Alla kategorier Försäkringsbolag Västra Götaland Mölndal Svensk Bilgaranti

Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 180 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• Simon Ö

2019-05-24

Simon Ö skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade in bilen och informerade verkstaden/bilfirman att jag hade en garanti från Svensk Bilgaranti sen var de problemen historia. Läs mer
  • 2019-05-24

Jean T skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra service och snabb svar
    Trevligt bemötande av personalen. Läs mer
  • Jan-erik K

2019-05-23

Jan-erik K skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande och förståelse för problemet. Läs mer
  • 2019-05-22

Annette W skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti på BMW, 1 år/1500mil. Lås strulade, bytte låskista hos min vanliga bilmek och allt verkar ha funkat väldigt smidigt! Läs mer
  • 2019-05-21

Mats W skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevligare kundbemötande vid telefon kontakt är önskvärd. Grundinställningen till att få ut ersättning på försäkringen har varit mycket negativ båda de ggr jag kontaktat Svensk Bilgaranti. Har dock fått ersättning båda gångerna vilket jag naturligtvis uppskattar. Läs mer
  • 2019-05-21

Henrik R skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag lämnade in bilen till bilia för att servon inte funkade korrekt. Dom kontaktade er och lämnade över ett kostnadsförslag som sedan godkändes och en vecks senare lämnade jag in bilen på verkstaden jag är jättenöjd med bemötande av bilia verkstaden samt hjälpen från svensk bilgaranti. Läs mer
  • 2019-05-19

Suzanne L skrev om Svensk Bilgaranti
    Service på min bil.

Bra bemötande. Läs mer
  • 2019-05-19

Elin B skrev om Svensk Bilgaranti
    Vet inte riktigt vad svensk bilgaranti är och vad de/det gjort för mig Läs mer
  • 2019-05-18

Daniel U skrev om Svensk Bilgaranti
    Motorlampan på bilen började lysa. Ringde till svensk bilgaranti som bad mig att lämna in bilen på felsökning. Efter två veckor kunde jag få min bil fixad efter en givare var dålig på bilen. Allting gick smidigt och svensk bilgaranti var trevliga men jag önskar ändå att det kunde gå lite snabbare då jag hade behov av min bil. Läs mer

Maria C skrev om Svensk Bilgaranti
    När vi väl fick kontakt med rätt personal gick allt smidigt. Fönsterhissar som inte fungerade. Bra bemötande. Nöjd kund. Läs mer

Kjell L skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti utföll utan diskussion, egr ventil som behövde bytas. Läs mer
  • Miran B

2019-05-15

Miran B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en Mercedes med svensk bilgaranti, några dagar senare börjar det komma oljud från motorrummet, lämna in bilen på verkstad där svensk bilgaranti stod för alla kostnader Läs mer

Oran G skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt nöjd rekommenderar till alla att välja Svensk bil garanti Läs mer
  • Richard S

2019-05-14

Richard S skrev om Svensk Bilgaranti
    Mitt verkstadsbesök ordnade de utan problem. Snabba svar Läs mer
  • 2019-05-13

Mathias E skrev om Svensk Bilgaranti
    Hade en 2 års garanti på bilen när jag köpte den!
    Och vatten pumpen gick sönder så jag tog det på min hemförsäkring så betalade SBG själv risken!
    Så jag är ganska nöjd Läs mer
  • 2019-05-13

Jesper G skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil som började krångla.
    Ett samtal till verkstaden och ett besök senare så var bilen fixad och allt gick på garantin.
    Allt funkade som det skulle med andra ord. Läs mer
  • 2019-05-12

Emmy A skrev om Svensk Bilgaranti
    Tacksam över att vu valde denna försäkring då bilens startmotor gick sönder strax efter köp. Alla kostnader täcktes av flörsäkringen. Läs mer
  • Sören Å

2019-05-11

Sören Å skrev om Svensk Bilgaranti
    Då jag nyligen köpte en begagnad Peugeot, visade det sig att ac-kondensorn var skadad. Dock fungerade den. Jag visste därför inte om garantin skulle gälla för att ersätta den. Jonsson bil i Örebro (där jag köpt bilen) tog in bilen för bedömning och de ersatte den skadade kondensorn med en ny. Det enda jag betalade för var en ersättningsbil under de timmar verkstan jobbade med min bil.
    Jag känner mig helt nöjd och ger därför toppbetyg. Läs mer
  • Farshid S

2019-05-11

Farshid S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil som visade sig ha fel på bränslevärmen. Innan jag ringde SBAB hade jag läst företagets recensionsbetyg på nätet och de var inte det bästa. Trots det ringde SBAB som ville ha felsökning men kunde inte säga om det täcktes av garanti. Bokade felsökning trots risken att garanti inte täckte, efter felsökning ringde verkstan till mig och informerade att SBAB täckte felet och de tar kostnaden. Otroligt tacksam för garantin och att de kunde lösa det snabbt och smidigt.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-05-11

Jarek F skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra och trevligt bemötande, snabbt och väl utfört arbete,, trevlig kontakt Läs mer

Leif S skrev om Svensk Bilgaranti
    Efter en krånglig bil säljare och kontakt med chefen för Hedin bil Uppsala blev felen på min nyinköpta bil till sist åtgärdade via er garanti, tack.
    Leif Strand Västerås. Läs mer

Philip F skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil. Hade dolda fel som gick på garanti. Verkstaden tog sin tid men det är knappast ert fel. Läs mer

Jessica S skrev om Svensk Bilgaranti
    Jättesmidig och bra garanti. Köpte med när jag köpte ny bil i höstas. En ventil gick sönder så bilen stannade men jag behövde bara ringa bärgaren som körde bilen till verkstan och sen ringa och tala om att jag hade garantin så skötte dom resten och kontakten med svensk bilgaranti. Behövde inte betala en kr på den lagningen! 😊 Läs mer
  • 2019-05-06

Matz O skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti
    Trevligtoch positivt bemötande
    Mötte mina förväntningar Läs mer
  • 2019-05-05

Björkstan M skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick reda på av bilverkstad att dom inte samarbetade med svensk bilgaranti pga dålig ersättning.
    Företaget krävde dessutom att begagnade reservdelar skulle monteras på min bil.
    Är minst sagt besviken på både bemötande och utförandet på jobb.
    Kommer inte på nått sätt vilja köpa nån framtida bil där garantin ska hanteras på detta vis. Läs mer
  • 2019-05-04

Ellen F skrev om Svensk Bilgaranti
    Begagnad-bil-försäkring.
    Mkt väl bemött i telefon och smidigt handlagt bolaget och bilverkstaden dem emellan när skada som försäkringen täckte uppstått. Läs mer
  • 2019-05-04

Ismail K skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har tecknat 1 års garanti på bilen från er. Min motorlampa började att lysa och ni åtgärdade felet, genom att stå för kostnaderna. Allt gick så smidigt. Läs mer
  • 2019-05-03

Gunilla E skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt bil på svenska bil och däck i Gävle otrolig bra servic Micke är super 👍bilförsäljare Läs mer
  • Håkan E

2019-04-30

Håkan E skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket nöjd med bemötandet från köp till detta missöde med bilen som de skötte på ett utmärkt sätt. Läs mer

Thomas T skrev om Svensk Bilgaranti
    Nya bromsar bak plus rep dragkrok Läs mer

Benny L skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av en framfjäder som gått av på bilen Läs mer

Sartip M skrev om Svensk Bilgaranti
    Det är väldigt bra med svensk bilgaranti. Jag väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-04-29

Jan Z skrev om Svensk Bilgaranti
    Alltid tryggt med en extragaranti! Läs mer
  • 2019-04-28

Johan R skrev om Svensk Bilgaranti
    Besiktning husbil
    Svårt att sätta ord på
    De var trevliga gjorde sitt jobb lämnade lite råd . Samtidigt lite stöddiga och besserwisser attityd. Skulle önska att de senare inte fanns FP hade upplevelsen varit en fyra nu bör det en tvåa av fem//Johan Läs mer
  • 2019-04-28

Sven-arne W skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en bil Opel Astra och det är mycket bra bemött.
    Mina förväntninga var att allt skulle fungera när jag köpte min bil men släpvagns kontakten fungrare inte.
    Jag är helt nöjd! Läs mer

Anna L skrev om Svensk Bilgaranti
    Förlängd garanti. Snabbt svar och proffsigt. Visste inte vad det var för fel, men det visade sig att det omfattades i garantin. Mycket nöjd Läs mer

Per G skrev om Svensk Bilgaranti
    Gick jätte smidigt när jag hittade ett dolt fel på min bättre begagnade bil jag köpte. Läs mer

Gunvor B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en del till gasolen , bytte den själv, för företaget vi köpte den hade aldrig hört talas om denna garanti, mailade och skannade in kvittot till er, pengarna var på kontot inom 2 dagar
    Utmärkt och trevligt bemötande och snabb service
    Fast vi gjorde på detta sätt
    Helnöjd👍👍 Läs mer

Thomas S skrev om Svensk Bilgaranti
    En bra upplevelse när gick ifrån att ha kontakt med Volvo direkt. Det blev super bra med B&M i Genarp. Läs mer
  • Magnus J

2019-04-26

Magnus J skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och utan krångel. Mm verkstad skötte all kontakt och det gick väldigt smidigt. Läs mer

Emily R skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb hjälp och otroligt bra service,
    Rekommenderar starkt! Läs mer

Carl B skrev om Svensk Bilgaranti
    Ni stod för reparationen som ni sa, 10/10! Läs mer
  • 2019-04-25

Mathias W skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt skönt att jag köpte till garanti från svensk bilgaranti eftersom bilfirman inte stod för kostnaden. Lämnade in bilen på verkstad. Verkstad och svensk bilgaranti skötte dialog sinsemellan så det var smidigt. Skönt att mestadels av felen täcktes av garantin. Därför dom inte får 5 stjärnor är för att när jag ringde för att se om felen skulke täckas av garantin sa dom nej. Men i slutändan gjorde dom det ändå så ska absolut inte klaga Läs mer
  • 2019-04-23

Robin E skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt nöjd med bemötandet och hantering av hela ärandet med verkstad (bavaria uppsala) Läs mer
  • 2019-04-23

Fredrik N skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket bra bemötande och skönt med handlingskraftig personal. Läs mer

Håkan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt o enkelt beslut.
    Skadan åtgärdad till full belåtenhet. Läs mer

Nils-anders V skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt bil med startfel hos Hedin Bil. Kunde inte lösas där utan gick vidare till Ford Brandt. Där snabbt och korrekt handläggning. På det hela nöjd. Läs mer
  • Harri S

2019-04-19

Harri S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bilgaranti , bra och trevligt bemötande.Förväntningar var att få problemen med bilen lösta på ett smidigt sätt.Företaget levde upp till mina förväntningar 🙂 Läs mer

Minas M skrev om Svensk Bilgaranti
    Underbart , snabb service , trevliga personal , är ju jätte nöjd Läs mer

Gunvor C skrev om Svensk Bilgaranti
    Missljud i automatlådan..Det sköttes kanonbra..Ni är bäst..Mvh Carina.... Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal