Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn

Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn

Låt dig förföras av Simrishamns vackra natur, och ta hjälp av oss på Svensk Fastighetsförmedling om du vill ha tips och råd kring bostäder här i trakten!

Här finns ett stort antal fritidshus och Simrishamn riktigt blomstrar under sommarmånaderna. Kommunen livnär sig främst på turism, tillverkningsindustri, sjukvård, jordbruk och fiske. Och så fruktodling, förstås. Fruktodlingarna kring Kivik står för mer än en tredjedel av hela den svenska produktionen och äpplena har till och med sin egen högtid i slutet på september.

Kommunen har ett varierat landskap med en vacker kust, böljande jordbruksslätter och även skog i de norra delarna. Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan området i detalj och vi hjälper dig från start till mål i din fastighetsaffär!

Läs vad 102 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn 2

• köpte sitt hus med hjälp av Kajsa Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    2021-06-10
    mycket trevligt bemötande. kunde kanske ha lagt lite tid på att kolla att alla inblandade budgivare hade sina finanser i ordning.
    2021-05-17
    Köpt gård på Österlen. Trevligt och ärligt bemötande både via telefon och på visning. Återkom med svar på de flesta av våra frågor om fastigheten som dök upp. Lätt att få kontakt med. Sammanfattningsvis en ung, trevlig och 'oförstörd' mäklare, finns inget negativt att säga. Det som kan förbättras är tiden för visningen som var för kort pga Coronarestriktionerna. Mer tid behövs för att göra en tillräckligt omfattande bedömning av en så pass stor investering som en husaffärer innebär.
  • Per V
    2021-05-07
    Sålt avstyckad Skånegård

Ib har på ett utmärkt och mycket tydligt och lättfattligt sätt rådgivit oss genom hela processen och på ett snabbt och effektivt men ändå fullständigt transparent sätt förmedlat fastigheten till ett snabbt avslut som vi är mycket nöjda med.

Kan varmt rekommenderas !
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kajsa Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    2021-03-23
    Redan vid första kontakten med Kajsa förstod Vi att hon skulle bli den fastighetsmäklare som vi sökte.
    Kajsa uppfyllde alla våra förväntningar på absolut bästa sätt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kajsa Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    2021-03-22
    Glad, tillmötesgående och professionell.
    Tummen upp för Kajsa
    2021-03-13
    Otroligt trevligt och proffsigt bemötande, snabb återkoppling och information. En suverän mälklare!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    2021-03-12
    Vi har köpt en bostadsrätt.
    Vi blev trevligt bemötta och allt gick snabbt och lätt.
    Tycker dock att mäklaren skulle erbjudit handsprit och kanske bjudit på en kopp kaffe.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    2021-03-02
    Bostadsrätt i Abbekås
    Bra bemötande
    Uppfyllde våra förväntningar
  • sålde sitt hus med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    • KIVIK
    2021-03-02
    Ib är en fantastisk mäklare alltid trevligt bemött han levde upp till alla våra förväntningar. Trevlig att ha och göra med.
  • köpte en tomt med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    2021-02-03
    Vi har om allt går i lås köpt en tomt, all kontakt hittills med IB har varit över förväntan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kajsa Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    • Glemmingebro
    2021-01-30
    Hon engagerar sig väldigt bra i hela processen
    2021-01-28
    Köpt Brf.lägenhet. Blev bemött bra av dem som var inblandade men tycker att det var oordning och stökigt i köpet. Det togs för enkelt på uppgiften och jag saknade information som jag förväntades känna till. Sen hade jag frågor om det fanns lägenheter längre norr om den lägenhet jag blev erbjuden men det fanns det inte. Trots att det inte fanns några lägenheter så finns det fortfarande lägenheter på er hemsida som presenteras till salu som ligger norr om den jag köpt. Nä, faktiskt lite stökigt och oproffsigt.
    Kan iofs bero på mig, men det vet jag ju inte.
    2021-01-22
    Kajsa skötte försäljningen av vår andelslägenhet i Vik med den äran. Det gick smidigt och det var bekvämt för oss.
    2021-01-04
    Bostadsrätt i Simrishamn såld.
    Från första samtalet har Kajsa varit jätteproffsig samt personlig, glad och jättetrevlig. Perfekt kombination! Vi kommer att rekommendera henne till släkt och vänner :)
    2020-12-23
    Hej, jag tycker Kajsa är väldigt vänligt och tillmötesgående, lätt att få tag på och väldigt informativ.
    En bra upplevelse att köpa lägenhet med hjälp av Kajsa.
  • Siv K
    2020-12-11
    Sålt vårt hus. Ib är en fantastisk mäklare. Tog hand om oss på ett utomordentligt sätt, lyssnade på oss och gav oss råd. Vi kunde kontakta honom när som helst och han ställde alltid upp för oss.
    Ib var noggrann med att förklara hur försäljningen skulle gå till och hur han själv skulle agera vid visning osv. Ib stod upp mot alla förväntningar vi hade.
    Ni kan vara ytterst stolta över denna mä'klare och vi kommer att rekommendera honom om någon frågar oss.
    Önskar Er en God Jul
    Siv
    2020-12-10
    Köpt bostad, en bra kontakt under processen. Säger varken bu eller bä då det var ganska enkelt och en rak process.
    2020-12-10
    Köpt radhus som precis börjat byggas. Blivit väl mottagen gällande både allmänna frågor men även för visning av demohus.

Min upplevelse är att det fungerat mkt bra i kontakten med Ib o övrig personal.
    2020-12-10
    Nyproduktion av radhus i bostadsrättsform, Ib visar på god erfarenhet och arbetar metodiskt. Trevlig i sitt bemötande lätt att kommunicera med. Har ett mycket bra stöd av backoffice-kontoret gällande marknadsföring och avtal etc
    2020-10-24
    Jag sålde en bostadsrätt och Kajsa ordnade detta snabbt och professionellt.
  • sålde en tomt med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    • Blentarp
    2020-10-20
    Sålt marken i Blentarp. Han var hjälpsam och kunde alltid nå honom
    2020-10-16
    Riktigt bra mäklare.
    Engagerad både före och efter köp\sälj.
  • köpte en tomt med hjälp av Kajsa Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    2020-10-15
    Vi är jättenöjda
    Hon svarar på varje tel.samtal.
    Lämnade svar på alla vara frågor.
    Hela processen gick väldigt smidigt.
    Tack för väldigt bra jobbat.
    Mvh Jerzy Grabowski
    2020-10-08
    Bra och snabb återkoppling. Känns kompetent och förtroendeingivande.
    2020-10-07
    Köpte bostadsrätt och fick bra hjälp eftersom jag samtidigt var tvungen att sälja min bostadsrätt. Lätt att boka visning, även med kort varsel.
    2020-10-04
    Fint bemötande, proffsig och effektiv. Men för högt arvode.
    2020-10-04
    Ib är verkligen serviceminded och löser allt som kommer i hans väg på ett smidigt sätt.
    2020-10-02
    Sålt villa i Skurup.Proffsig, saklig och lugn. Med Ib kan man känna sig säker.
    Han är född till mäklare.
    2020-10-02
    Bra på alla sätt och vis.
    Smidig afär.
  • Gunnar B
    2020-08-18
    Sålt andelslägenhet i Viks fiskeläge. Snabb service, bra avslut till högre pris än förväntat och lätt att få kontakt.
    Väldigt nöjd!
  • Maria A
    2020-08-07
    Ib kan vi varmt rekommendera, mycket kunnig inom sitt gebit och bra på att ta hand om säljare och kunder. Stort kontaktnät via Svensk Fastighetsförmedling.
    2020-07-30
    Trevlig och kunnig! Bra bemötande och hjälpsam
    • Kivik
    2020-07-23
    Andelshus i Kivik. Han lyckades få ett pris som är All-time-high för andelen. Vi antog det lägre anbudet eftersom vi förstod att den med högst bus nog kunde bli ganska besvärlig innan köpet skulle bli klart. Svensk fastighetsförmedling hade sålt andelar tidigare vilket gjorde att de hade bilder som kunde återanvändas.
    • Rydsgård - Centralt
    2020-06-05
    Kan varmt rekommendera Ib. Kom omgående tillbaka när man hade sina frågor om min husförsäljning. En underbar person att ha att göra med.
    Tusen tack, det har varit ett nöje att få hjälpa dig Ib Bergenholtz
  • köpte sitt hus med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    2020-05-08
    Köpte hus i södra Skåne från usa. Ib gjorde det smidigt.
    Tack, jag försöker vara smidig Ib Bergenholtz
    • Brösarp
    2020-04-28
    Jag har köpt en tomt som förmedlades av Ib.
    Ib var mycket trevlig, men behövde flera gånger påminnas om saker han lovat att göra. Lite svår att få tag på också. Men som sagt, väldigt trevlig.
    • BRÖSARP
    2020-04-27
    Vi har genom Ib Bergenholtz köpt en fantastik bostad utanför Brösarp på Österlen. God service, genuint engagemang samt förmedlat god kontakt mellan oss köpare och säljare. Rekommenderas!
    Tusen tack för de orden, värmer i hjärtat Ib Bergenholtz
    • BRÖSARP
    2020-04-24
    Toppen ! Verkar vara mycket kunnig. och tillförlitlig.

Trevlig och svarar fort på frågor. Jag kan rekommendera honom !
    Tusen tack, det har varit en glädje att få hjälpa er Ib Bergenholtz
    2020-04-20
    Min man och jag köpte ett hus i Skivarp. När vi gick på visning vi träffade mycket trevlig och sympatisk mäklare Ib. Under samtalet han bort alla våra bekymmer. Kontraktet undertecknades i en mycket trevlig atmosfär. Vi är mycket glada över att vi hade möjlighet att träffa Ib Bergenholtz under ett så viktigt beslut som att köpa ett hus. Tusen tack!
    Tack, det gläder mig dessa vänliga ort Ib Bergenholtz
    2020-04-18
    Sålt mitt hus. Ib skötte sig stålande så är mycket nöjd.
    Tusen tack. Är du nöjd blir jag glad Ib Bergenholtz
    2020-03-20
    Sålt en liten andelslägenhet på Österlen. Det tog lite tid, men mäklaren var envis och positiv och till slut såldes den. Blev mycket bra bemött och ff. a gick själv försäljningen väldigt smidigt!
    2020-02-06
    Köpt en liten hästgård.
    Snabba svar, snabb återkoppling, flexibel, vänlig, rolig, förtroendeingivande, glad och sakkunnig!
    Alla mina förväntningar har mötts till 100%.
    Är mycket glad och nöjd!
    Tummen upp för Ib!
    2020-02-01
    Svårsåld fastighet , friliggande villa såldes av Ib. Fint och proffesionellt bemötande. Ville få fastigheten såld och Ib lyckades 👍🏻🙏🏻. Efter många års försök är det äntligen över. ( om köpare inte drar sig ut).

Bra upplevelse!
    Tusen tack för dessa värmande ord Ib Bergenholtz
    2020-01-30
    Ib var partisk med säljaren.
    Jag var tydlig från start med inflyttningsdatum och det lovade han att det gick att ordna. Samma dag vi ska skriva kontrakt säger han att det datumet inte fungerar för ena säljaren letar bostad. Att vi själva får städa i så fall.
    Efter att vi utfört besiktning av huset och bokat datum för kontraktskrivning så läggs det in ny visning för fler spekulanter.
    Inget har genuint från hans sida och det känns olustigt alltihop.
    • Rydsgård
    2020-01-28
    Trevlig och hjälpsam. Ivriga att hjälpa till
    2020-01-26
    Ib har hjälpt mig att sälja mina fastigheter och har gjort fantastiskt bra arbete. Ib har stor kunskap och kännedom om marknaden och hanterar processen på att mycket professionellt sätt. Jag kan rekommendera honom för alla uppdrag inom hans område.
    • Sjöbo
    2020-01-07
    Trevlig kille! Som höl igång trots alla röda dagar. Smidig och enkel affär.
    • Sjöbo
    2019-12-31
    Tolångavägen 11.

Gömd information om fukt på flera platsen i huset och det var en fuktskada redan innan som var dokumenterad.
    2019-12-24
    Jag har sålt, det har gått smidigt och bra
  • köpte sin stuga med hjälp av Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    • Nybrostrand
    2019-12-13
    Vi har köpt en sommarstuga.
    Bemötandet var casual och avslappnat= positivt.
    Inget stroppigt/snobbigt bemötande där mäklaren är klädd i kostym med slips. Han var anpassad till situationen.
    Mäklaren har levt upp till mina förväntningar och är mycket sympatisk och kunnig.
    Tusen tack, det värmer med dessa fina ord Ib Bergenholtz