Solvej Kuhn
Registrerad mäklare sedan 2004
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-10 - 2019-09
Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är energisk, noggrann och är bra på att få bäst betalt för bostäderna. Dessutom är jag väldigt empatisk, glad och tillgänglig. Jag älskar att få hjälpa mina kunder på bästa och tryggaste sätt vid livets olika vägskäl.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag njuter oftast av korta stunder här och nu, då jag har väldigt lite fritid. Annars gillar jag att läsa och resa till varma ställen för sol och bad.

Hur ser din drömbostad ut?
En fläskig våning mitt i en storstad! Jag älskar puls, liv och rörelse!

Vad vet vi inte om dig?
Att jag ligger tio-i-topp som mäklare inom vår kedja Svensk Fastighetsförmedling 2017. Läs mer

Läs vad 55 Läs vad Solvej Kuhn

• Ulrika L köpte sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

2019-10-14

Skinnskatteberg
    Trevligt bemötande vid köp av sommarstuga. Kändes väldigt bra, då det var första gången med sådant köp för oss. Läs mer
  • Anna J köpte sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

2019-10-14

SALA
    Jag har köpt en villa.
    Trevlig ton från mäklaren. Men kanske inte koll på fakta om bostaden. Fakta var ganska lätt att få fram. Läs mer
  • Aili Martta M sålde sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

2019-10-13

Surahammar
    Sålde min mammas bostad för ett år sedan. Fick ett vänligt och proffesionellt bemötande. En mycket angenäm affär Solvej Kuhn är kunnig, tydlig och vänlig! Läs mer
  • Andreas H sålde sin stuga med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

2019-10-12

Sala
    Sålt fritidshus.
    Mycket entusiastisk, positiv och engagerad mäklare.
    Utmärkt bemötande som som resulterade i en snabb försäljning.
    Kan varmt rekommendera denna mäklare. Läs mer
  • ANDERS L köpte sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

2019-10-12

Surahammar
    Köpte ett hus i surahammar, och är väl överlag nöjd, Läs mer
  • Fia J köpte sin lägenhet med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

Surahammar
    Köpt en lägenhet. Blev bemött på otrevligvis av mäklaren samt för ivrig för att göra affärer Läs mer
    2019-10-11 Solvej K svarar Fia J
    Hej Fia,
    Tack för ditt omdöme. Det är viktigt för mig att mina kunder är nöjda med hur jag utfört mitt uppdrag. Jag är uppriktigt ledsen över att du inte upplevde mitt bemötande under ditt bostadsköp på ett tillfredsställande sätt. Jag tar till mig dina ord och ska verkligen tänka på att inte agera på ett sätt som kan uppfattas så som du beskriver.

Vänligen Solvej Kuhn, Franchisetagare Svensk Fastighetsförmedling Surahammar
  • Louise F köpte sin lägenhet med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

Surahammar
    Jag tycker inte att mäklaren i fråga har levt upp till mina förväntningar. Innan köpeprocessen började så förväntade jag mig att mäklaren skulle ha koll på alla detaljer kring bostaden och att jag skulle kunna vända mig till henne med mina frågor och funderingar. Men tyvärr så verkade mäklaren vara mer förvirrad och opåläst än vad jag har varit. Vid enkla frågor som t.ex leverantör av kök så har mäklaren inte kunnat svara och fått sitta och googla fram rätt svar till mig. Intrycket jag fått har varit att mäklaren inte har kunnat svara på frågor om bostaden, viktiga avtal och papper har inte kommit fram och kommunikationen har varit dålig mellan mäklaren och kunden. Jag har fått veta viktiga detaljer i mitt bostadsköp i för sen tidpunkt i processen och jag har inte alls fått förtroende för mäklaren. Jag tycker mäklaren har varit oprofessionell och gett ett virrigt intryck, och jag skulle inte använda mig av denna mäklare igen. Läs mer
    2019-10-11 Solvej K svarar Louise F
    Hej Louise,
    Tack för telefonsamtal samt ditt omdöme. Jag uppskattar verkligen att du tagit dig tid att ge mig feedback. Som mäklare är man mellanman mellan säljare och köpare, det är säljaren som ska ge mäklaren all information om bostaden då det är säljaren som också är ansvarig över att informationen är korrekt. Jag är ledsen över att jag inte mötte upp dina förväntningar i samband med ditt bostadsköp. Jag tar till mig din feedback och ska tänka på hur jag informerar om rutiner och ansvar i mina kundkontakter framöver.

Vänligen Solvej Kuhn, Franchisetagare Svensk Fastighetsförmedling Surahammar
  • Maire B sålde sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

Ramnäs
    Sålde 70-talsvilla i Ramnäs. Solvej var en jättebra mäklare. Kändes som att träffa en gammal god vän. Läs mer
    2019-10-11 Solvej K svarar Maire B
    Ett stort tack för ditt fina betyg och din rekommendation, det värmer! Jag önskar dig en fortsatt fin höst och trevlig helg! Bästa hälsningar, Solvej
    Solvej K gillar detta
  • Daniel E köpte sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

Mamre
    Svar på alla frågor. Bra kunskap. Läs mer
    2019-10-11 Solvej K svarar Daniel E
    Stort tack Daniel för ditt betyg och rekommendation! Allt gott! Bästa hälsningar, Solvej
    Solvej K gillar detta
  • Eva-Lotta W sålde sitt hus med hjälp av Solvej Kuhn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sala

Sala
    Vi sålde vårt lilla torp och blev bemötta på ett proffsigt sätt. Solvej ser även människan och är väldigt human. Mina förväntningar var att få torpet sålt vilket vi fick. Vi har ingen erfarenhet av att sälja men vi blev guidade på bästa sätt. Otroligt skönt att lägga över allt till en som vet hur man går till väga och som kan svara på frågor man har i såna här situationer. Läs mer
    2019-10-11 Solvej K svarar Eva-Lotta W
    Tusen tack för dina fina ord och din rekommendation, så glad att du är nöjd med mig som mäklare! Du vet var jag finns om du önskar hjälp längre fram. Varma hälsningar, Solvej

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Sala

Camilla Andersson