Jessica Skogman
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-02 - 2020-01
Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag arbetar lugnt, noggrant och strukturerat. Som mäklare tycker jag att det är viktigt att inte ta några genvägar och skarva några hörn, utan se till att försäljningsprocessen går rätt till och att alla parter känner sig delaktiga och informerade. Jag brukar fokusera på god kommunikation och att lugnt och försiktigt driva processen framåt åt önskat håll.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du kommer få en trygg hantering av din bostadsaffär och känna dig delaktig! Jag jobbar på Södermalm, Hammarby Sjöstad och Gamla Stan och har mycket god lokalkännedom i detta område! Jag bor sedan 10 år på Södermalm och förutom att jag trivs mycket bra så gör det mig även mycket tillgänglig vid varje försäljning!

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden tycker jag om att vara aktiv. Löpning, vandring, skidåkning och segling tillhör favoriterna! Släktgården i Härjedalen besöks ofta! Läs mer

Läs vad 90 Läs vad Jessica Skogman

• Sara T
    Sara T köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-02-22

Årsta
    Proffsigt bemötande mycket kunnig! Läs mer
    2020-02-24 Jessica S svarar Sara T
    Stort tack för ditt fina omdöme Sara! Och grattis igen till köpet av en jättefin lägenhet här i Årsta! Vi ses på tillträdet! Hälsningar Jessica Skogman
  • Lillemor E sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-01-24

Sofia
    Jag har sålt en 3:a på Södermalm via Jessica Skogman och en snabb process - visning söndag och måndag och kontraktsskrivning på onsdag. Jag gjorde en utvärdering av olika mäklare och valet föll på Jessica som också var/är väl förtrogen med området ifråga och Södermalm generellt. Jag är över förväntan nöjd med Jessicas integritet, bemötande och proffsighet som såväl fastighetsmäklare som ekonom. Jessica mötte mig i min önskan om att skriva en intressant beskrivning blandat med fakta - det jag som köpare vill se i en annons. Hon gjorde det till en lång berättelse vilken såväl jag som köparna uppskattade stort. Hon uppskattade ett realistiskt slutpris vilket ingav mig hopp om en bra affär. Hon prickade så rätt och jag är mer än nöjd. Jessica och jag hade en kort relation där hon med sin vänlighet, glimt i ögat och proffsighet från början till slut gjorde affären till en mycket positiv upplevelse för mig som säljare. Jag vill verkligen rekommendera Jessica Skogman som fastighetsmäklare. Läs mer
    2020-01-27 Jessica S svarar Lillemor E
    Tusen tack Lillemor för dina fina ord!! Det var väldigt roligt att få hjälpa dig med försäljningen och det värmer verkligen att du känner dig nöjd med min insats som mäklare! För mig som mäklare är det viktigt att tillgodose mina säljares, och spekulanters, behov på alla sätt och det glädjer mig att du blev nöjd med objektsbeskrivningen. Hoppas att du kommer trivas bra i din nya lägenhet! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Lena J sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-19

Sofia
    Hon är en lyhörd och inkännande person som inte skyndar på beslut men envis och tydlig. Sålde min 4:a på mindre än 24 tim utan att vi annonserat och till belåtenhet för alla parter.
    Rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2019-12-20 Jessica S svarar Lena J
    Tusen tack Lena för dina fina ord! Det gör mig verkligen glad att höra att du känner dig nöjd med min hjälp som mäklare! Väldigt roligt att du gillade vår försäljningsmetod Läge+ och lät mig göra ett försök trots att det var så nära inpå julen. Ha en fin jul och gott nytt, så hörs vi när det börjar närma sig tillträdet! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Rikard S köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-13

Köp av lägenhet.
    Jessica besvarade alla våra frågor på ett informativt sätt vid både visning och kontraktskrivning.

Proffesionellt, snabbt och okomplicerat! Läs mer
    2019-12-16 Jessica S svarar Rikard S
    Vad glad jag blir att höra att ni känner er nöjda med min hjälp när ni köpte er nya lägenhet! Att både mina säljare och köpare känner sig nöjda, informerade och delaktiga i förmedlingen är superviktigt för mig! Stort grattis igen till köp av en fin lägenhet, jag hoppas att ni kommer trivas bra! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • David F sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-11

Högalid
    Lugn, trevlig, erfaren! Jessica kan sin marknad väl och hjälper en ta bra beslut. Läs mer
    2019-12-12 Jessica S svarar David F
    Tusen tack David för dina fina ord och för förtroendet att få hjälpa dig med försäljningen! Det gör mig verkligen jätteglad att du känner dig nöjd med min hjälp som mäklare! Nöjda kunder är det absolut bästa betyget man kan få som mäklare! Ha en fin jul och ett gott nytt så ses vi på tillträdet lite längre fram! Hälsningar Jessica Skogman
  • Göran S sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-02

Katarina
    Jag anlitade Jessica på en rekommendation för att sälja min lägenhet på Södermalm. Jessica var från första stund proffsig och engagerad och har gjort ett mycket bra jobb med försäljningen av lägenheten. Trevligt bemötande och hjälpsam är hennes signum. Rekommenderar henne till alla som skall sälja sin lägenhet på Södermalm. Läs mer
    2019-12-03 Jessica S svarar Göran S
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Det gör mig alltid så glad att höra att mina säljare känner sig nöjda med min mäklarinsats! Roligt också att du fick mig på rekommendation och att jag levde upp till förväntningarna! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Brf Pennan 22 sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-11-04

Katarina
    Jessica sålde en bostad på uppdrag av föreningen vilket hon gjorde snabbt och smidigt till en peng som vart bättre än förväntningarna. Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Brf Pennan 22
    Tack för ert fina omdöme! Roligt att höra att ni känner er nöjda med min hjälp vid försäljningen av er förenings hyresrätt! Och väldigt roligt att vi överträffade era förväntningar! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Kerstin L sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Högalid
    Vi upplevde Jessica som lugn, säker och erfaren under processen med att sälja vår lägenhet.
    Hon arbetade snabbt och effektivt och det var lätt att ha kontakt med henne.
    På sluttampen tyckte vi dock att det gick lite fort och att kommunikationen blev otydligare.
    Trots det rekommenderar vi henne varmt som mäklare.
    Vänliga hälsningar
    Kerstin och Peter Lindström Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Kerstin L
    Tack Kerstin och Peter för ert fina omdöme! Det värmer jättemycket att höra att ni känner er nöjda med min hjälp som mäklare och vår försäljningsmetod Läge+. Från att ha haft en ganska lugnt och behagligt tempo i försäljningen så håller jag med er om att det gick lite fortare på slutet. Det är viktigt för mig att få även konstruktiv feedback och jag har ska verkligen tänka på att bli ännu bättre på kommunikationen även när det blir lite snabba puckar. Hoppas att ni trivs bra nere på Österlen och kanske springer vi på varandra där nere! Ha det fint! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Edda d köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Högalid
    Vi köpte en tvåa på söder! Processen var snabb och okomplicerad, allt var tydligt och genomarbetat! Tack Jessica!!! Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Edda d
    Stort tack själv för dina fina ord! Vad roligt att du känner dig nöjd med min hjälp som mäklare, det gör mig alltid lite extra glad när mina köpare ger högsta betyg! Hoppas att du trivs bra i den nya lägenheten! Ha en fin vecka! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Thomas H köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Högalid
    Jessica är lugn och korrekt och inger förtroende. Jag köpte en liten lgh på söder.
    Nyligen hjälpte jag min systerdotter att köpa lgh och stötte på en mäklare som var totala motsatsen. Dryg, arrogant och okunnig. Jag kunde inte låta bli att med skärpa fråga om hon verkligen var mäklare.
    All heder åt Jessica Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Thomas H
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Det var verkligen roligt att få hjälpa dig att hitta ditt nya boende! Jag hoppas att du kommer trivas bra både i lägenheten och här på Söder! Allt gott! Hälsningar Jessica

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Jimmy Rossetti