Jessica Skogman
Registrerad mäklare sedan 2016-06-21
Aktiv på Reco.se sedan 2016-11-09
2019-07 - 2020-06
Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag arbetar lugnt, noggrant och strukturerat. Som mäklare tycker jag att det är viktigt att inte ta några genvägar och skarva några hörn, utan se till att försäljningsprocessen går rätt till och att alla parter känner sig delaktiga och informerade. Jag brukar fokusera på god kommunikation och att lugnt och försiktigt driva processen framåt åt önskat håll.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du kommer få en trygg hantering av din bostadsaffär och känna dig delaktig! Jag jobbar på Södermalm, Hammarby Sjöstad och Gamla Stan och har mycket god lokalkännedom i detta område! Jag bor sedan 10 år på Södermalm och förutom att jag trivs mycket bra så gör det mig även mycket tillgänglig vid varje försäljning!

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden tycker jag om att vara aktiv. Löpning, vandring, skidåkning och segling tillhör favoriterna! Släktgården i Härjedalen besöks ofta! Läs mer

Läs vad 103 Läs vad Jessica Skogman

• Christian H sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-06-24

Årsta
    Anlitade Jessica för ett skrivuppdrag. Sköttes snabbt, smidigt och proffsigt! Läs mer
    2020-06-25 Jessica S svarar Christian H
    Stort tack för ett kort men fint samarbete och en fin rekommendation! Glad att du känner dig nöjd med hjälpen! Hälsningar Jessica Skogman
  • Mats L
    Mats L köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-06-17

Sofia
    Rapp, tillgänglig och trevlig. Kändes trygg och realistisk när det gällde att matcha behov och förväntningar i processen. 100% nöjd. Läs mer
    2020-06-18 Jessica S svarar Mats L
    Tack för din fina rekommendation Mats! Det gör mig alltid lite extra glad när mina köpare är nöjda med mig som mäklare, ni har ju trots allt inte valt mig själva! Jag hoppas att du kommer trivas kanon i din nya lägenhet! Ha en fin Midsommar!! Hälsningar Jessica Skogman
  • Brf Fegen 2 sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-05-18

3:a
    Sålt lgh om 70 kvm.
    Bra slutresultat
    Bra jobbat Läs mer
    2020-05-18 Jessica S svarar Brf Fegen 2
    Tusen tack Peder, Jan och hela Brf Fegen 2 för förtroendet att få sälja er tidigare hyresrätt till bostadsrätt! Roligt att höra att ni känner er nöjda med slutresultatet! Vi ses på tillträdet! Hälsningar Jessica Skogman
  • Stephan E sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-05-02

4.5:a
    Högalid
    Sålt borätt på Södermalm! Jessica genomförde affären från början till slut på mycket bra o proffsigt sätt. O jag vill ge henne mina bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-05-04 Jessica S svarar Stephan E
    Stort tack för din fina rekommendation! Det gör mig verkligen glad att du känner dig nöjd med min hjälp från början till slut! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Maria H sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-04-22

3:a
    Högalid
    Lugn och saklig med is i magen då det kommer till budgivning. Vidare så har Jessica ett vinnande och trevligt sätt som gillas av tilltänkte kunder. Läs mer
    2020-04-22 Jessica S svarar Maria H
    Tusen tack för ert fina omdöme Maria och Sture! Det var verkligen ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen och det glädjer mig att ni är nöjda med både mig och slutpriset! Vi ses lite längre fram på tillträdet! Hälsningar Jessica Skogman
  • WILLIAM A
    WILLIAM A skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-04-13

Vi anlitade Jessica inför försäljningen av vår lägenhet. Vi blev bra bemötta och upplevde Jessica som lyhörd, vänlig och professionell. Hon tog sig även tid att svara på våra många frågor, stora som små. Hon fick till en snabb och smidig affär som överträffade våra förväntningar. Vi rekommenderar verkligen Jessica och skulle gladeligen anlita henne vid framtida försäljningar. Läs mer
    2020-04-14 Jessica S svarar WILLIAM A
    Tusen tack William och Anna för ert fina omdöme! Vad glad jag blir att ni känner er nöjda med både min hjälp och med slutpriset! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya hem! Ha det fint så länge! Hälsningar Jessica Skogman
  • Isabell B köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-03-30

köpt en 2a i Årsta
    Bra bemötande och Jessica var tydlig och trevlig under kontraktskrivningen. Läs mer
    2020-03-31 Jessica S svarar Isabell B
    Tack för ditt fina omdöme! Jag blir alltid lite extra glad när mina köpare är nöjda med mig som mäklare, ni har ju faktiskt inte fått vara md att välja mig:) Grattis till köp av en fin lägenhet!! Hoppas du kommer trivas bra! Hälsningar Jessica
  • Catarina P sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-03-27

Årsta
    Sålde min 2a i Årsta. Hade inte haft den bästa erfarenheten vid tidigare försäljningar vilket jag berättade för Jessica. Hon har verkligen lyssnat och sett till att informera mig om allt och hållt mig uppdaterad så jag kunde slappna av. Kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
    2020-03-30 Jessica S svarar Catarina P
    Vad glad jag blir att höra att du känner dig nöjd med min hjälp som mäklare! Det är det bästa betyget man kan få som mäklare! Och tack för att du berättade om dina tidigare erfarenheter så att jag kunde se till att hålla dig involverad och sätta tidsplan på ett sätt som fick dig att känna dig trygg! Nu kan du börja planera för flytt och så ses vi på tillträdet lite länge fram! Bästa hälsningar Jessica
  • ELIN M
    ELIN M skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-03-10

Jessica tog sig an min lägenhetsförsäljning i början av årsskiftet.

Som mäklare är Jessica professionell - tydlig, vänlig och lyhörd. Hon genomförde en väldigt bra marknadsföring, inte minst en uppsökande sådan vilket troligtvis påverkade utfallet.

Då hon var ny i området så dubbelkollade hon ibland med kollegor så att jag som säljare skulle känna mig trygg. Det gjorde jag oavsett - men den ödmjukheten var ett uppskattat karaktärsdrag. Vidare gav hon bra råd om vad som är viktigt att tänka på och vad som jag inte behövde lägga ner allt för mycket tid, pengar och energi på.

Min försäljning gick smidigt och med ett resultat som jag upplevde att alla inblandade var väldigt nöjda med. Inte minst jag själv.

Kan varmt rekommendera Jessica som mäklare. Hittar inga fel! Tack! Läs mer
    2020-03-10 Jessica S svarar ELIN M
    Tusen tack för dina fina ord Elin! Det gör mig verkligen superglad att du känner dig nöjd och trygg med min hjälp som mäklare, men också med slutpriset! Stort tack själv för förtroendet att få sälja din fina lägenhet! Vi ses på tillträdet om några veckor! Hälsningar Jessica Skogman
  • Jonas Henrik K
    Jonas Henrik K skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2020-03-07

Lugn, proffsig och lyhörd! Jessica landade en snabb och bra affär som vi inte kan vara mer nöjda med. Rekommenderar henne startkt! Läs mer
    2020-03-10 Jessica S svarar Jonas Henrik K
    Tusen tack Jonas och Emelie för ert fina omdöme! Det gör mig väldigt glad att ni känner er nöjda med både min hjälp som mäklare men också slutpriset! Vi ses på tillträdet lite längre fram i vår! Bästa hälsningar Jessica Skogman

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Jimmy Rossetti