Alla kategorier Försäkringsbolag Västra Götaland Mölndal Svensk Bilgaranti

Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 86 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2019-03-18

Susanna R skrev om Svensk Bilgaranti
    Först nekade ni vår del som gått sönder. Vår säljare på firman fick ringa och övertyga er om att ta den. Läs mer
  • 2019-03-17

Per G skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en försäkring för bilen.
    Blev bra bemött på bilfirma.
    Jag är helt nöjd. Läs mer
  • 2019-03-17

Anna B skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt smidigt o bra. Inga problem alls Läs mer
  • 2019-03-16

Ulrika L skrev om Svensk Bilgaranti
    Väldigt bra bemötande fin service Läs mer
  • 2019-03-15

Andrzej G skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket nöjd 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀 Läs mer
  • 2019-03-15

Caroline A skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb och bra service gällande garantin när båda framdörrarna slutade fungera på den nyinköpta bilen. Läs mer
  • Ronny M

2019-03-15

Ronny M skrev om Svensk Bilgaranti
    Min nyköpta bil gick sönder efter 6 dagar, garantin täckte kostnaderna och jag har nu en hel bil !! Utan problem och snabbt avklarat. Läs mer
  • Burim Z

2019-03-14

Burim Z skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra service och snabbt svart.
    Kan rekommendera flera kunder till er.
    Mvh Burim Läs mer
  • 2019-03-12

Markus M skrev om Svensk Bilgaranti
    Krånglande dörrlås byttes för ca 5tkr, löstes snabbt & smidigt utan självrisk 👍 Läs mer
  • 2019-03-11

Dan F skrev om Svensk Bilgaranti
    Garantireparation bra bemötande felet åtgärdat Läs mer
  • 2019-03-09

Almir K skrev om Svensk Bilgaranti
    Jätte nöjd trävliga, hjälpsamma, bra bemötande forsett så Läs mer

Holm M skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilförsäkring,
    Något snorkigt bemötande via telefon. Annars inget att klaga på. Läs mer
  • Eva A

2019-03-08

Eva A skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick lämna in min Audi a3 på verkstaden, 3 veckor efter inköp. Det var en trasig spridare i motorn.. Felet reparerades och Svensk bilgaranti stod för kostnaden. Mycket nöjd. Läs mer

Nils A skrev om Svensk Bilgaranti
    Vet inte vad detta handlar om? Läs mer

Anna G skrev om Svensk Bilgaranti
    Felsökning på vår Toyota. Byte av insprutning på cylinder. Hade själv ingen kontakt med företaget Svensk Bilgaranti AB utan kontakten sköttes via Lindströms Bil i Skövde. Försäkringen betalade för felet på Toyotan och jag är tacksam!
    TACK! Läs mer

Jan B skrev om Svensk Bilgaranti
    Motor som rasade efter jag ägt den i två månader Läs mer
  • 2019-03-07

Anna E skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilgaranti på beg bil. Utmärkt bemötande, supersnabb hantering och inte minsta tjafs. Läs mer
  • Dwr U

2019-03-07

Dwr U skrev om Svensk Bilgaranti
    Garanti på beg vito 2016. Den fick problem med luftmängdmätaren.
    Ringde er och kollade hur jag skulle gå till väga. Jag lämnade bilen med kopia på garantin och sedan löste det sig.
    Perfekt 👌! Läs mer
  • 2019-03-06

Jacob A skrev om Svensk Bilgaranti
    Lämnade in bilen hos bilia, dom skötte kontakten med svensk bilgaranti och dom tog hels reparationen ink självrisken. Perfekt service! Läs mer
  • 2019-03-06

Peråke N skrev om Svensk Bilgaranti
    När jag köpte min Tiguan vart jag erbjuden att köpa denna garanti och när jag senare upptäckte att min fyhjuldrift inte fungerade fick jag en suverän hjälp. Tack för det.. Läs mer

Lars Magnus N skrev om Svensk Bilgaranti
    har lämnat in bilen på verkstad. bilen skulle få ny kabel av BMW återkallas av BMW. vissa behövde bytta mer i samband av åtgärd svensk bilgaranti tog kostnad för mig. Läs mer

Jenny J skrev om Svensk Bilgaranti
    Super! fick snabb och bra hjälp direkt. man blir ju lite nervös när något inte fungerar å man precis har köpt en bil. samt att det oftast brukar vara krångligt när man har att göra med typ försäkringsbolag men detta gick super smidigt! Läs mer

Sanna A skrev om Svensk Bilgaranti
    Uppstod oväntat fel på bilen vi köpte i november när vi hade den på service. Vi fick en bra upplevelse då skadorna täcktes av bilgarantin och vi slapplägga ut pengar. Det sköttes smidigt mellan vår bilverkstad och svensk bilgaranti. Vi är väldigt nöjda med hjälpen. Läs mer
  • 2019-03-04

Oskar E skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bilgaranti i samband med köp av en begagnad bil. Tyckte det kändes seriöst och tryggt. Säljaren på bilföretaget pratade gott om tjänsten och på honom lät det som att det i det närmaste var att jämföra med en nybilsgaranti. De 5000kr kändes i sammanhanget som välinvesterade pengar.

Men...

Trots muntligt löfte om full ersättning för reparation tvingades jag betala hälften själv. Representanten för Svensk bilgaranti tyckte att det hade gått för lång tid från att löftet lämnades fram till att tid för reparation genomfördes. Det stämmer att det gick lång tid men när löftet gavs uppgavs inget krav eller tidsaspekt för mig att ta hänsyn till inför reparation. Trots detta hävdade man att jag borde ha lämnat in bilen för reparation tidigare och beskyllde mig för vara oansvarig och att de inte längre ville betala för reparation, jag kände mig direkt ovälkommen och kraftigt ifrågasatt. Kände mig faktiskt kränkt av bemötandet jag fick! Jag blev naturligtvis rejält besviken och när jag påpekade att de hade godtagit kostnaden för reparation tidigare gick man till slut med på att betala hälften. Utifrån deras sida lät det som något slags goodwill, detta trots ett tidigare löfte utan motkrav (som de underförstått menade att jag borde förstått, dock utan att berätta det för mig...).

Sammantaget känner jag mig oerhört besviken på företaget och tjänsten eftersom de i detta fall inte levde upp till sitt eget löfte. Att jag dessutom fick ett synnerligen dåligt bemötande gör att jag förmodligen inte kommer att rekommendera någon att använda sig av företagets tjänster i något avseende. Läs mer
  • Gabriel B

2019-03-04

Gabriel B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köper man bil på distans ska man definitivt ha en sådan försäkring. Alla skador blev reglerade utan några som helst problem. Kan varmt rekommendera svenskt bilgaranti. Läs mer

Karl M skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb och smidig hantering av mitt ärende! Läs mer
  • Qvt

2019-03-03

Qvt skrev om Svensk Bilgaranti
    Vi köpte en Svensk Bilgaranti LättaLast och fick haveri på motorn. Det var inga problem t.om. bärgningen stod de för.
    Rekommenderas verkligen när märkesgarantin inte fungerar. Läs mer

Paula C skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag hade köpt en bil som var försäkrad av svensk bilgaranti. Jag lämnade in bilen på reparation och företaget tog kontakt med Sv bilgaranti. De löste betalningen och jag behövde aldrig blanda mig i. Smidigt! Läs mer

Sven L skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte garanti i samband med bilköp. Hade problem med ett bilbälte, som man löse utan problem. Läs mer
  • Fredrik O

2019-03-02

Fredrik O skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidigt! Bilfirman skötte kontakten och allt gick bra Läs mer
  • Rikard B

2019-03-02

Rikard B skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en Volvo v60 hos Bileliten i Göteborg som använder sig av Svensk Bilgaranti. Fick problem med motorn efter en månad och Svensk Bilgaranti stod för notan tillsammans med Volvo. Svensk Bilgaranti betalade även självrisken för bärgning av bilen till verkstaden.

Hade fått full pott om deras bemötande via telefon och mail hade varit lite bättre. Läs mer

Michael R skrev om Svensk Bilgaranti
    En garanti för papperskorgen / ingen hjälp / tur man inte förlängde garantin / tillverkaren på min bil hjälpte mig /tack volkswagen Läs mer

Martin G skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag kan inte ge något betyg då jag inte behövs vara i kontakt med Svensk Bilservice AB Läs mer

Curt C skrev om Svensk Bilgaranti
    En motorreparation, snabbt svar, inget krångel. Läs mer

Kim B skrev om Svensk Bilgaranti
    köpte en bil fråb Hedin bil i spånga med garanti. har blivit riktigt bra bemött när bilen har lämnats in på garanti ärende.
    var skäptisk till en början men det fungerar jättebra och är väldigt nöjd. Läs mer

Jens S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil på bilfirma vilket erbjöd försäkringen i köpet. Hade förvöntning att få hjälp med problemet vilket jag fick. Läs mer

Mats T skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpt husbil genom vincents i varberg.
    Garantin fungerade utmärkt. Då det dök upp ett litet problem. Läs mer

Lekaa S skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag lämnade in min bil pågrund av att motorismens började lysa, därefter undersöktes detta av verkstan och kom fram till att det var en sensor som behövdes bytas och då stod ni för kostnaderna Läs mer

Jonas O skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilreparationsärende.
    Strålande service, ren och skär världsklass. Läs mer

Sabahate H skrev om Svensk Bilgaranti
    Mycket bra benötande av hedin bil samt smärtfri lagning av min bil. Svensk bilgaranti tog alla kostnader Läs mer

Karwan F skrev om Svensk Bilgaranti
    Hej.
    Jag hade tur att jag köpte med garantin när jag köpte bilen från en lurig bilförsäljare. För att en vecka efter att jag hade bilen så rasa växellådan. Bilgarantin rädda mig annars hade det kostat mig 29 500 kr Läs mer

Bernt H skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick en försäkring tror jag på en bil jag löpte Läs mer

Henry L skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra bemötande och snabb service Läs mer

Sofi B skrev om Svensk Bilgaranti
    Super! Dom stog för alla kostnader när bilen gick sönder, snabbt och smidigt! Läs mer

Tobias H skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil där garantin ingick. Gjort en garantireparation och det var inga konstigheter. Lite svårt med kommunikationen mellan företaget och min bilverkstad men det var nog mest verkstadens fel Läs mer

Bissen E skrev om Svensk Bilgaranti
    Rep vattenläckage och luftbälgar.
    Allt till belåtenhet. Läs mer

Gerhard H skrev om Svensk Bilgaranti
    Bil
    Klart och redigt
    Att felet skulle ersättas
    Utmärkt Läs mer

Emil N skrev om Svensk Bilgaranti
    Hade lite små fel på bilen precis efter jag köpt den men svensk bilgaranti Ab tog kostnaden för alla skador. Man blev välbemöt och helt underbar firma rekommenderas starkt. Läs mer

Lasse L skrev om Svensk Bilgaranti
    Bra och snabb service när vi fick problem med en av våra firmabilar. Stod för reparation och bärgnings kostnaden utan några problem alls. Kommer att teckna den på kommande bilar oxå. Läs mer

Richard J skrev om Svensk Bilgaranti
    Läs noga igenom bladet vad som ingår innan du handlar med denna garanti.
    Ser toppen ut, men när det väl kommer till kritan är det väldigt mycket undantag tyvärr. Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal