Jessica Skogman
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-04 - 2020-03
Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag arbetar lugnt, noggrant och strukturerat. Som mäklare tycker jag att det är viktigt att inte ta några genvägar och skarva några hörn, utan se till att försäljningsprocessen går rätt till och att alla parter känner sig delaktiga och informerade. Jag brukar fokusera på god kommunikation och att lugnt och försiktigt driva processen framåt åt önskat håll.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du kommer få en trygg hantering av din bostadsaffär och känna dig delaktig! Jag jobbar på Södermalm, Hammarby Sjöstad och Gamla Stan och har mycket god lokalkännedom i detta område! Jag bor sedan 10 år på Södermalm och förutom att jag trivs mycket bra så gör det mig även mycket tillgänglig vid varje försäljning!

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden tycker jag om att vara aktiv. Löpning, vandring, skidåkning och segling tillhör favoriterna! Släktgården i Härjedalen besöks ofta! Läs mer

Läs vad 97 Läs vad Jessica Skogman

• Rikard S köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-13

Köp av lägenhet.
    Jessica besvarade alla våra frågor på ett informativt sätt vid både visning och kontraktskrivning.

Proffesionellt, snabbt och okomplicerat! Läs mer
    2019-12-16 Jessica S svarar Rikard S
    Vad glad jag blir att höra att ni känner er nöjda med min hjälp när ni köpte er nya lägenhet! Att både mina säljare och köpare känner sig nöjda, informerade och delaktiga i förmedlingen är superviktigt för mig! Stort grattis igen till köp av en fin lägenhet, jag hoppas att ni kommer trivas bra! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • David F sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-11

Högalid
    Lugn, trevlig, erfaren! Jessica kan sin marknad väl och hjälper en ta bra beslut. Läs mer
    2019-12-12 Jessica S svarar David F
    Tusen tack David för dina fina ord och för förtroendet att få hjälpa dig med försäljningen! Det gör mig verkligen jätteglad att du känner dig nöjd med min hjälp som mäklare! Nöjda kunder är det absolut bästa betyget man kan få som mäklare! Ha en fin jul och ett gott nytt så ses vi på tillträdet lite längre fram! Hälsningar Jessica Skogman
  • Göran S sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-12-02

Katarina
    Jag anlitade Jessica på en rekommendation för att sälja min lägenhet på Södermalm. Jessica var från första stund proffsig och engagerad och har gjort ett mycket bra jobb med försäljningen av lägenheten. Trevligt bemötande och hjälpsam är hennes signum. Rekommenderar henne till alla som skall sälja sin lägenhet på Södermalm. Läs mer
    2019-12-03 Jessica S svarar Göran S
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Det gör mig alltid så glad att höra att mina säljare känner sig nöjda med min mäklarinsats! Roligt också att du fick mig på rekommendation och att jag levde upp till förväntningarna! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Brf Pennan 22 sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-11-04

Katarina
    Jessica sålde en bostad på uppdrag av föreningen vilket hon gjorde snabbt och smidigt till en peng som vart bättre än förväntningarna. Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Brf Pennan 22
    Tack för ert fina omdöme! Roligt att höra att ni känner er nöjda med min hjälp vid försäljningen av er förenings hyresrätt! Och väldigt roligt att vi överträffade era förväntningar! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Kerstin L sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Högalid
    Vi upplevde Jessica som lugn, säker och erfaren under processen med att sälja vår lägenhet.
    Hon arbetade snabbt och effektivt och det var lätt att ha kontakt med henne.
    På sluttampen tyckte vi dock att det gick lite fort och att kommunikationen blev otydligare.
    Trots det rekommenderar vi henne varmt som mäklare.
    Vänliga hälsningar
    Kerstin och Peter Lindström Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Kerstin L
    Tack Kerstin och Peter för ert fina omdöme! Det värmer jättemycket att höra att ni känner er nöjda med min hjälp som mäklare och vår försäljningsmetod Läge+. Från att ha haft en ganska lugnt och behagligt tempo i försäljningen så håller jag med er om att det gick lite fortare på slutet. Det är viktigt för mig att få även konstruktiv feedback och jag har ska verkligen tänka på att bli ännu bättre på kommunikationen även när det blir lite snabba puckar. Hoppas att ni trivs bra nere på Österlen och kanske springer vi på varandra där nere! Ha det fint! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Edda d köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Högalid
    Vi köpte en tvåa på söder! Processen var snabb och okomplicerad, allt var tydligt och genomarbetat! Tack Jessica!!! Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Edda d
    Stort tack själv för dina fina ord! Vad roligt att du känner dig nöjd med min hjälp som mäklare, det gör mig alltid lite extra glad när mina köpare ger högsta betyg! Hoppas att du trivs bra i den nya lägenheten! Ha en fin vecka! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Thomas H köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Högalid
    Jessica är lugn och korrekt och inger förtroende. Jag köpte en liten lgh på söder.
    Nyligen hjälpte jag min systerdotter att köpa lgh och stötte på en mäklare som var totala motsatsen. Dryg, arrogant och okunnig. Jag kunde inte låta bli att med skärpa fråga om hon verkligen var mäklare.
    All heder åt Jessica Läs mer
    2019-11-04 Jessica S svarar Thomas H
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Det var verkligen roligt att få hjälpa dig att hitta ditt nya boende! Jag hoppas att du kommer trivas bra både i lägenheten och här på Söder! Allt gott! Hälsningar Jessica
  • Inger A köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-11-01

Katarina
    Liten etta i Stockholms innerstad.
    Mäklaren kunde hantverket men var oengagerad. Hade inte sett källarförrådet och tyckte att det var normalt att hela taket i lägenheten var sprucket och flagnade. Tyckte också att hon kunde ha varit mer informerad om föreningen och styrelsen.
    Sammanfattningsvis en mäklare som kunde pappersjobbet och gången men var oengagerad och inte så trevlig. Läs mer
    2019-11-01 Jessica S svarar Inger A
    Hej Inger,

Stort tack för din feedback, det är viktigt för mig så jag uppskattar att du tog dig tiden!
    Vid denna försäljning hade jag svårt att få svar på frågor från föreningens styrelse, vilket tyvärr gjorde att jag inte kunde ge er svar på alla de frågor ni hade. Som mäklare är jag en medlande part och jag kan inte informera om mer än det jag vet eller fått information om.

Det stämmer att jag tyvärr inte hade sett källarförrådet då säljaren inte hade någon möjlighet att visa det för mig och jag inte hade fått någon nyckel till källaren. Dock så hade säljaren mätt upp förrådet och information om detta stod med i prospektet.

En bostadsrätt säljs i befintligt skick och det är inte helt ovanligt att färg kan ha flagnat eller att ett golv kan vara lite slitet. Många tror att flagnande färg har med fuktskador att göra, men det är normalt att det lossnar lite färg med åren.

Jag har tagit till mig av din feedback och hoppas att din son trivs bra i den nya bostaden!

Önskar er en fin helg!
    Allt gott! Jessica
  • Magnus K köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-10-31

Katarina
    Köpt lägenhet. Allt fungerade smidigt och vi blev väldigt nöjda. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2019-11-01 Jessica S svarar Magnus K
    Tusen tack Magnus för ditt omdöme! Det glädjer mig att ni känner er nöjda med min hjälp som mäklare när ni köpte er lägenhet här på Södermalm! Ha en riktigt fin helg! Hälsningar Jessica
  • Lina A sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta

2019-10-29

Stockholm
    Vi sålde vår bostad på Södermalm med Jessica. Hon var över all förväntan.
    Otroligt noggrann, jobbar hårt och med värme. Hon visar att mäklaryrket är så mycket mer komplext än att bara bjuda in till visning.

Vi kommer absolut anlita Jessica nästa gång vi flyttar. Läs mer
    2019-10-30 Jessica S svarar Lina A
    Tusen tack Lina för din fina rekommendation! Det var väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen, stort tack för det förtroendet! Precis som jag nämnde på vårt första möte så är mitt mål inte att sälja flest lägenheter, utan målet är att ha de nöjdaste kunderna och att kunna pyssla om mina köpare och säljare på ett bra sätt! Så det känns verkligen kul att höra att ni känner er nöjda! Ha en fortsatt fin höst och så ses vi på tillträdet lite längre fram. Hälsningar Jessica Skogman

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Årsta

Jimmy Rossetti