Magnus Dahlgren
Registrerad mäklare sedan 1991
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-02 - 2020-01
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag ger den bästa lösningen för dig som kund! Din bostadsaffär är en av de största och viktigaste händelserna i ditt liv. Därför är valet av fastighetsmäklare inget som ska lämnas åt slumpen. Jag har jobbat som mäklare på Svensk Fastighetsförmedling i 28 år och åker fortfarande med glädje till jobbet varje dag.

Vad gör du helst på fritiden?
Mitt största fritidsintresse är triathlon. Jag har genomfört flertalet Ironmantävlingar och någon gång skall jag kvalificera mig till World Championship på Hawaii, jag vet bara inte när.

Hur ser din drömbostad ut?
Vårt fritidshus i Kalmar ligger mig varmt om hjärtat.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har varit både nordisk och svensk mästare i Jet Ski Freestyle. Läs mer

Läs vad 132 Läs vad Magnus Dahlgren

• Anders S köpte sitt hus med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-11-22

Lagerlunda
    Köpt en mindre villa i Norrköping. Magnus är kunnig, trevlig och engagerad. Trots att vi som köpare strulade så löste han affären på bästa sätt. Kan varmt rekommendera honom till andra. Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Göran H sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-11-13

Vilbergen
    Har sålt en bostadsrätt, hade träffat Magnus tidigare och fått ett gott förtroende för honom, därför valde jag honom som mäklare.

Hade naturligtvis förväntningar på ett bra utfall av försäljningen, och det blev bättre än förväntat tack vare Magnus.

Jag är mycket nöjd, då jag har befunnit mig utomlands under hela processen, lämnade bara nyckeln när vi träffades sedan fick både städning och fotograf hämta nyckeln hos Svensk fastighetsförmedling. Läs mer
  • Peter H
    Peter H sålde sitt hus med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-11-11

Abborreberg
    Vi har sålt vår villa i Lindö med stor hjälp av Magnus.

Magnus är väldigt professionell i sitt bemötande och ger ett stort förtroende som yrkesman.

Den plan- och försäljningsstrategi som Magnus presenterade i början av våra kontakter har han fullföljt vilket gav ett mycket bra resultat. Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Marie H sålde sitt hus med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-11-11

Abborreberg
    Tack Magnus för all hjälp vid försäljningen av vårt hus! Vi har fått ett mycket proffsigt bemötande från början till slut! Du kommer att vara vårt självklara val även vid ev framtida försäljningar. //M&P Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Hans H sålde sitt hus med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-11-05

Norrköping
    Jag har sålt fastigheten. Mäklaren var proffsig och det gick snabbt. Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Claes K köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-11-05

Söder
    Jag har köpt en 2:a på söder i Norrköping. Magnus har varit väldigt hjälpsam, flexibel och informativ. Trots kort varsel fick jag en egen specialvisning då jag idag inte bor i Norrköping. Magnus har sedan sett till att jag smidigt kunnat sköta affären på distans. Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Towe E sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-10-27

Rambodal
    Positivt:
    Första mötet bra.
    Bra bemötande.
    Bra feedback av mäklarassistent.

Konstruktiv kritik:
    Tidigare köpar information kopierades över till annonsen på Internet, dock visade den fel över hur fastigheten var planerad, visade hur det gammla såg ut fast mäklare varit och tittat vid första mötet.

Kanske liten grej men jag upplever att det ska gå "så fort dom möjligt" och att det bara ska säljas utan att faktiskt ändra små saker som är felaktiga innan, så information i blivande köpares ögon vid första anblick på Internet inte stämmer. Dock ändrades detta när jag informerade om det som behövde uppdateras.

Efter visning - ingen feedback hur det gått, kontakten fick vi själva ta för att få information.

Vid försäljning - gick fort, dock hade mäklaren bråttom därifrån - min upplevelse blev då att mäklaren bara ville därifrån. Det hde varit bättre om mäklaren hade stannat kvar och följt upp så att vi i lugn och ro hade kunnat ställa frågor som vi hade funderat på.

Med tanke på den procent som mäklare tar för arbetet så tycker jag detta ovan är tråkigt att skriva. Tycker inte om att ge kritik men tänker att detta är konstruktivt, till nästa gång går det alltid att göra annorlunda. Det handlar om mycket pengar och för min del vill jag känna att personen som ska hjälpa oss inte ska stressa igenom "finliret" ' förstår att det är en tuff bransch.

Tack för hjälpen. Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Marcus L skrev om Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-10-24

Sålt lägenhet och köpt hus.
    Bra engagemang och driv för hitta en bra lösning.
    Återkopplade snabbt under köpprocessen. Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Michael P köpte sitt hus med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-09-30

Norrköping
    Inger förtroende, erfaren mäklare Läs mer
    Magnus D gillar detta
  • Erika H köpte sitt hus med hjälp av Magnus Dahlgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

2019-09-30

Norrköping
    Kolla all fakta själv och lyssna inte på vad Magnus säljer in. Lätt att få tag på så länge det gynnar honom. Läs mer

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Norrköping

Malin Fingal