8 av 1081 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Sten G
Skrev om SVEA SOLAR AB

Bra bemötande från ert montagegäng. Har väl känts ganska bra hela vägen från försäljning till leverans. Något som möjligen "sänkt betyget" är att Svea Solar under anbudstiden helt avvisade ett lösningsförslag från oss (kunden). Ett förslag som vid montaget fick stöd och som dessutom blev gällande för montaget och den färdiga anläggningen. Tyvärr med konsekvensen att anläggningen nu saknar en (1) solpanel för att montaget skall (skulle) bli komplett (rent estetiskt).

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Sten. Tack för att du lämnar ett omdömde och delar med dig av din upplevelse. Roligt att du upplever att resan har varit positiv. Vi kommer att lyfta detta exempel till berörda avdelningar, vi ska givetvis inte avvisa ett lösningsförslag eller önskemål om det är möjligt att genomföra. Tack igen för att du tog dig tiden att skriva här och hjälpa oss att bli bättre. Hoppas att ni får en fin dag! Mvh, Andreas

Hedwig Victoria M S
Skrev om SVEA SOLAR AB

Använd absolut INTE Svea Solar!! Den mest fruktansvärda och förnedrande köpresa jag haft i hela mitt liv! Vi anlitade Svea Solar för installation av solpaneler på vårt fritidshus. Anläggningen skulle varit uppsatt i slutet av augusti men började efter 100 mail/telefonsamtal leverera El i mitten på december, trots snöfritt och sol i omgångar fått ut 3 kWh på 1,5 månad mot prognos 80 per månad. Kompensation för försening, utebliven leverans, utebliven produktion och otroliga mängder tjat från min sida verkar helt otänkbart. Min starkaste avrådan för att ens fundera på Svea Solar.

Inga Louise B gillar detta
Svar från SVEA SOLAR AB

Jättetråkigt att höra om din upplevelse av oss Hedwig! Kontakta oss gärna via kundservice@sveasolar.com så hjälper vi dig att felsöka anläggningen. Önskar dig en strålande dag! /Lukas ☀

Villatakexperten
4.8/5 i betyg av 363 omdömen 4.8 av 363 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

Britt Inger Kerstin K

Jag köpte solcellsanläggning. De människor jag var i kontakt med var mycket trevliga, positiva och hjälpsamma.

Svar från SVEA SOLAR AB

Härligt att allt har gått bra och att du är nöjd! Önskar dig många härliga soltimmar framöver! Soliga hälsningar, Amanda ☀

Mats G
Skrev om SVEA SOLAR AB

Bra tycker jag , önskade lite bättre kontakt mellan köp och installation. Annars så tycker jag att allt funkade bra.

Svar från SVEA SOLAR AB

Härligt att höra Mats och tack för ditt fina omdöme! Soliga hälsningar, Filippa ☀

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 421 omdömen 4.6 av 421 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Sylvia-Annette R
Skrev om SVEA SOLAR AB

Vi är en bostadsrättsförening som har era solpaneler på 3 hus som hitintills fungerat bra i 3 år. I augusti börjar den dock krångla och ett av husen visar mycket mindre solenergi. Förmodligen är det en växelriktare som krånglar. Jag har mailat typ 5 gånger och ringt ca 7 gånger ibland får jag inget svar i bland lovar ni att skynda på ärendet men det händer inget! Vi är besvikna på er service.

Svar från SVEA SOLAR AB

Jättetråkigt att höra att svar dröjer! Vi hoppas att du snarast får hjälp med ditt problem. Önskar dig en strålande dag! //Amanda☀

First-Name L
Skrev om SVEA SOLAR AB

Tänk er för! Nu testar jag lägga omdöme här....la för några dagar sen på Trustpilot och det hamnade på sida 5....märkligt. Skulle kunna skriva en bok om detta. Kontakten med Svea Solars säljare och support flöt på bra tills kontraktet var signerat sen försvann i stort sett säljaren och dessa fruktansvärda kötider till support, en support som inte är speciellt tillmötesgående....jag ryser av bara tanken! I slutet av april kom en firma som var inhyrd av Svea Solar för att ombesörja monteringen. Vi fick en olustig känsla att...

Svar från SVEA SOLAR AB

Jättetråkigt att läsa om din upplevelse av oss Matthias! Vi hoppas att du i slutändan ändå är nöjd med din installation och önskar dig många härliga soltimmar framöver! //Filippa☀

1KOMMA5° Sverige
4.4/5 i betyg av 273 omdömen 4.4 av 273 omdömen

Kunnig och duktig killar. Installationen gick enligt plan i 3 dagar.

Frans Sigvard Robin S

Beställning gjordes höst-22, där bemötande och återkoppling var väldigt bra. Detta höll i sig fram till det att Installation var gjord. Installation gjordes april-23. Vi utförde därefter en besiktning i början på maj. Vid besiktningen visade sig stt det fanns flertalet fel, av olika allvarlighetsgrad. Besiktningen skickades till Svea Solar 10 maj-23. Här börjar problemen. Jag får inga svar och mailar cirka varannan vecka för att försöka få någon respons. Sedan dess har det varit fram och tillbaka. I början på sommaren kom...

Svar från SVEA SOLAR AB

Tråkigt att höra om din upplevelse av oss Robin! Hör gärna av dig till oss via kundservice@sveasolar.com så hjälper vi dig vidare i ditt ärende. Önskar dig en strålande dag! Soliga hälsningar, Filippa☀

Omid H
Skrev om SVEA SOLAR AB

Vi beställde paneler och batteri för vår helt nyrenoverade kapell. Vi har renoverat i över 1år. När vi äntligen närmar oss slutet så installeras växelriktaren på fel plats, istället för att ha den nära luftvärmepumparnas utedelar så installerades växelriktaren precis bredvid fönstret vid entrén. Extremt fult med kablar och en extremt stor växelriktare som är det första man ser när man kommer till huset. Jag kontaktade Svea Solar, fick inte gehör eller sympati, dessutom fick jag en faktura innan jag kände att ärendet var...

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Omid! Tråkigt att höra att du inte fått hjälp. Vi kan inte se att du har något pågående ärende hos oss. Maila oss gärna via kundservice@sveasolar.com så hjälper vi dig vidare. Soliga hälsningar, Sara☀

Tahir Muhammad T
Skrev om SVEA SOLAR AB

Titel: Otillförlitlig tjänst - Svea Solars brutna löften Jag samarbetade med Svea Solar tidigare i år och betalade 35 % av projektkostnaden i förskott i januari, med löfte om en solcellsinstallation mellan maj och juli. Min erfarenhet av Svea Solar har dock varit inget annat än frustrerande. Trots deras första försäkran om kompensation vid förseningar efter juli, upptäckte jag flera kryphål i deras åtagande när jag sökte förtydligande. När september gry kommer jag ännu inte att få ett bekräftat installationsdatum, än...

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Tahir! Tråkigt att höra att du känner så! Våra ledtider är en indikation och ingen garanti och vi hoppas på att det snart blir din tur för installation. Önskar dig en strålande dag! Soliga hälsningar, Filippa☀

Bernt S
Skrev om SVEA SOLAR AB

Vår solanlägning har fungerat bra nu i drygt ett år. Vad som inte fungerat är servicen och viljan att rätta till misstagen. Jag fick helt fel uppgifter inför beställningen. Växelriktaren skulle inte klara av det antal paneler som jag önskade. Nu efter ett år har jag av tillverkaren fått veta att den gott och väl skulle klara antalet paneler jag önskade. När jag kontaktade Sveasolar vägrade dom att sätta upp de 6 panelerna som saknades. Efter många diskussioner gick de med på min önskan men till ett pris som var helt orimligt...

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Bernt! Tråkigt att du inte är helt nöjd med din upplevelse av Svea Solar. Vi strävar alltid efter förbättring och tar tacksamt emot alla typer av feedback. Vi hoppas att ni trots allt är nöjda med er investering och önskar er många härliga soltimmar framöver! Soliga hälsningar, Sara ☀

Staffan Thore S
Skrev om SVEA SOLAR AB

Varning för Svea Solar! Företaget är bra, när produkterna fungerar. Men när de går sönder, får du ingen som helst hjälp eller support. Och då menar jag verkligen - INGEN! Man har satt i system att varken svara i telefon eller på mail, och ett supportärende kan ta mer än 6 månader. Och produkter kan bevisligen gå sönder. Nu kommer jag att demontera Svea´s trasiga system, skicka tillbaka det och fakturera dem. Och sedan anlita ett seriöst företag. Anlita INTE detta bolag!

Bernt S gillar detta
Svar från SVEA SOLAR AB

Jättetråkigt att höra om din upplevelse av oss Staffan! Vi har högt tryck på vår kundservice och besvarar alla ärenden i turordning. Är ditt ärende brådskande så prova att ringa oss på 010-171 26 40 så hjälper vi dig vidare. Önskar dig en fin dag! Soliga hälsningar, Filippa☀

Thassanee T
Skrev om SVEA SOLAR AB

VARNING för ett av Sveriges Sveriges största solcellsbolag: SVEA SOLAR Allt är färdigmonterat, installerat och uppkopplad av elektriker . Nätägaren har bytt mätare i huset i januari. Vi kunde inte se någon produktion i appen och ringde support för att få hjälp. Vi fick veta att det ska parkopplas och att dem kunde göra det fjärrstyrt från deras sida när solen skiner. Men det fungerade inte och vi har kontaktat support varje vecka och får svar att de återkommer med status och information. Support bekräftade att en tekniker...

Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Thassanee! Tråkigt att höra om din upplevelse av Svea Solar! Vi tar tacksamt emot alla typer av feedback och tackar dig för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme till oss. Vi strävar alltid efter förbättring och jobbar hårt för att få igång din anläggning så snart som möjligt. Ha en strålande dag! //Teamet på Svea Solar ☀

Dennis L
Skrev om SVEA SOLAR AB

Svea solar var riktigt bra i införsäljningsprocessen med proffsig hantering och information. Lovade kvalitetsinstallation med egna montörer hela kedjan samt egen projektledare. Utfall nedan; - Aldrig hört av någon projektledare, inga kontaktuppgifter. Det finns förmodligen ingen. - Installatörer är underleverantörer, inte svea solar - Elektriker underleverantör, inte svea solar - Gett klartecken om färdig kontrollerad anläggning Januari 2023. Faktura på 185.000kr utskickad och betalad - Halva anläggningen fungerar dock...

Bernt S och Dennis L gillar detta
Svar från SVEA SOLAR AB

Hej Dennis! Tråkigt att höra om din upplevelse av oss! Vi kan se i systemet att vi besvarat dina mail och att din installation nu är färdigställd. Vi önskar dig all lycka med din installation och många härliga soltimmar framöver. Soliga hälsningar// Teamet på Svea Solar☀

Mona G
Skrev om SVEA SOLAR AB

Allt har fungerat klockrent! Uppe och rullar och degen rullar in! 😂

Fantastiskt fint att höra Mona! Vi önskar dig en strålande dag! ☀

GERT J
Skrev om SVEA SOLAR AB

Jag har köpt solceller från Svea solar. Jag fick en offert från er och det var ett rimligt pris. Priset jag fick gällde 21 paneler. Det verkade lite så jag kontaktade ett annat bolag för att se om dom kom fram till ett annat antal och det gjorde dom det blev 26 st. Jag kontaktade då er igen och pratade om detta. Ni ville ha den uträkningen och det fick ni. Utan att ta något ansvar och kanske kontrollera vad ni gjort för fel i uträkningen av solceller så bestämde ni att 26 st blir bra. Varför har man ett jobb om man inte...

Bernt S gillar detta
Svar från SVEA SOLAR AB

Tråkigt att höra att du är missnöjd med antalet paneler Gert! Det är layouten i orderbekräftelsen du godkänt vi följer. Vill du utöka din installation är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare. Vi önskar dig en strålande dag! ☀