Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn

Storgatan 12, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Låt dig förföras av Simrishamns vackra natur, och ta hjälp av oss på Svensk Fastighetsförmedling om du vill ha tips och råd kring bostäder här i trakten!

Här finns ett stort antal fritidshus och Simrishamn riktigt blomstrar under sommarmånaderna. Kommunen livnär sig främst på turism, tillverkningsindustri, sjukvård, jordbruk och fiske. Och så fruktodling, förstås. Fruktodlingarna kring Kivik står för mer än en tredjedel av hela den svenska produktionen och äpplena har till och med sin egen högtid i slutet på september.

Kommunen har ett varierat landskap med en vacker kust, böljande jordbruksslätter och även skog i de norra delarna. Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan området i detalj och vi hjälper dig från start till mål i din fastighetsaffär!

Läs vad 69 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn

• 2020-06-05

Iréne Mariann R skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Kan varmt rekommendera Ib. Kom omgående tillbaka när man hade sina frågor om min husförsäljning. En underbar person att ha att göra med. Läs mer
    2020-06-05 Ib B svarar Iréne Mariann R
    Tusen tack, det har varit ett nöje att få hjälpa dig
  • 2020-05-08

Anna-karin E skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpte hus i södra Skåne från usa. Ib gjorde det smidigt. Läs mer
    2020-06-05 Ib B svarar Anna-karin E
    Tack, jag försöker vara smidig
  • 2020-04-28

Henrik E skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag har köpt en tomt som förmedlades av Ib.
    Ib var mycket trevlig, men behövde flera gånger påminnas om saker han lovat att göra. Lite svår att få tag på också. Men som sagt, väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-04-27

Viktor J skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har genom Ib Bergenholtz köpt en fantastik bostad utanför Brösarp på Österlen. God service, genuint engagemang samt förmedlat god kontakt mellan oss köpare och säljare. Rekommenderas! Läs mer
    2020-05-05 Ib B svarar Viktor J
    Tusen tack för de orden, värmer i hjärtat
  • 2020-04-24

Jaan P skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Toppen ! Verkar vara mycket kunnig. och tillförlitlig.

Trevlig och svarar fort på frågor. Jag kan rekommendera honom ! Läs mer
    2020-05-05 Ib B svarar Jaan P
    Tusen tack, det har varit en glädje att få hjälpa er
  • 2020-04-20

Malgorzata D skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Min man och jag köpte ett hus i Skivarp. När vi gick på visning vi träffade mycket trevlig och sympatisk mäklare Ib. Under samtalet han bort alla våra bekymmer. Kontraktet undertecknades i en mycket trevlig atmosfär. Vi är mycket glada över att vi hade möjlighet att träffa Ib Bergenholtz under ett så viktigt beslut som att köpa ett hus. Tusen tack! Läs mer
    2020-04-20 Ib B svarar Malgorzata D
    Tack, det gläder mig dessa vänliga ort
  • 2020-04-18

Anders S skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt mitt hus. Ib skötte sig stålande så är mycket nöjd. Läs mer
    2020-05-05 Ib B svarar Anders S
    Tusen tack. Är du nöjd blir jag glad
  • 2020-03-20

Lena L skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt en liten andelslägenhet på Österlen. Det tog lite tid, men mäklaren var envis och positiv och till slut såldes den. Blev mycket bra bemött och ff. a gick själv försäljningen väldigt smidigt! Läs mer
  • 2020-02-06

Annette B skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt en liten hästgård.
    Snabba svar, snabb återkoppling, flexibel, vänlig, rolig, förtroendeingivande, glad och sakkunnig!
    Alla mina förväntningar har mötts till 100%.
    Är mycket glad och nöjd!
    Tummen upp för Ib! Läs mer
  • 2020-02-01

Annelie M skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Svårsåld fastighet , friliggande villa såldes av Ib. Fint och proffesionellt bemötande. Ville få fastigheten såld och Ib lyckades 👍🏻🙏🏻. Efter många års försök är det äntligen över. ( om köpare inte drar sig ut).

Bra upplevelse! Läs mer
    2020-02-01 Ib B svarar Annelie M
    Tusen tack för dessa värmande ord
  • 2020-01-30

Anneli H skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Ib var partisk med säljaren.
    Jag var tydlig från start med inflyttningsdatum och det lovade han att det gick att ordna. Samma dag vi ska skriva kontrakt säger han att det datumet inte fungerar för ena säljaren letar bostad. Att vi själva får städa i så fall.
    Efter att vi utfört besiktning av huset och bokat datum för kontraktskrivning så läggs det in ny visning för fler spekulanter.
    Inget har genuint från hans sida och det känns olustigt alltihop. Läs mer
  • 2020-01-28

Patrik Arne L skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Trevlig och hjälpsam. Ivriga att hjälpa till Läs mer
  • 2020-01-26

Päivi M skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Ib har hjälpt mig att sälja mina fastigheter och har gjort fantastiskt bra arbete. Ib har stor kunskap och kännedom om marknaden och hanterar processen på att mycket professionellt sätt. Jag kan rekommendera honom för alla uppdrag inom hans område. Läs mer
  • 2020-01-07

Magnus R skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Trevlig kille! Som höl igång trots alla röda dagar. Smidig och enkel affär. Läs mer
  • 2019-12-31

Khurram M skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Tolångavägen 11.

Gömd information om fukt på flera platsen i huset och det var en fuktskada redan innan som var dokumenterad. Läs mer
  • 2019-12-24

Jenny A skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag har sålt, det har gått smidigt och bra Läs mer
  • 2019-12-13

Karin Madeleine S skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har köpt en sommarstuga.
    Bemötandet var casual och avslappnat= positivt.
    Inget stroppigt/snobbigt bemötande där mäklaren är klädd i kostym med slips. Han var anpassad till situationen.
    Mäklaren har levt upp till mina förväntningar och är mycket sympatisk och kunnig. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Karin Madeleine S
  • 2019-12-12

Anders J skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Mäklaren har varit mkt rak, och korrekt och dessutom lite drivande vilket kan vara bra när man bor på annan ort som vi gjorde viss försäljningen av vår fasters hus i Nybrostrand.

Dessutom en proffsig bedömning av marknaden!

Hatten av! Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Anders J
  • 2019-12-12

Stefan P skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt bostadsrätt. Han har levt upp till alla förväntningar, varit tillgänglig och positiv.
    Kunde inte varit bättre. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Stefan P
  • 2019-11-15

Alexander C skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Ib är en komplett mäklare. Trygghet och smidighet under hela processen. Otroligt kunnig och ödmjuk Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Alexander C
  • 2019-11-15

Henrik Ibrahim Ahmed Ibrahim D skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt ett hus, mäklaren gjorde ett super jobb och är alltid tillgänglig, blev en snabb och smidig affär Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Henrik Ibrahim Ahmed Ibrahim D
  • 2019-10-22

Åke W skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Spjutgatan3 Tomelilla .Ib är en mycket kunnig och hjälpsam, glad o kreativ och målmedveten.med andra ord en toppenmäklare
    Tyvärr är det smolk i bägaren.pga.den tidigare mäklaren där förmodligen att sälja vår fastighet. Inte var särskilt angeläget.men kan säga att hon.var mycket vänlig. Återkommer ev.om detta. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Åke W
  • 2019-10-07

Gustav J skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jeg har kjøpt en gammel gård. Mäklaren var vennlig, positiv og ærlig. Han var kunnskapsrik både på prosessen, fastigheten og området og skapte tiltro. Mäklaren var dyktig og alltid tilgjengelig. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Gustav J
  • 2019-10-06

Ann O skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Har köpt ett hus och sålt två genom Ib. Han är erfaren, lyhörd, proffesionell och när jag ska sälja mitt nuvarande hus blir det självklart genom Ib. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Ann O
  • 2019-10-05

Monica F skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Han har otroligt bra bemötande kan på ett betryggande vis förmedla både de tekniska och ekonomiska förutsättningarna för vårt köp. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Monica F

Gisela D skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag har sålt fastighet och jag rekommenderar honom varmt.
    Han hade bra kontakt med mig under hela processen och jag kände att jag var i väldigt goda händer. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Gisela D

Ann-Sofie A skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Det var ett tag sen...men några saker: var inte engagerad i att visa runt i huset. Var inte sugen på att visa vind (visste inte vart nyckeln fanns) eller krypgrund, ville bara att det skulle räcka med att "allt är i sin ordning". Skickade korta sms utan "vänliga hälsningar" som man ibland inte fattade. Verkade vara rädd för att prata direkt...ringde ALDRIG utan det fick man själv göra. Var mycket dålig på att informera om extra visningar. Inget kaffe, vatten eller särskilt omhändertagande vid de två sittningarna som hade med kontraktet att göra. Ingen upplysning om lagfart om hur mycket eller när detta skulle betalas. Hade ingen aning om detta på tillträdesdagen. Han hade inte skickat underlaget för hur budgivningen gått till till mig innan. Han upplyste inte heller tydligt om hur den egentligen skulle gå till. Jag var så himla arg men tyckte mest synd om säljarna.. Jag har köpt och sålt lägenheter innan och varit på säkert minst ett hundratal visningar i mitt liv och denna mäklare är verkligen ett lågvattenmärke. Han ägnade mycket tid åt att prata om sitt eget nybyggda hus vid vattnet och vid ett tillfälle sa han "Jag får ju iaf mitt arvode".

Nä usch!! Läs mer
  • 2019-10-04

Lars Henning S skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Kanonbra. Mycket reko och tillmötesgående. Proffsig mot både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-03

Lars-Göran O skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt tomt
    Rak och tydlig
    Fungerade utmärkt
    Rekommenderas Läs mer
  • 2019-10-03

Maria Charlotta Viktoria Z skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har sålt en tomt. Ib bemötte oss med stor kunskap o vi fick förtroende för honom omgående. Priset var vi nöjda med och Ib hjälpte oss även med att räkna ut skatten o fyllde i blanketten. Vi är mer än nöjda med Ibs insats.
    Lotta och Martin Läs mer

Kjell C skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt min Pappas hus. Mäklaren var mycket bra och kunnig. Allt gick smidigt. Läs mer

Therése W skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålde ett hus i Skurup på 130kvm.

Ib var mycket hjälpsam och fanns alltid tillhands.

Förväntningarna var vad jag räknat med.

• Annika H

2019-06-03

Annika H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Jag har blivit bemött med respekt och har fått bra hjälp. Läs mer
  • Michelle W

2019-05-17

Michelle W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Jag har sålt en bostadsrätt, mäklaren var mycket trevlig och hjälpsam och jordnära vilket jag uppskattade.
    Överlag var min upplevelse väldigt bra allt gick snabbt och smidigt Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Michelle W
    Tusen tack Michelle ? kändes härligt att allt gick så smidigt! Gillar din underbara energi.
    Håller tummarna för att köp av nästa boende går lika bra.
  • Thomas J

2019-04-22

Thomas J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Vi sålde vår villa genom svensk fastighetsförmedling i Ystad och blev väldigt bra och positivt bemötta av mäklaren . Allting gick väldigt smidigt och vi fick svar direkt om vi hade några frågor Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Thomas J
    Tusen tack underbara Thomas och Tina ❤️
  • 2019-04-12

Thomas M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Vi är mycket nöjda med allting, bra och trevligt bemötande och smidigt med allting. Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Thomas M
    Tack Thomas!! Och tusen tack för den fantastiska tavlan ?
  • 2019-03-27

Adam L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Gick snabbt o lätt. Efter en hård ;) budgivning blev huset mitt. Du var ett mycket bra bollplank och jag har varit tacksam för all hjälp hela vägen. Läs mer
  • 2019-03-27

Harvey W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Excellent work! Well done. Thank you for everything. Läs mer
  • 2019-03-18

Arne L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    En mäklare med skinn på näsan! Så härligt att se och höra, en bra affärskvinna som såg till att både vi och säkert även säljaren blev nöjda. Så klart anlitar vi också henne nu när vårt eget hus ska säljas! Läs mer

Anders C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    En snabb affär som tillsammans med Varudeklarerat gav oss nöjda köpare .. precis som vi är! Kändes skönt att lämna över till Lottes trygga händer då vi bor en bit bort. Tack. Läs mer

Kent A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Tack för allt ditt engagemang Lotte! Läs mer

Susann B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Tack för all hjälp på ett smidigt och proffsigt sätt Lotte. Läs mer
  • 2019-03-08

Emelie A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Superbra och engagera mäklare 10/10 🌞 Läs mer
  • 2019-02-20

Gullmar N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Mycket trevlig och social mäklare med stor kunskap och erfarenhet. Kände oss trygga redan efter första mötet. Det gick snabbt att få ut försäljningen av vår villa och att den sen såldes på några dagar, ett extra plus. Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Gullmar N
    Tack Gullmar och Aina, ni underbara! Varit ett sant nöje. Mvh Lotte
  • 2019-02-18

Sofie I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Hjälpte oss som köpare av hus på ett både personligt och proffsigt sätt. Svarade på frågor vi hade och var påläst kring både huset i fråga och även mer generellt kring besiktning och ev. renoveringsbehov. Mindre faktafel rättades snabbt till.
    Skapade familjär stämning vid kontraktsskrivning och bidrog till en positiv och trygg känsla. Även som köpare var vi alltså mycket nöjda. Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Sofie I

Tusen tack Pontus!! Mvh Lotte Myrebris
  • Björn O

2019-01-10

Björn O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Mäklaren var hur bra som helst !!!det är viktigt med återkoppling, och det kände msn att det fanns!!! Läs mer
  • Margareta R

2018-09-26

Margareta R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Andelshus i Kivik. Var övertygad om att jag skulle köpa. Mäklaren läste av mig perfekt och var lyhörd över att jag önskade ett snabbt avslut.
    Visning kl 14.00 dag 1
    Kontraktskrivning 15.30 dag 1
    Pengar betalt 15.00 dag 2.
    Perfekt.
    Tack för det Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Margareta R
    Tack själv Margareta! Ett bra val och allt klickade. Må gott. Mvh Lotte Myrebris på Svensk Fastighetsförmedling
  • 2018-05-09

Anita N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Simrishamn
    Sålt vår villa och blivit väl omhändertagna från början till slut. Kändes tryggt och blev en härlig köpare verkligen. Tack för allt. Läs mer
    2019-08-19 Representant för Svensk Fastighetsförmedling svarar Anita N
    Tack själv! Så kul att allt blev bra. // Lotte