Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 441 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2019-10-15

Stefan D skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande,dom löste problemet
    //Henrik Läs mer
  • 2019-10-15

Nils B skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och enkelt hanterande utav ärendet! Läs mer
  • 2019-10-14

Jenny Marianne J skrev om Svensk Bilgaranti
    Får olika besked från olika personer vid kontakt. Sista beskedet var att garantin ej gäller, även om felkällan tycks falla in under de olika komponenterna som garantin gäller för. Läs mer
  • 2019-10-13

Berat L skrev om Svensk Bilgaranti
    Serösa, snabba och trevliga . Tack att ni finns och hjälper med oväntade fel på bilen.
    Oerhört tacksam 👍 Läs mer

Bertil C skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har bara god upplevelse av era tjänster Läs mer

Stefan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande samt rep av husbilen inget att klaga på Med vänlig hälsning, Stefan Läs mer

Leif S skrev om Svensk Bilgaranti
    Tecknade en extra försäkring vid mitt bilköp, och fick ett ganska knepigt problem med bilen.

Bilen lämnades in till audi ett par tillfällen och dom skötte kontakten med svensk bilgaranti som flöt på smidigt och utan problem. Läs mer
  • Göran Håkan P

2019-10-11

Göran Håkan P skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte med en försäkring vid bilköp.
    Hade oturen att drabbas av ett fel på bilen ca 6 mån efter köpet. Trevligt bemötande vid anmälan och verkstaden hade bara gott att säga om Svensk bilgaranti. Smidigt och enkelt, så som en försäkring skall vara. Läs mer

Denis B skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har svensk bilgaranti och allt funkade bra när jag körde till Audi att byta glödstift. Det blev gratis till mig. Allt bra om dom. Läs mer
  • Karin J

2019-10-11

Karin J skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av växellåda på en Mercedes hos Hedin bil mycket nöjd med arbete och bemötande. Läs mer

Jan B skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket smidigt förfarande från skadeanmälan till åtgärd och ersättning. Läs mer

Sonny H skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket bra väldigt nöjd👍👍👍👍👍👏👏👏👏👏😀😀😀😍 Läs mer

Anemone T skrev om Svensk Bilgaranti
    När jag köpte ny bil köpte jag till svensk bilgaranti. Efter ett par månader upptäckte jag vissa fel på min bil som jag anmälde till er. Personen jag talade med i telefonen var rätt fåordig och "torr". Inte otrevlig men inte heller mer än nödvändigt trevlig och hjälpsam. Jag fick i alla fall felen fixade på garantin. Så sammanfattningsvis är jag helt okej nöjd. Läs mer

Sergiu U skrev om Svensk Bilgaranti
    Toppen!!
    De har fixat fort mitt problem! Läs mer

Blomdahl L skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av v. Framfjäder.
    Mycket väl bemött.
    Ett mycket bra företag
    Allt helt perfekt. Läs mer
  • Roger T

2019-10-10

Roger T skrev om Svensk Bilgaranti
    I had a full cover car warranty.

I had high expectations, because I spent a lot of money on my new car. I needed to know it was a safe purchase.

The car ended up having 2 major faults, which caused panic. I took the car to the VW service center and they followed up on my cover plan, which your company agreed to repair.

I can't express, properly, how grateful I was that your garantee was so honest and quick to respond. Truly amazing service. Thank you!

My car is now working properly and hopefully won't have any further issues.

I'll recommend your company to everyone that needs peace of mind. Läs mer

Robert S skrev om Svensk Bilgaranti
    Hade fel på centrallåset. Efter att verkstaden konstaterat felet och kontakt tagits med svensk bilgaranti så gick allt väldigt snabbt och smidigt. Inget tjafs om papper eller liknande allt sköttes av verkstan och "sbg". Läs mer

Filip O skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick garanti när jag köpte begagnad bil. Den täckte ett byte av ABS-styrboxen som gick sönder efter några månader. Verkstaden skötta alla kontakter med Svensk Bilgaranti AB. Läs mer

Bekim K skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag är jättenöjd har inga ord tack Svensk bilgaranti Läs mer

Linda E skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidigt att verkstaden gör anmälan och allt blev väldigt smidigt! Läs mer

Joacim W skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick känslan att jag skulle behöva stå för reparationskostnaderna. Samt inte bästa servicen. Men förhoppningsvis blir det bättre om det kommer fler tillfällen Läs mer

Anna D skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag hade förfråga om förlänga garanti försäkring. Fått svar och pris information. Trevlig bemötande. Läs mer
  • 2019-10-08

Toni S skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidig hantering av ärendet både av Svensk bilgaranti och Svensk autoservice i Skene. Läs mer
  • 2019-10-08

Mutaz A skrev om Svensk Bilgaranti
    Ni betalar ej själv risken. Ni betalar ej undersökningen. Varför blir man medlem med er jag har betalat 5000kr 2 år Läs mer
  • 2019-10-07

Syed N skrev om Svensk Bilgaranti
    Det var min verkstad som hade kontakt med Svensk Bilgaranti. Men ärendet hanterades snabbt och smidigt. Läs mer
  • Håkan A

2019-10-05

Håkan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte husbil av Bengt i Örkelljunga väldigt tillmötesgående personal Läs mer

Ivanovitch T skrev om Svensk Bilgaranti
    Det är andra gången som jag har köpt garanti från Svenka bilgarantin, i samband med bilköp.
    Och det har fungerat krångelfritt, vid skadeanmälan. Hel nöjd med företaget faktiskt! Läs mer

Valentina B skrev om Svensk Bilgaranti
    Raka rör och kundfocus. Korta och enkla frågor för en dubbelt otursdrabbad bilköpare! Läs mer

Umar D skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte min bil från Honda Malmö med garanti av Svensk Bilgaranti.
    När hade ett motorfel på bilen ärendet gick på bra sätt med dom. Läs mer

Daniel N skrev om Svensk Bilgaranti
    Lagade smärtfritt mitt försäkrings ärende. Läs mer
  • 2019-10-03

Bengt W skrev om Svensk Bilgaranti
    Hade ett problem och visade intyget och de löste problemet med garanti från er! Läs mer
  • Lars-magnus M

2019-10-02

Lars-magnus M skrev om Svensk Bilgaranti
    Proffsigt bemötande och hantering och ärendet Läs mer
  • 2019-10-02

Andersson S skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevligt bemötande och snabb hantering ger nöjda kunder ! Läs mer
  • 2019-10-01

MATS A skrev om Svensk Bilgaranti
    Bluff-företag. Vänster stötdämpare, läckande växellåda, bakdäck och bromsar. Allt upptäcktes på service efter 11 månader från köp. Frugan hade smygkört 500 mil sen köp när vi bokade. Serviceteknikerna läste av 780 mil. Svensk Bilgaranti tog chansen att ducka fast skadan inträffade tidigare. Ingen ersättning alls. Ynkligt!! Hur kan man ens sälja en 1-års garranti på 750 mil ? Nej avstå dessa skojare! Läs mer
  • 2019-10-01

Matte B skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti jobb på bil. Kanon smidigt Läs mer
  • 2019-09-29

Conny A skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt snabb och bra service! Läs mer
  • 2019-09-27

Pär T skrev om Svensk Bilgaranti
    Har en bil med garantiärende öppna sedan juni 18 och fortfarande inte fått allt fixat. Vems fel detta är vet jag ej,men det känns surt när man köper en ny bil för nästan en miljon... Läs mer
  • 2019-09-26

Marcus S skrev om Svensk Bilgaranti
    Det funkade som förväntat bilen blev lagad och ni stod för hela kostnaden! Läs mer
  • 2019-09-26

Hans K skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt en beg bil som hade garanti. Efter 4 månader började den läcka kylvatten. Det räckte med ett samtal till Svensk bilgaranti, fick förslag på verkstad i närheten. Bokade tid o lämnade in bilen, där fick jag även möjlighet att ha en lånebil under tiden. Dom konstaterade att det var vattenpumpen som gått sönder. Efter att verkstan fått ett snabbt svar från bilgaranti så byte dom vattenpumpen o diverse remmar fick jag tillbaka bilen efter 3 dagar. Det enda jag behövde betala var lite trängselskatt för lånebilen. Ett fantastiskt bemötande hos både Bilgaranti o verkstan. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-09-25

Miguel R skrev om Svensk Bilgaranti
    Helt nöjd med Mercedes 200d bra service och mottagande
    Och försäkringen verkar helt ok Läs mer
  • 2019-09-25

Mikael N skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevlig bemötande. Första gången jag har varit tvungen att använda garanti. Funkade kanon. Läs mer

Eriksson N skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket snappat beslut att ersätta för felet på min bil utan massa pappers skrivelser Tacksam Läs mer

Ulf B skrev om Svensk Bilgaranti
    Det var smidigt att göra en skadeanmälan samt att bilverkstaden hade direkt kontakt med SB Läs mer
  • Johan A

2019-09-24

Johan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Absolut toppklass, inga problem & allt betalades utav svensk bilgaranti. Läs mer

Dario O skrev om Svensk Bilgaranti
    Peugeot
    Detta gick bättre än förväntat
    Jag är jättenöjd Läs mer
  • 2019-09-23

Johanna K skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och smidigt skött av garantiärendet när min bil gick sönder! Bara positiv erfarenhet av svensk bilgaranti. Läs mer
  • 2019-09-23

Vedat Z skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej jag köpte bil med 2års bilgaranti via
    Svenskbilgaranti hade problem med bilen
    Men tack vare er det löste sig snabbt stor tack, Läs mer

Nooragha S skrev om Svensk Bilgaranti
    Bäste service dem har gjort jag rekommenderar. Läs mer

Jan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt trevlig bemötande över telefon. Smidig utförande och snabb svar till verkstaden. Extremt nöjd ! Läs mer

Khaldoon S skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och smidigt med mycket kortare tid än beräknat.
    Kommer tillbaka definitivt! Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal