Mäklare Skåne Lund Svensk Fastighetsförmedling Lund Charlott Stockenberg
Charlott Stockenberg
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2017

Läs vad 37 Läs vad Charlott Stockenberg

• Mattias S skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-04-27

Försäljningen blev bra med en liten bit över begärt pris. Proffsig, kunnig, förtroendeingivande.
    Inför försäljningen blev vi lovade hjälp med att deklarera husförsäljningen där reavinst etc ska deklareras, något vi tycker är lite klurigt. Efter försäljningen (när det var dags att deklarera) skickade vi flera mail där vi efterfrågade denna utlovade hjälp, men fick inte ens svar. Därav en 3:a istället för en 5:a. Läs mer
    2019-05-02 Charlott S svarar Mattias S
    Hej Mattias! Tack för din feedback! Den uppskattas! Jag har sökt dig för ett samtal och beklagar att ni känner er bortglömda. Självklart önskar jag hjälpa er, så att er försäljning blir fullständig. Tveka inte att ringa mig så hittar vi en lösning. Med vänlig hälsning Charlott
  • Erik G
    Erik G skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-04-16

* Såld bostadsrätt till utgångspris.
    * Bra dialog med mäklaren och tydliga besked.
    * Förvänta oss ett lägre slut pris när vi gick in projektet men fick det som mäklaren värdera det till.
    * En bra upplevelse med ett bra resultat. Läs mer
    2019-04-16 Charlott S svarar Erik G
    Hej Erik!
    Jag är tacksam för att din/er upplevelse blev som förväntat eller t.o.m bättre!
    Det blir alltid bra när man har ett bra samarbete!
    Ser fram emot att ses igen!
  • Stefan L skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-04-16

Jag är mycket nöjd med bemötandet då vi köpte en villa i Löddeköpinge. Läs mer
    2019-04-16 Charlott S svarar Stefan L
    Hej Stefan!
    Tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att tycka!
    Tveka inte att höra av dig om ni har funderingar.
    Jag ser fram emot att se er igen på tillträdet!

Önskar en fin Påskhelg!
  • Johannes K
    Johannes K skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-04-11

Vi har köpt en bostadsrätt i Lund, för vilken Charlott var mäklare. Charlott gav sannerligen ett mycket professionellt bemötande. Hon hade en bra presentation av lägenheten vid visningstillfället, och var väldigt tålmodig och tillmötesgående efter visningen, där vi inväntade ett bankbyte.

Mina förväntningar på en mäklare är tämligen höga. Jag uppskattar bland annat professionalism, tydliga förklaringar, och ödmjukhet. Charlott levde upp till alltsammans.

Jag vill tillägga att Charlott efter avtalsskrivning var snabb med att skicka kontrakt till vår bankkvinna och återkoppla till oss. Något som skapar trygghet i köpet, tillit till mäklaren och firman hon representerar, och förhindrar eventuell stress.

Jag vill varmt rekommendera Charlott! Läs mer
    2019-04-11 Charlott S svarar Johannes K
    Hej Johannes!

Stort tack för dina ord!
    Jag är glad att ha kunnat hjälpa er att bli ägare av ert nya hem och hoppas verkligen att vi ska leva upp till era förväntningar även i framtiden.
    Det peppar mig till att vara ännu bättre i nästa möte!

Hade det funnits en reco för köpare hade jag skickat en femma tillbaka!

Vi ses igen på tillträdet!
  • Emma L skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-04-10

Vi köpte vårt drömboende och vi är ytterst tacksamma för det. Vi har aldrig köpt en bostad tidigare och kanske är det så att jag hade andra förväntningar än vad som är rimligt att ha på en mäklarbyrå. Mina förväntningar var att mäklaren är en mellanhand mellan köpare och säljare och att en mäklarbyrå finns för stöd på båda sidor.

Vi fick en förhandsvisning då vi förhandlat fram ett pris med ägarna via mäklaren ett par hundratusen över utropspriset- samma pris förhandlades fram tre gånger totalt, så vi var mycket osäkra på köpet. Trots att det var vårt drömboende så höll vi på att backa ur köpet på grund av att samma pris "accepterades" så många gånger - men sedan drogs accepten tillbaks, för att sedan fastställas igen. Vi var osäkra på vad som var sant eller falskt. MIn make fick ett samtal efter första accepten eftersom mäklaren inte visste om att vi var gifta för att höra om han ville lägga ett högre bud. Det var extremt förvirrande.

Dagen innan påskrift visste vi inte om vi skulle få skriva på, eller om det ens fanns en accept trots allt. Omöjligt att få tag på mäklaren. Försökt många gånger på sms, mail och telefon, utan framgång. Vi sa till oss själva att om vi inte hört något före klockan åtta på kvällen så drar vi oss ur. Det var vårt drömboende, men det är för mycket pengar att lägga om det inte finns någon trovärdighet i köpet. Klockan halv åtta kvällen fick vi besked om att vi skulle infinna oss för påskrift nästkommande dag kl 9 på morgonen - detta via ett sms. Vi hade en diskussion om vi skulle genomföra det, eftersom det inte fanns tilltro till byrån från vår sida - var detta på riktigt nu? Eftersom det var vår drömbostad så genomförde vi köpet. Fast jag har skrivit på finns en osäkerhet hos mig om vi faktiskt har köpt huset. Det var en extremt förvirrande upplevelse för mig och min make.

Efter köpet så ville vår bank få kontraktet. Jag försökte nå mäklaren under några timmar på dagen - mailade, smsade och ringde. mäklaren skrev i ett mail på eftermiddagen att det skickar kontraktet och objektsbeskrivningen direkt till banken och att allting är löst. Några vekckor senare får jag ett samtal från banken om att det inte är inskickat och att det behövs för att vi ska kunna lägga upp lånet. Vilket väcker ytterligare en osäkerhet på om köpet är genomfört. Det står inget på Booli eller hemnet om slutpriset så som det gör på hus som sålt efter "vårt", så det finns en rädsla hos mig att detta inte gått rätt till. Är allting inskickat? Är saker gjorda? Jag hoppas att vi inte är bostadslösa om en och en halv månad för att saker blivit felbehandlade. Nu tror jag inte det, men en liten del av mig vågar inte hoppas på att vårt köp är genomfört förrän vi får våra nycklar till vår nya bostad.

Som sagt så har jag aldrig köpt en bostad tidigare och det är möjligt att detta är en vanlig gång vid husköp och att jag bara är dåligt insatt, men min känsla har varit stor osäkerhet och liten trovärdighet både under och efter köpet. Läs mer
    2019-04-10 Charlott S svarar Emma L
    Hej Emma!

Efter vårt samtal hoppas jag att era frågetecken har rätats ut och att vi har en bra kontakt i framtiden. Vårt mål är att genomföra en trygg affär för både köpare och säljare och önskar minimera alla överraskningar. Ni är varmt välkomna att ventilera eventuell oro med oss och vi vill bemöta er på bästa sätt.

Ser fram emot att träffas på tillträdet! // Charlott Stockenberg
  • Andrea R skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-03-27

Vi köpte en fantastisk villa på två plan på Malvavägen i Dalby.
    Vår mäklare visade prov på stor finess i de snabba beslut som kom att fattas från oss som köpare. Hon har elegant kunnat möta våra behov utan att för den delen göra avkall på sitt uppdrag gentemot säljaren. Vi är glada och nöjda över att ha fått en sådan kompetent mäklare att förvalta vårt drömboende. Läs mer
    2019-04-10 Charlott S svarar Andrea R
    Hej Andrea. Jag är så tacksam för den fina Recon, det värmer. Jag önskar er stort lycka till i er nya bostad och är övertygad om att ni kommer att trivas utmärkt! / Charlott
  • Ann-Christine J skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-02-18

Vi fick hjälp med att sälja vår bostad och upplevde att mäklaren hjälpte och stöttade oss till 100%. Läs mer
    2019-02-19 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Ann-Christine J
    Stort tack för bra samarbete! Ser fram emot att träffa er igen på tillträdet. /Charlott S
  • Susann N skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-02-11

Vi har både köpt och sålt bostadsrätt via Charlott Stockenberg som har skött båda affärerna på ett engagerat och proffsigt sätt. Vi rekommenderar verkligen att anlita Charlott när ni skall handla med en bostad!
    Med vänlig hälsning Läs mer
    2019-02-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Susann N
    Hej Susann! Tack för dina ord. Så glad jag blir att ni är nöjda. Jag hoppas att vi får möjlighet att ses igen. / Charlott S
  • Rouzbeh P skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-02-09

Klar och redig! Gav tydlig information från första början och jobbade hårt för att få lägenheten såld. Lyckades! Läs mer
    2019-02-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Rouzbeh P
    Hej Rouzbeh! Det glädjer mig att du är nöjd med försäljningen och tackar för ett fint teamwork. / Charlott S
  • Ragnhild N skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-02-08

Kunnig!
    Bra känsla för hur man gör objektet attraktivt!
    Bra strategisk förmöga! Läs mer
    2019-02-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Ragnhild N
    Tack för en fin Reco och för ett bra samarbete. Vi ses igen i mars! / Charlott S

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Lund

Mikael Haraldsson