Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Katarina Bangata 26, 116 39 Stockholm — Visa karta

Vill du få ut det mesta av din bostadsaffär på Södermalm? Då har du kommit helt rätt! Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan våra områden och har koll på hela försäljningsprocessen från värdering och vad du ska tänka på inför visning till att hitta köpare och avslutad affär.

Vi trivs på Södermalm och brinner för att göra bostadsaffären trygg och smidig för dig som bor här, eller vill flytta hit. Vi vet hur du enklast tar dig till jobb eller skola och var de trevligaste restaurangerna ligger. Så, har du frågor eller funderingar kring ditt nuvarande eller framtida boende på Södermalm? Välkommen in!

Läs vad 495 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

• 2020-05-28

Kicki D skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi sålde vår bostadsrätt på Södermalm med hjälp av Elin.

Hon lyssnade verkligen in vad vi ville och vilka tankar och önskemål vi hade och det kändes som hon verkligen gjorde sitt yttersta för att förverkliga dem. Och när det inte gick riktigt som vi hade tänkt oss så hade hon ändå lösningar som gjorde att det gick bra till slut.

Professionell och personlig.

Kicki och Göran Dahlgren Läs mer
  • 2020-05-28

Emma H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en lägenhet via Elin och blev mycket väl bemötta. Hon var professionell, positiv, informativ och mån om att alla parter skulle vara nöjda. Läs mer
  • 2020-05-26

Marie Lenita N skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Köpte en 1:a på Söder och blev mycket bra bemött, mäklaren var närvarande och aktiv i processen. Läs mer
    2020-05-26 Daniel A svarar Marie Lenita N
    Stort tack för fin rekommendation Lenita! Hoppas att du kommer att trivas i din nya fina lägenhet! :)
  • 2020-05-22

Lena Jeanette E skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sälj med Elin!
    Hon är infriar alla förväntningar man kan ha på en mäklare. Elin har stor erfarenhet, inger lugn, är kompetent och gör allt för att försäljningen ska bli så bra som möjligt.

Det här var vår andra försäljning med Elin och vi skulle tveklöst välja henne som mäklare igen om det inte vore för att vi skulle flytta till en ny stad. Läs mer
  • 2020-05-21

Sofie N skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Rekommenderar Daniel alla dagar! Daniel är lyhörd, tillmötesgående, tillgänglig, lättsam -precis de egenskaper man vill ha hos en mäklare! Jag är mkt nöjd med Daniels insats! Läs mer
    2020-05-24 Daniel A svarar Sofie N
    Stort tack för den fina rekommendationen Sofie! Var ett rent nöje att hjälpa dig med din försäljning. Hoppas att ni hittar något nytt ni kommer att trivas i snart! :)
  • 2020-05-16

Anton C skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin var pålitlig, lättillgänglig, lätt att prata med och lyhörd. Vi kommer definitivt vilja använda oss av henne i kommande fastighetsaffärer! Läs mer
  • Gunilla L

2020-05-15

Gunilla L skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin är kunnig, hjälpsam och återkopplar enligt plan. Hon har underlättat vårt köpt av lägenhet och ska därför få sälja vår nuvarande bostad. Läs mer
  • 2020-05-15

Ulrika S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Mycket lyhörd på mina önskemål. Är tillmötesgående vid önskemål om extra visningar. Positiv, kunnigt och korrekt sätt vid hela försäljnings processen.
    Jag kan varmt rekommendera Elin.
    Ulrika S Läs mer
  • 2020-05-12

Carl H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin var jätteduktigt och vi skulle lätt tänka oss att använda henne igen :) Läs mer
  • 2020-05-08

Andreas P skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi sålde en bostadsrätt i Hammarby sjöstad. Ankie var alltid tillgänglig och kunnig i samtliga frågor.

Vi är jättenöjda med den service och det engagemang som vi fick! Läs mer
    2020-05-08 Ankie B svarar Andreas P
    Varmt tack för ert omdöme. Roligt att höra. Varit ett nöje att samarbeta och hoppas få hjälpa er på vägen framåt till ert nya hem också :=)
  • 2020-05-02

Lovisa G skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna var driven och motiverad som, trots det osäkra läget på marknaden, lyckades sälja min lägenhet till ett bra pris.

Hon känns genuin och smart och jag skulle rekommendera henne varm till min omgivning Läs mer
  • 2020-05-02

Fredrik Ö skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Proffsig med mycket erfarenhet. Anger förtroende. En av de bästa mäklare jag stött på. Läs mer
  • 2020-04-30

Magnus V skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har sålt vår lägenhet på Södermalm. Vi fick ett väldigt proffsigt bemötande från första kontakten till försäljningen var klar. Vi fick snabba svar på allt vi undrade över. Våra förväntningar på en mäklare har verkligen infriats.
    Vi är verkligen nöjda med Elin! Läs mer
  • 2020-04-29

Ida L skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jonna gjorde ett fantastiskt bra jobb som vår mäklare. Hon hade både säljare och köpare i åtanke och agerade på ett mycket professionellt sätt. Läs mer
  • ALIAKSANDR M

2020-04-29

ALIAKSANDR M skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Var mycket trevligt att köpa lägenheten med Elin. Allt gick bra och smidigt. Läs mer
  • 2020-04-28

Camilla V skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har sålt en bostadsrätt på Södermalm och har blivit väldig väl bemött av Elin från början till slut. Hon har ett glatt och positivt sätt som gör att man känner sig trygg. Som säljare har jag en förväntan att mäklaren är kunnig och att jag får uppriktiga svar på mina frågor och funderingar och det känner jag att jag har fått. Jag kan varm rekommendera Elin som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-27

Jenny Siw Inger D skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Vi har köpt en lgh som vår dotter ska bo i på Folkskolegatan 20.

Vi blev från första stund väldigt bra bemött av Jonna. Jag upplevde henne som proffsig, kunde svara på alla våra frågor och gav ett riktigt bra helhets intryck.

Under budgivningen så upplevde jag att hon hade både säljare och köpare i åtanke för att båda parter skulle bli nöjda.

Jag kommer definitivt att rekommendera Jonna och Svensk fastighetsförmedling till andra. Läs mer
  • 2020-04-27

Fredrika F skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Proffsig och erfaren med stor känsla för att skapa bästa affären! Generös med tid för att hjälpa till även efter försäljningen och svar på allehanda frågor man som säljare har. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-04-27 Ankie B svarar Fredrika F
    Tack Fredrika för ditt trevliga omdöme. Vad roligt att höra. Finns här och när som helst framöver för råd och tips när ni vill. Allt gott!
  • Niklas B

2020-04-26

Niklas B skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Hade kontakt med Jonna angående fyror i Hammarby Sjöstad. Jonna tipsade om några alternativ som jag tittade på, varav en av dessa blev den jag köpte. Jonna återkopplad regelbundet och tog med sig mina synpunkter vilket till slut gjorde att vi kunde nå en överenskommelse med säljarna. Jag är mycket nöjd med Jonna och Svenskfast som hjälpt mig att både sälja och köpa bostad nyligen. Läs mer
  • 2020-04-24

Peter B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bra driv. Väldigt nöjd med Elin :) Läs mer
  • 2020-04-23

Håkan D skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Hon är så himla bra jag har provat andra i Sjöstan hon är i en egen klass jag blev mycket nöjd bäst i klassen

Jätte bra pris för lägenheten o hjälpsam efter att affären var klar också Håkan Läs mer
    2020-04-25 Josefin E svarar Håkan D
    Otroligt kul att vi fick ett så grymt resultat. Tack för förtroendet och grymt samarbete, vi ses snart Håkan. :D
  • 2020-04-22

Daniel K skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålde vår 4a på söder. Det märks att hon har många års erfarenhet och vi är mycket nöjda med affären och processen. Mycket engagerad, kunnig och väl insatt i marknaden på Södermalm. Dessutom väcker Ankie förtroende, är lyhörd, genuint intresserad och mycket engagerad. Utöver detta har hon en gedigen kunskap om potentiella köpares preferenser och kan matcha objekt med rätt köpare. Läs mer
    2020-04-22 Ankie B svarar Daniel K
    Varmt och stort tack för trevligt omdöme. Väldigt roligt att få samarbeta med er och tack för era insatser och engagemang.
  • 2020-04-21

Elisabet Josefin S skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Vi har sålt en lägenhet på 80 kvm i Stockholms innerstad. Mäklaren bemötte oss på ett professionellt och lyhört sätt. Det kändes prestigelöst och lätt att prata med Daniel. Han svarade snabbt på frågor och gav stöd och support. Sammantaget en positiv upplevelse! Läs mer
    2020-04-22 Daniel A svarar Elisabet Josefin S
    Stort tack för rekommendationen Elisabeth! Glad att jag kunde vara till så stor hjälp för er i era bostadsaffärer. Är övertygad om att ni kommer att trivas superbra i ert nya boende!
  • 2020-04-21

Victoria R skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Josefin hjälpte oss att sälja vår lägenhet och vi är väldigt nöjda med affären. Josefin var seriös, professionell, lyhörd och framför allt engagerad genom hela processen. Allting gick väldigt smidigt från första kontakt till slutkontrakt. Jag kan varmt rekommendera Josefin! Läs mer
    2020-04-22 Josefin E svarar Victoria R
    Tusen tack för dina fina ord och rekommendation. Så roligt att få hjälpa er med eran försäljning och stort lycka till med nya bostaden. Vi ses snart igen. :D
  • 2020-04-20

Kevin Michael R skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Södermannagatan 21,
    33squ/m 2 rum med kök

Daniel provided all the information I needed regarding the apartment and allowed me to view the property three times. Daniel understands that buying your first apartment can be stressful and he didn’t add any extra stress during the bidding stage which was extremely helpful. Very professional. Läs mer
    2020-04-20 Daniel A svarar Kevin Michael R
    Many thanks Kevin! The pleasure was all mine :) Hope you will enjoy your new apartment!
  • 2020-04-20

Per Johan S skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Professionellt men ändå personligt bemötande. Gjorde sig tillgänglig och var stöttande i både sälj- och köpprocess. Snabb respons på frågor. Lätt att kommunicera med och trygg i sitt yrke. Läs mer
    2020-04-20 Daniel A svarar Per Johan S
    Stort tack för det fina betyget Per! Har varit ett nöje att få stötta er i era bostadsaffärer. Fortsatt lycka till och hoppas att ni kommer att trivas i er nya lägenhet.
  • 2020-04-19

Fredrika F skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Daniel sålde min lägenhet snabbt och skickligt! Läs mer
    2020-04-19 Daniel A svarar Fredrika F
    Stort tack Fredrika! Var ett rent nöje att hjälpa dig i din bostadsaffär. Lycka till i ditt nya boende nu!
  • Ofelia D

2020-04-17

Ofelia D skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Josefin sålde vår 2a snabbt och utan krångel. Det var vår första försäljning och Josefin stöttade oss i genom hela processen. Allt kändes tryggt och vi rekommenderar verkligen Josefin! Läs mer
    2020-04-17 Josefin E svarar Ofelia D
    Vilket grymt samarbete, så roligt att få förtroendet att hjälp er med er första försäljningen. En orolig marknad stoppade inte oss, tack för er fina rekommendation. Ska bli spännande och se vad för lägenhet ni blir lyckliga köpare till framöver 😊
  • 2020-04-17

Helena H skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jonna har stöttat oss till 100% under försäljningen av vår lägenhet. Hon har aktivt jobbat för att hitta och vägleda potentiella köpare genom processen fram till en lyckad försäljning. Hon är tillgänglig, hängiven och positiv. Läs mer
  • 2020-04-17

Ruy R skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna är härlig. Hon hjälpte mig efter flera års kontakt.
    Alltid tillgänglig och hjälpsam. Tack Anna Läs mer
  • 2020-04-16

Martin P skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålde min etta i Södermalm under Coronatider. Fick ett bra bemötande från Josefin och i slutändan fick jag ett pris som jag blev nöjd med, med tanke på rådande situation. Tror inte att det hade blivit av om inte Josefin hade jobbat så hårt som hon gjorde. Läs mer
    2020-04-17 Josefin E svarar Martin P
    Tack för ett roligt och bra samarbete, blir så glad av dina fina ord och rekommendation. :)
    Vi ses snart igen :D
  • 2020-04-16

Fredrika B skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jag köpte mitt första egna boende via Josefin. Hon har varit oerhört snabb och tillmötesgående på att svara på alla dess olika frågor man kan tänkas ha vid ett första bostadsköp!
    Jag kan varmt rekommendera Josefin till andra köpare som söker efter en förtroendegivande och vänlig mäklare. Läs mer
    2020-04-17 Josefin E svarar Fredrika B
    Tack för din fina rekommendation Fredrika. Så glad att du är nöjd och vilken fin lgh du får flytta in i!! 😊 Ta hand om dig, så ses vi snart 😊
  • 2020-04-16

Therese L skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Kunnig, närvarande och trevlig. Läs mer
  • 2020-04-16

Adam T skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålde våran lägenhet med hjälp av Anna. Trevlig, professionell och kunnig. Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-04-15

KRISTINA F skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin har med professionalitet och friskt humör tagit sig an att sälja min lägenhet trots corona-tider, och i slutändan sett till att både säljare och köpare var nöjda med affären. Läs mer
  • Sam B

2020-04-12

Sam B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag köpte en lägenhet på 54 kvadrat på söder. Missade båda öppna visningarna men Elin löste det genom att ordna en privat visning för mig. Väldigt bra bemötande och kändes väldigt påläst och kunnig kring lägenheten och föreningen. Läs mer
  • 2020-04-11

Ossian M skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte vår första lägenhet genom Elin. Väldigt tryggt, professionellt och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2020-04-10

Agrin R skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jag har köpt en 2:a nära slussen. Läs mer
  • 2020-04-10

Gustav C skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Tydliga och rak process genom hela försäljningen. Läs mer
  • 2020-04-09

Joakim Juha Antero D skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    jag har sålt en bostadsrätt på Samaritgränd 9 . Mäklaren Elin Bellander har bemött mig med bra kompetens och vänlighet.
    Jag hade förväntning att sälja till en viss summa vilket vi nådde med hjälp av mäklaren Elin Bellander.
    Upplevelsen har varit bara positiv och jag rekommenderar gärna mäklare Elin Bellander och Svensk Fastighetsförmedling till mina vänner. Läs mer
  • 2020-04-07

Niklas A skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi sålde mitt i coronakrisen, vilket förstås inte är det optimala tillfället att sälja en lägenhet. Jesper gjorde trots det ett mycket bra jobb och var väldigt aktiv med att leta fram och upprätthålla kontakten med potentiella köpare. Han ordnade ett stort antal extravisningar för spekulanter som tillkom under processens gång och kom med bra råd om hur vi skulle förhålla oss till de bud vi fick in. Han var kunnig och pålitlig även gällande de juridiska aspekterna av försäljningen. Slutpriset på lägenheten blev klart lägre än värderingen (som gjordes innan coronakrisens början), men var nog det bästa vi kunde få givet omständigheterna. Sammanfattningsvis gjorde Jesper ett mycket bra jobb i ett tufft läge. Läs mer
  • 2020-04-07

Paola E skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålde min 2a i sjöstan.
    Annas bemötande är proffsigt , hon är även snabb och engagerad.
    Jag hade höga förväntningar på Anna och dom överträffade hon,
    Anna fick mig att känna mig trygg och lugn genom hela processen.
    Kort sagt, supernöjd med Anna och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-04-07

Mathias H skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Köpt en tvåa.
    Professionellt och vänligt bemötande.
    Motsvarade förväntningarna och var tydlig i kommunikationen i samband med kontraktskrivandet.
    Positiv och förtroendeingivande. Läs mer
    2020-04-16 Josefin E svarar Mathias H
    Hej Mathias! Tack för dina fina ord och rekommendation, välkommen till Sjöstan. Så glad att allt gick bra och att du tillslut blev den lyckliga köparen! Vi ses snart igen :)
  • 2020-04-06

Henrik J skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag kände mig trygg hela vägen med Elin som mäklare. Hon är väldigt kunnig, noggrann och driven. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-04-03

Isabella S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har sålt vår 2a på Södermalm med Elins hjälp. Vi är jättenöjda! Elin är mycket professionell, kunnig och kompetent samtidigt som hon är väldigt trevlig på ett genuint sätt, positiv och är lätt att kommunicera med. Vi tror inte att vi hade kunnat välja en bättre mäklare. Läs mer

Max H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin hjälpte oss att sälja vår trea på Södermalm till ett mycket bra pris. Trots att vi bestämde oss för att sälja lite plötsligt, mitt i Coronakrisen, lyckades Elin utmärkt med uppdraget. Hon förmedlade dessutom ett välbehövligt lugn genom hela proccessen.

Detta var den andra lägenheten Elin hjälpte oss att sälja och om vi någon gång även säljer nästa bostad kommer vi garanterat att anlita Elin igen.

Jag kan verkligen rekommendera Elin Bellander. Hon är väldigt kompetent, kunnig och ambitiös och gör verkligen allt och lite till för att göra din bostadsaffär så lyckad som möjligt! Läs mer

Kim E skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en 2a på Södermalm och är mycket nöjda med den snabba respons och trevliga samt professionella bemötande vi fick av Elin genom hela processen! Läs mer
  • 2020-03-30

Caroline T skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Vi har köpt vår lägenhet via Anna. Hon har en behaglig säljapproach och noggrann i sin kommunikation. Läs mer
  • Arnold D

2020-03-27

Arnold D skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin har hjälpt oss att sälja en stor bostad på Södermalm. Detta under en tid då Sverige upplever en av sina största kriser med Corona-19. En tid då de flesta är mycket försiktiga med investeringar. Trots detta har Elin med sitt naturligt positiva driv genomfört en affär som varit till gagn för samtliga parter.
    Vill ni ha Stockholms bästa mäklare så skall ni kontakta Elin. Jag kommer definitivt använda mig av Elin igen. Läs mer
  • 2020-03-27

Olof R skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Har haft kontakt med Elin Bellander i samband med att vi förvärvade en lägenhet i Stockholm. Utifrån en köpares perspektiv var hon professionell, lyhörd och mycket engagerad. Hon gav ett seriöst och noggrant intryck och jag kan vart rekommendera henne. Läs mer

Katarina Bangata 26, 116 39 Stockholm