Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Katarina Bangata 26, 116 39 Stockholm — Visa karta

Vill du få ut det mesta av din bostadsaffär på Södermalm? Då har du kommit helt rätt! Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan våra områden och har koll på hela försäljningsprocessen från värdering och vad du ska tänka på inför visning till att hitta köpare och avslutad affär.

Vi trivs på Södermalm och brinner för att göra bostadsaffären trygg och smidig för dig som bor här, eller vill flytta hit. Vi vet hur du enklast tar dig till jobb eller skola och var de trevligaste restaurangerna ligger. Så, har du frågor eller funderingar kring ditt nuvarande eller framtida boende på Södermalm? Välkommen in!

Läs vad 415 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

• 2020-02-19

Mats H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi är mycket nöjda med Elin. Läs mer
  • 2020-02-17

Said N skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jesper är en professionell mäklare med många år erfarenhet som håller det han har utlovat.

Han har mina varamste rekommendationer.

/Said Läs mer
  • 2020-02-15

Fredrik Q skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Kanon, bra bemötande och service. Kan varmt rekommendera till andra. Läs mer
  • 2020-02-12

Andreas H skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Ankie gjorde ett superbra jobb som mäklare av mitt bostadsköp, kan rekommendera henne starkt! Läs mer
    2020-02-12 Ankie B svarar Andreas H
    Tack Andreas. Vad roligt att höra. Det värmer. Finns här för er om det är något jag kan hjälpa till med framöver. Njut av er nya hem. Bästa hälsningar Ankie
  • 2020-02-11

Antonia R skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpt en bostadsrätt på Södermalm som Elin rekommenderade då vi tittat på likande lägenheter. En lgh som inte hade kommit ut på marknaden ännu och som då ledde till en snabbaffär; vi kunde inte vara mer nöjda.

Superbra bemötande från Elin och service utöver det förväntade. Rekommenderar att båda att köpa och sälja via Elin. Läs mer
  • 2020-02-11

Carl N skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Professionell och välorganiserad! Läs mer
  • 2020-02-10

LINDA B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har köpt en lägenhet på Södermalm med Elin som mäklare och vi är väldigt nöjda med hennes proffsiga och ödmjuka bemötande. Känns som en trygg affär när man har med Elin att göra :) Kan verkligen rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-02-03

Jessica B skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålde vår tvåa i sjöstan med Anna. Hon är en professionell mäklaren jag varmt kan rekommendera. Om vi i framtiden ska sälja så kommer vi med största sannolikhet anlita henne igen helt klart. De finns många mäklare men få som henne!

//Jessica och Johan Läs mer
  • 2020-02-02

Henrik C skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Mycket bra. Mycket kunnig. Väl insatt i marknaden på Södermalm. Engagerad. Det har verkligen känts som om vi har en mäklare som jobbar för oss. Våra förväntningar infriades till fullo! Läs mer
    2020-02-02 Ankie B svarar Henrik C
    Stort tack för ditt fina omdöme. Det värmer. Vi hörs snart igen. Allt gott!
  • 2020-01-31

Anna C skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålt en 3a på söder. Ankie väckte förtroende från första start och har varit mycket tydlig och generös med information gällande försäljningen. Vi är jätte nöjda och skulle kunna tänka oss att jobba med Ankie igen vid tillfälle. Läs mer
    2020-02-01 Ankie B svarar Anna C
    Varmt tack för ditt trevliga och varna omdömet. Det är jätteroligt att samarbeta med er. Allt gott!
  • 2020-01-31

Caroline L skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålde lägenhet med Jonna, snabbt och enkelt. Bra kommunikation och väldigt informativ och trygg mäklare vid en så stor händelse som bostadsförsäljning. Läs mer
  • 2020-01-31

Karin G skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Vi anlitade Jonna när vi skulle sälja vår 2:a för att köpa något större.
    Jonna hade vårt förtroende från dag 1 när hon la upp planeringen utefter våra förutsättningar och vad hon trodde skulle fungera bäst utifrån hennes erfarenhet. Dessutom fick vi väldigt bra stylingråd för lägenheten. Resultatet blev över våra förväntningar och vi är mycket nöjda. Kan varmt rekommendera Jonna till alla som går i säljtankar (eller köptankar) för Jonna är mycket kunnig, serviceinriktad, professionell, transparent i kommunikationen och så har hon ett bra öga för detaljer.
    //Karin & Oliver Läs mer

Linda L skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålde sekelskiftes-trea på Södermalm. Jag tycker att Elin hjälpte oss att lyfta fram lägenhetens potential samt att marknadsföra den på bästa möjliga vis. Hon arbetade hårt, var väldigt tillgänglig och engagerad. Jag skulle absolut rekommendera Elin som mäklare! Läs mer
  • 2020-01-30

Markus O skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna är en väldigt professionell mäklare som är lätt att ha att göra med.
    Från en köpares synpunkt var hon lätt att diskutera med, hade mycket kunskap om lägenheten och var lättillgänglig under hela budgivningsprocessen (och så klart även efter).

Anna får min varmaste rekommendation. Läs mer

Linda L skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag har anlitat Elin vid flera tillfällen och varenda gång har hon överträffat mina förväntningar. Jag har verkligen uppskattat hennes lugn, positiva inställning, snabbhet och professionalism och rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-01-29 Elin B svarar Linda L
    Tack Linda, alltid ett sant nöje att göra affärer med dig! Ett härligt samarbete oss emellan som åter igen blev kanonbra :-) Vi hörs och ses snart igen//MVH Elin Bellander
  • 2020-01-28

Michael P skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålt min trea i Hammarby sjöstad.
    Proffsigt och mycket bra hanterat genom hela processen.
    Lägenheten blev såld före visning och jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2020-01-28

Victor F skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålt lya på 58 kvm. Mycket proffsigt hanterat. Effektiv och snabb gällande återkoppling på frågor och funderingar m.m. Smidigt rakt igenom. Rekommenderar! Läs mer
    2020-01-29 Elin B svarar Victor F
    Tack Victor, så roligt att du är nöjd! Tack för fint samarbete också :-) Ha det fint så hörs vi inför tillträdet// MVH Elin Bellander
  • 2020-01-27

Fanny R skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna är otroligt proffsig och engagerad. Hon gör det lilla extra vilket resulterade i att jag blev mer än nöjd med min försäljning.
    Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-01-25

Kathinka K skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpte en lägenhet som ej låg ute. Snabb och smidig affär. Trevlig och proffsig, 100% nöjd. Läs mer
  • 2020-01-24

Vincent J skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Supertrevlig och tillmötesgående person som inger förtroende. Jesper var hjälpsam under hela processen och säkerställde att vi visste vad som gällde. Läs mer
  • Caroline S

2020-01-22

Caroline S skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag är så glad att Jesper nu är tillbaka på Södermalm igen. Vi har under åren anlitat Jesper för de försäljningar av hyresrätter som kommit till BRF. Jesper är pålitligt, det är ordning och reda, han är ärlig, noggrann och man känner sig väldigt trygg med Jesper. Dessutom blir det alltid bra priser. Som ordförande har jag haft med många mäklare att göra som sålt lägenheter i föreningen och det finns många av dessa som jag aldrig skulle rekommendera till någon. Men Jesper Strömberg skulle jag rekommendera alla dar i veckan. Läs mer
  • Edwin B

2020-01-21

Edwin B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har precis köpt en lägenhet genom Elin Bellander som varit professionell, tillgänglig och som med bra bemötande tagit oss genom en väldigt snabb men trygg köpprocess! Läs mer
    2020-01-29 Elin B svarar Edwin B
    Tusen tack för fin rekommendation Edwin! Ibland går det undan att köpa bostad :-) Stort grattis! Vi hörs och ses igen//MVH Elin Bellander
  • 2020-01-15

Daniel L skrev om Jesper Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpte en fin liten etta genom Jesper. Trevligt bemötande och väldigt snabb återkoppling. 👍🏻 Läs mer
  • 2019-12-30

Frida K skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jag har både sålt och köpt (på Södermalm) med Jonna och jag har varit lika nöjd vid varje tillfälle!
    En försäljning är ofta pirrigt och nervöst, men med Jonna kändes det tryggt! Hon är närvarande, inlyssnande, tydlig och oerhört proffsig! Jag kommer definitivt sälja med Jonna igen och hon får mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-12-18

Anders E skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna är en kunnig och kommunikativ fastighetsmäklare, som klarar av balans och effektivitet i affären, där köpare och säljare möts. Anna lyckades få ihop affären både snabbt och korrekt, vi rekommenderar henne.
    Hälsningar
    Anders Läs mer
    2019-12-18 Anna S svarar Anders E
    Stort tack för ditt omdöme Anders! :)
    Det var roligt att få hjälpa er att köpa den fina lägenheten.
    Allt gott! / Anna Steen
  • 2019-12-16

Louise Z skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin är väldigt proffsig och tillmötesgående, hon hjälpte oss att göra två snabba och bra affärer på kort tid, hur smidigt som helst. Rekommenderar starkt! Läs mer
    2019-12-17 Elin B svarar Louise Z
    Tusen tack Louise! Så kul att ha er både som köpare och säljare på kort tid :-) God jul och gott nytt år, vi hörs och ses framöver! MVH// Elin Bellander
  • 2019-12-16

Mikael L skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Effektiv, proffsig och trevlig. Och försäljningen av min lägenhet gick riktigt bra. :) Läs mer
    2019-12-16 Elin B svarar Mikael L
    Tusen tack! Mycket roligt att göra affärer ihop och tack för förtroendet än en gång :-) Vi hörs och ses //MVH Elin Bellander
  • 2019-12-15

Lena S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpt en bostadsrätt på Södermalm.
    Blev bra bemött! Läs mer
    2019-12-16 Elin B svarar Lena S
    Tusen tack för din rekommendation, hoppas ni ska trivas i den nya bostaden! //MVH Elin Bellander
  • 2019-12-15

Max L skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jonna hjälpte oss att sälja vår lägenhet och levererade verkligen långt över våra förväntningar! Hon gjorde alltid det lilla extra för att försäljningen skulle bli så bra som möjligt. Vi kommer garanterat låta Jonna sälja nästa lägenhet också! Läs mer
  • 2019-12-14

Gustav H skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålde en lgh efter arv. Ankie hjälpte till så vi kom i kontakt med den hjälp vi behövde för att ta hand om dödsboets bohag. Ankie koordinerade på bra sätt med andra parter under försäljning så vi kunde avsluta försäljningen. Läs mer
    2019-12-14 Ankie B svarar Gustav H
    Tack för trevligt omdöme och fint samarbete . Allt gott!
  • 2019-12-12

Lena H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålt lägenhet
    Mycket professionell mäklare med ett bra kundbemötande.
    Medelhöga förväntningar där jag under någon vecka var orolig. Det behövde jag inte alls ha varit. Elin Bellander levde mer än väl upp till given uppgift.
    Jag är mycket positiv så här långt till Svensk Fastighetsförmedling och så länge som firman har så proffsiga mäklare. Läs mer
    2019-12-12 Elin B svarar Lena H
    Tusen tack Lena, blev ju hur bra som helst :-) Mycket trevligt samarbete och vi hörs och ses snart igen! God Jul! //MVH Elin Bellander
  • Martin P

2019-12-09

Martin P skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Noggrann och professionell i varje steg gör en köpare glad. Precis så var Elin i processen när vi köpte vår lägenhet. Läs mer
    2019-12-09 Elin B svarar Martin P
    Tusen tack Martin, härligt att höra! Även mäklaren är glad :-) Vi hörs och ses igen inför tillträdet. //MVH Elin Bellander
  • 2019-12-09

Marco T skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en 2.5a på Söder genom Elin, och möttes av en ärlig kompetent person. Hon var även vänlig, tillmötesgående och flexibel, och svarade snabbt på frågor. Efter att ha besökt en del visningar med andra mäklare, upplevde vi mötet med Elin som mer uppriktigt och professionellt. Även hennes kollegor som assisterade vid köp ger vi högsta betyg. Läs mer
    2019-12-09 Elin B svarar Marco T
    Tusen tack för dessa vänliga ord, så glad att ni uppskattade min hjälp i ert viktiga köp! Allt gott och jag hoppas vi ses ute på Södermalm framöver :-) // MVH Elin Bellander
  • 2019-12-09

Gustav J skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jag förlorade en budgivning av en lägenhet på håret innan kontraktsskrivning. Josefin var snabb och tipsade om ett annat objekt som blev affär! Snabb, lyhörd och trevlig. Läs mer
    2019-12-09 Josefin E svarar Gustav J
    Hej Gustav! Jag är så glad för din skull att det löste sig och att du tillslut fick en superfin lägenhet, stort tack för din rekommendation. Vi hörs och ses fram till tillträdet! :)
  • 2019-12-06

Hans B skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålt min mors bo-rätt, trevligt bemött av Anna Sten. Hon är proffsig – en förtjusande flicka på alla sätt och vis! Läs mer
    2019-12-17 Anna S svarar Hans B
    Stort tack för ert fina omdöme, förtroende och trevliga samarbete!
    Allt gott/ Anna Steen
  • 2019-12-06

Anders N skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna sålde vår trea i Hammarby Sjöstad.
    Hon skötte affären utmärkt. Läs mer
    2019-12-17 Anna S svarar Anders N
    Stort tack för ert fina omdöme, förtroende och trevliga samarbete!
    Vi ses, allt gott!
    /Anna, Svensk Fastighetsförmedling
  • 2019-12-05

David S skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    - Sålde1a Södermalm.
    - Charmigt positivt bemötande.
    - Levererade klart över förväntan.
    - Effektiv men kan bli lite bättre på ordning och reda. Läs mer
    2019-12-09 Josefin E svarar David S
    Hej David! Tack för din rekommendation, vi rivstartade verkligen marknaden i augusti när din lägenhet blev såld! Ha det fint!
    Mvh Josefin Ericson
  • 2019-12-04

Mikael S skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Rekommenderar verkligen! Sålde via läge+ som ”kommande” på svenskfast.se. Anna skötte allt superbra och resultatet blev över förväntan. Supernöjd! Läs mer
    2019-12-17 Anna S svarar Mikael S
    Stort tack för din rekommendation Micke! Det var ett nöje att få hjälpa dig att hitta rätt köpare till slut :)
    Allt gott! /Anna Steen
  • John Hongbin H

2019-12-03

John Hongbin H skrev om Ankie Björk Harris en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en lgh via Anki, hon är vänlig o informative, ställer upp för alla frågor o ta fram svar. Det känns tryggt hela tiden. Läs mer
    2019-12-03 Ankie B svarar John Hongbin H
    Varmt tack för ert omdöme. Roligt att ni är nöjda. Allt gott!
  • 2019-12-02

Bertil C skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Har sålt min bostad två dagar innan visningen! Har bara positiva saker att ge Anna Steen. Anna genomförde affären väldigt proffsigt från första dagen vi träffades. Anna visade klart och tydligt hur försäljningen kommer gå till.
    Anna utstrålar ett lugn och mycket stort självförtroende som är mycket viktigt i lägenhetens affärer .
    Kan bara avsluta med att ge Anna Steen högsta betyg!
    Med vänlig hälsning,
    Bertil Läs mer
    2019-12-17 Anna S svarar Bertil C
    Stort tack Bertil för ditt topp betyg :)
    Det var ett nöje att få samarbeta med dig. Tack för ditt förtroende och trevliga bemötande. Allt gott!
  • 2019-12-01

Catarina N skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Josefin är professionell, snabb och tillmötesgående genom hela din försäljning. Hon håller dig hela tiden underrättad om processen och finns även till hands för råd inför köp av bostad. Läs mer
    2019-12-05 Josefin E svarar Catarina N
    Tusen tack Catarina för din fina rekommendation och roligt samarbete!
    Så himla glad att det vi fick ett grymt slutresultat och att du är nöjd! :) Vi ses!! / Josefin
  • 2019-12-01

Catrin H skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    4a på 108kvm. Mkt bra och engagerat bemötande. Professionell gentemot budgivare. Tog vara på sin klients intressen. Läs mer
    2019-12-17 Anna S svarar Catrin H
    Tack Catrin för din rekommendation! Det var roligt att få hjälpa er med nya bostadsköpet. Nu ska jag åta mig uppdraget att få sälja er bostad. Tack för förtroendet! Allt gott
  • 2019-12-01

Sören O skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Påläst och kunnig dessutom trevlig Läs mer
    2019-12-18 Anna S svarar Sören O
    Tack Sören för ditt toppbetyg! =) Vi ses! Allt gott / Anna Steen
  • 2019-11-29

Moa Sophia Felica R skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Snäll och proffesionell tjej som hjälpt mig jättemycket vid mitt köp av lägenhet! Hon har haft svar på alla mina frågor och fått mig att känna mig trygg i mitt köp! Toppentjej!

Mvh Sophia Reyes Läs mer
    2019-12-05 Josefin E svarar Moa Sophia Felica R
    Tusen tack för dina fina ord och rekommendation Sophia! Så glad att du är nöjd med ditt köp, snart får du äntligen flytta in!
    Vi ses på tillträdet! :)

Lisa A skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sålde min lägenhet. Elin var saklig och kunnig och fick mig att känna att hon hade koll på läget. Kändes tryggt att låta henne vara ansiktet utåt mot köpare. Läs mer
    2019-12-02 Elin B svarar Lisa A
    Tack för fina ord Lisa! Ett sant nöje att samarbeta och vi hörs och ses igen! //MVH Elin Bellander
  • 2019-11-29

Ola B skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Proffsig och vänlig i kombination med ett driv och en vilja att göra ett bra jobb. Hela tiden snabb återkoppling och processen gick otroligt smidigt. Läs mer
    2019-12-05 Josefin E svarar Ola B
    Stort tack för din fina rekommendation Ola och att du är nöjd med ditt köp! Vi ses i vår! :)

Björn K skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin har varit tålmodig och stöttande under vår långa besluts- och säljprocess. Det gick också fort och proffsigt till när vi väl satte igång. Läs mer
    2019-12-02 Elin B svarar Björn K
    Tusen tack Björn! Vissa beslut behöver få ta tid och mogna, och när man väl bestämt sig så kan det gå av bara farten om man gör saker rätt :-) Vi hörs igen, ha det så fint! //MVH Elin Bellander

Odd R skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Proffsig, rakt igenom. Mycket driven.
    Värd all framgång. Läs mer
    2019-12-02 Elin B svarar Odd R
    Tack Odd - jag uppskattar verkligen din rekommendation! Det blev en riktigt bra affär med fint teamwork oss emellan :-) Ha det fint så ses vi när det blir dags för tillträde/frånträde //MVH Elin Bellander
  • 2019-11-28

Chalak A skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna är en kompetent och driven mäklare som gör sitt yttersta för att tillgodose både säljarens och köparens behov. Rekommenderar henne starkt. Läs mer
    2019-12-18 Anna S svarar Chalak A
    Stort tack Chalak för er rekommendation, det värmer! Tack för ert förtroende, det var ett nöje att få samarbeta med er =)
    Allt gott! /Anna Steen
  • 2019-11-22

Nadia B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en lägenhet av Elin Bellander och Daniel Ah-King som var till fantastisk hjälp genom hela processen. Kan varmt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling! Läs mer
    2019-12-02 Elin B svarar Nadia B
    Hej Nadia! Stort tack från oss båda, vad roligt att det blev ni som köpte bostaden :-) Vi hörs och ses igen! //MVH Elin Bellander

Katarina Bangata 26, 116 39 Stockholm