Alla kategorier Takläggare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Svensk Elitbygg & Tak Svensk Elittak & Design AB
Rekommenderat företag 2016 - Svensk Elittak & Design AB

Svensk Elittak & Design AB

Vanadisvägen 20, 113 46 Stockholm — Visa karta

Svenskt Elittak & Design är en takläggare i Stockholm med ovanligt nöjda kunder. Vi vänder oss till Villaägare, fastighetsbolag och bostadrättsföreningar i hela Stockholms län! Vi gör allt från tegeltak, plåttak, papptak och shingeltak! Tillsammans med Svenskt Elitbygg & Design kan vi lyfta både ditt tak och ditt hus till en helt ny nivå. Vi erhåller ständigt toppbetyg från tidigare kunder vilket vi är väldigt stolta över. Vi kan takbesiktning, takrenovering och takbyten, självklart lägger vi ständigt fokus på att tillsammans med dig långsiktigt öka värdet på bostaden genom ett helhetstänk med design och byggteknik. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 29 kunder tycker om Svensk Elittak & Design AB

• Bertil E
    Bertil E skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Bra bemötande och bra utfört arbete även om allt ännu inte är färdigt. Trevlig personal som verkar kompetenta. Avråder istället för att få mer jobb och betalt när det inte är till förmån för beställaren. Dock verkar internkommunikationen lite bristfällig och det leder bl a till upprepade besiktningar av olika personer - hör kan ni spara resurser genom bättre samordning.
  • Roberto B
    Roberto B skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Toppen gubbar på plats som la nytt tak och även riktade upp de gamla takstolarna. Allt utfört på bästa tänkbara sätt.
  • Karl Gösta S
    Karl Gösta S skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Jag är helt nöjd med arbete och bemötande där även små ändringar inte resulterade i fördyringar.
  • Mika H
    Mika H skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Första kontakten var ett personlig möte, snabb offert. Fick stort förtroende för företaget! Bestämde mig omgående för att anlita Elitbygg. Snabb leverans och trevlig personal på plats.

Kan varmt rekommendera Svensk Elitbygg & Design AB
    2016-04-19 Vladimir M svarar Mika H
    Hej Mika!
    Vi tackar så mycket för förtroende!
    Och det gläder oss att du är nöjd med takomläggning.
    Mikael Söderberg
    Takansvarig
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Trevliga killar! Utförlig offert och färdigställt takjobb i tid med bra kvalité
    Svensk Elitbygg & Design AB gillar detta
  • Markus V
    Markus V skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Fullständig takomläggning inklusive utbyte av undertaket till riktig råspont.
    Konkurrenskraftig pris och ett mycket trevlig bemötande! Tidplan hölls till 100 % och slutresultatet blev över förväntan. Småfel har rättats till utan att påpeka. Garantilöftena levs verkligen upp!
    Tack Eliten!
    MVH
    Johan
  • Rickard L
    Rickard L skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Svensk Elitbygg renoverade taket på vår villa .Vi anlitade dem efter tips från granar. Vi är verkligen jättenöjda! Allt fungerade enligt plan och slutsumman stämde överens med offerten. De kan verkligen tak! Vi hade mycket bra diskussioner och vi fick bra råd i planeringsfasen och under själva arbetet.
    Den här firman kan också kommunikation. Alltid villiga att diskutera och alltid snabba med att svara på telefon och email. Dessutom var alla medarbetare trevliga och vänliga. De var mycket noga med att hålla ordning och att plocka upp spill och annat under pågående arbete.
    Besiktningen gick utmärkt och endast mindre efterjusteringar behövdes vilka fixades till direkt. När allt var över fick vi en Garantibevis.
    Kommer att fortsätta inomhus renovering med Elit gäng.
    Vi är supernöjda!
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Kan varmt rekommendera Svensk Elitbygg för takomlägning. Har vila på Lidingö vilken behövde hela renovering av taket. Tack vare killar från Elitbygg gänget är jag jätte nöjd nu.
    När jag kontaktade firman fått jag en konkret samt bra råd vad gäller både val av material och lösningar samt offert. Killar samt huvudansvariga var helt kunniga och effektiva i sitt arbete och väldigt pålitliga. Jobbet gjorts på både ordentligt sätt och i tidsramen.
    Väldigt nöjd kund

Thomas och Svea
  • Torbjörn  W
    Torbjörn W skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Vårt tak på hus byggt 1954 behövde läggas om. Det handlade om att byta viss spont, lägga på ny takpapp och lägga nytt tegel. Svensk Elitbygg hade gjort motsvarande arbete på två andra hus på samma gata och vi kunde både se hur fint det blivit och fick goda rekommendationer.
    Vi är mycket nöjda med resultat. Bemötandet var trevligt, korrekt och med snabb återkoppling under hela tiden. Vi blev dessutom imponerade av deras effektiva, metodiska arbetssätt och mycket trevliga arbetsteam.
  • Carola D
    Carola D skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Byte av läkt, papp och pannor. Trevligt bemötande, mycket bra utfört jobb på utlovad tid. Tack .
  • Julia M
    Julia M skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Mycket bra och proffsigt arbete. Jag (och fyra av mina grannar) bytte taket och det genomfördes snabbt och utan problem till ett bra pris. Plåtjobbet som gjordes gör att tak ser mycket bättre ut än innan.
  • Svea
    Svea skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Jag anlitade företaget till att byta mitt tak och jag är otroligt nöjd med resultatet. Jag trodde aldrig dem skulle hinna på den tiden dem hade lovat, men dem blev både klara tidigare och dem gjorde ett fantastiskt jobb. Tusen tack!!!
    5+++
  • Mia
    Mia skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Anlitade Svensk Elitbygg för omläggning av tak på villa och gäststuga. Jag är jättenöjd med resultatet och alla jag var i kontakt med var tillmötesgående och professionella . Vilket är värt mycket när man inte kan så mycket om denna bransch!
    Priset var i enlighet med offerten, arbetet gjordes inom utlovade tidsramar och allt var snyggt och rent efter taket var klart.
    Rekommenderas varmt till alla er därute som ska lägga om sina tak!

Hälsningar, en mycket nöjd kund!
  • Karin G
    Karin G skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Elitbygg bytte vårt tak med papp och betongpannor. Arbetet är vi nöjda med. Dock har samarbetet mellan säljare och arbetsledning brustit när överenskommelser inte följs. Inte heller användes skyddsräcken eller ställningar.
  • Frida W
    Frida W skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Vi var nöjda med Elitbygg. Jag kan inte mycket om tak, men kände förtroende för arbetsledaren och fick svar på alla mina frågor. Det var lätt att få tag på honom via telefon och han var alltid trevlig när jag ringde. Arbetet utfördes av två personer och det mesta flöt på bra. Arbetet utfördes medan vi var på jobbet. Ett litet minus var att de inte kunde prata varken svenska eller engelska. Det gjorde det lite svårare eftersom all kommunikation fick ske via telefon med arbetsledaren.
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Vi beställde en takrenovering av vårt sommarhus. En representant för Elitbygg var snabbt på plats och redan samma kväll fick vi en utförlig offert. Efter att vi bekräftat offerten tog det bara några dagar innan man var på plats och startade renoveringen. Allt gick snabbt och det nya materialet som användes var av högsta kvalitet. Städning och ordning o reda på materialet hela tiden. Efter en vecka var det nya taket, nya vindskivor, nya hängrännor och stuprör på plats.
    Toppenkillar, tyvärr var deras svenska inte så bra , men det fixade vi ändå.
    Kan verkligen rekommendera dem.
    Vladimir M gillar detta
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Jag anlitade Elitbygg för omläggning av tak på vårt parhus. Det tog ca 1 vecka och killarna var väldigt noggranna med uppgiften och städningen efteråt. Jag är nöjd och kan rekommendera dom för takomläggning
  • Björn T
    Björn T skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Omläggning och reparation av garagetak (tjärpapp + plasttak + träpanel). Bra bemötande. Bra löpande dialog om arbetets fortskridande. Lyssnade på anmärkningar och rättade till. Nöjd med arbetet från start till mål.
  • Robert L
    Robert L skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Bra bemötande. Köpt nytt tak.
    Kontakt med företaget lättsam och bra. Dock vissa svårigheter med kommunikationen med dom som gjorde jobbet, pga språket.
    Resultatet av arbetet som förväntat Helt ok.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Svensk Elittak & Design AB
    bra bemötande
    rengöring av tak och impregnering

något dyrt, men inget att klaga på arbetet, gick snabbt
    klädsel på hantverkarna var bristfällig, ingen idenfikation var dom kom ifrån
  • Nichan P
    Nichan P skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Snabb takläggning och bra pris.
  • Freddy H
    Freddy H skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Omläggning av tak ny takpapp samt ny råspont.

Offerthantering:
    Utmärkt offerthantering med hänsyn till respektive husägares önskemål. Tex arbete med takljuskupoler och takluckor. 4 husägare var inblandade.

Arbetets utförande:
    Tiden för arbetet var mindre än 2 veckor. Det var positivt att det gick på
    kort tid. Omhändertagandet av gammal takpapp samt gammal råspont
    gjordes på ett bra sätt med god städning.

Kommunikation:
    De vilka utförde arbetet, talade engelska. Arbetsledaren talade svenska. Han var ej på arbetsplatsen heltid, men med hjälp av telefon kunde han alltid nås.

Efter det att arbetet var klart, så utfördes en slutgranskning
    där chefen (ansvarig för offerterna) , arbetsledaren, samt en representant för husägarna deltog.
  • David B
    David B skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Vi anlitade Elite bygg för takomläggning på vårt radhus (hela längan). Byte av råspånt, nyläggning av underlagspapp och tjärpapp samt plåtarbeten runt takgenomföringar. Ett väl utfört arbete med god kvalitet på produktmärken och matrial. Tydlighet i kommunikation vid offererande och förarbete. De som utförde själva arbetet: Trevliga,kunniga och noggranna hantverkare som helst talar polska.(Man kan alltid tala med det svenskspråkiga kontoret om det är något man undrar över). Arbetet blev färdigt en vecka tidigare än planerat. Ovanligt och uppskattat. Bra pris. Bra röjning och städning efter utfört uppdrag. Litet minus för kort fakturatid. 10 dgr.
    Firman rekommenderas varmt! /David B
    Vladimir M gillar detta
  • Nils-Göran A
    Nils-Göran A skrev om Svensk Elittak & Design AB
    det har fungerat mycket bra med alla kontakter och de har gjort det som de lovat. Trevligt och kunnigt bemötande. Reparation av tak byte av några pannor samt en nockmatta.
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Det beställda arbetet (rengöring av takpannor, byte av vindskivor och plåtar, samt målning av vindskivor och takkupor) utfördes helt enligt önskemål. Det jag kan anmärka på är det lite slarviga agerandet kring målningen. Inte själva målningen, den var helt OK, men att det stänkt färg lite här och där. På takpannor, altandäck och gångplattor.
  • birgit p
    birgit p skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Bra jobb! snyggt tak och helt enligt tidtabell.
  • Tord E
    Tord E skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Professionellt, snabbt utfört arbete med takläggning.
    Hyfsat pris, Färdigt innan sista datum. Tack!
  • Larry Å
    Larry Å skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Genomgående fantastiskt bra arbete från start till färdiga resultatet.
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Svensk Elittak & Design AB
    Jag anllitade Svensk Elit Bygg o Design AB för takbyte samt byte av fasad. Hus i Enskede på ca 100 m2
    Jobbet utfördes över förväntan och dessutom på nästa halva tiden
    av vad som först var planerat.
    Kan lämna mina bästa rekommendationer om företaget och till andra
    kunder som skall göra ombyggationer

Kjell Berggren
    072 2000 922