Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg

Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg

Kungsgatan 4, 252 21 Helsingborg — Visa karta

Med lång erfarenhet, kan vi på kontoret i Helsingborg hjälpa dig till ditt livs bästa affär oavsett om du köper eller säljer. Vi kan staden och kommunen i detalj, vi vet vad köparna vill ha och vad du ska tänka på som säljare.

Svensk Fastighetsförmedling har koll på hela kedjan, från att hitta köpare, till värdering och försäljning. Du kan med förtroende kontakta oss om du vill få ut det mesta av din bostadsaffär. Varmt välkommen till mäklaren med koll på läget!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 82 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg

• Stoja M
    Stoja M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Personlig snabb service...
    har kunden i centrum
  • Huwaida A
    Huwaida A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Det var en dålig människa och fusk , och jag är missnöjd av mäklaren😡😡😡😡
  • Nina C
    Nina C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Fantastiskt arbete av vår mäklare Lisa. Detta arbete var /Utmärkt.
    Undermåligt arbete av annan personal för att få in dokument för att få ut handpenning. Detta tog 7-8 veckor samt vi fick själva ta tag i ärendet. Uselt / Inte alls bra
    Ny mäklare tog hand om det skriftliga vid övertagandet. Dålig genomgång, nya bostadsrättsägaren som är ung fick ingen genomgång alls av den senare delen av pappersexercisen. Allt med nycklar dokumentation bilder och film m.m. fick vi gå igenom själva./Inte alls bra
  • Pär W
    Pär W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Mäklaren var trevlig och korrekt och återkom snabbt med korrekta svar på frågor.
    Dock flera fel vid kontraktsskrivningen (köpeskilling mm.) samt vid överlåtelse (fel sifferuppgifter). Mitt intryck var att det gick väl hastigt.
    Jag hade aldrig accepterat det om jag var säljare och betalat mäklarens provision.
  • Johan S
    Johan S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Mycket nöjd med Louise. Proffsigt bemötande, snabb affär.
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Bra mäklartjänst utan krångel.
  • Erica D
    Erica D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Väl bemöten och har väldigt höga erfarenhet inom branschen .
  • Christer J
    Christer J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Har aldrig blivit så illa behandlad som i denna affär, trodde bättre om Sveriges största mäklarbyrå.

Ska aldrig mer ha med dessa att göra!
  • Anders M
    Anders M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Vi köpte en lägenhet genom mäklaren och det fungerade bra.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Mycket nöjd med mäklaren. Kunnig och bra på att informera och följa upp.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Affären genomfördes på ett bra sätt. Drivande, positiv och kompetent.
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vår upplevelse blev inte bra!! Vi har ännu inte fått samtliga nycklar och taggar till Brf och lgh trotts många påstötningar både till säljaren och mäklaren! Våra misstankar är att mäklaren har ett samarbete med säljaren att fixa nya renoveringsobjekt. Jag har varit inne på mäklarkontoret och bett att ansvarig mäklare ska ringa mig, men inte fått någon återkoppling!!
    Dessutom har vi kunnat konstatera att renoveringen är ett fuskbygge
  • Karin H
    Karin H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Snabb hantering, personligt och trevligt.
  • Yvonne T
    Yvonne T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Mycket proffsigt och dessutom trevligt bemötande. Vi är helnöjda med vår husaffär.
  • Louise R
    Louise R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Trevlig och proffsig mäklare. Haft vid värdering och vi fick vad värderingen var och lite till. Mäklaren var specifikt duktig på vår objekttyp.
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Är super nöjd med vår fastighetsmäklare Anton Sandman! Super trevligt bemötande, enkel att prata med och duktig på att informera samt förklara för oss. Gjorde det lätt för oss att känna en trygghet i vår försäljning. Rekommenderas starkt.
  • Lars-gunnar S
    Lars-gunnar S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Intresserad, påläst, kunnig med trevligt bemötande och snabba återkopplingar. Kan varmt rekommenderas.
  • Carina S
    Carina S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Mäklaren Lisa på Helsingborgs kontoret agerade snabbt, proffsigt, trevligt och naturligt.Hon rådde oss inför visning, sålde in vår lgh så bra att vi skrev med köparen den kväll vi skulle haft andra visningen.Vi är verkligen helt igenom nöjda! Fam Andersson Hjälmshultsgatan
  • Amra K
    Amra K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Min upplevelse är att mäklaren var tillgänglig när jag behövde få kontakt för frågor, hade god kommunikation under budgivningen och var stöttande då jag hade frågor huruvida det bud som lades var rimligt efterhand, varpå stödet var att reflektera den egna ekonomin och ta ställning då det kan se väldigt olika ut i de olika bidgivningarna. Mäklaren var tydlig, noggrann och förklarade under kontraktskrivningen hur processen går till och vad man som köpare och säljare kan förvänta sig i det köparen/säljaren har rätt till samt vilket ansvar parterna har. Fastän mäklaren var opartisk och neutral i processen fick jag en upplevelse av stöd och välvilja i att det blir rätt oxh så bra som möjligt för mig som köpare.
  • Henning S
    Henning S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Bra bemötande. Då problem uppstod så hjälpte mäklarna.
  • Jessica T
    Jessica T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vi blev mycket väl bemötta av vår mäklare. Första intrycket var positivt, han visade intresse för oss och gav bra svar på de frågor vi hade. Vi upplevde även att han var mån om att inte bara säljaren utan även vi som köpare skulle vara nöjda. Han hjälpte oss även att få en bra kontakt på banken.
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare.
  • Katharina S
    Katharina S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vi är mycket nöjda med mäklarens bemötande och insats. Louise är naturlig, sympatisk och kompetent. Vi har satt stort värde på hennes engagemang och det har varit inspirerande att uppleva hur hängiven sin uppgift hon är. Så tummen upp från vår sida :)!
  • Esbjörn S
    Esbjörn S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vi var mycket nöjda med både mäklaren och Svensk Fastighetsförmedling i stort
  • Göran B
    Göran B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Mycket trevlig, lätt att få kontakt med. Kunnig, hjälpsam och påläst.
  • Benjamin B
    Benjamin B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Väl bemötande, noggrann genom gång av våra rättigheter och skyldigheter.
  • Madelaine M
    Madelaine M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vi ger Michael Lindskog högsta betyg. Han var trevlig, engagerad, flexibel och mycket tillmötesgående. Det var även lätt att nå honom och han återkopplade snabbt.
  • Ingela P
    Ingela P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Han hade ett mycket trevligt sätt och förtroende ingivande sätt.
    Vi tyvkte att det tog lite för lång tid att sälja det, för alla runt omkring såldes inom 2-7 dgr. Vårt tog ca 7 veckor vilket kanske mäklaren inte tyckte var så länge. Men här i Rydebäck kände vi oss besvikna på den långa tiden. Bara detta och ett till låg kvar medan tolv st vid samma tidpunkt försvann omgående.
    Mvh Ingela Petersson
  • Christina G
    Christina G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Jag är mycket nöjd med det bemötande o värme som jag kände
    både vid köpet o försäljningen av lägenheten.
    Möjligtvis kunde mäklaren få ut mer o högre pris om vi hade
    haft ytterligare 1 visning.
    Men all heder åt Anna
  • Przemyslaw M
    Przemyslaw M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vi är mycket nöjda med Louise Scholander och Svensk fastighetsförmedling. Jättebra bemötande, professionell och effektiv säljprocess. Rekommenderas!
  • Örjan B
    Örjan B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Jätte trevlig o hade bra tålamod med mig !!!
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Som köpare är jag mycket nöjd med både bemötande och hur allting fungerade.
  • Eva E
    Eva E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Jag är mycket nöjd med mäklaren och min bostad Nej jag vill inte
  • Christoffer B
    Christoffer B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Värderade vår bostad högre än andra mäklare och tryckte på att det fanns många köpare i deras spekulantregister till vår bostad och skulle väldigt lättsaltat. Slutpriset hamnade där de andra mäklarna hade värderat den till. Och det var inte så lätt att sälja. Svensk Fast var dessutom dyrare.
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Jag tycker att de gick väldigt smidigt med försäljning av vårt hus. Hade ett bra stöd under hela processen av mäklaren.
  • Inge G
    Inge G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Följde ej övenskommen plan för annonspublicering.4 dagars försening!
    Språket i annonsen underas all kritik.
    Med alla upprepningar, syftningsfel och floskler kunde den ha skrivits av en elev i årskurs 7 ( som hade fått underkänt)!
    Vi tvingades själva skriva om hela texten.

Har själv arbetat som lärare, copywriter och reklamchef och är därför väl förtrogen med både språkbruk och arbetsmetoder kontra kund.
    Med vänlig hälsning
    Inge Gustafsson
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Bra bemött, proffsigt, fick mycket mer för lägenheten än vad jag trodde. Finns inget att klaga på!
  • Martin P
    Martin P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Första kontakten så fick vi ett bra intryck och allt kändes bra. vi skulle sälja för attköpa ett helt nybyggt radhus. Grannen skulle också sälja och flytta till nytt som vi. Vi började med att lägga ut vår lägenhet på kommande objekt. Efter 2 veckor så ser vi grannens lägenhet också på kommande men med bilder. Vi fick ringa till vår mäklare och fråga om vi inte också skulle ha bilder på vår. Vi fick tillsvarva att - det har jag glömt.

När väl bilderna kom ut så tog det inte länge innan vi fick ett bud på lägenheten. Då var den fortfarande på kommande objekt. Vi får då rekommendationen att sälja för att allt med bygget av radhuset flyter på bra och att ni kommer att komma in där i sommar eller slutet av sommaren.

Vi gör som mäklaren sa och sålde lägenheten i januari. De nya ville flytta in i slutet på maj vilket va helg ok för oss, med tanke på vad mäklaren hade lovat om de nya bygget.

När vi sen får reda på av byggherren att vi inte kan flytta i i november så blev det lite konstigt. Vi försöker då att få tag på mäklare men det är jättesvårt att nå henne. Men efter mycket ringande så berättar vi för henne om vad som sagt och då år vi en reaktion som var - oj, det var ju inte bra. I det ögonblicket insåg hon nog att hon skickat ut en familj men två barn ( en 5 åring och en 8 månaders baby) på gatan. Hon säger då att hon har en vän som jobbar för ett företag som kan fixa en lägenhet tillfälligt till oss. Mäklaren skulle återkomma sa hon.

Det tar två dagar innan vi Ringer henne igen och får be om kontakten till hennes kompis. Då får vi en mail adress till kompisen. Min fru skickar ett mail och berättar om vad som har hänt och vad vi skulle behöva. Svaret blev att de inte har kort tids kontrakt och att de inte kunde hjälpa oss. Vi har nu fixat en lägenhet själv.

Jag har varit i kontakt med kontorschefen på svenskast i helsigborg och han har lovat att åter komma. Jag har fortfarande inte hört något. En missnöjd familj på fyra.
  • Leif K
    Leif K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Har redan svarat har redan svarat en gång
  • Emilie E
    Emilie E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    vi är mycket nöjda, mäklaren var väldigt tillmötesgående och trevlig.
    2017-07-17 Svensk Fastighetsförmedling svarar Emilie E
    Tack Emilie! Det värmer våra SF-hjärtan att höra. Varmt välkommen åter om det skulle bli läge!
  • Vladica Z
    Vladica Z skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Väldigt bra! Hanterade allt super. Vi är mer än nöjda.
    2017-07-17 Svensk Fastighetsförmedling svarar Vladica Z
    Kunders nöjdhet är av högsta betydelse för oss, så vi tackar varmt för dina fina ord, Vladica!
  • Rebecka R
    Rebecka R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Super bra! Är jätte nöjd med allt
    2017-07-17 Svensk Fastighetsförmedling svarar Rebecka R
    Så roligt att höra Rebecka! Det gläder oss oerhört!
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Underbart, vänder mig till svensk fast så fort man vill ha 110% engagemang.
    2017-07-17 Svensk Fastighetsförmedling svarar Andreas E
    Tack Andreas för det; Och du är så väldigt välkommen tillbaka!
  • Malin F
    Malin F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Proffisionell och duktig mäklare!
    2017-07-07 Svensk fastighetsförmedling svarar Malin F
    Tack Malin, det värmer att höra! På återseende :-)
  • Muamera M
    Muamera M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Trevlig ,förklarsam ,ringer och informerar om medlemskap osv. Absolut rekomanderar och kände mig säkert som är så klart när man köper lägenhet
    2017-07-07 Svensk Fastighetsförmedling svarar Muamera M
    Mycket roligt att höra, tack så mycket Muamera! Kommunikation och information är verkligen viktigt när man gör en av sitt livs största affärer!
  • Kim K
    Kim K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Vår mäklare var proffsig, personlig och väldigt kunnig. Samtidigt upplevdes han som lugn och samlad inte som en pretentiös snobb, vilket uppskattas väldigt mycket.
    Trotts motgång vi stötte på gav han aldrig upp. Han levde upp till alla förväntningar och han jobbade stenhårt för vår sak.
    2017-07-07 Svensk Fastighetsförmedling svarar Kim K
    Tack Kim! Vi är väldigt stolta över vårt arbete och jobbar hårt för att möta - och överträffa - våra kunders förväntningar. Så glad för dina fina ord! Hoppas vi ses framöver om det skulle bli läge
  • Pia S
    Pia S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Väldigt hjälpsam och duktig, kunnig och gav bra information.Allt kändes mycket lättare när Eema tog tag i allt.Superbra!
    2017-07-07 Svensk Fastighetsförmedling svarar Pia S
    Tack snälla Pia för de varma orden! Det glädjer oss att du är nöjd med din bostadsaffär!
  • Million M
    Million M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Anton Sandman-Mäklare

Gjorde ett bra intryck, tänkte igenom & planerade försäljning noggrant och ordnade så det fungerade bra med tillträde för både mig och köparen. Kan varmt rekommendera Anton!
    2017-07-07 Svensk Fastighetsförmedling svarar Million M
    Så roligt att höra, tack så mycket! För en riktigt lyckad försäljning är planering a och o - där är vår försäljningsmetod en viktig fördel. Varmt välkommen åter när det är läge!
  • Dejan G
    Dejan G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Anton Sandman-Mäklare.

Anton gav ett väldigt proffsigt intryck och är väldigt lätt att slutföra en affär med. Snabba svar, flexibel och lättillgänglig vilket gjorde att allt flöt påbra och att han är väldigt trevlig förstås :-)

/ Dejan
    2017-06-29 Svensk fastighetsförmedling svarar Dejan G
    Tack Dejan, för denna ypperliga rekommendation! Det gläder oss att du är nöjd - och vårt jobb blir ju ännu roligare med trevliga kunder som du. Välkommen tillbaka!
  • Leif K
    Leif K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Ett proffsigt genomförande genom hela processen. Ett säljuppdrag med både skämt och allvar. Tack för detta!
    2017-06-21 Svensk Fastighetsförmedling svarar Leif K
    Tack för förtroendet du gav Leif, är så glad att jag/vi kunde förvalta det och att du är nöjd. Varmt välkommen åter om det skulle bli läge :-)
  • Christina P
    Christina P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Helsingborg
    Kunnig, engagerad, hjälpsam och trevlig.
    2017-06-21 Svensk Fastighetsförmedling svarar Christina P
    Tack för dina fina ord Christina!

Kungsgatan 4, 252 21 Helsingborg