en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Ingen affär är den andra lik. Varje enskild affär kräver därför ett stort engagemang och driv från mig som mäklare för att driva en trygg affär som leder till bäst betalt.
Jag lägger stort fokus på dig som kund, är lyhörd och sätter tydliga mål som gör att alla parter blir nöjda.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Sinnet för affärer började för mig i väldigt tidig ålder. Köpte saft, sålde på stan. Efter två glas gick jag med vinst! Avstod därför från veckopeng och ville tjäna mina egna pengar. Detta har följt med mig genom min uppväxt och valet till att bli fastighetsmäklare var därför en självklarhet.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har varit musikproducent och gjort en hit som spelats i Radio & Tv. Efter detta fick jag åka till Ibiza och vara DJ. En upplevelse som man aldrig glömmer!
Gymnasiegatan 4
442 34 Kungälv — Visa karta

Vad tror Alexander att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 46 kunder tycker om Alexander Pettersson

• Lena S skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt min 2-rumslägenhet.
    Blev fint bemött. Alexander gjorde ett bra jobb. Är helnöjd. Tack!

Vänligen Lena Stiller Läs mer
  • Linda A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Proffsig mäklare från början till slut. Gick all hjälp i världen hela vägen... tack Läs mer
    2018-11-19 Alexander P svarar Linda A
    Glädjer mig att höra detta Linda. Tack ska du ha själv!
  • Cim A
    Cim A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har sålt våran bostad och blev bättre än förväntat, har tidigare haft kontakt med andra mäklare men detta kändes mer personligt mer än att bara sälja av någon annans hem.
    Mäklaren Alexander har svarat på alla möjliga frågor och varit med från början till slut. Känns riktigt bra när man får en sådan stöttning, samarbetet har varit lättsamt och inga konstigheter. Läs mer
    2018-11-19 Alexander P svarar Cim A
    Hej Cim!
    Härligt att ni är nöjda med mitt arbete. Tackar återigen för förtroendet!
    Alexander P gillar detta
  • Thommy O skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Alexander har motsvarat våra förhoppningar och skött försäljningen med ett stort engagemang. Inte minst genom att vara snabb med återkopplingarna dagtid, utan även skött kommunikationen både kvällar och helger. Kan varmt rekommendera Alexander.

// Thommy Läs mer
    2018-11-07 Alexander P svarar Thommy O
    Kul att ni är nöjda! Har varit väldigt trevligt att få arbeta ihop med er.
    Alexander P gillar detta
  • Maria L skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Alexander Pettersson har visat stort engagemang och intresse för oss som kund för att vi ska bli nöjda. Han är genuin och väldigt omtänksam och go! Läs mer
    2018-10-31 Alexander P svarar Maria L
    Stort tack för de fina orden. Kul att ni är nöjda med mitt arbete!

Alexander P gillar detta
  • Martin B skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpt bostadsrätt.
    Vänlig, fötroendeingivande och proffsig mäklare Läs mer
    2018-10-31 Alexander P svarar Martin B
    Tack för din rekommendation Martin. Ni kommer stortrivas i er nya bostad.
    Alexander P gillar detta
  • Jessica B skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Väl bemött av engagerad mäklare. Positiv upplevelse! Läs mer
    2018-10-31 Alexander P svarar Jessica B
    Tack ska du ha Jessica! Kul att ni är nöjda med mitt arbete.
    Allt gott.
    Alexander P gillar detta
  • Oscar Å skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Alexander sålde vår bostadsrätt trots motvind och dåligt intresse. Alltid glad och trevlig! Vi är nöjda nu när vi äntligen fick sålt! Och Alexander jobbade bra och alltid ett leende på läpparna! Läs mer
    2018-10-10 Alexander P svarar Oscar Å
    Tack för rekommendationen och för förtroendet! Det har varit väldigt trevligt att få arbeta ihop med er.

Alexander P gillar detta
  • Filip K skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Bra och snabb affär, hjälpsam och bra kommunikation med säljaren och mäklaren. Läs mer
    2018-10-01 Alexander P svarar Filip K
    Tack för din rekommendation Filip och gratulerar till din nya bostad!

• Christina E
    Christina E skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Alexander valde jag efter att ha haft ett antal mäklare från andra firmor hemma hos mig. Han gav det bästa intrycket och valet visade sig vara det bästa!
    Ärligheten och återkopplingen under hela försäljningen, kunde inte varit bättre! Jag har både köpt och sålt några bostäder under min livstid och Alexander har utom tvekan varit den mest seriösa mäklare jag haft! Stora guldstjärnor till dig!
    Christina.E Läs mer
    2018-10-01 Alexander P svarar Christina E
    Kul att höra! Tack för förtroendet.

Vänligen,
  • Dan E
    Dan E skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag följde RECOs betyg på mäklare i Kungälv och lät Alexander på SF, sköta min försäljning. Det blir ett kanon betyg från mig också. Proffsigt bemötande, glatt sinne och realistiska fakta med positiva målbilder! Som säljare är jag jätte glad över att allt gick smidigt och utan krångel. Feedback och informationen under försäljningsprocessen var kanon. Ett tryggt val med Alexander.
    //Dan.E Läs mer
    2018-10-01 Alexander P svarar Dan E
    Glädjande rekommendation! Känns bra att ni är nöjda.

Alexander P gillar detta
  • Kristoffer W skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpte ett radhus som Alexander förmedlade. Allt gick smidigt och inga konstigheter längs vägen, kunde inte blivit bättre! Läs mer
    2018-08-31 Alexander P svarar Kristoffer W
    Kul att höra Kristoffer! Jag är säker på att ni kommer stortrivas. :-)

Alexander P gillar detta
  • Carl-Olof G skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Tack för hjälpen vid försäljningen av vår bostad. Mycket professionell mäklarinsats. Hela processen sköttes på ett mycket bra sätt! Läs mer
    2018-08-30 Alexander P svarar Carl-Olof G
    Tack ska du ha Calle! Känns bra att ni är nöjda. :-)

Alexander P gillar detta
  • Sara G skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålde vår bostadsrätt med Alexander.
    Med proffsigt bemötande genom hela affären såldes bostaden redan på förhand.
    Stort tack för härligt engagemang vilket resulterat i nöjda säljare! Läs mer
    2018-08-30 Alexander P svarar Sara G
    Kul att höra Sara! Stort tack själva för förtroendet. :-) Alltid lika kul att jobba med er!

• Katarina F
    Katarina F skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Fick mycket god hjälp av Alexander med pappersexercisen vid en snabb försäljning.
    Tack och bock! Läs mer
    2018-08-30 Alexander P svarar Katarina F
    Stort tack för rekommendationen. Tack själv! Hoppas vi ses framöver igen. :-)

Alexander P gillar detta
  • Hans J skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ett bra bemötande och god fortlöpande information under hela säljprocessen. Läs mer
    2018-07-18 Alexander P svarar Hans J
    Kul att höra Hans. Tack för förtroendet!
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    En mycket engagerad mäklare som gav allt! Det var mycket trådar som behövde knytas ihop i samband med vår försäljning och han klarade det med bravur! Jag ger honom mina bästa rekommendationer! Läs mer
    2018-07-18 Alexander P svarar Tommy H
    Tack för den fina rekommendationen Tommy. Tack för förtroendet!
    Alexander P gillar detta
  • Maria H skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Mycket gott bemötande av Alexander. Väldigt hjälpsam och vi är väldigt nöjda Läs mer
    2018-05-30 Alexander P svarar Maria H
    Tack Maria! Lycka till med ert nya boende nu. Kul att ni äntligen hittade något som passade!
    Vänligen,
    Alexander P gillar detta
  • Monica L skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Hej!
    Vi ville ha en aktuell värdering på vår bostadsrätt. Vi blev bemötta på ett mycket positivt, respektfullt och engagerat sätt.
    Våra förväntningar uppfylldes och vi fick svar på de frågor vi hade.
    Det blev ett trevligt möte.
    Vänliga hälsningar
    Monica Lundblad Läs mer
    2018-05-24 Alexander P svarar Monica L
    Tack ska ni ha! Kul att ni är Nöjda.
    Alexander P gillar detta
  • Susanne Z skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Mycket bra och trevligt möte. Fick inspiration och ideer. Läs mer
    2018-05-24 Alexander P svarar Susanne Z
    Tack Susanne. Kul att kunna vara till hjälp!

• Björn L
    Björn L skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag anlitade Alexander och Svensk Fastighetsförmedling när jag skulle sälja min lägenhet. Alexander är helt fantastisk som mäklare. Trevlig, serviceminded och hängiven sitt jobb. Sätter alltid kunden i fokus och är lätt att prata och bolla idéer med. Jag kan varmt rekommendera honom och Svensk Fastighetsförmedling.

Tummen upp!! Läs mer
    2018-07-02 Alexander P svarar Björn L
    Kul att höra Björn. Har varit otroligt kul, samt ett nöje att få samarbeta med dig! Tack återigen för förtroendet.

• M skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Löser alla problem snabbt och riktigt duktig mäklare. Läs mer
    2018-05-07 Alexander P svarar M
    Kul att höra! Problem är till för att lösas, alltid lika tillfredsställande att vara till hjälp!

Alexander P gillar detta
  • Adnan D skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    En energidriven och glad mäklare som ser både till säljarens och köparens bästa vid affär. Man har väldigt mycket kontakt med mäklare vid köp av lägenhet som vid budgivning, frågor och efter pennan är på pappret. Alexander är med hela tiden svarar på frågor återkommer snabbt med återkoppling och väldigt flexibel som går att nå på alla sätt, meddelande, mejl och samtal. Summa summarum om det ej varit för mäklaren kanske vi ej hade tittat till en extra gång och visat intresse. Läs mer
    2018-04-23 Alexander P svarar Adnan D
    Tack för de fina orden. Kul att få lära känna er! Ni kommer att trivas jättebra bra i ert nya boende.
    Alexander P gillar detta
  • Emil H skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpte via Alexander och har absolut inga kalgomål. Han är trevlig, lätt att nå samt väldigt driven i sin vision om att vara en så bra mäklare som bara möjligt. Han tar väl hand om båda parter i affären och är inte rädd för att lägga ner den extra tid som krävs för bästa möjliga affär.
    Rekommenderar varmt Alexander som mäklare. Läs mer
    2018-03-02 Alexander P svarar Emil H
    Stort tack ska du ha Emil! Kul att få jobba med dig och framförallt att du hittade din drömbostad.
    Alexander P gillar detta
  • Johan A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi upplever Alexander proffsig, driven och väl tillmötesgående. Han har ett stort engagemang och får oss som kunder att känna förtroende genom sitt sätt att bemöta och återkoppla. Han gör det enkelt för oss att välja honom och svenskfastighetsförmedling vid första mötet då intrycket var perfekt.
    Hela säljprocessen var otroligt smidig och överträffade våra förväntningar.
    Vi kommer definitivt rekommendera Alexander till andra. Läs mer
    2018-03-01 Alexander P svarar Johan A
    Stort tack för den fina rekommendationen.
    Kul att ni är nöjda! Det var en ära att få samarbeta med er.
    Vi syns snart igen!
    // Alexander
    Alexander P gillar detta
  • Roy Jimmie J skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Väldigt tillmötesgående och hjälpsam. Svarar på frågor rörande banker och lån utan att tveka och ger rekommendationer.

Agerar snabbt utan att för den delen stressa en. Läs mer
    2018-02-18 Alexander P svarar Roy Jimmie J
    Tusen tack för din rekommendation! Kul att du är nöjd, hoppas du trivs i din nya lägenhet! //Alexander
    Alexander P gillar detta
  • Claes B skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Väldigt bra bemötande rakt igenom.

Minus

-Var på gränsen ibland för att vara en ren säljare.

-Lite dåligt påläst vad som ingick i kommande stamrenovering i köket. Läs mer
    2018-02-13 Alexander P svarar Claes B
    Hallå Claes! Tack för ärlig feedback. Uppskattas väldigt mycket för en personlig utveckling.
    Allt gott till dig!
    // Alexander
    Alexander P gillar detta
  • Fredrik J skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ger allt, har bra dialog med mig som säljare.
    Förstår mina behov som säljare. Läs mer
    2018-02-20 Alexander P svarar Fredrik J
    Underbart! Tack ska du ha Fredrik, gott att du är nöjd med mitt arbete!
  • Sarah A
    Sarah A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Engagerad mäklare som gett oss mycket bra råd. Märks väl när folk brinner för sitt jobb och det gör verkligen Alex!

//Sarah Läs mer
    2018-01-18 Alexander P svarar Sarah A
    Kul att ni känner så! Gör mig superglad!

Alexander P gillar detta
  • Susanne L skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi fick super bra hjälp, inget att klaga på. Vi hade aldrig sålt någon fastighet förut så vi lämnade över allt till Alexander och han skötte det med bravur. Läs mer
    2018-01-17 Alexander P svarar Susanne L
    Det var en ära att få samarbeta med er Susanne! Jag är glad att ni är nöjda och tackar ännu en gång för den fina dalahästen!

Ha det underbart!

Alexander P gillar detta
  • Ulf M skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    En mycket engagerad person som för mig som eventuell säljare har visat ett stort intresse för mig och min situation och verkligen tagit sig tid att göra detta till något bra Läs mer
    2018-01-17 Alexander P svarar Ulf M
    Vad roligt att höra Ulf! Tusen tack!
    Det kommer att bli så bra det kan gå när vi är klara! Räkna med mig till hundrafemtio procent!

Alexander P gillar detta
  • Findus B skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Välidgt kunnig och trevlig mäklare som alltid var tillgänlig. Kände mig väldigt trygg i att det skulle bli en bra affär med Alexander som mäklare. Rekommenderas starkt. Läs mer
    2018-01-15 Alexander P svarar Findus B
    Stort tack för de fina orden!
    Hoppas du kommer trivas bra i ditt nya hem!

• Hanna Darian W
    Hanna Darian W skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi fick den bästa möjliga hjälp och förklaring av Alexander Pettersson som vi behövde. Har varit på många mäklarbyråer. Alexander gav oss den bästa lösningen! Läs mer
    2018-01-12 Alexander P svarar Hanna Darian W
    Tack snälla:)
    Känns skönt att kunna vara till hjälp!

Må väl!
    Alexander P, Hanna Darian W gillar detta
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag kan varmt rekommendera Alexander Pettersson som mäklare! Han är trevlig och smidig att ha att göra med. Lätt att få tag på och återkopplar snabbt.
    Toppen helt enkelt! Läs mer
    2018-01-12 Alexander P svarar Johanna K
    Tack för de fina orden! Det var trevligt att få arbeta ihop med dig! Hoppas du trivs bra i ditt nya hem framöver. :) // Alexander
    Alexander P gillar detta
  • Azra H skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Trevlig ,kompetent för arbete som mäklare snabb,noggran och effektiv Alexander Petterson är guldvärd 💫💫✨✨✨🌹🌹🌹🌹🌹Med vänlig hälsning, Fam.Hadzic Läs mer
    Peter E, Alexander P gillar detta
  • NA skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Alexander Pettersson duktig mäklare. Läs mer
    2018-01-03 Alexander P svarar NA
    Stort tack ska du ha Nadja! Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hem!

God fortsättning på dig!
    Med vänlig hälsning,
    Alexander P, Peter E gillar detta
    Fantastisk upplevelse bra service,supersnabb en pärla är Mäklare Alexander Pettersson .Tusen tack att vi hade dig som mäklare🌹🌹🌹💫💫✨✨👍👍👍 Läs mer
    2018-01-03 Alexander P svarar Azra H
    Vad roligt att höra! Det var väldigt trevligt att få arbeta ihop med er! Tusen tack själv och hoppas att ni trivs i ert nya boende!
    Med vänlig hälsning,
  • Ingegerd A
    Ingegerd A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vill verkligen rekommendera Svensk Fastighetsförmedling i Kungälv och Alexander Pettersson som mäklare. Är en trevlig, engagerad och proffsig mäklare. Återkopplar kontinuerligt med vad som händer under försäljningens gång, vilket känns värdefullt för mig som säljare. Tack vare ditt engagemang blev det en snabb affär. Läs mer
    2018-01-03 Alexander P svarar Ingegerd A
    Hej Ingegärd! Det var en ära att få samarbeta med er och det förtroende jag fick från er. Värmer att ni är nöjda! Stort tack för de fina orden.
    Må väl!

Med vänliga hälsningar,
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Mycket bra mäklare Alexander
    Smidig o snabb affär . Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Jörgen A
    Gott att höra Jörgen! Ta hand om er nu! // Alexander
  • Pontus A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Behövs inte sägas mer än perfekt arbete gjort av Alexander Pettersson Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Pontus A
    Tusen tack för de fina orden. Otroligt kul att höra! /Alexander
  • Emilia skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Väldigt nöjda med Alexander Pettersson som mäklare. Professionell mäklare som vet vad han pratar om och väldigt kunnig i sitt yrke, bra service! Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Emilia
    Tusen tack för de fina orden! Kul att få hjälpa er under vägens gång. Allt gott! Med vänlig hälsning, Alexander
  • Sara B
    Sara B skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi vill rekommendera mäklaren Alexander Pettersson på Svensk Fastighetsförmedling i Kungälv!

Vi har aldrig haft en mäklare som har visat så mycket engangemang för försäljningen! Han visade en stor drivkraft, ett starkt målfokus och höll ständigt kontakt med oss som säljare, vilket gjorde att vi kände oss trygga igenom hela affären.
    Vi skulle rekommendera Alexander till alla som går i säljtankar och vi skulle gärna anlita honom igen i framtiden! Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Sara B
    Tusen tack Sara för de fina orden! Otroligt glädjande att få höra så fina ord. Hoppas ni trivs i ert nya hem! Allt gott! Med vänlig hälsning,
    Alexander
  • Sara P skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Fantastisk upplevelse med bra service, uppkoppling & supersnabb affär. Allt en köpare kan önska sig! Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Sara P
    Jättekul att höra! / Alexander Pettersson
  • Kunzang V skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Svensk fastighetsförmedling är väldigt bra och effektiv .
    Alexander Petterson ( mäklaren) du är en person som sköter jobbet ordentligt och värdesätter kundernas åsikter.. vi är väldigt nöjda . Tack för din hjälp.
    Kunzang/inge vickell 💐💐💐💐 Läs mer
    2017-11-02 Peter E svarar Kunzang V
    Kul att höra fina omdömen! Alexander är en riktig stjärna! Mvh Peter Eriksson/Butikschef
  • Mathias
    Mathias skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vill tacka Alexander för ett fantastiskt engagemang i försäljningen av mitt boende.
    Att vara driven och intresserad sitt jobb är vad jag söker hos en mäklare och det är precis vad han är. Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Mathias
    Tack Mathias för det fina omdömet!
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Alexander Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Mycket proffsig hantering (Alexander) vid vårt köp av lägenhet, skiljer sig från mängden. Läs mer
    2017-12-12 Alexander P svarar Thomas A
    Tack för dina fina Rekommendationer! Hoppas ni kommer att trivas i ert nya hem!
Peter Eriksson
Marie Engström