Tobias Enckell

Tobias Enckell

Tobias Enckell är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Malmö

Tobias Enckell har varit registrerad mäklare sedan 2009-07. Tobias Enckell har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-05 och har fått 56 omdömen med ett betyg på 4.9. Tobias Enckell har haft 53 försäljningar sen 2020-12 och har tillfrågat 96% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att kunderna lägger ett väldigt stort ansvar i dina händer. När du sedan förvaltar det förtroendet och sedan överträffar förväntningarna så infinner sig en känsla som är grym.

Hur ser din drömbostad ut?
Ett nybyggt enplanshus vid Karlshamns kustlinje. Huset ska ha en stor tomt med tallskog runtomkring. Det ska även ha funkiskaraktär med stora fönsterpartier och funktionell planlösning.

Vad vet vi inte om dig?
Jag älskar att vara ute i naturen och tar gärna med mig ett fiskespö på utflykten.

Försäljningar 2020-12 - 2021-11

Läs vad 56 Läs vad Tobias Enckell

• sålde sin lägenhet med hjälp av Tobias Enckell en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö
    • Malmö Centrum
    2021-11-10
    En väl genomförd förmedling av vår bostad från första mötet till kontraktssigneringen. Lyhört, professionellt, engagerat, metodiskt och kunnigt utfört av Tobias i alla delar från styling/fotografering till hantering av visningar och budgivningsprocess. Med Tobias får du som säljare en trygg fastighetsmäklare med lång erfarenhet och ett avslappnat sätt, som guidar dig på bästa sätt genom din bostadsaffär.
    2021-07-09
    Trevlig, seriös och proffsig.
    Hej Mats! Jag tackar ödmjukast för förtroendet. Vi hörs för framtida affärer! Tobias Enckell
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Tobias Enckell en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö
    2021-07-01
    Very respectful and thoughtful plan for buyer
    Hi! Thanks for those nice words. You are more than welcome back to me when ever you have questions about the current market och if you decide to move in the future! Remember that the more prepared you are, the better deal you make =) Tobias Enckell
    2021-06-26
    Seriöst bemötande utan typiska säljarfasoner
    Hej Ola, Tack för dom fina orden. Det är verkligen något jag eftersträvar i mitt mäkleri. Mitt mål är att alla säljare och köpare ska känna så som du beskriver. Hoppas vi ses i framtiden och att jag kan få hjälpa dig igen. Tobias Enckell
  • sålde sitt hus med hjälp av Tobias Enckell en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö
    • Tygelsjö
    2021-06-17
    Absolut bästa mäklaren vi har mött! Bra uppdatering varje dag om vad som händer i försäljningen och bra handledning genom hela affären. Toppen!
    Hej Hilda, Vilka superlativ! Jag blir verkligen glad av att läsa er kommentar och ni kommer få det kanon i nya huset i Ystad. Vi ses. Tobias Enckell
    2021-05-25
    Proffsigt och enligt alla önskemål!
    Tack Sanna, Det var verkligen roligt att hjälpa dig flytta igen. Nu ska vi bara hitta det huset som känns som "the one". Vi hörs framåt Tobias Enckell
    • Nydala
    2021-05-08
    Vi sålde en bostadsrätt i Malmö, ingick i dödsboet efter min mor. Min/vår uppfattning om Tobias är att han Trevlig, kunnig och professionell. Tobias har lotsat oss genom hela säljprocessen så det har känts tryggt och komfortabelt. Vi har hela tiden varit fullt uppdaterade och informerade; känt att Tobias bryr sig.

Med vänlig hälsning,
    Åke Burman
    Tack för fina ord Åke! Det blev bra för alla inblandade. Tobias Enckell
    2021-05-06
    Mycket bra!
    Vi köpte bostadsrätt via Tobias.
    Tobias hjälpte oss med svar på våra frågor, följde upp och fick oss att känna trygghet i vår bostadsaffär.
    Supernöjda och skulle varmt rekommendera Tobias!
    Hej Viktor. Jag blir superglad av att läsa det ni skrivit. Det betyder såklart jättemycket att ni säger så. Hoppas ni trivs bra i nya bostaden. Tobias Enckell
    2021-05-04
    Jättenöjd! Köpte en bostadsrätt vi Tobias. Tobias var trevlig, kompetent och tydlig. Jag upplever att mäklaren levde upp till mina förväntningar och överträffade även vissa förväntningar. Supernöjd!
    Hej Fanny. Exakt dom orden du skriver, är det jag försöker eftersträva i alla mina affärer. Därför blir jag extra glad när jag läser ditt omdöme. Om det finns något jag kan hjälpa till framåt så tveka inte att höra av dig. Tobias Enckell
  • Anders  B
    köpte sitt hus med hjälp av Tobias Enckell en del av Svensk Fastighetsförmedling Malmö
    2021-05-04
    Tobias hjälpte oss med försäljning & köp. Otroligt professionell genom hela processen & jag kan varmt rekommenderar honom till alla som funderar på att sälja eller köpa!
    Hej Anders! Även om vårt uppdrag bara omfattade att skriva kontrakt denna gången så är jag mycket glad över betyget 5/5. Tack snälla Tobias Enckell