Alexander Pettersson
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2017
?
Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Ingen affär är den andra lik. Varje enskild affär kräver därför ett stort engagemang och driv från mig som mäklare för att driva en trygg affär som leder till bäst betalt.
Jag lägger stort fokus på dig som kund, är lyhörd och sätter tydliga mål som gör att alla parter blir nöjda.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Sinnet för affärer började för mig i väldigt tidig ålder. Köpte saft, sålde på stan. Efter två glas gick jag med vinst! Avstod därför från veckopeng och ville tjäna mina egna pengar. Detta har följt med mig genom min uppväxt och valet till att bli fastighetsmäklare var därför en självklarhet.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har varit musikproducent och gjort en hit som spelats i Radio & Tv. Efter detta fick jag åka till Ibiza och vara DJ. En upplevelse som man aldrig glömmer! Läs mer

Läs vad 53 kunder tycker om Alexander Pettersson

• Johanna R skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-18

Köpt bostad i Kungälv. Trevlig, hjälpsam och genomgående bra bemötande. Nöjd. Läs mer
    2019-01-02 Alexander P svarar Johanna R
    Hej Johanna! Tack för din rekommendation.
    God fortsättning till er båda!

Allt gott till er!
    Alexander P gillar detta
  • Mikael R skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-14

Köpt bostadsrätt på Älggatan 11. Läs mer
    2019-01-02 Alexander P svarar Mikael R
    Härligt Mikael!
    God fortsättning.

Alexander P gillar detta
  • Elin L skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-14

Alexander är verkligen en mäklare jag varmt kan rekommendera! Han har under hela processen varit väldigt drivande, trovärdig, kontunenterligt uppdaterat mig och varit väldigt snabb på återkoppling. Jag har tidigare sålt bostäder men detta är utan tvekan det bästa jag varit med om! Alexander är en jordnära mäklare med koll på läget. Rekommenderas skarpt! Läs mer
    2019-01-02 Alexander P svarar Elin L
    Fina ord! Tusen tack för din rekommendation Elin.

Alexander P gillar detta
  • Johan E skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-13

Efter jämförelse bland olika mäklarbyråer så kändes det självklart att välja Alexander på Svensk Fastighetsförmedling. Engagerad, påläst och lyhörd. Kändes tryggt genom hela affären. Läs mer
    2019-01-02 Alexander P svarar Johan E
    Tack ska du ha Johan!

Allt gott.
    Alexander P gillar detta
  • Julia H skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-13

Blev bemött på ett helt fantastiskt vis och kände mig trygg genom hela affären! Läs mer
    2019-01-02 Alexander P svarar Julia H
    Tack för en fin rekommendation Julia!

Allt gott.
  • Martti K
    Martti K skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-06

Kan varmt rekommendera Alexander Pettersson som mäklare vid försäljning Läs mer
    2018-12-06 Alexander P svarar Martti K
    Stort tack för rekommendationen.

Alexander P gillar detta
  • Helen M skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-12-03

Fick utförlig information om hur en försäljning går till.
    Säljaren var trygg och kunnig i sin yrkesrolll så jag kände förtroende för honom.
    Han var engagerad och hade flera extravisningar av lägenheten.
    Han var lyhörd för mina åsikter samt att han gav sina synpunkter på ett professionellt sätt.
    Han var lätt att nå via mobil eller sms.
    Är mycket nöjd med mäklarens arbete. Läs mer
    2018-12-03 Alexander P svarar Helen M
    Hej Helen!
    Tack för en fin rekommendation. Kul att du är nöjd med mitt arbete. Det har varit trevligt att arbeta ihop!

Alexander P gillar detta
  • Lena S skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-11-20

Sålt min 2-rumslägenhet.
    Blev fint bemött. Alexander gjorde ett bra jobb. Är helnöjd. Tack!

Vänligen Lena Stiller Läs mer
    2018-12-13 Alexander P svarar Lena S
    Hej Lena!
    Tack för ett trevligt samarbete. Känns bra att du är nöjd med mitt arbete!

Allt gott till dig!
    Alexander P gillar detta
  • Linda A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-11-17

Proffsig mäklare från början till slut. Gick all hjälp i världen hela vägen... tack Läs mer
    2018-11-19 Alexander P svarar Linda A
    Glädjer mig att höra detta Linda. Tack ska du ha själv!
  • Cim A
    Cim A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2018-11-16

Vi har sålt våran bostad och blev bättre än förväntat, har tidigare haft kontakt med andra mäklare men detta kändes mer personligt mer än att bara sälja av någon annans hem.
    Mäklaren Alexander har svarat på alla möjliga frågor och varit med från början till slut. Känns riktigt bra när man får en sådan stöttning, samarbetet har varit lättsamt och inga konstigheter. Läs mer
    2018-11-19 Alexander P svarar Cim A
    Hej Cim!
    Härligt att ni är nöjda med mitt arbete. Tackar återigen för förtroendet!
    Allt gott till er.

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Kungälv