Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg

Eriksbergstorget 9, 417 64 Göteborg — Visa karta

Vi har koll på Norra Älvstranden och hjälper dig få ut det mesta av din bostadsaffär här!

Genom att vi ingår i mäklarkedjan Svensk Fastighetsförmedling har vi ett stort nätverk och kan erbjuda ett brett utbud av mäklartjänster, alla fördelar med att vara ett stort företag helt enkelt. Dessutom har vi full koll på den lokala bostadsmarknaden här på Eriksberg och vet vad som fungerar bäst just här.

Kom förbi vår BoButik och ta reda på hur vi kan hjälpa dig få ut det mesta av din bostadsaffär på Eriksberg!

Läs vad 196 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg

• 2019-12-13

Nathalie B skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Alexandra efter att ha läst rekommendationerna här. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-12-13

Sofie K skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande.
    Hade inga förväntningar, har inte varit i den situationen innan. Läs mer
  • 2019-12-13

Jimmy K skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Kunnig, trevlig, hjälpsam och bra på att ge löpande information. Läs mer
  • 2019-12-13

Karl-robin G skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt.
    Alexandra var väldigt trevlig och tillmötesgående Okej gerade på ett proffsigt sätt som både gynnade oss som köpare samt hon som sålde lägenheten.
    Det var en avslappnande stämning och snabb respons Läs mer
  • 2019-12-12

Jouni S skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    försäljning av brf på janneliden 22 hisings kärra,mycket bra och krångelfri administration. Läs mer
  • 2019-12-12

Charlotta L skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Alexandra hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt. Proffsig, lyhörd och omtänksam! Vi kunde inte fått en bättre mäklare! Läs mer
  • 2019-12-11

Anders P skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpte en bostadsrätt på Lindholmen. Gick snabbt och enkelt. Alexandra guidade oss tryggt genom processen Läs mer
  • 2019-12-11

Petra O skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi köpte en lägenhet i Magasinet, hade turen att få komma på en förhandsvisning. Vi blev så trevligt bemötta av Alexandra, fick förtroende för henne på en gång. Läs mer
  • 2019-12-11

Charlotte B skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpte en etta och blev bemött av en glad, trevlig och kunnig Alexandra från början till slut. Läs mer
  • Margareta P

2019-12-03

Margareta P skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpt bostadsrätt lgh - mäklaren blev engagerat från första samtal på ett professionellt sätt .
    Mycket hjälpsam och mycket tillmötesgående under hela processen av förmedlat objekt tills kontrakten blev påskrivet !!!!!
    Kvarstår nu den sista biten av att överlämna nycklar av säljarna osv - vi hoppas på bra avslutat affären med bara positivt utmärkt känsla ....
    Med vänlig hälsning Margareta och Leszek Läs mer
  • 2019-12-02

Lisa J skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Proffsig, mycket nöjd med hela processen! Läs mer
  • 2019-12-02

Leszek P skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi köpte en bostadsrätt. Väldigt professionell och kunnig fastighets mäklare med känslan för både kund och leverantör
    Lätt att jobba med och inriktning mot gemensamma mål Läs mer
  • 2019-11-28

Anna W skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Alexandra. Hon var jättetrevlig och enkel att ha att göra med, svarade alltid direkt på frågor oavsett när, gav råd och information om saker som vi inte ens tänkt på. Hon har ett stort kundnät och vi sålde till slut till en av hennes tidigare kunder. Vi kände oss trygga med henne. Skulle absolut rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-11-27

Joel K skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Jag köpte en bostad utav Richard och är jätte nöjd hur han skött affären. Richard ger ett lugnt och professionellt intryck och har koll på processen. Detta gör att man känner sig trygg. Ordning och redan. Han är också lätt att ta kontakt med om man har frågor. Kan varmt rekommendera Richard ! // Joel Läs mer
  • Maria M

2019-11-24

Maria M skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålt min 1.5a på Hisingen med hjälp av Alexandra. Träffade flera mäklare innan valet föll på just Alexandra pga hennes alltid lika proffsiga men varma sätt att vara på. Inget klassiskt ”säljsnack” från henne utan alltid en genuin ärlighet som är viktigt för mig. Jag har också fått till mig att hon skapade en imponerande trevlig och mysig visning vilket gjorde mig väldigt glad. Jag sålde min bostad för ett bra pris under en period då det var extremt lugnt på marknaden och övriga i området fick hålla flera omvisningar, men inte jag!

Sammanfattningsvis så ringer jag utan tvekan Alexandra även nästa gång det blir en försäljning och rekommenderar henne varmt till alla som går i säljtankar. Läs mer
  • 2019-11-23

Isabella R skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Min sambo och jag är riktigt nöjda med Alexandra. Hon hjälpte oss att sälja våran första bostadsrätt, vilket var väldigt nytt för oss! Hon bemötte som riktigt bra och hon fanns alltid tillgänglig så som på vardagar och helger. Vi kan varmt rekommenderar henne och vi vet redan att nästa gång vi säljer kommer vi kontakta henne! Läs mer
  • 2019-11-23

Aristides B skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    She was very helful and open to provide information to us as new buyers of housing in Sweden. Läs mer
  • 2019-11-07

Sara W skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Jättenöjd med hjälpen att sälja min tvåa. Lätt att få tag i. Tack så mycket för trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-04

Isak O skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålt lägenhet. Bra engagemang och hjälpsam med förhandsvisningar etc. Bedöms vara kompetent och har mycket bra lokalkännedom kring Sannegårdshamnen. Läs mer
  • 2019-10-27

Mona H skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Korrekt bemötande och tydlighet i vilka förväntningar som är rimliga att ställa. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-10-24

Ce L skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpte bostaden efter en överenskommelse av ett förhandsbud och tack vare mäklare kunde arrangera en tidigare visning fös oss som inte kunde delta den original tiden kunde vi i god tid hitta denna bostad och dessutom att kunna genomföra köpte så smidigt. Läs mer
  • 2019-10-22

Nils-Gunnar A skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Professionellt agerande, snab, serviceminded, flexibel o pedagogiskt Läs mer
  • 2019-10-15

David C skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Jag har köpt en lägenhet av Rickard. Jag blev bra bemött och är mycket nöjd över mitt samarbete med Svenska fastighetsförmedling i Eriksberg. Läs mer
  • 2019-10-09

Arne S skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi är mycket nöjda med Rickard Stig. Kompetent och saklig samt trevligt bemötande! Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Arne S
    Hej!
    Kul att ni är nöjda :) Ni kommer garanterat trivas superbra i nya lägenheten!
  • 2019-10-09

Jonathan B skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi är jättenöjda med Rickard! Lugn, sansad och skötte allt proffsigt. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Jonathan B
    Hej
    Tack och det har varit jättekul att få hjälpa er med försäljningen och jag hoppas ni snart hittar ert drömhus!:)
  • Viktoria A

2019-10-08

Viktoria A skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpte lägenhet på Hisingen och hade Rickard som mäklare. Kan varmt rekommendera Rickard då han skötte allt exemplariskt och hjälpte till genom hela processen. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Viktoria A
    Hej Viktoria :-)
    Tack för din rekommendation och kul att du är nöjd!
    Lycka till med nya lägenheten och du är välkommen att höra av dig om du behöver hjälp framöver!
  • 2019-10-08

Fredrik A skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålde min lägenhet via Rickard Stig och Svensk fastighetsförmedling och var riktigt nöjd.

Rickard var snabb med att svara på frågor och hjälpte mig med smarta tips och goda råd genom hela processen.

Rekomenderar verkligen att man kontaktar Rickard om man går i tankarna att sälja en lägenhet på Hisingen! Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Fredrik A
    Hallå Fredrik
    Kul att du är nöjd med allt och det har varit en ära att fått hjälpa dig med försäljningen!
    Hoppas ni kommer trivas bra i nya lägenheten och ni är välkomna att höra av er framöver om ni behöver min hjälp!
  • 2019-10-02

Sofia N skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Alexandra var en klipp i vår försäljning.
    Hon var otroligt engagerad och höll oss uppdaterade hela tiden i alla turer runt en försäljning. Läs mer
  • 2019-09-27

Tony J skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Alexandra är en mycket kunnig, kompetent och trevlig mäklare som levererade precis det som utlovats och vi kommit överens om innan försäljningen.
    Försäljningen genomfördes på ett mycket smidigt sätt ända från start till mål, dvs från kartläggning av bostad - visning via budgivning till avtalsskrivning.
    Alexandra återkopplade hela på ett mycket bra sätt vilket gjorde att det kändes väldigt tryggt.
    Kan varmt rekommendera henne som mäklare om du vill ha en mäklare som levererar.

En toppmäklare helt enkelt :-) Läs mer
  • 2019-09-27

Cecilia K skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi köpte en 3a i Sannegården i Göteborg och allt gick väldigt fort (2 dygn från det att mäklaren kontaktade oss till kontraktsskrivning), enkelt och smidigt då paret som ville sälja helst ville slippa riktiga visningar så efter en kortare förhandling var vi överens även om praktiska detaljer som inflyttningsdatum mm. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Cecilia K
    Hej!
    Vad kul att ni är nöjda!
    Precis som du själv nämner är det alltid kul att lyckas ordna så önskemålen för både köpare och säljare går i lås, det blev en smidig och bra affär för er båda! :-)
    Hör av er framöver om det är något ni vill ha hjälp med!
  • 2019-09-16

Eva B skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi har sålt lägenheten Osindiefararen 7, 5 vån lgh 1402

Alexandra har genomfört sitt jobb som mäklare mycket mer än utmärkt. Fullständigt outstanding......Vi är oerhört nöjda!!!!

Hon har under lång tid arbetat med våra önskemål med oerhörd tålmodighet och förståelse.

En mäklare i "världsklass"...

Sperling Läs mer
  • 2019-09-13

Klara H skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpte en lägenhet på Eriksberg av Rickard Stig som är en mycket kompetent och förtroendeingivande mäklare. Han var stöttande i hela processen och fanns tillgänglig för frågor och funderingar. Även efter köpet har kommunikationen fungerat bra. Sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda med Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Klara H
    Hej Klara
    Tack för fina ord och grattis igen till nya lägenheten.
    Ni kommer trivas superbra!
    Hör av er framöver om det är något ni vill ha min hjälp med
  • 2019-09-11

Kristina J skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Jag sålde en bostadsrätt i Göteborg,gick hur smidigt som helst!
    Mäklarna var mycket kunniga och trevliga, försäljningen gick över förväntan snabbt och smidigt! Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Kristina J
    Hej
    Ja det gick supersmidigt och kul att du är nöjd!
    Vi hörs framöver
  • 2019-09-03

Susanna H skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi har sålt en bostadsrätt på 55 kvm. Bemötandet har varit proffsigt och okomplicerat. Han har gjort ett bra jobb. Försäljningen var ganska händelselös. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Susanna H
    Hej
    Tack för din rekommendation.
    Att faktiskt komma så långt som till ett avslut är ibland inte självklart så i helhet tycker jag detta var ett bra slutresultat:)
    Ha det bra så hörs vi!
  • 2019-08-24

Sebastian P skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Duktig och ger ett professionellt intryck. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Sebastian P
    Tack för din rekommendation!
  • 2019-08-23

Conny L skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpt. Östra Eriksbergsgatan 76.
    Väldigt bra och personlig.
    Ja han tog sig tid för kunden.
    Professionell, personlig o kunnig 👍 Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Conny L
    Hej Conny
    Kul att ni är nöjda och ni kommer garanterat stormtrivas i nya lägenheten på Eriksberg!
  • Christian W

2019-07-07

Christian W skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Proffsig, engagerad och väldigt tillmötesgående. Läs mer
    2019-10-10 Rickard S svarar Christian W
    Tack Christian!
    Hoppas renoveringen går bra
  • 2019-07-05

Åsa Kristina H skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Hjälpsam, enkel att få kontakt med och noga med att jag fått all information och hjälp jag behövde. Läs mer
  • Victor P

2019-06-21

Victor P skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Engagerad och ständigt återkopplande. Listig och bra att resonera med. Läs mer
  • 2019-06-10

Bo M skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Köpt en lägenhet på Lindholmen
    Bra dialog med min mäklare från början till slut
    Positivt att min mäklare också kunde vara tillgänglig utanför ordinarie kontorstid vid avtalsskrivning Läs mer
  • 2019-06-10

Azad R skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    professionell, snabb och en mäklare som man kan lita på. Läs mer
  • 2019-06-08

Louise V skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi är så otroligt nöjda med Alexandras hjälp när vi sålde vår bostad. Hon har känts genuin och proffsig samtidigt som känslan är att hon verkligen bryr sig om att det ska kännas bra för alla parter. Vi kommer absolut att rekommendera henne för nära och kära! Läs mer
  • 2019-06-02

Hampus W skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålde en tvåa på 49kvm. Väldigt nöjd med informationen under försäljingen och allt man kan tänka sig. 5/5 Läs mer
  • 2019-06-02

Annette M skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålde en lägenhet , och har bara positivt att säga om Alexandra. Hon gjorde detta så lätt för oss. Tillmötesgående, professionell och genomtrevlig. Läs mer
  • 2019-06-02

Anneli I skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Här sålt vår mammas lägenhet på Sagogången i Backa. Blev rekomenderad Alexandra av en kollega som hjälpt henne att sälja tidigare. Alexandra förstod att vi ville sälja så fort som möjligt och satte upp en tight planering. På en månad hade vi vårt första möte och hade sålt lägenheten till ett pris långt över vår förväntan.
    Vi har hela tiden haft tät kontakt och alltid blivit fantastiskt väl bemötta. Alexandra har återkopplat ofta och vi har aldrig känt att vi stört. Alexandra är så otroligt trevlig och lätt att ha att göra med. Om/när vi säljer nästa gång skulle jag med än gärna anlita Alexandra igen.
    Kan verkligen rekommendera Alexandra! Snabb, lyhörd, effektiv och otroligt trevlig och lätt att ha att göra med! Vi har haft en så smidig och snabb försäljning. Vi har känt oss helt trygga med att lämna över försäljningen till Alexandra. Läs mer
  • 2019-05-30

Kristina S skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålt min lägenhet.
    Alexandra var alltid tillgänglig, även på kvällar och helger, jag är supernöjd med hennes arbete.
    Det som drar ner betyget är att jag inte är nöjd med stylisten hon rekommenderade. Läs mer
  • 2019-05-06

Paul J skrev om Andrea Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Andrea har sålt en bostadsrätt på Virvelvindsgatan Läs mer
  • Ellen O

2019-04-28

Ellen O skrev om Alexandra Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Alexandra gav mig det proffsigaste och trevligaste bemötandet jag varit med om när hon sålde min 2a i Hisings Kärra.
    Jag fick en helt ny upplevelse av mäklare och hur en försäljning kan gå till. Från start till slut har Alexandra funnits med hela vägen och ska jag sälja igen är det självklart vem jag kommer kontakta. TACK 💕 Läs mer
  • 2019-04-26

Jesper K skrev om Andrea Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Sålde min lgh på Eriksberg
    Dom förväntningar jag hade infriades utav Andrea
    Trevlig och professionell
    5 kvarnar av 5 Läs mer
  • 2019-04-16

Anders E skrev om Rickard Stig en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Eriksberg
    Vi har sålt en lägenhet på Hisingen i Göteborg och inför den försäljningen så skickade vi intresse förfrågan till flera mäklare och Rickard Stig svarade för Svensk Fastighetsförmedlings räkning.

När vi utvärderade de mäklare som fick vårt förfrågningsunderlag så vann Rickard Stig alla bedömningskriterier så Rickard fick vårt förtroende att sälja lägenheten.

Rickard har mer än väl motsvarat våra höga förväntningar både vad gäller allmänt bemötande, tydlighet, struktur och inte minst planeringen och genomförandet av av hela försäljningen.

Vi vill varmt rekomendera Rickard Stig då hans råd inför försäljningen var glimmrande och hans sätt att genomföra försäljningen varit strålande. Läs mer

Eriksbergstorget 9, 417 64 Göteborg