Alla kategorier Försäkringsbolag Västra Götaland Mölndal Svensk Bilgaranti

Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 321 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2019-08-19

Lage S skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb återkoppling till verkstad för åtgärd av fel. Läs mer
  • 2019-08-19

Mari I skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick problem med bilen och hade köpt till en garanti på svenskbilgaranti inga problem och snabb hjälp Läs mer
  • 2019-08-18

Ulf Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb och smidig service utan krångel Läs mer

Hans E skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en VW passat årsmodell 2015 på bilfirma och de visade sig att det var ett fel på bilen kort därpå efter bilköpet. Tecknade svensk bilgaranti vid köpet av bilen och när felet uppstod så var det inget strul eller konstigheter utan svensk bilgaranti gick in och täckte kostnaderna för reparationen av bilen. Läs mer

Lars L skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket bra fanns inga problem Läs mer
  • Bror O

2019-08-17

Bror O skrev om Svensk Bilgaranti
    Läckage i kondensatorn så att gas läckte ut från airkondition. Snabb handläggning av mitt problem, felet är nu åtgärdad . Läs mer

Dick Peder H skrev om Svensk Bilgaranti
    Bara ++++ att säga om Svensk Bilgaranti. Läs mer

Ahmad E skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick fel på min Ac, garantin tog hela kostnaden super bra. Läs mer

Bo B skrev om Svensk Bilgaranti
    Super bra ..jag kan varmt rekommendera detta företag Läs mer
  • Magnus S

2019-08-16

Magnus S skrev om Svensk Bilgaranti
    Trots att specifikt produkt inte beskrevs under vad som ingår, valde SBG att åta sig ansvaret och ersätta såväl reservdel som arbetskostnad.
    En snabb förfrågan från verkstaden, via mail, till handläggaren och en positiv respons 30 minuter senare.
    Det är svårt att bli mer än nöjd, men SBG ”överlevererade”! Läs mer

Daniel D skrev om Svensk Bilgaranti
    Hjälpsamma och trevliga. Lätta att ha att göra med. Är nöjd med hjälpen jag fick. Läs mer

Lena R skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en begagnad Volvo V60 d6 med en 2-årig garanti från Svensk Bilgaranti.
    Ganska snart efter att jag köpt bilen så insåg jag att det var ett läckage i spolarvätsksystemet då allt jag hällde i ganska snabbt rann ur igen.

Jag ringde firman jag köpte bilen ifrån och frågade hur jag skulle göra. Dom sa att jag behövde komma in till deras verkstad för att få det åtgärdat något jag inte hade tid eller möjlighet att göra då jag bor 40mil bort.

Så då ringde jag upp Svensk Bilgaranti och fick uppmaningen att åk till min närmsta Volvohandlare för att få det fixat. Sagt och gjort, jag åkte till Volvo, dom bytte några slangar och debiterade Svensk Bilgaranti direkt.
    Smidigt och snabbt.
    Jättenöjd med hur mitt problem löstes denna gång. Läs mer

Klas A skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb o enkel kontakt!
    Verkstaden hade inga problem heller med kontakten och tyckte det var en bra garanti! Läs mer
  • Tom N

2019-08-15

Tom N skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en begagnad bil och fick med ett års garanti och behövde byta ett hjullager och det var inga problem, det gick på garantin. Företaget som bytte hjullagret pratade med Svensk Bilgaranti så jag slapp ta kontakt. Läs mer

Claes v skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil hos Arlanda stad bil. Bilen fungerade perfekt i 3 mån, därefter dog -som det visade sig - bränslepumpen. Perfekt o smidigt bemötande hos Svensk Bilgaranti. Hela kostnaden för reparationen inkl bärgning stod Bilgaranti för. Överraskad av att bilbekymret kunde lösas så smidigt! Läs mer

Hans-peter B skrev om Svensk Bilgaranti
    Utmärkt bemötande och åtgärdande av situationen
    Med
    vänlig hälsning,
    Peter Boll Läs mer

Anne-marie L skrev om Svensk Bilgaranti
    BMW Z4.
    Sista dagen på garantin fick vi problem med vår bil när vi var på semester i Italien.
    Kontaktade företaget och fick ett mycket proffsigt mottagande och hjälp. Läs mer

Sandra L skrev om Svensk Bilgaranti
    Dåligt bemötande, skickade mig till en verkstad som inte kunde Volvo för felsökning. Slutade med att jag får betala 6000 för att dom inte kunde hitta fel och svensk bilgaranti täcker inget. Ta reda på vilka verkstäder som kan Volvo till nästa gång och skicka ingen med Volvo till Mekonomen. Läs mer
  • 2019-08-14

Per-olof R skrev om Svensk Bilgaranti
    Dom var trevlig vid samtalet och fixade problemet direkt. Läs mer
  • 2019-08-10

Åke H skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte bilgaratin av bilsäljaren.
    Jag förväntade mig en bra garanti
    o det fick jag Läs mer
  • 2019-08-08

Bo H skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag är imponerad över den snabba hanteringen av mitt ärende och även av alla svar jag fick på mina frågor. Läs mer
  • Ronny A

2019-08-07

Ronny A skrev om Svensk Bilgaranti
    Synd att inte aircondition ingick i försäkringen då företaget vi löpte av inte va intresserad av att fixa den litade lite för mycket på er garanti köpte av en bilfirma i Bålsta annars blev det bra med en ny växellåda mvh Ronny Läs mer
  • 2019-08-07

Magnus J skrev om Svensk Bilgaranti
    Bara positivt då det varit några fel på min bil jag köpte, men garantin har funkat perfekt. Läs mer
  • 2019-08-06

Börje P skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick fel på min ac , då ringde jag till Bilium där jag köpt bilen och dom bad mig komma med bilen samma dag, en fredag. På tisdag ringde dom och sa att bilen var klar och att garantin tog hela kostnaden. Så jag hämtade bilen och var supernöjd med att allt hade gått så snabbt och smidigt trots att det var mitt i juli månad när folk har semester.
    Jag är verkligen nöjd med den här garantin. Börje P. Läs mer
  • 2019-08-06

Jamie R skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte ettårs garanti i samband med köp av en begagnade bil.
    Jag tog kontakt med Svensk bilgaranti och var bra bemött. Trevlig och gav mig råd om hur jag skulle gå vidare.
    Allt därefter skötes av den auktoriserade verkstad som sa att allt var enkelt och smidigt.
    Reparationen åtgärdats utan kostad för mig och jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • Naser Z

2019-08-04

Naser Z skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil bemötande var bra men förväntningarna dåligt Läs mer
  • Anna M

2019-08-04

Anna M skrev om Svensk Bilgaranti
    Motorn på min bil har inte gått jämt. Lampor har tänts och den har stannat, strutsar och haft dig. Nu fick jag en ny programuppdatering så nu hoppas jag att den ska gå. Trevligt bemötande har det varit.
    Lite synd att dom inte riktigt vet vad som felar min bil. Mvh Mari Läs mer
  • 2019-08-03

Abbas H skrev om Svensk Bilgaranti
    Det är bästa som finns glad att ni finns. Läs mer
  • 2019-08-01

Peter C skrev om Svensk Bilgaranti
    bra service med lätt att kotaktas.
    hjälper med skador, själv risk och allt
    rekommenderas. Läs mer

Stefan N skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick AC åtgärdat genom försäkring och garanti. Utmärkt! Läs mer
  • 2019-07-30

Roland E skrev om Svensk Bilgaranti
    rep av styrväxel snabba beslut kunnig handläggare klart godkänt Läs mer
  • 2019-07-29

Haris S skrev om Svensk Bilgaranti
    Bytte hjullager
    Super snabb och grym service 👍🏼👍🏼 Läs mer

Kimmo P skrev om Svensk Bilgaranti
    Kopplings lagning.
    Bemötningen var mycket bra.
    Att allt ska gå utan problem och företaget levde upp till det.
    Upplevelsen kanon! Läs mer
  • Hans G

2019-07-26

Hans G skrev om Svensk Bilgaranti
    Haldex pumpen på min nyinköpta bil visade sig vara trasig men reparationen ordnade sig mycket snabbt och smidigt tack vare Svensk Bilgaranti . Läs mer

Lorenzo M skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb, smidig och seriös hjälp när man behövde den utmärkt. Läs mer

Carl H skrev om Svensk Bilgaranti
    Svensk bil garanti räddade min nyköpta bil från att gå sönder. Jag hade dock ingen personlig kontakt med företaget men det hela sköttes utan konstigheter från företaget som fixade bilen med hjälp av garantin som jag fick när jag köpte bilen, alltså svensk bilgaranti. Läs mer
  • Camilla A

2019-07-26

Camilla A skrev om Svensk Bilgaranti
    Hjälp med bilen då det var fel på lyserna 😊 gick jättebra att laga det och svensk bilgaranti stod för all kostnad 🙂 Läs mer

Nils Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick garanti på mitt första ärende men när det är följdfel/fortsatt fel på samma sak så täcker dem det inte. Dåligt. Läs mer
  • 2019-07-25

Per-olov K skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil av Barkarby bilcenter och fick hjälp med ett garantifel. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-23

Anders H skrev om Svensk Bilgaranti
    Reparation av beg bil Hedin bil Mercedes Linköping . Personalen bemötte mig på ett föredömligt sätt. Jag är mycket nöjd . Läs mer
  • 2019-07-22

'dan' J skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilen gick sönder efter 1,5 vecka och hade garanti via Svensk bilgaranti.
    Bärgade bilen till verkstad. Några dagar senare får jag samtal att bilen är klar.
    Svensk bilgaranti stod för hela kalaset.

Så man kan inte vara annat än nöjd.
    Tack för det. Läs mer
  • 2019-07-21

Tomas B skrev om Svensk Bilgaranti
    Löste mitt garantiärende på ett par dagar. Kanon! Läs mer
  • 2019-07-21

Jan P skrev om Svensk Bilgaranti
    Har inte haft någon kontakt med er eftersomallt skötts mellan din bil begagnatcenter i malmö Läs mer

Barbro M skrev om Svensk Bilgaranti
    Min nyinköpta bil hade en ej fungerande AC. Hade flera kontakter med Svensk Bilgaranti och bemötandet var superbra varje gång. Fick också hjälp med att övertyga verkstaden hur dom skulle anmäla skadan. Läs mer
  • Hillner M

2019-07-20

Hillner M skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte garanti på bilen. Klockrent Läs mer

Peder A skrev om Svensk Bilgaranti
    Tecknade Svensk Bilgarantis 'Euro 100 , 24 månader /2000 mil' på en V60 D5 Twin Engine från 2016, som jag köpt begagnad. Efter några hundra mil så fick jag indikation på två fel.

Kontaktade SBG och de bad mig lämna in bilen på den lokala Volvo-verkstaden, som felsökte och mycket riktigt hittade två fel.
    Motorlampan lyste och bilen fick felmmeddelanden på fyrhjulsdriften.
    Sensorbyte och växellådsfel, 5300 + 5700kr täcktes av garantin.

Jag hade trott att det skulle krångla mer med tredjepartsgarantin, men kan utifrån min upplevelse starkt rekommendera garantiförsäkringen. Läs villkoren noga bara så man inte förväntar sig guld och gröna skogar vid diverse totalhaverier.

(Volvo var också väldigt professionella under en högt belastad semesterperiod
    : ) Läs mer

Gabriel C skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil. Fick den hjälp jag behövde. Dom bytte ut hela instrument panelen som gick på garanti.

Enkelt och bra. Läs mer

Rodney G skrev om Svensk Bilgaranti
    Enkel, smidig och snabb åtgärd. Mycket positivt överraskad. Vi kommer garanterat använda svensk bilgaranti vid nästa köp. Läs mer
  • Helen G

2019-07-20

Helen G skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande med proffsig service Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal