Björn Petrén
Registrerad mäklare sedan 2006-06-19
Aktiv på Reco.se sedan 2014-05-05
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att jag får möjligheten att hjälpa andra människor i deras livs största affär.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är en engagerad och målinriktad person som alltid strävar efter den tryggaste affären som ger bäst betalt.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker om hus med charm! Antingen vitputsade villor med plåttak eller faluröda 30-tals hus med enkupigt tegel.

Vad gör du helst på fritiden?
Spelar golf, cyklar och umgås med familjen! Läs mer

Läs vad 85 Läs vad Björn Petrén

• Anna Ulrika N köpte sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-08-04

Tullinge
    Ärlig, pålitlig och trygg! En extra guldstjärna förtjänar Björn för den hjälp och de goda råd han gett oss som köpare utöver själva mäklaruppdraget. Både Björn och hans assistent har varit tillgängliga och tydliga i alla delar av husaffären. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-08-04 Björn P svarar Anna Ulrika N
    Tack för den fina rekommendationen! Lycka till med ert nya hus och hoppas att renoveringen går bra.
    Hör av er om ni har några frågor.
    Björn P gillar detta
  • Bengt Inge F sålde sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-06-28

Tullinge
    Björn Petrén har hjälp oss sälja villa Genvägen 6b i Tullinge.

Kontraktet är nu gällande vilket vi är helt nöjda med.

Björn Petrén har jobbat med moderna hjälpmedel i form av annonsering på nätet och sociala medier för att nå marknadens alla intresserade. Trots coronapandemin har han lyckats bra.

Huset har fotograferats på profersonellt sätt både in och utvändigt.

Björn Petrén har ombesörjt prrofersonell besiktning av husets alla beståndsdelar så att köparen kan bedömma vad det är för hus han köper. Detta är något både köpare och säljare har nytta av.

Björn Petrén har visat villan för intresserade på ett fördömligt sätt. Han har förmedlat budgivingen under svåra förhållanden(coronapandemin) på ett sakligt och framgångsrikt sätt.

Kontraktet har skrivits och undertecknats på ett juridiskt förtroendefullt sätt.

Uppdraget att sälja vårt hus har hittills skötts på ett för oss tillfredsställande sätt av Björn Petren.

Vi ser med tillförsikt fram mot den dag då affären avslutas enligt kontraktet.

Bengt Frykfeldt säljare av villa Genvägen 6b Tullinge Läs mer
    2020-08-04 Björn P svarar Bengt Inge F
    Tack för den fina rekommendationen! Vi hörs när det är dags för deklaration.
    Björn P, stefan Engroos gillar detta
  • Kian K köpte sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-06-17

Tullinge
    Inga konstigheter med Björn. Han är trevlig i kontakt och bemötande och är tillmötesgående utan att vara hetsig eller för "på", något jag upplever att många andra mäklare kan vara. Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-05-04

2:a
    Balingsnäs
    Köpt lägenhet i Huddinge. Mycket bra mäklare som hjälpt oss genom hela processen och har alltid varit lätt att kontakta. Läs mer
    2020-05-05 Björn P svarar Daniel S
    Tack för din fina rekommendation!
    Hoppas ni kommer trivas i er nya lägenhet i Huddinge.
    Björn P gillar detta
  • Ove G sålde sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-04-30

Uttran
    Sålt hus det andra på fem år , mycket bra lungt säkert vet vad hann håller på med ,, han levererar i. Topp . mycket bra stabil Läs mer
    2020-05-05 Björn P svarar Ove G
    Tack för din fina rekommendation. Nu när huset är sålt så ska jag försöka hitta något åt dig!
    Björn P gillar detta
  • Petra G sålde sin lägenhet med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-04-30

2:a
    Balingsnäs
    Sålde min bostad via tjänsten LÄGE+. Fick riktigt bra betalt och en smidig försäljning. Mycket nöjd! Läs mer
    2020-04-30 Björn P svarar Petra G
    Tack för din fina rekommendation, lycka till med nya huset!
    Björn P gillar detta
  • Olov P sålde sin lägenhet med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-03-03

4:a
    Segeltorp
    Har sålt flera bostäder och då tagit hjälp av Björn. Tryggt och smidigt och alltid väldigt bra betalt. Läs mer
    2020-03-03 Björn P svarar Olov P
    Tack för din fina reco!
    Jag hjälper dig gärna igen!
    Björn P gillar detta
  • Jo köpte sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-02-15

Tullinge
    Tydlig och pedagogisk vid genomgång av handlingar. Trevlig utan överdriven ”säljarstil”. Läs mer
    Björn P gillar detta
  • Maria Erika Kristina H sålde sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-02-13

Tullinge
    Vi sålde vårt kedjehus med Björns hjälp. Han var lyhörd för våra önskemål, hjälpsam och tydlig vilket gav ett tryggt intryck och gjorde oss lugna. Han förklarade steg för steg hur processen gick till. Han har hela tiden varit snabb med att uppdatera oss om läget och vad som händer. Även om allt gick väldigt snabbt har vi inte känt oss stressade under försäljningen.
    Han har behandlat både säljare och köpare med stor respekt.
    Vi kan varmt rekommendera Björn! Läs mer
    2020-02-14 Björn P svarar Maria Erika Kristina H
    Tack för den fina rekommendationen! Hoppas ni kommer trivas i er nya lägenhet.
    Björn P gillar detta
  • Linda L sålde sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

2020-02-12

Tullinge
    Jättebra och trevlig mäklare.
    Han hjälpte oss att sälja vårt radhus och det gick riktigt fort.
    Kan varmt rekommendera Björn. Läs mer
    2020-02-13 Björn P svarar Linda L
    Tack för din fina rekommendation! Lycka till med flytten!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka & Salem

Michelle Endre