en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen

Wieselgrensplatsen 23, 417 17 Göteborg — Visa karta

5.0 / 5 i betyg — 2 rekommendationer

Läs vad 2 användare tycker om Pontus Bengtsson

• Carl T
    Carl T skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Vi anlitade Svensk Fastighetsförmedling för att de har kontor och förmåga att göra/avsluta affärer även via andra kontor.

Vi fick först tilldelat den mäklare som sålde lägenheten till oss och det kan tyckas som ett gammalt sätt att fördela uppdragen och riskerar att man av slentrian tar samma beskrivningar som tidigare. Även om mäklare ska "företräda" både säljare och köpare så kanske en bra mäklare när man köper inte är den man vill ha när man säljer. För köparens och säljarens intressen är inte alltid de samma.

Nåväl, jag gick förbi kontoret och frågade om det fanns en "intresserad mäklare" för uppdraget och Pontus Bengtsson fanns där, villig att ta sig ann uppdraget. Pontus är ödmjuk, lyhörd, ambitiös och målinriktad. Pontus är precis som man vill att en mäklare ska vara. Pontus visade även på sinne för detajer och stayling och känsla för realistisk prisbild i området.

Vi kan verkligen rekommendera Svensk Fastighetsförmedling som klarar av att få fram fullmakter m.m. att hämtas upp/lämnas på andra kontor - en styrka en landstäckande byrå har, de har även bra fotografer och bra administration, saker som motiverar grundarvodet. Pontus får fem stjärnor plus, för sitt jobb som jag uppfattar att vi som säljare är nöjda med, men jag uppfattar även att köparna bör vara nöjda för en bra affär. Det är ovanligt att få ihop det så snabbt, smidigt och att alla parter är nöjda! Pontus är "Hisigens Ekelund", ge honom förtroendet och han lever upp till sina löften och åtaganden!

Carl & Louise
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Pontus Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Hisingen
    Jag köpte en lägenhet som Pontus Bengtsson var mäklare för. Jag upplevde mäklaren som väldigt engagerad och närvarande. Jag hoppas på sikt att Pontus kommer vara tillgänglig när jag ska sälja min bostadsrätt igen. Toppenbetyg från start till mål!
Lina Gustafsson
Victoria Tullborg