Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Svensk Elitbygg & Tak Svensk Elitbygg & Design AB
Rekommenderat företag 2016 - Svensk Elitbygg & Design AB

Svensk Elitbygg & Design AB

Vanadisvägen 20, 113 46 Stockholm — Visa karta

Svensk Elitbygg & Design AB är ett byggföretag i Stockholm med ovanligt nöjda kunder. Vi arbetar för både privatpersoner, bostadrättsföreningar och fastighetsförvaltare. Vi gör jobb över hela Stockholm. En av de saker vi är som mest specialiserade på är att tänka design lika mycket som byggteknik. Vi fokuserar ständigt på att tillsammans med dig, långsiktigt öka värdet på lägenheten eller villan. I Stockholm har just värdestegring varit i fokus under flera år, därför har vi valt att lägga fokus på just detta och skapa en kundklubb där du kan ta del av mer information, Guldhem. En sådan klubb är helt unik för ett byggföretag, men det har uppskattats, välkommen du också!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 75 kunder tycker om Svensk Elitbygg & Design AB

• Niklas N
    Niklas N skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vilket skit bolag........ Fyfan kan inte svenska sjukt svårt att prata med hantverkarna. Varning alla
    2016-11-17 Svensk Elitbygg & Design AB svarar Niklas N
    Vill bara säga att vi på Elit Bygg har aldrig haft kontakt med någon Niklas N, och vi ber därför Niklas N kontakta oss på 08-120 95 200

Vänligen Svensk Elitbygg.
  • John  S
    John S skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Hej

Tyvärr håller företaget inte löften mot anställda och entreprenörer.
    Struntar i att betala. Ni som anlitar Elitbygg, ska vara medvetna om att er beställning kan bli nedmonterad om Elitbygg inte sköter sig ekonomiskt. Vem vill ha ett demonterad tak eller altan? Vem täcker kostnader?
    Där var svaret. Sköt om Er, god folk.
    Anlita hellre en annan firma då det är minimal prisskillnad både upp och ner.

John
    2016-11-21 Svensk Elitbygg & Design AB svarar John S
    Även här samma som tidigare Niklas, Vi har aldrig samarbetat med någon John S och ber därför John S att kontakta oss på Elitbygg på 08-120 95 200
    Vi misstänker att detta är sabotage mot oss och har lämnat detta vidare till POLIS.
    Med vänlig hälsning Johan Wahlman VD
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Bra utfört. Nöjd kund som gärna återkommer.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vi anlitade Elitbygg för omläggning av tak och putsning av fasad. Efter en lång urvalsprocess valde vi Elitbygg och det visade sig vara ett bra val. Vi är mycket nöjda med hur arbetet utfördes och med resultatet. Hantverkarna var riktiga yrkesmän som visste vad de sysslade med.
    Vladimir bemötte oss genom hela processen på ett mycket bra sätt. Vi hade bitvis problem att kommunicera med hantverkarna på plats men det var inget stort problem. Vi är nöjda!
  • Peter S
    Peter S skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Hej,

Vi köpte en lägenhet i Vasastan som vi byggde om från 2a till 3a, vi kontaktade några företag men valet föll på Elit Bygg.

Nu efteråt så kan vi ge både positivt och negativt omdöme.

Det positiva är att vi är väldigt nöjda med själva resultatet av renoveringen, att dom höll sig till det angivna priset till punkt och pricka.

Det negativa, som är SÅ tråkigt att behöva skriva är dock att dom lovat vår Brf att lämna en beskrivning hur dom drog ett avloppsrör genom golvet ner till källaren. Det skulle bara innhålla vilka material som använts och en beskrivning hur jobbet genomförts, gärna med en bild eller två. Jobbet blev klart den 29/11 -2015, vi har ännu inte fått denn beskrivning, efter flertalet samtal och sms, och Brf frågar efter den flera gånger för att avsluta ärendet. Detta skulle ta Elit Bygg ca 5-10 min att skriva, och hade vi fått detta så hade dom garanterat fått bättre betyg, men nu kan vi inte ge mer än 3, för det orsakar oss så mycket komplikationer i Brf.

Vi hade även lite svårt att prata med vissa av arbetarna då dom inte pratade varken svenska eller engelska, men vår projektledare var bra att prata med och lätt att få kontakt med.

Arbetet blev några dagar försenat men var beräknat till 6v så det var ett ganska stort projekt.
    2016-08-12 Svensk Elitbygg & Design AB svarar Peter S
    Ok vi kände inte riktigt till detta och kommer att kontakta Peter S för en mer ingående förklaring på detta missförstånd!

Johan Wahlman
    2016-10-12 Peter S svarar Svensk Elitbygg & Design AB
    Efter att ha försökt få detta intyg av Johan eller någon på Elit Bygg i över en månad till, utöver alla andra månader vi försökt sen november förra året så har vi fått ge upp och får ta in en extern besiktningsman för några tusen extra bara för att Elit inte kan förse styrelsen med detta.

UPPDATERING 2016-10-12: Efter att en brandskyddsinspektör kollat brandskydded konstaterades att jobbet inte var korrekt urfört, riktigt surt för oss då vi inte får svar från Elit bygg mer. Detta får vi åtgärda med annan firma.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jean E
    Jean E skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Jag skulle renovera fasaden på huset, tog in offerter via Offerta.se.
    Vi fick ett tiotal svar och av dom som lämnade offerter så föll valet på Svenska Elitbygg & Design AB dom kunde ge den bästa offerten på det jobb som skulle göras.
    Ny puts och målning av fasaden, renovering av skorstenen och takfoten, nytt elsystem i fasaden för utebelysning, renovering av dagvatten mm..
    Nu hade jag möjlighet att vara hemma under hela projekttiden vilket kan ha påverkat slutresultatet (skala mellan 1-10 så blev det 11. mycket nöjd med resultatet)
    vid upphandlingen så ställde jag ett krav på att det skulle vara svensktalande arbetare, vid uppstarten av projektet så var det ingen som kunde svenska men deras Chefer kunde svenska som jag hade kontakten med under arbetets gång.
    Det uppstog en del missförstånd men dom kunde vi rätta till utan några problem tack vare att jag kunde följa projektet från hemmaplan och att min kontakt agerade omgående.
    Gubbarna som var satta till att genomföra renoveringen får av mig 11 av 10 möjliga, dom var mycket kunniga och effektiva. Byggtiden var planerad till 5-6 veckor det var klart på 4 veckor.
    Den ekonomiska biten var också enligt offert och uppgörelse det samma gäller dom extrajobb som kom under resans gång.
    Sammanfattningsvis så blir mitt betyg 4 av 5, jag kommer att fortsätta med detta företag i framtida projekt.
    Jean Edman
  • Anna K
    Anna K skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Tidplanen höll sånär som på en dag pga yttre omständigheter, offertpriset var det vi betalade, trevligt bemötande och alltid lätta av få kontakt med. Och dessutom blev det snyggt! Vad mer kan man begära? Vi rekommenderar gärna Svensk Elitbygg och Design AB
  • Gudrun L
    Gudrun L skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Över lag bra. Lite språkförbistringar under arbetets gång eftersom hantverkarna inte talade svenska och bara knapphändig engelska. Men de var duktiga, pålitliga, och arbetssamma.
  • Lars E
    Lars E skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Väl utförda arbeten. Problem med kommunikation samt att passa överenskomna tider.
  • Svensk Elitbygg & Design AB
    Svensk Elitbygg & Design AB skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vi är mycket nöjda med Elit gänget! Duktiga hantverkare som var noggranna och trevliga. De var flexibla och anpassade sig efter våra önskemål samtidigt som de framförde sin åsikt. Mycket bra arbetsledning som höll kontakt med oss. Lätta att få kontakt med om vi hade frågor och alltid ett bra bemötande. Vi varmt rekommenderar denna firma!
  • Anders
    Anders skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Denna firma satte helt olovligt och olagligt upp en reklamskylt på vår BRF-fastighet. När jag ringde och påtalade det olämpliga i det beteendet blev jag väldigt otrevligt bemött. Så agerar inte ett seriöst företag.
  • Maria  N
    Maria N skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vilken proffsig firma! Från första projektmötet till det färdiga badrummet, som blev snyggare än jag förväntat. Jag kan varmt rekommendera denna firma !!!
    Tack
    2016-06-10 Svensk Elitbygg & Design AB svarar Maria N
    Vi tackar så mycket för förtroende och det gläder oss att du är nöjd !!!
    Mvh Johan
  • Lars Roger C
    Lars Roger C skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Hej! Precis som alla hantverkare i Stockholm är det jag som kund som måste jaga hantverkaren. Efter första kontakten i höstas försökte jag få kontakt med personen som var hos mig då, han slutade dock på firman tydligen.

När väl offert var hanterad och påskriven så dyker det upp ett par killar en dag utan förvarning för att mäta och kolla på jobbet och min fru blir rätt orolig då det förekommer en hel del lurendrejeri i branchen. Främst av ökända irländska? arbetare som åker runt och börjar riva tak utan att någon bett om det.

Därefter dyker det upp leverans av takplåtar utan förvarning.

När så jobbet göras så skjuts det upp en dag i taget och när till slut jobbet görs så dyker grabbarna upp igen utan förvarning.

Kvaliteten på själva utförda jobbet verkar vara bra.
  • Carina J
    Carina J skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Elitbygg & Design hjälpte oss att lägga om hela vårt tak på vårt hus i Roslagen. Snabb återkoppling både vid offertlämning och uppstart av jobbet. Kanon bra jobbat av killarna som kom och fixade med taket. Avslutade varje dag med att städa efter sig på tomten. Väldigt lyhörda för våra önskemål. Vi kan varmt rekommendera Elitbygg & Design. Vi är mycket nöjda med utfört arbete och samarbete.
  • Niclas A
    Niclas A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Jag fick hjälp av Elitbygg med mitt nya kök snabba ock punkliga och en del special detaljer som jag själv aldrig skulle kunna komma på.
    Mvh Martin
  • Mika H
    Mika H skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Bra service! Trevligt bemötande ! Tack alla killar som renoverade vår badrum !!!
  • Anna J
    Anna J skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Badrumsrenovering. Mycket trevligt bemötande från början till slut. Snabb service och bra kommunikation med kunden. Endast ett fel uppstod, då handdukstorkaren hamnade alldeles för nära toaletten - ett fel som inte går att åtgärda. Men annars var allt utmärkt.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Elitbygg renoverade hela vår lägenhet, inkl kök och badrum. Min upplevelse var att dom höll vad de lovat till ett rimligt pris. Dock var det lite krångel på vägen, med plattsättare och elektriker som kändes slarviga. Allt detta åtgärdades dock. Många av de mindre felen hade kunnat avhjälpas om byggarna frågat först, hur vi ville ha det. De valde tex fel färg på fog i kök, monterade handdukstorken alldeles för högt, och kaklade slarvigt. Byggledaren ("Vadde") var däremot själv väldigt noga! Han hittade fel som han uppmärksammade oss på och såg till att allt åtgärdades inom ramen för tidsplanen! I slutändan blev vi jättenöjda.
    Svensk Elitbygg & Design AB gillar detta
  • Mats A
    Mats A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vi renoverade putsfasad på vår villa ute på Värmdö och fick ställningen, regnskydd monterad av grabbarna på Elit Bygg. Hela renoveringen tog ca 5 veckor på en villa 270 kvm. Bra utfört arbete i jämförelsevis mittemellan pris emot dem andra offerterna vi fick, i det stora hela är vi väldigt nöjda med dem och rekommenderade dem vidare till våra bekanta som också anlitade dem och var supernöjda.
    Mats A.
  • Viktoria  B
    Viktoria B skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Mycket kunniga och noggranna samtidigt som de håller tidsramen.
    Svensk Elitbygg totalrenoverade vår vindsvåning på 140kvm med mycket bra pris och inom 5 veckor.
    Jag vill härmed rekommendera företaget till "Sveriges mest rekommenderade hantverkare 2016” !

Hälsningar
  • Ulf  Å
    Ulf Å skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Det är alltid lika roligt att bli positivt överraskad! Killarna var otroligt kunniga och erfarna. Kom med förslag på förbättringar från den ursprungliga planen och deras effektivitet när de satte igång var beundransvärd.

De löste galant de svårigheter som dök upp på vägen.
    Jag rekommenderar dem varmt till andra som funderar på att renovera badrum eller bygga om/till något!

5+++
  • Jesper
    Jesper skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Svensk Elitbygg gjorde i princip allt rätt från första till sista stund. Badrummet blev fantastiskt fint och hantverkaren på plats var otroligt duktig. De var klara ungefär 1 dag före utsatt tid, vilket vi aldrig varit med om med hantverkare förut. Kommer definitivt anlita dom igen ifall jag behöver.
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Badrumsrenovering .
    Väldigt proffsigt och bra bemötande. Bedri på Svensk Elitbygg har utfört ett mycket kompetent och professionellt arbete hos oss .
    Vill ni ha en trevlig, seriös och kunnig hantverkare har ni här rätt person!

Mycket nöjd kund
    Tommy och Anna
  • Kjell K
    Kjell K skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Hej Vill här bara hälsa till Er som står inför renovering, detta gäng gjorde ett skitbra jobb bra kommunikation, ny fräsch lägenhet nytt kök nytt badrum och dessutom klart på överenskommen tidplan, Bra jobbat Elit gänget.
  • Kristian
    Kristian skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Jag anlitade Svensk Elitbygg under ett mycket pressat tidsschema.
    Jag hade sålt min lägenhet och tiden tickade snabbt mot utflyttning.
    Jag hittade ett totalt renoverings objekt och hade 6 veckor på mig att renovera detta för att kunna flytta från lägenhet till lägenhet utan dyra och onödiga nätter på hotell.
    Jag kan nu nöjt konstatera att Elitbygg var en riktig fullträff.
    Bedri tog ett totalansvar för samtliga bitar så som omdisponering av planlösning, renovering av väggar och tak, golvläggning, el-arbete, köksbygge, vvs, garderobsbygge osv.
    Det jag även uppskattade var att han kom med tips och råd om material då jag var lite osäker på vad som passade bäst.
    Jag vill även belysa den klara, raka och goda kommunikation både Bedri och Johan hela tiden haft med mig under renoveringens gång vilket man verkligen uppskattar som kund.
    Så letar du efter en lyhörd, pålitligt och prisvärd helhetsentreprenad med både trevliga och kunniga hantverkare kan jag varmt rekommendera Svensk Elitbygg & Design AB .
  • Matilda Z
    Matilda Z skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Mycket nöjd med detta företag, snabba, effektiva och snabb återkoppling när det var något.
    Kan varmt rekommendera dem!!!
  • Per
    Per skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Renoverade mitt badrum i början av december och är väldigt imponerad över Svensk Elitbygg . Har renoverat flera gånger förut men inte har jag stött på sådana här proffsiga killar. Det största pluset för mig som är så petig är att det hela tiden var en insatt projektledare att prata med under renoveringen. Jag kände att jag själv inte behövde hålla koll på hantverkarna som jag har fått göra tidigare. Här flöt det på smidigt hela vägen. Tack så mycket för en smidig renovering och tack för ett fint badrum! Hör av mig när det är dags för övervåningen .
  • Kerstin Elisabet P
    Kerstin Elisabet P skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Bra arbete utfört, punkligt.
    Klinkers köpta från Bauhaus. Elitbygg lade klinkers på ett snyggt och betryggande sätt.
  • Per Rickard Arvid S
    Per Rickard Arvid S skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Det här gänget känns proffsigt, ärligt och ambitiöst vilket verkar vara en kombination som kan vara svår att hitta i den här branschen.
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Väldigt nöjd med utförandet av min badrumsrenovering.
    Effektiva hantverkare som höll utlovade tidsramen vi avtalat. Tydlig professionell projektledning med återkommande avstämningar.
    Anmärkte på ett par saker när bygget var klart vilket åtgärdades inom ett par dagar.
  • Niclas B
    Niclas B skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Fantastiskt bemötande av både hantverkarna och ägarna. Och arbetet höll toppklass - vi rekommenderar firman till alla våra bekanta och den är förstavalet vid vår nästa renovering!
  • Elisabeth C
    Elisabeth C skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Jag valde Elitbygg när jag ville ha mitt badrum renoverat. De var från första kontakt extremt tillmötesgående, lyhörda och professionella och jag är verkligen nöjd med deras arbete. De förstod precis hur jag ville ha det och ställde hela tiden rätt frågor så att det inte blev något missförstånd under arbetets gång. Kan verkligen rekommenderas!!
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Svensk Elitbygg gjorde en ganska omfattande renovering i min nya lägenhet. Dom gjorde badrummet köket och målade hela lägenheten samt lade nytt kakel i hallen. Det var en snickare som jobbade i köket hela tiden och så varvades några olika i badrummet och för det övriga arbetet. Jag ville vara med hela tiden och hade svårt att släppa kontrollen men efter ett tag kände jag mest att jag var i vägen (förlåt Bedri :)) så jag fick lägga mitt kontrollbehov åt sidan. Tror att arbetet gick smidigare efter det :). Svensk Elitbygg ger jag 5/5!!!!!
  • Johanna P
    Johanna P skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Svensk Elitbygg & Design utförde min etagelägenhets renovering på Östermalm med hög kompetens och kreativitet samt erbjöd de proffsig service och bemötande.
    Väldigt utförlig offert och rimlig pris. Tusen tack.

Varmt rekommenderar
    Elit Bygg.

/Johanna
  • Erik H
    Erik H skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Renovering av badrum!

Bra service vid offert och start av byggnation. Slutresultatet OK men,

Mycket strul, felaktigheter och till en början okunnig personal!

Renoveringen drog ut på tiden pga utebliven personal många dagar!

Felaktig faktura och mycket dålig respons från företaget när man försökt rätta till saker och ting men allt löste sig i slutändan.

Kände inte att företaget levde upp till mitt första intryck men jag kan ha haft mer otur än andra!
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Renovering av WC och Badrum:
    Slutresultatet är mkt fint och vi är väldigt nöjda i det stora hela.
    Har dock helt klart både positiv och negativ feedback till Elit bygg.

Positivt: Seriöst företag. Mkt duktiga hantverkare som gjort ett grundligt jobb från början till slut.

Negativt: Riktigt dålig kommunikation. Får ej svar på mail. Jag och min sambo har själva varit tvugna att smsa, ringa runt, maila etc för att få information om vad som händer. Projektledaren var dock enkel att få tag på vid behov.

Arbetet drog ut på tiden 2-3 veckor.

Våra vitmålade trägolv informerade vi mkt tydligt om i förväg att de var nyaslipade och nymålade och ville att de skulle tänka extra mkt på detta. Dock så var golven/färgen helt förstörda efter avslutad renovering. Detta åtgärdades dock av Elitbygg genom att de målades om. detta tog dock en extra veckas jobb.

En stol som vi köpt i USA användes som arbetsredskap och gick rakt av på två ställen vid benen. Stolen är också helt avskavd i färgen och full av spackel.

En hantverkare stod på toalettlocket på den nya toan för att sätta upp en lampa vilket resulterade i att hela toalocket sprack. Att vara utan toalock i 2 veckor tills det kommer ett nytt lock är inte specielt kul när man just renoverat hela WC: samt betalat mkt pengar för det.

Inga av hantverkarna pratade varken svenska eller engelska vilket gjorde det mkt svårt att kommunicera till och från. Projektledaren pratade svenska och fick översätta över telefon. Jobbigt och tidskrävande både för oss och för hantverkarna. Dock så var alla hantverkarna supertrevliga och duktiga.
  • Erik A
    Erik A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Lägenhetsrenovering, golv väggar och tak. Trevligt bemötande och bra resultat tills det sista skulle göras, vilket drog ut på tiden. Efter lite strul med fakturorna och många telefonsamtal blev det rätt till slut.
  • Lisa
    Lisa skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Oerhört besvikna på resultatet och bemötandet:
    Fick bra intryck av säljaren MEN när helrenovering av hemmet satte igång hände detta:
    De började riva köket - sen stod det stilla en vecka. När vi påtalade det gav de inget skäl och vår kontaktperson var undfallande, folk hänvisade till varandra. Sen tog de in en underleverantör upptäckte vi, utan att informera oss. De förstörde allt!!

Trots klagomål är detta resultatet: köket uppsatt fel trots noggrann ritning (bänkarna är satta olika högt, krönlist gick därför bara att sätta på en vägg), pass-sidor sattes fel så de fick skarva fult. Färgfläckar på nylagt golv. Rinnmärken på snickerier. Limfläckar på tapet. - detta är bara ett urval!

Bemötandet när vi ifrågasatte om man ska stå ut med såna här fel när man tar in en firma som påstår sig vara proffs var kommentaren "ni har aldrig renoverat förut va?"

Kan absolut inte rekommendera denna firma!!
  • Jenny V
    Jenny V skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Fasadrenovering av putsad villa. Arbetet tog lite längre tid än beräknat, svårt med kommunikation med projektledaren, men i det stora hela är vi nöjda med renoveringen.
  • Erik B
    Erik B skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vi anlitade Elitbygg för en mycket omfattande och komplex invändig renovering av vårt hus från 40-talet. Detta betyg bör läsas i ljuset av att ett så stort projekt sällan går helt felfritt, oavsett vem som utför det. Överlag är vi väldigt nöjda med slutresultatet – huset har gått från riktigt slitet till otroligt fint.

I princip hela huset på över 200m2 renoverades invändigt och arbetet inkluderade bland annat helt nytt badrum, ny gäst-WC, helt nytt kök, nya ytskikt överallt, utbyte av all el och alla stammar för vatten och avlopp samt en del förändringar av planlösning. I arbetet ingick även koordinering med andra firmor som installerade bergvärme och bytte avloppsstammar från huset till gatan.

Vi hade vissa problem med det team som började utföra arbetet – kommunikationen var bristfällig och det fanns en del missar i kvalitet. En del av dessa problem uppstod dock säkert för att vi var ovana beställare. Efter diskussioner tog en annan arbetsledare, Bedri, över och därefter flöt arbetet på fantastiskt bra med god kommunikation, professionell inställning, hög kvalitet och en vilja att göra det ”lilla extra”.

Hantverkskunnandet hos alla som var inblandade var högt och även om en del underleverantörer användes, tex elektriker, så var det inget vi tänkte på som kunder. Alla talade inte svenska men överlag var kommunikation inget problem och om något blev fel åtgärdades det omgående.

Prismässigt låg Elit ungefär i mitten bland de offerter vi tog in, inget att klaga på där. Vi hade en del diskussioner om kostnaden för tillkommande arbeten, vilket löste sig bra efter flexibilitet från båda sidor. Här är rådet att i avtalet vara mycket noggranna med vad som ska ingå.

Med förbehållet att alltid ta referenser på arbetsledaren som ska hålla i själva jobbet så kan vi varmt rekommendera Elitbygg för komplexa och omfattande projekt. Betyget för vår arbetsledare Bedri är 5/5.
  • Mia S
    Mia S skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Urusel kommunikation och service.
  • Tarja K
    Tarja K skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vi är mycket nöjda med vårt renoverade badrum som blev mycket snyggt gjort och inom tidsramen. Hade mycket bra kontakt i start och under arbetets gång. Vi uppskattade också att man tog kontakt med oss direkt när det uppkommit en fråga, således lämnades inget åt slumpen.
  • Yunes H
    Yunes H skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Vi anlitade företaget för renovering av badrummet. Offerten var tydlig och klar men utföranden var dessvärre inte als lika bra. Med vår förvåning anlitade Elitbygg andra företag för att utföra jobbet och det visade sig att de inte hade tillräcklig med kunskap och erfarenheter för ett felfritt arbete. Kontaktpersonen som skulle vara tillgänglig under hela arbetet och besiktiga arbetsplatsen med jämna mellanrum försvann och svarade inte på sin telefon heller. Det var inte lätt att kommunicera med dem på grund av språksvårigheter. Jag började upptäcka fel redan från början från rörinstallation till felmontering av vägg. Jag blev tvungen att tvinga dem att riva felinstallationer och göra om jobbet flera gången. Trots detta blev slutresultatet inte heller så lyssande. Toalettstolen har monterats för nära vägg. Klinker på golvet har en förskjutning på ca 4 cm från ena sidan till andra sidan av badrummet!! Duschblandare har monterats för högt.
    Det var ett mardröm scenario som jag ville att det skulle ta slut så fort som möjligt.
  • Emanuel A
    Emanuel A skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Svensk Elit Bygg & Design AB anlitades av mig efter en första träff med deras representanter. De visade stort intresse och framförallt fick jag förtroende för deras arbete. Jag ville ha mitt badrum förnyat och utbyggt.
    Mina ideér bollades med projektledaren och gemensamt kom vi fram till bra lösningar. Det var ett arbete som skedde fortlöpande eftersom problem kunde dyka upp vid rivning av det gamla materialet och nya beslut måste tas.
    Jag träffade i stort sett samtliga arbetsgrupper under arbetets gång och alla var tillmötesgående och trevliga. Bedri som var min kontaktperson kunde jag dessutom ringa precis när jag ville om det var något jag undrade över.
    Badrummet blev klart för någon månad sedan och jag är supernöjd över resultatet. Jag vill tacka alla som deltog från Bedri till samtliga andra yrkesgrupper. Jag har hela tiden dessutom haft mycket goda kontakter med kontoret och hjälpsam personal där. Tack!
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    + Mycket lyckat resultat och funktion i nya badrummet i källaren.
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Allt utfört med precision i detaljerna, på utsatt tid och i samråd med kunden. Lenta
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Proffsigt mottagande och undersökningen var precis som man hoppas på.
  • Martin L
    Martin L skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Elit Bygg har renoverat kök, hall och sovrum samt målat trappa. Vi är mycket nöjda med resultatet. Klar å tydlig offert. Priset och tiden hölls.
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    När de än kom igång så gjorde de ett väldigt bra jobb. Stor eloge till Derek som tog hand om hela bygget.
  • Lottie N
    Lottie N skrev om Svensk Elitbygg & Design AB
    Snabb offert, men i det stora hela uselt.
    Sen start utav altan bygge ingen språk kunnig (snickare) under halva tiden.
    Material saknades under fler tillfällen.
    Ändringar på ursprungsofferten drogs inget av för icke utförda arbeten.
    Tar överpris

Vanadisvägen 20, 113 46 Stockholm