Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 1162 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

Ingmari H skrev om Svensk Bilgaranti
    Tycker de har funkat kanon bra Läs mer

John-erik J skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en Kia Ceed -15, upptäckte brister på den ganska omgående. Mycket positivt att AB Svensk bilgaranti stod för detta då försäljaren/bilaffären inte verkade ha någon koll på hur saker och ting skulle hanteras. Blev hänvisad hit och dit och tillslut uppdagades att nybilsgarantin inte fällde längre!! Ännu idag är inte bilen klar, det har tagit 3,5 månader....
    Inte nöjd med bilaffärens agerande men med Svensk bilgaranti. Läs mer

Patrick H skrev om Svensk Bilgaranti
    De gick väldigt snabbt och smidigt Läs mer

Lars P skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag är helnöjd med er bemötande och behandling av mitt ärende.
    Anders (mitt tilltalsnamn) Läs mer

Jan E skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en bil som visade sig vara trasig och fick kanon bra hjälp direkt. Stort Tack till er 👍👍 Läs mer

Marie H skrev om Svensk Bilgaranti
    Bil Volvo V40
    Bra bemötande och stor hjälpsamhet Läs mer

Kumrije P skrev om Svensk Bilgaranti
    Jätte bra, mycket trevliga och kunniga personal. Läs mer
  • 2020-11-30

Dag T skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och bra. Inget strul. Kan rekommenderas Läs mer
  • 2020-11-28

Kjell S skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevligt bemötande och fungerade utan problem när jag lämnade in bilen på verkstad efter att fel påträffats efter årliga servicen Läs mer

Thomas P skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick med försäkring vid bilköp
    Bra och snabbt bemötande Läs mer

Carl H skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra o snabbt löst ärende när bilen fick mjukvaraproblem. Verkstaden fick svar inom 20minuter Läs mer

Tolga S skrev om Svensk Bilgaranti
    Reparation på bil, garantiärende.
    Gick smidigt.
    Mycket bra! Läs mer
  • 2020-11-25

Peter L skrev om Svensk Bilgaranti
    Begagnad Volvo från Netbil med tveksam vx låda. Vi hoppas att problemen löser sig. Inte klart ännu. Läs mer
  • 2020-11-25

Matti I skrev om Svensk Bilgaranti
    Var på semester resa på e4:an. .övernattade i luleå skulle tanka på morgonen. . .fick inte upp tanklocket (mercedes glc) ca: 2 mil norr om luleå . . Återvände till luleå och bildalens verkstad efter 4 timmar var felet fixat . Jag nämnde om bilgarantin men fick inget gehör jag betalade fakturan själv . .skulle prata med Hedin bil i enköping eftersom jag fick garantin av dem.efter 5 veckor kom jag hem från semestern och började ringa till Bildahl och er ni sa Direkt att det går att fixa i efterhand. .Bildahl skulle ju fakturera er direkt. Efter många om o men har pengarna kommit tillbaka . M.v.h.mny 512 Läs mer
  • Björn A

2020-11-25

Björn A skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick garantin i samband med köp av begagnad bil.
    Fick ett felmeddelande och vände mig till Frontbilar först. Efter drygt 14 dagar och ingen åtgärd tröttnade jag. Deras hantering av ärendet var under all kritik.
    Vände mig då till AlltiBil. Underbar service. De kan detta med kundservice.
    Lämnade bilen till dem trots att de var fullbokade. Två dagar senare hade de löst problemet då de fått en lucka i sitt arbetsflöde.
    Så jag sätter mitt betyg 5 tack vare AlltiBil. Skulle jag satt det grundat på Frontbilar hade det blivit 0. Läs mer
  • ANNIKA H

2020-11-24

ANNIKA H skrev om Svensk Bilgaranti
    Blufföretag! Vattenpump täcks inte av garantin men allt annat i kylsystemet. Kostade mig 10000kr! Varför betala 2500kr för en garanti?! Läs mer

Östen J skrev om Svensk Bilgaranti
    Reparation av bil.
    Mycket bra bemötande..
    Ville ha felet avhjälpt snarast och det tog bara två dagar trots att verkstaden hade fullt och sjukfrånvaro bland personalen.
    Sammanfattning : Mycket bra.👍😄 Läs mer

Hanif A skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej!
    Fantastiskt , Trevliga personal, rekommenderas varmt min mina vänner och mina arbetskamrater och jag tycker ni är bästa i hela Sverige.👌👌
    MVH Hanif Läs mer

Maricica-eleonora B skrev om Svensk Bilgaranti
    Tack, jag är nöjd med att de går smidigt och snabbt. Läs mer

Lilian B skrev om Svensk Bilgaranti
    Toppenkille Pontus på Hedin Bil i Karlskoga. Läs mer

Curt S skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej det det var trevligt bemötande av Bilsjoren snappt o smidigt . Dock så kvarstår ett missljud vet ej vad, ska besöka Bilsjoren och se om de kan hitta problemet.mvh curre Läs mer

Britta L skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidig hantering av bilreparstion. Läs mer

Florin-cristian V skrev om Svensk Bilgaranti
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😁👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍 Läs mer

Karl H skrev om Svensk Bilgaranti
    Sammanfattningsvis: supersmidigt. Läs mer
  • Jimmy H

2020-11-21

Jimmy H skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket trevligt bemötande av kunnig och professionell personal! Felet åtgärdades snabbt och felfritt. Rekommenderas! Läs mer

Magnus Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilen rasade. Bilfirma fixade allt på en vecka. Så får hoppas allt håller ihop nu 😎👍.

Smidigt o bra service Läs mer

Sven J skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick en försäkring på köpet i samband med bilköp.
    Snabb och bra emottagande.
    Levde upp till förväntningarna helt och hållet.
    Snabb handläggning gjorde att bilen reparerades inom 5 dagar. Mycket bra. Läs mer

Björn O skrev om Svensk Bilgaranti
    Tillkom ett ovanligt fel i en modul i automatlådan som svensk bilgaranti gick in och täckte upp helt. Sparade mig en huvudvärk på 12 000kr och jag slipper nu ett störande felmeddelande i min nyligen införskaffade mini cooper :) Läs mer
  • 2020-11-20

Therése W skrev om Svensk Bilgaranti
    En spridare på min bil gick sönder. Bilen har gått under 10000 mil. Trots rekommendationer från biltillverkare och verkstad om att alla 4 spridare ska bytas vid en såhär händelse så ville svensk bilgaranti endast stå för bytet av 1 spridare. Läs mer

Annika G skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilen havererade. Svensk bilgaranti var snabba och tydliga i sina instruktioner. De svarade snabbt upp på bil verkstaden, som gjorde sitt. Bilen hemma hel igen, de tog kostnaden på allt utom hyrbilen, som jag fick stå för själv. Läs mer

Marianne Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Tekniskt fel på Abs- bromsar.
    Byte av sensorer. Tog 2 dagar tills problemet var löst. Snabbt. Effektivt. Läs mer

Kjell E skrev om Svensk Bilgaranti
    Det var mycket enkelt att få ersättning. Verkstaden skötte allt med Bilgaranti. Jag bara lämnade och hämtade bilen hos verkstaden.
    Mycket nöjd med Bilgaranti! Läs mer

Paul B skrev om Svensk Bilgaranti
    Hade strull med våra nya bil efter bara 4 dagar, fick beslut av svensk bilgaranti samma dag som verkstan skickade in anmälan. Allt gick på försäkringen. Tack för hjälpen svensk bilgaranti!

Mvh Paul. Läs mer

Ann-christine A skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb och trevlig service då bilen fick motorskada👍😀 Läs mer
  • 2020-11-18

Jimmy H skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti/försäkring via kvarndammen.
    Mycket nöjd gällande service, bemötande och snabbt hanterat men mindre nöjd med att garantin/försäkringen inte omfattade oljeläckage vilket kvd sa skulle omfatta allt när jag köpte produkten.
    Alla verkstäder var heller ej villiga att utföra reparation via svensk bilgaranti. Läs mer
  • 2020-11-17

Tommy F skrev om Svensk Bilgaranti
    Det som kunde förbättras är att när ni svarade så hamnade ert svar i leverantörens skräppost, så det dröjde några dagar innan det upptäcktes. I övrigt är allt till belåtenhet. Läs mer

Christoffer W skrev om Svensk Bilgaranti
    Audi upptäckte 3 allvarliga fel på min bil vilket kostade 19 000 kr. Svensk Bilgaranti stod för hela notan. Tack för det. /Chris Läs mer

Yao J skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick en bra och kvalitet service från från Svensk Bilgaranti. Läs mer

Florentina S skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej!

Jag behövde hjälp med ett fel i bilen (fel på parkpilot). Visade sig att det var fel på en givare. Originaltillverkaren undersökte bilen och hittade felet. Ni hjälpte mig och täckte alla kostnader vilket var mycket tacksamt då bilen knappt var köpt för 3 månader sedan. Tack för all hjälp ! Läs mer

Mårten I skrev om Svensk Bilgaranti
    Fantastiskt smidigt och enkelt!
    Ett kort samtal och sen var det klart, en trasig generator blev renoverad och bilen är som ny igen...hur enkelt som helst!

Köper aldrig en beg bil om inte detta ingår i köpet

Mvh Mårten Läs mer
  • 2020-11-14

Christer H skrev om Svensk Bilgaranti
    Hittills har det fungerat bra, allt är ännu inte klart hos verkstaden, så vi får se hur det går när allt är klart. Läs mer
  • 2020-11-14

Lars Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt en bil utav rindstålbil vilket i efterhand visade sig vara en väldigt dålig affär med många fel som ej stod med i annonsen och inte meddelades. Som tur var tecknade vi en vagnskadeförsäkring hos svensk bilgaranti och har därför kunnat få ersättning för alla de fel vi varit tvungna att laga. Vi har fått ett bra bemötande under vårt försäkringsärende och servicen har varit över förväntan hos försäkringsbolaget. Läs mer
  • 2020-11-13

Sune W skrev om Svensk Bilgaranti
    Bara nöjd med arbetet med att få en ny backspegel till bilen, Bra bemötande av företaget. Läs mer
  • 2020-11-13

Kibrom T skrev om Svensk Bilgaranti
    Det var dåligt att ni tog beslut att köpa begagnade reservdel utan att informera mig Läs mer
  • 2020-11-12

Per O skrev om Svensk Bilgaranti
    Ingen telefonkö, kom fram till handläggaren snabbt och fick god vägledning. Professionellt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-12

Gunnar L skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och smidigt, inget krångel. Läs mer

Jörgen L skrev om Svensk Bilgaranti
    Euro plus 24 mån
    Bra bemötande snabbt beslut snabbaste skadereglering jag varit med om
    Hel nöjd kund
    Mvh Jörgen Läs mer

Jens A skrev om Svensk Bilgaranti
    All kontakt gick via bilfirma som åtgärdade felet. Bara positivt att säga. Läs mer

Ann Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Vill ge 5-stjärnigt betyg till Audi Malmö med topp service och engagemang!
    Däremot där vi köpte vår Audi A6 på Hedin Bil Trelleborg får 1-stjärna på engagemang och noggrannhet. Helt ok bemötande men att fixa och rätta till fel tog lång tid och tig energi. De försökte i efterhand bjuda på en rekonding och polering men det känns ändå som man aldtrig mer köper bil där. Läs mer
  • 2020-11-10

Jenny S skrev om Svensk Bilgaranti
    Motorras på bilen, fantastiskt bra bemötande på hedinbil i Vara. Verkstadspersonalen var mycket kompetent, svarade på alla frågor, gjorde ett bra jobb. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte