Jennie Pembert
Registrerad mäklare sedan 2016-07-01
Aktiv på Reco.se sedan 2017-01-25
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att möta människor i olika skeden i livet och få hjälpa dem att göra sitt livs affär. Jag älskar att följa människor genom processen och framförallt att överträffa deras förväntningar.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
För att jag älskar mitt arbete och har stort driv och engagemang. Jag har viljan att göra riktigt bra affärer.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig umgås jag med min familj och mina vänner, gärna tillsammans med god mat. Läs mer

Läs vad 127 Läs vad Jennie Pembert

• Erik B sålde sin bostad med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-07-16

Jag har precis sålt min 2rums lägenhet på Limhamn efter ett över tre månaders försäljningsförsök med en annan mäklare.

Jennie var rak, tydlig och trevlig och i sin kommunikation. Alltid nåbar (inom rimlighetens gränser). Hon var väldigt mån om att ge mig en faktabaserad värdering av min lägenhet istället för att ge mig en värdering baserad på vad jag ville höra.

Min köpare var ny på den svenska bostadsmarknaden och Jennie hjälpte hen igenom den svenska köpprocessen (juridik, bank och praxis) på ett, ur min synvinkel, tryggt sätt. Det är enkelt att sälja i högkonjuktur, men i kristider som denna krävs en kompetent säljare för att ro affären i hamn.

Sammanfattningsvis - Jennie är en ytterst kompetent mäklare och hade fler mäklare varit som henne hade både den svenska bostadsmarknaden mått bättre och den svenska mäklarkåren haft bättre rykte. Jennie rekommenderas starkt. Läs mer
    2020-08-09 Jennie P svarar Erik B
    Tack snälla Erik för dina fina ord. Jag blir både rörd och glad.
    Med vänlig hälsning Jennie Pembert
  • Pontus G köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-06-28

Limhamn
    Sålde min bostadsrätt och varit mycket proffsig i allt. Överträffade mina förväntningar i pris, fått suverän info o goda råd under hela säljprocessen.
    Bästa mäklaren jag haft. Läs mer
  • Caroline H sålde sin lägenhet med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-05-22

Limhamn
    Det är inte lätt att hitta en mäklare som passar. I beräkningen ingår bla mäklararvode, utgångspris försäljningsområde, försäljningsstatistik, omdömen, men även personkemi. Efter att ha träffat Jennie och tre andra mäklare, bestämde jag mig för Jennie. Hon var säker i sina argument och hade dessutom underlag för dessa.
    Jennie valde att gå ut med ett noga övervägt utgångspris vilket gav både mig som säljare och potentiella köpare en rättvis bild av var köpeskillingen skulle hamna.
    Jennie är oerhört rak som person och försäljningsorienterad vilket passar mig väldigt bra. Samarbetet har känts ärligt och öppet med målet att vi BÅDA ska vara nöjda.
    Jag kan varmt rekommendera Jennie Pembert! Läs mer
    2020-05-23 Jennie P svarar Caroline H
    Tusen tack för dina fina ord, det värmer. Stort tack för förtroendet, väldigt kul att du känner dig nöjd. Tack för gott samarbete!
    Med vänlig hälsning, Jennie Pembert
  • Mikkel S
    Mikkel S sålde sitt hus med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-05-09

Bunkeflostrand
    Jag har båda köpt och sålt hus av och med Jennie Pembert. Vi valde Jennie för hennes professionella tillgång till yrket. Hon är altid rak på sak och levererar altid på alla avtal man har under processen. Man känner att hon har en genuin intressa för att lyckas med dig på båda sidorna av bordet. Det känns helt enkelt tryggt, säkert och professionelltt att handla fastighet med Jennie Pembert. Läs mer
    2020-05-13 Jennie P svarar Mikkel S
    Tack snälla för era fina ord! Tack för gott samarbete. Lycka till framåt, vi ses snart igen.
    Mvh Jennie Pembert
  • Christine D
    Christine D köpte sitt hus med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-05-01

Vintrie
    Vänlig tillmötesgående lyhörd kunnig o rekommenderas verkligen .

Nöjd köpare
    Christine Dofsand Läs mer
    2020-05-06 Jennie P svarar Christine D
    Tack snälla för de fina orden. Så roligt att du hittat ditt rätta hus. Välkommen till Vintrie.
    Med vänlig hälsning Jennie Pembert
  • Sean A köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-04-29

Väldigt hjälpsam och trevlig! Skötte allt professionellt. Läs mer
    2020-04-29 Jennie P svarar Sean A
    Tack så mycket för era fina ord! Grattis till er fina bostad. Vi ses snart igen!
    Med vänlig hälsning Jennie Pembert
  • Marcus O köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-04-27

3:a
    Limhamn
    Jennie var vår mäklare under vårt första bostadsköp. Hon kändes från början till slut pålitlig, professionell och transparent vilket gav oss en extra trygghet mitt i allt. Vi kommer högst sannolikt kontakta Jennie när det är dags att sälja vår bostad i framtiden. Läs mer
    2020-04-27 Jennie P svarar Marcus O
    Stort tack för era fina ord, det värmer! Välkomna till våra kvarter!
    Med vänlig hälsning Jennie Pembert
  • Mikaela N köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-04-22

Limhamn
    jag har köpt en lägenhet i Limhamn.
    Fint och naturligt bemötande. Lätt att prata med. förstående.
    tog sig god tid att visa lägenheten
    mycket positivt med denna mäklare Läs mer
    2020-04-22 Jennie P svarar Mikaela N
    Tack snälla Mikaela för dina fina ord! Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad, vi ses snart igen!
    Med vänlig hälsning Jennie Pembert
  • Harald E sålde sin lägenhet med hjälp av Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-03-31

4:a
    Bunkeflostrand
    Under normala förhållande säkert en väldigt duktig säljare. Verkar trevlig och informativ, hon har gjort allt vad hon kunnat i detta läge vi nu befinner oss i och lyckats att sälja min mammas lägenhet Läs mer
    2020-03-31 Jennie P svarar Harald E
    Tack snälla för era fina ord. Jag hoppas att ni ska känna er nöjda med allt till slut, trots märkliga omständigheter. Vi ses snart igen!
    Med vänlig hälsning Jennie Pembert
  • EVA K skrev om Jennie Pembert en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

2020-03-31

Vi har sällan träffat en skickligare yrkesutövare än Jennie Pembert, oavsett vilket yrke det gäller. Vid det här laget har vi varit med i ett tiotal fastighetsaffärer och kan konstatera att hon är en outstanding mäklare – lyhörd och inkännande, jobbar stenhårt med varje detalj, är tydligheten själv när det exempelvis gäller juridik och riktigt tuff (men schysst) i affärer.
    När vi mötte Jennie för första gången var vi i ett pressat läge, vi behövde sälja vår kära Limhamnsvilla fort och till ett bra pris, trots att våra förutsättningar inte var de bästa. Men med sin trygga, härliga optimism fick Jennie oss snabbt på banan och inom kort kände hela familjen att det här var ju riktigt kul! Vi hade ett enastående samarbete med Jennie från början till slut, med tät kommunikation. Totalt tog processen mindre än två veckor och inte en detalj slarvades bort. I slutändan var vi supernöjda, och vi fick intrycket att köparna kände samma sak. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-03-31 Jennie P svarar EVA K
    Tack så mycket för alla fina ord, jag blir väldigt glad och rörd. Stort tack för förtroendet, vi ses snart igen!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Malmö Limhamn

Jennie Pembert