Alla kategorier Mäklare Jämtland Östersund Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Östersund

Svensk Fastighetsförmedling Östersund

Prästgatan 25, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Östersund!

Vi förmedlar bostäder, kommersiella fastigheter, skog och tomter i och omkring Östersund. Fritidshus och tomter i Storlien, lägenheter och villor i Östersund och skogspartier i närområdet är några av de fastigheter vi förmedlar just nu.

Hos oss kan du som är intresserad se de objekt som är till salu, ställa frågor och få råd och stöd inför affären. Undrar du vad din fastighet kan vara värd eller funderar du på att sälja? Kontakta oss så utför vi en fri värdering och svarar på eventuella frågor!

Kom gärna förbi och säg hej på Bobutiken på Prästgatan!

Läs vad 178 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Östersund

• Dennis B
    Dennis B skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Han var ambitiös, omtänksam, lyhörd, engagerad och målmedveten.
    Tyvärr har Östersundshem huvudansvaret
    för sin 1:a br nyproduktion Fjällblicken
    men saknar folk med erfarenhet av br, så
    Svensk Fastighetsförmedling har fått agera
    förutom säljbiten. Läs mer
  • Britt H
    Britt H skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Trevlig
    Hade inte mycket kontakt efter att köpet skett
    - jag bestämde mig snabbt efter 1 visning
    Sedan har all kontakt skett gm byggföretaget Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra bemötande och hantering av allt. Läs mer
  • Rolf S
    Rolf S skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra och snabba beslut, lätt att få kontakt med Läs mer
  • Claes Göran E
    Claes Göran E skrev om Bengt Eklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Han var helt fantastisk ända till kontraktet skulle skrivas då åkte han på semester utan att meddela oss när vi pratades vid fredag innan vi fick tag på en annan mäklare på företaget för att få veta status. Efteråt fungerade det bra med hjälp av den andra mäklaren. Läs mer
  • Mats E
    Mats E skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Rak, enkel och mycket noggrann. hon tog sig mycket tid att jag skulle förstå alla detaljer i avtalet. jag skulle absolut använda hennes tjänster i framtiden om det skulle vara aktuellt. Dock kan jag först min frus första intryck där hon upplevde EvaLena som lite för framfusig. Läs mer
    2018-01-17 Evalena L svarar Mats E
    Hej! Tack för din snälla ord och rekommendation. Ber om ursäkt om jag överrumplade frun. Hoppas det gick bra sedan.
  • Runar J
    Runar J skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Mycket bra skött. Proffsigt! Vänligt bemötande. Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra intryck bra engagemang bra struktur på mötena Läs mer
  • Leif A
    Leif A skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Det var bra fick ett mycket bra förtroende när jag var på visningen. Likaså när vi gick igenorm alla papper. Läs mer
  • Sara J
    Sara J skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Svår att få svar ifrån då vi efterfrågade uppgifter för att göra klart allt kring tomtköp för nyproduktion. Läs mer
  • Ola B
    Ola B skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Evalena är vänlig och trevlig men jag har en del synpunkter:
    1- Säljaren av ägerlägenheten (Markkabeln) har inte motsvarat förväntningarna när det gäller att förse mig med information. Nu mer än ett halvår efter köpet har jag och mina grannar fortfarande inte fått ritningar, uppgifter om vilka leverantörer som använts, kontaktuppgifter om något går sönder, garantiuppgifter, etc. Jag har inte heller fått tillgång till besiktningsprotokoll men har förstått att byggföretaget har godkänt avvikelser och jag vet inte vilka. Jag och mina grannar har också upptäckt byggfel som man har lovat att åtgärda. Det är min uppfattning att Evalena inte har företrätt köparen som man kunnat förvänta. Hon borde åtminstone tagit kontakt med Sv Fastighetsförmedlings jurister och tagit reda på vad som hade kunnat göras för att sätta press på säljaren. Det är väl ändå så att man som köpare ska kunna lita på att mäklaren även företräder köparen när det gäller lagar och regler.
    2. i samband med köpet uppgav Annalena ett felaktigt kontonummer till klientmedelskontot vilket orsakade en hel del bekymmer med min bank. Slarvigt helt enkelt.
    3. Även mina grannar har nämnt liknande synpunkter, framförallt inte den ordning på dokument och åtaganden man bör förvänta sig av en mäklare
    3. Sammanfattningsvis gissar jag att oordning och misstag är ett resultat av att hon tar på sig för många uppdrag. Läs mer
  • Viktor L
    Viktor L skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Över förväntan. Proffesionellt och lättsamt. Läs mer
  • André O
    André O skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    En bra mäklare som kunde det jag anser att en mäklare ska hjälpa mig med vi inköp av bostad. Läs mer
  • Morgan B
    Morgan B skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Ointresserad, inte alls förberedd och dålig att möta en dialog Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vid de möten vi haft har Dane varit vänlig, professionell och tydlig med information. Han är alltid lätt att få kontakt med och har varit mycket hjälpsam i stort som litet. Jag skulle rekommendera Svanberg till vänner och bekanta. Läs mer
  • Emil K
    Emil K skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vi var mycket nöjda med Dane när vi köpte vårt hus. Hade han inte svar på våra frågor så tog han reda på dom snabbt. Var han upptagen när man ringde så ringde han alltid tillbaka så fort han kunde. Som sagt så är vi jättenöjda. Läs mer
  • Marcus P
    Marcus P skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Uppfattar Evalena Lindvall som en mycket professionell och ambitiös mäklare. Förstår behovet av tempo vid försäljning vilket är ovanligt i Östersund. Läs mer
    2018-01-17 Evalena L svarar Marcus P
    Tack för rekommenationen! Härligt när det blir som man tänkt sig och önskar!
  • Susiette D
    Susiette D skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Svår att få tag på.
    Återkopplar sent på mail och telefon.
    Ingen uppföljning efter köp. Läs mer
  • Mats O
    Mats O skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Oangagerad vid visning. Läs mer
  • Håkan O
    Håkan O skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vi är riktigt nöjda med Evalena.
    I vårt samarbete så ingick art samtidigt sälja vårt hus i Gällö och kunna teckna oss för en nybyggd lägenhet i Östersund.
    Vi är försiktiga av oss och tordes inte gå föräras fort fram.
    Lägenheten som vi tecknat förhandsavtal på hölls åt oss längre än vi kunnat begära.
    Vårt hus således till begärt pris efter ett antal månader och bi kunde så att säga ”ro båten i hamn och det känns fantastiskt” Läs mer
    2018-01-16 Evalena L svarar Håkan O
    Tack för era vänliga ord! Hoppas ni trivs nere vid stranden. Tacksam för er rekommendation.
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vi är mycket nöjda med Linda.
    Vi får alltid mycket fint bemötande från henne.
    Vi upplever att hon är kompetent och proffsig.
    Hon är glad, trevlig och lyhörd.
    Linda har mer än väl uppfyllt våra förväntningar. Läs mer
  • Margit Elisabet Kristina L
    Margit Elisabet Kristina L skrev om Bengt Eklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vi önskade att Eklund skulle sälja vår fastighet så vi fick ju vänta ett tag.Men det blev mycket bra i slutändan. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra. Vi är nöjda med både försäljning och köp. Dane är snabb i sin respons via mail och mobil.

Anser att överlämningen efter köp från Svenskfast. till Östersundshem med ny kontaktperson var mycket otydlig. Läs mer
  • Kristina W
    Kristina W skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    bemötande tålmodigt, gott och varmt. kändes pålitlig och alltid nåbar, Läs mer
  • Erik V
    Erik V skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Inte så snabb respons. Upplevde att vi fick efterfråga handlingar flera gånger inför tomt-tillträde. Läs mer
  • Ronja O
    Ronja O skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Jag är i helheten väldigt nöjd med Evalena som mäklare. Läs mer
    2018-01-16 Evalena L svarar Ronja O
    Hej! Hoppas ni trivs i ert hus och att renoveringen blev bra och som ni önskade. Lycka till i framtiden!
  • Yvonne E
    Yvonne E skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Inte så engagerad som jag önskat. För få visningar. Mäklaren verkade inte så intresserad att få huset sålt. Läs mer
  • Filip N
    Filip N skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Trevlig men mycket dålig på att återkoppla. Fick jaga henne flera gånger när jag förväntade mig återkoppling. Man har nog med huvudvärk under budgivningen. Då förväntar jag mig att jag skall bli uppringd. På fredag eftermiddag kl. 17 så ringer jag då jag vill slippa all ågren över helgen. Med svaret. Den andra budgivaren gav upp i morse. Fick inget svar på varför hon inte ringde direkt. Jävligt mycket huvudvärk i den budgivningen i onödan pga Evalena Läs mer
    2018-01-16 Evalena L svarar Filip N
    Hoppas du trivs i din nya lägenhet med den härliga utsikten.
  • Elise H
    Elise H skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Jag blev bra bemött. Han gav ett intryck som jag litar på, sedan är det omständigheter som gör att säljare och mäklare också måste komma överens. Jag är väldigt nöjd med min hjälp till ett bra boende, jag trivs toppenbra. Tack Dane. / Elise. Läs mer
  • Conny N
    Conny N skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Konstigt uppträdande. Definitivt ingen mäklare som jag skulle använda vid min egen försäljning. Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Har bara positivt att säga,har haft Eve Lena som kontakt.
    Klockren Läs mer
  • Jan Olof P
    Jan Olof P skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Min upplevelse är hittills positiv.
    Erik kan lyssna, agera och leverera.
    "Affären" blev lyckad.
    Ny utmaning stundar.
    En skogsfastighet skall säljas.
    Erik får då en ny chans.
    Upp till bevis!
    /Jan-Olof Läs mer
    2018-01-16 Erik O svarar Jan Olof P
    Kul att höra, tack! Vi hörs om nästa affär, skall se till att den blir bra också!
  • Pär B
    Pär B skrev om Christina Birkemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra bemötande, vänlig och professionell
    Seriös och kunnig. Läs mer
  • Stig F
    Stig F skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Kunnig och erfaren. Rak i sin kommunikation. Bra bemötande Läs mer
    2018-01-16 Evalena L svarar Stig F
    Tack för dina ord. Hoppas ni trivs!
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Christina Birkemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Jag fick ett positivt och proffessionalitet bemötande och tydliga svar på mina frågor Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Positivt, trevlig, rutinerad. Mäklaren sålde hus till oss och intrycket var mycket bra. Vi hade redan en annan mäklare för vår egen försäljning. Läs mer
  • Bertil N
    Bertil N skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Hur bra som helst. Toppen. Proffsig. Håller vad hon lovat.
    Bra bemötande. Hennes självsäkerhet och glada sätt smittar av sig och gör ett trovärdigt intryck. Hon lever upp till min förväntan på en bra mäklare. Läs mer
    2018-01-15 Evalena L svarar Bertil N
    Tack snälla för dina positiva ord! Mycket trevligt och glädjande!
  • Anders E
    Anders E skrev om Christina Birkemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    fullt godkänd rekommenderas gärna till andra kunder Läs mer
    Christina B gillar detta
  • Kanlayanee P
    Kanlayanee P skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra, proffesionellt bemötande. Saklig och kunnig. Trevlig och lättsam att ha med att göra. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    OK, träffat flera mäklare i ärendet Läs mer
  • Annette L
    Annette L skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra och trevligt bemötande på alla sätt! Men så att säljare skulle lämna kvar en skoter, snöslunga och en gräsklippare. Gjorde affären på kontoret i Östersund och kom sen ut till fastigheten och där fanns bara en gräsklippare. Ett minus där.
    Men annars nöjda med köpet. Läs mer
    2018-01-15 Erik O svarar Annette L
    Tack för kommentaren och kul att ni är nöjda, synd dock att ni inte hört av er kring utrustningen tidigare. Har nu pratat med säljaren som kommer att lösa detta.
  • Fritjof H
    Fritjof H skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Har hjälpt till med allt jag bett om, om något negativt har det varit lite långa ledtimer vid mailkontakt. Läs mer
    2018-01-15 Evalena L svarar Fritjof H
    Hoppas du trivs i ditt nya boende! Lycka till i framtiden!
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Erik är en väldigt trevlig, noggrann och driven mäklare som verkligen levererade ett snabbt och bra resultat. Därför anlitar vi honom igen när det kändes otroligt bra förra gången vi jobbade tillsammans. Läs mer
    2018-01-15 Erik O svarar Kristina H
    Tack Kristina. Får passa på att tacka för det nya uppdraget också!
  • Alexandra J
    Alexandra J skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Mycket fint bemötande inför visning.
    Valde dock visningsdag utan tanke på pågående kulturevenemang vilket vi tror påverkade antalet på visningen mycket.

Dålig kommunikation gällande fotografen (som var rätt oskön) vilket ledde till att han ej hade med sig korrekt utrustning.

I slutändan mycket nöjd med pris och förhandling gjort av mäklarn. Läs mer
    2018-01-15 Linda K svarar Alexandra J
    Tack A för bra feedback! Härligt att höra att du blev mycket nöjd över slutpris! Du har helt rätt att vi ska synka visningstider med kulturevenemang.
  • Lars-åke L
    Lars-åke L skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Helt adekvat bemötande , inget att erinra Läs mer
    2018-01-15 Linda K svarar Lars-åke L
    Tusen tack för din rekommendation och grattis till ert nya fina boende!
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Bra bemötande och bra kontakt under hela processen. Professionell och trevlig.
    Lite strul dock mellan mäklare och Riksbyggen då tillträdelsedagen var ett datum och inflyttningsdatum ett annat Läs mer
    2018-01-15 Linda K svarar Gunilla B
    Tack Gunilla för fin rekommendation! Hoppas du trivs med nytt boende och haft en fin jul och nyår!
  • Lars O
    Lars O skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Trevligt bemötande och bra visningar. Påläst och kunnig. Läs mer
    2018-01-15 Linda K svarar Lars O
    Tack för rekommendationen och att du var nöjd med mina visningar :-)
  • Karl Gunnar F
    Karl Gunnar F skrev om Bengt Eklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Mycket bra! Proffesionelt!Rekommenderar! Läs mer
    2018-01-15 Bengt E svarar Karl Gunnar F
    Tack för trevligt svar och omdömme
  • Karin H
    Karin H skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Trevlig, snabb, kunnig och professionell i sitt bemötande. Läs mer
    2018-01-15 Linda K svarar Karin H
    Åh, det fina ord! Tusen tack! Och hoppas ni stormtrivs i ert nya fina hus.
  • Erik P
    Erik P skrev om Linda Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Gott proffsigt bemötande. Endast positiva upplevelser frånsett att man vid några tillfällen hade svårt att komma i kontakt med mäklaren samt få återkoppling på några frågor vi hade. Läs mer
    2018-01-15 Linda K svarar Erik P
    Tack för feedback och din rekommendation !

Prästgatan 25, 831 31 Östersund