Emma Hjalmarsson
Registrerad mäklare sedan 2015
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-10 - 2019-09

Läs vad 127 Läs vad Emma Hjalmarsson

• Beatrice H köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-10-16

Fredhäll
    Emma var smidig och väldigt enkel att kommunicera med, vilket lade grunden för ett smidigt köp av bostaden jag var intresserad av redan innan den lades ut på Hemnet. Läs mer
  • Carl A köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

Köpte lägenhet!

(För) trevlig, extremt säljig och svårt att få några raka svar ifrån; undrade man något var svaret oftast intetsägande i stil med ”de flesta har gjort på det sättet men många andra har gjort på det här sättet” kunde handla om allt från ombyggnation, placering av möbler till renovering. Kändes poänglöst att fråga något eftersom liknande svar gavs oberoende av vilken typ av fråga.

Fine att mycket av mäklarens jobb ligger i att sälja lägenheter till högsta pris men i och med att det är en såpass stor investering hade det varit uppskattat med någon som fungerade mer som stöd/bollplank för mig som köpare. Syftet med mäklarrollen bör vara att förmedla och få fram ett pris som båda parter är nöjda med — då har mäklaren lyckats med sitt arbete. I det här fallet upplevdes det mer som om mäklaren ville trissa upp priset. Kortsiktigt ger det nog bra resultat och fungerar utmärkt i enskilda affärer men långsiktigt lär det inte hålla. Vid framtida sälj lär annan mäklare/byrå kopplas in. Läs mer
  • Malin K
    Malin K sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

Fredhäll
    Bästa mäklaren på Kungsholmen! Vi har använt oss av Emma vid två försäljningar nu, en etta och en tvåa, och hon levererade över förväntan båda gångerna. Effektiv, kunnig, proffsig och snabb med återkoppling till oss säljare. Läs mer
  • Annie B köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

Fredhäll
    Emma var mycket professionell och trevlig och kämpade för att hjälpa mig att hitta en lägenhet som passade mina behov Läs mer
  • Franziska L köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-10-02

Stockholm
    Jag köpte en 1.5 på 34 kvm i Fredhäll. Min upplevelse av hela köpet är enbart positivt! Emma svarade på alla mina frågor ang lägenheten inför köpet och tog reda på det hon inte kunde svara på. När det sedan handlade om budgivning och kontakt med banken var hon hjälpsam och kopplade mig samman med SEB så att vi kunde skriva kontrakt direkt. Själva kontraktsskrivningen var metodiskt och pedagogiskt upplagd, klar och tydlig gällande rättigheter och skyldigheter. Sammanfattningsvis ger Emma ett ärligt och genuint trevligt intryck. Jag kan bara rekommendera Emma- man känner sig helt klart trygg hos henne! Läs mer
    2019-10-03 Emma H svarar Franziska L
    Tack snälla för din fina Reco! :) Vad glad jag blir att du kände dig så trygg som köpare, det är viktigt! Du kommer att trivas superbra i Fredhäll! :)
  • Joakim L skrev om Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-09-17

Min mäklare gjorde det där lilla extra som man inte förväntar sig av sin mäklare för att få till en bra försäljning. Bara gott att säga om henne och kände mig i väldigt säkra händer hela vägen igenom. Läs mer
    2019-10-01 Emma H svarar Joakim L
    Tack snälla för din Reco! som mäklare ska man alltid göra det där lilla extra för att få till en försäljning :)
  • Ellinore B skrev om Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-09-16

Väldigt snabb och smidig affär, Emma hade mycket bra koll på området vilket jag uppskattar! Läs mer
    2019-10-01 Emma H svarar Ellinore B
    Tack snälla för din Reco! :) Det blev ju en snabb och smidig affär så hoppas att du kommer trivas!
  • Felix F skrev om Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-09-15

Bemötandet var öppet och trevligt, mäklaren var hjälpsam och insatt. Hade inga direkta förväntningar, kan inte säga att jag saknade något eller är besviken på något.
    Överlag en positiv erfarenhet. Läs mer
    2019-10-01 Emma H svarar Felix F
    Vad bra att din erfarenhet var positiv och grattis till en fin lägenhet! :)
  • Christina E skrev om Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-09-12

Har köpt en bostadsrätt på 28 kwm
    Köpet gick smidigt och snabbt tack vare en engagerad och seriös mäklare, höll oss informerad hela tiden om utvecklingen
    Hade egentligen inga förväntningar,såg lägenheten på Hemnet och ringde mäklaren, hade egentligen ingen direkt avsikt att köpa, fick ett väldigt trevligt bemötande och blev intresserad och det slutade med köp!
    Högsta betyg till mäklaren Emma Hjalmarsson för sitt proffsiga sätt att hantera affären, när köparen och säljaren inte var riktigt överens om priset efter avslutad budgivning! Läs mer
    2019-10-01 Emma H svarar Christina E
    Tack för er fina Reco! Det är häftigt när man kan förhandla en upplevelse från inga förväntningar till ett köp så det var kul att vi tillsist genom överenskommelse fick ihop affären! :) Hoppas att ni kommer trivas bra!
  • Tommy S skrev om Emma Hjalmarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

2019-09-09

Sålde min lilla tvåa i fredhäll, trots att det nästan inte kom någon på visningarna så lyckades Emma sy ihop en acceptabel deal med bara en budgivare. Läs mer
    2019-10-01 Emma H svarar Tommy S
    Ja ibland kan det räcka med en spekulant för att få ihop affären så det var kul att det gick så bra ändå :) Tack för förtroendet!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Kungsholmen

Emma Hjalmarsson