Jessica Skogman är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta

Jessica Skogman har varit registrerad mäklare sedan 2016-06. Jessica Skogman har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-11 och har fått 136 omdömen med ett betyg på 4.9. Jessica Skogman har haft 11 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag arbetar lugnt, noggrant och strukturerat. Som mäklare tycker jag att det är viktigt att inte ta några genvägar och skarva några hörn, utan se till att allt går rätt till och att alla parter känner sig delaktiga och informerade. Jag brukar fokusera på god kommunikation och att lugnt och försiktigt driva försäljningen framåt åt önskat håll. Jag arbetar mycket med försäljningar på förhand via vår tjänst Läge+ vilket oftast genererar ett högre slutpris än annonsering via Hemnet.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du kommer få en trygg hantering av din bostadsaffär och känna dig delaktig! Jag jobbar enbart i Årsta och har mycket god lokalkännedom i detta område. Jag sätter alltid kvalité framför kvantitet och med det sagt så är jag inte den mäklare som säljer flest bostäder i Årsta, men jag har då tid att verkligen pyssla om mina säljare och köpare.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden tycker jag om att vara aktiv tillsammans med min familj där långpromenader, vandring och odling tillhör favoriterna. Just nu bygger jag och sambon ett litet fritidshus på Muskö. Och när tid finns besöker jag gärna släktgården i Härjedalen.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 136 Läs vad Jessica Skogman

• sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta
    2021-09-20
    Jag upplevde Jessica vara lyhörd, målinriktad och professionell! Rekommenderar!
    2021-09-20
    Vi som kund har haft en mycket god kommunikation och vägledning utav Jessica så att vi hamnade där vi ville.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta
    2021-09-20
    Jessica has been absolutely amazing throughout the whole process! Very friendly, helpful, available and going above and beyond to provide good service. I am very happy about my experience!
    2021-09-08
    Mycket duktig och professionell mäklare. Mötte alla våra förväntningar.
    Stort tack Matilda för ert fina omdöme! Det gör mig superglad att ni känner er nöjda med min hjälp som mäklare! Det var väldigt roligt att hjälpa er. Vi ses på tillträdet lite längre fram. Bästa hälsningar Jessica Jessica Skogman
    2021-09-06
    Jessica var suveränt kompetent, vi uppskattade att hon var noggrann och utförlig med viktiga detaljer, alltså hennes professionalitet, och var mycket tacksamma för hennes lyhördhet och empatiska förmåga i slutfasen av vårt köp. Sen var hon jutrevlig, men det är ju förstås alla mäklare...
    Tusen tack Rikard för ditt fina omdöme! Det gör mig alltid lite extra glad när även mina köpare är nöjda! Välkomna till Årsta och en fantastiskt fin lägenhet, en personlig favorit! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Bästa hälsningar Jessica Jessica Skogman
    2021-09-06
    Vi sålde en 3a i Årsta och valde Jessica för hennes höga betyg. Vi kände oss trygga med Jessica direkt och hon har återkopplat och informerat oss hela tiden och för varje steg. Jessica är lätt att ha att göra med, otroligt engagerad och förtroendeingivande. Finns inget att anmärka på, kan ge Jessica våra varmaste rekommendationer.
    Tusen tack Julia för er fina rekommendation! Det har varit superkul att få hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet i Gavelhusen! Nu kan ni börja planera flytt och se fram emot ert nästa boende! Hälsningar Jessica Jessica Skogman
    2021-09-06
    Prooffesionell, saklig, omtänksam och noggrann.
    Tack snälla för ett fint omdöme! Det var väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen och lite extra roligt att ni uppskattade vår tjänst Läge+
    Vi ses på tillträdet lite längre fram!
    Bästa hälsningar
    Jessica
    2021-09-05
    Jag har varit jättenöjd med Jessica. Hon hade ett mycket trevligt bemötande , svarade på alla frågor jag hade . När jag tittade på lägenheten bestämde jag mig direkt, men Jessica tyckte att jag skulle åka hem och tänka efter lite till. En fin tanke av en mäklare. Oftast vill de sälja så fort som möjligt. Jag tycker hon är duktig och kompetent.
    Tack för dina fina ord Hanne! Det var roligt att få hjälpa dig att hitta ditt nya boende här i Årsta! Genom alla mina år som mäklare så är du nog den köpare som bestämt dig allra snabbast, men känns det rätt så känns det rätt:) Minns att du fick gå hem och fundera medans jag visade en annan lägenhet. Välkommen hit till Årsta, hoppas att du kommer trivas bra! Hälsningar Jessica Jessica Skogman
    2021-09-04
    Kunnig och hjälpsam. Alltid snabb återkoppling.
    Stort tack Jacob för ert fina omdöme! Det känns alltid kul att höra att mina köpare känner sig nöjda! Välkomna till Årsta, hoppas ni ska trivas bra! Bästa hälsningar Jessica Jessica Skogman
    2021-08-11
    Vi är enormt nöjda och glada över att vi hittade just Jessica. En enormt kompetent, noggrann, tydlig, smart och professionell mäklare. Hon höll oss lugna och trygga igenom hela processen, alltid tillgänglig för att bolla tankar och svara på frågor. En väldigt stressig situation för oss blev otroligt mycket bättre tack vare Jessica. Hon har förmågan att se individen och dennes unika behov och förutsättningar. Enormt imponerande kundkännedom och arbetssätt. Jessica imponerade i varenda steg av processen av att både köpa och sälja lägenhet i samma veva. Hon gick above and beyond våra förväntningar hela tiden. Otroligt duktig, vilket också visade sig när det var skarpt läge att sälja: vi fick precis det resultat vi önskade på alla sätt och vis. Kan inte nog rekommendera Jessica!
    Tack snälla Miriam och Rachel för ert otroligt fina omdöme! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet och jag är så glad att ni hittat ert nya drömboende! Jag hoppas att ni får fortsätta njuta av sommaren och ladda inför flytten! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Bästa hälsningar Jessica Skogman Jessica Skogman