21 rekommendationer

Marcus Svanberg
en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Östra Centrum

Ånäsvägen 4
416 67 Göteborg — Visa karta

Vad tror Marcus att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 21 kunder tycker om Marcus Svanberg

• Anna H
    Trevlig och seriös mäklare! Gav ett gott intryck och levde upp till våra krav på en mäklare. Inga stereotypa mäklarmanér!
  • Gunnar K
    Marcus Svanberg gav ett mycket gott intryck och förtroende vid första mötet. Han gav en god genomgång av vad arbetet och kontraktet innehåller och innebär för vår del såväl som mäklarens. Mötet följdes upp helt enligt överenskommelse. Kontakter med övriga inblandade ordnades enlig tidsplan. Vi valde att inte styla. Fotografen gjorde ett mycket fint arbete. Marcus Svanberg använde detta på ett utmärkt sett, med en fin presentation. Detta samman med utgångspriset ledde till stort intresse. Försäljningen gick fint. Vi blev och är mycket nöjda. Även uppföljningen vad gäller dokumentationen för skatt och andra berörda fullföljdes till tid och enligt gällande regler.
  • Eive W
    Seriös och trevlig mäklare som ger allt för att det skall bli så bra som möjligt
  • Gaby D
    Ganska bra alla var trevliga men upplevde det lite snurrit ibland
  • Eva-lotta E
    Marcus är väldigt artig, trevlig. Och mycket rättfram i sitt sätt.
    Han är snabb och handlingskraftig.
    Mycket bestämd hur han vill lägga upp en försäljning.
    Och det funkade väldigt bra.
    Han ringer eller mailar inte i onödan, utan bara när han vill nåt.
    Ibland kanske man undrar som kund varför man inte hör något från honom.
    Då får man själv ringa upp och fråga, hur det går.
    mvh
  • Laima J
    Om jag inte tar fel, mig har jag redan tidigare svarat på era frågor om Marcus Svanberg.
    Sedan är dwet klart slut hoppas jag.
    SAMMANFATTNINGSVIS har mäklaren agerat mycket professionellt och sympatiskt.
    2017-05-17 Marcus S svarar Laima J
    Tack för trevligt omdöme!

• Elsie O
    Bra bemötande och jag blev nöjd med affären.
    2017-05-17 Marcus S svarar Elsie O
    Tack för trevligt omdöme!
  • Clara A
    Marcus var professionell och trevlig. Hjälpte till med det vi behövde.
  • Oskar N
    Trevlig och enkel att göra med säljare.
    Har inga klagomål, allt sköttes professionellt och var enligt förväntningar.
    2017-05-16 Marcus S svarar Oskar N
    Hej Oskar!
    Stort tack för fina ord!

• Ann-sofie L
    Kunnig men ger ett ganska stressat intryck
  • Charlotte A
    Trevligt bemötande men levde ej upp till vår förväntan.
  • Roland N
    Mycket gott. Effektiv, tydlig samt trevlig.
  • Anna E
    Min uppfattning är att Marcus har ett ganska trevligt bemötande men jag upplevde honom som mycket stressad. När du ska köpa en bostad är det naturligttvis viktigt att göra ett noggrant övervägt val. Det är då viktigt att din mäklare är tålmodig och tar sig tid att besvara dina frågor. Jag upplevde att han ogärna svarade på vissa frågor. Antingen för att han inte visste eller också för att avleda tankarna. Sammanfattningsvis; ganska trevlig men alldeles för strrssad i sitt bemötande (särskilt vid tillfället då köpare och säljare skrev kontrakt). Vänligen tänk på detta.
  • Sofie Ö
    Han var oengagerad och prospektet var felritat. Han gav mig fel papper och hade inte nycklar till lägenheten. Han var vänlig i bemötandet men oerhört oproffesionell. Han glömde till exempel bort att komma mef nycklar när jag och ordförande i brf skulle inspektera en vattenläcka.
    2017-05-15 Marcus S svarar Sofie Ö
    Hej Sofie! Tack för att du tog dig tid att ge feedback! Jag beklagar att du känner dig missnöjd med mitt engagemang och professionalism. Det blev misstag i kommunikationen under processen vilket ledde till misstag från min sida.

Jag kan bara beklaga detta och hoppas att du ändå är nöjd med lägenheten och affären.

Om du känner att jag kan göra något för att förbättra din upplevelse så kontakta mig gärna.
  • Hans C
    Marcus gav ett mycket svagt proffesionellt intryck i den affär som jag & säljaren genomförde
    2017-05-15 Marcus S svarar Hans C
    Hej Hans! Det var tråkigt att du är missnöjd. Vad jag kommer ihåg så gällde det budgivningen och storleken på bud hos motparten samt att jag försökte få in fler bud under tiden du hade lagt ett bud under utgångspris. Jag måste jobba på det sättet eftersom säljaren inte accepterade ett slutpris under utgångspris. Storleken på bud kan jag som mäklare inte styra eftersom vi använder oss av SMS-budgivning. Sen framkom det uppgifter under försäljningen från bostadsrättsföreningen som inte framkommit under mitt förarbete vilket kan ha gjort att du upplevde mig som mindre professionell.

Jag kan bara beklaga din upplevelse men jag hoppas du är nöjd med lägenheten och affären du gjort.
  • Christer G
    Seriös kille med stort engagemang och behagligt sätt.
    2017-05-15 Marcus S svarar Christer G
    Tack så mycket för fint omdöme.

• Martin M
    Proffsigt och bra hantering. Allt vad man kunde önska av Marcus och hans kollegor.
    2017-05-15 Marcus S svarar Martin M
    Hej Martin och tack för de varma orden! Det var bara roligt att få hjälpa till med en lyckad affär.

• Ewa S
    Jag är dessvärre inte alls nöjd med Marcus Svanbergs jobb som min mäklare. Från första början var det bara problem på problem som hela tiden dök upp. I samma veva som jag började titta på en ny bostadsrätt skulle jag även sälja min gamla. Eftersom Marcus Svanberg sålde den lägenheten som jag senare köpte, blev det naturligt att han sedan fick ta hand om min lägenhetsförsäljning. Min första anmärkning var att han hade skrivit felaktiga uppgifter i prospektet på den lägenheten som jag köpte. Senare när det var dags för visning av min lägenhet upptäckte jag av ren slump att han även hade skrivit felaktig information på de lappar som han hade satt upp runt om i min lägenhet. När jag tog upp detta med honom skyllde han på en praktikant på jobbet som hade hjälpt honom med att skriva lapparna. Uruselt tycker jag! Eftersom det är jag som har anlitat honom utgår jag ifrån att han extra och dubbel kollar allt som görs. Överlag var det väldigt mycket missar hela tiden och han hade väldigt dålig koll vad som gäller. Då detta var min andra bostadsaffär, var jag själv också väldigt grön vilket gjorde det extra sårbart att ha en sådan oerfaren och dålig mäklare. Jag vet inte om de sysslar med nepotism på Svensk Fasighetsförmedling, men det verkar ju nästan så. Marcus pappa jobbade nämligen på samma byrå samt hans styvmamma.
    2017-05-15 Marcus S svarar Ewa S
    Hej Ewa! Det var tråkigt att du känner dig så missnöjd. Det faktum att min pappa med fru jobbar på företaget har ingen som helst betydelse för mitt professionella arbete. Felaktigheter i beskrivningen kan tyvärr ibland smyga sig in och det rättar jag så fort som möjligt till i kommunikation med mina säljare. Det absolut viktigaste är att eventuella köpare får rätt information för att ta ett genomtänkt beslut. Informationslapparna i lägenheten sätter jag upp för att informera extra om olika saker som jag även drar muntligt under visningen. Den felaktiga lappen byttes ut direkt när jag upptäckte den och under min muntliga presentation var informationen korrekt.
    Jag beklagar verkligen att du inte är nöjd med din bostadsaffär. Det är dock min övertygelse att de felaktigheter du påpekat inte påverkat slutresultatet.
    Betydelsen av nöjda kunder i vår verksamhet kan naturligtvis inte överdrivas varför jag ber dig kontakta mig för en konstruktiv dialog och lösning på situationen.
  • Henny S
    Marcus är en korrekt mäklare som man får förtroende för.
    Försäljningen av min mors lägenhet är inte avslutad ännu.
    Det finns omständigheter som en mäklare kan påverka och det finns
    omständigheter man inte kan göra något åt.
    En stroke kan man t ex inte förutse och påverka.
    Däremot så kan man tillse att köparen är välinformerad om vad
    som förväntas av denne vid inflyttning i en HSB-förening.

När affären väl är genomförd och köparen tagit över lägenheten så
    kommer jag att vara helnöjd med Marcus men tills dess så är jag
    bara nöjd.
  • Jakob F
    Marcus gav ett proffsigt bemötande och överträffade våra förväntningar i affären. Kan starkt rekommendera att sälja med Marcus!
    2017-05-15 Marcus S svarar Jakob F
    Stort tack för fint omdöme!

Varma hälsningar!
  • Lovisa F
    Marcus är otroligt professionell i sitt arbete, väldigt påläst och noggrann. Vi är väldigt nöjda över hur han skötte försäljningen utav vår lägenhet och kan varmt rekommendera andra att anlita Marcus.
    2017-04-10 Jan S svarar Lovisa F
    Fantastiskt trevligt att få så fina rekommendationer. Stort tack!

Bästa hälsningar
    Medarbetarna på Östra Centrum