Svensk Bilgaranti

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Svensk Bilgaranti!

Har du problem med bilen? Du är inte ensam. Varje dag drabbas människor runt om i vårt avlånga land av lustiga vibrationer och oväntade ljud från bilen. Med hjälp av oss på Svensk Bilgaranti kan du reparera din bil att motsvara det skick den var vid innan skadetillfället. Både bättre, tryggare och mer lönsamt för dig och din plånbok. Vi är extra stolta att kunna titulera oss Nordens största leverantör av garantitjänster till fordonshandeln.

Besök gärna vår hemsida för att få reda på vilka märken och modeller som omfattas av våra olika garantier. Varmt välkommen!

Läs vad 894 kunder tycker om Svensk Bilgaranti

• 2020-07-03

Driss skrev om Svensk Bilgaranti
    Blev väldigt bra motaget på ett bra och proffsigt sätt . Läs mer
  • 2020-07-02

Angelica K skrev om Svensk Bilgaranti
    Kontakten var snabb och smidig. Jag som kund behövde ej göra så mycket. Sköttes av bilverkstaden och försäkringsbolaget. Läs mer
  • 2020-07-02

Björn O skrev om Svensk Bilgaranti
    Hedin bil Halmstad bytte min kompressor till AC.n.
    Allt sköttes utmärkt +++++ Läs mer

Ali M skrev om Svensk Bilgaranti
    Hade inga bekymmer med komma överens med dem.. Gick snabbt Läs mer

Emil N skrev om Svensk Bilgaranti
    Nöjd
    De var professionella Läs mer

Elin S skrev om Svensk Bilgaranti
    Toppen snabb och smidig service 👍 Läs mer
  • 2020-06-30

Nilsson K skrev om Svensk Bilgaranti
    Alltid den bästa servicen på autocenter! Läs mer
  • 2020-06-28

Björn J skrev om Svensk Bilgaranti
    12 månaders försäkring via kvd bil.
    Det är lätt att få hjälp. Läs mer

Per F skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en renault trafic i februari, när det sedan blev sommar och varmt så märkte vi att ac:n ej fungerade, tog då kontakt med svensk bilgaranti som förklarade hur jag skulle gå till väga,och allt ordnade sig på bästa sätt. Mycket gott mottagande. Läs mer
  • Leghedi M

2020-06-27

Leghedi M skrev om Svensk Bilgaranti
    I buy a car 2 months ago and buy the insurance as well svensk bilgaranti in this time some polution sistem sensors broke down
    I make a call to svensk bilgaranti they tell me to search for a service and my car was done in just 2 days thank you Läs mer

Ann-jeanette L skrev om Svensk Bilgaranti
    Nyinköptbil som fick ett motordelar och lämnades in på verkstad. Ringde svenskbilgaranti som hade ett möte trevligt bemötande ordnade allt från början till slut. Precis som det ska vara. Jag ger dem ett Toppbetyg. Läs mer

Fredrik H skrev om Svensk Bilgaranti
    Motorstyrningsfel Audi Q5
    Snabb handtering av SB
    Verkstan fixade efter ett par dagers väntan på res.del.
    Mycket nöjd.. Läs mer

Geries H skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en 12 år Volvo och för att skydda mig från eventuella problem då köpte med garanti med svensk bil garanti. Efter 6 veckor AC slutade att kyla och visade att de var kondensor som var problem. Vi fick en ny och hela process från rapport till godkänt tog två dagar. Varje gånge jag ringde de gav info som behövdes. Endast grej som jag skulle förbättra är att man kunde följa case online instället att ringa. Läs mer

Per L skrev om Svensk Bilgaranti
    Trevligt bemötande o felet åtgärdades inom rimlig tid! Läs mer

Benny A skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilharanti genom Kvd.

Bra och sakligt bemötande.
    Uppskattar kontrollen av villkoren, men mailkommunikationen var lite strulig med bortkomna mail. Läs mer

Stefan A skrev om Svensk Bilgaranti
    Jätte smidigt, inga problem alls Läs mer
  • Bert H

2020-06-26

Bert H skrev om Svensk Bilgaranti
    Utomordentligt bra hittills! Resultatet kommer att visa sig! Mvh/Bert Läs mer

Mohamad A skrev om Svensk Bilgaranti
    Tack så mycket
    Man mycket nöjd med bilgaranti Läs mer

Lars A skrev om Svensk Bilgaranti
    Vet inte har inte fått någon bekräftelse om garantin ringde för någon månadsen då uppgav man att det skulle komma inom en snar framtid. LARS Läs mer

Alex A skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick en bra upplevelse på Hedin bil när vi köpte bil. Läs mer

Per-ola F skrev om Svensk Bilgaranti
    Funka otroligt smidigt när Ac:n på bilen pajat Läs mer

Sandell D skrev om Svensk Bilgaranti
    Bytte spridare på begagnat garantin. Läs mer

Gunilla M skrev om Svensk Bilgaranti
    Utbytet startmotorn gick snabbare än väntat på verkstaden. Detta föregicks av behov av att kalla på bärgning 2 ggr, däremellan hade jag bilbatteriet på ständig laddning under våren. Dessutom fick bilen "puttas" igång sedan startmotorn helt lagt av, så att jag kunde köra hem en kväll...

Viktigaste anledningen till det snabba bytet, var att min försäljare intill verkstaden medelade dem att Svensk Bilgarangi borde gälla...

Kunde cykla ett par mil, för att hämta bilen; lånebil för 3 d fanns inte tillgänglig. Läs mer

Roger R skrev om Svensk Bilgaranti
    Bilgaranti.Bra.Fick vad som garantin stod för inga problem med det.snabb och bra hantering av mitt ärende mycket bra. Läs mer

Marie G skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en beg. bil där det visade sej att vissa saker inte fungerade. Hade kostat mej skjortan, men tack vare garantin löste det sej till bästa.
    Helnöjd med andra ord 👍🏻 Läs mer
  • 2020-06-22

Håkan B skrev om Svensk Bilgaranti
    Vid köp av begagnad bil köpte jag till 12 mån garanti och fick ett mycket bra bemötande när jag var tvungen att utnyttja garantin. Enkelt och bra, sparade mig en större utgift. Läs mer
  • 2020-06-22

Ameer A skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har köpt en bilgaranti när jag har fått min bil och bil affären rekommenderar det. Läs mer

Walaa M skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte bil, jättebra bemötande Läs mer

Joel S skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte till en 2 års garanti vid köp av ny bil. Efter ca en månad fick jag ett fel på bilen, åkte bara till en verkstad och sade att jag hade svensk bilgaranti, allting gick igenom snabbt och smidigt utan att jag behövde göra någonting.

Hade inte kunnat bli mer nöjd över valet att jag köpte till denna garantin. Läs mer

Camilla B skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidigt och enkelt! Har fått hjälp med de reperationer jag behövt på ett oerhört enkelt och smidigt sett! Läs mer

Ann-sofi A skrev om Svensk Bilgaranti
    Försäkring efter köpt begagnad bil ifall något skulle hända inom ett år eller 720 mil.
    Låsningen i ena dörren slutade fungera. Hörde av mig till svensk bilgaranti och fick boka tid på verkstad. Svensk bilgaranti täckte kostnaden.
    Nöjd med bemötandet och de förväntningar jag hade . Läs mer

Per H skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag har en Xc 60 D5. Motorlampan tände sig jag åkte till Volvo Brandt I Uddevalla som testade och kom fram till felet var i katalysatorn. Kontaktade svensk bilgaranti och fick godkänt att byta delen det gick snabbt och elegant . Allt funkade perfekt jag är mycket nöjd med alla parter som var lnblandade i ärendet Hälsningar Per Halvordsson.👍👍👍 Läs mer

Erik N skrev om Svensk Bilgaranti
    Fick byta kompressor till aircondition men fick en begagnad fast bilen gått 4800 mil.
    Annars är jag nöjd med arbetet.
    Mvh Anders Läs mer

Bojan S skrev om Svensk Bilgaranti
    Otroligt nöjd med bilgarantin. Fixade två saker på min Audi som hade kostat mig 15000kr. Läs mer

Hector V skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag köpte en VW Polo av Dunhoff Bil. Med bilen fick jag 12 månader garanti via AB Svensk Bilgaranti. Efter ett tag fick jag problem med ACn. Skadan anmäldes till Svensk Bilgaranti och den blev godkänd. Bilen lämnades in på verkstad och kondensorn byttes på bilen. Verkstaden tog kontakt direkt med Svensk Bilgaranti och allting löstes väldigt smidigt. Svensk Bilgaranti agerade exakt så som man hade lovat i försäkringsvillkoren.
    Väldigt nöjd med bemötandet och kan verkligen rekommendera Svensk Bilgaranti. Läs mer

Oscar J skrev om Svensk Bilgaranti
    Byte av bälte på passagerarsidan fram. Läs mer

Tomas B skrev om Svensk Bilgaranti
    Upplevelsen var bra och levde upp mina förväntningar av försäkringen jag tecknade. Läs mer

Rickard P skrev om Svensk Bilgaranti
    Extremt hjälpsamma när ja fick problem med min bil Läs mer
  • Jonas F

2020-06-17

Jonas F skrev om Svensk Bilgaranti
    Garantin erbjöds i samband med beg. köp av vår bil. Efter 11 månader gick ac:n sönder.
    Skadeanmälan gick på 2 minuter via telefon och sen lämnade jag in den på verkstaden som hade kontakten med svensk bilgaranti. Allt gick supersmidigt. Läs mer

Eva E skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag fick snabb hjälp o proffsig hjälp från DinBil i Tyresö. Tryggt med Garanti- osäker på om jag hade köpt en bil utan en sådan. /: gunilla Eitrem Läs mer

Tarja K skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb service hos verkstaden och återkoppling några dagar efter. Läs mer
  • 2020-06-14

Hamada S skrev om Svensk Bilgaranti
    Smidigt och bra, gick snabbt och professionellt. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2020-06-12

Simon L skrev om Svensk Bilgaranti
    Köpte en bil som snabbt började läcka glykol vilket ledde till att kamrem och vattenpump fick bytas. Som svensk bilgaranti tog hela kostnaden för. Läs mer
  • 2020-06-12

Denis A skrev om Svensk Bilgaranti
    Fungerade precis som förväntat utan strul. Läs mer
  • 2020-06-11

Katarina V skrev om Svensk Bilgaranti
    Jag är nöjd men har inte haft personlig kontakt med er, det skötte verkstaden. Jag har inte haft nåt krångel med er resp verkstaden.
    Alltsköttes smidigt, kan varmt rekommendera er och Möllers bil i Enköping. Läs mer
  • 2020-06-10

Anders W skrev om Svensk Bilgaranti
    Allt funkade smidigt och jag är nöjd som kund. Läs mer
  • 2020-06-10

Lars Ä skrev om Svensk Bilgaranti
    Gott bemötande. Inget krångel, allt sköttes mellan verkstad och svensk bilgaranti.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-09

Mahmoud M skrev om Svensk Bilgaranti
    Ett säkerhet och etablerade företag
    Bra jobbat Läs mer
  • 2020-06-09

Farid K skrev om Svensk Bilgaranti
    Enkelt och smidigt att göra med! Tummen upp Läs mer
  • 2020-06-07

Pl M skrev om Svensk Bilgaranti
    Snabb och bra service. Enkel hantering och trevligt bemötande. Närhet till verkstaden Läs mer

Alfagatan 10, 431 49 Mölndal