Alla kategorier Försäkringsbolag Västra Götaland Mölndal Svensk Bilgaranti

Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 220 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2019-06-16

Dennis Ö skrev om Svensk Bilgaranti
    Ingenting går på garanti!!
    Köpa en bil med vad man tror är garanti..
    Nu har jag ägt bilen i ca 8 månader och lagt över 30kkr på reparationer. Garanti?? Läs mer

Rolf L skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av högtryckpump för fyrhjulsdriften Läs mer
  • NIMA M

2019-06-15

NIMA M skrev om Svensk Bilgaranti
    Tackar för all hjälp under åren och för ett fint samarbete! Finns inte mycket att säga än att ni är suveräna!

Stort tack till kungen Tony för det jobb han lägger ner.

Hälsningar, GT Performance Cars Läs mer

Ghali G skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycke bra service när jag utförde byte min servopump och jag är jätte nöjd. Läs mer

Mohamed A skrev om Svensk Bilgaranti
    Verkstaden avhjälpte felet utan krångel.
    Tyvärr var det lite osäkerhet kring vad (vilka fel, slävrisk m.m.) som ingick i garantin eller inte från verkstaden. I slutänden gick allt bra.

MVH

Mohamed Läs mer

Eva-lis B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en beg bil. Centrallåset fungerade inte. Blev hänvisad till kontakt med verkstad. Tog för lång tid innan verkstaden fick ok från bilfirman att åtgärda felet. Läs mer

Ulf B skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick vända mig till svensk Bilgaranti när jag hade problem med min begagnade bil. Kom fram snabbt utan en massa onödiga knappval, undersökningar och väntan. Bemöttes väl av Jimmy som var mycket kompetent och kunnig på bilskador. Inte en massa om och men och väl utan det här gäller försäkringen för och detta omfattar den inte. Enkelt, snabbt och beslutsamt. Fick min skada löst på ett föredömligt och proffsigt sätt. Kan varmt rekommendera svensk Bilgaranti till er som köper begagnad bil och har möjlighet att teckna garantiförsäkringen. Dom stora traditonella försäkringsbolagen har mycket att lära av svensk Bilgaranti. Läs mer
  • 2019-06-14

Stellan S skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade in bilen till verkstaden kl. 7 på morgonen och visade mekanikern vad som verkade konstigt med kopplingen, sa också att jag hade Svensk bilgaranti på den. Kl. 12 ringde mekarn och meddelade att felet lokaliserats och att garantin gällde, ingen kostnad för mej. Kl 16 hämtade jag bilen och den var helt ok igen. Jättenöjd och glad åkte jag hem!
    /Mvh Svensson med V70 Läs mer
  • Murad R

2019-06-14

Murad R skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en bil som är jätte nöjd med. Bästa personal har jag träffat i företaget som hjälper och har god service och utmärkt bemötande. Jag är tacksam😊
    Mvh.Rasha Läs mer
  • 2019-06-14

Lars L skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en Volvo s40 oktober 18. I apri 19 upptäckte jag att AC:n inte kylde. Vid undersökning visade det sig att systemet var tomt. Läckage i kondensorn. Verkstaden tog kontakt med Svensk Bilgaranti och en skadeanmälan fylldes i via datorn. I slutändan så gick arbete och allt material på garantin. Jag var skeptisk till att köpa till extra garantier hos bilhandlaren men måste erkänna att jag är positivt överraskadefter det här.
    Kort och gott. Jag är supernöjd. Läs mer
  • 2019-06-13

Karl K skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket bra och vänligt bemötande verkstaden kan jag rekommendera åt bekanta Läs mer
  • 2019-06-13

Robert D skrev om Svensk Bilgaranti
    Svensk Bilgaranti var lätt att få kontakt med. Kontakterna mellan min verkstad och Svensk Bilgaranti fungerade också bra. Företaget överträffade mina förväntningar. Absolut inget att anmärka på. Läs mer
  • Tomas G

2019-06-09

Tomas G skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick min bil lagad utan krångel,det uppskattar jag👍 Läs mer

Ann-sofie A skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi har inte haft någon direkt kontakt med dom själva. Men vi fick vårt problem löst, så vi är jättenöjd med dom. Läs mer

Alf Y skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av termostat och temperatur mätare. Ett mycket trevligt bemötande kände att de var kunnig personal.
    Mina förväntningar var snabb reparation och de levde de upp till bra service.
    Kunnig personal och bra service med ett trevligt bemötande. Jag är nöjd. Läs mer

Jane P skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick hjälp att byta fläktrem å spännare på min bil och är nöjd och tacksam för hjälpen. Blev trevligt bemött. Mvh Jane Pettersson Läs mer
  • 2019-06-07

Cane Stefan Kenneth W skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi har i många år jobbat med Svensk Bilgaranti. Leveransen är på topp! Speciellt stort tack till Tony som ALLTID finns tillgänglig och hjälper oss på ett exceptionellt sett.

Jag ser fram emot ett fortsatt samarbete.

Med vänlig hälsning
    Cane Willström
    Svenska Bilgruppen Läs mer

Martin T skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande och snabbt besked när jag hade problem med bilen. Läs mer

Christer J skrev om Svensk Bilgaranti
    Utmärkt
    Pris värt
    Had inga för väntar
    Och det var Inga problem att få hjälp Läs mer

Amir P skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil på KVD, bilens växellåda krånglade och ni täckte kostnaden för reparation utan problem. Jätte nöjd med er. Tack för hjälpen Läs mer

Brännström B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil, dodge ram hos Umeå vanservice.
    Bra bemötande.
    Sköttes helt ok. Läs mer

Börje D skrev om Svensk Bilgaranti
    Den försäkring vi köpte täcker upp när nybilsgarentin slutar att gälla, och det var det bästa vi har gjort. Bara någon månad efter får vi användning av den då kökskranen i husbilen slutar fungera, vi fick hjälp nästan omedelbart, fick nästan känslan att vi var VIP kund, helt otroligt, vi är så nöjda. Så tack svensk bilgarenti och Bengt i Örkelljunga som erbjöd oss att teckna denna försäkring. Läs mer

Sergiu U skrev om Svensk Bilgaranti
    Toppen!
    Super bemöt!!
    Bilen fixat utmärkt Läs mer

Simbotin M skrev om Svensk Bilgaranti
    Otroligt smidigt och extra bra😃 Läs mer
  • 2019-06-05

Mats A skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil. Fick problem efter ca 2 veckor med fläktmotorn. Fick ett jättebra bemötande från er. Lämnade in bilen o fick fläktmotorn ersatt. Tack. Läs mer
  • Kassan J

2019-06-04

Kassan J skrev om Svensk Bilgaranti
    Tack för att ni finns. Jag er nöjd med eran hjälp. Läs mer
  • 2019-06-04

Tarek A skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har en bil som hade lite problem men ny det ok Läs mer
  • Andreas H

Andreas H skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi vill tacka för all hjälp under åren och för ett fint samarbete! Ni gör alltid ert bästa för att ställa upp och underlätta!

Vi vill speciellt tacka Tony! Du svarar alltid på våra frågor och vill alltid hjälpa oss, dygnet runt och året om!
    Vi ser fram emot att jobba ihop långt framöver!

Stort tack!
    /Automobil Norra AB Läs mer
    Tony H gillar detta
  • 2019-06-01

Eva C skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick AC åtgärdad utan krångel, mycket nöjd med servicen Läs mer
  • Marcus L

Marcus L skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil och fick med svensk bilgaranti tur va de för ac i bilen gav upp så fick hjälp att fixa den. Läs mer
  • Andreas N

Andreas N skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt nöjd , ett snabbt samtal till svenskbilgaranti med ett trevligt bemötande så hjälpte de mig med min bil . Aldrig några klydd . Kan starkt rekommendera ! Läs mer
  • 2019-05-31

Sali K skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilen som var under garanti hade trasigt fjäder och jag gick till bilverkstaden vart jag har köpt bilen. Jag är väldigt nöjd hur allt gick, snab och enkel, ingen problem. Jag är väldigt nöjd. Läs mer

Herbert W skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en hyndai santa fe i januari i år, fick problem med att bilen ej startade. Tog kontakt med Hedin bil i Karlskoga. Bilen åtgärdad på två dagar ( byte startmotor).
    Kunde inte fått bättre service än denna. Läs mer

Anders E skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en beg. bil. Problem med backsensorer efter kontakt med verkstad så löste ni det föredömlig. SUPERBRA!! Läs mer

Alishir A skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilgaranti är sämst,det är inte trevligt att man blir ljurad av bilgaranti Läs mer

Maria I skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt och väldigt smidigt, bra hjälp! Läs mer
  • Joaquin F

2019-05-29

Joaquin F skrev om Svensk Bilgaranti
    Inga problem allt. Verkstan ringde upp er och ni svarade snabbt och enkelt om ni kunde ta problemet. Vilket ni gjorde så var det inget mer med det. Läs mer
  • 2019-05-28

Gustaf Ö skrev om Svensk Bilgaranti
    Kanon! Efter samtal för att kolla av hur man skulle bete sig var det bara att boka tid på valfri verkstad för undersökning. I mitt fall var det kondensor i AC:n som var trasig. Prisförslag fr verkstaden 7500kr. Svensk bilgaranti tog kostnaden efter och besked om detta inom 24h efter verkstaden gjort skadeanmälan. Otroligt tacksam att jag hade denna garanti. 0kr i självrisk o nu fungerande AC. Topp!! Läs mer
  • 2019-05-27

José M skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade bilen för reparation
    Effektivt arbete Läs mer
  • 2019-05-26

Toumas K skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil och blev bemött mycket profesionellt.
    Mina förväntningar inför bilköpet var inte så höga efter all erfarenhet.
    Men efter det här köpet har jag en helt annan syn på bilhandlare på ett positivt sätt så sammanfattningvis mycket mycket nöjd med mitt köp. Läs mer
  • Simon Ö

2019-05-24

Simon Ö skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade in bilen och informerade verkstaden/bilfirman att jag hade en garanti från Svensk Bilgaranti sen var de problemen historia. Läs mer
  • 2019-05-24

Jean T skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra service och snabb svar
    Trevligt bemötande av personalen. Läs mer
  • Jan-erik K

2019-05-23

Jan-erik K skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande och förståelse för problemet. Läs mer
  • 2019-05-22

Annette W skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti på BMW, 1 år/1500mil. Lås strulade, bytte låskista hos min vanliga bilmek och allt verkar ha funkat väldigt smidigt! Läs mer
  • 2019-05-21

Mats W skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevligare kundbemötande vid telefon kontakt är önskvärd. Grundinställningen till att få ut ersättning på försäkringen har varit mycket negativ båda de ggr jag kontaktat Svensk Bilgaranti. Har dock fått ersättning båda gångerna vilket jag naturligtvis uppskattar. Läs mer
  • 2019-05-21

Henrik R skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag lämnade in bilen till bilia för att servon inte funkade korrekt. Dom kontaktade er och lämnade över ett kostnadsförslag som sedan godkändes och en vecks senare lämnade jag in bilen på verkstaden jag är jättenöjd med bemötande av bilia verkstaden samt hjälpen från svensk bilgaranti. Läs mer
  • 2019-05-19

Suzanne L skrev om Svensk Bilgaranti
    Service på min bil.

Bra bemötande. Läs mer
  • 2019-05-19

Elin B skrev om Svensk Bilgaranti
    Vet inte riktigt vad svensk bilgaranti är och vad de/det gjort för mig Läs mer
  • 2019-05-18

Daniel U skrev om Svensk Bilgaranti
    Motorlampan på bilen började lysa. Ringde till svensk bilgaranti som bad mig att lämna in bilen på felsökning. Efter två veckor kunde jag få min bil fixad efter en givare var dålig på bilen. Allting gick smidigt och svensk bilgaranti var trevliga men jag önskar ändå att det kunde gå lite snabbare då jag hade behov av min bil. Läs mer
  • 2019-05-15

Maria C skrev om Svensk Bilgaranti
    När vi väl fick kontakt med rätt personal gick allt smidigt. Fönsterhissar som inte fungerade. Bra bemötande. Nöjd kund. Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal