8 rekommendationer

Pontus Bengtsson
en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen

Wieselgrensplatsen 23
417 17 Göteborg — Visa karta

Vad tror Pontus att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 8 kunder tycker om Pontus Bengtsson

• Agneta I
    Agneta I skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Mycket trevligt bemötande, kände direkt att han ville göra det bästa. Han var mycket trevlig mot min gamla moster som nog är småkär i honom. Lugn och sansad,vilket inte jag alltid är......
  • Emil R
    Emil R skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Pontus skötte sig klanderfritt, i princip helt perfekt, jag är jättenöjd!
    2017-08-28 Pontus B svarar Emil R
    Gott att höra Emil! Ses snart på tillträdet! Må väl!
  • Tommy Å
    Tommy Å skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Pontus är en seriös person som levererade det jag förväntade av honom. Vi kontaktade 3 olika mäklarföretag där vi valde ut Pontus som vinnare och han har varit en vinnare hela vägen. Alltid funnits tillhands när vi behövt han och alltid levererat när han ska
    2017-08-28 Pontus B svarar Tommy Å
    Tack Tommy! Hoppas ni mår väl idag!
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Jag är supernöjd. Med Pontus hjälp gick hela processen enkelt och smidigt. Fantastiskt bemötande från första kontakten.
    2017-08-28 Pontus B svarar Lisa L
    Det var roligt att höra! Jag är väldigt glad att samarbetet gick så bra!
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Trevligt och kommunikativt med sinne för humor och fakta, bra jobbat Pontus.
    2017-08-25 Pontus B svarar Stefan L
    Världsklass Stefan! Tackar ödmjukast för detta!
  • Sam V
    Sam V skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Pontus visade stort engagemang och trots begränsad erfarenhet gjorde han ett mycket bra jobb!
    2017-08-22 Pontus B svarar Sam V
    Strålande att höra Sam att jag redan på den tiden visade att jag kunde leverera trygghet och engagemang i affären. Tackar ödmjukast för dessa ord.
  • Carl T
    Carl T skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Vi anlitade Svensk Fastighetsförmedling för att de har kontor och förmåga att göra/avsluta affärer även via andra kontor.

Vi fick först tilldelat den mäklare som sålde lägenheten till oss och det kan tyckas som ett gammalt sätt att fördela uppdragen och riskerar att man av slentrian tar samma beskrivningar som tidigare. Även om mäklare ska "företräda" både säljare och köpare så kanske en bra mäklare när man köper inte är den man vill ha när man säljer. För köparens och säljarens intressen är inte alltid de samma.

Nåväl, jag gick förbi kontoret och frågade om det fanns en "intresserad mäklare" för uppdraget och Pontus Bengtsson fanns där, villig att ta sig ann uppdraget. Pontus är ödmjuk, lyhörd, ambitiös och målinriktad. Pontus är precis som man vill att en mäklare ska vara. Pontus visade även på sinne för detajer och stayling och känsla för realistisk prisbild i området.

Vi kan verkligen rekommendera Svensk Fastighetsförmedling som klarar av att få fram fullmakter m.m. att hämtas upp/lämnas på andra kontor - en styrka en landstäckande byrå har, de har även bra fotografer och bra administration, saker som motiverar grundarvodet. Pontus får fem stjärnor plus, för sitt jobb som jag uppfattar att vi som säljare är nöjda med, men jag uppfattar även att köparna bör vara nöjda för en bra affär. Det är ovanligt att få ihop det så snabbt, smidigt och att alla parter är nöjda! Pontus är "Hisigens Ekelund", ge honom förtroendet och han lever upp till sina löften och åtaganden!

Carl & Louise
    2017-08-22 Pontus B svarar Carl T
    Tackar ödmjukast för dessa rekommendationer! Är otroligt glad att ni känner på detta sätt.
    Pontus B gillar detta
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Jag köpte en lägenhet som Pontus Bengtsson var mäklare för. Jag upplevde mäklaren som väldigt engagerad och närvarande. Jag hoppas på sikt att Pontus kommer vara tillgänglig när jag ska sälja min bostadsrätt igen. Toppenbetyg från start till mål!
    2017-08-22 Pontus B svarar Fredrik L
    Det kan du lita på att jag är! Tackar för en bra affär!
Victoria Tullborg
Johan Pålsson