Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 815 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2020-05-26

Jessica S skrev om Svensk Bilgaranti
    Otroligt snabbt svar och bra service 🌟 Läs mer
  • 2020-05-23

Erik Ö skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra och snabb service från Svensk bilgaranti. Nu är det verkstadens tur att leverera! 😬 Läs mer
  • 2020-05-22

Rasim R skrev om Svensk Bilgaranti
    Har köpt en vw passat på kvd
    Jag blev bemött på ett fint sätt och de var hjälpsamma för att lyssna på mig och hjälpa till
    Jag trodde inte att jag skulle få hjälp så snabbt de var duktiga både på att svara och skriva tillbaks till företagen och bilen blev snabbt lagad

Jag kan rekommendera er att köpa denna garanti den hjälper er mycket och personalen lyssnar på er och ger god service jag är jätte nöjd 👍👍👍 Läs mer

Niclas S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil som visade sig ha en trasig sensor. Ett samtal till Svensk Bilgaranti, ett besök hos verkstan och sedan var det klart. Väldigt smidigt. Läs mer

Gudrun skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevlig och professionell personal, tryggt att göra sin bilaffär. Läs mer

Juhana H skrev om Svensk Bilgaranti
    Ärendet hanterades snabbt och utan tveksamhet. Läs mer

Lars E skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en bil som gick sönder på hemvägen. Företaget ordnade reparationen utan några som helst bekymmer för min del. Alldeles utmärkt! Läs mer

Selmo S skrev om Svensk Bilgaranti
    De är jättebra företag!
    Jag rekommenderar från hjärtat!!!! Läs mer

J.r G skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en bil där jag köpte till en garanti hos Svensk bil garanti och motor lampan började lysa! Så jag fick åka in till en märkes värkstad och det gick hur smidigt som helst! Läs mer

Johanna P skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande, bytte rör till AC Läs mer

Kent K skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en begagnad bil Hedins verifiera med ett års garanti från er.
    Fick efter ca 4 månader problem med kopplingen. Ringde då er enligt anvisningarna i garantin och fick muntligt ok att lämna bilen för felsökning. Detta gick snabbt och bra helt klart över de förväntningar jag hade innan samtalet. Bilen lämnades på felsökning hos Hedins bil där jag köpt bilen. Dagen efter ringde de och så att kopplingen måste bytas och att det gick på garantin.
    Hämtade bilen i slutet av förra veckan har tyvärr inte hunnit köra så mycket än men kopplingen känns helt klart bättre nu.
    Hela denna hantering har varit mycket snabb och professionell och utan bekymmer.
    För min del en mycket positiv upplevelse som gör att man verkligen känner sig nöjd med er produkt även om det var lite oturligt med bilproblemet.
    Snyggt jobbat helt enkelt och ett stort tack Läs mer

Marlene B skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi köpte en bil med extra Bilgaranti. Bilen gick sönder, forslades till verkstad och ett telefonsamtal från oss räckte för att allt skulle fixas och vi kunde hämta bilen utan att behöva betala något. Läs mer

Mikael T skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt en bil med garanti från svensk bankgaranti som gick sönder efter några veckor
    Lämnade in bilen på märkesverkstad
    Verkstaden kontaktade Svensk bilgaranti som svarade blixtsnabbt och tog hela repkostnaden.

Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-05-19

Lars A skrev om Svensk Bilgaranti
    Vilken tur att Er garanti fanns på bilen jag köpte, det var många fel på bilen som borde upptäckts vid bilfirmans genomgång av bilen innan den ställdes i bilhallen. Ni har hittills rättat till de fel som fanns och uppkommit på bilen, så stor tumme upp till Er. Läs mer

Bengt H skrev om Svensk Bilgaranti
    Första gången som jag utnyttjade garantin.
    Fungerade över förväntan, då verkstaden hade all kontakt med er. Läs mer

Mohamad H skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en bil från Hedin bil,och det var fel i motor. Och jag har reparerat bil,Tack så jätte mycke . Läs mer

Stig S skrev om Svensk Bilgaranti
    Det var helt ok.
    Lång väntetid. Läs mer
  • 2020-05-16

Andreas H skrev om Svensk Bilgaranti
    Fungerade toppen! Bilia och Svensk bilgaranti skötte allting - det var väldigt smidigt pch gick snabbt. Läs mer
  • 2020-05-16

Jörgen P skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb och mycket bra bemötande när min bil behövde reparation Läs mer
  • کوچه ا

2020-05-15

کوچه ا skrev om Svensk Bilgaranti
    Det blivit snabbt och enkelt att få hjälp Läs mer
  • 2020-05-15

Christina N skrev om Svensk Bilgaranti
    Försäkring vid bilköp
    Bra bemötande
    Hade förväntningarna att ha köpt en försäkring som täckte oförutsedda händelser
    Snabb handläggning och bra bemötande Läs mer
  • 2020-05-15

Per J skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag lämnade in bilen på service. Problemen löstes snabbt och smidigt Läs mer

Youssef A skrev om Svensk Bilgaranti
    jag köte bil frå er de va inte bara grtate tyker jag Läs mer

Bengt L skrev om Svensk Bilgaranti
    Tacksam att jag tog en extraförsäkring när jag köpte bil på netbil.Det var väldigt lätt och smidigt när den sen behövdes 😊 Läs mer

Per A skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick snabb och smidig hjälp. Trevligt bemötande av personalen. Läs mer

Elin R skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidig, snabb och enkel hjälp. Läs mer

Gunnar K skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och trevligt bemötande! Inga problem att få hjälp. Än en gång, tack. Läs mer
  • 2020-05-13

Carl-axel A skrev om Svensk Bilgaranti
    Ett års garanti för 3000:- gällande för inköpt Ford Fiesta.
    Till en början dåligt; efter tre dagar tändes motorlampan
    enligt Ford verkstaden var bl.a. partikelfiltret i behov av byte
    något som Bilgaranti vägrade ersätta. Efter kontakt med säljar
    företaget så backade Bilgaranti tydligen.
    Hade inte räknat med att behöva kontakta säljar företaget
    för att den tillköpta garantin skulle gälla. När jag hade bilen hos Fordverkstaden gångna veckan så fick jag veta att Bilgaranti
    inte tog hela reparationen utan jag fick själv betala 2300:-.
    Så jag är fundersam på om hur garantin egentligen kommer att fungera resten av garanti- tiden. Läs mer

Gustafsson J skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilskadegaranti.

Min bilverkstad skötte kontakten med er, men jag har bara gott att säga om er.
    Mina förväntningar om företaget är 100 procent och jag tycker att det blev jättebra.

Jag är nöjd med allt. Läs mer

Anton L skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej! Jag fick snabb hjälp på försäkring garanti på min begagnat bil vi kommer i överens utan något anmärkning och verkstad fixade reparation och bilen går utmärkt. Tackar bolag för fint service. Läs mer

Mohammad M skrev om Svensk Bilgaranti
    Detvar bra med de som bilverkstad .
    Tack för hjälpen Läs mer

Jimmy Ö skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick problem med en fördelningslåda. Ett samtal och dom upprätta ett ärende och sa att jag skulle kontakta en verkstad. Allt löste sig smidigt och bra! Läs mer

Seyed H skrev om Svensk Bilgaranti
    Utmärkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer

Leif K skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt svar så bytet av pumpen gick fort Läs mer
  • 2020-05-10

Jimmy H skrev om Svensk Bilgaranti
    Behövde byta ett hjullager på min bil, gjorde en skadeanmälan. Efter ca 3h fick jag svar och dem hade godkänt fakturan. Snabbt och enkelt Läs mer

Willy C skrev om Svensk Bilgaranti
    Otroligt snabb och bra service, fick direkt hjälp med min Volvo V70 D3 när en tryckslang till turbon Gick sönder. Dom tog alla kostnader och bilen var reparerad och klar efter ett telefonsamtal och en dag på verkstaden. Läs mer

Bengt B skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket smidigt och bra bra sörvic Läs mer

Peter N skrev om Svensk Bilgaranti
    Har bytt koppling. Bemötandet var mycket bra. Jag förväntade mig att felet skulle åtgärdas, företaget åtgärdade felet och gjorde ett mycket bra jobb.
    Jag är nöjd! Läs mer

Johan W skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt svar och utmärkt service genom Hedin bil till er.

Ett fantastiskt initiativ att ni stödjer barncancerfonden ❤️

Tusen tack för hjälpen. Läs mer

Monika S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil via KVD och fick ett erbjudande om att teckna 2 årig nybilsgaranti. Det visade sig att jag behövde använda mig utav den väldigt snart efter mitt köp då bilen larmade med air bags fel.
    Smidigt och bra med kundservicen och hjälpen jag fick.

Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-05-07

Stig A skrev om Svensk Bilgaranti
    I samband med köpet av den bil jag har nu erbjöd säljaren att Er Bilgaranti skulle ingå vilket jag accepterade.
    I samband med service påtalade jag problem med dörrlåsningen vilket nu är åtgärdat av Bilia utan kostnad för mig vilket jag är glad för och detta motsvarade mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-06

Anna A skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt professionellt. Snabb hantering. Läs mer

Staffan S skrev om Svensk Bilgaranti
    Ettårig garanti gällande maskinskador mm för begagnad bil. Försäkringen täckte i enlighet med specifikationen i villkoren en skada på AC. Kontakten med Svensk bilgaranti skedde direkt med verkstaden och beskedet om att skadan täcktes av försäkringen kom väldigt snabbt. Mycket bra och smidig hantering. Läs mer

Edin P skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej. Jag köpte en Volvo xc60 med Svensk Bilgaranti. Bilen började låta anorlunda under motorhuven. Bilen lämnades till närmaste Volvo verkstad där de letade fram och åtgärdade felet. Jobbet utfördes professionellt.
    Jag är väldigt nöjd med Volvo verkstad och med Svensk Bilgaranti och skulle gärna rekommendera vid bilköp
    Mvh Edin Läs mer

Johan P skrev om Svensk Bilgaranti
    Extra trygghet vid begagnatköp och inga problem när garantin behövde användas. Läs mer
  • Bill K

2020-05-03

Bill K skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket nöjd bra jobb och snabbt gjort Läs mer
  • 2020-05-03

Kent B skrev om Svensk Bilgaranti
    Svensk bil garanti är bra men inte Mechanum det blir flera inlämningar än vad som är nödvändig. Läs mer
  • 2020-05-01

Mats B skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av turbo.
    Bilverkstaden ordnade med alla kontakter. Enkelt och smidigt för mig.
    Upplevdes som en snabb hantering. Läs mer
  • 2020-04-29

Denie S skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej! Jag kan inte bedöma er adekvat eftersom har inte hunnit att träffa något eller prata med någon från SB. Jag träffade bara bilmekaniker.
    Åtgärder med bil som utlovade var fixade och på garanti. Vi för se hur blir det vidare med bilen och om det behövs mera åtgärder, till och med om SB kommer att acceptera dem.
    MVH Denie Läs mer
  • 2020-04-27

Robin L skrev om Svensk Bilgaranti
    Gick smidigt och snabbt utan krångel när väl felsökning på bilen var gjord. Känndes lite otydligt med info och vad som gällde först bara. Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal