Robert Molnar

Robert Molnar

Robert Molnar är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta

Robert Molnar har varit registrerad mäklare sedan 2005-05. Robert Molnar har haft 0 försäljningar sen 2022-04 och har tillfrågat 0% av sina kunder efter omdömen.

Läs vad 26 Läs vad Robert Molnar

• Farsta Strand
    2022-04-08 Verifierad kund
    Vi blev uppsöka av Robert kort efter vi hade börjat fundera på att sälja. Jag fick ett bra intryck av Robert och han verkade pålitlig, skötsam och kunnig. Vi hade ett långt tillträde till vårt nya boende ca ett och ett halvt år, därmed hade Robert ett gyllene tillfälle att lugn och ro bearbeta objektet och nå ut till spekulanter.

När vår annons lades ut så började det med att objektsbeskrivningen inte riktigt stämde, med stavfel och upprepningar i annonsen vilket jag fick påtala så att det rättades.

Planlösningen som användes för att beskriva objektet var dessutom felaktigt, vilket senare fick konsekvenser av besvikna spekulanter som hade hoppats på en öppning från vrum till ena sovrummet vilket resulterade i uteblivna bud. Jag vet inte var han fick planritningen från men väggen mellan dessa rum var bärande och i betong, dvs ingen vägg vi eller någon annan reglat upp själv.

Det går relativt trögt med att få spekulanter men sedan så blir det några förhandsvisningar. Jag har gång på gång då påtalat att vi avböjer gärna att ha förhandsvisningar för spekulanter som inte har möjlighet att vänta p.g.a vårat långa tillträde, vi har informerat om förutsättningarna och att i ett bästa fall så kan vi lämna ett något tidigare tillträde ifall budet är rätt. Jag vågar påstå att minst hälften av alla spekulanter som kom tyckte att tillträdet var för långt. Med andra ord så har Robert inte varit tillräckligt tydlig eller så ville han bara fylla kalendern med något.

I senare skede när de riktiga visningarna började så informerade Robert att han skulle bli sen till visning, rättare sagt sa han att han skulle komma precis när den utsatta tiden började för visningen, detta är enligt mig ett resultat av dålig planering, som mäklare bör man vara på plats innan spekulanterna kommer.

När Robert väl anländer till lägenheten och möter mig när jag är på väg ut så börjar han fråga mig om diverse saker kring lägenheten som vi redan har gått igenom, han har alltså inte antecknat eller sparat relevant information som kan vara viktigt för vissa spekulanter, jag kommer ej ihåg exakt vad frågorna var men jag känner rent spontant att när man bearbetat ett objekt i över ett år så borde man ha bättre koll.

Robert hade även fått extranycklar till lägenheten, jag minns även att han frågade mig om han kunde behålla dessa lite längre efter den sista visningen, vilket jag tyckte var lite märkligt men som vi gick med på. Jag förutsatte att det kunde vara på grund i ett fall om en sista minuten spekulant skulle dyka upp. Vi glömde bort att fråga efter dessa och långt senare så frågade vi om dom, och då påstår han att han redan lämnat tillbaka dom, så här står ord mot ord, men det som kan tilläggas är att varken jag eller min sambo NÅNSIN tappat några nycklar, och absolut och speciellt inte extranycklar som bara hänger i ett skåp. Dessa nycklar har vi haft på samma plats i 6-7 år och helt plötsligt så försvinner dom i samband med en utlåning, även om jag inte kan bevisa att det är Robert som tappat dom så är det väldigt märkligt.

Sist men inte minst så skulle vi flytta fram tillträdet för den spekulanten som vann budgivningen då vi råkat sätta tillträdet några dagar för tidigt. Detta var inga problem, vi signerade detta med BankID så var det klart och skulle vara godkänt för alla parter som jag förstod det. Problemet kom senare med min bank som ej godkände detta utan ville ha kritat på papper vilket jag fick lösa. När jag hade gjort detta så var Robert på mig att han skulle ha en kopia även på detta, vilket jag inte begriper varför , då BankID räckte för han tidigare. Hur som helst så fick jag stå för portot här och posta detta. Jag frågade även min bank här och dom var oförstående varför Robert behövde detta då detta enbart gällde dom som krävde detta men BankID skulle funka för de andra som inte krävde signatur med penna.

Vid dessa tillfällen, först med papprerna om framflytten av tillträdet och diskussionen om nycklarna så har Robert haft en väldigt dryg och otrevlig attityd och visat en total brist på service, där han först knappt ville titta efter nycklarna, men sa att han skulle göra det men sedan aldrig återkopplat.

Ja ska även tillägga att Robert var rätt otillgänglig under hela skedet och svarade knappt innan/under budgivningen.

Han hade lagt in att ett av buden (dåvarande högsta bud) var på 28.000.000 kr även istället för 2.800.000. Sånt får bara inte ske, vi kan ha missat spekulanter som har planerat att lägga ett bud men sett prislappen och undrat vad som händer. Detta bud låg kvar ett bra tag innan det korrigerades, och vi fick inte heller någon återkoppling när vi påpekade detta.

Positivt
    +det blev sålt
    Negativt
    -försäljningspris under förväntan trots lång tid för bearbetning
    -otrevlig när jag ifrågasätter vissa saker
    -upplevdes som slarvig och inte påläst
    • Bagarmossen
    2021-11-15 Verifierad kund
    Bra samarbete och snabb enkel kontakt.
    2021-10-31 Verifierad kund
    Blev bra bemött. Bra visning
    2021-09-29 Verifierad kund
    Från första kontakt tyckte jag att Robert var väldigt professionellt, lätt att förstå och noga med hela processen
    Utmäkt bemötande.
    2021-09-29 Verifierad kund
    Robert har en professionellt bemötande , klart och tydlig...
  • Dejana J
    sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Farsta & Enskede
    2021-09-25 Verifierad kund
    We have sold our 3:a in Farsta with Robert.
    He was engaged from beggining, waited for one buyer for 2h since he was late for private showing, handled him when they wanted to sign but too late, and at the end found other buyers and we sold before showing.
    So every recommendation from us!
    2021-06-14 Verifierad kund
    Från att inte alls varit intresserade av försäljning till en affär inom fyra veckor med enbart exponering i Läge + och vid registrerade spekulanter så är det bara att applådera. Han lovade och levererade därefter över målet.
    • Skarpnäck
    2021-06-02 Verifierad kund
    Robert lotsade mig igenom en mycket snabb och extremt lyckad försäljningsprocess. Jag fick ta del av hans långa erfarenhet genom lugna, trygga råd och trevligt bemötande vid alla mina frågor och funderingar.
    2021-05-31 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande.
    2021-05-31 Verifierad kund
    Robert hittade precis rätt köpare till vår lägenhet där både vi som säljare och köparen blev otroligt nöjda!
    Proffsigt och familjärt på samma gång. Robert är toppen!