Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Timmermansgatan 31, 118 55 Stockholm — Visa karta

Vill du få ut det mesta av din bostadsaffär på Södermalm? Då har du kommit helt rätt! Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan våra områden och har koll på hela försäljningsprocessen från värdering och vad du ska tänka på inför visning till att hitta köpare och avslutad affär.

Vi trivs på Södermalm och brinner för att göra bostadsaffären trygg och smidig för dig som bor här, eller vill flytta hit. Vi vet hur du enklast tar dig till jobb eller skola och var de trevligaste restaurangerna ligger. Så, har du frågor eller funderingar kring ditt nuvarande eller framtida boende på Södermalm? Välkommen in!

Läs vad 125 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

• Emelie S
    Emelie S skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Ankie har varit väldigt kommunikativ och bra på återkoppling vilket verkligen har uppskattas. Hon hjälpte oss, som bostadsrättsförening, och upplåta en hyresrätt och vi är väldigt nöjda med hennes arbete. Rekommenderas!
  • Ullabritt N
    Ullabritt N skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Mycket bra bemötande och god information.Vi är ännu inte klara eftersom hon ska hjälpa mig med deklarationen kring försäljningen, vilken sker 2018. Hoppas och tror att det blir med samma serviceanda som vid försäljningen.
  • Maria T
    Maria T skrev om Fredrik Hellman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi blev väldigt väl bemötta av Fredrik och fick alltid snabba svar och mycket stöd, både gällande vår försäljning och vårt nya köp.
    2017-09-18 Fredrik H svarar Maria T
    Tack Maria och Simon för det fina omdömet. Tackar för att jag fick förtroendet att genomföra er försäljning och önskar er varmt lycka till med nya bostaden! Med vänlig hälsning Fredrik Hellman
  • Mona H
    Mona H skrev om Fredrik Hellman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Fredrik Hellman har gett oss ett fantastiskt bemötande från dag 1, kan verkligen rekommendera honom som Mäklare! Han får högsta betyg av mig och min familj.
    Mona o Kenneth Granér Harju
    2017-09-18 Fredrik H svarar Mona H
    Hej Mona, stort tack för den fina rekommendationen. Tackar för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Mvh Fredrik Hellman
  • Kevin L
    Kevin L skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Hannah was excellent. She is professional, works very quickly, responded to any questions I had very quickly and made sure everything was done properly. Her English skills are excellent and I highly recommend Hannah.
  • Karin E
    Karin E skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Hannah kändes mycket professionell som mäklare
  • Linda Ö
    Linda Ö skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Redan vid första kontakten kändes det helt självklart med min mäklare Elin Bellander. Hon gav ett lyhört, kompetent, lugnt och förtroendeingivande intryck och resultatet blev också därefter. Min lya var i trygga händer genom hela försäljningen och vårt samarbete fungerade utmärkt. Jag kan varmt rekommendera Elin!
  • Lisa
    Lisa skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag kan varmt rekommendera Jessica Skogman som mäklare. Hon är lugn, pålitlig, proffsig och jobbar hårt!
    2017-08-31 Jessica S svarar Lisa
    Tusen tack Lisa och Peter för att jag fick hjälpa er med försäljningen och för det fina omdömet!! Hoppas att ni kommer att trivas bra i ert nya boende!! Allt gott! Med vänlig hälsning Jessica Skogman
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Fredrik Hellman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Som kund fick jag ett professionelt hanterade av lägenhetsförsäljningen. Fredrik var även mycket lätt att samarbeta med då han är tjänstvillig och smidig i sitt bemötandde.
    2017-08-31 Fredrik H svarar Kristina L
    Tack Kristina för den fina rekommendationen! Det var ett nöje att få hjälpa er vid försäljningen! Med vänlig hälsning Fredrik Hellman
  • Henrik Å
    Henrik Å skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin Bellander gjorde ett utmärkt jobb med vår lägenhet. Hon jobbar hårt, är proffsig och förtroendeingivande - det gav resultat! Vi skulle gärna anlita Elin igen!
  • Elin O
    Elin O skrev om Therese Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Therese är personlig och engagerad. Jag upplevde att jag fick hennes fulla uppmärksamhet och att hon gjorde sitt yttersta för att göra lägenheten rättvisa.
    2017-08-27 Therese J svarar Elin O
    Hej Elin! Stort tack för fina ord, jag blir så glad för din och barnens skull att ni funnit ert nya fina boende så smidigt, önskar er all lycka till och tack för att jag fick hjälpa till vid försäljning. Allt gott! VH Therese
  • Claes D
    Claes D skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag är mycket nöjd på alla sätt och vis.
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin Bellander jobbar hårdare än någon annan mäklare jag haft, och det är en hel del vid detta laget. Hon är dessutom väldigt skicklig, energisk, charmig och kunnig i sitt arbete. Det går att hitta andra duktiga mäklare men ingen kan riktigt mäta sig i slutändan med Elins prestation. Imponerande och skönt att ha hittat rätt mäklare för att aldrig mer behöva träffa flera stycken.

Önskar Elin all lycka tills det är dags för oss att sälja igen. Väl mött / Mattias
  • Erik Z
    Erik Z skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jessica har med stor noggrannhet utfört sitt uppdrag till min fulla belåtenhet.
    Hon var väl förberedd, är lugn, stabil, och mycket lätt att samarbeta med och jag vill varmt rekommendera henne.
    2017-08-10 Jessica S svarar Erik Z
    Stort tack för förtroendet att få hjälpa dig med försäljningen och för det fina omdömet! Det gläder mig att du är nöjd med mitt arbete som mäklare! Det var en mycket rolig försäljning med stort intresse och ett fint slutresultat! Ha en fortsatt fin sommar! Mvh Jessica Skogman
  • Dominique A
    Dominique A skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jessica Skogman hjälpte oss under säljprocessen genom att vara professionell, ambitiös, lyhörd och klok. Lugnt och metodiskt driver hon processen framåt. Vi rekommenderar henne!
    2017-08-10 Jessica S svarar Dominique A
    Tusen tack för era fina ord! Det var väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen av er fina och unika lägenhet på Reimersholme! Hoppas att ni kommer att trivas bra i ert nya boende och ha en fortsatt fin sommar! Mvh Jessica Skogman
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin Bellander
    Jag vill verkligen rekommendera Elin som mäklare. Hon har sålt 2 lägenheter åt mig och båda gångerna har allt fungerat perfekt. Elin är kunnig och professionell och expert på Södermalm. Det som framförallt imponerar är att hon är villig att lägga ner extra tid och energi för att säljaren ska bli nöjd. Jag kommer självklart anlita Elin vid min nästa fastighetsförsäljning.
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi anlitade Elin Bellander från ett urval av flera mäklare. Elin var väl förberedd, påläst och strukturerad från första mötet och framåt. Hon lyckades med charm och driv avsluta affären med bästa möjliga utgång. Kan varmt rekommendera henne! /Fredrik
    2017-08-09 Elin B svarar Fredrik T
    Tusen tack Fredrik! Det var en rolig affär samt en mycket tjusig lägenhet och jag skulle gladeligen även i framtiden arbeta med er. Att ha koll på läget, ordning och reda, mycket drivkraft samt glädje till sitt jobb leder alltid till riktigt lyckade affärer :-). Tack för att ni anlitade mig till er viktiga försäljning! Ha det så bra! Mvh Elin Bellander
  • Anette K
    Anette K skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi var som köpare väldigt nöjda med hur Elin Bellander, som representant för säljaren, handlade köpet av bostad för vår dotter och oss. Vi hade ett par misslyckade budgivningstillfällen i bagaget och vi fick privat visning ordnad med mycket kort varsel. Vi upplevde också att Elin väl förmedlade säljarens förväntningar och även om vi aningen överskred vår budget var det värt att komma till skott snabbt. All byråkrati har också ordnats smidigt och vänligt med ytterligare hjälp av assistenten Annie Gustafsson.
    2017-08-09 Elin B svarar Anette K
    Tack snälla för de trevliga orden och det är så roligt att höra att du som köpare uppfattar affären på ett så bra sätt. Tydlighet och flexibilitet är viktiga egenskaper hos en mäklare och att kunna göra både säljare och köpare mer än nöjda är precis det vi önskar göra. Både jag och Annie tar till oss av detta och önskar er allt gott! Vi hörs igen! Mvh Elin Bellander
  • Tommy O
    Tommy O skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin har tagit hand om två av mina bostadsförsäljningar och jag har bara bra erfarenheter från att jobba med henne. Hon är otroligt tydlig och proffsig i sin kommunikation, kunnig inom det områden hon jobbar inom, duktig strateg inför försäljning och även väldigt tillgänglig för tjatiga frågor från mig som säljare =).

Hon har lyckats leverera väldigt bra resultat vid båda mina försäljningar så jag kan inte annat än att varmt rekommendera Elin som mäklare.
    2017-08-09 Elin B svarar Tommy O
    Tusen tack för en mycket fin rekommendation som värmer gott! Jag skulle med glädje jobba med dig och frugan igen hur mycket du än "tjatar" ;-). Vid en så stor och viktig affär som en försäljning av sitt hem finns det inga dumma frågor, som säljare gör man kanske inte så många försäljningar under en livstid och då måste man få chans att förstå och vara delaktig i processen. Vi ses igen och ha det toppenbra! MVH Elin Bellander
  • Oskar G
    Oskar G skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Första mötet var väldigt positivt och jag fick intryck av att Hannah var professionell, tydlig, och effektiv. Allt det visade sig stämma och jag är väldigt nöjd och glad att Hannah var den som genomförde min försäljning.
    2017-06-20 Hannah E svarar Oskar G
    Tack snälla Oskar för den finna rekommendation och förtroendet! Det var väldigt roligt att få hjälpa dig med försäljningen. Allt gott! //Hannah
  • Eva H
    Eva H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin uppfyllde alla mina krav när jag sålde min lägenhet i Sofo, Södermalm. Hon agerade seriöst, pålitligt och tillmötesgående i alla lägen. Hon gav mig råd liksom att hon lyssnade på mig och hur jag ville ha det. Hon hade genom hela affären genomgående inte bara en mycket professionell attityd utan ett mycket gott humör som smittade av sig både på mig och spekulanter.
    2017-06-13 Elin B svarar Eva H
    Hej Eva! Vilka fina ord och tack för en riktigt bra rekommendation!! Jag känner mycket glädje i mitt jobb och tycker verkligen att det är spännande och roligt med bostadsaffärer samt att jag är nyfiken på de människor jag möter. Att det glada humöret smittar av sig är verkligen en superbra bonus:-).
    Det är viktigt att jag ger er kunder rätt råd så er försäljning blir så bra som möjligt men det är också viktigt att samtidigt kunna vara lyhörd för kundens önskemål och behov - får man ihop det blir det ett riktigt bra samarbete, vi har roligt på vägen och får dessutom ett himla bra slutpris som belöning. Ser fram emot fler samarbeten i framtiden! Ha en underbar och solig sommar! Mvh Elin Bellander
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Sandra Rudeflod en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bra bemötande och förtroendeingivande!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Toppen! Jag proffsig och kunnig. Inger förtroende.
  • Henrik L
    Toppen! Jag proffsig och kunnig. Inger förtroende.
    2017-06-20 Hannah E svarar Henrik L
    Tack snälla Henrik för den fina rekommendationen och förtroendet vid försäljningen utav din och Kajsas fina lägenhet. Hoppas på att ni kommer trivas bra i nya lägenheten sen. Ha det fint! //Hannah
  • Shanaz T
    Shanaz T skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin gav väldigt bra intryck vid första mötet vid kontraktskrivningen.
    Hon verkade ambitiös och ärlig och hon representerade svensk fastighetsförmedling på ett positiv sätt.

Tyvärr var det långt ifrån verkligheten. Det skedde tvåa stora fel under min försäljning som gjorde att jag var totalt missnöjd med Elin som mäklare.

1. När annonsen kom upp på hemnet kunde man se endast 1 bild på min lägenhet+ beskrivning.
    När man skulle trycka på annonsen för att komma in på svensk fastighetsförmedling så kom inte min annons fram. När jag skickade medelande till Elin och berättade det så sa hon "det är inget fel på annonsen, det är säkert fel på din mobil för jag kommer in". Då tänkte jag att hon har kontrollerat och det verkar vara felfri.
    På kvällen försökte jag komma in på annonsen från datorn hemma och det var samma sak där. Jag kunde inte komma in på annonsen. När jag smsade Elin igen då påstod hon IGEN att det inte är något fel på annonsen men att hon var på middag och kunde inte kontrollera igen.

Hon återkom dagen efter för att säga det var något fel på annonsen och hon har nu rättat till felet. Nu hade det gått mer än 24 timmar sedan annonsen hade publicerats. Med tanke på att visningen var helgen efter så var det dåligt av Elin att inte kontrollera på RIKTIG vad felet var när jag skickade sms första gången.

2. Jag och Elin kom överens om att vi ska ha privatvisningar om kunder kräver det. Tillslut kom det fram att en bekant hade faktiskt varit intresserad av min lägenhet, ringt Elin för privatvisning men Elin hade då sagt att vi inte har några privatvisningar.
    Den bekanta såg senare att jag har lagt ut annonsen på facebook och skrev då direkt till mig och berättade.

Hade jag inte köpt en annan lägenhet och inte behövt pengarna så fort som möjligt hade jag ALDRIG sålt den lägenheten.

Jag skulle inte rekomendera Elin som mäklare till någon jag känner. Bostadsförsäljning är en stor affär och hon borde göra det man kommer överens med henne vid första mötet. Slutpriset på min lägenhet blev cirka 200-250 tskr ifrån förväntat.
    2017-06-08 Elin B svarar Shanaz T
    Hej Shanaz! Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med processen, önskar det vore tvärt om och att du hade varit mer än nöjd. Jag tänkte här svara på dina synpunkter så du får höra hur jag ser på saken.

1: Precis som du säger så kollade jag annonsen både via mobilversionen och via dator att allt var korrekt, det gjorde jag direkt du nämnde det. Jag uppdaterad annonsen och allt såg korrekt ut i systemet, uppdateringen hos Hemnet kan då släpa en en stund (ibland flera timmar) när det är mycket trafik på deras sida. Det är heller inte ovanligt att kunden har tittat på annonsförslaget medan vi gjort justeringar av informationen tillsammans och därefter inte uppdaterat sidan när de vill dubbelkolla att allt ser korrekt ut. Därav bad jag dig att uppdatera samt kolla från en annan mobil/dator för säkerhets skull. Vi arbetar på dagtid precis som så många andra människor och när du ringde mig på kvällen så satt jag mycket riktigt med vänner på middag och kunde just då inte kontrollera annonsen där jag satt, dessutom har även Hemnet stängt på kvällarna. Morgonen efter kontaktade jag Hemnet som hade en felande länk mellan deras sida och vår hemsida vilket de rättade till snabbt och annonsen kom ut på direkten.

En bostadsannons ligger i snitt ute 7-10 dagar på Hemnet innan första visningen. Detta var på fredagen och din annons kom ut på lördagen. Då var det fortfarande 9 dagar kvar till första visningen och jag kan garantera att detta inte på något sätt skadade din försäljning. Bostaden hade en snygg och proffsig annons, låg ute i 9 dagar innan första visningen + några dagar till medan jag hade fler visningar, pratade med spekulanter om bud och jobbade hårt för att du skulle få så bra betalt som möjligt.

2: Om en kund ej kan komma på de ordinarie visningarna (som alltid äger rum vid minst 2 tillfällen) ordnar jag ALLTID en extravisning för denne när de uttrycker sitt intresse, antingen innan de planerade öppna visningarna eller efter. Vi kan också ordna extra förhandsvisning om en spekulant vill lägga fram ett bra bud till säljaren för bostaden mot att få avsluta innan de öppna visningarna. När jag pratade med din vän så kunde hon komma på de öppna visningarna (hon var inte bortrest eller upptagen på något vis) och hon framförde heller inget bud på förhand som jag i min tur kunde lägga fram till dig som säljare. Därmed fanns ingen anledning att ordna en extravisning, hon kunde ju komma på de planerade visningarna - annars hade jag garanterat erbjudit henne ett annat tillfälle.

Vad gäller slutpriset så landade vi där jag värderat din bostad. Att du hade högre önskemål kan jag inte låta påverka min värdering och vi pratade om detta redan vid vårt första möte, även senare i telefon när du kontaktade mig och ville inleda samarbete. Du valde att anlita mig och jag levererade det jag utlovat, vad statistiken säger och där jag lagt min värdering. Din bostad ligger på markplan och har ingen balkong och det har jag tagit hänsyn till vid värderingen eftersom många spekulanter önskar detta, den är dock mycket mysig och fint planerad och vi hittade en köpare som verkligen uppskattade din bostad. Jag minns att du berättade att du träffade en annan mäklare som satt en felaktig värdering sett till hur marknaden ser ut (vilket vi också pratade om innan vi påbörjade samarbetet). Jag kan tänka mig att denna förhoppning levde kvar i dig under vår försäljningsprocess. Givetvis önskar jag att du kunde ha fått hur mycket pengar som helst vid försäljningen men det är fortfarande köparna där ute, parallellt med konkurrensen av liknande bostäder till salu, som kommer fram till slutpriset efter avslutad budgivning.

Jag önskar att jag kunde skapa en härligare känsla kring detta hos dig men det är svårt att göra ogjort i efterhand, dock fick jag här chans att bemöta iaf och ge svar. Jag har lång erfarenhet av bostadsmarknaden på Söder och gör alltid mitt yttersta för mina kunder och håller det jag lovar och kommer överens om med mina kunder. Önskar dig allt gott i framtiden och hoppas att du trivs där du bor nu! Mvh Elin Bellander
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag tycker att Elin gav ett bra och proffsigt intryck från början. Gav en realistisk bild av min lägenhet kunde vara värd. Funkade även bra då vi stötte på bekymmer i första rundan av försäljning, men det redde ut sig bra och slutade med ett väldigt bra försäljningspris
    2017-06-08 Elin B svarar Stefan B
    Tack Stefan för den fina rekommendationen! Det var roligt att jobba ihop med dig :-). Bekymmer med högt utbud av liknande bostäder och avvaktande köpare i samband med amorteringskravet som trädde i kraft 1 juni förra året gjorde det tufft på marknaden men när vi gjorde ett nytt försök i juli månad och hade tagit hjälp av vår duktiga stylist så blev det ju verkligen kanonbra! Var rädd om dig och ha det bra! Mvh Elin Bellander
  • Tony G
    Tony G skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Grymt bra!
    Engagerad, driven och ett väldigt bra bemötande.
    2017-06-08 Elin B svarar Tony G
    Tusen tack Tony! Det var ett nöje att ha med er att göra på mina visningar! Hoppas ni trivs utmärkt er er nya, fantastiska takvåning som ni köpte genom mig och att Södermalm kommer kännas som "the place to be" :-) Vi hörs och ses! Mvh Elin Bellander
  • Emma W
    Emma W skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Otroligt proffsig och seriös med en fin känsla för kunden
    2017-06-20 Hannah E svarar Emma W
    Tussen tack Emma för den fina rekommendationen. Hoppas ni trivs bra i er nya söderpärla. Bara att ni hör av er längre fram om ni behöver hjälp. Allt gott ! //Hannah
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Sandra Rudeflod en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bra och påläst mäklare med stort kontaktnät, rekommenderar henne varmt!
  • Magdalena K
    Magdalena K skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    En fantastisk mäklare!
    Har alltid svarat snabbt på mina e-post och varit hjälpsam!
    2017-06-20 Hannah E svarar Magdalena K
    Tack Magdalena för de fina orden. Hoppas du kommer trivas bra i nya lägenheten. Behöver du hjälp längre fram är du varmt välkommen att höra av dig. Allt gott! //Hannah
  • Dolores J
    Dolores J skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har fått mycket bra hjälp av Elin som är en superduktiga mäklare!
    2017-06-08 Elin B svarar Dolores J
    Tack Dolores, vad snällt skrivet! Det var roligt och trevligt att göra affärer med er! Hoppas att bostaden som ni köpte genom mig känns toppen :-) Ha det bra och trevlig sommar! Mvh Elin Bellander
  • Per T
    Per T skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bra införsäljning till oss som säljare, gott intryck och bra energi. Under själva försäljningen visades mindre än bra samarbetsförmåga, nyansering av vad uppdraget innebar, sanningsenlighet och förmåga att vara lyhörd.

Från aggressiva SMS och samtal till direkt falska påståenden till potentiella köpare och väldigt otrevlig ton gentemot andra involverade parter kan jag inte annat än inte rekommendera Elin.
    2017-06-13 Elin B svarar Per T
    Hej Per! Jag upplevde vårt samarbete för något år sedan som trevligt och önskar att du gjort detsamma, att ha en besviken kund är aldrig roligt och det är jag såklart ledsen för. Jag har jobbat som mäklare i många år och är väldigt tydlig och rak på sak i min yrkesroll och det går ofta fort i svängarna i dialogen mellan spekulanter, mäklare och säljare, ofta blir det snabba beslut att fatta för alla inblandade på den bostadsmarknad som vi har i Stockholm. Det innebär också att jag ska ge er de råd som ni BEHÖVER höra, inte bara de råd ni VILL höra. Om detta på något sätt kunde upplevas som aggressivt så var inte det inte min mening. Jag är ute efter att ni ska göra en så bra affär som möjligt och att det dessutom ska kännas trevligt när vi gör affären ihop. Att lämna falska påstående tjänar jag som mäklare ingenting på och låter därför bli, jag är mån om att alla köpare ska kunna ta del av samma, korrekta information - information som vi inför försäljningar inhämtar från säljare, samtal med bostadsrättsföreningen samt stadsbyggnadskontoret. Jag är tacksam för att du tog dig tid att skriva denna feedback som påverkar mig som mäklare positivt i den bemärkelse att jag har möjlighet att utvecklas och vara mer tydlig i kommunikationen. Önskar dig allt gott i framtiden och hoppas att ni trivs utmärkt i ert nuvarande boende, trevlig sommar! Mvh Elin Bellander
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jessica hjälpte oss med en mycket effektiv säljprocess med gott utfall.
    2017-06-02 Jessica S svarar Ulf S
    Tack Ulf, vad roligt att ni är nöjda med den hjälp ni fick!! Hoppas att ni trivs fint i nya lägenheten! Mvh Jessica Skogman
  • Anna E
    Anna E skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin Bellander är en mycket professionell mäklare. Pålitlig, snabb och serviceinriktad, med god känsla för individen och sammanhanget. Elin har sålt två av mina lägenheter och affärerna har gått långt över förväntningarna vid båda tillfällena.
    Jag ger Elin de bästa rekommendationerna.
    2017-06-13 Elin B svarar Anna E
    Hej och tusen tack för den fina rekommendationen, det har varit ett nöje varje gång vi samarbetat och jag ser fram emot en 3:e gång i framtiden :-). Härligt teamwork, bra kommunikation och två riktigt bra resultat - det får jag verkligen hålla med om! Var rädd om dig och ha en fin sommar! Mvh Elin Bellander
  • Katarina R
    Katarina R skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Trevlig, noggrann och mycket tillmötesgående. Mycket bra mäklare! Kunde tipsa och stötta mig som säljare och alltid tillgänglig
    2017-06-02 Jessica S svarar Katarina R
    Tack för dina fina ord! Det gör mig verkligen glad att du är nöjd med den hjälp du fick av mig i samband med din försäljning! Hoppas ni trivs bra i nya lägenheten! Vänligen Jessica Skogman
  • Kent Bo L
    Kent Bo L skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Kunnig,trevlig, serviceinriktad. Höll det som utlovats.
    2017-05-31 Jessica S svarar Kent Bo L
    Tack för en fin rekommendation! Roligt att ni är nöjda både med den hjälp ni fick av mig och med lägenheten ni köpte! Mvh Jessica Skogman
  • Azam A
    Azam A skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag hade inte så mycket kontakt med henne men med det litet kontakt tycker jag att hon är engagerat och mycket ansvarsfullt
    2017-05-31 Jessica S svarar Azam A
    Tack Azam för din fina rekommendation, trots att jag bara var assisterande mäklare vid denna försäljning och att vi inte hade så mycket kontakt! Ha det så fint! Mvh Jessica Skogman
  • Petter C
    Petter C skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Kommunikationen vid budgivningen var bristfällig, på ett sätt som gjorde mig som slutgiltig köpare frustrerad och gav en mindre bra känsla.
    2017-06-20 Hannah E svarar Petter C
    Hej Lina och Petter

Såg att ni både hade gett mig feedback från ert köp. Det är tråkigt att ni upplevde budgivningen som bristfällig.
    Vi är alltid tydliga med att ingenting är klart förrän kontraktet är skrivet och i det här fallet kom det in ytterligare bud innan kontraktsskrivning. Jag arbetar utifrån mina skyldigheter enligt mäklarlagen att framföra alla bud till säljaren som kommer in ända fram till dess kontraktsskrivningen är genomförd. Det är sedan säljaren som avgör när budgivningen är klar.

Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet! // Hannah
  • Leif H
    Leif H skrev om Sandra Rudeflod en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bra bemötande med stort engagemang och hög integritet.

Mycket nöjd!
  • Lilli P
    Lilli P skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag måste tyvärr säga att jag blev väldigt besviken och ledsen pga hur jag blev behandlat av Elin och kan inte rekommendera henne för någon. Jag hade förhöjt mitt bud och vi hade ett muntligt avtal att säljaren säljer till det priset. När jag väntade på att skriva kontraktet jobbade hon bakom min rygg och fiskade nya bud och var väldigt ovänlig när jag nämnde det till henne. Till slut gick priset upp cirka 200 000 kr under den sista timmen. Såklart förstår jag att det var bra för säljaren, men hon betedde sig väldigt oetiskt mot mig och jag kommer aldrig att komma rekommendera henne till nån.
    2017-06-13 Elin B svarar Lilli P
    Hej Lilli! Vad tråkigt att höra att du är besviken, det var det sista jag ville då jag är mån om dig som köpare och att du ska vara nöjd efter att ha gjort affärer ihop med mig och Svensk Fastighetsförmedling. Jag vill dock gärna vara tydlig med en sak - jag har absolut inte jobbat bakom ryggen på dig. Som mäklare är jag skyldig både gentemot mina säljare och enligt lag att framföra ALLA bud som kommer in, ända fram till kontakt är skrivet. Inga muntliga avtal är bindande dessvärre och vi lämnar därför inga sådana. När vi - du, jag och säljaren - planerade för kontrakt trodde vi alla att det sista budet var lagt men då det dröjde några timmar innan ni kunde komma in på kontoret och skriva så hann nya bud inkomma och dessa är jag i egenskap av mäklare skyldig att framföra till säljaren som då har valet att låta bli att ta buden eller att anta dem - hon valde då att tacka ja och fick därmed ett högre slutpris. Jag har i mitt jobb hög moral, yrkesstolthet och alltid ambitionen att jobba på ett korrekt sätt både gentemot kunder och enligt lag. Tack för att du tog dig tid att skriva detta, feedback är viktigt i vårt dagliga arbete och kan hjälpa oss till att informera köpare och säljare om försäljningsprocessen än mer tydligt.
    Jag hoppas i alla fall att du är nöjd med den otroligt fina bostad som du köpt och att du trivs hur bra som helst där! Vill också passa på att hälsa dig en trevlig sommar! Mvh Elin Bellander
  • Lars L
    Lars L skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jessica Skogman utförde sitt uppdrag att sälja vår sons lägenhet vid hans bortgång
    på ett proffsigt sätt. Tog hänsyn till oss att vi hade det jobbigt med hans bortgång.
    Allt klaffade utmärkt, Även efter försäljningen hjälpte hon oss att komma till en person som räknade ut vår vinstskatt som skulle inbetalas till Skatteverket. Vi kan endast ge henne de bästa rekommendationer-.
    2017-05-31 Jessica S svarar Lars L
    Det glädjer mig mycket att ni känner att ni fick ett fint bemötande och hjälp av mig i samband med försäljningen av er sons lägenhet! Tack för en jättefin rekommendation! Hälsa så gott! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Christer B
    Christer B skrev om Sandra Rudeflod en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sandra sålde min lägenhet på Gotlandsgatan 37 och gjorde ett mycket professionellt jobb. Hon är verkligen en mycket kunnig och duktig mäklare. Stort tack till Sandra och mina bästa hälsningar
    Christer Blomstrand ( är just nu ute och reser i södra Afrika men är tillbaka i Sverige med mitt svenska telefonnummer i slutet av denna vecka)
  • Moa G
    Moa G skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Otroligt trevlig & genuin mäklare!
    2017-05-29 Elin B svarar Moa G
    Hej Moa! Tack snälla för dina fina ord, jag blir mycket glad för din rekommendation :-) Ha det så bra! Med vänlig hälsning Elin Bellander
  • Anders Holger J
    Anders Holger J skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Toppen bra mäklare hörsam kreativ bryr sig om kund tar kontakt berättar hur det ligger till ger bra råd och man kan ta kontakt med henne när man vill om man har funderingar.Jag kommer med förtroende att vända mig till henne igen./Anders
    2017-05-31 Jessica S svarar Anders Holger J
    Tack Andes för en kanonfin rekommendation! Kul att du är nöjd med den hjälp och det bemötande du får. Ser fram emot att få hjälpa dig med fler köp och försäljningar längre fram! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • Erica N
    Erica N skrev om Hannah Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag upplevde Hannah Eriksson som kunnig, professionell, tillgänglig och trevlig. Jag upplevde inga problem alls under försäljningen av min mammas lägenhet.
    2017-06-20 Hannah E svarar Erica N
    Stort tack Erika för både förtroendet och det fina omdömet. Var jättekul att få hjälpa er med försäljningen utav din mammas bostad. Ha det fint! Mvh Hannah Eriksson
  • Lars B
    Lars B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Toppen!
    Mycket proffsig.
    Snabb försäljning.
    Elin B lätt att komma i ko takt med när vi så ö skade
    2017-05-29 Elin B svarar Lars B
    Tack så mycket Lars! Härligt att höra att du är så nöjd, det gör mig så glad :-) Precis så ska det kännas när man valt mäklare och gjort en så viktig affär. Ha det så bra! Med vänlig hälsning Elin Bellander
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Mycket proffsig, trevlig och kompetent. En mäklare jag varmt rekommenderar.
    2017-05-29 Elin B svarar Cecilia E
    Hej Cecilia, tack för de fina orden! Jag tackar och bockar och är jätteglad över att ni upplevt mig på detta sätt! Ha det så fint och hälsa familjen så gott! :-) Med vänlig hälsning Elin Bellander
  • Östen J
    Östen J skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Hon uppträdde mycket professionellt och korrekt.
    2017-06-02 Jessica S svarar Östen J
    Tusen tack Östen, det var roligt att få hjälpa dig med försäljningen! Ha en fin helg! Mvh Jessica Skogman
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Ambitiös, ordning och reda, förtroendeingivande och duktig.
    2017-05-30 Jessica S svarar Joakim S
    Tack för en fin rekommendation, det glädjer mig verkligen att ni är nöjda med mitt arbetssätt som mäklare! Hoppas att ni trivs bra i nya huset!! Hälsa så gott! Mvh Jessica Skogman
  • Annika M
    Annika M skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin var en mycket trevlig och bra person att ha att göra med vid köp av vår lägenhet. Hon har ett naturligt och väl avvägt säljande sätt, som bidrog till att skapa en positiv känsla för objektet.
    2017-05-29 Elin B svarar Annika M
    Tusen tack Annika, vad härligt att höra! Hoppas ni trivs bra i den fina lägenheten. Det var ett nöje att ha att göra med er också, trevligt och positivt på alla sätt :-). Ha det så fint och njut av sommaren! Med vänlig hälsning Elin Bellander

Timmermansgatan 31, 118 55 Stockholm