Martin Adolfsson
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2018

Läs vad 19 Läs vad Martin Adolfsson

• Alexander A skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-06-15

Väldigt proffsig och trevligt bemötande. Rekommenderar varmt Martin Adolfsson som mäklare. Läs mer
  • Karl G skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-05-29

Sålt lägenhet. Martin var professionell, fixade ett bra säljpris, och viktigaste av allt; snabba och ärliga svar.

Knakig engelska men fortfarande värd maxbetyget! Läs mer
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-04-04

Tryggt och enkelt från början till slut Läs mer
    2019-04-05 Martin A svarar Rickard S
    Tack Rickard att jag fick förtroendet att sälja din fina lägenhet! Hoppas du kommer trivas bra i nya lägenheten, Trevlig Vår/sommar!
  • Lars Hilding H
    Lars Hilding H skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-02-08

Ett utmärkt samarbete emellan mig och Martin Adolfsson/mäklaren som fick affären att snabbt gå i hamn. Alla nöjda 👍
    Anders Hillert Läs mer
    2019-02-14 Martin A svarar Lars Hilding H
    Tack Anders för den fina rekommendationen! Det är alltid lika roligt när vi träffar gamla trogna kunder, ha en riktigt fin dag!
  • Carl L skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-02-07

Engagerad, lyhörd och trevlig. Läs mer
    2019-02-14 Martin A svarar Carl L
    Tack Calle för att jag fick hjälpa er sälja erat fina hus! Nu ska jag hjälpa er hitta ett nytt hus, vi hörs inom kort! Tack för fin rekommendation
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-01-21

Oengagerad mäklare, hänvisade till sin assistent för vidare frågor. Jag drog igång budgivningen, tidigt på tredje dagens morgon las sista budet (långt över utgångspriset). Trodde allt var klart, 12 timmar(!) senare kommer ytterligare ett bud. Mig hade mäklaren inte ens kontaktat under tiden (jag drev ju budgivningen och skötte mig själv, var tydligen inte värd ett samtal). På förmiddagen den fjärde dagen skriver han att ett avslut snart är nära, "han ska bara kolla med två till först". Då brann det i skallen på mig, jag skrev att alla som ville hade haft gott om tid att lägga bud och att jag ville ha ett omedelbart besked. Han svarar: "Ja precis, som jag skrev är ett avslut nära, jag ska bara få tag på säljaren". Nej, du skrev att du skulle försöka få tag på två till och om vi inte avslutar nu så måste jag tänka över mitt beslut" svarade jag. Då plötsligt gick det tydligen bra att avsluta affären! Så jävla nonchalant beteende, senare samma dag tog hans chef hand om kontraktsskrivningen och hon talade till mig och säljaren ungefär som om vi hade någon mental funktionsnedsättning. Sämsta mäklarfirma jag varit med om tror jag. Läs mer
    2019-02-11 Martin A svarar Susanne F
    Hej Susanne,

Tack för att du tagit dig tid att lämna feedback till oss. Om vi får den här typen av synpunkter tycker vi att det är viktigt att se om det finns saker vi kan förbättra och förändra utifrån situationen ifråga för att se om det kan användas för att förbättra kundupplevelsen vid liknande situationer.

Det vi kommit fram till här är att kommunikationen mellan dig och Martin kunde varit bättre, vi ser tydligt att Martin inte insett att dina förväntningar på budgivningsprocessen inte motsvarade hur det faktiskt ser ut i dagens marknad. Med de nya kraven från bankerna och den allmänna försiktigheten hos spekulanterna så har tiden från visning till kontrakt tredubblats det senaste året, så även om vi förstår din frustration kring budgivningsprocessen så är fyra dagar från visning till kontrakt i det närmsta rekordsnabbt i dagsläget. Mäklare arbetar för att tillvarata säljarens intresse vad det gäller slutpris, så i det fall det finns möjlighet för en säljare att få in fler bud om man har tålamod i ett extra dygn är det inom vår omsorgs- och rådgivningsplikt att rådge säljaren att vänta. Det är dock upp till säljaren att ta beslut om när vi ska vänta in spekulanter och när vi ska avsluta budgivning.

Vad det gäller hanteringen vid kontraktsskrivning så är vi mycket bekymrade över att du haft en så negativ upplevelse av kontraktsgenomgången. Vi vet i allmänhet relativt lite om våra kunders tidigare kunskaper och erfarenheter av att skriva under köpehandlingar och det är en av våra viktigaste skyldigheter att tillse att de vi skriver kontrakt med till fullo förstår avtalets innebörd och skyldigheterna det medför. Vi ber om ursäkt för att vi gått igenom kontrakten så grundligt att du tagit illa upp, det var inte alls vår avsikt med kontraktsgenomgången.

Med vänlig hälsning
    Ina & Martin
  • Madeleine Ö skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2019-01-17

Seriös, inkännande och professionell mäklare som hjälpte oss att köpa en förstalägenhet. Vi kände oss trygga genom hela processen. Läs mer
    2019-01-23 Martin A svarar Madeleine Ö
    Tack för en fin rekommendation Madeleine! Tillträdesdagen närmar sig med stormsteg, spännande för Minna!
  • André W
    André W skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

2018-12-20

Redan vid första mötet fick jag en väldigt bra uppfattning av Martin. Han gav ett seriöst intryck och fick mig att känna god tillit.

Under processens gång fick jag kontinuerliga uppdateringar om hur det låg till med försäljningen och kunde därmed känna att han gjorde allt för att det skulle bli så bra som möjligt för samtliga parter.

Martin gjorde ett väldigt bra jobb överträffade mina förväntningar. Skulle därmed starkt rekommendera honom som mäklare.

God jul!
    André Läs mer
    2018-12-20 Martin A svarar André W
    Hej André, Det var väldigt kul att hjälpa dig sälja din fina lägenhet på Ektorpsvägen! Tack för en riktigt fin rekommendation, Hälsa hela familjen nu och ha en riktigt fin jul!
  • Mattias Ö skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Sålt lägenhet. Mycket bra mäklare Läs mer
    2018-12-20 Martin A svarar Mattias Ö
    Tack Mattias för den fina rekommendationen, Ha en riktigt fin jul med familjen!
  • Leif L skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Bra kund lyssnare. Vi är mycket nöjda kunder Läs mer
    2018-12-20 Martin A svarar Leif L
    Tack så mycket Leif! Det var väldigt roligt att hjälpa er sälja lägenheten på Edinsvägen! Ha en riktigt god jul!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Staffan John