Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 527 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2019-12-08

Arthur P skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte den har bilen från KVD AB i Stockholm. Läs mer
  • 2019-12-07

Jorma R skrev om Svensk Bilgaranti
    Hjullager byte godkändes ej som jag fick tvåa på besiktningen för.
    Hemsidan lovar mer än vad man får. 👎 Läs mer
  • 2019-12-06

Sinan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Allt har gått smidigt. Det var bara att lämna bilen på verkstaden och sen var allt löst utan krångel. Läs mer

Peter V skrev om Svensk Bilgaranti
    Garsntiärende. Snabba svar. Inget tjafs och ifrågasättande. En begagnad utbytesdel, men det verkar ligga i linje med garantin att återställa till bilens skick innan. Läs mer

Ramazan T skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick svar efter några minuter. Ni är mycket snabb Läs mer

Leif R skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi hade ett bekymmer med vår husvagn. Detta löstes på bästa sätt av Svensk Bilgaranti som tog hand om det hela. Läs mer
  • 2019-12-04

Hans H skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra och snabb återkoppling................. Läs mer
  • 2019-12-02

Sven J skrev om Svensk Bilgaranti
    Garantiärende defekt servopump. Hantering sköttes enligt min förväntan. Läs mer
  • Eyvor G

2019-11-30

Eyvor G skrev om Svensk Bilgaranti
    Bil Golf Combi beg. Från början lite kantigt ,fick besked att de va avgaskylaren och skulle kosta mej mycke pengar . Jag talade om att de fanns garanti .De var bara att åka hem hämta garanti beviset. Lite onödigt enär Wolksvagen gått ut med på nätetet och i biltidningar att under vissa kriterier , de har min bil, står dom för reparationen,dessutom är bilen köpt på sammaföretag som jag lämnade in den.Bilen var inte uppdaterad enligt kund mottagaren ??? så de gick inte .
    Fick tid bokad i mitten av januari 2020.Talade om att jag behöver bilen till jobbet ställer mej då ikö för avbokningar.En bekant till mej åkte upp berättade för dem att så får man inte göra med garanti arbeten . Fick bilen efter tio dagar. De blev bra till slut,men innan en hel del onödiga bekymmer.
    Garantin fungerade till 100 % Läs mer

John P skrev om Svensk Bilgaranti
    Fel uppstod på drivlinan på den nyinköpta, begagnade bilen. Jag lämnade in bilen på märkesverkstaden som konstaterade fel i en komponent. Märkesverkstaden kontaktade Svensk Bilgaranti som godkände att reparationen kunde göras innom ramen för försäkringens omfattning.
    För mig har det fungerat väldigt enkelt och bra då verkstaden har skött all kontakt med Svensk Bilgaranti.
    Tack. Läs mer

Safe H skrev om Svensk Bilgaranti
    Fordonet hade en maskinskada och jag fick betala 20625kr och Svensk Bilgaranti står för 14648kr.
    Varför ha en maskinskadeförsäkring när försäkringen inte täcker reparationskostnaden till fullo.?

Hälsningar
    DYU028 Läs mer

Märta A skrev om Svensk Bilgaranti
    Nya fjädrar
    och absbroms
    Utmärkt bemött. Levde med råge upp till mina förväntningar. Läs mer

Jimmy M skrev om Svensk Bilgaranti
    Endast självrisken täcktes när bilen fick motorstopp. Tur att min bil hade helförsäkring... Läs mer

Anica-adelina O skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte bil från KVD-bil. Fick jag bil garanti och sen efter 2 veckor min Bill ville inte fungerar. Jag ringde till bilgaranti och dem hjälpte mig ,dem betalade allt . Läs mer

Lars F skrev om Svensk Bilgaranti
    Helt smärtfritt, verkstaden hade all kontakt. Läs mer
  • Gina C

2019-11-28

Gina C skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil och fick hjälp med generatorn inga problem Läs mer
  • Fredrik G

2019-11-28

Fredrik G skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick positivt svar samma dag som skadeanmälan lämnades in. Enkelt och smidigt. Läs mer
  • 2019-11-27

Nazar O skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag hade en garanti på min bil, de enda jag behövde göra va att kontakta svensk bilgaranti och dom bad mig hitta en verkstad som senare dom skulle prata med. Så det var väldigt enkelt för mig Läs mer
  • 2019-11-27

Emanuel T skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick ett fel på min bil som jag visste borde täckas av garantin. Efter samtal till Svensk Bilgaranti ombads jag vända mig till valfri verkstad. Verkstaden och Svensk Bilgaranti löste sen allting utan snack. Bilen är nu åter hel. Enkelt och smidigt. Läs mer
  • 2019-11-26

Kjell K skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra och snabb service. Snabba besked Läs mer
  • 2019-11-25

Mustafa A skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej hade köpt volvo xc60 växellådan börja strula hade er som garanti och jag tycker blev bra bemötad och ni hjälpte hela vägen Läs mer
  • 2019-11-24

Hayrullah T skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade in bilen för ett garantiärende, nöjd med själva jobbet dock tog det alltför lång tid, väntade mer än en månad Läs mer
  • Erik J

2019-11-23

Erik J skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi hade en bil med en garanti från svensk Bilgaranti och vi har haft lite otur med bilen. Men tack vare svensk Bilgaranti har vi kommit undan väldigt billigt. Dessutom utan självrisk! Rekommenderar starkt svensk Bilgaranti! Läs mer
  • Johan S

2019-11-22

Johan S skrev om Svensk Bilgaranti
    Oerhört bra bemötande.
    Snabb och proffsig service.
    Tack för bra hjälp. Läs mer

Trong D skrev om Svensk Bilgaranti
    I am very satisfied with the used car guarantee provided by Svensk Bigaranti. Läs mer

Fredrick ogoti M skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb att hjälpa till Läs mer

Hans E skrev om Svensk Bilgaranti
    6 månader garanti. Trasig tempgivare som byttes utan krångel. Fint bemötande. Läs mer
  • 2019-11-20

Hussain M skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte bilgaranti till min ford s-max och växellådan (automat) på bilen lät konstigt, lämnade in bilen hos fård och de så att växellåda måste bytas och vi tog kontakt med bilgaranti, efter bara kort tid bestämde man att de ska stå för bytet. Det är så fantastiskt bemötande och snabbt i beslut. Läs mer
  • 2019-11-20

Johnsson K skrev om Svensk Bilgaranti
    En bilgaranti som fungerar perfekt Läs mer

Ulf P skrev om Svensk Bilgaranti
    Ett års husbilsgaranti. Acn var sönder från början. Detta ordnades utan problem. Läs mer

Asel S skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabbt besked och jätte bra koppling och information ,jag rekommenderar det :) Läs mer

Bert S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt BMW som en tid senare larmade för effektbortfall. BMW:s analys visade problem med insugssystem. Tid för rep.
    gavs, och Svensk Bilgarati kontaktades.
    Snabbt positivt svar gavs, och bilen är nu reparerad. Garantin ingav förtroende,
    utan problem.
    Bert Sjölin Läs mer
  • 2019-11-17

Jenny L skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra löst inget krångel. Det dröjde tyvärr lite med svaret men annars är jag toppennöjd. Läs mer
  • 2019-11-17

Yvonne L skrev om Svensk Bilgaranti
    Lite långsam respond från BMW p. g. a att svar skickat till fel mail av er. För övrigt 👌.
    Fick fjärrlåset fixat på ett bra sätt. Läs mer
  • Frank J

2019-11-15

Frank J skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade in bilen för byte utav fläcktmotorn, som slutat fungera. Instaleras en begagnad fläktmotor för att hålla ned kostnaderna. skulle jag behandla mina patienter på detta sätt!!. Hur kan man sjunka så lågt?
    Nä fy fan så dåligt!!!! Läs mer
  • 2019-11-15

Ayse K skrev om Svensk Bilgaranti
    Lagning av koppling 🥳

Perfekt 😘

Enda tråkiga,fast jag hade garanti som jag har betalat för, behövde jag ändå betala 2000 kr🤕🤕

Ypperlig service från Svenska Bilgruppen 🙋‍♀️ Läs mer
  • 2019-11-14

Pär J skrev om Svensk Bilgaranti
    Är på det stora hela mycket nöjd. Det var väl skadeanmälningen som var lite oklar. Anmälde till svensk bilgaranti och det man inte fick besked om var deras kontakt med verkstaden. Så som kund kändes just den biten lite osäker. Man vill ju inte lämna in bilen om det inte är "betalt" i försäkringsväg. Läs mer
  • Lars J

2019-11-13

Lars J skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag bytte erg ventil och verkstaden fick GK att byta den av svensk bilgaranti. Allt gick supersmidigt och jag är mkt nöjd med bilgarantin. Läs mer
  • 2019-11-11

Amin M skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej, jag bytte ut ett gammal t fönster mot ett nytt som svensk bil garanti stod för. Dock var chefen inte trevlig mot mig som kund och sade en hel del otrevliga grejer. Läs mer
  • Tommie L

2019-11-11

Tommie L skrev om Svensk Bilgaranti
    Allt gick mkt smidigt. Väldigt tacksam för min nya fina koppling mm! Läs mer
  • 2019-11-09

Anna P skrev om Svensk Bilgaranti
    Varit kund i många år och servat/repererat mina bilar.
    Fördelen är att man behåller alla garantier fast bilen är helt ny fast till lägre servicekostnader.
    Trevlig och kunnig personal som man kan lita.
    Dom hjälper till att göra rätt beslut gällande min bil och sälger inte bara på extra jobb för att käna pengar. Läs mer
  • 2019-11-08

Lars L skrev om Svensk Bilgaranti
    Allt var väldigt bra.
    Mvh Håkan Läs mer
  • Kenneth J

2019-11-08

Kenneth J skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabba svar kan bara säga ni är toppen.Förlängd garanti bas 100. Ja kan vverkligen rekommendera Svensk bilgaranti Läs mer
  • 2019-11-08

Sajida S skrev om Svensk Bilgaranti
    Bästa service oc bemötande. Jag är nöjd med garanti. Läs mer
  • Schloenzig B

2019-11-07

Schloenzig B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil på bilfirma och fick försäkringen på köpet. Jag lämnade in bilen pga elfel i dragkroken och fel på ac. Och fick hjälp med båda dessa fel.
    Vi är väldigt tacksamma! Läs mer
  • Khalil M

2019-11-06

Khalil M skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har fått ett problem ( sensorn i back sidan funkade inte) i min Chevrolet. Bilverkstaden har kontaktat med bilgaranti och fått godkänt och de har fixat och jag betalde ingenting.
    Jag är jätteglad. Läs mer

Emil H skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket bra, fick momentomvandlare i automatlådan bytt bekostat av Svensk Bilgaranti.
    Bilen blev som ny - och det kostade mig inget extra. Kan verkligen rekommenderas.
    Tack, Svensk Bilgaranti! Läs mer

Bengt S skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej, jag garanti 1år o 2000 mil , jag blev väl bemött när jag anmälde en skada som jag fick på bilen. Allt ordnades snabbt och smidigt. Jag fick den hjälp jag behövde snabbt o smidigt. Tackar så mycket för allt.
    Mvh Bengt Läs mer

Qendrim B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil och redan första veckan i ägandet fick jag problem med motorn efter mycket strul med hjälp av bilfirman som fick ringa och prata med svenskbilgaranti i närmare 3v så gick dem med på att betala en liten summa och resten hjälpte bilfirman med. Svenskbilgaranti är inte värt pengarna då jag hade fått stå för allt om firman inte var seriös nog och inte brydde sig om kunden tyvärr dem hittar på en massa ursäkter för att avstå från att hjälpa. Läs mer
  • 2019-11-05

Peter S skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidigt. Snabbt svar på ärendet. Jag är riktigt nöjd med hur allt sköttes Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal