Svensk Fastighetsförmedling Luleå

Kungsgatan 28, 972 31 Luleå — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Luleå!

Letar du mäklare här i Luleå? Vi på Svensk Fastighetsförmedling har koll på läget här i norr. Vi vet exakt var du ska bo för att ha de bästa skolorna, kommunikationerna och möjligheterna häromkring.

Oavsett om du är ute efter en villa, ett radhus eller kanske ett litet fritidshus mitt ute i de lugna norrlandsskogarna kan våra mäklare här på kontoret garanterat hjälpa dig. Vi kan branschen och bostadsmarknaden till punkt och pricka. Kontakta oss så hjälper vi dig till det bästa boendet!

Läs vad 397 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Luleå

• 2019-12-07

Jan Mikael S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Bra intresse och feedback av mäklaren.
    Jag köpte en lägenhet och är nöjd. Läs mer
  • 2019-12-06

Rebecca B skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vi har köpt ett hus och får hjälp att sälja våran lägenhet, jätte bra bemötande Läs mer
  • 2019-12-05

Sussi N skrev om Daniel Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålde en villa och Daniel var en toppenmäklare! Han är en riktigt engagerad och trevlig. Det är ordning och reda och han är håller en dialog med både kunder och säljare med snabba återkopplingar. Läs mer
  • 2019-12-05

Jan-olov T skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt bostadsrätt, Daniel var mycket professionell och hjälpsam, kände mig trygg i affären med Daniel och alla andra inblandade på Svensk fastighetsförmedling både i Luleå och Gällivare. Varma rekommendationer/Janne Läs mer
  • 2019-11-30

Birgitta O skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Bostadsrätt.
    Mycket trevligt sätt.
    Daniel levde upp till våra förväntningar. Från första till senaste träffen har det varit positiva och informativa träffar. Läs mer
  • Henric G

2019-11-26

Henric G skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Mycket kompetent mäklare som gjorde sitt jobb och mycket därtill. Vi var ständigt uppdaterade med vad som hänt och hur processen skulle gå till när vi sålde vår bostad. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-11-25

Inger A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Snabb handläggning och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-21

Erik M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Fantastik och snabb återkoppling. Bra och tydlig kommunikation före, under och efter budgivning. Läs mer
  • 2019-11-21

Holme B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Mycket trevlig och duktig mäklare som ser till kundens bästa! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-06

Ida A skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt en bostadsrätt. Emma uppfattade vi som trevlig, bra att ha och göra med. Snabb på att återkomma. Lättsam. Läs mer
  • Håkan W

2019-11-05

Håkan W skrev om Daniel Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vi är hemskt nöjda med hanteringen av försäljningen av vår villa. Full pott i allt från bemötande till visningar och budgivning. Läs mer
  • 2019-11-04

Stina S skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålt lägenhet. Emma har varit proffsig och engagerad genom hela processen. Hon har alltid informerat oss om nästa steg och guidat oss när vi funderat på vad som passar oss bäst, därför har vi känt oss delaktiga i vår försäljning. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-11-04

Birgit A skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vid försäljningen av mammas bostadsrätt har allt hittills skett på ett mycket smidigt sätt. Läs mer
    2019-11-12 Emma H svarar Birgit A
    Tack för ert förtroende Birgit! Jag uppskattar att du tog dig tid att lämna en rekommendation. Vi ses ju snart igen i samband med tillträdet. Allt gott! Hälsningar Emma
  • 2019-11-01

Kristofer G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Tycker inte mäklaren gav ett seriöst intryck. Han gick igenom kontraktet först efter vi skrivit på. Det var inte tydliga instruktioner inför möten osv. Kommer inte rekommendera. Läs mer
    2019-11-04 Petter L svarar Kristofer G
    Hej Kristofer. Tråkigt att du tycker att instruktionen var otydlig. Min tanke är att man får läsa igenom kontraktet först själva, för att sedan få genomgången av mig. Nu var ni snabba på att skriva på innan jag hunnit dit. Jag får ta åt mig av kritiken och vara tydligare nästa gång! Hoppas ni kommer trivas bra på nya adressen.
  • 2019-10-31

Tor K skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Trevlig, personlig och professionell. Tydlig med information. Husköp Läs mer
  • 2019-10-29

Torsten W skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vi har sålt vårt hus på Bergnäset. Det var inget lätt beslut att ta., då vi bott i huset i över 50 år
    Daniel har med sin kunskap och erfarenhet lotsat oss framåt i affären
    Han har på ett kunnigt och handfast sätt hjälpt oss i försäljningsprocessen
    Vi är glada och tacksamma att vårt gamla hus fått nya ägare med hjälp av Daniel Larsson och Svensk Fastighetsförmedling.
    Med vänlig hälsning Bibbi och Torsten Wiklund Läs mer
  • 2019-10-24

Pelle J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Förväntningarna var att få huset sålt hyfsat snabbt och till ett visst pris, eftersom detta var vad som kommunicerades av mäklaren. Huset blev förvisso sålt, men det tog väldigt lång tid och priset blev hundratusentals kronor lägre än vi tänkt. Känslan var också att mäklaren knappt jobbade med försäljningen av vårt hus under första halvåret. Läs mer
    2019-10-24 Sabina H svarar Pelle J
    Hej Pelle, tack för att du tog dig tid att skriva en reco. Jag förstår er situation, varken ni eller jag kunde påverka detta mer än vi gjort, marknadens utveckling från det ni köpte till tiden då ni sålde var såklart ingen fördel. Svensk fastighetsförmedling satsade rejält på marknadsföringen av er bostad och jag gjorde allt i min makt. Jag är ledsen att det inte räckte till.
    Jag tillsammans med SF Luleå gjorde allt vi kunde för er. Jag önskar er allt gott, ni är välkomna att kontakta mig närsomhelst. Med vänlig hälsning, Sabina
  • 2019-10-24

Johan Agne D skrev om Daniel Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Mycket lugn och med ett trevligt bemötande. Kunnig och engagerad. Läs mer
  • 2019-10-23

Roland F skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålt bostadsrätt
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande!
    Han levde mer än väl upp till förväntni garna - kunnig och ambitiös, snabba återkopplingar och ett trevligt sätt!
    Daniel ger ett gediget och seriöst intryck utan att det blir högtravande och tråkigt!🙂 Läs mer
  • 2019-10-22

Veronica E skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Service utöver det förväntade. Läs mer
  • 2019-10-22

Veronica N skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Hjälpsam, proffsig och kunnig. Läs mer
  • 2019-10-21

Erika F skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Trevlig, organiserad, toppenmäklare :) Läs mer
    2019-10-22 Emma H svarar Erika F
    Tack Erika, vad roligt att ni är nöjda. Det är en superfin lägenhet som ni har köpt! Vi syns på tillträdet. Hälsningar Emma
  • 2019-10-21

Erika P skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vi köpte ett radhus med Emma som mäklare och sålde därefter även vår lägenhet genom henne. Vi är toppennöjda! Läs mer
    2019-10-22 Emma H svarar Erika P
    Tack Erika och Erik för fina ord. Jag är övertygad om att ni kommer trivas i er nya bostad! Hoppas ni har firat ordentligt för både försäljning och köp! Vi syns på tillträdet. Hälsningar Emma
  • 2019-10-20

Roger M skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Andreas har skött försäljningen av vår bostadsrätt
    på ett ärligt och klanderfritt sätt Läs mer
  • 2019-10-19

Hans H skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålt en villa i Gammelstad. Bra bemötande av mäklaren men jag har inte någonting att jämföra med förutom en mäklare på länförsäkringar som var så usel att han fått sparken. Läs mer
    2019-10-22 Emma H svarar Hans H
    Tack Hans för er rekommendation. Vi hörs av framöver när det närmar sig tillträde! Hälsningar Emma
  • 2019-10-19

Karin H skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Emma Holm på Svenska fastighetsförnedling i Luleå hjälpte oss att sälja vår villa i Gammelstad. Vi är MYCKET nöjda med vårt samarbete med Emma! Hon är proffsig, trevlig och mycket smidig att ha att göra med. Hon var dessutom hjälpsam utöver vad jag förväntade mig, något som var toppen då jag inte bor i Luleå själv.
    Jag kan rekommendera Emma starkt! Läs mer
  • 2019-10-13

Pernilla R skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Emma sålde min lägenhet och är mycket nöjd! Lyhörd, engagerad, kunnig & tillgänglig. Det kändes tryggt genom hela försäljningen.
    Duktig och professionell mäklare som jag varmt rekommenderar! Läs mer
    2019-10-22 Emma H svarar Pernilla R
    Wow, tack Pernilla för de fina orden! Tack för förtroendet, har varit roligt att få hjälpa er med försäljningen. Allt gott! Hälsningar Emma
  • 2019-10-10

Eva A skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Har bara goda erfarenheter av Taina en jättetrevlig mäklare som lyssnar och gör sitt allra bästa för kunden. Läs mer
    2019-10-11 Taina H svarar Eva A
    Vad glad jag blir över att ha fått hjälpa dig i denna affär och att höra att du är nöjd! Jag hoppas att du ska trivas i din nya bostad.
    Tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation!
  • 2019-10-09

Hillevi P skrev om Daniel Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Som köpare fick jag ett tryggt och stabilt intryck. Raka och ärliga svar på frågor. Läs mer
  • 2019-10-09

Anna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    sålt bostad
    mycket bra bemötande
    förväntningarna blev införlivade

Lite sämre var överlämningen till hennes arbetskollega när hon gick på semester. Läs mer
    2019-10-12 Sabina H svarar Anna S
    Tack Anna för din rekommendation och feedback! Hoppas allt är fint med dig. Med vänlig hälsning, Sabina
  • Rosmarie Ö

2019-10-08

Rosmarie Ö skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålt en etta i centrala Luleå. Fint mycket bra hjälp, proffesionellt och snabbt bemötande. Alltid positiv attityd och trevlig. Läs mer
  • 2019-10-08

Bo Greger H skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålt mitt hus.

En bra och öppen dialog. Läs mer
    2019-10-08 Taina H svarar Bo Greger H
    Tack för din rekommendation, Greger! Vi hade ett bra samarbete och jag ser fram emot att hjälpa er i överlämnandet av huset.
    Önskar dig allt gott!
  • 2019-10-08

Mats S skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt och sålt bostadsrätt
    Trevligt och korrekt bemötande
    Raka och klara besked vid budgivningarna både vid köp och sälj
    Ska sälja ytterligare en bostad inom ett par år, kontaktar nog samma mäklare igen. Läs mer
  • 2019-10-07

Inger L skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Jag blev bemött bra. Sålt ett radhus. Förutsätter att kontakten inte är riktigt klar förrän hon även hjälpt mig med deklarationen Läs mer
    2019-10-08 Taina H svarar Inger L
    Tack för ditt fina omdöme, Inger! Vi kommer ha kontakt inför tillträdet och sedan även med deklarationen som jag gärna hjälper till med.
    Vi hörs av när det närmar sig.
  • 2019-10-02

Denis P skrev om Daniel Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vi har köpt ett hus. Mäklaren är professionell och redo att svara på frågor. Läs mer
    2019-10-03 Daniel J svarar Denis P
    Tackar för den fina rekommendationen, hoppas att ni trivs i ert nya hus
  • 2019-10-02

Margaretha B skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt en bostadsrätt via Andreas. Kunnig mäklare som skötte hela försäljningen på ett mycket bra och seriöst sätt. Läs mer
    2019-10-02 Andreas A svarar Margaretha B
    Tack Margaretha för din fina rekommendation. Hoppas att ni trivs i lägenheten.

Åsa Å skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Proffsig trevlig hjälpsam kan varmt rekommendera Taina Läs mer
    2019-10-03 Taina H svarar Åsa Å
    Hej Åsa,
    Vilken fin rekommendation. Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme!
    Önskar dig allt gott. Vänliga hälsningar, Taina

Kenth J skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt lgh. Trevlig och saklig. Mycket bra mäklare som tar han om kunden, Läs mer
    2019-10-02 Andreas A svarar Kenth J
    Stort tack för att du tog dig tid att lämna din rekommendation.

Evelina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Kändes ibland att jag som köpare hade bättre koll på väsentliga saker gällande huset. Hon kändes inte helt påläst.

När vi bad om att få garantier /kvitton på utförda arbeten av säljarna innan vi slog till så fick mäklaren oss att känna oss "jobbiga". Läs mer
    2019-10-02 Sabina H svarar Evelina L
    Hej Evelina, tack för att du tog dig tid att lämna en reco!
    Jag hoppas ni trivs bra i huset nu när ni hunnit bo där några månader.
    Ni ska absolut inte behöva känna er jobbiga. Jag har stor respekt för att man är nervös och behöver lite mer tid på sig vid sitt första husköp. Jag försökte tillgodose era behov och önskemål så gott det gick, tex med träffen i huset på kvällen, jag ger gärna mina kunder den tid som behövs. Gällande dokumentationen så var det svårt att få fram allt och det tog längre tid än vad säljaren räknade med. Jag hoppas ni känner er ok med det nu i efterhand. Önskar er allt gott. Med vänlig hälsning, Sabina Högling, Svensk Fastighetsförmedling Sabina

Malin L skrev om Daniel Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt en två i luleå.
    Bra förutom att han blandade ihop mig med en annan och ringde inte mig när det gällde budgivning osv.
    Han hade kunnat hålla lite bättre koll. Läs mer
    2019-10-02 Daniel J svarar Malin L
    Tackar för din feedback. Hoppas du trivs i din nya bostad.
  • Zandra H

2019-10-01

Zandra H skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Han gör det lilla extra och han är en trevlig, vettig person! Läs mer
    2019-10-02 Andreas A svarar Zandra H
    Tack Zandra för fina ord och ett bra samarbete.

Jan Eric E skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Bostadsrätt , snabb enkel affär. Fick ett bra bemötande och svar på alla frågor.Kunnig. Läs mer
    2019-10-03 Taina H svarar Jan Eric E
    Stort tack för din rekommendation och din återkoppling, jag är glad att ha fått hjälpa dig i bostadsaffären och hoppas att renoveringen av lägenheten gått smidigt.

Linn J skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Köpt en lägenhet i Luleå.
    Blev väl bemött av mäklaren som var trevlig och svarade på alla våra frågor. Läs mer
    2019-10-22 Emma H svarar Linn J
    Tack Linn för dem orden, Glädjande att ni uppskattat mitt arbete och känner er nöjda med processen. Hälsningar Emma

Gunvor Ö skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Affären gick smidigt. Enda kommentaren är väl att utgångspriset 695' låg långt ifrån försäljningspriset 470'. Annars är vi väldigt nöjda. Läs mer
    2019-10-03 Taina H svarar Gunvor Ö
    Hej Gunvor, tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Din återkoppling är värdefull för mig!
    Jag tyckte det var jättekul att få ert förtroende och få samarbeta med er i er bostadsaffär.
    Önskar er allt gott!

Elisabet L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Sålt en bostadsrättstrea inne i Luleå. Jag blev vänligt och proffsigt bemött av mäklaren från första början.
    Jag hade förväntningar på bra annons och bilder och dessa blev ok. Jag hade också förväntningar på en tydlig process och den blev inte riktigt tydlig för mig. Jag hade också förväntningar på öppen budgivning och det blev ingen budgivning på det sättet.Det skedde en budgivning utan insyn utifrån och jag visste inte om jag skulle tycka det var bra eller dåligt och till och med om det var helt legalt (vilket jag utgår ifrån att det var). Jag gillade inte förfarandet och tror inte det var det bästa för min försäljning. Själva slutprocessen sköttes väl även om jag inte har sett det absoluta slutet än med inlämnad skatteberäkning etc. Sammanfattningsvis tyckte jag det mesta var bra utom processen med budgivningen. Kunde också önskat mig ett tydligare engagemang från mäklaren. Läs mer
    2019-10-01 Sabina H svarar Elisabet L
    Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse, din feedback är värdefull för mig. Jag uppskattar förtroendet du gav mig, för styling och fotografering anlitade vi Luleås främsta, men givetvis kan det alltid bli bättre.
    De senaste cirka 10 åren har vi näst intill kunnat ta budgivningar för givet, numer ser det inte ut så och vi har mer och mer fått vänja oss vid ett annat marknadsläge. Vi mäklare får ständigt anpassa vårt arbetssätt efter rådande förutsättningar. Med hänsyn till aktuell prisstatistik bedömer jag att vi hamnade rätt i slutpris för din lägenhet. Jag har stor respekt för dina förväntningar som säljare och gör alltid allt vad jag kan för att både säljare och köpare i slutändan ska vara nöjda. Jag är övertygad om att vi gjorde allt vi kunde för just din försäljning och givetvis är allt hanterat legalt. Jag personligen är inte nöjd med att du inte är nöjd till fullo, det tar jag med mig. Skatteberäkningen är mailad för några månader sedan, jag provar skicka den igen. Önskar dig allt gott. mvh Sabina

Mikael A skrev om Emma Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Har köpt en bostad i Sunderbyn där Emma Holm agerade säljare. Mina förväntningar var att jag hade en ganska komplicerad resa framför mig då detta var mitt livs första fastighetsköp. Emma var väldigt skicklig i sin yrkesroll & gjorde allt för att göra en för mig invecklad procedurer väldigt enkel & lättförstådd. Stort plus för Emmas engagemang och att hon gjorde sig tillgänglig både på & utanför kontorstid för att kunna svara på och vägleda mig genom vägen till att bli husägare. Min sammanfattning är att om jag genomför ytterligare ett fastighetsköp i framtiden så kommer jag absolut att vända mig till Emma på Svensk Fastighetsförmedling i Luleå. Läs mer
    2019-10-22 Emma H svarar Mikael A
    Varmaste tack Mikael för er rekommendation, så mycket fina ord! Det glädjer mig enormt att ni tycker det har gått smidigt. Jag är övertygad om att ni kommer trivas i er nya fina bostad. Hälsningar Emma

Andreas S skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Vi köpte en lägenhet på 75kvm på Kronan. Tyckte vi fick ett mycket bra bemötande och hjälp med de frågor och funderingar vi hade. Taina var bra på att informera om vad som skulle hända och hur allt skulle gå till.
    Sammanfattat är vi väldigt nöjda! Läs mer
    2019-10-02 Taina H svarar Andreas S
    Hej Andreas, tack för de fina orden! Jag jobbar hårt för att det ska kännas så tryggt som möjligt för alla parter och det känns bra att ni är nöjda! Allt gott!

Henrik M skrev om Andreas Aspholme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Andreas gav ett bra intryck och skötte allt seriöst Läs mer
    2019-10-02 Andreas A svarar Henrik M
    Tack Henrik för att du tog dig tid att lämna rekommendation och hoppas du trivs i din nya bostad.

Nelly L skrev om Taina Helme en del av Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Jag har köpt en bostadsrätt och blev väldigt väl bemött av mäklaren. Taina levde väl upp till mina förväntningar och jag kände mig väldigt trygg genom hela köpet av min första bostad. Läs mer
    2019-10-01 Taina H svarar Nelly L
    Hej Nelly,
    Tack för att du tog dig tid att skriva rekommendationen! Kul att ha fått hjälpa till med köpet av din första bostad och jag hoppas att du kommer trivas.

Carl-Johan C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Luleå
    Det gick bra och smidigt. Mäklaren var bra påläst och hade ett glatt och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-10-01 Sabina H svarar Carl-Johan C
    Tack för din rekommendation Carl-Johan! mvh Sabina